Mijn test resultaat,
Humanisme - Socrates
Het humanisme is een levensbeschouwing die de mens centraal stelt. Humanisten geloven niet in een god, maar in het zorgvuldig en gewetensvol omgaan met anderen, de wereld en jezelf. De term 'humanisme' is nog niet zo oud, maar al in de Oudheid waren er mensen die 'humanistische' ideeën formuleerden. Zo zei Socrates: "Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker." Volgens hem kunnen mensen pas bewust op zoek gaan naar echte waarheid en deugd als zij beseffen dat hun weten een illusie is.
quote:
De caissičre van de supermarkt geeft je 50 euro wisselgeld teveel terug. Jij dreigt je baan te verliezen en je moeder is binnenkort ook nog jarig. Wat doe je?
Je maakt gebruik van de verwarring, zodat ze je 75 euro teveel teruggeeft.
quote:Een leger Wijngaardslakken eet de moestuin op die op zijn beurt noodzakelijk is voor het levensonderhoud van jouw gezin. Wat doe je?
Op donderdag 28 augustus 2003 19:52 schreef yavanna het volgende:
Er staan wel grappige vragen tussen
[..]
Je zet de slak in de wei, want het zou de reīncarnatie van je schoonmoeder kunnen zijn
*trots
mensen hier:
Het schaap of de sloot ?
ikke het schaap
quote:Die laatste twee
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: humanisme.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: islam en boeddhisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
quote:Je zet de slak in de wei met de kans dat hij wordt opgegeten door de vogels.
Op donderdag 28 augustus 2003 20:03 schreef placebeau het volgende:[..]
Een leger Wijngaardslakken eet de moestuin op die op zijn beurt noodzakelijk is voor het levensonderhoud van jouw gezin. Wat doe je?
Je zet de slak in de wei, want het zou de reīncarnatie van je schoonmoeder kunnen zijn
ach dit wist ik al van mezelf
[Dit bericht is gewijzigd door CrazyMentos op 28-08-2003 20:08]
quote:Ik was niet zo gemeen hoor, ik ging voor, Het leven is al duur genoeg. Je laat het erbij en koopt iets leuks voor jezelf.
Op donderdag 28 augustus 2003 20:04 schreef Grayburn het volgende:
Humanisme, en ik ging ook voor de ¤75.
quote:Die was ook wel grappig ja
Op donderdag 28 augustus 2003 20:07 schreef Grayburn het volgende:
Het schaap, maar koe ...
En als aanverwante dingen Boeddhisme en Protestantisme.
quote:nou.. daar valt ook nog wel weer over te twisten...
Op donderdag 28 augustus 2003 20:10 schreef placebeau het volgende:
ben een protestant.
leuk zeg.
Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze:
jodendom en protestantisme.
quote:ik ook
Op donderdag 28 augustus 2003 19:57 schreef Disorder het volgende:
Ik kwam ook uit op het Humanisme, en daar ben ik blij mee. Precies zoals ik verwachtte.
[Dit bericht is gewijzigd door Tweater op 28-08-2003 20:16]
quote:Socrates stond erbij dus ik neem aan dat hij er het één en ander over geschreven heeft.
Op donderdag 28 augustus 2003 20:10 schreef Grayburn het volgende:
Hebben wij een soort van bijbel?
quote:Socrates heeft nooit wat geschreven. Plato en Aristoteles overigens wel.
Op donderdag 28 augustus 2003 20:17 schreef Disorder het volgende:[..]
Socrates stond erbij dus ik neem aan dat hij er het één en ander over geschreven heeft.
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 20:16 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Humanisme met Islam en Jodendom Protestantisme.
De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: boeddhisme en katholicisme.
quote:
Het humanisme is een levensbeschouwing die de mens centraal stelt. Humanisten geloven niet in een god, maar in het zorgvuldig en gewetensvol omgaan met anderen, de wereld en jezelf. De term 'humanisme' is nog niet zo oud, maar al in de Oudheid waren er mensen die 'humanistische' ideeën formuleerden. Zo zei Socrates: "Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker." Volgens hem kunnen mensen pas bewust op zoek gaan naar echte waarheid en deugd als zij beseffen dat hun weten een illusie
quote:
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze:
humanisme.
raadpleeg de stroming voor meer informatiede volgende religies en stromingen die hieronder
levenswijze: islam en boeddhisme.
Humanisme, oke. Boeddhisme, oke. Maar islam
quote:Hij moet toch wel een keer wat geschreven hebben, ook al was het maar iets kleins. Waarom zouden ze zijn naam anders bij deze stroming zetten?
Op donderdag 28 augustus 2003 20:20 schreef sleepflower het volgende:[..]
Socrates heeft nooit wat geschreven. Plato en Aristoteles overigens wel.
Maar deze test is grote onzin! kijk die antwoorden die je kon sloegen ook nergens op. ik zou hele andere dingen denken en doen....
op die paar vragen kunnen ze geen geloof bepalen!
sowieso ik ben eigen baas en ga me niet op een geloof inrichten. Geloof wel dat er iets is, maar om daarvoor te gaan bidden en me leven erop in te richten?!?!?! Als er iets is dan komt het vanzelf te voorschijn.
Ik had vandaag een man in de winkel die zat in de koffie hoek en keek naar buiten om zijn fiets in de gaten te houden. Zegt ie tegen mij (was net thee aan het pakken) "Jaaa, ik kijk naar buiten om dat ik spullen aan mijn stuur heb hangen." Ik zeg ja je moet wel goed uitkijken, want laatst is er ook al een laptop uit een auto gejat die hiervoor de deur stond. hij " nouw god beschermt me wel.
Ik: nou, ik vind wel dat je gewoon op je spullen moet passen hoor en niet alles van het lot moet laten afhangen.
Hij: ik snap sowieso niet waarom mensen dingen van andere stelen dat hoort toch helemaal niet. Mensen willen alleen maar macht en geld.
Toen kwam er een ferrari voorbij rijden. Ik zeg "kijk dat is een man met geld "
hij: jaaa, dat wil ik later ook nog doen autos bouwen.
Ik: ohw daar was laatst een programma over op tv, hoe een man zelf in zijn schuur zelf ontworpen autos bouwde.
Hij: neej, ik wil wel een fabriek hebben. moet wel veel verdienen.
Ik: wat zei je net over macht en geld?
hij: dat komt omdat ik keizer wil worden van een groot rijk, en daarvoor moet je veel geld hebben, maar god helpt me wel als hij wil dat ik dat wordt.
(ik dacht natuurlijk wat een gek!maar gewoon doorlullen was verders toch niks te doen in de winkel)
ik: maar hoezo keizer?
hij: nouw in Nederland is er geen echte leider... alles wordt maar toegelaten nooit wordt er wat bepaald.
Ik: Tja er was er eentje die gewoon zei wat die dacht eb waar het op stond maar die schieten ze dood. (pim)
hij: in het kabinet zitten zoveel man er is nooit iemand die zegt dit doen we.
ik: maar wat als er 1 man zou zijn die zou zeggen dat jij morgen geen koffie meer zou mogen drinken, dan zou u het daar toch ook niet mee eens zijn. daarom leven in een democratie, wij zijn een volk en hebben allemaal wensen en eisen.
(echt vage vent....)
hij: ik wil in israel gaan wonen en daar het bestuur overnemen.
ik: daar zou ik dus nooit willen gaan wonen. Die pallesteinen vinden dat ze recht hebben op het land en de joden ook omdat het in de bijbel staat. en maar vechten met elkaar terwijl er ook in de bijbel staat: dat je in vrede met elkaar moet leven. (iets dat daar op neer komt.)
Toen heb ik mijn thee opgedronken en ben terug mijn afdeling opgelopen.
vaaaaaageeeeeeee jongens.. geloof.... nou ik weet best wat goed en fout is daar heb ik geen geloof voor nodig.
Zaten een paar vragen bij waarbij ik eigenlijk 'geen van alle' had willen antwoorden. Maar dat hou je toch.
quote:ben benieuwd ff doen..
Op donderdag 28 augustus 2003 19:50 schreef yavanna het volgende:
Van de fp
Mijn test resultaat,Humanisme - Socrates
Het humanisme is een levensbeschouwing die de mens centraal stelt. Humanisten geloven niet in een god, maar in het zorgvuldig en gewetensvol omgaan met anderen, de wereld en jezelf. De term 'humanisme' is nog niet zo oud, maar al in de Oudheid waren er mensen die 'humanistische' ideeën formuleerden. Zo zei Socrates: "Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker." Volgens hem kunnen mensen pas bewust op zoek gaan naar echte waarheid en deugd als zij beseffen dat hun weten een illusie is.
[Dit bericht is gewijzigd door kingmob op 28-08-2003 20:44]
[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 28-08-2003 20:50]
De volgende religies en stromingen die hieronder
levenswijze: protestantisme en islam. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
LOL @ Islam
quote:Zelfde, best raar eigenlijk, ik heb helemaal niets met de Islam en het Jodendom
Humanisme met Islam en Jodendom....
Zo zei Socrates: "Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker."
vinnik nou ook
Raakvlakken
levenswijze: protestantisme en boeddhisme.
Ik vind het allemaal wel best...
en Boedhisme en Jodendom. tja..
quote:ja
Op donderdag 28 augustus 2003 21:13 schreef twexx het volgende:
Humanisme en raakvlakken met de islam en het boedisme.
Wat hebben veel mensen humanisme
leuke keuzes soms:
De caissičre van de supermarkt geeft je 50 euro wisselgeld teveel terug. Jij dreigt je baan te verliezen en je moeder is binnenkort ook nog jarig. Wat doe je?
Haar kastekort kost haar minimaal een reprimande, dus je wijst haar op haar fout.
Je maakt gebruik van de verwarring, zodat ze je 75 euro teveel teruggeeft.
Je laat het erbij en geeft die 50 euro buiten aan de daklozenkrant-verkoper.
Het leven is al duur genoeg. Je laat het erbij en koopt iets leuks voor jezelf.
Je gebruikt die 50 euro als inschrijfgeld voor de cursus 'Hoe word ik een beter mens?'.
Wel een paar onzinnige vragen, zoals de BBQ: ik wil wel al het vlees, maar niet omdat God ons dat geeft
quote:Bij mij dezelfde uitslag en ik snap die 'Islam' ook niet echt.
Op donderdag 28 augustus 2003 20:25 schreef Heliospan het volgende:
Humanisme, oke. Boeddhisme, oke. Maar islam
quote:Deze vond ik een beetje heel erg raar. Een schaap kan mijn auto nog wel hebben, maar bij een koe ben ik bang dat de auto totall loss is en ik er zelf ook niet zonder kleerscheuren afkom. Ohja, het boeddhisme past het beste bij mij...
Op donderdag 28 augustus 2003 20:07 schreef Grayburn het volgende:
Het schaap, maar koe ...
Maar ik ben toch echt protestant...
levenswijze: jodendom en islam
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 20:16 schreef sleepflower het volgende:
Ook het humanisme.
quote:Socrates was de leermeester van Plato en die weer leermeester van Aristoteles.
Op donderdag 28 augustus 2003 20:29 schreef Disorder het volgende:[..]
Hij moet toch wel een keer wat geschreven hebben, ook al was het maar iets kleins. Waarom zouden ze zijn naam anders bij deze stroming zetten?
quote:Die uitslag had ik ook...
Op donderdag 28 augustus 2003 21:15 schreef Cvkn het volgende:
Volgens de test hoort het jodendom het beste bij mij... () Nooit van mezelf gedacht! Als tweede en derde resultaten: boeddhisme en humanisme
een duidelijk voorbeeld in hoeverre dit massive onzin is, en ik een paar minuten van mn leven heb verspeeld aan deze crap
levenswijze: humanisme en boeddhisme.
Ga ik toch maar voor 't humanisme
Islam - Mohammed Islam betekent 'overgave' (aan Allah). De regels voor de islam werden rond 610 geopenbaard aan Mohammed en na zijn dood vastgelegd in de Koran, het heilige boek. De simpelste samenvatting van de islam is: er is geen godheid buiten Allah en Mohammed is zijn profeet. De plichten van de gelovigen tegenover Allah worden de vijf pijlers genoemd: de geloofsbelijdenis, het gebed, (5 x per dag), de armenbelasting, het vasten en de pelgrimstocht naar Mekka (de Hadji).
En ik heb alleen gezegd dat er geen god bestaat, ik geloof niet in het hiernamaals etc.
Verder was ik ook erg agressief jegens andere mensen en zo dus dat klopt wel met de islam, dat is immers ook een gewelddadige en agressieve religie.
Oh, gelukkig ook dit:
levenswijze: boeddhisme en jodendom. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
Doe dan maar Boeddhisme.
levenswijze: humanisme en protestantisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie
Het boeddhisme is geen godsdienst, maar een levenswijze. Het uiteindelijk doel is het bereiken van Verlichting. Meditatie is daarbij een cruciaal hulpmiddel. Volgens boeddhisten is het leven een proces van constante verandering met de geest als allesbepalende factor. Boeddha is geen naam, maar een titel. De titel werd 2500 jaar geleden voor het eerst gegeven aan een 35-jarige man die Verlichting bereikte. Boeddha is dus geen god maar een mens.
meer informatie: boeddhisme.pagina.n
hmmm... nou... ja....
klopt wel een beetje -beeetje-
quote:Volgens mij is iemand niet helemaal ingelicht over het concept klonen. Volgens mij had de term draagmoederschap hier beter gepast
Je denkt over het stichten van een gezin, maar een zwangerschap trekt je helemaal niet. Klonen behoort inmiddels serieus tot de mogelijkheden. Zou je het doen?
Maar gelukkig hoef ik niet te kiezen en kan ik mijn atheīsme blijven aanhangen
Zoals ik het verwachtte
ik ben niet zo'n heilig boon hoor ondanks dat ik nou eenmaal toch geloof
scherp he'
Jeps, dat wist ik al
*Je wacht gelaten tot je uit je lijden verlost wordt.
*Je ervaart de ziekte niet als lijden, maar als zinvol.
* Je bent vooral benieuwd in welke gedaante je na dit leven terugkomt op aarde.
*Je bidt tot je god in de hoop op genezing.
*Je organiseert het zo dat je niet zult lijden.
Teiltje dus
Ik kreeg als winnaar het Humanisme van Socrates, wat ik al dacht.
Toevalligerwijs zit hij in mijn top 5 invloedrijkste personen.
De Invloedrijkste personen v/d historie Tournament
quote:
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder
levenswijze: protestantisme en boeddhisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
lekker betrouwbaar.... ik ben een matrialistische kapitalist op R-K/ sociale grondslag.... maar boeddhist?!?!?!
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 21:11 schreef Catwoman1986 het volgende:
Humanismeen Boedhisme en Jodendom. tja..
Ik ben in ieder geval wel in alle wereldreligies thuis
Maar verder is het een suffe test die een karikatuur van zijn eigen persiflage is
quote:Komt je ware aard eindelijk naar boven
Op donderdag 28 augustus 2003 22:44 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Raadpleeg deze stroming Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: islam.![]()
![]()
![]()
Islam - Mohammed Islam betekent 'overgave' (aan Allah). De regels voor de islam werden rond 610 geopenbaard aan Mohammed en na zijn dood vastgelegd in de Koran, het heilige boek. De simpelste samenvatting van de islam is: er is geen godheid buiten Allah en Mohammed is zijn profeet. De plichten van de gelovigen tegenover Allah worden de vijf pijlers genoemd: de geloofsbelijdenis, het gebed, (5 x per dag), de armenbelasting, het vasten en de pelgrimstocht naar Mekka (de Hadji).
![]()
![]()
En ik heb alleen gezegd dat er geen god bestaat, ik geloof niet in het hiernamaals etc.
Verder was ik ook erg agressief jegens andere mensen en zo dus dat klopt wel met de islam, dat is immers ook een gewelddadige en agressieve religie.
Oh, gelukkig ook dit:De volgende religies en stromingen die hieronder
levenswijze: boeddhisme en jodendom. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.Doe dan maar Boeddhisme.
quote:wtf is humanisme?
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder
levenswijze: jodendom en boeddhisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie
*edit*
even verhaaltje gelezen op die site: een humanist ben ik dus niet.
quote:Yup, die kreeg ik ook, met islam en boedisme een goede 2e/3e
levenswijze: islam en boeddhisme.
Klopt wel redelijk goed.
Hadtet wel verwacht..
quote:ik had psies 't zelfde
Op donderdag 28 augustus 2003 21:11 schreef Catwoman1986 het volgende:
Humanismeen Boedhisme en Jodendom. tja..
1. Humanisme
2. Islam
3. Boedhisme (schrijf ik dat goed?)
Niet gek voor een 3e generatie atheīst
1. Jodendom
2. Islam
3. Humanisme
Vet cool! Al vraag ik me af hoe betrouwbaar die test nou is maar goed.
quote:ik vond de vragen en antwoorden te beperkend.
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze:
humanisme.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
Raadpleeg deze stroming
Raadpleeg deze stromingDe volgende religies en stromingen die hieronder
levenswijze:jodendom en hindoeisme.
Klopt nog best goed ook, want ik ben een boeddhist
Met raakvlakken naar de Islam en Protestantisme
(niet best)
Gelukkig ben ik een atheist van de 4e generatie.
levenswijze: jodendom en boeddhisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
met raakvlakken protestantisme (logisch ) en islam (WTF????!!!!)
al di humanisten hier op fok kunnen we onze eigen fok kerk openen
Ben ik nu de eerste die hier Hindoeīsme als eerste resultaat krijgt?
Het hindoeīsme heeft geen stichter en geen heilig geschrift. Je kunt geen hindoe worden, je moet als hindoe geboren zijn. Hindoes leven volgens de regels die hun afkomst aan hen stelt. Ze geloven dat je na de dood opnieuw wordt geboren (incarnatie). Andere elementen van het geloof zijn: karma (de wet van oorzaak en gevolg) en dharma (plichten). Shiva is een van de belangrijkste goden: hij is schepper en vernietiger in één.
quote:nee
Op zaterdag 30 augustus 2003 17:34 schreef Starfish het volgende:
Ben ik nu de eerste die hier Hindoeīsme als eerste resultaat krijgt?
maarja, lijkt wel alsof iedereen post maar niemand leest.
quote:Jee..Als je het echt puur tegen mij hebt ben je wel een beetje snel of beter nog hard met oordelen.
Op zaterdag 30 augustus 2003 17:40 schreef The_Shining het volgende:[..]
nee
maarja, lijkt wel alsof iedereen post maar niemand leest.
Ik heb het over hindoeisme als eerste oftewel het best passende resultaat.
Na nog een keer kijken blijkt alleen Yamyam hindoeisme als "eerste keuze" te hebben.
Daarnaast komt het hindoeisme inderdaad nog een aantal keren langs in de sectie "raakvlakken met"
Sorry hoor als ik tussen al die humanisten toevallig de enige "hindoe" over het hoofd zag.. ben ook maar een mens
Raakvlakken met islam en jodendom
De raakvlakken zijn het boeddhisme en het humanisme.
Vooral in die laatste kan ik mij het beste vinden denk ik, ook al ben ik protestants opgevoed.
quote:Ik heb hetzelfde
Van de fp
quote:Toch maar moslim worden dan?
Op donderdag 28 augustus 2003 22:44 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Raadpleeg deze stroming Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: islam.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oh, gelukkig ook dit:De volgende religies en stromingen die hieronder
levenswijze: boeddhisme en jodendom. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.Doe dan maar Boeddhisme.
quote:nee ik heb t zelfde als jij
Op zaterdag 30 augustus 2003 17:34 schreef Starfish het volgende:
Hindoeīsme met raakvlakken van het Boeddhisme en het JodendomBen ik nu de eerste die hier Hindoeīsme als eerste resultaat krijgt?
Het hindoeīsme heeft geen stichter en geen heilig geschrift. Je kunt geen hindoe worden, je moet als hindoe geboren zijn. Hindoes leven volgens de regels die hun afkomst aan hen stelt. Ze geloven dat je na de dood opnieuw wordt geboren (incarnatie). Andere elementen van het geloof zijn: karma (de wet van oorzaak en gevolg) en dharma (plichten). Shiva is een van de belangrijkste goden: hij is schepper en vernietiger in één.
levenswijze: islam en protestantisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
quote:sorry
Op zaterdag 30 augustus 2003 18:01 schreef Starfish het volgende:[..]
Jee..Als je het echt puur tegen mij hebt ben je wel een beetje snel of beter nog hard met oordelen.
![]()
Ik heb het over hindoeisme als eerste oftewel het best passende resultaat.
Na nog een keer kijken blijkt alleen Yamyam hindoeisme als "eerste keuze" te hebben.
Daarnaast komt het hindoeisme inderdaad nog een aantal keren langs in de sectie "raakvlakken met"
Sorry hoor als ik tussen al die humanisten toevallig de enige "hindoe" over het hoofd zag.. ben ook maar een mens
elk geloof is mooi, als je maar gelooft dat er iets goeds is.
En gelukkig ben je 'maar' een mens
quote:Het is al goed hoor
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:07 schreef The_Shining het volgende:[..]
sorry
elk geloof is mooi, als je maar gelooft dat er iets goeds is.
En gelukkig ben je 'maar' een mens
quote:had ik dus eigenlijk níet van je verwacht... als je nickname op msn Allah is
Op zaterdag 30 augustus 2003 03:00 schreef blubikbeneenknoop het volgende:
Humanisme en die Mariaslet..
raakvlakken met humanisme en jodendom...
[edit]
Behalve als speklapjes in de aanbieding zijn.. dan ben ik humanist.
ik heb wel de 50 euro teruggegeven. (werk zelf in supermarkt)
toch ben ik van huis uit katholiek
Alleen zat er geen goed antwoord bij die vraag over die vriend met het CV voor mij bij
en die Socrates vind ik wel een relaxte gast.
quote:precies wat mijn levensinstelling is.
"Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker." Volgens hem kunnen mensen pas bewust op zoek gaan naar echte waarheid en deugd als zij beseffen dat hun weten een illusie is.
ik ga eens wat meer over die humanisme en socrates zoeken.
ik mag dat geloof wel. als ik over een geloof kan spreken dan.
Grappig, ik heb hier ook het meest mee moet ik zeggen.
levenswijze:
boeddhisme en protestantisme
"Je stuurt resoluut richting schaap, maar gooit op het laatste moment toch schuldbewust je stuur om, waardoor je in de sloot belandt."
"Drumsticks, want ze waren in de aanbieding."
"Haar kastekort kost haar minimaal een reprimande, dus je wijst haar op haar fout."
Ook PROTESTANTISME en HUMANISME hebben raakvlakken...
Wel een grappige test , met een uitkomst die ik zeker niet had verwacht. Geloof eigenlijk helemaal nergens in
Protestanten hebben zich onder leiding van Luther in de zestiende eeuw afgescheiden van de katholieke kerk. Zij geloven niet dat je de hemel kunt verdienen door goed te doen, maar dat je daarvoor afhankelijk bent van de wil van God. De Bijbel als heilig boek en levensrichtlijn is heel belangrijk. Binnen het protestantisme zijn veel verschillende richtingen. Jezus is de zoon van God. Het wachten is op zijn terugkeer op de Dag des Oordeels
wtf.......... heeft iemand het nr. van Dr. Phil
quote:hoi JOOD
Op donderdag 9 oktober 2003 20:47 schreef maartena het volgende:
Ik ben JOOD volgens de test![]()
ja ik geloof ook gewoon alleen in mezelf, dus dat klopt wel.
Maar ik heb gewoon de meest nuchtere antwoorden gekozen!
levenswijze: humanisme en islam. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
humanisme ok, maar islam???
ik zie niet in hoe dat uit mijn antwoorden zou kunnen voortvloeien
Boeddhisme dus, had het wel een beetje verwacht, want ik ben niet gelovig en geloof daarom ook niet in een hiernamaals of valhalla.
Ik vind dat de mens een groot chemisch organisme is en dat we ons bestaatsrecht niet te danken hebben aan een goddelijke macht, maar dat we door samenloop van evolutionaire omstandigheden zijn onstaan en dat onze gedachten hoofdzakelijk bestaan uit elektronische impulsen van en naar de hersenen.
Sorry voor dit gezwam ben beetje aangeschoten, maar dit is ongeveer wat ik van het leven vind
Klinkt wel aardig. Hoewel ik toch meer katholieke invloed had verwacht.
Mensen weten helaas vaak niet wat de Islam inhoudt en willen zich hier ook absoluut niet in verdiepen. Ze gaan af op voorvallen die de media melden en die ze in hun eigen omgeving als negatief beschouwen. Het ligt voor de hand dat negatieve eigenschappen veel eerder opvallen dan alledaagse, normale zaken. De negatieve voorvallen versterken het gevoel dat een dergelijk persoon al had over het geloof. Zo belandt men in een vicieuze cirkel waar je niet uitkomt, als je niet bereidt bent je te verdiepen in de ware normen en waarden van dat geloof.
Bij mij kwam er ook Islam uit, maar dat mag niet verbazend genoemd worden. Raakvlakken katholicisme en protestantisme, maar ook dat verbaast me niet, aangezien deze geloven zeer op elkaar lijken.
Raakvlakken met boeddhisme en humanisme
Ga eens even lezen....
Humanisme - Socrates Het humanisme is een levensbeschouwing die de mens centraal stelt. Humanisten geloven niet in een god, maar in het zorgvuldig en gewetensvol omgaan met anderen.
Als je de hoeveelheid humanisten hier langs ziet komen -en wat daar voor staat- vraag je je toch af hoe NL dan zo in de stront aan t zakken is qua sociaale omgangen.
Boeddhisme
en raakvlakken Islam & Jodendom...lekker verenigbaar
quote:ik probeerde er 75 van te maken
Op vrijdag 10 oktober 2003 14:54 schreef Mikkie het volgende:[..]
Had ook schaap, maar koe...
en de 50 euro in mn zak gehouden...
levenswijze: boeddhisme en humanisme.
Niet echt wat ik gedacht had..
Goh, komt dat even goed uit. Ben al bijna 40 jaar Katholiek.
ut zal wel
zolang ik in mezelf geloof is het toppie
Islam
quote:Trek het je aan, doe er wat mee!!
Op zondag 12 oktober 2003 21:42 schreef emmertje_ik het volgende:
Protestantisme, en een beetje jodendom en islam.Jaja, en wat moet je ermee nu je dit weet?
http://www.beliefnet.com/story/76/story_7665_1.html
Ik ben 100% neo pagan; 95% new age
quote:Dus dan ben je 195%?
Op donderdag 20 november 2003 20:45 schreef CherryLips het volgende:
hier heb je nog zoiets:http://www.beliefnet.com/story/76/story_7665_1.html
Ik ben 100% neo pagan; 95% new age
quote:nee, ze kijken naar je 'compatibility' oid. ze laten de hele lijst zien en dan hoeveel je met elk geloof gemeen hebt. rooms katholiek was bijv. 7%.
Op donderdag 20 november 2003 20:47 schreef GoodspeeD het volgende:[..]
Dus dan ben je 195%?
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:45 schreef CherryLips het volgende:
http://www.beliefnet.com/story/76/story_7665_1.html
quote:Grappige test
1. Unitarian Universalism (100%)
2. Secular Humanism (94%)
3. Liberal Quakers (89%)
4. Mainline to Liberal Christian Protestants (86%)
5. Theravada Buddhism (72%)
6. Nontheist (71%)
7. Neo-Pagan (64%)
8. Bahá'í Faith (58%)
9. Church of Jesus Christ of Latter-Day Saints (Mormons) (55%)
10. Christian Science (Church of Christ, Scientist) (50%)
11. Taoism (49%)
12. New Age (45%)
13. Mahayana Buddhism (43%)
14. Jehovah's Witness (42%)
15. Reform Judaism (41%)
16. Mainline to Conservative Christian/Protestant (40%)
17. Orthodox Quaker (38%)
18. Sikhism (35%)
19. New Thought (35%)
20. Jainism (31%)
21. Scientology (26%)
22. Hinduism (24%)
23. Seventh Day Adventist (20%)
24. Eastern Orthodox (17%)
25. Islam (17%)
26. Orthodox Judaism (17%)
27. Roman Catholic (17%)
quote:Dus een atheīst zoals ik ben.
Humanisme - Socrates Het humanisme is een levensbeschouwing die de mens centraal stelt. Humanisten geloven niet in een god, maar in het zorgvuldig en gewetensvol omgaan met anderen, de wereld en jezelf. De term 'humanisme' is nog niet zo oud, maar al in de Oudheid waren er mensen die 'humanistische' ideeën formuleerden. Zo zei Socrates: "Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker." Volgens hem kunnen mensen pas bewust op zoek gaan naar echte waarheid en deugd als zij beseffen dat hun weten een illusie is.
meer informatie: humanisme.pagina.nl
quote:same here
Humanisme met Islam en Jodendom....
[Dit bericht is gewijzigd door BomBFish op 23-11-2003 19:45]
quote:Jij bent niet de enige. Ik ben zelf Hindoe. De uitslag was Boedhisme en ook raakvlakken met islam en jodendom. Boeddhisme is onstaat vanuit het Hindoeisme en daar ben ik niet verbaasd over. Ik vind de test soswieo niet helemaal kloppen. En men beweert dat het Hindoeisme geen heilig boeken kent, dat klopt voor geen meter.
Op dinsdag 25 november 2003 04:49 schreef Aegir het volgende:
waarom is iedereen hier humanist en moet ik in m'n eentje boedha volgen, zo heb ik daar helemaal geen zin in!!
ik had niet anders verwacht
levenswijze:
islam en boeddhisme
<edit>
Ik heb raakvlakken met de islam.....how ironic
Maar goed, ik zie mijzelf als atheist. Humanist zal wel het dichst erbij in de buurt komen lijkt me.
[Dit bericht is gewijzigd door Najra op 26-11-2003 02:38]
Uitlag was overigens: De volgende religies en stromingen die hieronder
levenswijze: boeddhisme en katholicisme
" Ja, in de hemel is geen bier en daarom drinken we het hier. "
code:Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze:
protestantisme.
quote:shoarma maken, wat wij in het weekend opfreten met onze zatte hoofden..
Op woensdag 26 november 2003 14:34 schreef Najra het volgende:
Wat zou een islamiet eigenlijk doen met dat schaap?
Het boeddhisme is geen godsdienst, maar een levenswijze. Het uiteindelijk doel is het bereiken van Verlichting. Meditatie is daarbij een cruciaal hulpmiddel. Volgens boeddhisten is het leven een proces van constante verandering met de geest als allesbepalende factor. Boeddha is geen naam, maar een titel. De titel werd 2500 jaar geleden voor het eerst gegeven aan een 35-jarige man die Verlichting bereikte. Boeddha is dus geen god maar een mens.
Raakvlakken met de islam en het jodendom
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 26-11-2003 14:59]
gelukkig heb ik ook trekjes van humanisme en boeddhisme. .:)
quote:Ook als je supporter van Aja* bent.
Op woensdag 26 november 2003 14:51 schreef striplezer het volgende:
shit, ik ben Joods volgens de test! Maar dat kan toch alleen als je zo geboren bent?gelukkig heb ik ook trekjes van humanisme en boeddhisme. .:)
quote:Je kan ook joods worden hoor
Op woensdag 26 november 2003 14:51 schreef striplezer het volgende:
shit, ik ben Joods volgens de test! Maar dat kan toch alleen als je zo geboren bent?
(is wel ingewikkeld, maar het kan wel)
quote:Nee, Socrates heeft echt nooit wat geschreven. Alles wat we van hem weten is door anderen geschreven.
Op donderdag 28 augustus 2003 20:29 schreef Disorder het volgende:[..]
Hij moet toch wel een keer wat geschreven hebben, ook al was het maar iets kleins. Waarom zouden ze zijn naam anders bij deze stroming zetten?
quote:de sloot in rijden. als ik zo de gemiddelde turkse busje zie, die valt uitelkaar als hij tegen de schaap aanrijdt
Op woensdag 26 november 2003 14:34 schreef Najra het volgende:
Wat zou een islamiet eigenlijk doen met dat schaap?
[Dit bericht is gewijzigd door Drongelen op 26-11-2003 15:24]
quote:Wat geven jullie allemaal een nette antwoorden zeg.
Op woensdag 26 november 2003 15:08 schreef Sessy het volgende:[..]
de sloot in rijden. als ik zo de gemiddelde turkse busje zie, die valt uitelkaar als hij tegen de schaap aanrijdt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |