abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 augustus 2003 @ 19:50:48 #1
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12790568
Van de fp

Klik hier voor de test

Mijn test resultaat,

Humanisme - Socrates
Het humanisme is een levensbeschouwing die de mens centraal stelt. Humanisten geloven niet in een god, maar in het zorgvuldig en gewetensvol omgaan met anderen, de wereld en jezelf. De term 'humanisme' is nog niet zo oud, maar al in de Oudheid waren er mensen die 'humanistische' ideeën formuleerden. Zo zei Socrates: "Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker." Volgens hem kunnen mensen pas bewust op zoek gaan naar echte waarheid en deugd als zij beseffen dat hun weten een illusie is.

~Cheer up, the worst is yet to come.~
  donderdag 28 augustus 2003 @ 19:52:42 #2
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12790621
Er staan wel grappige vragen tussen
quote:
De caissičre van de supermarkt geeft je 50 euro wisselgeld teveel terug. Jij dreigt je baan te verliezen en je moeder is binnenkort ook nog jarig. Wat doe je?
Je maakt gebruik van de verwarring, zodat ze je 75 euro teveel teruggeeft.
pi_12790745
Ik kwam ook uit op het Humanisme, en daar ben ik blij mee. Precies zoals ik verwachtte.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 20:03:59 #4
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_12790890
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 19:52 schreef yavanna het volgende:
Er staan wel grappige vragen tussen
[..]

Een leger Wijngaardslakken eet de moestuin op die op zijn beurt noodzakelijk is voor het levensonderhoud van jouw gezin. Wat doe je?

Je zet de slak in de wei, want het zou de reīncarnatie van je schoonmoeder kunnen zijn

pi_12790914
Ook Humanist.. gelukkig maar
pi_12790915
Humanisme, en ik ging ook voor de ¤75 .
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_12790954
Humanist..

*trots

mensen hier:

Het schaap of de sloot ?

ikke het schaap

Like a No. 2 pencil I always got a point *
Voel Me Sexueel Geīmiteerd ...
  donderdag 28 augustus 2003 @ 20:06:50 #8
619 pierce
We hebben een P.....
pi_12790955
quote:
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: humanisme.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: islam en boeddhisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
Die laatste twee
  donderdag 28 augustus 2003 @ 20:07:23 #9
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12790967
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 20:03 schreef placebeau het volgende:

[..]

Een leger Wijngaardslakken eet de moestuin op die op zijn beurt noodzakelijk is voor het levensonderhoud van jouw gezin. Wat doe je?

Je zet de slak in de wei, want het zou de reīncarnatie van je schoonmoeder kunnen zijn

Je zet de slak in de wei met de kans dat hij wordt opgegeten door de vogels.
pi_12790971
Het schaap, maar koe ...
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_12790980
Je bent reli-loos en reddeloos!
Hou je verre van religieuze, levensbeschouwelijke
of spirituele zaken!

ach dit wist ik al van mezelf

[Dit bericht is gewijzigd door CrazyMentos op 28-08-2003 20:08]

nohh
  donderdag 28 augustus 2003 @ 20:08:22 #12
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12790987
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 20:04 schreef Grayburn het volgende:
Humanisme, en ik ging ook voor de ¤75 .
Ik was niet zo gemeen hoor, ik ging voor, Het leven is al duur genoeg. Je laat het erbij en koopt iets leuks voor jezelf.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 20:09:14 #13
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12791006
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 20:07 schreef Grayburn het volgende:
Het schaap, maar koe ...
Die was ook wel grappig ja
pi_12791012
Humanisme - Socrates
Het humanisme is een levensbeschouwing die de mens centraal stelt. Humanisten geloven niet in een god, maar in het zorgvuldig en gewetensvol omgaan met anderen, de wereld en jezelf. De term 'humanisme' is nog niet zo oud, maar al in de Oudheid waren er mensen die 'humanistische' ideeën formuleerden. Zo zei Socrates: "Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker." Volgens hem kunnen mensen pas bewust op zoek gaan naar echte waarheid en deugd als zij beseffen dat hun weten een illusie is.

En als aanverwante dingen Boeddhisme en Protestantisme.

Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 20:10:31 #15
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_12791038
ben een protestant.
leuk zeg.
pi_12791040
Hebben wij een soort van bijbel?
pi_12791115
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 20:10 schreef placebeau het volgende:
ben een protestant.
leuk zeg.
nou.. daar valt ook nog wel weer over te twisten...
Like a No. 2 pencil I always got a point *
Voel Me Sexueel Geīmiteerd ...
  Milf donderdag 28 augustus 2003 @ 20:14:35 #18
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_12791117
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: islam.

Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze:

jodendom en protestantisme.

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 20:16:03 #19
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_12791152
Ook het humanisme.
pi_12791156
Humanisme met Islam en Jodendom....
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_12791158
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 19:57 schreef Disorder het volgende:
Ik kwam ook uit op het Humanisme, en daar ben ik blij mee. Precies zoals ik verwachtte.
ik ook

[Dit bericht is gewijzigd door Tweater op 28-08-2003 20:16]

donderdag 28 augustus 2003 @ 20:16:40 #22
31918 Tizmo
Jerruh-Tizmo
pi_12791170
*probeert*
Endless, Forever More....
pi_12791199
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 20:10 schreef Grayburn het volgende:
Hebben wij een soort van bijbel?
Socrates stond erbij dus ik neem aan dat hij er het één en ander over geschreven heeft.
pi_12791219
  donderdag 28 augustus 2003 @ 20:19:30 #25
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_12791231
Humanisme, mooizo.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 20:20:15 #26
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_12791242
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 20:17 schreef Disorder het volgende:

[..]

Socrates stond erbij dus ik neem aan dat hij er het één en ander over geschreven heeft.

Socrates heeft nooit wat geschreven. Plato en Aristoteles overigens wel.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 20:20:49 #27
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_12791250
Humanist. Maar 3 mogelijk uitkomsten is niet zo heel spectaculair.......
  donderdag 28 augustus 2003 @ 20:20:52 #28
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_12791253
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 20:16 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Humanisme met Islam en Jodendom Protestantisme.
pi_12791257
Humanisme
  donderdag 28 augustus 2003 @ 20:22:54 #30
3498 Barb
Graduated Fool
pi_12791294
Humanisme - Socrates Het humanisme is een levensbeschouwing die de mens centraal stelt. Humanisten geloven niet in een god, maar in het zorgvuldig en gewetensvol omgaan met anderen, de wereld en jezelf. De term 'humanisme' is nog niet zo oud, maar al in de Oudheid waren er mensen die 'humanistische' ideeën formuleerden. Zo zei Socrates: "Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker." Volgens hem kunnen mensen pas bewust op zoek gaan naar echte waarheid en deugd als zij beseffen dat hun weten een illusie is.

De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: boeddhisme en katholicisme.

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_12791335
Theravada Buddhism
-Belief in Deity: The concept of a supreme, Creator God is rejected or at least considered irrelevant to Theravada Buddhism. Buddha, "the Awakened One," is revered above all -- not as "God" but as supreme sage, model of a fully Enlightened person. Many Buddhists hold that there is a spirit world with gods in the heavens, but gods are not supreme and are subject to rebirth, while only humans have the potential to attain Enlightenment and reach Nirvana (eternal bliss), free from rebirth. -Incarnations: Buddha was a human, a fully Enlightened spiritual teacher and inspiration. As there no belief in or relevance to God, there are no incarnations of God worshipped.
-Origins of universe/life: Buddhists consider it the job of scientists to explain origins of the universe and life. Many maintain that the world creates and recreates itself millions of times every fraction of a second, but there is no contradiction with scientific discovery. Questions of origins are considered irrelevant to the goal of enlightenment.
-After death: There is no transmigration of individual souls, but through the law of karma, one's wholesome or unwholesome intentions become imprinted in the mind. Negative mental states persist through continual rebirth until one's intentions become wholesome. Once fully enlightened, one is liberated from rebirths, reaching a state of absolute selflessness resulting in ultimate bliss called Nirvana--the "Deathless State". One becomes Buddha (or one with Buddha). Some Buddhists, especially modern Western, don't emphasize or believe in literal rebirth. Belief in literal rebirth is not essential to the practice of Buddhism.
-Why evil? People have free will to commit wrongs or rights. Evil doings may result when egoism, cravings, attachments and ignorance are expressed as greed, hatred, violence which, if unmitigated, is perpetuated through rebirth.
-Salvation: Enlightenment is an individual journey to Nirvana (complete bliss), liberation from suffering and cycles of rebirth, by following the Four Noble Truths and Eight-fold path. To eliminate karma, which causes rebirth, one must extinguish self: all cravings, desires, and attachments. The path to enlightenment includes loving kindness and compassion, moral conduct, charity, wisdom, and meditation. Attaining unnecessary worldly possessions and over-indulgence causes karma to accumulate.
-Undeserved Suffering: Suffering is inherent in life, and the cessation of suffering is the primary goal of Buddhism - to reach Nirvana, to end cycles of rebirth. Suffering is a result of past-life greed, hatred, and ignorance that has returned suffering (karma). Compassion toward others who suffer reduces the effects of karma.
-Contemporary Issues: Abortion is generally considered murder, and all violent acts cause horrific karmic consequence. Homosexuality in itself is not specifically condemned by scripture, but opinions vary, especially among various Buddhist cultures -- e.g. USA Buddhists are generally very accepting while Asian Buddhists are generally strongly opposed to homosexuality. It is believed that divorce wouldn't occur if one follows Buddhist precepts, but a couple is not condemned if they separate due to vast personal differences. Gender roles are generally traditional (e.g. woman as child caretakers and men as providers), but less rigid as contemporary demands are made on women (e.g. working women). Nonviolence and non-injury to other life forms and to the environment are fundamental.

Bij welk geloof pas jij ? .

donderdag 28 augustus 2003 @ 20:25:24 #32
31918 Tizmo
Jerruh-Tizmo
pi_12791349
quote:
Het humanisme is een levensbeschouwing die de mens centraal stelt. Humanisten geloven niet in een god, maar in het zorgvuldig en gewetensvol omgaan met anderen, de wereld en jezelf. De term 'humanisme' is nog niet zo oud, maar al in de Oudheid waren er mensen die 'humanistische' ideeën formuleerden. Zo zei Socrates: "Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker." Volgens hem kunnen mensen pas bewust op zoek gaan naar echte waarheid en deugd als zij beseffen dat hun weten een illusie
.
Endless, Forever More....
pi_12791359
quote:
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze:
humanisme.
raadpleeg de stroming voor meer informatie

de volgende religies en stromingen die hieronder
levenswijze: islam en boeddhisme.

pi_12791369
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: humanisme. De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: islam en boeddhisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie

Humanisme, oke. Boeddhisme, oke. Maar islam

Donald Duck held donderdag 28 augustus 2003 @ 20:26:16 #35
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_12791373
Humanist
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_12791444
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 20:20 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Socrates heeft nooit wat geschreven. Plato en Aristoteles overigens wel.

Hij moet toch wel een keer wat geschreven hebben, ook al was het maar iets kleins. Waarom zouden ze zijn naam anders bij deze stroming zetten?
pi_12791456
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: boeddhisme.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder
levenswijze: humanisme en protestantisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

Maar deze test is grote onzin! kijk die antwoorden die je kon sloegen ook nergens op. ik zou hele andere dingen denken en doen....

op die paar vragen kunnen ze geen geloof bepalen!

sowieso ik ben eigen baas en ga me niet op een geloof inrichten. Geloof wel dat er iets is, maar om daarvoor te gaan bidden en me leven erop in te richten?!?!?! Als er iets is dan komt het vanzelf te voorschijn.

Ik had vandaag een man in de winkel die zat in de koffie hoek en keek naar buiten om zijn fiets in de gaten te houden. Zegt ie tegen mij (was net thee aan het pakken) "Jaaa, ik kijk naar buiten om dat ik spullen aan mijn stuur heb hangen." Ik zeg ja je moet wel goed uitkijken, want laatst is er ook al een laptop uit een auto gejat die hiervoor de deur stond. hij " nouw god beschermt me wel.
Ik: nou, ik vind wel dat je gewoon op je spullen moet passen hoor en niet alles van het lot moet laten afhangen.
Hij: ik snap sowieso niet waarom mensen dingen van andere stelen dat hoort toch helemaal niet. Mensen willen alleen maar macht en geld.

Toen kwam er een ferrari voorbij rijden. Ik zeg "kijk dat is een man met geld "

hij: jaaa, dat wil ik later ook nog doen autos bouwen.
Ik: ohw daar was laatst een programma over op tv, hoe een man zelf in zijn schuur zelf ontworpen autos bouwde.
Hij: neej, ik wil wel een fabriek hebben. moet wel veel verdienen.
Ik: wat zei je net over macht en geld?
hij: dat komt omdat ik keizer wil worden van een groot rijk, en daarvoor moet je veel geld hebben, maar god helpt me wel als hij wil dat ik dat wordt.
(ik dacht natuurlijk wat een gek!maar gewoon doorlullen was verders toch niks te doen in de winkel)
ik: maar hoezo keizer?
hij: nouw in Nederland is er geen echte leider... alles wordt maar toegelaten nooit wordt er wat bepaald.
Ik: Tja er was er eentje die gewoon zei wat die dacht eb waar het op stond maar die schieten ze dood. (pim)
hij: in het kabinet zitten zoveel man er is nooit iemand die zegt dit doen we.
ik: maar wat als er 1 man zou zijn die zou zeggen dat jij morgen geen koffie meer zou mogen drinken, dan zou u het daar toch ook niet mee eens zijn. daarom leven in een democratie, wij zijn een volk en hebben allemaal wensen en eisen.
(echt vage vent....)
hij: ik wil in israel gaan wonen en daar het bestuur overnemen.
ik: daar zou ik dus nooit willen gaan wonen. Die pallesteinen vinden dat ze recht hebben op het land en de joden ook omdat het in de bijbel staat. en maar vechten met elkaar terwijl er ook in de bijbel staat: dat je in vrede met elkaar moet leven. (iets dat daar op neer komt.)
Toen heb ik mijn thee opgedronken en ben terug mijn afdeling opgelopen.

vaaaaaageeeeeeee jongens.. geloof.... nou ik weet best wat goed en fout is daar heb ik geen geloof voor nodig.

donderdag 28 augustus 2003 @ 20:31:13 #38
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_12791487
En nog een humanist meldt zich
  donderdag 28 augustus 2003 @ 20:35:06 #39
13973 ranja
image means nothing
pi_12791556
Ook humanist. Met als raakvlakken jodendom en protestantisme.

Zaten een paar vragen bij waarbij ik eigenlijk 'geen van alle' had willen antwoorden. Maar dat hou je toch.

pi_12791659
Ook Humanisme en raakvlakken met jodendom en boedhisme.
Wel grappig testje, die vragen, ik moest er wel om lachen.
Fake it till you make it...
pi_12791669
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 19:50 schreef yavanna het volgende:
Van de fp

Klik hier voor de test

Mijn test resultaat,

Humanisme - Socrates

ben benieuwd ff doen..
  donderdag 28 augustus 2003 @ 20:43:12 #42
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_12791715
humanist, zoals verwacht
Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
  donderdag 28 augustus 2003 @ 20:43:44 #43
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_12791721
Islam
Maar ik moet eerlijk zeggen dat er heel regelmatig niet het antwoord bijstond dat ik wilde geven, dus dan moest ik maar second best doen.
Maar toch wel een verassing.

[Dit bericht is gewijzigd door kingmob op 28-08-2003 20:44]

Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_12791727
Humanisme, was te verwachten.
pi_12791809

*jaiks* .

donderdag 28 augustus 2003 @ 20:48:34 #46
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_12791813
Humanisme - Socrates Het humanisme is een levensbeschouwing die de mens centraal stelt. Humanisten geloven niet in een god, maar in het zorgvuldig en gewetensvol omgaan met anderen, de wereld en jezelf. De term 'humanisme' is nog niet zo oud, maar al in de Oudheid waren er mensen die 'humanistische' ideeën formuleerden. Zo zei Socrates: "Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker." Volgens hem kunnen mensen pas bewust op zoek gaan naar echte waarheid en deugd als zij beseffen dat hun weten een illusie is.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_12791842
humanisme, en de raakvlakken boeddhisme en islam

[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 28-08-2003 20:50]

pi_12791845
Ik ben ook een humanist, maar als ik daar teveel moeite voor moet doen zou ik kunnen terugvallen op het katholicisme of protestantisme
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 20:49:47 #49
60313 _ThundeR_
Houdbare halfvolle melk
pi_12791846
Humanist, terwijl ik wel in een hogere macht geloof.
Laat me toch met rust.
pi_12791929

De volgende religies en stromingen die hieronder
levenswijze: protestantisme en islam. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

LOL @ Islam

pi_12791933
Humanisme, met jodendom en protestant.
Nou ja, geloven doe ik niet. Gewoon een beetje respectvol met elkaar omgaan kan toch geen kwaad.
Maar om dat nou weer humanisme te gaan noemen. Ik geloof niet in iets, dus humanisme is ook niet echt een geloof, Voor mijn gevoel is het meer een levenswijze.
pi_12791987
quote:
Zelfde, best raar eigenlijk, ik heb helemaal niets met de Islam en het Jodendom
pi_12791995
Humanisme , met raakvlakken met boeddhisme en protestantisme
pi_12792074
humansisme
Kan ik me op zich prima in vinden, vooral in het citaat van Socrates dat erbij staat: Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker.
Raakvlakken met katholicisme en Islam.
Katholicisme kan ik me wel iets bij voorstellen, die twee heilige sacramenten die ik al achter de kiezen heb moeten toch hun sporen achterlaten. Islam heb ik weinig mee.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_12792174
Humanisme!!

Zo zei Socrates: "Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker."

vinnik nou ook

♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_12792244
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder
levenswijze: protestantisme en islam. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

Raakvlakken

I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_12792306

levenswijze: protestantisme en boeddhisme.

Ik vind het allemaal wel best...

pi_12792336
Humanisme

en Boedhisme en Jodendom. tja..

Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_12792390
Humanisme en raakvlakken met de islam en het boedisme.
Wat hebben veel mensen humanisme
  donderdag 28 augustus 2003 @ 21:15:39 #60
61499 Cvkn
Charly Victor Kilo November
pi_12792443
Volgens de test hoort het jodendom het beste bij mij... () Nooit van mezelf gedacht! Als tweede en derde resultaten: boeddhisme en humanisme
Both optimists and pessimists contribute to the society. The optimist invents the aeroplane, the pessimist the parachute.
pi_12792449
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 21:13 schreef twexx het volgende:
Humanisme en raakvlakken met de islam en het boedisme.
Wat hebben veel mensen humanisme
ja Fijn, krijgen we temminste ook geen burger oolog ofzo op fok, we zitten op 1 lijn
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_12792486
humanisme, raakvlakken met islam en protestantisme
Waanzin zou mij waarschijnlijk pas bevrijden, maar voor waanzin mis ik de moed.
pi_12792504
humanisme, en de raakvlakken boeddhisme en islam

leuke keuzes soms:
De caissičre van de supermarkt geeft je 50 euro wisselgeld teveel terug. Jij dreigt je baan te verliezen en je moeder is binnenkort ook nog jarig. Wat doe je?
Haar kastekort kost haar minimaal een reprimande, dus je wijst haar op haar fout.

Je maakt gebruik van de verwarring, zodat ze je 75 euro teveel teruggeeft.

Je laat het erbij en geeft die 50 euro buiten aan de daklozenkrant-verkoper.

Het leven is al duur genoeg. Je laat het erbij en koopt iets leuks voor jezelf.

Je gebruikt die 50 euro als inschrijfgeld voor de cursus 'Hoe word ik een beter mens?'.

donderdag 28 augustus 2003 @ 21:26:07 #64
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_12792724
Humanist met raakvlakken aan het Boedhisme en Protestantisme

Wel een paar onzinnige vragen, zoals de BBQ: ik wil wel al het vlees, maar niet omdat God ons dat geeft

donderdag 28 augustus 2003 @ 21:34:29 #65
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_12792954
Humanisme
Signature:
Maximaal
4
regels
  donderdag 28 augustus 2003 @ 21:43:49 #66
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_12793207
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 20:25 schreef Heliospan het volgende:
Humanisme, oke. Boeddhisme, oke. Maar islam
Bij mij dezelfde uitslag en ik snap die 'Islam' ook niet echt.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  donderdag 28 augustus 2003 @ 21:53:59 #67
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_12793498
Ik ben humanist.
Hoewel ik mezelf meer heiden beschouw maar dat staat niet in de test
Turn My Eyes From This World, This Dying Place Is So Absurd.
  Redactie Frontpage donderdag 28 augustus 2003 @ 22:01:28 #68
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_12793717
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 20:07 schreef Grayburn het volgende:
Het schaap, maar koe ...
Deze vond ik een beetje heel erg raar. Een schaap kan mijn auto nog wel hebben, maar bij een koe ben ik bang dat de auto totall loss is en ik er zelf ook niet zonder kleerscheuren afkom. Ohja, het boeddhisme past het beste bij mij...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_12793796
Je rijdt over een tweebaansweg met aan weerskanten een sloot. Op de andere weghelft rijdt een tegenligger je tegemoet. Plotseling duikt er vlak voor je auto een schaap op. Je remmen blijken te weigeren. Het is het schaap of de sloot. Wat doe je?
- Je rijdt het schaap aan flarden, want het is maar een dier.

lol
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_12793832
Humanisme - Socrates
pi_12793841
Islam???

Enne katholiek enne hindoeisme...

Huilie doet nu

zucht
  donderdag 28 augustus 2003 @ 22:06:44 #72
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12793863
Fok! lijkt een broedplaatst voor humanisten
pi_12794004
levenswijze: islam en jodendom. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

Maar ik ben toch echt protestant...

pi_12794136
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: katholicisme.
levenswijze: boeddhisme en hindoeisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
  † In Memoriam † donderdag 28 augustus 2003 @ 22:18:07 #75
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_12794156
Boeddhisme - Boeddha
Het boeddhisme is geen godsdienst, maar een levenswijze. Het uiteindelijk doel is het bereiken van Verlichting. Meditatie is daarbij een cruciaal hulpmiddel. Volgens boeddhisten is het leven een proces van constante verandering met de geest als allesbepalende factor. Boeddha is geen naam, maar een titel. De titel werd 2500 jaar geleden voor het eerst gegeven aan een 35-jarige man die Verlichting bereikte. Boeddha is dus geen god maar een mens.

levenswijze: jodendom en islam

Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_12794341
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 20:16 schreef sleepflower het volgende:
Ook het humanisme.
Built for Speed
pi_12794347
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 20:29 schreef Disorder het volgende:

[..]

Hij moet toch wel een keer wat geschreven hebben, ook al was het maar iets kleins. Waarom zouden ze zijn naam anders bij deze stroming zetten?

Socrates was de leermeester van Plato en die weer leermeester van Aristoteles.
pi_12794376
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 21:15 schreef Cvkn het volgende:
Volgens de test hoort het jodendom het beste bij mij... () Nooit van mezelf gedacht! Als tweede en derde resultaten: boeddhisme en humanisme
Die uitslag had ik ook...
Ik ben btw Doopsgezind (protestante stroming). Opgevoed met soefisme...vandaar...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_12794468
humanisme, met protestantse en islamitische geloof

een duidelijk voorbeeld in hoeverre dit massive onzin is, en ik een paar minuten van mn leven heb verspeeld aan deze crap

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_12794657

levenswijze: humanisme en boeddhisme.

Ga ik toch maar voor 't humanisme

Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_12794765
humanisme met raakvlakken met islame en katholisisme
pi_12794944
Raadpleeg deze stroming Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: islam.

Islam - Mohammed Islam betekent 'overgave' (aan Allah). De regels voor de islam werden rond 610 geopenbaard aan Mohammed en na zijn dood vastgelegd in de Koran, het heilige boek. De simpelste samenvatting van de islam is: er is geen godheid buiten Allah en Mohammed is zijn profeet. De plichten van de gelovigen tegenover Allah worden de vijf pijlers genoemd: de geloofsbelijdenis, het gebed, (5 x per dag), de armenbelasting, het vasten en de pelgrimstocht naar Mekka (de Hadji).

En ik heb alleen gezegd dat er geen god bestaat, ik geloof niet in het hiernamaals etc.

Verder was ik ook erg agressief jegens andere mensen en zo dus dat klopt wel met de islam, dat is immers ook een gewelddadige en agressieve religie.

Oh, gelukkig ook dit:

levenswijze: boeddhisme en jodendom. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

Doe dan maar Boeddhisme.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 22:50:38 #83
32575 Lacrimosa
ZOAB Fundamentalist
pi_12795133
Mijn geloof (Vaatwasserisme) zit er helemaal niet bij
Mensen leren eerst lopen en praten... later stilzitten en hun mond houden :X
  donderdag 28 augustus 2003 @ 22:54:53 #84
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_12795277
Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

levenswijze: humanisme en protestantisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie

Het boeddhisme is geen godsdienst, maar een levenswijze. Het uiteindelijk doel is het bereiken van Verlichting. Meditatie is daarbij een cruciaal hulpmiddel. Volgens boeddhisten is het leven een proces van constante verandering met de geest als allesbepalende factor. Boeddha is geen naam, maar een titel. De titel werd 2500 jaar geleden voor het eerst gegeven aan een 35-jarige man die Verlichting bereikte. Boeddha is dus geen god maar een mens.
meer informatie: boeddhisme.pagina.n

hmmm... nou... ja....
klopt wel een beetje -beeetje-

donderdag 28 augustus 2003 @ 22:56:08 #85
17061 mvt
blame Canada
pi_12795310
Waarom zijn die vragen zo enorm ongenuanceerd?? En waarom zijn Atheīstisme en Agnosnowat niet opgenomen??
We were to understand there would be pie and punch?
  donderdag 28 augustus 2003 @ 22:59:44 #86
17061 mvt
blame Canada
pi_12795413
quote:
Je denkt over het stichten van een gezin, maar een zwangerschap trekt je helemaal niet. Klonen behoort inmiddels serieus tot de mogelijkheden. Zou je het doen?
Volgens mij is iemand niet helemaal ingelicht over het concept klonen. Volgens mij had de term draagmoederschap hier beter gepast
We were to understand there would be pie and punch?
pi_12795661
boeddhisme en Katholicisme grappig testje
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_12795782
Boeddhisme! Gaaf, vind ik wel leuk eigenlijk! Als ik zou moeten kiezen zou dat het ook worden geloof ik... (pun intented).

Maar gelukkig hoef ik niet te kiezen en kan ik mijn atheīsme blijven aanhangen

[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_12795966
levenswijze: jodendom en katholicisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

Zoals ik het verwachtte

X
pi_12796673
heilig als de paus op dat ding hoe roomzer < zeg ik dat goed je bent
des te eerder .. naja ik snap niet helemaal waar dat ding op berekend is

ik ben niet zo'n heilig boon hoor ondanks dat ik nou eenmaal toch geloof scherp he'

http://www.mymsg.tk << drop a line / its fear that gives men wings.
pi_12796994
Hmm, volgens die test protestant, humanist en nog eentje.
pi_12797142
levenswijze: katholicisme en jodendom. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
feest
pi_12800484
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: hindoeisme.
levenswijze: boeddhisme en jodendom. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

Jeps, dat wist ik al

pi_12800507
Je wordt getroffen door een dodelijke ziekte. Wat doe je?

*Je wacht gelaten tot je uit je lijden verlost wordt.
*Je ervaart de ziekte niet als lijden, maar als zinvol.
* Je bent vooral benieuwd in welke gedaante je na dit leven terugkomt op aarde.
*Je bidt tot je god in de hoop op genezing.
*Je organiseert het zo dat je niet zult lijden.

Teiltje dus

Trotse mamma :)
pi_12801163
Leuke maar betekenisloze test.

Ik kreeg als winnaar het Humanisme van Socrates, wat ik al dacht.

Toevalligerwijs zit hij in mijn top 5 invloedrijkste personen.
De Invloedrijkste personen v/d historie Tournament

pi_12803637
* Gitarist blijkt ook humanist te zijn...
meˇloˇmaan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_12805603
Zalig, iedereen is hier Humanist

Persoonlijk had ik Humanisme en Boedhisme

pi_12805779
Kortom, geloof kwijnt weg... gelukkig, kvinnet net een ziekte...
[humanist]
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 13:12:24 #99
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_12806264
Mijn uitslag: protestantisme.

Laat dat nou nét kloppen

pi_12807785
Ik dacht eerst dat er stond : REL-wijzer... maar er staat reli-wijzer
quote:
levenswijze: protestantisme en boeddhisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
Lambo of Rekt
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 14:34:36 #101
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_12808357
Boedhisme

lekker betrouwbaar.... ik ben een matrialistische kapitalist op R-K/ sociale grondslag.... maar boeddhist?!?!?!

The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_12808708
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 21:11 schreef Catwoman1986 het volgende:
Humanisme

pi_12809061
Katholicist, met raakvlakken in het protestantisme en de Islam

Ik ben in ieder geval wel in alle wereldreligies thuis

Maar verder is het een suffe test die een karikatuur van zijn eigen persiflage is

Ook voor jou komt dat moment dat je vooraan staat in de file. Loop dan niet te sufkutten, maar geef vol gas en maak dat je wegkomt...
pi_12809274
Humanist met een vleugje Islam en Protenstantisme. Ach ja het is weer eens wat anders
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12809552
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 22:44 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Raadpleeg deze stroming Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: islam.

Islam - Mohammed Islam betekent 'overgave' (aan Allah). De regels voor de islam werden rond 610 geopenbaard aan Mohammed en na zijn dood vastgelegd in de Koran, het heilige boek. De simpelste samenvatting van de islam is: er is geen godheid buiten Allah en Mohammed is zijn profeet. De plichten van de gelovigen tegenover Allah worden de vijf pijlers genoemd: de geloofsbelijdenis, het gebed, (5 x per dag), de armenbelasting, het vasten en de pelgrimstocht naar Mekka (de Hadji).

En ik heb alleen gezegd dat er geen god bestaat, ik geloof niet in het hiernamaals etc.

Verder was ik ook erg agressief jegens andere mensen en zo dus dat klopt wel met de islam, dat is immers ook een gewelddadige en agressieve religie.

Oh, gelukkig ook dit:

Doe dan maar Boeddhisme.

Komt je ware aard eindelijk naar boven
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12809684
quote:
levenswijze: jodendom en boeddhisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie
wtf is humanisme?

*edit*

even verhaaltje gelezen op die site: een humanist ben ik dus niet.

now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 15:43:54 #107
26733 Hellracer
Life begins at 180Mph
pi_12810048
Humanist, had gehuilde als er iets anders uitgekomen was!
Het leven is een feest en ik ben niet uitgenodigd
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 15:54:55 #108
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_12810280
quote:
Mijn test resultaat,

Humanisme - Socrates

Yup, die kreeg ik ook, met islam en boedisme een goede 2e/3e

Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_12814712
levenswijze: islam en katholicisme.
.
pi_12822977

Klopt wel redelijk goed.

pi_12823886
humanisme zoals verwacht
islam en protestantisme
destroy the spineless
pi_12823932
Ik had Humanisme, verder heb ik raakvlakken met de Islam en het Jodendom. Eigenlijk heb ik liever helemaal geen geloof of het moet geloof in de natuurkunde zijn want geloof zorgt veel te vaak voor ellende.
pi_12824266
Humanisme en die Mariaslet..

Hadtet wel verwacht..

... te zijn bij die warme, natte, christelijke, lauwe, binnebroekse, rukkerrrr; Rick Felderhof. En dat je 'm dan een paar dagen mag martellen door 'm uit te schelden voor vunzig glijmiddel, gereformeerde kutvoyeur en luizige artiestenvlo...
pi_12825726
veel humanisme zeg!!

maar ik ben lekker hindoe raaaah!

pi_12825764
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 21:11 schreef Catwoman1986 het volgende:
Humanisme

ik had psies 't zelfde
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_12825842
Boedhisme
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 10:14:15 #117
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_12826132
Boedhisme...

Nou, inderdaad; écht iets voor mij (NOT)

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_12826166
Islam
Allah Al Watan Al Malik
pi_12826183
ik heeft uitgekomt op Humanisme
pi_12826210
Boeddisme
pi_12826289
De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: humanisme en islam.

The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_12826413
De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: boeddhisme en jodendom.
pi_12826521
Top 3:

1. Humanisme
2. Islam
3. Boedhisme (schrijf ik dat goed?)

Niet gek voor een 3e generatie atheīst

Kortom, the usual.
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 11:40:20 #124
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_12827030
Top 3:

1. Jodendom
2. Islam
3. Humanisme

Vet cool! Al vraag ik me af hoe betrouwbaar die test nou is maar goed.

Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
pi_12827204
quote:
humanisme.
Raadpleeg deze stroming
Raadpleeg deze stroming

levenswijze:

jodendom en hindoeisme.

ik vond de vragen en antwoorden te beperkend.
pi_12827376
levenswijze: jodendom en humanisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

Klopt nog best goed ook, want ik ben een boeddhist

"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_12827645
Ikke ook een humanist
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_12827855
Protestantisme past het best. Dat komt mooi uit, want dat ben ik ook
pi_12827887

levenswijze: jodendom en boeddhisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_12828101
humanisme (logisch )

met raakvlakken protestantisme (logisch ) en islam (WTF????!!!!)

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 16:25:09 #132
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_12830961

al di humanisten hier op fok kunnen we onze eigen fok kerk openen

biggest revolution since the microchip
pi_12831004
Boeddhisme
Tap tap tap
pi_12831043
Humanisme

en daarna Islam en Protestantisme

het zal allemaal wel...

pi_12832037
Hindoeīsme met raakvlakken van het Boeddhisme en het Jodendom

Ben ik nu de eerste die hier Hindoeīsme als eerste resultaat krijgt?

Het hindoeīsme heeft geen stichter en geen heilig geschrift. Je kunt geen hindoe worden, je moet als hindoe geboren zijn. Hindoes leven volgens de regels die hun afkomst aan hen stelt. Ze geloven dat je na de dood opnieuw wordt geboren (incarnatie). Andere elementen van het geloof zijn: karma (de wet van oorzaak en gevolg) en dharma (plichten). Shiva is een van de belangrijkste goden: hij is schepper en vernietiger in één.

pi_12832156
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 17:34 schreef Starfish het volgende:
nee

maarja, lijkt wel alsof iedereen post maar niemand leest.

pi_12832628
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 17:40 schreef The_Shining het volgende:

[..]

nee

maarja, lijkt wel alsof iedereen post maar niemand leest.

Jee..Als je het echt puur tegen mij hebt ben je wel een beetje snel of beter nog hard met oordelen.

Ik heb het over hindoeisme als eerste oftewel het best passende resultaat.

Na nog een keer kijken blijkt alleen Yamyam hindoeisme als "eerste keuze" te hebben.

Daarnaast komt het hindoeisme inderdaad nog een aantal keren langs in de sectie "raakvlakken met"

Sorry hoor als ik tussen al die humanisten toevallig de enige "hindoe" over het hoofd zag.. ben ook maar een mens

zaterdag 30 augustus 2003 @ 18:29:36 #138
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_12833204
Ik ben ook een humanist volgens hen
En wat een kutvragen!

Raakvlakken met islam en jodendom

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_12833298
, de Islam

De raakvlakken zijn het boeddhisme en het humanisme.
Vooral in die laatste kan ik mij het beste vinden denk ik, ook al ben ik protestants opgevoed.

pi_12833366
quote:
Van de fp

Klik hier voor de test

Mijn test resultaat,

Humanisme - Socrates

Ik heb hetzelfde
pi_12835242
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 22:44 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

Oh, gelukkig ook dit:

Doe dan maar Boeddhisme.

Toch maar moslim worden dan?
X
pi_12835302
Volgens de test Boedisme, naar aanleiding van een paar verkeersvragen..
At EZ
pi_12836643
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 17:34 schreef Starfish het volgende:
Hindoeīsme met raakvlakken van het Boeddhisme en het Jodendom

Het hindoeīsme heeft geen stichter en geen heilig geschrift. Je kunt geen hindoe worden, je moet als hindoe geboren zijn. Hindoes leven volgens de regels die hun afkomst aan hen stelt. Ze geloven dat je na de dood opnieuw wordt geboren (incarnatie). Andere elementen van het geloof zijn: karma (de wet van oorzaak en gevolg) en dharma (plichten). Shiva is een van de belangrijkste goden: hij is schepper en vernietiger in één.

nee ik heb t zelfde als jij
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 22:09:29 #144
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_12837692
humanisme

levenswijze: islam en protestantisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

Drugs are good mkay?
pi_12838729
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: islam en boeddhisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
islam??? geloof er geen aars van....
pi_12838836
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 18:01 schreef Starfish het volgende:

[..]

Jee..Als je het echt puur tegen mij hebt ben je wel een beetje snel of beter nog hard met oordelen.

Ik heb het over hindoeisme als eerste oftewel het best passende resultaat.

Na nog een keer kijken blijkt alleen Yamyam hindoeisme als "eerste keuze" te hebben.

Daarnaast komt het hindoeisme inderdaad nog een aantal keren langs in de sectie "raakvlakken met"

Sorry hoor als ik tussen al die humanisten toevallig de enige "hindoe" over het hoofd zag.. ben ook maar een mens

sorry

elk geloof is mooi, als je maar gelooft dat er iets goeds is.
En gelukkig ben je 'maar' een mens

pi_12838906
Wat is er zo erg aan de Islam?
Volgens mij maakt het weinig uit of je katholicisme, protestantisme, de islam of jodendom krijgt.
Allemaal monotheīstisch, allemaal min of meer dezelfde normen & waarden.
Waanzin zou mij waarschijnlijk pas bevrijden, maar voor waanzin mis ik de moed.
pi_12838924

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 23:11:57 #149
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_12838925
* SpleeffY ook humanist is...
pi_12842241
Bij mij kwam er boedisme uit en ik ben protestants
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  zondag 31 augustus 2003 @ 04:44:18 #151
64051 MPmad
Geen commentaar
pi_12842941
Hier ook humanisme, met als 2e Jodendom & Boeddhisme
pi_12843989
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:07 schreef The_Shining het volgende:

[..]

sorry

elk geloof is mooi, als je maar gelooft dat er iets goeds is.
En gelukkig ben je 'maar' een mens

Het is al goed hoor
pi_12850596
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 03:00 schreef blubikbeneenknoop het volgende:
Humanisme en die Mariaslet..
had ik dus eigenlijk níet van je verwacht... als je nickname op msn Allah is
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_12850703
Humanisme ...
pi_12850950
Boeddhisme..nooit verwacht, wel geinig.
pi_12854723
kmoet boedhist worden
  zondag 31 augustus 2003 @ 20:33:55 #157
61098 stephanUS
Zaphod BeeblebroX
pi_12856507
Islam

raakvlakken met humanisme en jodendom...

[edit]

Behalve als speklapjes in de aanbieding zijn.. dan ben ik humanist.

[url=http://www.the-music-of-us.com]almost exactly, but not quite, entirely unlike anything you ever knew[/url]
  zondag 31 augustus 2003 @ 21:11:06 #158
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_12857572
Alhamdoulilah de Islam voor mij
Schijt aan iedereen
pi_12858327
humanist.

ik heb wel de 50 euro teruggegeven. (werk zelf in supermarkt)

toch ben ik van huis uit katholiek

zondag 31 augustus 2003 @ 21:53:25 #160
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12858661
Humanist.
Maar ik heb ook jeuk aan protestantisme en jodendom (schijnt)
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 31 augustus 2003 @ 22:02:42 #161
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_12858900
Humanisme

Alleen zat er geen goed antwoord bij die vraag over die vriend met het CV voor mij bij

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zondag 31 augustus 2003 @ 22:52:08 #162
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_12860025
Humanist

en die Socrates vind ik wel een relaxte gast.

quote:
"Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker." Volgens hem kunnen mensen pas bewust op zoek gaan naar echte waarheid en deugd als zij beseffen dat hun weten een illusie is.
precies wat mijn levensinstelling is.

ik ga eens wat meer over die humanisme en socrates zoeken.
ik mag dat geloof wel. als ik over een geloof kan spreken dan.

pi_13773933

Grappig, ik heb hier ook het meest mee moet ik zeggen.

Het voelt goed hč?
A je to!
  donderdag 9 oktober 2003 @ 20:47:43 #164
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_13774288
Ik ben JOOD volgens de test
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_13774643
humanisme

levenswijze:
boeddhisme en protestantisme

"Je stuurt resoluut richting schaap, maar gooit op het laatste moment toch schuldbewust je stuur om, waardoor je in de sloot belandt."

"Drumsticks, want ze waren in de aanbieding."

"Haar kastekort kost haar minimaal een reprimande, dus je wijst haar op haar fout."

pi_13776338
Volgens deze test pastde ISLAM het beste bij mij. Verbazingwekkend!

Ook PROTESTANTISME en HUMANISME hebben raakvlakken...

Wel een grappige test , met een uitkomst die ik zeker niet had verwacht. Geloof eigenlijk helemaal nergens in

Moderator donderdag 9 oktober 2003 @ 22:16:56 #167
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_13776893
reli-wijzer

advies en opdracht

contact

Protestantisme - Jezus

Protestanten hebben zich onder leiding van Luther in de zestiende eeuw afgescheiden van de katholieke kerk. Zij geloven niet dat je de hemel kunt verdienen door goed te doen, maar dat je daarvoor afhankelijk bent van de wil van God. De Bijbel als heilig boek en levensrichtlijn is heel belangrijk. Binnen het protestantisme zijn veel verschillende richtingen. Jezus is de zoon van God. Het wachten is op zijn terugkeer op de Dag des Oordeels

wtf.......... heeft iemand het nr. van Dr. Phil

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 9 oktober 2003 @ 22:17:37 #168
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_13776911
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 20:47 schreef maartena het volgende:
Ik ben JOOD volgens de test
hoi JOOD
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_13777349
Boeddhisme - Boeddha Het boeddhisme is geen godsdienst, maar een levenswijze. Het uiteindelijk doel is het bereiken van Verlichting. Meditatie is daarbij een cruciaal hulpmiddel. Volgens boeddhisten is het leven een proces van constante verandering met de geest als allesbepalende factor. Boeddha is geen naam, maar een titel. De titel werd 2500 jaar geleden voor het eerst gegeven aan een 35-jarige man die Verlichting bereikte. Boeddha is dus geen god maar een mens.

ja ik geloof ook gewoon alleen in mezelf, dus dat klopt wel.
Maar ik heb gewoon de meest nuchtere antwoorden gekozen!

levenswijze: humanisme en islam. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

humanisme ok, maar islam???

ik zie niet in hoe dat uit mijn antwoorden zou kunnen voortvloeien

pi_13777815
levenswijze: boeddhisme en jodendom.
pi_13780502
levenswijze: islam en protestantisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
pi_13780581
*Terugvindpost, ik doe de test morgen wel even .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 00:42:38 #173
60430 Bartuc
Pugno Pro Patria
pi_13780818
Boeddhisme - Boeddha Het boeddhisme is geen godsdienst, maar een levenswijze. Het uiteindelijk doel is het bereiken van Verlichting. Meditatie is daarbij een cruciaal hulpmiddel. Volgens boeddhisten is het leven een proces van constante verandering met de geest als allesbepalende factor. Boeddha is geen naam, maar een titel. De titel werd 2500 jaar geleden voor het eerst gegeven aan een 35-jarige man die Verlichting bereikte. Boeddha is dus geen god maar een mens.

Boeddhisme dus, had het wel een beetje verwacht, want ik ben niet gelovig en geloof daarom ook niet in een hiernamaals of valhalla.
Ik vind dat de mens een groot chemisch organisme is en dat we ons bestaatsrecht niet te danken hebben aan een goddelijke macht, maar dat we door samenloop van evolutionaire omstandigheden zijn onstaan en dat onze gedachten hoofdzakelijk bestaan uit elektronische impulsen van en naar de hersenen.

Sorry voor dit gezwam ben beetje aangeschoten, maar dit is ongeveer wat ik van het leven vind

pi_13780837
Boedhisme met Islam en Humanisme (verbazend!). Leuke test, interessante site.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_13780970
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: jodendom

Hoi.
pi_13786041

Klinkt wel aardig. Hoewel ik toch meer katholieke invloed had verwacht.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 12:34:02 #177
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_13786587
Islam
pi_13786801
Grappig om te zien hoe mensen vooral reageren als de uitkomst Islam is. Alsof mensen verwachten dat ze hadden moeten antwoorden: "Dood de ongelovigen, wij zijn de beste en niemand anders, en al datgene dat negatief is."

Mensen weten helaas vaak niet wat de Islam inhoudt en willen zich hier ook absoluut niet in verdiepen. Ze gaan af op voorvallen die de media melden en die ze in hun eigen omgeving als negatief beschouwen. Het ligt voor de hand dat negatieve eigenschappen veel eerder opvallen dan alledaagse, normale zaken. De negatieve voorvallen versterken het gevoel dat een dergelijk persoon al had over het geloof. Zo belandt men in een vicieuze cirkel waar je niet uitkomt, als je niet bereidt bent je te verdiepen in de ware normen en waarden van dat geloof.

Bij mij kwam er ook Islam uit, maar dat mag niet verbazend genoemd worden. Raakvlakken katholicisme en protestantisme, maar ook dat verbaast me niet, aangezien deze geloven zeer op elkaar lijken.

vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:13:12 #179
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_13787452
levenswijze: humanisme en boeddhisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:52:41 #180
20790 Yvonnetje
Mooi hč, alles.....
pi_13788543
Islam...

Raakvlakken met boeddhisme en humanisme

Ga eens even lezen....

Geluk is een richting, geen punt
pi_13788878
Jodendom met een stukje katholicisme en een stukje boeddhisme
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 14:54:34 #182
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_13790054
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 01:28:05 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_13790428
Humanisme

Humanisme - Socrates Het humanisme is een levensbeschouwing die de mens centraal stelt. Humanisten geloven niet in een god, maar in het zorgvuldig en gewetensvol omgaan met anderen.

Als je de hoeveelheid humanisten hier langs ziet komen -en wat daar voor staat- vraag je je toch af hoe NL dan zo in de stront aan t zakken is qua sociaale omgangen.

Eagels may soar, but weasles don't get stuck in jet engines.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 15:15:09 #184
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_13790601
Ik ben een mooi rotzooitje :

Boeddhisme
en raakvlakken Islam & Jodendom...lekker verenigbaar

Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
pi_13790697
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_13791031
Humanisme,

klopt ook

Kusje
pi_13791043
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 14:54 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Had ook schaap, maar koe...
en de 50 euro in mn zak gehouden...

ik probeerde er 75 van te maken
Kusje
pi_13804159
Boeddhisme
pi_13805809

levenswijze: boeddhisme en humanisme.

Niet echt wat ik gedacht had..

zaterdag 11 oktober 2003 @ 14:13:16 #190
3542 Gia
User under construction
pi_13808490
levenswijze: boeddhisme en islam. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

Goh, komt dat even goed uit. Ben al bijna 40 jaar Katholiek.

pi_13809095
Humanisme
pi_13811126
levenswijze: boeddhisme en protestantisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

ut zal wel
zolang ik in mezelf geloof is het toppie

he buur!
pi_13835018
Ik ben een humanist, maar mijn antwoorden hadden raakvlakken met het protestantisme en het boedhisme
pi_13835582
levenswijze: protestantisme en jodendom. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

Islam

pi_13835814
Protestantisme, en een beetje jodendom en islam.

Jaja, en wat moet je ermee nu je dit weet?

pi_13835988
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 21:42 schreef emmertje_ik het volgende:
Protestantisme, en een beetje jodendom en islam.

Jaja, en wat moet je ermee nu je dit weet?

Trek het je aan, doe er wat mee!!
pi_13836205
wwwwoooeeeaaaaaaa islam
pi_14791422
Levenswijze: Humanisme met boeddhisme en jodendom
pi_14798416
hier heb je nog zoiets:

http://www.beliefnet.com/story/76/story_7665_1.html

Ik ben 100% neo pagan; 95% new age

Tap tap tap
pi_14798461
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:45 schreef CherryLips het volgende:
hier heb je nog zoiets:

Ik ben 100% neo pagan; 95% new age

Dus dan ben je 195%?
pi_14799161
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:47 schreef GoodspeeD het volgende:

[..]

Dus dan ben je 195%?

nee, ze kijken naar je 'compatibility' oid. ze laten de hele lijst zien en dan hoeveel je met elk geloof gemeen hebt. rooms katholiek was bijv. 7%.
Tap tap tap
  donderdag 20 november 2003 @ 21:23:31 #202
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_14799415
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:45 schreef CherryLips het volgende:
quote:
1. Unitarian Universalism (100%)
2. Secular Humanism (94%)
3. Liberal Quakers (89%)
4. Mainline to Liberal Christian Protestants (86%)
5. Theravada Buddhism (72%)
6. Nontheist (71%)
7. Neo-Pagan (64%)
8. Bahá'í Faith (58%)
9. Church of Jesus Christ of Latter-Day Saints (Mormons) (55%)
10. Christian Science (Church of Christ, Scientist) (50%)
11. Taoism (49%)
12. New Age (45%)
13. Mahayana Buddhism (43%)
14. Jehovah's Witness (42%)
15. Reform Judaism (41%)
16. Mainline to Conservative Christian/Protestant (40%)
17. Orthodox Quaker (38%)
18. Sikhism (35%)
19. New Thought (35%)
20. Jainism (31%)
21. Scientology (26%)
22. Hinduism (24%)
23. Seventh Day Adventist (20%)
24. Eastern Orthodox (17%)
25. Islam (17%)
26. Orthodox Judaism (17%)
27. Roman Catholic (17%)
Grappige test
pi_14865389
Ik heb deze test ook een keer gedaan. Helemaal klopt het niet. Maar ja dat heb je met dit soort testen.
Geen handtekening op dit moment
  zondag 23 november 2003 @ 17:08:14 #204
74514 El_Fenomino
Onstuitbaar Supertalent
pi_14865980
quote:
meer informatie: humanisme.pagina.nl
Dus een atheīst zoals ik ben.
[b][url=http://home.tiscali.nl/mytopia/vrouwen]Vrouwen fotoboek met 200 keer Anna Kournikova[/url][/b]
pi_14867771
1. Jodendom
2. Islam
3. Protestantisme

En ik ben nog wel Katholiek

aaagh

.
  zondag 23 november 2003 @ 19:44:52 #206
61188 BomBFish
Volwassen? IK?
pi_14869473
quote:
same here

[Dit bericht is gewijzigd door BomBFish op 23-11-2003 19:45]

Je schouders ophalen bij de gevonden voorwerpen, is nooit grappig
pi_14907943
waarom is iedereen hier humanist en moet ik in m'n eentje boedha volgen, zo heb ik daar helemaal geen zin in!!
pi_14909558
Humanisme samen met protestantisme en boeddisme.
pi_14929732
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 04:49 schreef Aegir het volgende:
waarom is iedereen hier humanist en moet ik in m'n eentje boedha volgen, zo heb ik daar helemaal geen zin in!!
Jij bent niet de enige. Ik ben zelf Hindoe. De uitslag was Boedhisme en ook raakvlakken met islam en jodendom. Boeddhisme is onstaat vanuit het Hindoeisme en daar ben ik niet verbaasd over. Ik vind de test soswieo niet helemaal kloppen. En men beweert dat het Hindoeisme geen heilig boeken kent, dat klopt voor geen meter.
Geen handtekening op dit moment
pi_14930144
Je bent reli-loos en reddeloos!
Hou je verre van religieuze, levensbeschouwelijke
of spirituele zaken!

ik had niet anders verwacht

Bleghiii !!!
pi_14931247
Humanisme, klopt wel denk.
pi_14934121
ik dus hindoe met raakvlakken met joods?
  woensdag 26 november 2003 @ 02:33:12 #213
56951 Najra
---------------
pi_14934163
humanisme.

levenswijze:

islam en boeddhisme

<edit>

Ik heb raakvlakken met de islam.....how ironic
Maar goed, ik zie mijzelf als atheist. Humanist zal wel het dichst erbij in de buurt komen lijkt me.

[Dit bericht is gewijzigd door Najra op 26-11-2003 02:38]

This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  † In Memoriam † woensdag 26 november 2003 @ 03:20:46 #214
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_14934330
Vreemd was -->Wat is volgens jou de belangrijkste functie van kleding?

Door kleding wordt het leven een stuk eenvoudiger.

Kleding is noodzakelijk om het naakte lichaam te bedekken.

Kleding moet zo uniform mogelijk zijn om de nederigheid en gelijkvormigheid van alle mensen te benadrukken.

Kleding speelt een rol als aantrekkelijke factor in het intermenselijk verkeer.

Kleding bedekt de verleidelijke kanten van het lichaam

Uitlag was overigens:

levenswijze: boeddhisme en katholicisme

pi_14934961
veel humanisten hier volgens mij!

zet mij ook maar op het lijstje....

pi_14942451
Humanisme
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone ā midi seize
pi_14942787
Boeddhisme
Wat typisch dat de meesten Humanisme als uitkomst hebben. Ik heb toch niks aparts ingevuld volgens mij (gewoon het schaap aan flarden gereden enzo )
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_14943217

" Ja, in de hemel is geen bier en daarom drinken we het hier. "

code:
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: 
protestantisme. 
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. 

woensdag 26 november 2003 @ 14:34:23 #219
56951 Najra
---------------
pi_14943287
Wat zou een islamiet eigenlijk doen met dat schaap?

This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_14943330
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:34 schreef Najra het volgende:

shoarma maken, wat wij in het weekend opfreten met onze zatte hoofden..
  woensdag 26 november 2003 @ 14:48:37 #221
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_14943649
Boeddhisme - Boeddha

Raakvlakken met de islam en het jodendom

V.

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 26-11-2003 14:59]

Ja inderdaad, V. ja.
pi_14943739
shit, ik ben Joods volgens de test! Maar dat kan toch alleen als je zo geboren bent?

gelukkig heb ik ook trekjes van humanisme en boeddhisme. .:)

Love is blindness
pi_14943796
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:51 schreef striplezer het volgende:
shit, ik ben Joods volgens de test! Maar dat kan toch alleen als je zo geboren bent?

gelukkig heb ik ook trekjes van humanisme en boeddhisme. .:)

Ook als je supporter van Aja* bent.
pi_14943958
Humanisme , raakvlakken met boeddhisme en katholicisme
  woensdag 26 november 2003 @ 14:59:13 #225
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14943996
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:51 schreef striplezer het volgende:
Je kan ook joods worden hoor

(is wel ingewikkeld, maar het kan wel)

woensdag 26 november 2003 @ 15:08:13 #226
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_14944283
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 20:29 schreef Disorder het volgende:

[..]

Nee, Socrates heeft echt nooit wat geschreven. Alles wat we van hem weten is door anderen geschreven.
pi_14944300
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:34 schreef Najra het volgende:

de sloot in rijden. als ik zo de gemiddelde turkse busje zie, die valt uitelkaar als hij tegen de schaap aanrijdt
pi_14944437
Valt 't jullie ook niet op dat ongeveer iedereen hier de humanist uit hangt en daar nog blij mee lijkt te zijn ook. Zijn fokkers zo'n homogeen clubje? Ik had eigenlijk wel een hogere diversiteit verwacht. Wat jullie??

[Dit bericht is gewijzigd door Drongelen op 26-11-2003 15:24]

Het leven is ook leuk, zonder lijfspreuk
  woensdag 26 november 2003 @ 15:27:34 #229
56951 Najra
---------------
pi_14944877
quote:
Op woensdag 26 november 2003 15:08 schreef Sessy het volgende:

[..]

de sloot in rijden. als ik zo de gemiddelde turkse busje zie, die valt uitelkaar als hij tegen de schaap aanrijdt

Wat geven jullie allemaal een nette antwoorden zeg.
pi_14945317
Budhisme... precies zoals verwacht.
wel geinig die wijzer.
- Prepaidwebhost.nl - Je betaalt alleen wat je gebruikt (RefID=912)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')