Je bedoeld dat jij nog nooit van Courtois gehoord hebt, en dat je bij Kennedy alleen maar aan JFK denkt..quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:49 schreef ultra_ivo het volgende:
....
Ik merk trouwens een enorm gebrek aan feitelijke informatie bij veel mensen. Lijkt me dat buiten bezoeken aan de VS er hier weinig aan ter plekke je licht opsteken wordt gedaan.
nee, hij woont in Litouwen zegt ie (hoewel ie in zijn profiel maastricht heeft staan), een land met een extreem libertarische belasting politiek, 2 1/2 keer zoveel mobieltjes als vast net telefoons en 80% van de economie is private hand is.quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:35 schreef -Angel- het volgende:
Pietverdriet, ik denk niet dat je punt zal doordringen tot ultra_ivo.
Je moet maar denken ondertussen woont ultra_ivo wel weer in Nederland.
Een waar bolwerk van het communisme.
Deze claim behoeft enige nuancering.quote:Op maandag 11 augustus 2003 18:46 schreef Trence het volgende:
In de 16 bekende nucleaire crises waren het voornamelijk de VS die dreigden naar de raketten te grijpen. (bron)
En de hongersnoden, de vervolgingen, de Gulags, de martelingen, de genocide, de steun aan het terrorisme, het destabiliseren van derdewereld landen, etc. etc. etc.quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:03 schreef RonaldV het volgende:
Het leven in de Sovjet-Unie was niet slecht, als je het gebrek aan vrije meningsuiting niet meetelde.
Voor de gemiddelde burger aan de westzijde van het land wa het leven niet slecht. Wat mankeert jou? Ik hoor het direct van een inwoner uit het land zelf, die niets heeft gemerkt van genocide onder Stalin, niets heeft gemerkt van hongersnoden, terrorisme, derdewereldlanden etc. Net zo min als jij hebt gemerkt dat de VS corrupte regimes hielp in midden en Zuid Amerika, Zuidoost Azië, Zuidwest Azië en God weet hoeveel meer plekken in de wereld, niets gemerkt van terroristische aanslagen (door de VS voorbereid en gefinancierd) in Nicaragua, niets deed aan hongersnood in de hoorn van Afrika tot Bob Geldof opstond, en oorlogen financierde in Afrika, de zuidelijke helft van Azië en heel Zuid en Middenamerika.quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de hongersnoden, de vervolgingen, de Gulags, de martelingen, de genocide, de steun aan het terrorisme, het destabiliseren van derdewereld landen, etc. etc. etc.
Mij mankeert niets, ik kots alleen van mensen die een genocide bedrijvend regieme goed zitten te praten met annecdotische lulverhalen.quote:
Dus je maakt jezelf misselijk door de VS als het grote goede voorbeeld te nemen? Je kunt duidelijk niet lezen. Ik postte een verhaal over twee burgers van een land dat vroeger deel uitmaakte van de USSR. Niet over het regime, maar over de burgers.quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mij mankeert niets, ik kots alleen van mensen die een genocide bedrijvend regieme goed zitten te praten met annecdotische lulverhalen.
Waar doe ik dat?quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:45 schreef RonaldV het volgende:
Dus je maakt jezelf misselijk door de VS als het grote goede voorbeeld te nemen? Je kunt duidelijk niet lezen. Ik postte een verhaal over twee burgers van een land dat vroeger deel uitmaakte van de USSR. Niet over het regime, maar over de burgers.
Waar doe ik dat?quote:Jij hebt zo'n simpele instelling, dat je nu nog steeds de burgers van Duitsland WO-II zit te verwijten, en de burgers van de USSR de Koude Oorlog.
Maak dat maar eens hard.quote:Je blaat na, je denkt niet zelf.
En dat is wat ik zegquote:Het regime van de USSR (en dat van haar vazalstaten) was fout. Geen twijfel mogelijk.
Je begint weer over wat anders, we hadden het over de misdaden die begaan zijn door het sovjet regimequote:Maar een behoorlijk aantal westerse landen, de VS voorop, hebben boter op hun hoofd als ze doen alsof zij heilig zijn. Dat zijn ze niet, ze deden precies dezelfde kutgrappen.
Je dwaalt af, blijf aan de balquote:De bevolking van Diego Garcia bijvoorbeeld, moet nog dagelijks vechten voor erkenning. Ze zijn door de Engelse regering van huis en haard verdreven, vervolgens zijn de eilanden "onbewoond" verklaard en aan de VS uitgeleend om er een militaire installatie van te maken. "Etnische zuiveringen" heet dat, ring a bell? Dat is een misdaad tegen de mensheid en de menselijkheid. Zowel de VS als Engeland weten prima hoe het echt zit, en zijn er beiden schuldig aan. De VS hebben iets soortgelijks gedaan met het Bikini atol, en grote groepen van de bevolking in met name Vietnam. Nederland voerde koloniale oorlogen in die tijd. België ook, in Zaire. Frankrijk over de halve wereld. Spanje en Portugal zitten in hetzelfde schuitje.
Ik heb het over historische feiten en geef de studies aan waar ik dat op baseer, Jij en Ivo hebben het over annecdotes van mensen die je wat verteld hebbenquote:Ik kots van mensen die walgen van anderen omdat ze dat nu eenmaal verteld is.
Ivo zoekt geen nuance, Ivo blaat zijn kortzichtige visie.quote:Ik heb bewondering voor mensen als Ivo, die de nuance zoeken.
Hier:quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar doe ik dat?
Je begint gewoon over iets anders
Twee posts en 5 minuten ervoor verklaart hij nog dat hij er woonde. Verleden tijd.quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
nee, hij woont in Litouwen zegt ie (hoewel ie in zijn profiel maastricht heeft staan), een land met een extreem libertarische belasting politiek, 2 1/2 keer zoveel mobieltjes als vast net telefoons en 80% van de economie is private hand is.
Hierquote:[..]
Waar doe ik dat?
Hmmm?
Boter bij de vis of je woorden inslikken
Wie slikt er in?quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoiets als van Hitler zeggen dat ie wel autobahnen heeft laten maken bedoel je?
Ben jij van mening dat positive dingen opwegen tegen negatieve?
Dat maak ik net zo hard als jouw gescherm met het woord demagogie. Dat jij deze vrouw niet hebt horen spreken, betekent niet dat het niet zo was in haar wereld. Dat jij mijn vader daar nooit over hebt gesproken, betekent niet dat het niet is gebeurd. Het belangrijkste nadeel van de studies waar jij het over hebt, is dat ze niet al te diep ingaan op wat de mensen doormaakten, maar alleen degenen die met het beleid te maken hadden.quote:[..]
Maak dat maar eens hard.
En als je goed gelezen had, dan zei Ivo dat ook, maar dan met wat nuances tegenover jouw en anderen hun posts. En die nuances waren onder meer dat de USSR het land in de vaart der volkeren wist op te stuwen, van een vooral arme feodaal ingerichte boeren staat, naar een redelijk welvarende industrie staat. Naar een staat die er in slaagde om een redelijke infrastructuur aan te leggen in een land dat daarvoor nauwelijks infrastructuur kende.quote:[..]
En dat is wat ik zeg
En ik nuanceerde ze door te stellen dat het aan beide kanten niet al te zuiver ging. En Ivo wees daar ook op. Het is makkelijk iets bij een ander te verwijten als je je eigen fouten negeert. Als je de USSR iets verwijt, dan moet je eerlijk zijn, en het de andere kant ook aanrekenen.quote:[..]
Je begint weer over wat anders, we hadden het over de misdaden die begaan zijn door het sovjet regime
Het waren voorbeelden ter ondersteuning van wat ik hiervoor vertelde. Begrijpend lezen, wel eens van gehoord?quote:[..]
Je dwaalt af, blijf aan de bal.
Lees eens wat meer over het onderwerp, en dan vooral over hoe de USSR keek naar het westen. Zet je westers geslepen bril eens af, en een Sovjet bril op. En verdiep je dan nog eens in de materie. Het helpt echt als je ook eens vanaf de andere kant de zaken bekijkt. De studies die jij aanhaalt (ik heb de links in je posts even gemist, sorry daarvoor) ben ik in de één of andere vorm ook tegengekomen. Maar ik heb daarnaast de moeite genomen om de zaken ook vanaf de overkant te bekijken, en dan zie je toch heel andere nuances.quote:[..]
Ik heb het over historische feiten en geef de studies aan waar ik dat op baseer, Jij en Ivo hebben het over annecdotes van mensen die je wat verteld hebben
dus wie is er nu maar wat verteld en praat wat na?
Ivo wees op iets dat in het westen niet zo gepast is. Net zoals het ongepast is om Nazi Duitsland een paar goede dingen toe te wijzen. De Autobahnen zijn er één van. De aanzet geven tot Volkswagen (goed voor heel veel banen binnen en buiten Duitsland) een andere.quote:[..]
Ivo zoekt geen nuance, Ivo blaat zijn kortzichtige visie.
Zijn "nuance" is niets anders dan een genocide bedrijvende dictatuur te vergoeielijken, met ongedocumenteerde opmerkingen.
Waar noem ik daar de VS het grote voorbeeld?quote:Op donderdag 31 maart 2005 00:28 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Hier:
[..]
Twee posts en 5 minuten ervoor verklaart hij nog dat hij er woonde. Verleden tijd.
[..]
Waar verwijt ik de huidige mensen hun regieme van het verleden?quote:Hier
[..]
Jij dusquote:Wie slikt er in?
En?quote:Dat maak ik net zo hard als jouw gescherm met het woord demagogie. Dat jij deze vrouw niet hebt horen spreken, betekent niet dat het niet zo was in haar wereld. Dat jij mijn vader daar nooit over hebt gesproken, betekent niet dat het niet is gebeurd. Het belangrijkste nadeel van de studies waar jij het over hebt, is dat ze niet al te diep ingaan op wat de mensen doormaakten, maar alleen degenen die met het beleid te maken hadden.
Wat ik onderuit haalde door hem er op te wijzen dat men pas in de jaren 30 het niveau haalde van voor 1917, en hoe men dat bereikte, en welke middelen men daar voor inzette.quote:En als je goed gelezen had, dan zei Ivo dat ook, maar dan met wat nuances tegenover jouw en anderen hun posts. En die nuances waren onder meer dat de USSR het land in de vaart der volkeren wist op te stuwen,
van een vooral arme feodaal ingerichte boeren staat, naar een redelijk welvarende industrie staat. Naar een staat die er in slaagde om een redelijke infrastructuur aan te leggen in een land dat daarvoor nauwelijks infrastructuur kende.
De positive kanten van handelen heffen niet de negatieve kanten op, ethiek is geen natuurkunde. Moreel en ethisch fout handelen blijft foitquote:En ik nuanceerde ze door te stellen dat het aan beide kanten niet al te zuiver ging. En Ivo wees daar ook op. Het is makkelijk iets bij een ander te verwijten als je je eigen fouten negeert. Als je de USSR iets verwijt, dan moet je eerlijk zijn, en het de andere kant ook aanrekenen.
Dat juist jij mij dat probeert te verwijten.....quote:Het waren voorbeelden ter ondersteuning van wat ik hiervoor vertelde. Begrijpend lezen, wel eens van gehoord?
Niet relevant voor de misdaden die de soviets tegen hun eigen bevolking begingen, niet?quote:Lees eens wat meer over het onderwerp, en dan vooral over hoe de USSR keek naar het westen. Zet je westers geslepen bril eens af, en een Sovjet bril op. En verdiep je dan nog eens in de materie. Het helpt echt als je ook eens vanaf de andere kant de zaken bekijkt. De studies die jij aanhaalt (ik heb de links in je posts even gemist, sorry daarvoor) ben ik in de één of andere vorm ook tegengekomen. Maar ik heb daarnaast de moeite genomen om de zaken ook vanaf de overkant te bekijken, en dan zie je toch heel andere nuances.
[..]
En zoals ik je al duidelijk probeerde te maken, is dat ook ongepast.quote:Ivo wees op iets dat in het westen niet zo gepast is. Net zoals het ongepast is om Nazi Duitsland een paar goede dingen toe te wijzen. De Autobahnen zijn er één van. De aanzet geven tot Volkswagen (goed voor heel veel banen binnen en buiten Duitsland) een andere.
Nee, de verliezers waren de mensen die onder het communisme hebben geleden. Ik neem geen verhaal van "overwinnaars" kritiekloos over. Ik schop Ivo´s vergoeielijking onderuit.quote:Wat jij doet is kortzichtig het verhaal van de overwinnaars kritiekloos overnemen. Ivo en ik mixen daar het verhaal van "de verliezers" doorheen, dat nuanceert. Hij vergoelijkt nergens misstanden van de dictatuur, hij wijst erop dat die ook verantwoordelijk is voor een aantal goede zaken. En als jij vindt dat hij het wel vergoelijkt, dan kom je maar met een paar quotes.
In 13 jaar herstellen van een burgeroorlog met buitenlandse inmenging, ik geef het je te doen.quote:Op donderdag 31 maart 2005 00:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat ik onderuit haalde door hem er op te wijzen dat men pas in de jaren 30 het niveau haalde van voor 1917, en hoe men dat bereikte, en welke middelen men daar voor inzette.
Afgezien van de prestatie, en waarom het zo inklapte, hoe dat bereikt is intresseert je geen neuk, niet?quote:Op donderdag 31 maart 2005 04:59 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
In 13 jaar herstellen van een burgeroorlog met buitenlandse inmenging, ik geef het je te doen.
Nog geen 1000 man engelse militairen die bij archangelsk geland zijn, toch?quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:54 schreef Johan_de_With het volgende:
Die buitenlandse inmenging in de burgeroorlog is overigens schromelijk overdreven, zeker wat effectiviteit betreft.
Even teruggaan naar een post van mij een pagina geleden:quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Afgezien van de prestatie, en waarom het zo inklapte, hoe dat bereikt is intresseert je geen neuk, niet?
Kennelijk was ik voor jou niet duidelijk genoeg. Geheime diensten, gebrek aan persoonlijke verijheden en strafkampen zijn geen uitvinding van de CPSU. Het hele onderdrukkingssysteem (inclusief de onderdrukking van niet-Russische volkeren) bestond al in de Tsarentijd. Lenin c.s. hebben dit gewoon overgenomen. Dat valt hen ernstig te verwijten. En om het nog duidelijker te zeggen, geheime dienst, onderdrukking en strafkampen zijn niet goed te praten.quote:Een van de grootste fouten van Lenin was dat hij de onderdrukkingsmethoden van het Tsaristisch regime heeft overgenomen.
Even iets meer hoor:quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nog geen 1000 man engelse militairen die bij archangelsk geland zijn, toch?
Waarvan eigenlijk alleen de Tsjechen fel waren en effectief werden geleid. Met name de Amerikanen hebben zich, na nauwelijks te hebben gevochten, snel teruggetrokken. De inbreng van de Royal Navy was waarschijnlijk belangrijker dan die van de Britse soldaten.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Even iets meer hoor:
-Poolse troepen in Oekraíne
-40.000 Tsjechen (voormalige krijgsgevangenen) onder commando van Admiraal Kolchak (basis in Omsk)
-Japanse troepen die tot in 1922 in het Oostelijk gedeelte van Siberië zaten.
Verder nog wat Franse, Britse en VS eenheden.
Waarom blijf jij constant verdedigen? Terwijl je zelf toegeeft dat er een aantal negative kanten kleven aan de Sovjet-Unie. Alleen het is jammer dat de negative kanten in dit geval nog al zwaar wegen, vooral ten opzichte van de VS.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Is er een mogelijkheid om zo te schrijven dat jij het begrijpt?
Denk je zelf niet dat de negative kanten nog al zwaar wegen? Als je SU vergelijkt met de VSquote:Op donderdag 31 maart 2005 16:02 schreef ultra_ivo het volgende:
JIJ maakt er verdedigen van in alle opzichten. IK probeer een genuanceerd beeld van de Sovjet Unie neer te zetten.
Absoluut dat geldt zeker voor vroeger. Als ik nu de VS vergelijk met Rusland zie ik echter geen verschil meer.quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:05 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Denk je zelf niet dat de negative kanten nog al zwaar wegen? Als je SU vergelijkt met de VS
daarom maak je mensen die kritiek hebben uit voor communistenvreters nietwaar? En Jubel je leugens over de prestaties zonder er bij te zeggen hoe ze bereikt werden...quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:02 schreef ultra_ivo het volgende:
JIJ maakt er verdedigen van in alle opzichten. IK probeer een genuanceerd beeld van de Sovjet Unie neer te zetten.
Oh vandaar dat er zoveel mensen naar Rusland immigreren en de VS ook alleen maar emigranten kent.quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Absoluut dat geldt zeker voor vroeger. Als ik nu de VS vergelijk met Rusland zie ik echter geen verschil meer.
Ik hou niet zo van relklonen, sorry.quote:Op donderdag 31 maart 2005 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor het eerst trouwens dat ik famke een lekker ding vindt.
*kiss*
Hoe zou jij jezelf dan beschrijven? Okay, kloon ben je niet, maar rellen kan jij ook..quote:Op donderdag 31 maart 2005 18:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van relklonen, sorry.
Ja, maar iedereen houdt toch van een goede rel op z'n tijd? Of zijn er mensen die nog geen negatieve notes hebben ontvangen? Zou ik knap vinden.quote:Op donderdag 31 maart 2005 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe zou jij jezelf dan beschrijven? Okay, kloon ben je niet, maar rellen kan jij ook..
kijk je hebt op sommige p[unten gelijk net als ronaldV (waarvan ik denk dat hij door pietverdriet verkeert begrepen wordt).quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik ga er niet meer over in discussie. Ik heb geprobeerd uit te leggen wat ik (en volgens mij ook Ivo) bedoel, en je blijft bij je standpunt. Vandaar:quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:38 schreef Pietverdriet het volgende:
De grootste massamoord van de geschiedenis werd begaan door het Communisme niet door het nazisme.
Wat jij aanbrengt is geen nuance, het is vergoeilijking. Jij en Ivo hebben het er over dat er ook goeie dingen gebeurden, dat is vergoeielijking, geen nuance.
Ik zou eerder zeggen dat Autobahnen geen uitvinding van Hitler waren en de Volkswagen nooit is uitgedeeld, hoewel er wel voor betaald is.quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:15 schreef RonaldV het volgende:
Jezus wat wordt er slecht gelezen. Typisch gevalletje van "Don't try to change my mind, it is already made up."
Pietverdriet (en ook voor anderen die reageerden): de autobahnen en Volkswagen wegen niet op tegen het verantwoordelijk zijn voor de grootste massamoord in de geschiedenis en het starten van WO-II en de gevolgen daarvan. Maar het is te kort door de bocht om te zeggen dat er niets goeds uit nazi-Duitsland is gekomen. DAAR zit de nuance. Of wou je zeggen dat autobahnen zijn zo door en door slecht zijn dat die uitvinding per direct opgeheven moet worden?
Ik denk dat er wel degelijk meer mensen onder het regime leden dan onder de tsaren, dat is het verschil tussen een autoritair en een totalitair bewind.quote:Zulke uitzonderingen zijn er ook voor de Sovjet-Unie. Ik ga ze niet nog eens opschrijven, maar ik weet wel dat de meeste mensen in de Sovjet Unie alleen maar bezig waren met hun leven. Niet alle Sovjet burgers leden onder het regieme, in ieder geval niet meer dan daarvoor ook al het geval was.
Nee, je legt niet uit, je smijt me dingen voor de voeten die ik niet gezegt hebt, verdraait bewust uitspraken en loopt te huilen dat anderen niet kunnen lezen, en op kritiek daarop reageer je geheel niet.quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:18 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik ga er niet meer over in discussie. Ik heb geprobeerd uit te leggen wat ik (en volgens mij ook Ivo) bedoel, en je blijft bij je standpunt. Vandaar:
Je hebt helemaal gelijk.
Heeft een communist ooit een lolly van je afgepakt ofzo?quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De misdaden van het communisme is een deel van de geschiedenis, die jij liever niet besproken wilt?
Spot jij alleen maar met de tientallen millioenen slachtoffers van het communisme, of heb je ook kwinkslagen over de holocaust?quote:Op vrijdag 1 april 2005 23:15 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Heeft een communist ooit een lolly van je afgepakt ofzo?
Wordt een beetje lastig als je er algemeen op wijst dat er niet goed gelezen wordt, en iedere keer dezelfde(n) reageren over vermeend heulen met foute regimes. Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe ik het de verschillende posters hier moet uitleggen. De regimes waarover het hier gaat waren zonder twijfel fout. Dat post ik ook, maar met de kanttekening dat er ook goede dingen gebeurden. Dat schint bij sommige mensen verkeerd te vallen, die roepen gelijk dat je heult met communistische en/of nazistische regimes van het ergste soort. De indoctrinatie heeft goed gewerkt in Europa. De vijand was voor de volle 100% fout, en als je durft te beweren dat er ook maar één ding goed was, dan ben je zelf fout. Dan ben ik dat maar.quote:Op zaterdag 2 april 2005 10:45 schreef Natalie het volgende:
't Een en ander aan slowchat e.d. verwijderd.
Kan dat op de man af spelen wat minder hierzo?
Heb jouw tot twee keer toe er op gewezen, met quotes, dat vooral jij niet lezen kan. Gescholden wordt er vooral door de mensen hier die het niet eens zijn met mijn posts over de onderdrukking van de bevolking.quote:Op zaterdag 2 april 2005 12:27 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wordt een beetje lastig als je er algemeen op wijst dat er niet goed gelezen wordt, en iedere keer dezelfde(n) reageren over vermeend heulen met foute regimes.
Begin eens met je excuus aan te bieden voor wat je zegt dat mensen zeggen, maar wat ze niet doenquote:Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe ik het de verschillende posters hier moet uitleggen.
En ik wijs je erop dat dit niet nuanceren is, maar vergoeielijking.quote:De regimes waarover het hier gaat waren zonder twijfel fout. Dat post ik ook, maar met de kanttekening dat er ook goede dingen gebeurden.
surequote:Dat schint bij sommige mensen verkeerd te vallen, die roepen gelijk dat je heult met communistische en/of nazistische regimes van het ergste soort.
Gek genoeg hebben we het niet over de vijand, maar over een regieme dat haar eigen bevolking onderdrukte. Jij geeft zelf al toe dat dit het geval is, dus wat is nu je probleem met mijn posts?quote:De indoctrinatie heeft goed gewerkt in Europa. De vijand was voor de volle 100% fout, en als je durft te beweren dat er ook maar één ding goed was, dan ben je zelf fout. Dan ben ik dat maar.
sorry moderator maar deze dude hier die kan totaal niet mee in een discussie. Het gaat hier om het onderwerp, niet om de mening van een persoon. Zoals gezegt, verkondig je mening, onderbouw die. Maar jij lijkt dit hele punt totaal niet te begrijpen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb jouw tot twee keer toe er op gewezen, met quotes, dat vooral jij niet lezen kan. Gescholden wordt er vooral door de mensen hier die het niet eens zijn met mijn posts over de onderdrukking van de bevolking.
[..]
Begin eens met je excuus aan te bieden voor wat je zegt dat mensen zeggen, maar wat ze niet doen
[..]
En ik wijs je erop dat dit niet nuanceren is, maar vergoeielijking.
[..]
sure
[..]
Gek genoeg hebben we het niet over de vijand, maar over een regieme dat haar eigen bevolking onderdrukte. Jij geeft zelf al toe dat dit het geval is, dus wat is nu je probleem met mijn posts?
De beide regimes waren "de vijand" voor ons in West-Europa. Daarnaast waren ze "de vijand" voor iedereen in eigen land die dissident was. Mijn probleem met jouw posts komt vooral hierop neer:quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[...]
Gek genoeg hebben we het niet over de vijand, maar over een regieme dat haar eigen bevolking onderdrukte. Jij geeft zelf al toe dat dit het geval is, dus wat is nu je probleem met mijn posts?
Je bent duidelijk een kind van de 2 na-oorlogse generaties. Goed is goed, en slecht is slecht. Daar passen geen nuances bij, want dan zou je wel eens vijandige groepen kunnen zien als mensen. Een simpel vijandbeeld is makkelijker. En dat simpele vijandbeeld "nuanceer" je dan door te roepen dat alleen het regime corrupt was, en niet de bevolking, want die werd onderdrukt.quote:[..]
En ik wijs je erop dat dit niet nuanceren is, maar vergoeielijking.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |