Algemene zaken (premier) - Gil-galad (VVD)
Buitenlandse zaken - Libris (SP)
Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties - R@b (VVD)
Defensie - sp3c (VVD)
Economische Zaken - Schrikkie (GDA)
Financiën - pberends (zwevend)
Justitie - Maerycke (SP, vice-premier)
Landbouw, Natuurbeheer en Visserij - LuQas (GroenLinks)
Onderwijs, Cultuur & Wetenschappen - pekel (PvdA)
Ontwikkelingssamenwerking - JAM (D'66)
Sociale zaken en Werkgelegenheid - Sidekick (PvdA)
Verkeer en Waterstaat - tvlxd (D'66-zwevend)
Volksgezondheid, Welzijn en Sport - Heerlijkheid (GristenUnie, vice-premier)
Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu - Martijn78 (VVD)
Minderheden, Emancipatie en Integratie - Jeukaanmenaat (VVD)
- Meer richten op Europese politiek dan de globale (minder onafhankelijk van de V.S.)
- ism Defensie, JSF-order nog eens onder de loep nemen
- ism Economische zaken, meer richten op Azie, Nederland als kennisland ontwikkelen in plaats van industrie, industrie verhuizen naar Azie.
Volksgezondheid, welzijn en sport - Heerlijkheid (GristenUnie)
- wachtlijsten hoeven niet nodig te zijn
- we gaan wat doen aan de oorzaken van euthanasieverzoeken bij ouderen
- er moeten meer keuze komen in het zorgaanbod
Onderwijs, cultuur & wetenschappen - pekel (PvdA)
- Meer geld inversteren in deze sector onder het motto: "Je groeit in het onderwijs"
- Islamitische en andere buitenlandse scholen verbieden en deze onder brengen in een openbare school
- gelovige scholen zoveel mogelijk openbaar maken
- Extra geld voor: Onderwijs (4 miljard), Zorg (1 miljard) , ICT (3 miljard)en Veiligheid (1 miljard).
- Bezuinigen op: Ouderwetse infrastructuur (1 miljard), bureaucratie (3 miljard), subsidies (3 miljard), aanbestedingen (2 miljard)
- Begroting: 2004 -2.0% / 2005 -1.2% / 2006 -0.8% / 2007 -0.4% / 2008 +0.8%
- Handhaven van de grondwet
- Invoeren van langere straffen
- Herzien van de taakstraffen
- Terugdraaien van de "kopieerbelasting" (ongelovelijke flauwekul die alleen maar tot meer ambtenarij leidt)
- Afschaffen van de verhoging van het griffierecht (ook gewone burgers moeten naar de rechtbank kunnen zonder dat ze failliet gaan)
- Versnelde invoering van het actieprogramma jeugdcriminaliteit en veel prioriteit hieraan geven
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 08-08-2003 21:05]
Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties - R@b (VVD)
Defensie - sp3c (VVD)
Economische Zaken - Schrikkie (GDA)
Landbouw, Natuurbeheer en Visserij - ???
Onderwijs, Cultuur & Wetenschappen - pekel (PvdA)
Volksgezondheid, Welzijn en Sport - Heerlijkheid (GristenUnie, vice-premier)
Minderheden, Emancipatie en Integratie - Jeukaanmenaat (VVD)
Media - I.R.Baboon (??)
quote:Graag ook even onze icons, ministerposten en het voorlopige plan erin... (en natuurlijk:
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:11 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
- Meer richten op Europese politiek dan de globale (minder onafhankelijk van de V.S.)
- ism Economische zaken, meer richten op Azie, Nederland als kennisland ontwikkelen in plaats van industrie, industrie verhuizen naar Azie.
- Meer geld inversteren in deze sector onder het motto: "Je groeit in het onderwijs"
- Islamitische en andere buitenlandse scholen verbieden en deze onder brengen in een openbare school
- Extra geld voor: Onderwijs (4 miljard), Zorg (1 miljard) , ICT (3 miljard)en Veiligheid (1 miljard).
- Bezuinigen op: Ouderwetse infrastructuur (1 miljard), bureaucratie (3 miljard), subsidies (3 miljard), aanbestedingen (2 miljard)
- Terugdraaien van de "kopieerbelasting" (ongelovelijke flauwekul die alleen maar tot meer ambtenarij leidt)
- Afschaffen van de verhoging van het griffierecht (ook gewone burgers moeten naar de rechtbank kunnen zonder dat ze failliet gaan)
- Versnelde invoering van het actieprogramma jeugdcriminaliteit en veel prioriteit hieraan geven
En tevens zoeken we nog steeds een boer om deel uit te maken van dit legendarische kabinet
* Libris steekt een sigaartje op, op de komende 4 jaar
quote:- Vrijheid van godsdienst wordt afgeschaft;
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:19 schreef Libris het volgende:
Kunnen de andere departementen hun standpunten ook even samenvatten?
quote:Zijn wel erg extreme punten voor een MP, misschien wat nuanceren? Meer controle op godsdiensten?
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:23 schreef Gil-galad het volgende:[..]
- Vrijheid van godsdienst wordt afgeschaft;
- Moskeeën en kerken worden afgebroken (en verboden);
- Strengere antidiscriminatiewetten (die ook voor gelovigen gelden);
- Haatzaaiende delen van de koran en bijbel worden door de WC gespoeld.
quote:Inderdaad, dat probeer ik hier ook mee.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:25 schreef Libris het volgende:
Zijn wel erg extreme punten voor een MP, misschien wat nuanceren? Meer controle op godsdiensten?
Als de vrijheid van godsdienst wordt afgeschaft, wordt het niet verboden om een geloof te hebben. Immers, geloof wordt niet verboden. Het beroep op de vrijheid van godsdienst wordt wel onmogelijk gemaakt. En ik heb nog een aantal punten:
- Bijzondere scholen verbieden;
- Hoofddoekjes en burqa's verbieden;
- Islamitische slagerijen en winkels verbieden;
quote:* Libris is het eens met punt 1 (dus ook christelijke, godsdienst doe je maar op zondag), deels met 2, burqa's wel, hoofddoekjes niet (hoofdoekjes zijn geen belemmering voor wat dan ook) en niet eens met 3, deze winkels staan ook open voor niet-moslims, dus waarom verbieden?
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:28 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Inderdaad, dat probeer ik hier ook mee.
Als de vrijheid van godsdienst wordt afgeschaft, wordt het niet verboden om een geloof te hebben. Immers, geloof wordt niet verboden. Het beroep op de vrijheid van godsdienst wordt wel onmogelijk gemaakt. En ik heb nog een aantal punten:
quote:Die vallen voor een gedeelte onder mijn hoede...
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:28 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Inderdaad, dat probeer ik hier ook mee.
quote:Hoofddoekjes zijn een uiting van fundamentalisme, daarom zijn ze ook verboden in een seculier islamitisch land als Turkije.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:31 schreef Libris het volgende:
hoofddoekjes niet (hoofdoekjes zijn geen belemmering voor wat dan ook)
quote:Omdat niet-moslims daar geen bier en varkensvlees kunnen halen.
en niet eens met 3, deze winkels staan ook open voor niet-moslims, dus waarom verbieden?
quote:Er zijn toch ook Nederlandse vegertariers en/of geen alcoholdrinkers? Daarom schrap ik punt 3 van de lijst.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:33 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Omdat niet-moslims daar geen bier en varkensvlees kunnen halen.
quote:Hoofddoekjes: niet waar, geen fundamentalisme, ik heb in mijn klassen meisjes met hoofddoeken (Singapore) die zeker geen fundamentalisten zijn. We kunnen hier eeuwig over doordiscussieren, lijkt me niet goed voor het kabinet. Dus misschien kunnen we tot een compromis komen.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:33 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Hoofddoekjes zijn een uiting van fundamentalisme, daarom zijn ze ook verboden in een seculier islamitisch land als Turkije.
[..]Omdat niet-moslims daar geen bier en varkensvlees kunnen halen.
quote:Hoewel ik het natuurlijk volledig eens ben met deze punten, ben ik bang dat ze onuitvoerbaar zullen blijken. De communisten hebben al geprobeerd het geloof uit te bannen en het is gebleken dat dit niet te doen is. Net zoals iedere andere verslavende drug die verboden is zal een verbod alleen maar leiden tot een nieuwe categorie misdaden en bijverschijnselen waarvan de bestrijding onnodig veel geld en tijd kost.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:23 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Mensen die geloven moeten geholpen worden deze verschrikkelijke ziekte te overwinnen. Het in de illegaliteit dwingen van deze groep mensen is niet in hun en het algemeen belang.
quote:Ja. Het zijn echter voornamelijk (lees: alleen maar) islamieten die weigeren bier en varkensvlees te verkopen aan niet-gelovigen. Als die islamieten winkels en slagerijen overnemen waar de bewoners van een buurt op vertrouwen, zitten zij zonder bier en varkensvlees. Dàt is het probleem.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:36 schreef pekel het volgende:
Er zijn toch ook Nederlandse vegertariers en/of geen alcoholdrinkers?
quote:S.v.p. niet van mijn lijst.
Daarom schrap ik punt 3 van de lijst.
quote:Het is een uiting van fundamentalisme. Ik geloof best dat vrouwen die hoofddoekjes dragen (of gedwongen worden die te dragen) geen fundamentalisten zijn, echter, het is wel zo dat de koran nergens het dragen van hoofddoekjes gebiedt. Voor moslima's is het een manier om aan de buitenwereld te tonen dat ze islamitisch zijn, puur om te provoceren dus.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:36 schreef Libris het volgende:
Hoofddoekjes: niet waar, geen fundamentalisme, ik heb in mijn klassen meisjes met hoofddoeken (Singapore) die zeker geen fundamentalisten zijn.
quote:Ik wil gelovigen niet in de illegaliteit dwingen, let wel, geloof wordt niet verboden, de vrijheid van godsdienst wordt afgeschaft, waardoor gelovigen er geen beroep meer op kunnen doen.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:37 schreef Miwe het volgende:
Hoewel ik het natuurlijk volledig eens ben met deze punten, ben ik bang dat ze onuitvoerbaar zullen blijken. De communisten hebben al geprobeerd het geloof uit te bannen en het is gebleken dat dit niet te doen is. Net zoals iedere andere verslavende drug die verboden is zal een verbod alleen maar leiden tot een nieuwe categorie misdaden en bijverschijnselen waarvan de bestrijding onnodig veel geld en tijd kost.Mensen die geloven moeten geholpen worden deze verschrikkelijke ziekte te overwinnen. Het in de illegaliteit dwingen van deze groep mensen is niet in hun en het algemeen belang.
quote:Van mij mag je erin.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:41 schreef LuQas het volgende:
Als Groenlinkser zou ik graag de vacature Landbouw, natuurbeheer en visserij vervullen. Ik ben het alleen niet eens met de standpunten van onze premier, Gil-galad, is dat erg?
quote:Er wordt nu nog helemaal niet gestemd over het regeerakkoord.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:40 schreef pekel het volgende:
Als minister van onderwijs, cultuur en wetenschappen weiger ik punt 3.
quote:
Islamitische en andere buitenlandse scholen verbieden en deze onder brengen in een openbare school
quote:
[..]Hoofddoekjes zijn een uiting van fundamentalisme, daarom zijn ze ook verboden in een seculier islamitisch land als Turkije.
[..]Omdat niet-moslims daar geen bier en varkensvlees kunnen halen.
[Dit bericht is gewijzigd door Tiemie op 08-08-2003 18:44]
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:41 schreef pekel het volgende:[..]
Van mij mag je erin.
quote:BuZa heet je van harte welkom, welke partij heeft je voorkeur?
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:42 schreef LuQas het volgende:[..]
Joepie
quote:GroenLinks geloof ik.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:44 schreef Libris het volgende:
BuZa heet je van harte welkom, welke partij heeft je voorkeur?
quote:Kan pberends de beginpost aanpassen?
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:45 schreef Gil-galad het volgende:[..]
GroenLinks geloof ik.
quote:Dank. En ik ga voor Groenlinks. Beleidsstandpunten:
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:44 schreef Libris het volgende:[..]
BuZa heet je van harte welkom, welke partij heeft je voorkeur?
- Beleid gericht op een snellere afschaffing v/d intensieve veehouderij, in Europees verband streven naar betere omstandigheden van dieren in de veeteelt.
- Eerlijke prijzen: Geen BTW meer op Biologische producten
- Lager gebruik van aardgas in de tuinbouw
- Jacht in al haar vormen wordt verboden
quote:Buza onderschrijft je eerste punt.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:49 schreef LuQas het volgende:[..]
Dank. En ik ga voor Groenlinks. Beleidsstandpunten:
- Beleid gericht op een snellere afschaffing v/d intensieve veehouderij, in Europees verband streven naar betere omstandigheden van dieren in de veeteelt.
Kunnen de ministers die nog geen standpunten hebben gegeven dat ASAP doen?
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:48 schreef pekel het volgende:
[afbeelding]
Overigens zie ik nu al dat de MP en de VP van dit kabinet het niet met elkaar eens zullen zijn...
Aan de grondwet wordt niet getoornd gedurende deze 4 jaar (en alle andere jaren hopelijk ook niet).
quote:Grondwetswijziging heeft 2/3 van de stemmen nodig, dus we zullen zien. Ik ben ook voor de huidige grondwet, maar er moet wel meer duidelijkheid komen tussen vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:50 schreef Maerycke het volgende:[..]
![]()
Overigens zie ik nu al dat de MP en de VP van dit kabinet het niet met elkaar eens zullen zijn...
Aan de grondwet wordt niet getoornd gedurende deze 4 jaar (en alle andere jaren hopelijk ook niet).
quote:Moet onafhankelijk niet afhankelijk zijn?
quote:En tussen de vrijheid van meningsuiting/godsdienst en het antidiscriminatiebeginsel.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:53 schreef Libris het volgende:
Ik ben ook voor de huidige grondwet, maar er moet wel meer duidelijkheid komen tussen vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst.
[Dit bericht is gewijzigd door Gil-galad op 08-08-2003 19:01]
quote:Klopt helemaal, foutje ingeslopen.. dank Landbouw etc.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:53 schreef LuQas het volgende:
Overigens:
[..]Moet onafhankelijk niet afhankelijk zijn?
quote:Geen parlement.
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:10 schreef LuQas het volgende:
Hoe zit het met het uiteindelijke regeerakkoord? Hoe wordt daar over gestemd? En is er ook een parlement?
Ik zie de meneer Gg zich een beetje Nawijniaans opstelt. Iets teveel bier gehad?
quote:ja net zoals de lpf leden over vvd en cda
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:17 schreef Sidekick het volgende:[..]
Geen parlement.
Ik zie de meneer Gg zich een beetje Nawijniaans opstelt. Iets teveel bier gehad?
quote:Neuh, de (islamitische) winkels in mijn buurt verkopen geen bier.
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:17 schreef Sidekick het volgende:
quote:Open eens een topic daarover..
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:57 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Neuh, de (islamitische) winkels in mijn buurt verkopen geen bier.
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:41 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Ik wil gelovigen niet in de illegaliteit dwingen, let wel, geloof wordt niet verboden, de vrijheid van godsdienst wordt afgeschaft, waardoor gelovigen er geen beroep meer op kunnen doen.
quote:Dit betekent in feite dat je het georganiseerd beleiden van het geloof verbiedt, wat in feite vergelijkbaar is met het toestaan van bezit van drugs, maar het verbieden van het gebruik ervan.
Bedenk wel: het samenkomen en gezamenlijk geloven in een moskee/kerk/synagoge/enz is voor de relioot hetzelfde als het spuiten voor een heroine-verslaafde. Dit is hun wekelijkse shot. Als je dat verbiedt, zullen ze ondergrondse kerkgenootschappen stichten en illegale gebedshuizen inrichten met alle bijverschijnselen zoals stroom aftappen, stankoverlast en wat dies meer zij.
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:13 schreef Sidekick het volgende:De staatssecretarissen Media en cultuur - I.R.Baboon (??)
Punten:
quote:Van welke partij ben je aanhanger?
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:01 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
.
Punten:
Verplicht Drs P op TMF en MTV. Omroepen aanmoedigen om zo veel mogelijk op internet uit te zenden (ondertussen met collegae op BiZa en EZ er voor zorgen dat glasvezel gestimuleerd wordt, zodat iedereen gewoon via internet tv kan kijken en NL 1, 2 en 3 opgeheven kunnen worden) Geen subsidie meer op musicals.
quote:I.R. Baboon vast en wel zeker van de Veendamse Kabelexplotiant...
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:02 schreef Sidekick het volgende:[..]
Van welke partij ben je aanhanger?
- Poldermodel herstellen
- Investeren in Melkert-banen. De naam ID-banen wordt afgeschaft.
- Subsidies voor bedrijven om arbeidswerkplek geschikt te maken voor gedeeltelijke arbeidsongeschikten.
- Jeugdminimumloon afschaffen.
- Minimumloon verhogen.
Kritiek ? .
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:19 schreef pberends het volgende:
Zo das vrij rechts Sidekick
Liberaal.
quote:1,3 is wat te hoog doe maar 1,0%
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:19 schreef JAM het volgende:
Vier puntjes over ontwikkelingssamenwerking, volgens minister JAM.Kleine lijst van landen. De "geen vissen maar hengels" tacktiek. 0,7% omhoog naar 1,3% Andere landen zo duurzaam, en onafhankelijk laten ontwikkelen. (Dus niet a lá VS met gen-maïs enzo.) Kritiek ?
.
quote:Ah toe, 1,2 dan.
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:24 schreef Sidekick het volgende:[..]
1,3 is wat te hoog doe maar 1,0%
quote:Ik vind het best.
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:26 schreef JAM het volgende:[..]
Ah toe, 1,2 dan.
Alleen moet pberends ff zien of het in de begroting past.
quote:Tuurlijk past dat, anders ga ik met mijn portefeuille wapperen.
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:27 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik vind het best.
Alleen moet pberends ff zien of het in de begroting past.
quote:klinkt redelijk hoor
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:23 schreef Sidekick het volgende:[..]
Liberaal.
quote:CDA.
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:02 schreef Sidekick het volgende:
quote:Ja, 0.5% erbij kost 2.5 miljard extra. Dat zit niet in de begroting.
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:19 schreef JAM het volgende:
Vier puntjes over ontwikkelingssamenwerking, volgens minister JAM.Kleine lijst van landen. De "geen vissen maar hengels" tacktiek. 0,7% omhoog naar 1,3% Andere landen zo duurzaam, en onafhankelijk laten ontwikkelen. (Dus niet a lá VS met gen-maïs enzo.) Kritiek ?
.
quote:Ik wil het toch in ieder geval hoger dan 0,7%.
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:32 schreef pberends het volgende:[..]
Ja, 0.5% erbij kost 2.5 miljard extra. Dat zit niet in de begroting.
quote:Nee, al die democratische nonsens hoef ik niet zo.
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:31 schreef pberends het volgende:[..]
klinkt redelijk hoor
ben je d66 ipv pvda?
En dus niet eerst keihard nee zeggen, en daarna ja tegen regeringsdeelname.
Maar er zitten ook wat socialistische ideeën in (Melkert-banen bv)
quote:Nee, het is al tijden 0.8% en dat is onlangs sneaky verlaagd
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:33 schreef JAM het volgende:[..]
Ik wil het toch in ieder geval hoger dan 0,7%.
. Het is nu 0,9% als mijn geheugen mij niet bedriegt.
.
quote:0.8.
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:33 schreef JAM het volgende:[..]
Ik wil het toch in ieder geval hoger dan 0,7%.
. Het is nu 0,9% als mijn geheugen mij niet bedriegt.
.
Ik denk dat er wel wat ruimte moet zijn om het naar 1% te brengen. Als je ff sterk onderhandeld met pberends.
quote:En dat wil ik nu dus weer sneaky verhogen, wat is acceptabel, oh centenuitdeler ?
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:44 schreef pberends het volgende:[..]
Nee, het is al tijden 0.8% en dat is onlangs sneaky verlaagd
Het geld voor vredesmissies is omgebogen naar ontwikkelingssamenwerking. Dus nu is ongeveer 0.75% ontwikkelingssamenwerking.
quote:aangezien er veel bezuinigd moet worden, is het alsnog nobel om het op 0.75% te handhaven. 0.75% is sociaal verantwoord
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:44 schreef JAM het volgende:[..]
En dat wil ik nu dus weer sneaky verhogen, wat is acceptabel, oh centenuitdeler ?
.
Of kennis-hulp, via Internet kennis over allerlei zaken geven die nuttig voor ontwikkelingslanden zijn. Daarnaast gedeelte van budget omzetten naar onderwijs en ict, dé lange termijn oplossing voor armoede in 3e wereldlanden.
quote:heel goed plan
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:48 schreef pberends het volgende:
Het geld kan ook beter besteed worden. Landen met onevenredig hoge defensie uitgaven worden uitgesloten.
quote:help die mensen eerst aan voedsel, (en gas/water/licht
Of kennis-hulp, via Internet kennis over allerlei zaken geven die nuttig voor ontwikkelingslanden zijn. Daarnaast gedeelte van budget omzetten naar onderwijs en ict, dé lange termijn oplossing voor armoede in 3e wereldlanden.
quote:ik bedoel ook in de eerste plaats onderwijs
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:57 schreef Vision het volgende:[..]
heel goed plan
[..]help die mensen eerst aan voedsel, (en gas/water/licht
) voor je ze met een pc en internet gaat opzadelen
Als minster van Financiën heb ik ook commentaar op het financiële beleid van andere landen. Interessant plaatje:
quote:Ik heb CDA gestemd maar eigenlijk vind ik alle partijen kut.
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:02 schreef Sidekick het volgende:[..]
quote:Ik ook trouwens. Misschien in het echt de Fok Partij oprichten?
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:19 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Ik heb CDA gestemd maar eigenlijk vind ik alle partijen kut.
quote:UTFS.
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:20 schreef pberends het volgende:[..]
Ik ook trouwens. Misschien in het echt de Fok Partij oprichten?
quote:IDUTFSTM
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:24 schreef Sidekick het volgende:[..]
UTFS.
hehe dan zijn wij in een paar uur verder dan al die topics over het beleid van Fok Partij
quote:Voilà, daarom gaan wij, het nieuwe Fok!Kabinet dat niet doen.
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:58 schreef tvlxd het volgende:
Ach, het gen-mais op zich is niet zo erg, echter wel het ieder jaar opnieuw kopen van gepatenteerde zaden.
quote:Laten we van die autovrije binnensteden een van de stokpaardjes van het regeerakkoord maken! Vind het een mooi streven.
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:38 schreef tvlxd het volgende:
- Nationale Spoorwegen tijdelijk nationaliseren voor reörganisatie.
- Financiële druk op autoverbruik d.m.v. benzineverbruik, i.p.v wegenbelasting, kilometerheffing en tolwegen.
- Autovrije binnensteden, mits compensatie via capabel Openbaar Vervoer.
- Ondergrondse metro voor winkelgoederen in binnenstad.
- Markermeer droogleggen.
- Dijken rond de rivieren verhogen.
- Betere coördinatie (in EU-verband) van rivieren.
quote:Nee man, met 3 miljard voor ICT is het goedkoper voor werkgevers om te telewerken
Op zaterdag 9 augustus 2003 13:07 schreef LuQas het volgende:[..]
Laten we van die autovrije binnensteden een van de stokpaardjes van het regeerakkoord maken! Vind het een mooi streven.
quote:Hoeveel geld krijgt het kabinet om moskeeën en kerken af te breken?
Op zaterdag 9 augustus 2003 13:09 schreef pberends het volgende:
Nee man, met 3 miljard voor ICT is het goedkoper voor werkgevers om te telewerkenfiles zo goed als opgelost
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 13:19 schreef Lithion het volgende:
Ik wil graag een motie van wantrouwen tegen de minister van landbouw indienen.
Hietr is iemand die denkt dat we een parlement hebben die ons kan tegen houden.
quote:Dan kun je beter besparen op nieuwe kerken en moskeeën. Dat bespaart geld ipv afbreken.
Op zaterdag 9 augustus 2003 13:12 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Hoeveel geld krijgt het kabinet om moskeeën en kerken af te breken?
quote:ik wil graag een motie van vertrouwen indienen.
quote:Waarom?
quote:Nee. Niet zolang buurten worden geterroriseerd door het gejank van die moskeeën.
Op zaterdag 9 augustus 2003 13:23 schreef pberends het volgende:
Dan kun je beter besparen op nieuwe kerken en moskeeën. Dat bespaart geld ipv afbreken.
quote:sluit ze dan ipv afbreken
Op zaterdag 9 augustus 2003 13:27 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Nee. Niet zolang buurten worden geterroriseerd door het gejank van die moskeeën.
quote:Hmmz...
Op zaterdag 9 augustus 2003 13:28 schreef pberends het volgende:
sluit ze dan ipv afbreken
Ik wil deze zaak graag bespreken met de minister van Minderheden, Emancipatie en Integratie.
quote:Als we ze niet slopen, dan kunnen we er bier verkopen.
Op zaterdag 9 augustus 2003 13:27 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Nee. Niet zolang buurten worden geterroriseerd door het gejank van die moskeeën.
quote:Ik ben niet voor gedogen. maar voor sommige personen een lijntje coke of een beetje speed... Lithion
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 09-08-2003 13:35]
quote:Voorstel: haatzaaiende imams moeten binnen 48 uur het land uitgetrapt worden (tenzij ze de NL nationaliteit hebben).
Op zaterdag 9 augustus 2003 13:30 schreef Sidekick het volgende:
Als we ze niet slopen, dan kunnen we er bier verkopen.
quote:Geef het door aan Jeukaanmnnaad
Op zaterdag 9 augustus 2003 13:32 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Voorstel: haatzaaiende imams moeten binnen 48 uur het land uitgetrapt worden (tenzij ze de NL nationaliteit hebben).
quote:
quote:Hahaha, ja het idee al!
Op zaterdag 9 augustus 2003 13:21 schreef Sidekick het volgende:[..]
![]()
![]()
Hietr is iemand die denkt dat we een parlement hebben die ons kan tegen houden.
quote:Typisch GroenLinks inderdaad. Goede bedoelingen, meer niet.
Op zaterdag 9 augustus 2003 13:55 schreef LuQas het volgende:En ik bedoel het allemaal zo goed
Vrijheid van Godsdienst. .
quote:Ja.
Op zondag 10 augustus 2003 13:45 schreef LuQas het volgende:
Zijn we op zomerreces?
quote:Net zo
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:00 schreef JAM het volgende:
Ik wil geen maatregelen nemen tegen de Islam, ik voel toch dat dit ook mijn gebied is als ontwikkelingssamenwerking minister.Vrijheid van Godsdienst. [afbeelding] .
quote:Juist, net zo
Op zondag 10 augustus 2003 13:48 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Net zo [afbeelding] als kinderporno zeker?
ik ben formateur/informateur ik kwam op het idee
quote:Sorry, maar ik vertrouw geen SP'er op die post.
[offtopic]
Cool onderwerp dit
quote:of woordvoerder van het kabinet.
Op zondag 10 augustus 2003 17:26 schreef du_ke het volgende:
Damn ben ik een weekje op vakantie is het hele kabinet al geformateerd. Zelfs alndbouw waar ik wel interesse voor had is al vergeven. Dan ga ik wel op zoek naar een leuk staatssecretariaat.
of is dat de minister van 'Informatie' niet
quote:Nee dat ben ik.
Op zondag 10 augustus 2003 17:31 schreef pberends het volgende:
of woordvoerder van het kabinet.of is dat de minister van 'Informatie' niet
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 20:06 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Nee dat ben ik.
[Dit bericht is gewijzigd door Jeukaanmenaat op 10-08-2003 21:08]
quote:Waarom geen algeheel verbod op het importeren van buitenlandse partners?
Op zondag 10 augustus 2003 21:07 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Het wordt verboden voor mensen die zelf volgens de CBS-definitie allochtoon zijn te huwen met een partner die niet in NL woonachtig is. Dat wil zeggen, in NL. Als men graag wil trouwen, dan kan dat natuurlijk wel in het land vd partner.
quote:Omdat we in de EU en in ieder geval de Schengenlanden een vrij verkeer van mensen, goederen en diensten hebben.
Op zondag 10 augustus 2003 21:08 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Waarom geen algeheel verbod op het importeren van buitenlandse partners?
quote:EU mag natuurlijk wel. En het is bedoeld om het massale inhuwelijken tegen te gaan van 2e generatie allochtonen.
Op zondag 10 augustus 2003 21:08 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Waarom geen algeheel verbod op het importeren van buitenlandse partners?
Zodoende tref je de oprechte uitzondering die een vrouw in het buitenland tegen kom niet.
quote:He shit hoe moet dat nou als ik een thais, russisch of pools hoertje meisje wil importeren?
Op zondag 10 augustus 2003 21:15 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
EU mag natuurlijk wel. En het is bedoeld om het massale inhuwelijken tegen te gaan van 2e generatie allochtonen.
Zodoende tref je de oprechte uitzondering die een vrouw in het buitenland tegen kom niet.
quote:Als je goed had gelezen had je die vraag niet gesteld.
Op zondag 10 augustus 2003 21:29 schreef du_ke het volgende:[..]
He shit hoe moet dat nou als ik een thais, russisch of pools hoertje meisje wil importeren?
tot zover heb ik nog niet veel punten naar voren gebracht. bij deze wil ik een klein onderdeel van de criminaliteit ter sprake brengen. Uiteraard denken jullie "Economische Zaken, criminaliteit ?" maar er ligt hier wel degelijk een link tussen. het gaat mij in dit punt over beginnende bedrijven, beginnende bedrijven starten niet graag in een onveilige omgeving, want bedrijven - en indirect dus ook consumenten - zijn heel wat geld kwijt aan verzekeringspremies en herstel van schade. dus criminaliteitsbestrijding heeft heel wat met economische zaken te maken.
grote bedrijven, die redden zich wel. Juist voor kleinere bedrijven is een inspirerend en aanmoedigend startersbedrag belangrijk, vandaar dat ik vind dat we als overheid beginnende bedrijven moeten (financieel) moeten ondersteunen met beveiliging. meer geld voor bedrijven dus !
tot zover
Schrikkie
quote:Van mij mag je staatssecretaris van milieu worden. Met een VVD-er als minister is een groen mens op die post zeer wenselijk. Maar welke ministeries krijgen eigenlijk een staatssecretaris en welke niet?
Op zondag 10 augustus 2003 21:08 schreef du_ke het volgende:
Ik zou wel staatssecretaris van Milieu willen worden of evt. van Defensie om een aantal leuke bezuinigingen door te voeren.
quote:Goed idee... ik ga alvast denken..
Op maandag 11 augustus 2003 11:36 schreef LuQas het volgende:
Overigens: om tot een echt samenhangend en min of meer eenduidig regeerakkoord te komen, moet eigenlijk elke minister nog eens 5 punten noemen waar hij/zij naar wil streven. Vervolgens stemt elke minister eens of oneens. Dat punt waar de meerderheid eens voor stemt, komt ook in het uiteindelijke regeerakkoord te staan. Uiteindelijk kunnen we dan ook een beetje op de actualiteiten inspringen en kabinetscrises hebben enzo
quote:Ik kan het denk ik wel af zonder staatssecretaris, Europese zaken doe ik er wel bij..
Op maandag 11 augustus 2003 11:33 schreef LuQas het volgende:[..]
Van mij mag je staatssecretaris van milieu worden. Met een VVD-er als minister is een groen mens op die post zeer wenselijk. Maar welke ministeries krijgen eigenlijk een staatssecretaris en welke niet?
quote:Goed idee: we hebben al een hele zooi punten. Wanneer is de deadline? komende zaterdag (16-08-03)?
Op maandag 11 augustus 2003 11:36 schreef LuQas het volgende:
Overigens: om tot een echt samenhangend en min of meer eenduidig regeerakkoord te komen, moet eigenlijk elke minister nog eens 5 punten noemen waar hij/zij naar wil streven. Vervolgens stemt elke minister eens of oneens. Dat punt waar de meerderheid eens voor stemt, komt ook in het uiteindelijke regeerakkoord te staan. Uiteindelijk kunnen we dan ook een beetje op de actualiteiten inspringen en kabinetscrises hebben enzo
-edit-
De punten tot nu toe:
Het regeerakkoord
Landbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit - LuQas (GroenLinks)
Werkgelegenheid
- Poldermodel herstellen
- Investeren in Melkert-banen. De naam ID-banen wordt afgeschaft.
- Subsidies voor bedrijven om arbeidswerkplek geschikt te maken voor gedeeltelijke arbeidsongeschikten.
- Jeugdminimumloon afschaffen.
- Minimumloon verhogen.
Uitkeringen
- Ontkoppeling uitkeringen met lonen, uitkeringen als vangnet zien waarbij er financiele motivatie moet zijn om actief een baan te zoeken.
- Armoede bij uitkeringgerechtigden dmv schuldsanering tegengaan.
Bureaucratie verminderen
- Minder strenge arbo-regels.
- Allochtonen-aandeel-minimum afschaffen. Het probleem dat er relatief minder allochtonen in een bedrijf werken moet bij de oorsprong worden opgelost en niet met deze symptoombestrijding.
- Nationale Spoorwegen tijdelijk nationaliseren voor reörganisatie.
- Financiële druk op autoverbruik d.m.v. benzineverbruik, i.p.v wegenbelasting, kilometerheffing en tolwegen.
- Autovrije binnensteden, mits compensatie via capabel Openbaar Vervoer.
- Ondergrondse metro voor winkelgoederen in binnenstad.
- Markermeer droogleggen.
- Dijken rond de rivieren verhogen.
- Betere coördinatie (in EU-verband) van rivieren.
- Kleine lijst van landen.
- De "geen vissen maar hengels" tacktiek.
- 0,7% omhoog naar 1,3%
- Andere landen zo duurzaam, en onafhankelijk laten ontwikkelen. (Dus niet a lá VS met gen-maïs enzo.)
- Er zal uitgekeken worden naar een locatie om Schiphol te verplaatsen. Locatie in zee wordt niet zondermeer uitgesloten;
- Er zullen meer (huur en koop) woningen gebouwd worden voor 'Jan Modaal';
- De versterking van natuur zoals deze de laatste jaren plaatsgevonden heeft (o.a. EHS) zal voortgezet, en waar mogelijk uitgebreid, worden
- Het structuur van het landelijk gebied (bv. woudenlandschap) zal, waar mogelijk met behulp van overeenkomsten met bedrijven en particulieren, versterkt worden;
- Er zal meer aan handhaving van de geldende milieunormen gedaan worden;
- Mogelijkheden voor combinatie van functies (bv. waterberging en wonen) zullen onderzocht worden
- We moeten af van het behoudende in Nederland: een extra eilandje of een heuvel in open gebied o.i.d. moet kunnen;
- Het systeem van huursubsidie zal tegen het licht gehouden worden om te kijken of er besparingen mogelijk zijn (studenten krijgen iig geen subsidie voor een kamer)
Secretaris Media en cultuur - I.R.Baboon (??)
- Verplicht Drs P op TMF en MTV.
- Omroepen aanmoedigen om zo veel mogelijk op internet uit te zenden (ondertussen met collegae op BiZa en EZ er voor zorgen dat glasvezel gestimuleerd wordt, zodat iedereen gewoon via internet tv kan kijken en NL 1, 2 en 3 opgeheven kunnen worden)
- Geen subsidie meer op musicals.
[Dit bericht is gewijzigd door Libris op 11-08-2003 16:47]
quote:Er moet een mix zijn van korte en lange termijn, misschien met iets meer achtergrond, als ik tijd heb zal ik een post maken met links naar de huidige partijprogramma's van de politieke partijen.
Op maandag 11 augustus 2003 12:02 schreef Maerycke het volgende:
Maar zijn dit ook de beleidspunten waar we met z'n allen over gaan stemmen? Want het zijn meer korte punten, dan lange termijnzaken natuurlijk...
quote:Sorry, een oude ge copy-paste, zal ze even toevoegen
Op maandag 11 augustus 2003 12:19 schreef Sidekick het volgende:
Libris, mijn standpunten missen...
quote:Libris, er staat een tikfout in je sig.. Minister is niet goed gespeld..
Op maandag 11 augustus 2003 12:22 schreef Libris het volgende:[..]
Sorry, een oude ge copy-paste, zal ze even toevoegen
quote:Hehe, laat me mezelf maar gewoon eens bewijzen...
Op zondag 10 augustus 2003 16:15 schreef Vodka het volgende:[..]
Sorry, maar ik vertrouw geen SP'er op die post.
De relatie met de VS is belangrijk en moet goed blijven.[offtopic]
Cool onderwerp dit
quote:Big oops, bedankt!
Op maandag 11 augustus 2003 12:24 schreef Maerycke het volgende:[..]
Libris, er staat een tikfout in je sig.. Minister is niet goed gespeld..
[Dit bericht is gewijzigd door Martijn78 op 11-08-2003 13:09]
- Wat bent u van plan te doen aan de hoge uitvalcijfers op het VMBO?
- En de C in uw ministerie? Ideeen?
- Hoe veel meer geld wilt u precies steken in het onderwijs?
quote:Toegevoegd aan het mogelijk regeerakkoord
Op maandag 11 augustus 2003 13:03 schreef Martijn78 het volgende:
Hierbij de kernpunten van het Ministerie van VROM voor deze kabinetsperiode:
* Er zal uitgekeken worden naar een locatie om Schiphol te verplaatsen. Locatie in zee wordt niet zondermeer uitgesloten;
* Er zullen meer (huur en koop) woningen gebouwd worden voor 'Jan Modaal';
* De versterking van natuur zoals deze de laatste jaren plaatsgevonden heeft (o.a. EHS) zal voortgezet, en waar mogelijk uitgebreid, worden
* Het structuur van het landelijk gebied (bv. woudenlandschap) zal, waar mogelijk met behulp van overeenkomsten met bedrijven en particulieren, versterkt worden;
* Er zal meer aan handhaving van de geldende milieunormen gedaan worden;
* Mogelijkheden voor combinatie van functies (bv. waterberging en wonen) zullen onderzocht worden
* We moeten af van het behoudende in Nederland: een extra eilandje of een heuvel in open gebied o.i.d. moet kunnen;
* Het systeem van huursubsidie zal tegen het licht gehouden worden om te kijken of er besparingen mogelijk zijn (studenten krijgen iig geen subsidie voor een kamer)
quote:Thanks!!
Op maandag 11 augustus 2003 14:06 schreef Libris het volgende:[..]
Toegevoegd aan het mogelijk regeerakkoord
Ik ben nog op zoek naar een geschikte staatssecretaris, dus wie zich geroepen voelt.....
Aanvullend:
* De doelstelling van VROM zullen ook nog eens tegen het licht gehouden worden, om te kijken of deze nog bij de huidige tijd passen.
* Verder zal het aantal regels verminderd worden en de organisatie geherstructureerd.
[Dit bericht is gewijzigd door Martijn78 op 11-08-2003 14:45]
quote:Welke portefeuilles heeft VROM?
Op maandag 11 augustus 2003 14:41 schreef Martijn78 het volgende:[..]
Thanks!!
Ik ben nog op zoek naar een geschikte staatssecretaris, dus wie zich geroepen voelt.....
quote:du_ke zocht nog een plekje om hier mee te doen...
Thanks!!
*aanmeld als potentieel kandidaat*
quote:voor een volle dekking van breedband internet en belasting aftrekbare kosten. hiermee zijn flinke besparingen op het gebied van ouderwetse infrastructuur mee gemoeid, en deze investeringen zullen bedrijven niet doen. het gaat om ict-investeringen voor de burger en niet voor het bedrijfsleven.
Op maandag 11 augustus 2003 13:52 schreef Vodka het volgende:
Vraag aan pberends van MinEz:
Waarom 3 mrd in de ICT pompen? Dat geld kan je veel beter nu gebruiken om bijvoorbeeld een extra maasvlakte te bouwen, of het wegenet te vergroten. Die 3 mrd aan ICT is een schijntje vergeleken met wat de bedrijven gaan investeren in de ICT zodra het weer wat beter gaat met de economie.
edit: ben geen EZ maar Financiën
quote:Volkshuisvesting Ruimtelijke Ordening & Milieu
Op maandag 11 augustus 2003 14:45 schreef Libris het volgende:[..]
Welke portefeuilles heeft VROM?
Milieu, ...
quote:Dat wil ik wel doen
Thanks!!
VVD
Programma: Http://www.vvd.nl/privatedata/DocUpload/76/Verkiezingsprogramma.pdf
CDA
Programma: http://www.cda.nl/domains/cda/content/downloads/verkiezingsprogram.pdf
PvdA
Programma: http://pvda.nl/download.do?id=30831&cd=true
Manifest: http://pvda.nl/download.do?id=30859&cd=true
GroenLinks
Programma: http://www.groenlinks.nl/visie/GroenLinksVerkiezingsprogramma2002-2006.pdf
Manifest: http://www.groenlinks.nl/visie/manifest.html
D66
Programma: http://www.d66.nl/documenten/tk/vp0206/downloads/vp2002-2006.pdf
Manifest: http://www.d66.nl/documenten/tk/vp0206/downloads/verkiezingspamflet2003.pdf
SP
Programma: http://www.sp.nl/partij/theorie/program/eerste_weg_links.pdf
Manifest: http://www.sp.nl/partij/theorie/program/verkorteversie.stm
LPF
Programma: http://www.lijstpimfortuyn.nl/partijprogramma/lpf_verkiezingen2003.pdf
ChristenUnie
Programma: http://www.christenunie.nl/main.php?tekstId=14
Als er nog 1 mis, even melden
quote:We leven niet voor niets in een compromis-samenleving, dus welkom in de trein die VROM heet
Op maandag 11 augustus 2003 14:57 schreef du_ke het volgende:[..]
Dat wil ik wel doen
. Ik kan me redelijk vinden in je plannen dus we zullen er wel uitkomen.
quote:Weet war VROM betekent, maar welke staatssectretarissen zijn er?
Op maandag 11 augustus 2003 14:47 schreef Martijn78 het volgende:[..]
Volkshuisvesting Ruimtelijke Ordening & Milieu
quote:Er is er maar eentje voor het gehele beleidsgebied
Op maandag 11 augustus 2003 15:03 schreef Libris het volgende:[..]
Weet war VROM betekent, maar welke staatssectretarissen zijn er?
- Milieu
- Sport
-...?
quote:Aangepast in het regeerakkoord...
Op maandag 11 augustus 2003 16:37 schreef LuQas het volgende:
Nog een correctie: het ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij heet sinds een tijdje het ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit.
Wanneer wordt er over de standpunten gestemd?
quote:Deadline voor punten is komende zaterdag?
Op maandag 11 augustus 2003 16:58 schreef LuQas het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet wordt het waarschijnlijk een overwegend links kabinet (als je de Christenunie en D66 ook zo wil noemen) met een klein vleugje VVD. Een fijn idee.Wanneer wordt er over de standpunten gestemd?
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 22:42 schreef Vodka het volgende:
Als ik zou mogen joinen zou ik het liefst staatssecretaris van BuZa of MinEz worden.
Dus of jullie willen betere banden met de VS of ik plant de tweede maasvlakte snel aan rotterdam vast, en de derde ook.
quote:Als we de recessie nog willen laten aanhouden ja, en de economie niet goed willen stimuleren.
Op maandag 11 augustus 2003 16:58 schreef LuQas het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet wordt het waarschijnlijk een overwegend links kabinet (als je de Christenunie en D66 ook zo wil noemen) met een klein vleugje VVD. Een fijn idee.
quote:Ik wil wel - naast minister van Algemene Zaken - minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie zijn
Op maandag 11 augustus 2003 17:10 schreef LuQas het volgende:
Nog een overigens: we hebben nog geen minister voor Vreemdelingenzaken in Integratie!
quote:Voer gewoon het immigratie systeem van de VS in, maar dan wel nog wat tegen de importhuwelijken en zo'n 10000 green-cards per jaar ipv de 50000 die de VS doet.
Op maandag 11 augustus 2003 17:22 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Ik wil wel - naast minister van Algemene Zaken - minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie zijn
.
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 17:22 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Ik wil wel - naast minister van Algemene Zaken - minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie zijn
.
quote:Oke, Jeukaanmenaat wil (denk ik) wel minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie zijn.
Op maandag 11 augustus 2003 17:56 schreef LuQas het volgende:Alles behalve dat
quote:Krijg ik dan subsidie om naar de VS te verhuizen?
Op maandag 11 augustus 2003 18:02 schreef LuQas het volgende:
Ik stel du_ke voor.
quote:Ja, jij wel.
Op maandag 11 augustus 2003 18:20 schreef Vodka het volgende:
Krijg ik dan subsidie om naar de VS te verhuizen?
quote:Vergeet je niet dat de premier zijn ministers kan ontslaan?
Op maandag 11 augustus 2003 20:55 schreef JAM het volgende:
* JAM stemt tegen Gil-Galad.
quote:* LuQas ook
Op maandag 11 augustus 2003 20:55 schreef JAM het volgende:
* JAM stemt tegen Gil-Galad.
quote:Ik ben al staatssecretaris van VROM
Op maandag 11 augustus 2003 18:02 schreef LuQas het volgende:
Ik stel du_ke voor.
quote:Hey, ik ben links-liberaal hoor
Op maandag 11 augustus 2003 20:59 schreef LuQas het volgende:
* LuQas ook
quote:Nee. Ik stel voor dat Jeukaanmenaat Vreemdelingenzaken gaat doen.
Op maandag 11 augustus 2003 21:00 schreef du_ke het volgende:
Daar heb ik wsl. meer verstand van maar ik wil vreemdelingenzaken er wel bij doen hoor.
quote:SGP
Op maandag 11 augustus 2003 15:01 schreef Libris het volgende:
Als er nog 1 mis, even melden
quote:Ok dat mag maar wel onder 1 voorwaarde dat hij eerst zichzelf het land uitschopt. Zijn familie heeft hier lang genoeg gastvrij onderdak gehad.
Op maandag 11 augustus 2003 21:01 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Nee. Ik stel voor dat Jeukaanmenaat Vreemdelingenzaken gaat doen.
[Dit bericht is gewijzigd door du_ke op 11-08-2003 21:05]
quote:Blaat niet zo.
Op maandag 11 augustus 2003 21:04 schreef du_ke het volgende:
Ok dat mag maar wel onder 1 voorwarde dat hij eerst zichzelf het land uitschopt. Zijn familie heeft hier lang genoeg gastvrij onderdak gehad.
quote:Tja momenteel proberen ze die draaiende te houden door er zo veel mogelijk geld uit te onttrekken
Op maandag 11 augustus 2003 21:04 schreef Vodka het volgende:
Nog teweinig rechtse lui in het kabinet imo, en de economie moet toch nog wel blijven draaien?
Maar dat is aan de ministers van economische zaken en financieën om te beslissen.
quote:De overheid houd niet de hele economie draaiende, die paar miljard maakt niet erg veel uit.
Op maandag 11 augustus 2003 21:06 schreef du_ke het volgende:[..]
Tja momenteel proberen ze die draaiende te houden door er zo veel mogelijk geld uit te onttrekken
.
quote:Ff me kogelbrieven pakken.
Maar dat is an de ministers van economische zaken en financieën om te beslissen.
En voor du_ke.
Gewoon iets principieels.
quote:Jij vindt dit normaal?
Op maandag 11 augustus 2003 21:15 schreef Sidekick het volgende:
Ik weet niet waar jullie het over hebben, maar ik stem tegen Gg.En voor du_ke.
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 21:04 schreef du_ke het volgende:
Ok dat mag maar wel onder 1 voorwaarde dat hij eerst zichzelf het land uitschopt. Zijn familie heeft hier lang genoeg gastvrij onderdak gehad.
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 21:17 schreef Vodka het volgende:
Ik stem voor Gg.omdat hij een VVD-er is
quote:Hier nog iemand...
Op maandag 11 augustus 2003 21:15 schreef Sidekick het volgende:
Ik weet niet waar jullie het over hebben, maar ik stem tegen Gg.En voor du_ke.
Tegen Gg (sorry Gil..) en voor duke (met streepje)...
quote:Ja, jij dit in het kader van onze speciale "weg = weg"-visie om het "vol = vol"-probleem aan te pakken.
Op maandag 11 augustus 2003 21:17 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Jij vindt dit normaal?
[..]
Die opruiende posts over moslims moeten we niet tolereren. Dus samen met wat imams kan je opbokken.
quote:Welke opruiende posts over moslims?
Op maandag 11 augustus 2003 21:20 schreef Sidekick het volgende:
Die opruiende posts over moslims moeten we niet tolereren.
quote:Ik kan me stem zo intrekken hoor, omdat er iets was met ene nachthavik gister.
Op maandag 11 augustus 2003 21:17 schreef Gil-galad het volgende:[..]
.
quote:Zo'n 90% van jouw posts bedoel je?
Op maandag 11 augustus 2003 21:22 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Welke opruiende posts over moslims?
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 20:17 schreef Grafhoer het volgende:
Jij bent zéker niet rechts geworden, ik zie je op regelmatige basis nog linkse standpunten verdedigen.
quote:Als ik vroeger zei dat je links was werd je boos.
Op maandag 11 augustus 2003 21:24 schreef Gil-galad het volgende:
Links Fok, stem op mij!
[..]
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 21:22 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Welke opruiende posts over moslims?
quote:Nou?
Op maandag 11 augustus 2003 21:30 schreef LuQas het volgende:
quote:Bijvoorbeeld:
Op maandag 11 augustus 2003 21:31 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Nou?
Moslima's willen elk contact met mannen mijden.
Ben jij een Jood ofzo? dat je trelkens moslms basht?
quote:Ey, ik heb familie in Israel wonen.
Op maandag 11 augustus 2003 21:36 schreef Sidekick het volgende:
quote:Niet op mij
Op maandag 11 augustus 2003 21:17 schreef Vodka het volgende:
Ik stem voor Gg.omdat hij een VVD-er is
gratis onderwijs en internet.
quote:Als je m'n vliegticket naar de VS voor me koopt, ik peer em omdat du_ke minister van integratie wil worden
Op maandag 11 augustus 2003 21:38 schreef pberends het volgende:[..]
Niet op mij
gratis onderwijs en internet.
quote:Wat is daar opruiend aan?
Op maandag 11 augustus 2003 21:36 schreef Sidekick het volgende:
Bijvoorbeeld:Moslima's willen elk contact met mannen mijden.
quote:Nee, Duitser
quote:Ben je niet geassimileerd?
Op maandag 11 augustus 2003 21:41 schreef Gil-galad het volgende:Nee, Duitser
.
Foei
Ik denk dat we moeten kappen met het slowchat, anders is dit topic ook de lul. Welterusten trouwens
quote:Nee, ik heb geen achterlijke cultuur
Op maandag 11 augustus 2003 21:47 schreef Sidekick het volgende:
Ben je niet geassimileerd?
* JAM start impeachment.
quote:Niks mis met mijn punten.
Op maandag 11 augustus 2003 21:55 schreef JAM het volgende:
Hè, bah, Gil-Galad, raar mannetje met je reactionaire, ressessive punten.![]()
quote:Hoor eens, dat doe je maar in B&H. Hier gaat het over politiek.
Op maandag 11 augustus 2003 21:58 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Niks mis met mijn punten.
quote:ow wat mis je dan?
Op dinsdag 12 augustus 2003 01:16 schreef NgInE het volgende:
...vindt jullie ideeen allemaal nix...denk dat ik wederom niet ga stemmen met de verkiezingen
quote:Das geen partij, das een sekte, CU ok, SGP no way...
Op maandag 11 augustus 2003 21:01 schreef pberends het volgende:[..]
SGP
![]()
quote:Kom nou, kerken slopen, vijheid van godsdienst verbieden, toch ietwat kùh-rié-jèüs te noemen.
quote:
quote:Nee, vrijheid van godsdienst afschaffen.
Op dinsdag 12 augustus 2003 02:44 schreef JAM het volgende:
Kom nou, kerken slopen, vijheid van godsdienst verbieden
Zodat gelovigen er geen beroep meer op kunnen doen. Geloof wordt niet verboden.
De warmte van de afgelopen periode noodzaakt het ministerie om na te denken over waterproblematiek.
Enerzijds kan er een watertekort ontstaan, anderzijds zijn er de problemen die de stijgende watertemperatuur veroorzaakt bij de opwekking van energie. Het dreigende watertekort zal opgelost kunnen worden door het creeeren van retentiebekkens die water op kunnen nemen als er teveel is (= voorkomen van overstromingen) en dit opgevangen water weer loslaat als er een tekort dreigt. Gekeken zal worden of er (tegen geringe meerkosten) natuur ontwikkeld kan worden op en om deze retentiebekkens.
Verder zal er, in samenspraak met de energiecentrales, gezocht worden naar een oplossing voor de problemden die stijgende watertemperatuur veroorzaakt voor de energievoorziening.
[Dit bericht is gewijzigd door Martijn78 op 12-08-2003 11:02]
anyways we gaan het JSF project dus niet onder de loep nemen maar deelnemen een heel assortiment aan dergelijke projecten
te beginnen met het Medium Extended Air Defense Systeem uit Duitsland, dit soort projecten gaan niet alleen gepaard met economische voordelen (meer werk = belangrijk) maar ook met veel specialistische kennis waar over de hele wereld vraag naar is (= meer werk).
Daarnaast krijgt het nieuwe Ambhibische transport schip (johan de witt) een plat dek met hangars en gebouwen eronder ipv erop en geen dock (dus ook geen landingsvaartuigen) zodat het gebruikt kan worden om er Harrier 2 (en strax F35B) gevechtsvliegtuigen mee te laten opereren.
en niet meer lichtgewapend conflictzones ingaan maar met zwaar materieel en een mandaat om warlords en dergelijke uit hun paleizen te schieten en de orde te herstellen
quote:Mazzel sp3c.
Op dinsdag 12 augustus 2003 12:20 schreef sp3c het volgende:
ik heb mezelf niet tot minister gebombardeerd, ik zie dit topic nu voor het eerst maar ik vind het een goede zaakanyways we gaan het JSF project dus niet onder de loep nemen maar deelnemen een heel assortiment aan dergelijke projecten
te beginnen met het Medium Extended Air Defense Systeem uit Duitsland, dit soort projecten gaan niet alleen gepaard met economische voordelen (meer werk = belangrijk) maar ook met veel specialistische kennis waar over de hele wereld vraag naar is (= meer werk).
Daarnaast krijgt het nieuwe Ambhibische transport schip (johan de witt) een plat dek met hangars en gebouwen eronder ipv erop en geen dock (dus ook geen landingsvaartuigen) zodat het gebruikt kan worden om er Harrier 2 (en strax F35B) gevechtsvliegtuigen mee te laten opereren.
en niet meer lichtgewapend conflictzones ingaan maar met zwaar materieel en een mandaat om warlords en dergelijke uit hun paleizen te schieten en de orde te herstellen
quote:Is het dan zo dat je wel mag geloven wat je wil, maar dat je alleen het naampje wil afschaffen, of dat je alleen mag geloven wat de staat goed vindt ?
Op dinsdag 12 augustus 2003 02:53 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Nee, vrijheid van godsdienst afschaffen.
Zodat gelovigen er geen beroep meer op kunnen doen. Geloof wordt niet verboden.
.
quote:Ja, en je moet je dan aan de wet houden.
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:02 schreef JAM het volgende:
Is het dan zo dat je wel mag geloven wat je wil, maar dat je alleen het naampje wil afschaffen
Mensen als imam El-Moumni, die niet werd veroordeeld vanwege de vrijheid van godsdienst, kunnen dan worden aangepakt.
quote:Oftewewl je mag geen dingen verkondigen en geloven in strijd met de Nederlandse wet ?
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:10 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Ja, en je moet je dan aan de wet houden.
Mensen als imam El-Moumni, die niet werd veroordeeld vanwege de vrijheid van godsdienst, kunnen dan worden aangepakt.
quote:Correct.
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:12 schreef JAM het volgende:[..]
Oftewewl je mag geen dingen verkondigen en geloven in strijd met de Nederlandse wet ?
quote:Gelukkig is dat dus niet zo en kunnen imam's verder gaan verder preken.
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:13 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Correct.
quote:
Correct.
Hoe willen burgers dan nog enige kritiek uitten op de staat?
quote:jij hebt nix te zeggen want al het ontwikkelingsgeld zal gebruikt worden voor vredesmissies zodat defensie zelf eindelijk zijn eigen centen is kan spenderen ipv dat de overheid dat doet
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:02 schreef JAM het volgende:[..]
Mazzel sp3c.
.
quote:
Correct.
quote:interessant voedsel voor G-g
INFOMAIL TWEE VANDAAG
Kijk vanavond Twee Vandaag! Onze uitzending bevat - onder voorbehoud -
reportages in de door u geselecteerde categorie(en)
( Samenleving , Overheid , Cultuur , Gezondheid en Internationaal ) :-- Samenleving --
ZOMERSERIE: INTEGRATIE IN LOMBOK
Lombok; een wijk in Utrecht die al jaren wordt aangeven als het Landelijke Voorbeeld van waar integratie is geslaagd. Hoewel de meningen daarover verdeeld zijn. Verschillende culturen zouden niet mèt elkaar leven, maar juist vreedzaam nààst elkaar.
Twee Vandaag ging de wijk in en belandde midden in Lombok, bij speeltuin Bankaplein, waar in de immense hitte de wijkbewoners samen komen. Hier zochten we naar een antwoord op de vraag of er sprake is van integratie in Lombok.
quote:http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=28058
Op dinsdag 12 augustus 2003 16:20 schreef pberends het volgende:[..]
[..]interessant voedsel voor G-g
quote:Ah jammer
Op dinsdag 12 augustus 2003 16:21 schreef Gil-galad het volgende:[..]
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=28058
We moeten op nar legalisering.
quote:Dat lijkt me de minister van Justitie en ik onderschrijf je standpunt ten zeerste. Verder ook het gratis heroineverstrekken onder toezicht verder uitbreiden.
Op vrijdag 15 augustus 2003 12:52 schreef Sidekick het volgende:
Wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor het drugsbeleid?We moeten op nar legalisering.
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 12:52 schreef Sidekick het volgende:
Wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor het drugsbeleid?We moeten op nar legalisering.
quote:Niet nodig, een staatsecretaris is al genoeg.
Op vrijdag 15 augustus 2003 12:50 schreef LuQas het volgende:
Ik wijs er nog maar weer eens op dat er nog steeds geen minister van Integratie is...
quote:en zo hoort het, heel dat integratie vraagstuk is bullshit imho
Op vrijdag 15 augustus 2003 12:50 schreef LuQas het volgende:
Ik wijs er nog maar weer eens op dat er nog steeds geen minister van Integratie is...
Gewoon werkgevers toestemming geven (als die er nog niet is) of zelfs verplichten om mensen die de NEderlandse taal niet eigen zijn te weigeren en alle immigranten (dus ook engelsen ! ) die na 3 jaar in Nederland nog steeds geen baan hebben gevonden omwille van die eis het land uit knikkeren.
LuQas, minister van Landbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit, is het eens/oneens met:
quote:Zo
Op maandag 11 augustus 2003 11:58 schreef Libris het volgende:[..]
-edit-
De punten tot nu toe:
Het regeerakkoordAlgemene zaken (premier) - Gil-galad (VVD)
- Vrijheid van godsdienst wordt afgeschaft; oneens, we gaan niet aan de grondwet morrelen
- Moskeeën en kerken worden afgebroken (en verboden) oneens;
- Strengere antidiscriminatiewetten (die ook voor gelovigen gelden);oneens, artikel 1 is van grote waarde, maar dekt genoeg
- Haatzaaiende delen van de koran en bijbel worden door de WC gespoeld.oneens, onzinBuitenlandse zaken - Libris (SP)
- Meer richten op Europese politiek dan de globale (minder onafhankelijk van de V.S.)eens
- ism Defensie, JSF-order nog eens onder de loep nemen eens
- ism Economische zaken, meer richten op Azie, Nederland als kennisland ontwikkelen in plaats van industrie, industrie verhuizen naar Azie.eens, hoewel vaag omschrevenVolksgezondheid, welzijn en sport - Heerlijkheid (GristenUnie)
- wachtlijsten hoeven niet nodig te zijneens, maar tsja... niet echt krachtig standpunt
- we gaan wat doen aan de oorzaken van euthanasieverzoeken bij oudereneens, maar tsja...
- er moeten meer keuze komen in het zorgaanbodoneensOnderwijs, cultuur & wetenschappen - pekel (PvdA)
- Meer geld inversteren in deze sector onder het motto: "Je groeit in het onderwijs"zeer mee eens
- Islamitische en andere buitenlandse scholen verbieden en deze onder brengen in een openbare schooleens
- gelovige scholen zoveel mogelijk openbaar makeneens, maar wat is het verschil tussen je tweede en derde standpunt?Financiën - pberends (zwevend)
- Extra geld voor: Onderwijs (4 miljard), Zorg (1 miljard) , ICT (3 miljard)en Veiligheid (1 miljard).oneens, niet zo veel in ICT steken
- Bezuinigen op: Ouderwetse infrastructuur (1 miljard), bureaucratie (3 miljard), subsidies (3 miljard), aanbestedingen (2 miljard)oneens, minder op subsidies
- Begroting: 2004 -2.0% / 2005 -1.2% / 2006 -0.8% / 2007 -0.4% / 2008 +0.8%Justitie - Maerycke (SP, vice-premier)
- Handhaven van de grondweteens, logisch
- Invoeren van langere straffen oneens
- Herzien van de taakstraffen oneens
- Terugdraaien van de "kopieerbelasting" (ongelovelijke flauwekul die alleen maar tot meer ambtenarij leidt)[niet voldoende op de hoogte[/b]
- Afschaffen van de verhoging van het griffierecht (ook gewone burgers moeten naar de rechtbank kunnen zonder dat ze failliet gaan)eens
- Versnelde invoering van het actieprogramma jeugdcriminaliteit en veel prioriteit hieraan geveneensLandbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit - LuQas (GroenLinks)
- Jacht in al haar vormen wordt verbodenSociale zaken en Werkgelegenheid - Sidekick (PvdA)
Werkgelegenheid
- Poldermodel herstelleneens
- Investeren in Melkert-banen. De naam ID-banen wordt afgeschaft.eens
- Subsidies voor bedrijven om arbeidswerkplek geschikt te maken voor gedeeltelijke arbeidsongeschikten. eens
- Jeugdminimumloon afschaffen.oneens, waarom?
- Minimumloon verhogen.oneens
Uitkeringen
- Ontkoppeling uitkeringen met lonen, uitkeringen als vangnet zien waarbij er financiele motivatie moet zijn om actief een baan te zoeken.oneens
- Armoede bij uitkeringgerechtigden dmv schuldsanering tegengaan.oneens
Bureaucratie verminderen
- Minder strenge arbo-regels.eens
- Allochtonen-aandeel-minimum afschaffen. Het probleem dat er relatief minder allochtonen in een bedrijf werken moet bij de oorsprong worden opgelost en niet met deze symptoombestrijding.oneens, is nu eenmaal nodigVerkeer en Waterstaat - tvlxd (D'66-zwevend)
- Nationale Spoorwegen tijdelijk nationaliseren voor reörganisatie.eens
- Financiële druk op autoverbruik d.m.v. benzineverbruik, i.p.v wegenbelasting, kilometerheffing en tolwegen.oneens, al deze middelen benutten![]()
- Autovrije binnensteden, mits compensatie via capabel Openbaar Vervoer.zeer mee eens
- Ondergrondse metro voor winkelgoederen in binnenstad.oneens, kost veeeeel te veel tijd en geld, zonder veel voordelen
- Markermeer droogleggen.oneens
- Dijken rond de rivieren verhogen.eens
- Betere coördinatie (in EU-verband) van rivieren.eensOntwikkelingssamenwerking - JAM (D'66)
- Kleine lijst van landen.eens
- De "geen vissen maar hengels" tacktiek.zeer mee eens
- 0,7% omhoog naar 1,3%oneens, 1% is genoeg
- Andere landen zo duurzaam, en onafhankelijk laten ontwikkelen. (Dus niet a lá VS met gen-maïs enzo.)zeer mee eensVolkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu - Martijn78 (VVD)
- Er zal uitgekeken worden naar een locatie om Schiphol te verplaatsen. Locatie in zee wordt niet zondermeer uitgesloten; oneens
- Er zullen meer (huur en koop) woningen gebouwd worden voor 'Jan Modaal';oneens, eerst focussen op betere benutting bestaande woonplekken
- De versterking van natuur zoals deze de laatste jaren plaatsgevonden heeft (o.a. EHS) zal voortgezet, en waar mogelijk uitgebreid, worden eens
- Het structuur van het landelijk gebied (bv. woudenlandschap) zal, waar mogelijk met behulp van overeenkomsten met bedrijven en particulieren, versterkt worden;eens
- Er zal meer aan handhaving van de geldende milieunormen gedaan worden; eens
- Mogelijkheden voor combinatie van functies (bv. waterberging en wonen) zullen onderzocht worden eens
- We moeten af van het behoudende in Nederland: een extra eilandje of een heuvel in open gebied o.i.d. moet kunnen;oneens
- Het systeem van huursubsidie zal tegen het licht gehouden worden om te kijken of er besparingen mogelijk zijn (studenten krijgen iig geen subsidie voor een kamer)oneens, studenten krijgen wel huursubsidie!Secretaris Media en cultuur - I.R.Baboon (??)
- Verplicht Drs P op TMF en MTV. ehm...![]()
- Omroepen aanmoedigen om zo veel mogelijk op internet uit te zenden (ondertussen met collegae op BiZa en EZ er voor zorgen dat glasvezel gestimuleerd wordt, zodat iedereen gewoon via internet tv kan kijken en NL 1, 2 en 3 opgeheven kunnen worden)oneens
- Geen subsidie meer op musicals.oneens
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 11:58 schreef Libris het volgende:
- Haatzaaiende delen van de koran en bijbel worden door de WC gespoeld.Buitenlandse zaken - Libris (SP)
- Meer richten op Europese politiek dan de globale (minder onafhankelijk van de V.S.) eens
- ism Defensie, JSF-order nog eens onder de loep nemen eens
- ism Economische zaken, meer richten op Azie, Nederland als kennisland ontwikkelen in plaats van industrie, industrie verhuizen naar Azie.eensVolksgezondheid, welzijn en sport - Heerlijkheid (GristenUnie)
- wachtlijsten hoeven niet nodig te zijn eens
- we gaan wat doen aan de oorzaken van euthanasieverzoeken bij ouderen oneens
- er moeten meer keuze komen in het zorgaanbod eensOnderwijs, cultuur & wetenschappen - pekel (PvdA)
- Meer geld inversteren in deze sector onder het motto: "Je groeit in het onderwijs" eens
- Islamitische en andere buitenlandse scholen verbieden en deze onder brengen in een openbare school eens
- gelovige scholen zoveel mogelijk openbaar maken eensFinanciën - pberends (zwevend)
- Extra geld voor: Onderwijs (4 miljard), Zorg (1 miljard) , ICT (3 miljard)en Veiligheid (1 miljard). eens
- Bezuinigen op: Ouderwetse infrastructuur (1 miljard), bureaucratie (3 miljard), subsidies (3 miljard), aanbestedingen (2 miljard) eens
- Begroting: 2004 -2.0% / 2005 -1.2% / 2006 -0.8% / 2007 -0.4% / 2008 +0.8% eensJustitie - Maerycke (SP, vice-premier)
- Handhaven van de grondwet oneens
- Invoeren van langere straffen eens
- Herzien van de taakstraffen eens
- Terugdraaien van de "kopieerbelasting" (ongelovelijke flauwekul die alleen maar tot meer ambtenarij leidt) eens
- Afschaffen van de verhoging van het griffierecht (ook gewone burgers moeten naar de rechtbank kunnen zonder dat ze failliet gaan) eens
- Versnelde invoering van het actieprogramma jeugdcriminaliteit en veel prioriteit hieraan geven eensLandbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit - LuQas (GroenLinks)
- Beleid gericht op een snellere afschaffing v/d intensieve veehouderij, in Europees verband streven naar betere omstandigheden van dieren in de veeteelt. oneens
- Eerlijke prijzen: Geen BTW meer op Biologische producten oneens
- Lager gebruik van aardgas in de tuinbouw eens
- Jacht in al haar vormen wordt verboden eensSociale zaken en Werkgelegenheid - Sidekick (PvdA)
Werkgelegenheid
- Poldermodel herstellen neutraal
- Investeren in Melkert-banen. De naam ID-banen wordt afgeschaft. oneens
- Subsidies voor bedrijven om arbeidswerkplek geschikt te maken voor gedeeltelijke arbeidsongeschikten. oneens
- Jeugdminimumloon afschaffen. eens
- Minimumloon verhogen. oneens
Uitkeringen
- Ontkoppeling uitkeringen met lonen, uitkeringen als vangnet zien waarbij er financiele motivatie moet zijn om actief een baan te zoeken. eens
- Armoede bij uitkeringgerechtigden dmv schuldsanering tegengaan. eens
Bureaucratie verminderen
- Minder strenge arbo-regels. eens
- Allochtonen-aandeel-minimum afschaffen. Het probleem dat er relatief minder allochtonen in een bedrijf werken moet bij de oorsprong worden opgelost en niet met deze symptoombestrijding. eensVerkeer en Waterstaat - tvlxd (D'66-zwevend)
- Nationale Spoorwegen tijdelijk nationaliseren voor reöorganisatie. eens
- Financiële druk op autoverbruik d.m.v. benzineverbruik, i.p.v wegenbelasting, kilometerheffing en tolwegen. oneens
- Autovrije binnensteden, mits compensatie via capabel Openbaar Vervoer. oneens
- Ondergrondse metro voor winkelgoederen in binnenstad. eens
- Markermeer droogleggen. oneens
- Dijken rond de rivieren verhogen. eens
- Betere coördinatie (in EU-verband) van rivieren. eensOntwikkelingssamenwerking - JAM (D'66)
- Kleine lijst van landen. eens
- De "geen vissen maar hengels" tacktiek. eens
- 0,7% omhoog naar 1,3% oneens
- Andere landen zo duurzaam, en onafhankelijk laten ontwikkelen. (Dus niet a lá VS met gen-maïs enzo.) eensVolkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu - Martijn78 (VVD)
- Er zal uitgekeken worden naar een locatie om Schiphol te verplaatsen. Locatie in zee wordt niet zondermeer uitgesloten; eens
- Er zullen meer (huur en koop) woningen gebouwd worden voor 'Jan Modaal'; eens
- De versterking van natuur zoals deze de laatste jaren plaatsgevonden heeft (o.a. EHS) zal voortgezet, en ,waar mogelijk, uitgebreid, worden eens
- Het structuur van het landelijk gebied (bv. woudenlandschap) zal, waar mogelijk met behulp van overeenkomsten met bedrijven en particulieren, versterkt worden; eens
- Er zal meer aan handhaving van de geldende milieunormen gedaan worden; eens
- Mogelijkheden voor combinatie van functies (bv. waterberging en wonen) zullen onderzocht worden eens
- We moeten af van het behoudende in Nederland: een extra eilandje of een heuvel in open gebied o.i.d. moet kunnen; eens
- Het systeem van huursubsidie zal tegen het licht gehouden worden om te kijken of er besparingen mogelijk zijn (studenten krijgen iig geen subsidie voor een kamer) oneensSecretaris Media en cultuur - I.R.Baboon (??)
- Verplicht Drs P op TMF en MTV. oneens
- Omroepen aanmoedigen om zo veel mogelijk op internet uit te zenden (ondertussen met collegae op BiZa en EZ er voor zorgen dat glasvezel gestimuleerd wordt, zodat iedereen gewoon via internet tv kan kijken en NL 1, 2 en 3 opgeheven kunnen worden) oneens
- Geen subsidie meer op musicals. eens
quote:Bedankt
Op zaterdag 16 augustus 2003 01:07 schreef Gil-galad het volgende:[..]
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 11:58 schreef Libris het volgende:[..]
Goed idee: we hebben al een hele zooi punten. Wanneer is de deadline? komende zaterdag (16-08-03)?
-edit-
De punten tot nu toe:
- Vrijheid van godsdienst wordt afgeschaft; Nee
- Moskeeën en kerken worden afgebroken (en verboden); Nee
- Strengere antidiscriminatiewetten (die ook voor gelovigen gelden); Zonder nadruk op gelovigen
- Haatzaaiende delen van de koran en bijbel worden door de WC gespoeld. NeeBuitenlandse zaken - Libris (SP)
- Meer richten op Europese politiek dan de globale (minder onafhankelijk van de V.S.) Ja
- ism Defensie, JSF-order nog eens onder de loep nemen Gewoon opsodemieteren, niet onder de loep nemen, opsodemieteren ermee
- ism Economische zaken, meer richten op Azie, Nederland als kennisland ontwikkelen in plaats van industrie, industrie verhuizen naar Azie. JuistVolksgezondheid, welzijn en sport - Heerlijkheid (GristenUnie)
- wachtlijsten hoeven niet nodig te zijn ?
- we gaan wat doen aan de oorzaken van euthanasieverzoeken bij ouderen ?
- er moeten meer keuze komen in het zorgaanbod JaIk snap die andere punten niet.
- Meer geld inversteren in deze sector onder het motto: "Je groeit in het onderwijs" Juist !
- Islamitische en andere buitenlandse scholen verbieden en deze onder brengen in een openbare school Nee, vrijheid op godsdienstig onderwijs
- gelovige scholen zoveel mogelijk openbaar maken Mits zij dat ook willenFinanciën - pberends (zwevend)
- Extra geld voor: Onderwijs (4 miljard), Zorg (1 miljard) , ICT (3 miljard)en Veiligheid (1 miljard). Dank u.
- Bezuinigen op: Ouderwetse infrastructuur (1 miljard), bureaucratie (3 miljard), subsidies (3 miljard), aanbestedingen (2 miljard) Prima
- Begroting: 2004 -2.0% / 2005 -1.2% / 2006 -0.8% / 2007 -0.4% / 2008 +0.8% Prima.Justitie - Maerycke (SP, vice-premier)
- Handhaven van de grondwet Ook toetsen aan ?
- Invoeren van langere straffen Nee
- Herzien van de taakstraffen Herzien is prima
- Terugdraaien van de "kopieerbelasting" (ongelovelijke flauwekul die alleen maar tot meer ambtenarij leidt) ?
- Afschaffen van de verhoging van het griffierecht (ook gewone burgers moeten naar de rechtbank kunnen zonder dat ze failliet gaan) Mooi
- Versnelde invoering van het actieprogramma jeugdcriminaliteit en veel prioriteit hieraan geven PrimaLandbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit - LuQas (GroenLinks)
- Beleid gericht op een snellere afschaffing v/d intensieve veehouderij, in Europees verband streven naar betere omstandigheden van dieren in de veeteelt. Mooi zo
- Eerlijke prijzen: Geen BTW meer op Biologische producten Hmm, ok
- Lager gebruik van aardgas in de tuinbouw Zeker
- Jacht in al haar vormen wordt verboden NeeSociale zaken en Werkgelegenheid - Sidekick (PvdA)
Werkgelegenheid
- Poldermodel herstellen Bwhahahaa, wordt een mooi samenwerkend kabinet dan, maar ga je gang maar
- Investeren in Melkert-banen. De naam ID-banen wordt afgeschaft. Nee
- Subsidies voor bedrijven om arbeidswerkplek geschikt te maken voor gedeeltelijke arbeidsongeschikten. Nee
- Jeugdminimumloon afschaffen. Ja
- Minimumloon verhogen. Nee
Uitkeringen
- Ontkoppeling uitkeringen met lonen, uitkeringen als vangnet zien waarbij er financiele motivatie moet zijn om actief een baan te zoeken. Ja
- Armoede bij uitkeringgerechtigden dmv schuldsanering tegengaan. Ja
Bureaucratie verminderen Mooi streven altijd, maar hoe ?
- Minder strenge arbo-regels. Nee
- Allochtonen-aandeel-minimum afschaffen. Het probleem dat er relatief minder allochtonen in een bedrijf werken moet bij de oorsprong worden opgelost en niet met deze symptoombestrijding. JaVerkeer en Waterstaat - tvlxd (D'66-zwevend)
- Nationale Spoorwegen tijdelijk nationaliseren voor reörganisatie. Nee
- Financiële druk op autoverbruik d.m.v. benzineverbruik, i.p.v wegenbelasting, kilometerheffing en tolwegen. Ja
- Autovrije binnensteden, mits compensatie via capabel Openbaar Vervoer. Ja
- Ondergrondse metro voor winkelgoederen in binnenstad. Nee
- Markermeer droogleggen. Nee
- Dijken rond de rivieren verhogen. Nee
- Betere coördinatie (in EU-verband) van rivieren. JaOntwikkelingssamenwerking - JAM (D'66)
- Kleine lijst van landen. Ja
- De "geen vissen maar hengels" tacktiek. Ja
- 0,7% omhoog naar 1,3% Ja
- Andere landen zo duurzaam, en onafhankelijk laten ontwikkelen. (Dus niet a lá VS met gen-maïs enzo.) JaVolkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu - Martijn78 (VVD)
- Er zal uitgekeken worden naar een locatie om Schiphol te verplaatsen. Locatie in zee wordt niet zondermeer uitgesloten; Ja
- Er zullen meer (huur en koop) woningen gebouwd worden voor 'Jan Modaal'; Ja
- De versterking van natuur zoals deze de laatste jaren plaatsgevonden heeft (o.a. EHS) zal voortgezet, en waar mogelijk uitgebreid, worden Ja
- Het structuur van het landelijk gebied (bv. woudenlandschap) zal, waar mogelijk met behulp van overeenkomsten met bedrijven en particulieren, versterkt worden; Ja
- Er zal meer aan handhaving van de geldende milieunormen gedaan worden; Ja
- Mogelijkheden voor combinatie van functies (bv. waterberging en wonen) zullen onderzocht worden Ja
- We moeten af van het behoudende in Nederland: een extra eilandje of een heuvel in open gebied o.i.d. moet kunnen; Ja
- Het systeem van huursubsidie zal tegen het licht gehouden worden om te kijken of er besparingen mogelijk zijn (studenten krijgen iig geen subsidie voor een kamer) JaSecretaris Media en cultuur - I.R.Baboon (??)
- Verplicht Drs P op TMF en MTV. Ja
- Omroepen aanmoedigen om zo veel mogelijk op internet uit te zenden (ondertussen met collegae op BiZa en EZ er voor zorgen dat glasvezel gestimuleerd wordt, zodat iedereen gewoon via internet tv kan kijken en NL 1, 2 en 3 opgeheven kunnen worden) ja
- Geen subsidie meer op musicals.ja
quote:
De punten tot nu toe:
Het regeerakkoord[afbeelding]
- Vrijheid van godsdienst wordt afgeschaft; oneens anders zijn we geen haar beter dan de rest, kerk en staat moet wel strikter gescheiden worden, de C uit CDA en CU, AEL en SGP verbieden
- Moskeeën en kerken worden afgebroken (en verboden) oneens;
- Strengere antidiscriminatiewetten (die ook voor gelovigen gelden); eens
- Haatzaaiende delen van de koran en bijbel worden door de WC gespoeld. eens, maar dit moet niet stoppen bij religie's elke organisatie die aanzet tot haat moet worden aangepaktBuitenlandse zaken - Libris (SP)
- Meer richten op Europese politiek dan de globale (minder onafhankelijk van de V.S.) [/b]oneens, geld halen waar het te halen valt ... en vooralsnog valt in de VS veel te halen, idialisme mag de economische groei nooit in de weg komen te staan [/b]
- ism Defensie, JSF-order nog eens onder de loep nemen oneens, tdie order is nog niet geplaatst ... en besides, there is no other alternative
- ism Economische zaken, meer richten op Azie, Nederland als kennisland ontwikkelen in plaats van industrie, industrie verhuizen naar Azie.eens, hoewel vaag omschreven oneens, industrie moet verhuizen naar de Antillen en evt Suriname, het is niet aan ons om hun slecht lopende economieen vlot te trekken ten koste van die van onsVolksgezondheid, welzijn en sport - Heerlijkheid (GristenUnie)
- wachtlijsten hoeven niet nodig te zijn eens, maar doe er maar is wat aan
- we gaan wat doen aan de oorzaken van euthanasieverzoeken bij ouderen oneens, wat wou je draan doen?
- er moeten meer keuze komen in het zorgaanbod eensOnderwijs, cultuur & wetenschappen - pekel (PvdA)
- Meer geld inversteren in deze sector onder het motto: "Je groeit in het onderwijs" eens
- Islamitische en andere buitenlandse scholen verbieden en deze onder brengen in een openbare school oneens, zie vrijheid van geloofsovertuiging etc., zolang Nederlands er maar een verplicht vak is
- gelovige scholen zoveel mogelijk openbaar maken oneens, zie bovenFinanciën - pberends (zwevend)
- Extra geld voor: Onderwijs (4 miljard), Zorg (1 miljard) , ICT (3 miljard)en Veiligheid (1 miljard).investeren ben ik het mee eens maar waar wil je het in godsnaam vandaan halen?
- Bezuinigen op: Ouderwetse infrastructuur (1 miljard), bureaucratie (3 miljard), subsidies (3 miljard), aanbestedingen (2 miljard) oneens, er moet juist meer geld naar de infrastructuur en hoe je op bereaucratie 3 mld kan bezuinigen is mij een raadsel
- Begroting: 2004 -2.0% / 2005 -1.2% / 2006 -0.8% / 2007 -0.4% / 2008 +0.8%hmmmkayJustitie - Maerycke (SP, vice-premier)
- Handhaven van de grondwet ja
- Invoeren van langere straffen ja
- Herzien van de taakstraffen er mogen best taakstraffen naast of zelfs tijdens die langere gevangenisstraffen mogen worden gegeven
- Terugdraaien van de "kopieerbelasting" (ongelovelijke flauwekul die alleen maar tot meer ambtenarij leidt)zegt me nix
- Afschaffen van de verhoging van het griffierecht (ook gewone burgers moeten naar de rechtbank kunnen zonder dat ze failliet gaan)ja
- Versnelde invoering van het actieprogramma jeugdcriminaliteit en veel prioriteit hieraan geven jaLandbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit - LuQas (GroenLinks)
- Beleid gericht op een snellere afschaffing v/d intensieve veehouderij, in Europees verband streven naar betere omstandigheden van dieren in de veeteelt. niet noodzakelijk, lage prioriteit
- Eerlijke prijzen: Geen BTW meer op Biologische producten ja naar dat komt die levensomstandigheden van hierboven niet ten goede
- Lager gebruik van aardgas in de tuinbouw als het kan
- Jacht in al haar vormen wordt verboden nee dat slaat nergens op er is niet genoeg flora voor de fauna (oid) en dus moet er het 1 en ander op peil worden gehoudenSociale zaken en Werkgelegenheid - Sidekick (PvdA)
Werkgelegenheid
- Poldermodel herstellen ja
- Investeren in Melkert-banen. De naam ID-banen wordt afgeschaft.ja
- Subsidies voor bedrijven om arbeidswerkplek geschikt te maken voor gedeeltelijke arbeidsongeschikten. ja
- Jeugdminimumloon afschaffen. nee dan gaat iedereen jongeren uitbuiten die vervolgens zwart gaan werken
- Minimumloon verhogen.ja mits er geld voor is
Uitkeringen
- Ontkoppeling uitkeringen met lonen, uitkeringen als vangnet zien waarbij er financiele motivatie moet zijn om actief een baan te zoeken. ja
- Armoede bij uitkeringgerechtigden dmv schuldsanering tegengaan.ja
Bureaucratie verminderen
- Minder strenge arbo-regels.nee die dingen zijn er niet voor niets
- Allochtonen-aandeel-minimum afschaffen. Het probleem dat er relatief minder allochtonen in een bedrijf werken moet bij de oorsprong worden opgelost en niet met deze symptoombestrijding.ja, maar die allochtonen moeten wel over de nodige papieren beschikkenVerkeer en Waterstaat - tvlxd (D'66-zwevend)
- Nationale Spoorwegen tijdelijk nationaliseren voor reörganisatie.ja, maar dan wel permanent
- Financiële druk op autoverbruik d.m.v. benzineverbruik, i.p.v wegenbelasting, kilometerheffing en tolwegen.oneens, stop liever geld in schonere auto's
- Autovrije binnensteden, mits compensatie via capabel Openbaar Vervoer. oneens, je kunt mensen niet dwingen met het OV te gaan
- Ondergrondse metro voor winkelgoederen in binnenstad.oneens, net zoals in Den haag zeker
- Markermeer droogleggen.ja en schi et er is mee op
- Dijken rond de rivieren verhogen.eens
- Betere coördinatie (in EU-verband) van rivieren.jaOntwikkelingssamenwerking - JAM (D'66)
- Kleine lijst van landen. eens, en beperken tot militaire (nuttige) steun ipv geld in de corrupte regimes pompen aldaar, laat de militairen dat voedsel maar eerlijk verdelen en iedereen die het er niet mee eens is doodschieten
- De "geen vissen maar hengels" tacktiek.ken ik niet
- 0,7% omhoog naar 1,3% mag best van mij, zolang een vast percentage ervan naar vredesmissies gaat
- Andere landen zo duurzaam, en onafhankelijk laten ontwikkelen. (Dus niet a lá VS met gen-maïs enzo.) mee eens, maar veiligheid en stabiliteit zijn daarvoor een vereiste, dus geen pakken rijst en stapels met geld die kant meer uit maar peacekeepers (evt met pakken rijst)Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu - Martijn78 (VVD)
- Er zal uitgekeken worden naar een locatie om Schiphol te verplaatsen. Locatie in zee wordt niet zondermeer uitgesloten; eens
- Er zullen meer (huur en koop) woningen gebouwd worden voor 'Jan Modaal'; eens
- De versterking van natuur zoals deze de laatste jaren plaatsgevonden heeft (o.a. EHS) zal voortgezet, en waar mogelijk uitgebreid, worden ja
- Het structuur van het landelijk gebied (bv. woudenlandschap) zal, waar mogelijk met behulp van overeenkomsten met bedrijven en particulieren, versterkt worden;ja
- Er zal meer aan handhaving van de geldende milieunormen gedaan worden; ja
- Mogelijkheden voor combinatie van functies (bv. waterberging en wonen) zullen onderzocht worden ja
- We moeten af van het behoudende in Nederland: een extra eilandje of een heuvel in open gebied o.i.d. moet kunnen; snap hem niet?
- Het systeem van huursubsidie zal tegen het licht gehouden worden om te kijken of er besparingen mogelijk zijn (studenten krijgen iig geen subsidie voor een kamer) ligt er maar aan wie die kamer verhuurtSecretaris Media en cultuur - I.R.Baboon (??)
- Verplicht Drs P op TMF en MTV. tmf afschaffen en evt mtv2 noemen
- Omroepen aanmoedigen om zo veel mogelijk op internet uit te zenden (ondertussen met collegae op BiZa en EZ er voor zorgen dat glasvezel gestimuleerd wordt, zodat iedereen gewoon via internet tv kan kijken en NL 1, 2 en 3 opgeheven kunnen worden) eens, de publieke omroepen moeten via internet gaan uitzenden, veel goedkoper
- Geen subsidie meer op musicals. ligt aan het budget van de productie
quote:Meer geld naar infrastructuur gaat er juist, namelijk naar moderne ICT infrastructuur. Daarom zijn er besparingen mogelijk op ouderwetse infrastructuur. En waar ik de investeringen vandaan wil halen staat er natuurlijk onder
- Extra geld voor: Onderwijs (4 miljard), Zorg (1 miljard) , ICT (3 miljard)en Veiligheid (1 miljard).investeren ben ik het mee eens maar waar wil je het in godsnaam vandaan halen?
- Bezuinigen op: Ouderwetse infrastructuur (1 miljard), bureaucratie (3 miljard), subsidies (3 miljard), aanbestedingen (2 miljard) oneens, er moet juist meer geld naar de infrastructuur en hoe je op bereaucratie 3 mld kan bezuinigen is mij een raadsel
- Begroting: 2004 -2.0% / 2005 -1.2% / 2006 -0.8% / 2007 -0.4% / 2008 +0.8%hmmmkay
quote:Pff wat een lijst
Op maandag 11 augustus 2003 11:58 schreef Libris het volgende:
- Vrijheid van godsdienst wordt afgeschaft;oneens
- Moskeeën en kerken worden afgebroken (en verboden);oneens
- Strengere antidiscriminatiewetten (die ook voor gelovigen gelden);oneens, de wetten zijn nu al streng genoeg.
- Haatzaaiende delen van de koran en bijbel worden door de WC gespoeld.onzin en onzinnigBuitenlandse zaken - Libris (SP)
- Meer richten op Europese politiek dan de globale (minder onafhankelijk van de V.S.)op zich wel mee eens
- ism Defensie, JSF-order nog eens onder de loep nemeneens
- ism Economische zaken, meer richten op Azie, Nederland als kennisland ontwikkelen in plaats van industrie, industrie verhuizen naar Azie.wel eens denk ikVolksgezondheid, welzijn en sport - Heerlijkheid (GristenUnie)
- wachtlijsten hoeven niet nodig te zijnklopt
- we gaan wat doen aan de oorzaken van euthanasieverzoeken bij ouderen eens zolang je de mogelijkheden voor euthanasie maar niet beperkt
- er moeten meer keuze komen in het zorgaanbodneuhOnderwijs, cultuur & wetenschappen - pekel (PvdA)
- Meer geld inversteren in deze sector onder het motto: "Je groeit in het onderwijs"eens
- Islamitische en andere buitenlandse scholen verbieden en deze onder brengen in een openbare schooloneens
- gelovige scholen zoveel mogelijk openbaar makeneens, maar geen verplichtingFinanciën - pberends (zwevend)
- Extra geld voor: Onderwijs (4 miljard), Zorg (1 miljard) , ICT (3 miljard)en Veiligheid (1 miljard).onderwijs en zorg OK maar die anderen lijken me niet echt nodig
- Bezuinigen op: Ouderwetse infrastructuur (1 miljard), bureaucratie (3 miljard), subsidies (3 miljard), aanbestedingen (2 miljard)lijkt me niet echt verstandig, subsidies in ieder geval niet en ook oude infrastructuur is belangrijk
- Begroting: 2004 -2.0% / 2005 -1.2% / 2006 -0.8% / 2007 -0.4% / 2008 +0.8%Justitie - Maerycke (SP, vice-premier)
- Handhaven van de grondweteens
- Invoeren van langere straffenoneens
- Herzien van de taakstraffenherzien maar zeker niet afschaffen
- Terugdraaien van de "kopieerbelasting" (ongelovelijke flauwekul die alleen maar tot meer ambtenarij leidt)eens
- Afschaffen van de verhoging van het griffierecht (ook gewone burgers moeten naar de rechtbank kunnen zonder dat ze failliet gaan)eens
- Versnelde invoering van het actieprogramma jeugdcriminaliteit en veel prioriteit hieraan geveneensLandbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit - LuQas (GroenLinks)
- Beleid gericht op een snellere afschaffing v/d intensieve veehouderij, in Europees verband streven naar betere omstandigheden van dieren in de veeteelt. eens
- Eerlijke prijzen: Geen BTW meer op Biologische producten eens
- Lager gebruik van aardgas in de tuinbouw eens
- Jacht in al haar vormen wordt verbodenoneensSociale zaken en Werkgelegenheid - Sidekick (PvdA)
Werkgelegenheid
- Poldermodel herstellen eens
- Investeren in Melkert-banen. De naam ID-banen wordt afgeschaft.eens
- Subsidies voor bedrijven om arbeidswerkplek geschikt te maken voor gedeeltelijke arbeidsongeschikten.eens
- Jeugdminimumloon afschaffen. oneens
- Minimumloon verhogen.oneens
Uitkeringen
- Ontkoppeling uitkeringen met lonen, oneensuitkeringen als vangnet zien waarbij er financiele motivatie moet zijn om actief een baan te zoeken.eens
- Armoede bij uitkeringgerechtigden dmv schuldsanering tegengaan.
Bureaucratie vermindereneens
- Minder strenge arbo-regels.gedeeltelijk mee eens, maar het belang van de werknemer moet voorop staan
- Allochtonen-aandeel-minimum afschaffen. Het probleem dat er relatief minder allochtonen in een bedrijf werken moet bij de oorsprong worden opgelost en niet met deze symptoombestrijding.eensVerkeer en Waterstaat - tvlxd (D'66-zwevend)
- Nationale Spoorwegen tijdelijk nationaliseren voor reörganisatie.eens
- Financiële druk op autoverbruik d.m.v. benzineverbruik, i.p.v wegenbelasting, kilometerheffing en tolwegen.eens
- Autovrije binnensteden, mits compensatie via capabel Openbaar Vervoer.eens
- Ondergrondse metro voor winkelgoederen in binnenstad.oneens
- Markermeer droogleggen.oneens
- Dijken rond de rivieren verhogen.oneens, uiterwaarden verbreden, altijd maar verhogen is geen duurzame oplossing
- Betere coördinatie (in EU-verband) van rivieren.zeer mee eens!Ontwikkelingssamenwerking - JAM (D'66)
- Kleine lijst van landen.eens
- De "geen vissen maar hengels" tacktiek.eens
- 0,7% omhoog naar 1,3% eens maar het mag nog wel meer zijn
- Andere landen zo duurzaam, en onafhankelijk laten ontwikkelen. (Dus niet a lá VS met gen-maïs enzo.)eensVolkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu - Martijn78 (VVD)
- Er zal uitgekeken worden naar een locatie om Schiphol te verplaatsen. Locatie in zee wordt niet zondermeer uitgesloten;eens
- Er zullen meer (huur en koop) woningen gebouwd worden voor 'Jan Modaal';eens
- De versterking van natuur zoals deze de laatste jaren plaatsgevonden heeft (o.a. EHS) zal voortgezet, en waar mogelijk uitgebreid, worden
- Het structuur van het landelijk gebied (bv. woudenlandschap) zal, waar mogelijk met behulp van overeenkomsten met bedrijven en particulieren, versterkt worden;eens
- Er zal meer aan handhaving van de geldende milieunormen gedaan worden;eens
- Mogelijkheden voor combinatie van functies (bv. waterberging en wonen) zullen onderzocht wordeneens
- We moeten af van het behoudende in Nederland: een extra eilandje of een heuvel in open gebied o.i.d. moet kunnen;nou zoiets moet niet te eenvoudig gemaakt worden, het karakter van het landschap moet beschermd worden
- Het systeem van huursubsidie zal tegen het licht gehouden worden om te kijken of er besparingen mogelijk zijn (studenten krijgen iig geen subsidie voor een kamer)eensSecretaris Media en cultuur - I.R.Baboon (??)
- Verplicht Drs P op TMF en MTV.
- Omroepen aanmoedigen om zo veel mogelijk op internet uit te zenden (ondertussen met collegae op BiZa en EZ er voor zorgen dat glasvezel gestimuleerd wordt, zodat iedereen gewoon via internet tv kan kijken en NL 1, 2 en 3 opgeheven kunnen worden) oneens, de ouderwetse TV voldoed prima
- Geen subsidie meer op musicals.eens
Waarom moet de intensieve veehouderij afgeschaft worden? Ik, en met mij het overgrote deel van de Nederlandse bevolking, zullen behoorlijk getroffen worden als de prijzen voor varkenslapjes en kippenpoten zullen stijgen als gevolg van dit beleid. Bijna al het vlees wat wordt aangeboden bij supermarkten en slagerijen is nog steeds bio-industrievlees en het wordt nog steeds massaal gekocht. Betere omstandigheden zijn allang onderweg, in de hele EU, het duurt alleen enige tijd voor ze ingevoerd kunnen worden, omdat alle stallen omgebouwd moeten worden.
In het kader van eerlijke prijzen zie ik niet in waarom een biologisch product belastingvoordelen t.o.v. gangbare producten krijgen moet. Lijkt me eerder oneerlijke concurrentie dan eerlijke prijzen. Als biologische producten echt zoveel beter zijn dan gangbare producten moet die meerwaarde makkelijk uit te buiten zijn.
T.a.v. het jachtpunt: wat vind je van berichten dat het aantal weidevogels behoorlijk teruggelopen is de laatste jaren omdat vossen niet meer bejaagd mogen worden?
Mijn kennis t.a.v. de tuinbouw is niet zo groot, maar ik vind het wel prettig dat de groente die ik eet Nederlands product is. Spaart invliegen uit, en de kwaliteit is gegarandeerd goed, aangezien er amper bestrijdingsmiddelen gebruikt worden in de glastuinbouw.
quote:Die berichten zijn voornamelijk afkomstig van Faunabescherming, ofwel de jagersclubs. De teruggang wordt eerder veroorzaakt doordat boeren anders zijn gaan bemesten en een ongunstig waterpeilbeleid. Hierdoor is de populatie al flink uitgedunt en wordt het moeilijker voor de vogels om de vossen te verjagen (wat met een flinke groep wel wil lukken).
Op maandag 18 augustus 2003 15:34 schreef freako het volgende:
T.a.v. het jachtpunt: wat vind je van berichten dat het aantal weidevogels behoorlijk teruggelopen is de laatste jaren omdat vossen niet meer bejaagd mogen worden?
En ik kende een medewerker van Vogelbescherming en die was absoluut vor het jachtverbod.
quote:du_ke, je weet echt veel over landbouw en milieu.
Op maandag 18 augustus 2003 17:42 schreef du_ke het volgende:[..]
Die berichten zijn voornamelijk afkomstig van Faunabescherming, ofwel de jagersclubs. De teruggang wordt eerder veroorzaakt doordat boeren anders zijn gaan bemesten en een ongunstig waterpeilbeleid. Hierdoor is de populatie al flink uitgedunt en wordt het moeilijker voor de vogels om de vossen te verjagen (wat met een flinke groep wel wil lukken).
En ik kende een medewerker van Vogelbescherming en die was absoluut vor het jachtverbod.
Iig probeer je de schijn op te houden.
quote:Ik doe een poging he
Op maandag 18 augustus 2003 17:45 schreef Sidekick het volgende:[..]
du_ke, je weet echt veel over landbouw en milieu.
Iig probeer je de schijn op te houden.
Kijk ik weet weer geen zak van informatica en computers.
- Extra investeringen: Onderwijs (4 miljard), Zorg (1 miljard), ICT (3 miljard), Veiligheid (1 miljard), Openbaar vervoer (1 miljard), Lastenverlichting bedrijven (1 miljard), Staatsschuld (2 miljard)
- Bezuinigen op: Wegen (1 miljard), bureaucratie (3 miljard), subsidies (3 miljard), aanbestedingen (2 miljard)
- Extra inkomsten: Lastenverzwaring topinkomens (3 miljard), Extra accijns rookwaren (1 miljard)
- Totaal extra inkomsten: 4 miljard
- Totaal ombuigingen: 9 miljard
- Totaal investeringen: 11 miljard
- EMU-saldo: +2 miljard
- Begroting: 2004 -1.5% / 2005 -0.75% / 2006 0.0% / 2007 +0.4% / 2008 +1.2%
Nieuwe financiën!
quote:Nog een keer mijn vraag.
Op maandag 18 augustus 2003 18:10 schreef pberends het volgende:
Nieuwe financiën!
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 13:52 schreef Vodka het volgende:
Vraag aan pberends van MinEz:
Waarom 3 mrd in de ICT pompen? Dat geld kan je veel beter nu gebruiken om bijvoorbeeld een extra maasvlakte te bouwen, of het wegenet te vergroten. Die 3 mrd aan ICT is een schijntje vergeleken met wat de bedrijven gaan investeren in de ICT zodra het weer wat beter gaat met de economie.
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 18:14 schreef Recoil het volgende:[..]
Nog een keer mijn vraag.
[..]
quote:
http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.vergaderen.uur.euro.ongeveer.html'Vergaderen kost per jaar 37 miljard euro'
AMSTERDAM - Vergaderen in Nederland kost per jaar 25 miljard euro. Daarnaast wordt nog eens bijna 12 miljard euro gespendeerd aan vervoer van en naar een vergadering. Per week wordt ongeveer 6,5 uur vergaderd, er wordt 3 uur uitgetrokken voor vervoer erheen.Dat becijferde het onderzoeksbureau Interview-NSS op basis van cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het rapport werd woensdag gepubliceerd.
Interview-NSS, dochter van telefonisch dienstverlener SNT, maakte een berekening op basis van het gemiddeld salaris en een werkweek van 35 uur. In Nederland werken ongeveer 7 miljoen mensen, 3 miljoen daarvan vergaderen ten minste één uur per week.
Hoe langer mensen vergaderen, hoe meer reistijd dat kost. Alleen voor de groep 'zwaarste vergaderaars' gaat dat niet op. Het bureau geeft als verklaring daarvoor dat deze mensen vaak anderen naar hun toe laten komen.
Bij grote ondernemingen gaan de medewerkers vaker en langer met elkaar rond de tafel zitten. Bij bedrijven met tussen de 20 en 50 werknemers wordt het minste met elkaar besproken. Naarmate het salaris hoger wordt, neemt de vergadertijd ook toe.
Volgens het onderzoeksbureau kan de reistijd naar vergaderingen met 17 procent afnemen, als bedrijven zogenoemde teleconferenties houden. Dat zijn vergaderingen op afstand met gebruik van een videoscherm of telefoon. Dit zou ongeveer 2 miljard euro schelen op jaarbasis, aldus Interview-NSS.
quote:Zeker sneaky op recesje he minister
Op dinsdag 19 augustus 2003 10:30 schreef Heerlijkheid het volgende:
De komende en afgelopen tijd ben ik even wat minder actief zoals jullie merken. Wanneer de colleges weer beginnne kunnen jullie ook op mij rekenen. Sorry.
werkgelegenheid:
-minimumloon verhogen met inflatie
-jeugdminimumloon blijft handhaven.
-werkloosheid aan te pakken.:
-laagopleidende mensen moeten meer opleiding volgen tot mbo niveau.
-kansloze mensen meoten terug naar school .
Gezondheid:
-ICT investeren voor gehandicapten.
-aantal hulpmiddelen te bezuingingen: bijvoorbeeld eenvoudig stok ..dus 50 euro eigen bijdrage verplicht indien vanaf 20.000 euro.
-Ziekenfonds te handhaven. basispakket blijven hetzelfde, maar goedkoop pillen te stimuleren.
-Rijken die boven 20.000 euro (de belaste bedrag van vorig jaar als een bewijs) moeten flink bijdrage en geen recht op vergoeding voor hulpmiddelen.
Onderwijs:
-ICT investeren voor iedereen en gehandicapten
-leraren terug te halen uit werklozen.
Verkeer:
-Rekeningrijden worden alsnog ingevoerd
-de tolwegen laten aan te leggen.
-zwaar vervuilde auto's worden zwaarder belast.
-nieuwe wegen laten door private bedrijven aan te leggen.
-knip-
Subsidies maatschappelijke organisaties
VROM zal niet korten op de subsidies aan milieuorganisaties. Van Geel: Dit kabinet wil dat mensen meedoen met discussies over de leefomgeving en het milieu.
-plak-
Bijna alle organisaties krijgen minder subsidies van het kabinet, maar ik ben blij dat van Geel inziet dat dit een beetje tegenstrijdig is met de gewenste 'maatschappelijke verantwoordelijkheid'. Deze verantwoordelijkheid die de mensen individueel moeten nemen, zal toch op de een of andere wijze bij het bestuur van dit land moeten komen. Petje af voor deze beslissing!
Ik hoop dat het al eerder door mij geopperde afschaffen van 'het behoudende' in deze notitie een rol gaat spelen
quote:We hebben nog een vacature voor premier.
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:57 schreef NightH4wk het volgende:
Ik ga denk ik maar in de oppositie dan.
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:02 schreef pberends het volgende:We hebben nog een vacature voor premier.
quote:pro_jeex is me al voor hier een aantal posts boven en Herostratos is waarschijnlijk beter. =) Premier is wel geil, maar je mag alleen geen dingen bedenken en nog meer niet.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:02 schreef pberends het volgende:[..]
We hebben nog een vacature voor premier.
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:15 schreef pro_jeex het volgende:
Ik wil wel als leider van het kabinet optreden
quote:Bijna al de ministers zijn weg.
Op dinsdag 16 december 2003 15:13 schreef Sidekick het volgende:
De Geus is een belachelijke draaikont. Dat wilde ik even kwijt. Ik doe het een stuk beter.
quote:* doedelzak13 meldt
Op dinsdag 16 december 2003 15:17 schreef Moonman het volgende:[..]
Bijna al de ministers zijn weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |