abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26546612
Toen mijn zoon nog een baby was droomde in heel vaak dat ik hem per ongeluk van de trap af liet stuiteren of dat ik hem vergat in een winkelwagentje.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_26546673
dromen jullie ook wel eens dat je jezelf als klein kindje in je armen hebt?

ik heb ooit gedroomd dat ik mezelf in de armen had
Werewolf
pi_26547354
nou..... nee.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_26547542
quote:
Op woensdag 27 april 2005 15:58 schreef Talietje het volgende:
oke weer een vage droom van mij...

ik droomde dat ik aan het wandelen was in het park met heel wat mensen... ik wil door een tunneltje heen lopen en zie daar mijn oude leraar engels staan en die schreeuwt "iedereen terug en rap een beetje" er was een bommen onderzoek gaande daar, en toen werd er geschreeuwt renneen!!! en ik kon niet rennen ..... en toen hoorde ik de bom gaan, en ik voelde mezelf door de lucht gaan en het voelde heel onwerkelijk alsof ik de lucht in gedrukt werd..... toen ik neerviel op de grond werd ik wakker....

kan iemand me vertellen wat dit te betekenen heeft want ik droom heel vaak van dit soort vage shit...
Misschien betekent het dat je bang bent dat je in het dagelijks leven niet meekunt komen met de andere mensen of in je werk of zo? Dat er teveel druk achter je wordt gezet en dat je daardoor juist niet meer kan preseteren.
pi_26560828
tvp.
pi_26565865
Ik droomde vannacht dat ik zei tegen mn vriendin : hey ik heb dit gisteren gedroomd en nu rij ik echt in jouw auto! haahah raar..Was het nog steeds een droom dus.
pi_26589577
Ik droomde vannacht dat ik op een perron stond, en de trein in moest. de trein was helemaal leeg, en speciaal laten komen, de normale treinen reden niet ofzo. In totaal waren er ong. 20 mensen denk ik.
De voorste treinstellen waren leeg, en we zaten met zijn allen in de overige. Alles ging goed, rustig kletsen, tot er een malotig type (snorretje, ingevallen hoofd) de wagon in stormde en een man (met wie ik aan het praten was) doodschoot. hij had een geweer in zijn handen en hij wilde iets van ons. In mijn droom wist ik wat, maar nu weet ik het niet meer.
Terwijl ik tegen hem aan begon te praten, liepen er twee mensen achter hem langs, en vluchten naar de treinstellen die leeg waren. Terwijl ik tegen hem aan praatte, werd hij iets rustiger en mijn partner praatte ook tegen hem.
Onderwijl gebaarde ik de mensen dat ze weg moesten. Tot op het laatste moment alleen ik en mijn partner over waren. In de deur opening gebaarde ik naar hem en zei "kom dan, we gaan" en reikte naar hem. Hij kwam, en ik trok hem mee.

Dat was het eigenlijk wel, of iig het gedeelte wat ik me herinner. Het viel me op dat het eigenlijk een hele intelligente man was, waar je een normaal gesprek mee kon hebben. Maar die gewoon op het randje van de waanzin gedreven was.
And the druids turn to stone...
pi_26591322
Ik droomde ook dat ik in de auto van mijn beste vriendin reed. Zij stapte uit en ik kroop achter het stuur. Alleen heb ik geen rijbewijs en daarvan was ik mij ook in de droom bewust. Ik moest ook een heel raar traject rijden met drempeltjes en nauwe doorgangen tussen stenen plantenbakken met gele bloemetjes. Was wel even zweten maar ik kon wel ver vooruit kijken en dat maakte het minder eng.
Leek me wel erg symbolisch.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 29 april 2005 @ 10:49:09 #109
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_26591525
Laatst had ik een vage halve droom (half realiteit, half droom)... 'k had die dag wat pilsjes op en toen ik in bed lag en een beetje wegdoezelde leek het wel alsof ik in een val zat, zoals je die in avonturenfilms wel eens ziet: een plafond met pinnen dat langzaam naar beneden beweegt. Dus ik stap uit bed en loop snel naar de deur van de kamer... toen ik deze opendeed was ik weer 100% bij de realiteit. *huh, wat doe ik hier? *

Daarna ben ik weer rustig gaan slapen... 'k vond het eerder vreemd dan eng.
pi_26593778
ik had zo'n lijpe droom... ik droomde dat ik naar zolder liep, naar mn nieuwe kamer... dat ik daar ging slapen. en toen werd ik gepakt door iets en flink doorelkaar geschud.... toen wilde ik opstaan en gebeurde het weer en ik wilde heel erg hard schreeuwen maar het ging niet... toen ik echt wakker werd ben ik als de sodemieter naar beneden gegaan en heb ik me katten binnen gelaten... kweetniet waarom maar met mn katten voel ik me veilig

weer zo'n typisch vage droom van mij...
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
pi_26600090
quote:
Op woensdag 27 april 2005 16:12 schreef sararaats het volgende:
dromen jullie ook wel eens dat je jezelf als klein kindje in je armen hebt?

ik heb ooit gedroomd dat ik mezelf in de armen had
Toevallig heb ik dat pas gedroomd. Ik weet nog dat ik het erg vreemd gevoel had in die droom.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 29 april 2005 @ 17:13:23 #112
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_26601706
Ik heb een paar nachten geleden deze aparte droom gehad:

Om een of andere reden was ik met een groepje mensen in de USA. Ook pa en ma waren er.

We liepen door een of ander warenhuis, maar niet voordat we een pasje kregen waarop stond hoe lang we binnen mochten zijn, en op welke afdelingen we mochten shoppen. Ik zag al snel een ijshockeyshirt van de Colorado Avalanche, en wilde het hebben. Toen ik dichterbij kwam zag ik dat de kwaliteit erg matig was en zag er nogal goedkoop uit. Het shirt kostte $ 24,99 en om een of andere reden wist ik nog dat ik zo'n $ 10 op mn paypal-account had staan, dus ik zocht een manier om het toch te betalen.

Ineens liep iedereen naar de lift en stapte in. Ik moest het shirt hebben, dus bleef nog ff wachten. Meteen staat er een zeer standaard mexicaanse gast voor me (zweten, zonnebril, snor en vies) en zegt tegen me: "Je moet terug naar Engeland." Ik zeg dat ik eerst dat shirt moet hebben en negeer hem. Daarna wijst hij naar de lift en zegt: "Zie je, door jou heeft hij zijn lift gemist." Er komt een bebloede kerel uit de liftschacht gekropen, kijkt me aan, wijst naar me en springt weer terug. IK ren achter hem aan en spring ook naar beneden.

In plaats van op de bodem terecht te komen, zit ik ineens op het dak van een vliegtuig dat al onderweg is naar Londen :S Ik grijp me vast aan een vleugel, en het volgende moment zit ik keihard te lachen: er rennen kleine misvormde babies over het dak en springen af en toe synchroom in de lucht om daarna verder te rennen. Ze kijken naar me en zeggen: "Doe met ons mee, Nackgtog, het is je prophecy!" In plaats van mee te doen hou ik me steviger vast als we ineens een flatgebouw rammen en in een engelse kamer terechtkomen. Daar bikken we een engels ontbijt met de babies, waarna ze ontploffen en alles onder het paarse slijm zit. Op dat moment kon ik alleen maar glimlachen en verder eten.

En ja, dit heb ik serieus gedroomd
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  vrijdag 29 april 2005 @ 21:40:19 #113
118438 no-way
I need a hug !
pi_26608165
I had a dream and it involved a nun , a dwarf, 3 goats, a waitress named Molly and 5 liters of ice cream.

this is gonna hurt!!!
  vrijdag 29 april 2005 @ 21:42:14 #114
118438 no-way
I need a hug !
pi_26608218
I had another dream that I was eating a giant marshmellow and when i woke up the next morning my pillow was gone.
this is gonna hurt!!!
pi_26673074
Ik heb gedroomd dat ik bloed dronk? :s

ik heb niemand vermoord ofzo, en het was ziltig. Niet hele bekers, maar toch wel meer dan een paar druppels.
And the druids turn to stone...
pi_29400845
Hoop dat iemand hier iets in ziet, zit me al dagen af te vragen wat het in godsnaam kan betekenen.

Een meisje dat ik al 4 jaar en 3 maanden niet meer heb gezien of gesproken sprak ik in mijn droom.
Ik vroeg of ze een film zou willen kijken met mij. Dat vond ze goed en de film werd geregeld.
Op weg naar haar huis zaten 2 van mijn bierbuddies (we drinken een kratje leeg en kijken een film ongeveeer iedere zaterdag) bij mij in de auto. Dit was niet de bedoeling dacht ik maar in mijn droom was het onduidelijk dus ik liet het maar doorgaan. Toen bleek dat 1 van die 2 zijn andere vrienden ook nog had gevraagt. Dus ik zou eigenlijk met een meisje een film gaan kijken, nu was het met 5 jongens en bier. Toen we bij haar huis aankwamen bedacht ik me dat het huis hetzelfde gebouw ongeveer was als het bedrijf waar ik over 1 of 2 weken begin met werken. Daar kwam ik haar tegen toen zij op uit de lift kwam. Op de een of andere manier traanden mijn ogen en zag ik alles wazig, ze zij toen: kom je zo bij me op bed zitten. Mijn relatie met dit meisje die 4 jaar terug was verre van goed. Ik vond haar wel leuk maar we pasten toentertijd niet bij elkaar. 1 van mijn vrienden keek raar op zo van : Ga je bij HAAR op bed zitten? en ik reageerde met de lollige opmerking JA IK GA HAAR KEI HARD NEUKEN op zo'n hans teeuwen manier. Daarna zei ik, neej maar ik zou met haar een film gaan kijken en nu zijn jullie er ineens allemaal, beetje lullig.
Toen sloot de droom zich af.

Ik werd erg ontspannen en uitgerust wakker. Alleen snap ik niet hoe zij ineens in mijn droom kwam.
en hoe dit alles met elkaar samenhangt. het enige verband met mijn normale leven is het gebouw waar ik ga werken....
pi_29443678
Ik droomde enkele weken terug dat er een aparte wolk in de lucht hing, paarsachtig, en daar kwam een lichtregen uit. Allemaal vonkjes, het leek wel wat op vuurwerk. De wolk brak open, en vervolgens zag ik een een soort van zilveren capsule. Die veroorzaakte blijkbaar de regen. Ik rende naar binnen. Daar zat mijn vader voor de TV, en hij wist te melden dat het weer eens de Jappen waren, dat kon niet anders. Een vreemde constatering vond ik dat, maar op TV zeiden ze het ook, dat dat overduidelijk het geval was.

Kijk ik vanochtend naar de TV, het journaal. Herdenking, want zoveel jaar geleden was dat gedoe met Hiroshima. Vervolgens lieten ze Japanse gevechtsmaterialen en vliegtuigen zien - en bij dat laatste lieten ze MIJN zilveren capsule zien. En toen verslikte ik me in mijn koffie, want dat vond ik toch wel erg raar. Ik heb de laatset tijd sowieso weer van die absurde dromen, nacht na nacht. Ik dacht dat ik dat in de puberteit toch echt achter me had gelaten.
pi_30415391
Vannacht een vreemde droom gehad.

Ik ga met een vriend uit eten. We lopen een McDonalds in (lekker gezond he). De tent ziet er volledig onverzorgd uit. Alles is vuil, alsof je in zo een futuristische film zit waar alles verkommert is. Deze tent heeft een bar, zoals in die amerikaanse eettentjes. We zetten ons aan de bar en bestellen. Ik bestel een frietje en een Quarterpounder. Ik begin te eten. Het valt me op dat ik niets proef en denk dat het me hier duidelijk wordt dat ik aan het dromen ben.
Hierna wordt alles wazig. Ik ben nog steeds aan het dromen, maar kan me er niet veel meer van herineren. Ik weet nog dat ik in gesprek ben met de eigenaar. En dat een grote blonde mooie vrouw mij aan het versieren is.
What to think or what not to think... THAT's the question
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:26:43 #119
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_30417837
ik herinner me een bepaald stukje uit een droom van afgelopen nacht. Ik reed in een autootje (een cabriootje en 't was mooi weer ) over een nogal kronkelig bergweggetje met avn die haarspeldbochten. Ik had moeite met de rem, moest die heel hard aantrekken en dan duurde het nog even voor ik stil stond..(in 't echt heb ik geen rijbewijs en dus ook geen auto)

Op een gegeven moment kwam er een tegenligger aan, die reed erg hard, aan de kant van de berg zeg maar, en ik aan de kant van de afgrond. Door die tegenligger nam ik de bocht te ruim en stortte met auto en al de afgrond in, ik viel een enorm eind naar beneden, en het viel me nog op wat voor een prachtige omgeving het was, hele hoge bergen maar wel alles heel erg groen.

Terwijl ik viel schrok ik, en dacht zoiets van 'nou, dit was het dan dus'. Ook schoot nog even de gedachte door me heen of ik niet droomde, maar op de een of andere manier leek het me allemaal helemaal echt en verdween die gedachte weer. Ik probeerde nog stil te staan bij mijn aankomende overgang. Toen ik de grond raakte was er echter geen klap en ik ademde gewoon door...de rest weet ik niet meer.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  woensdag 21 september 2005 @ 14:05:41 #120
32015 suus21
Andre rocks!
pi_30790404
ik droomde laatst weer over dat ik in mijn droom mijn ogen nauwelijks kan openen, dus het lijkt net alsof ik net wakker ben geworden maar mijn ogen vallen meteen dicht als ik ze wil openen. Echt een heel vervelende droom vroeger droomde ik dit vaker en laatst dus ook weer. Weet iemand wat dit kan betekenen?
fijn!
  † In Memoriam † zondag 25 september 2005 @ 16:18:53 #121
88815 The_Emotion
98.3
pi_30918530
Ik droomde laatst dat ik ergens in eind jaren 80 belandde, dus ik klop maar thuis aan en moest m'n vader en moeder maar gaan vertellen dat ik een oudere versie van hun oudste zoon was. Paps liet van schrik z'n biertje omvallen. En op het zelfde moment kwam Oma op bezoek die veel minder grijs was en ook kwam er een klein Remcootje thuis van school.
Ook erg opvallend details waren dat de katten weer in huis rondliepen, want die zijn al ruim 10 jaar dood, ook was de keuken nog niet verbouwd en lag er een vloerkleed ipv een parket. Eigenlijk net zoals het toen was

Wat het betekent weet ik niet, maar deze droom mag van mij wel vaker terugkomen.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_30919448
quote:
Op zondag 25 september 2005 16:18 schreef Remqo het volgende:
Ik droomde laatst dat ik ergens in eind jaren 80 belandde, dus ik klop maar thuis aan en moest m'n vader en moeder maar gaan vertellen dat ik een oudere versie van hun oudste zoon was. Paps liet van schrik z'n biertje omvallen. En op het zelfde moment kwam Oma op bezoek die veel minder grijs was en ook kwam er een klein Remcootje thuis van school.
Ook erg opvallend details waren dat de katten weer in huis rondliepen, want die zijn al ruim 10 jaar dood, ook was de keuken nog niet verbouwd en lag er een vloerkleed ipv een parket. Eigenlijk net zoals het toen was

Wat het betekent weet ik niet, maar deze droom mag van mij wel vaker terugkomen.
Wat leuk !
Tenminste.. ik voel me altijd heel "fijn" en geborgen als ik in gedachten/dromen terugga in de tijd en zaken aantref... proef en ruik, ze weer goed voor de geest kan halen zoals het 20 jaar geleden was....
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 25 september 2005 @ 17:39:53 #123
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30920851
Ik ga mijn dromen bijhouden in een dagboek nog. Ik heb dus sterk het idee dat ik iets met die dromen moet, in ieder geval voor mezelf opschrijven en het gevoel erbij schrijven wat ik bij mijn dromen krijg.

Hoewel veel dromen pure onzin kan zijn, zijn er genoeg die me vertellen dat ik in het verleden fout geleefd heb op de een of andere manier. Ik droom nogal onrustig en heftig en moet toch ergens een uitweg vinden daarin om rust te krijgen in bed.

Ik ga ervan uit dat een goede nachtrust ook met dromen te maken heeft. Dus dat wordt nog bekijken hoe ik dat ga aanpakken.

Een dagboek lijkt me wel goed in word of op papier. Liever op papier, dan is het meteen met inkt gedaan, altijd bijhouden op de computer is ook niet alles.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 00:13:58 #124
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_31271442
Ik droom dus al jarenlang over neerstortende vliegtuigen. Niet elke nacht hoor, maar met enige regelmaat komt het in m'n droom voorbij. Zo ook vannacht weer.

Ik zit er zelf nooit in, zie ze altijd neerstorten. Droom ook weleens dat ik er zelf in zit, maar dan storten ze dus niet neer. .

Iemand enig idee wat dit kan betekenen??
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 09:16:46 #125
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31275799
dat je toekomst niet bij de Air Traffic Controller ligt?

of wat dacht je van te hoog gegrepen idealen die je niet kunt behalen en daarom stort je neer?
dat je wat realistischer doelstellingen moet maken voor jezelf. dingen die je wel kunt behalen en uitvoeren?
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:37:24 #126
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_31284577
Whehe, grappig, beiden kloppen wel.
Heb echt ooit overwogen om dat te gaan doen, maar uiteindelijk toch voor iets anders gekozen. Ben ook erg perfectionistisch, dus dat zou ook kunnen.

Heb dat echt al jarenlang, 1 of 2 keer per maand ofzo... elke keer anders, maar het gevoel is er zeg maar wel elke keer hetzelfde bij... .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_33860949
*Triggershot kan dromen verklaren
pi_33898123
quote:
Op maandag 9 januari 2006 11:53 schreef Triggershot het volgende:
*Triggershot kan dromen verklaren
well, Triggershot.... why don't you?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33898136
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:04 schreef nokwanda het volgende:

[..]

well, Triggershot.... why don't you?
vertel maar een droom
pi_33898211
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

vertel maar een droom
In het centraal dromentopic met een sticky heb ik er pas een beschreven. En er staan er wel meer waarvan mensen vragen of er iemand is die er iets mee kan.

Wat heb je gedroomd vannacht? #2
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33898910
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:08 schreef nokwanda het volgende:

[..]

In het centraal dromentopic met een sticky heb ik er pas een beschreven. En er staan er wel meer waarvan mensen vragen of er iemand is die er iets mee kan.

eerste poging om een droom te verklaren

pi_33899323
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

eerste poging om een droom te verklaren

Vooowaaaal dooowgaan
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33899812
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:45 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Vooowaaaal dooowgaan
voor welke ?
pi_33899959
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 13:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

voor welke ?
Ben benieuwd hoe jij mijn aardbevingdroom uit dat andere topic ziet. Ik heb er mijn idee over en ik wil jouw mening er wel over horen. Misschien kan ik daar nog aanvullende info uithalen die ik over het hoofd heb gezien.

Of dat jij er een heel andere interpretatie aan geeft dan ik voor mezelf heb gedaan (maar niet heb opgeschreven)
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33904484
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 13:05 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe jij mijn aardbevingdroom uit dat andere topic ziet. Ik heb er mijn idee over en ik wil jouw mening er wel over horen. Misschien kan ik daar nog aanvullende info uithalen die ik over het hoofd heb gezien.

Of dat jij er een heel andere interpretatie aan geeft dan ik voor mezelf heb gedaan (maar niet heb opgeschreven)
http://forum.fok.nl/topic/743429/3/100#33904471
pi_33905750
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zat heel wat zinnigs in. Heb mijn commentaar er puntsgewijs bijgezet
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33906004
Nou ja.... kan nog toevoegen dat ik je ideen het nalezen wel waard vind.
Zat idd een gedeeltelijk nieuwe benadering in waar ik het nut van inzie. Aanvulling op mijn eigen interpretatie.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33906073
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 16:00 schreef nokwanda het volgende:
Nou ja.... kan nog toevoegen dat ik je ideen het nalezen wel waard vind.
Zat idd een gedeeltelijk nieuwe benadering in waar ik het nut van inzie. Aanvulling op mijn eigen interpretatie.
Mooi zo, ben blij dat je er wat aan had
pi_33977382
*knip*

[ Bericht 97% gewijzigd door Pinnenmutske op 12-01-2006 19:15:40 ]
Werewolf
pi_33984215
ik word door iedereen doorverwezen naar dit topic

mja, vreemd kan ik het eigenlijk niet noemen

als ik het zou zeggen tegen iemand die geen begrip heeft kan dat vreemd overkomen

er komen steeds twee dingen voor: een vrouw (Greet Claessens) en een piano
wat kan de link zijn tussen de twee?

ik droom dat ze piano speelt en dat we daarna vrijen.

wat kan dit betekenen??
Werewolf
pi_33997365
Even mijn korte uitleg van de droom van Nokwanda:

In enkele relaties heb je verdriet gekend. Gelukkig kijk je vooruit ,waardoor je niet in geestelijke problemen vervalt.

Even mijn korte uitleg van de droom van Sararaats:

Misschien is die mooie vrouw ook wel verliefd op jou.
Piano/muziek: uiting van haar ziel...

[ Bericht 33% gewijzigd door SjonnieWaas op 13-01-2006 00:20:19 ]
pi_34068766
ik droom ook wel eens dat ik inbreek in mijn lagere school om daar op de piano te spelen

ik droom eigenlijk best veel over een piano
Werewolf
  zondag 15 januari 2006 @ 13:46:01 #143
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34081597
Pas geleden stond ik in een droom met een groep mensen om een cirkel met paddestoelen, en toen begon de zon blauw te schijnen. Dat ritueel met om de paddenstoelen staan was voor een selectief groepje mensen, niet iedereen mocht om de kring. Er kwam toen iemand bij die er niet bij mocht zijn en die werd gewist in het geheugen doormiddel van zo'n ding van Men in Black film.

Maar er kwamen meer mensen, het proces tot verandering was al gaande en de zon begon steeds feller te schijnen. Toen was de circel doorbroken en breidde het proces tot verandering zich uit over de hele wereld.

Mensen werden klein en het werd een magische wereld. Alsof mensen kabouters werden ineens

Daarna wakker geworden.

Ook gedroomd dat ik een bmw had, een grote bmw met in de kofferbak een x-box en een groot scherm om op te gamen.

Nog gedroomd dat ik op een feest was bij een vriend en daar teveel gedronken, buiten wakker geworden in een struik en dat voelde niet fijn aan. Ik lag gewoon op straat waar iedereen me kon overvallen. Kan waarschijnlijk een waarschuwing zijn dat ik met alcohol moet minderen.

Nog meer dromen gehad, weer gedroomd over studeren en over een leerkracht die ik de huid volschold de hele tijd. Ik keer nog steeds vaker terug richting studiebanken en die tijd ligt toch wel erg ver van me vandaan
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:58:21 #144
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_34235332
cursus op werk , bleek in een schoolgebouwtje te zijn .. enkele van de medeleerlingen herkende ik wel en toevallig had ik net een nieuw digitaal speeltje gekocht

toen ik deze een seconde aan iemand liet zien kwam de leraar op me af en pakte dat ding af
heb me heel braaf gehouden maar stond echt op het punt alle levensenergie uit hem te slaan en te schoppen (en ik ben dus normaal heel lief en tegen geweld enzo )

ben toen maar na een paar minuten naar buiten gelopen om beetje af te koelen
waar ik in gesprek raak met een meid die mij ervan verdachtte dat ik de computers van een naburige discotheek gekraakt had .. - meep - meep - meep - meep - aargh ..wekker

vaagheid
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_34242291
Vannacht gedroomd dat ik ging vliegen terwijl ik het niet wilde, ik ging de lucht in en verloor contact met de bodem. Toen moesten mensen me vasthouden zodat ik niet weg vloog, ze waren bang dat ik de atmosfeer in ging en niet meer terug kon komen. Heb me laten thuis brengen door een oude bekende in een super snelle auto.

Toen nog achtervolgd door de politie omdat die bekende xtc-tabletten in de auto had. Dus ik was mede verdachte.

Toen wakker geworden dus

Verder rustig geslapen. Niets aan het handje was er vannacht.

Ik had ook controle op de droom, ondanks dat ik omhoog ging met vliegen zonder dat ik het wilde. Ik bleef 3 meter boven de bodem en dus ze konden me verder helpen. Moest wel moeite doen om niet weg te zweven.
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 00:57:27 #146
131978 spree
koffie is goed
pi_34298889
ik vraag me af waarom ik nu al 3 x ongeveer hetzelfde heb gedroomd.
ik droom dan dat ik chocolademelk of karnemelk zoek en dat als ik het drink dit melk blijkt te zijn .
eerste droom was erg uitgebreid
: ik ging naar de supermark ent kocht chocolademelk. toen
ging naar huis kwam tot de ontdekking dat er melk in zat en ging terug,
. en zag in de supermarkt allemaal mensen melk gooien die uit chocolademelkpakken kwam .

tweede droom: ik pakte een pak karnemelk uit de koelkast en dronk het en maar bleek melk te zijn in een karnemelk pak .

iemand enig idee?? (ja ik weet dat het vaag is)
bier is beter
  Moderator zaterdag 21 januari 2006 @ 14:52:31 #147
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_34310434
Ik denk dat als je goed over je dromen nadenkt je zelf de oplossing voor je droom wel weet.
Ik denk dat de oplossing voor elke droom bij de dromer zelf ligt.
Het zijn jouw associaties die je psyche gebruikt om je iets duidelijk te maken.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_34311551
Vannacht ben ik geholpen door de stalker die me altijd lastig viel in mijn dromen.

Ik zat gigantisch in de puree en kon geen uitweg vinden, toen heeft die stalker me weg gebracht naar een rustige plek en zei hij sorry van het stalkerige gedrag Alsof ook de dromen op de plek vallen.

Die ene pester ( niet die stalker) in de dromen van vroeger, die helpt me ook vaker de laatste tijd, maar nog steeds niet zoals het moet. Maar hij doet zijn best

Vannacht super druk gedroomd, ik kwam van de ene drukke gevaarlijke situatie in de andere terecht. Maar geen enkele situatie was slecht afgelopen. Zo gevaarlijk was het ook alweer niet, maar het was gewoon druk.

Die ene demoon die me altijd lastig viel en waar ik extreem bang voor was, die had vannacht de vorm van een mega-grote badminton-shuttle Die zag ik vanaf de verte in een groot weilland komen "aanlopen" ik wilde vluchten maar hij zei dat ik niet bang hoefde te zijn. Hij gaf me ook een hand, er kwam opeens een witte hand uit die shuttle.

Ik moest posters schrijven met gedachtes van die badminton-shuttle maar was niet met de gedachtes erbij, dus steeds verscheen een foute tekst.

Toen zei die shuttle dat ik teveel bezig was met onzinnige zaken en dat ik moest leren te focussen op de essentie van het verhaal.

Eergisteren droomde ik van een persoonlijke strip-tease door een mooie dame, erg mooie dame. Die begon zich helemaal uit te kleden

Vannacht nog gedroomd over een strip-verhaal, en toen las ik over een strip-figuur die met zandstralen mensen deed laten verdwijnen door keiharde zandstralen te laten stralen op de persoon. Dus werd ik achtervolgd die die figuur die uit zand bestond.

Hij had me bijna weggestraald en ik moest een douche vinden om weer zichbaar te worden, douche stond midden in de woestijn en die had ik dus gevonden.

Daarna met handdoek om mijn middel terug gegaan naar de stad en daar kwam ik allemaal mensen tegen van vroeger die me kleren gaven. Wat daarna gebeurde weet ik niet meer

Het was me het nachtje wel dus

Heb eerst tot 0200 liggen hoesten als een gek Ben pas rond 02:30 in slaap gevallen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sight_key op 21-01-2006 15:33:03 ]
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 18:39:42 #149
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_34317669
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 12:53 schreef irritant het volgende:
Ik heb gisternacht gedroomd over een botenrace met Oprah Winfrey (NO JOKE) ze had een soort luchtbed wat heel snel vaarde en ik een half watervliegtuig. Ik werd hard lachend wakker
Hahaha sommige dromen zijn echt zo ongelofelijk raar dat je inderdaad echt lachend wakker wordt. Heel vreemd hoe dat in je hersenen zo ontstaat; zo'n rare combinatie die je letterlijk niet verzint.

Ik heb bijvoorbeeld weleens gedroomt dat ik Angela Schijf heb uitgezwaait voor het huis van m'n oma
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_34395741
@Spree:

misschien meer kijken naar het innerlijk van mensen, niet naar het uiterlijk?
  dinsdag 24 januari 2006 @ 06:39:42 #151
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_34403345
Ik droomde dat ik in Amstardam rond liep, having a good time.. het was zomer en ik zat op een terras naar een bandje te luisteren.. Een oude vriendin zou komen, maar ze durfde niet meer (?).. ik werd het wachten zat en ineens zie ik mijn man lopen, hartstikke stoned. Ineens wist ik weer dat we samen waren gekomen ... ik zeg zo: 'Hey waar kom jij vandaan? toch niet weer uit de coffeeshop hé?
Hij :"Ja, was heeel erg gezellig ( spacespacespace).
Ik werd zo verschrikkelijk kwaad.. wat een slappe vent was het toch , mij vergeten etc etc
Toen liep hij boos weg, en ik was helemaal verbouwereerd hoe hij mij daar zo kon achterlaten.

Moraal van het verhaal: Ik ben gewoon bang dat mijn stoere man verandert in een slappe hoop hooi. Naja.. ik vind het een typische angstdroom, en het ontnuchtert weer een beetje.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 23:01:05 #152
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_34430163
Koel topic! [14.gif] Heb eergister mijn eerste voorspellende droom gehad. Vrouw van een collega van me, is hoogzwanger. Nou begon die collega 2 weken geleden erover dat het wel eens elk moment zo ver kon zijn. Verder niet bij stil gestaan. Heb niet zo veel met die vent, dus ja..

Anyways, ik onthou eindelijk eens een keer een droom. Eergisteren een droom gehad, dat hij niet op kwam dagen op z'n werk, omdat z'n vrouw schijnbaar lag te bevallen. De volgende dag (gister dus) op m'n werk stapt ie gewoon binnen. Verder niet bij stil gestaan. Vandaag weer naar m'n werk, kwam m'n leidinggevende binnen stappen met de mededeling dat ie vandaag niet kwam, omdat z'm vrouw ligt te bevallen. Kwartje viel eind v/d dag pas. Eerste voorspellende droom, dan vind ik het ook niet erg als ik er een dag naast zit. Ik bedoel, hij zei het 2 weken geleden al, in de tussentijd niet echt over gehad. Kan stom toeval zijn natuurlijk
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  woensdag 25 januari 2006 @ 00:50:20 #153
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_34433951
Ik heb van kleins af aan een droom die eens in de paar jaar terug keert en het gaat zo.

Ik loop door een dichtbegroeid bos waar amper licht doorheen komt over een oud spoor. Ik hoor in de verte een soort gehuil en geklaag. Naarmate ik verder over het spoor loop komt ook het geluid dichter bij. Op een gegeven moment loopt het spoor dood in een klein verlaten en vervallen houten stationnetje. Ik klim dan het krakerige perronetje op om op zoek te gaan waar het geluid vandaan komt. Het geluid volgend stuit ik dan op een meisje bij de wc die met haar rug naar me toe staat en naar de pot kijkt. Ze heeft een wit vies nachtjurkje aan, lange blonde haartjes en in haar rechterhand een teddybeer en qua lengte schat ik haar leeftijd op een jaar of zes. Als ik achter haar sta staat ze nog steeds te huilen. Op een gegeven moment voelt ze mijn aanwezigheid en draait haar hoofd om. Ze kijkt me aan en haar gezichtje zit onder de zwarte vegen. Ze zegt niks en ik vraag niks, we kijken elkaar alleen maar aan. Ze heeft hulpvragende ogen maar er komt geen woord uit, bij mij ook niet. Na een paar seconden wenden we ons weer van elkaar af. Zij gaat weer verder met huilen en ik loop in mijn droom een beetje verward en onzeker en met medelijden voor het kind het stationnetje weer uit.
*einde droom

Ik heb dit al meerdere keren gedroomd in 20 jaar tijd en elke keer als ik deze droom heb gehad ben ik de dag erna altijd een beetje van slag, ook omdat ik geen moer van die droom begrijp.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_34502255
@cheqy: misschien heb je een 'verborgen geestelijk verwarrend probleem' dat je al tijden met je meedraagt?
symboliek:
dichtbegroeid bos: verwarrend, geestelijk.
meisje: geestelijk, onschuldig.
wit kleed: onschuld, je Zelf.
spoor: levensweg, het leven.
pi_34502941
Hoe komt het dat ik vrijwel nooit mijn dromen kan herinneren. Mijn vriendin verteld altijd dat ze zulke leuk dromen heeft enzo maar ik herrinner ze meestal niet meer. Heel af en toe herinner ik wel wat maar meestal niet. Kan je dit trainen, want je leert ook wel van dromen, je leert over jezelf.
0023
pi_34503083
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:05 schreef ikJur het volgende:
Hoe komt het dat ik vrijwel nooit mijn dromen kan herinneren. Mijn vriendin verteld altijd dat ze zulke leuk dromen heeft enzo maar ik herrinner ze meestal niet meer. Heel af en toe herinner ik wel wat maar meestal niet. Kan je dit trainen, want je leert ook wel van dromen, je leert over jezelf.
Dromen zijn gewoon een beeld van je zelf, van je dagelijkse bezighouden en vreemd genoeg blijken en ook vaak boodschappen in te zitten. Trainen zal het wel niet zijn, maar probeer eens je te verdiepen voor je gaat slapen in een bepaalde onderwerp dat je vaak bezig houdt..Kijk of je erover droomt, en noteer het gelijk
pi_34503145
ja soms als ik bijvoorbeeld de hele dag heb gesport. dan droom ik er savonds wel eens van. ik skateboard dan en dan droom ik dat ik val en dan word ik in 1 keer wakker met een schok
0023
pi_34503207
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:11 schreef ikJur het volgende:
ja soms als ik bijvoorbeeld de hele dag heb gesport. dan droom ik er savonds wel eens van. ik skateboard dan en dan droom ik dat ik val en dan word ik in 1 keer wakker met een schok
filosofisch gezien neemt je ziel je hersenen en gedachten over in inbeelding en dus wanneer je geen controle hebt over je fantasie en je er zelf in bevind is alles mogelijk vandaar ook de eventuele emoties en spanningen
pi_34503218
ik droom ook vrijwel nooit over m'n vriendin
0023
pi_34503245
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:13 schreef ikJur het volgende:
ik droom ook vrijwel nooit over m'n vriendin
omdat je haar vaak genoeg ziet zodat wanneer je slaapt haar (on) bewust in je 8erhoofd zet om te rusten en niet geneog van haar te krijgen?
pi_34503256
maar waar het om gaat is dat ik het nooit herrinner misschien droom ik wel over m'n vriendin maar ik weet het niet
0023
pi_34503287
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:14 schreef ikJur het volgende:
maar waar het om gaat is dat ik het nooit herrinner misschien droom ik wel over m'n vriendin maar ik weet het niet
Een droom waarvan je hersenen niet eens de moeite nemen om op te slaan lijken me ook niet veel waard
pi_34503301
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

omdat je haar vaak genoeg ziet zodat wanneer je slaapt haar (on) bewust in je 8erhoofd zet om te rusten en niet geneog van haar te krijgen?
goeie theorie.
als ik bij haar slaap praten we ook weleens in onze slaap tegen elkaar. Een echt brabbel taaltje waar een ander niks van verstaat maar wij schijnbaar wel.
0023
pi_34503333
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een droom waarvan je hersenen niet eens de moeite nemen om op te slaan lijken me ook niet veel waard
nee maar serieus hoe komt dat. Ik heb wel een brak korte termijn geheugen kan dat het misschien zijn?
0023
pi_34503366
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:16 schreef ikJur het volgende:

[..]

goeie theorie.
als ik bij haar slaap praten we ook weleens in onze slaap tegen elkaar. Een echt brabbel taaltje waar een ander niks van verstaat maar wij schijnbaar wel.
het kan van alles zijn, misschien heb je jezelf voorgenomen om met je vriendin niets aan fantasie en dromen over te laten ( geen grenzen voor elkaars genot/geheimen etc) dat er gewoon niets meer over dromen valt. Uiteindelijk is dromen verleggen van je grenzen voor wat je hoopt/vreest.
pi_34503422
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:16 schreef ikJur het volgende:

[..]

nee maar serieus hoe komt dat. Ik heb wel een brak korte termijn geheugen kan dat het misschien zijn?
Ik geloof niet dat je daadwerkelijk iets kunt vergeten. Ik ben er eerder van overtuigd dat je her heel ver in je achterhoofd gooit omdat het je simpelweg niet boeit. Hangt eerlijk gesproken ook een beetje van je persoonlijkheid af. Als je overal een logisch uitleg voor zoekt en niet echt in spirituele dingen zou geloven dan heb je je eigen vraag namelijk al onbewust beantwoord
pi_34503698
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je daadwerkelijk iets kunt vergeten. Ik ben er eerder van overtuigd dat je her heel ver in je achterhoofd gooit omdat het je simpelweg niet boeit. Hangt eerlijk gesproken ook een beetje van je persoonlijkheid af. Als je overal een logisch uitleg voor zoekt en niet echt in spirituele dingen zou geloven dan heb je je eigen vraag namelijk al onbewust beantwoord
Hmm ik heb jaren lang zo'n instelling gehad van "wat boeit dat nou" maar de laatste tijd (lees 2 jaar) wil ik toch echt wat meer weten over mezelf oa. Het frustreerd me soms echt als ik dan m'n vriendin hoor praten over een droom dat ze een heel avontuur heeft meegemaakt. Ik herrinner dan een paar flarden meer niet.
maar ik ga nu slapen en hopen dat ik morgen wat dromen herinner
0023
pi_34503729
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:29 schreef ikJur het volgende:

[..]

Hmm ik heb jaren wel zo'n instelling gehad van "wat boeit dat nou" maar de laatste tijd (lees 2 jaar) wil toch echt wat meer weten over mezelf oa. Het frustreerd me soms echt als ik dan m'n vriendin hoor praten over een droom dat ze een heel avontuur heeft meegemaakt. Ik herrinner dan een paar flarden meer niet.
maar ik ga nu slapen en hopen dat ik morgen wat dromen herinner
truste
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:16:27 #169
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_34523165
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 23:47 schreef SjonnieWaas het volgende:
@cheqy: misschien heb je een 'verborgen geestelijk verwarrend probleem' dat je al tijden met je meedraagt?
symboliek:
dichtbegroeid bos: verwarrend, geestelijk.
meisje: geestelijk, onschuldig.
wit kleed: onschuld, je Zelf.
spoor: levensweg, het leven.
Dat valt wel mee. Ik wil niet zeggen dat ik dat nooit gehad heb hoor. Ik heb een paar jaar last gehad van angststoornissen maar ben daar na professionele hulp boven op gekomen. En die angststoornissen waren een gevolg van dingen die oa in mijn late jeugd zijn gebeurt.
En verder, hoe diep ik ook in me zelf graaf, zo een probleem heb ik niet en naar mijn weten afgezien van die ene periode nooit gehad ook.

Wat mij in deze droom eigenlijk het meest dwars zit is dat dat meisje er staat en hulp wil en dat ik haar niet kan helpen, dat gevoel van medelijden en machteloosheid en dat maakt me dan boos.

Ik ben irl ook iemand die een hekel heeft aan machteloosheid, ik ben zo gezegd een controlefreak. Ik wil alles zelf onder controle hebben en als ik dan de grip ergens op kwijt raak raak ik een beetje van de leg, of als mij bijvoorbeeld iets niet lukt.
Dat komt dan wel weer terug in de droom, het gevoel van falen, iets niet op kunnen lossen.
En verder, ik zou er zo één twee drie echt iets van kunnen maken.
pi_34534296
@cheqy: in ieder geval bedankt voor je antwoord. Ik had nog willen zeggen dat de oplossing zou liggen bij een gesprek met iemand (dit wordt in de droom duidelijk doordat je NIETS zegt tegen haar, wat je dus eigenlijk wel zou moeten doen).
Gelukkig heb je dat gesprek reeds gehad.

Ik wil hiermee niet zeggen dat mijn verklaring klopt. Het beste vind je de verklaring van en droom meestal zelf, omdat je jezelf het beste kent!
  Moderator vrijdag 27 januari 2006 @ 23:16:33 #171
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_34534657
Ik droom de laatste tijd erg veel van mijn vader, hij laat me dan een liedje horen dat gespeeld is tijdens zijn uitvaart, en alleen steeds dit zinnetje:

I'm a man of means bij no means
King of the road.

Hij was vrachtwagenchaffeur vandaar het liedje.
Het is ook vervelend want ik kan voor mezelf geen goede vertaling naar het nederlands maken.
Het is zo raar, als ik wakker word 's ochtends galmt het nog na in mijn hoofd.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 27 januari 2006 @ 23:48:46 #172
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_34535935
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:08 schreef SjonnieWaas het volgende:
@cheqy: in ieder geval bedankt voor je antwoord. Ik had nog willen zeggen dat de oplossing zou liggen bij een gesprek met iemand (dit wordt in de droom duidelijk doordat je NIETS zegt tegen haar, wat je dus eigenlijk wel zou moeten doen).
Gelukkig heb je dat gesprek reeds gehad.

Ik wil hiermee niet zeggen dat mijn verklaring klopt. Het beste vind je de verklaring van en droom meestal zelf, omdat je jezelf het beste kent!
O ja, nog even een toevoeging. Je had er over dat het bos staat voor verwarring. Maar in de eerste instantie als ik daar loop en ik hoor nog niks komt dat bos ontspannen op me over, normaal ben ik ook gek op bossen. Pas als ik het gejammer in de verte hoor krijg ik pas iets onheilspellends over me heen. En het stationnetje waar ik dat meisje aan tref staat volgens mij net aan de rand van de bossen dus niet er midden in voor mijn gevoel omdat het daar wat lichter lijkt te zijn.

O ja, jij ook nog bedankt voor je reactie, ik vind dit soort onderwerpen altijd wel interessant.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 01:15:32 #173
90061 coz
pi_34538806
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:16 schreef senesta het volgende:
I'm a man of means bij no means
King of the road.
Man Of Means
Noun

1. A man who is wealthy.

By No Means
Adverb

1. (informal) definitely not;

ongeveer ?

Ben duidelijk niet welgesteld
Ben koning van de weg
pi_34544985
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:48 schreef cheqy het volgende:

[..]

O ja, nog even een toevoeging. Je had er over dat het bos staat voor verwarring. Maar in de eerste instantie als ik daar loop en ik hoor nog niks komt dat bos ontspannen op me over, normaal ben ik ook gek op bossen. Pas als ik het gejammer in de verte hoor krijg ik pas iets onheilspellends over me heen. En het stationnetje waar ik dat meisje aan tref staat volgens mij net aan de rand van de bossen dus niet er midden in voor mijn gevoel omdat het daar wat lichter lijkt te zijn.

O ja, jij ook nog bedankt voor je reactie, ik vind dit soort onderwerpen altijd wel interessant.

Een bos staat voor ontspanning, denk maar aan bossen, open lucht, frisse wind, lange wandeling etc. Met betrekking tot onheilspellende, wanneer ben je het meest alert voor dingen om je heen? Wanneer je ontspannen bent en op het moment jezelf totaal laat op gaan in je omgeving met je gedachten zonder dat je iets aan je hoofd hebt.

Een station is een vertrek/aankomst plaats. Of het meisje vertrekt uit je leven of een meisje komt in je leven. Maar omdat je een onheilspellende gevoel hebt lijkt het me op een afscheid. Een van je ontspanning, een nieuwe begin met iets te moeten opgeven.

Maar het hoeft niet perse slecht te eindigen, denk aan een plaats waar het lichter is:)
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:18:09 #175
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_34553781
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een bos staat voor ontspanning, denk maar aan bossen, open lucht, frisse wind, lange wandeling etc. Met betrekking tot onheilspellende, wanneer ben je het meest alert voor dingen om je heen? Wanneer je ontspannen bent en op het moment jezelf totaal laat op gaan in je omgeving met je gedachten zonder dat je iets aan je hoofd hebt.

Een station is een vertrek/aankomst plaats. Of het meisje vertrekt uit je leven of een meisje komt in je leven. Maar omdat je een onheilspellende gevoel hebt lijkt het me op een afscheid. Een van je ontspanning, een nieuwe begin met iets te moeten opgeven.

Maar het hoeft niet perse slecht te eindigen, denk aan een plaats waar het lichter is:)
Het gekke is, het is een terugkerende droom. Ik ben nu 33 en het begon vanaf dat ik 9 á 10 jaar was. Het is niet dat het elke week terug komt maar eens in de paar jaar.
En dat stationnetje ziet er in mijn droom uit als of het al lang niet meer gebruikt is. Het is zo een oud dingetje wat je wel eens in westerns ziet helemaal van hout maar vermolmd.
Dus ja een plek waar je van vertrekt of aankomt lijkt het me niet echt meer.

Lastig ben ik he?
pi_34554843
Het stationnetje is misschien oud omdat het een halteplaats in je leven WAS en niet meer is (misschien daarom loopt ook het spoor dood in je droom). Dat het meisje weer op de rand van het bos leeft is dus volgens mij dus ook positief gebleken.

Misschien zet je de boosheid na je droom nog eens om in iets positiefs?

Ik denk dat personen in dromen vaak symbool staan voor iets anders: een ander persoon, een eigenschap van je zelf, een eigenschap van iemand anders etc. Dit zegt C.G. Jung trouwens ook.
pi_34621220
Gisteravond, misschien door toedoen van een paar alcoholische versnaperingen, heb ik nogal vreemde droom gehad. Mocht hij profetisch zijn geweest, wil ik het bij deze op internet zetten, zodat het bestaan van het bovennatuurlijke bewezen wordt.

Het is zomer, en ik zit met mijn vrienden op een camping in Duitsland. Tot zover niet heel spannend, want dat is inderdaad het plan, we gaan namelijk met een paar man naar de wedstrijd Nederland - Argentinie, die op mijn verjaardag gespeeld gaat worden. We hebben onze tenten opgezet, en zitten buiten in de namiddagzon, kort voordat we richting de stad vertrekken. Het is mooi weer, en helder, her en der een schapenwolkje.
Onderuitgezakt, op zijn zojuist opgeblazen luchtbed, ligt een van mijn vrienden omhoog te kijken. Hij wijst ons op een wolkje, wat erg hoog zit, dat op iets te snel en tegen de wind in beweegt. Er wordt wat geginnegapt over UFO's en dergelijke verklaringen terwijl het wolkje richting de stad beweegt, en langzaam richting de grond zakt. Spottend zeg ik tegen de jongen die naast me zit, dat wanneer het een atoombom is, we nu de flits zouden moeten zien. Flits, wham, paddestoelwolk. Terwijl wij geschokt kijken, denk ik nog bij mezelf "oh god oh god ik hoop dat dit een droom is". En meteen lig ik met opengesperde ogen naar het plafond te staren.

Mocht deze droom uitkomen, dan verklaar ik mezelf bij deze alvast postuum helderziend. Ik zal terwijl mijn gezicht van mijn schedel begint te smelten met gebarsten lippen "zie je wel" mompelen, en zo gelukkig sterven.
Bijgeloof brengt ongeluk.
pi_34634916
@mas: De betekenis van je droom: je gebruikt te veel paddo's, toch ff minderen,
LOL
pi_34639887
Toen ik gisteravond in bed lag bleef ik heel lang zweven tussen slaap en wakker zijn. In die tijd kreeg ik een vreemde droom.

Ik was in een ruimte. Kaal. Was het een grote keuken? De vloer had bruine tegeltjes met een patroon.
OP een formica keukenstoel/kruk (?) zat mijn overleden "zusje". (dwz. ze is vorig jaar in mei overleden irl in Zuid Afrika).
Ze was naakt. Haar voeten stonden op de grond maar in die houding probeerde toch ineengedoken te zitten, met haar knieeen dicht bij elkaar en haar armen kruiselings over haar borsten en handen op haar schouders, als om haar naaktheid te bedekken. Alsof ze het intens koud had.

Ze was wanhopig en huilde zachtjes. Niet hardop. Ze vroeg me wanhopig of IK dan haar moeder niet kon zien.
Zij vroeg het in het Engels zoals we meestal communiceerden: can't you see Gogo's spirit. She must be around me but I can't find her. YOU tell me if she is with me.
En daarmee wees ze vaagjes om zich heen, achter haar, over haar schouder omdat ze daar ergens de3 geest van haar al langer overleden moeder verwachtte.

Ik keek en zag niks maar voelde iets vreemds om haar.
OP dat moment daagde het me dat er iets extra vreemds aan de situatie was. Ik wilde haar aanraken en vasthouden en troosten. Maar de onmogelijkheid daarvan drong tot me door. Ik zei tegen haar in het Nederlands (wat me verbaaste omdat we Engels spreken met elkaar): Maar... je bent zelf overleden. Waarom zit je hier in je lichaam mij te vragen om je moeder te vinden? Jij bent geest en zou haar juist moeten kunnen zien. Wat is er mis dat je dat niet kunt? Het klopt niet.

Ik liep op haar af en raakte haar schouder aan. Wilde haar vasthouden maar de wetenschap dat ze niet echt kon zijn en dat het niet klopte hield me tegen. Op het moment dat ik haar schouder aanraakte en weer losliet veranderde ze in een boosaardig iets dat ik niet kan omschrijven.

Op dat moment besloot ik, omdat ik maar half sliep, de controle te nemen en wakker te worden. net op tijd voordat het echt akelig werd.

Als er iemand is die iets zinnigs te zeggen heeft over deze droom.... graag dan.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_34642258
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 09:18 schreef nokwanda het volgende:
Toen ik gisteravond in bed lag bleef ik heel lang zweven tussen slaap en wakker zijn. In die tijd kreeg ik een vreemde droom.

Ik was in een ruimte. Kaal. Was het een grote keuken? De vloer had bruine tegeltjes met een patroon.
OP een formica keukenstoel/kruk (?) zat mijn overleden "zusje". (dwz. ze is vorig jaar in mei overleden irl in Zuid Afrika).
Ze was naakt. Haar voeten stonden op de grond maar in die houding probeerde toch ineengedoken te zitten, met haar knieeen dicht bij elkaar en haar armen kruiselings over haar borsten en handen op haar schouders, als om haar naaktheid te bedekken. Alsof ze het intens koud had.

Ze was wanhopig en huilde zachtjes. Niet hardop. Ze vroeg me wanhopig of IK dan haar moeder niet kon zien.
Zij vroeg het in het Engels zoals we meestal communiceerden: can't you see Gogo's spirit. She must be around me but I can't find her. YOU tell me if she is with me.
En daarmee wees ze vaagjes om zich heen, achter haar, over haar schouder omdat ze daar ergens de3 geest van haar al langer overleden moeder verwachtte.

OP dat moment daagde het me dat er iets extra vreemds aan de situatie was. Ik wilde haar aanraken en vasthouden en troosten. Maar de onmogelijkheid daarvan drong tot me door. Ik zei tegen haar in het Nederlands (wat me verbaaste omdat we Engels spreken met elkaar): Maar... je bent zelf overleden. Waarom zit je hier in je lichaam mij te vragen om je moeder te vinden? Jij bent geest en zou haar juist moeten kunnen zien. Wat is er mis dat je dat niet kunt? Het klopt niet.

Ik liep op haar af en raakte haar schouder aan. Wilde haar vasthouden maar de wetenschap dat ze niet echt kon zijn en dat het niet klopte hield me tegen. Op het moment dat ik haar schouder aanraakte en weer losliet veranderde ze in een boosaardig iets dat ik niet kan omschrijven.

Op dat moment besloot ik, omdat ik maar half sliep, de controle te nemen en wakker te worden. net op tijd voordat het echt akelig werd.

Als er iemand is die iets zinnigs te zeggen heeft over deze droom.... graag dan.
Wat voor droom was het? Nacht er voor beetje met science fiction bezig gehouden of kwam het geheel spontaan?
pi_34642514
Was echt totaal spontaan. Heb al dagen vooral gewoon de tv uitstaan en heb weinig tot niets met sf.

En het was ook geen droom waarbij ik moeite moest doen om de details te herinneren. Meer alsof het een gebeurtenis was. Ook nu nog. Zo gedetailleerd.

Heel anders dan de soort dromen waarmee je 's ochtends wakker wordt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_34642730
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:31 schreef nokwanda het volgende:
Was echt totaal spontaan. Heb al dagen vooral gewoon de tv uitstaan en heb weinig tot niets met sf.

En het was ook geen droom waarbij ik moeite moest doen om de details te herinneren. Meer alsof het een gebeurtenis was. Ook nu nog. Zo gedetailleerd.

Heel anders dan de soort dromen waarmee je 's ochtends wakker wordt.
Ik kan je extreem gedetailleerd verhaal geven wat een paar uur van me zou nemen of ik kan zeggen "Val niet in verleiding, hoe mooi cover ook zou lijken"
pi_34642865
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik kan je extreem gedetailleerd verhaal geven wat een paar uur van me zou nemen of ik kan zeggen "Val niet in verleiding, hoe mooi cover ook zou lijken"
Als het op hetzelfde neerkomt.......... Dan voldoet de laatste zin toch.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_34642935
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:45 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Als het op hetzelfde neerkomt.......... Dan voldoet de laatste zin toch.
yes, maar ik heb geen onderbouwing voor mijn conclusie gezet
pi_34643030
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

yes, maar ik heb geen onderbouwing voor mijn conclusie gezet
Dan is het aan jou om te bepalen of je daar de tijd voor hebt en zin in hebt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_34643160
Ik heb eens gedroomd (vlak voor kerst geloof ik) dat we 2 draken in een grote grot naast ons huis hadden als 'huisdier'. 1 draak was 'goed' en de ander 'slecht'. Het was best wel realistisch....weet iemand wat deze droom zou kunnen betekenen, misschien symbolisch...?

Een paar dagen terug had ik ook een 'droom' dat ik een klein meisje met lang haar naast Kelly de transseksueel zag. Zij had haar geadopteerd kreeg ik te horen.... Ik heb niets met die Kelly, maar vond dit wel opmerkelijk.......
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34664552
@analysing_barb: misschien hebben je buren toch een niet zo goede relatie?

Heb je de droom over Kelly ook ergens anders (in fok) al gepost? (Ik had die droom al volgens mij deze week al ergerns anders gelezen...)
pi_34667121
ik droom al enkele nachten van yvonne, ik heb er geen verklaring voor

de ene keer speelde zij piano, de andere keer waren we aan het dansen en uiteindelijk sliepen we samen

wat kan hier de verklaring zijn?

[ Bericht 6% gewijzigd door Pinnenmutske op 01-02-2006 01:06:20 ]
Werewolf
pi_34686445
Ik had vannacht een soort voorspellende droom waarin ik droomde dat ik een soort sneeuwgevecht hield met een vriend van me, hier in de buurt. Toen ik wakker werd en de gordijnen opendeed, lag er inderdaad een laagje sneeuw! Terwijl dat er al in weken niet heeft gelegen en het ook niet echt voorspeld was volgens mij.

Afgelopen vrijdag had ik ook een voorspellende droom dat mn mondeling Frans niet doorging en toen ik wakker werd kreeg ik een telefoontje dat mn Frans mondeling niet doorging!
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:31:22 #190
90061 coz
pi_34702071
ik had vannacht weer diezelfde , meer details though , maar welke ....aargh nouja .. na zo vaak gezien te hebben denk ik dat ik hetzelfde nog wel een keer droom
pi_34782686
Jezus christus, ik weet niet precies waar meer, maar ik heb een weekje ongeveer terug hier op FOK gelezen over een soort van droom waar je enorme metaalgeluiden hoort, je kunt wel normaal denken maar niet meer bewegen..
Dit had ik nog nooit eerder gehad, maar nu, een kwartier geleden maak ik het net mee...
Het is echt de engste ervaring uit m'n hele leven en ik durf nu niet eens meer te gaan slapen

Ik droomde dat ik cupasoup aan het vakkenvullen was en toen ineens dat verschrikkelijke geluid, op een gegeven moment was het weg en toen kwam het nog een keer terug..
Daarna kon ik langzaam aan iets meer bewegen, en toen realiseerde ik me dat ik erover had gelezen..
Ik weet niet waarom maar ik schrok er echt heel erg van, nu nog steeds, terwijl ik weet dat ik me er niet druk over moet maken
pi_34793811
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:57 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Ik heb eens gedroomd (vlak voor kerst geloof ik) dat we 2 draken in een grote grot naast ons huis hadden als 'huisdier'. 1 draak was 'goed' en de ander 'slecht'. Het was best wel realistisch....weet iemand wat deze droom zou kunnen betekenen, misschien symbolisch...?
Mijn droomwoordenboek zegt over draken het volgende: In ieder van ons steekt een held die gevaren en conflicten moet trotseren om de lagere instincten de baas te blijven en bij de innerlijke bronnen te komen. De draak, angstaanjagend, maar toch ook beheersbaar, zal onder bepaalde omstandigheden onze 'wilde' kant verbeelden. We moeten met onze driften en chaotische opvattingen afrekenen, als we de toekomst in eigen hand willen hebben.

Hopelijk kun je daar iets mee.
pi_34794260
Gisteravond over mijn ex gedroomt waar ik twee jaar geleden mee heb samengewoont... damn dat voelde allemaal weer eventjes goed, onbeschrijvelijk dat gevoel. It feels like home
“Islam is a backward culture.”
“You can’t base a society on religion. The bible is no cookery book.”
www.supportdenmark.com
pi_34811573
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 09:18 schreef nokwanda het volgende:

Ik kreeg kippenvel bij het lezen....dat laatste vind ik erg vreemd. Dat ze 'veranderde in iets boosaardigs' dat zou ik dan weer tot een droom rekenen.....
Het kan wellicht haar geest zijn geweest, heb je het idee dat ze nooit goed over is gegaan, niet naar het licht? Je hebt het trouwens over 'haar moeder', misschien niet relevant maar het zal je halfzusje wel zijn denk ik?
pi_34811649
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:26 schreef Eveli het volgende:

[..]

Mijn droomwoordenboek zegt over draken het volgende: In ieder van ons steekt een held die gevaren en conflicten moet trotseren om de lagere instincten de baas te blijven en bij de innerlijke bronnen te komen. De draak, angstaanjagend, maar toch ook beheersbaar, zal onder bepaalde omstandigheden onze 'wilde' kant verbeelden. We moeten met onze driften en chaotische opvattingen afrekenen, als we de toekomst in eigen hand willen hebben.

Hopelijk kun je daar iets mee.
Joh hee, thanx het past eigenlijk wel heel erg bij mijn leefstijl nu mijn leven is een beetje een chaos momenteel.
pi_34812782
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:31 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ik kreeg kippenvel bij het lezen....dat laatste vind ik erg vreemd. Dat ze 'veranderde in iets boosaardigs' dat zou ik dan weer tot een droom rekenen.....
Het kan wellicht haar geest zijn geweest, heb je het idee dat ze nooit goed over is gegaan, niet naar het licht? Je hebt het trouwens over 'haar moeder', misschien niet relevant maar het zal je halfzusje wel zijn denk ik?
Waarom ze veranderde..... ik weet het niet. Het is wel zo dat ze daar in Zuid Afrika is gestorven en ik niet daar kon zijn. Alle ritueel heb ik dus gemist. Daar ben ik niet klaar mee dus. Want het is immers een manier om dingen af te sluiten en iemand naar dat licht te begeleiden.
Daarom denk ik ook dat ik zelf het een en ander zal moeten doen.
Een klein ritueel zoals ik weet dat ze het zelf zou doen.

Afgezien van alle bagger die nog komt als ik eenmaal wel naar huis kan om..... tja.....hoe zeg je dat..... te ervaren hoe het er is zonder haar. Daarin een nieuw evenwicht vinden daar.
Hier is dat toch anders.

Voor de zekerheid heb ik na die droom wel het een en ander besproken met haar man. Omdat ik het gevoel had dat ik door omstandigheden niet voor hem en hun zoon (immers eigenlijk ook een van mijn kinderen. hij noemt me tot ergernis van mijn eigen gebroed ook nog mamma en meent dat) had kunnen doen wat ik wilde. Dat zit mij dwars. Maar hij kon me verzekeren dat het daar wel goed loopt.

Ik schreef "zusje" al tussen haakjes. Ik leerde haar in 90 of 91 kennen en we werden vriendinnen.
Zij was veel in Nederland voor haar werk. Ze was actrice en danseres en speelde in een aantal musicals hier. Ook toen ze daar weer terug was bleef de vriendschap. Intussen en lang voor ik haar kende had ik mijn eigen ding met Zuid Afrika. En door die interesse ook een relatie met een zuid afrikaan die begin 93 op de klippen liep.

In 97 was mijn zoon 4 jaar en kon ik eindelijk met goed fatsoen naar Zuid Afrika. Ik wilde reizen met hem maar ook een weekje bij haar logeren.
Beide ook gedaan. Haar familie en ik konden wel heel erg goed met elkaar overweg en toen ik voor de tweede keer ging was hert niet zomaar vakantie meer. Ik moest echt daar blijven. En zij namen naar mij en mijn zoon ook echt familietaken op zich zoals bemiddelen in het contact met de familie van mijn zoon. Zo is de vriendschap veel meer geworden dan dat en in een zusterschap getransformeerd.
Immers, het was niet langer een kwestie van twee mensen maar een familiezaak.

De derde keer ben ik nog langer gebleven en niet meer weg gegaan uit Johannesburg en Soweto. Zelfs geen weekje Lesotho. Nu was het echt puur een familiezaak want inmiddels was MaGogo, haar moeder, overleden. Zij was ook als een oma voor mijn zoon en de dingen die die vrouw me mee heeft gegeven waren zo waardevol. Echt een matriarch. Een Nkozikazi Als in een oude olifant. Een andere zus was ook overleden. En er waren nog heel wat andere familiezaken. Dat was ook de reden om te gaan.

Zij hebben me de naam Nokwanda gegeven. Wat betekend dat ik de familie uitbreid en groter maak.

Nou ja..nu kon ik dus echt niet daarheen. Toen had ik werk en nu niet dus ik zit vast in die dingen.
Maar toch zou ik beter moeten weten. Ik ken de traditie en de rituelen en heb ze tot dusver niet uitgevoerd. Mijn excuus was dat ik ook bepaalde dingen niet had hier. Maar nu wel. Dus niets zou me tegen moeten houden om het wel te doen.

Dus sta ik binnenkort een paar dagen Umqomboti te maken (traditioneel maisbier) en zal ik mijn offer brengen.
Want ik heb toch echt het gevoel dat ik deze droom niet voor niets heb gekregen.

Ook in mijn schilderwerk zit ik hierdoor een beetje vast. Want er is iets dat ik voor haar moet doen. Haar ideaalbeeld van zichzelf vastleggen. Iemands manifestatie als Amadlozi is immers altijd zoals die persoon zichzelf als beste kon zien. Ik weet hoe dat is en ik heb de mogelijkheid om dat vast te leggen. Mits ze zelf zover is. En de droom maakt me wel duidelijk dat dat niet zo is.
En tot die tijd kan ik niet maken wat ik vind dat ik moet maken voor haar zoon. want ik wil iets weergeven dat een feit is.

zweeeeeeeeeffffff
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_34813103
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:56 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Waarom ze veranderde..... ik weet het niet. Het is wel zo dat ze daar in Zuid Afrika is gestorven en ik niet daar kon zijn. Alle ritueel heb ik dus gemist. Daar ben ik niet klaar mee dus. Want het is immers een manier om dingen af te sluiten en iemand naar dat licht te begeleiden.
Daarom denk ik ook dat ik zelf het een en ander zal moeten doen.
Een klein ritueel zoals ik weet dat ze het zelf zou doen.

Afgezien van alle bagger die nog komt als ik eenmaal wel naar huis kan om..... tja.....hoe zeg je dat..... te ervaren hoe het er is zonder haar. Daarin een nieuw evenwicht vinden daar.
Hier is dat toch anders.

Voor de zekerheid heb ik na die droom wel het een en ander besproken met haar man. Omdat ik het gevoel had dat ik door omstandigheden niet voor hem en hun zoon (immers eigenlijk ook een van mijn kinderen. hij noemt me tot ergernis van mijn eigen gebroed ook nog mamma en meent dat) had kunnen doen wat ik wilde. Dat zit mij dwars. Maar hij kon me verzekeren dat het daar wel goed loopt.

Ik schreef "zusje" al tussen haakjes. Ik leerde haar in 90 of 91 kennen en we werden vriendinnen.
Zij was veel in Nederland voor haar werk. Ze was actrice en danseres en speelde in een aantal musicals hier. Ook toen ze daar weer terug was bleef de vriendschap. Intussen en lang voor ik haar kende had ik mijn eigen ding met Zuid Afrika. En door die interesse ook een relatie met een zuid afrikaan die begin 93 op de klippen liep.

In 97 was mijn zoon 4 jaar en kon ik eindelijk met goed fatsoen naar Zuid Afrika. Ik wilde reizen met hem maar ook een weekje bij haar logeren.
Beide ook gedaan. Haar familie en ik konden wel heel erg goed met elkaar overweg en toen ik voor de tweede keer ging was hert niet zomaar vakantie meer. Ik moest echt daar blijven. En zij namen naar mij en mijn zoon ook echt familietaken op zich zoals bemiddelen in het contact met de familie van mijn zoon. Zo is de vriendschap veel meer geworden dan dat en in een zusterschap getransformeerd.
Immers, het was niet langer een kwestie van twee mensen maar een familiezaak.

De derde keer ben ik nog langer gebleven en niet meer weg gegaan uit Johannesburg en Soweto. Zelfs geen weekje Lesotho. Nu was het echt puur een familiezaak want inmiddels was MaGogo, haar moeder, overleden. Zij was ook als een oma voor mijn zoon en de dingen die die vrouw me mee heeft gegeven waren zo waardevol. Echt een matriarch. Een Nkozikazi Als in een oude olifant. Een andere zus was ook overleden. En er waren nog heel wat andere familiezaken. Dat was ook de reden om te gaan.

Zij hebben me de naam Nokwanda gegeven. Wat betekend dat ik de familie uitbreid en groter maak.

Nou ja..nu kon ik dus echt niet daarheen. Toen had ik werk en nu niet dus ik zit vast in die dingen.
Maar toch zou ik beter moeten weten. Ik ken de traditie en de rituelen en heb ze tot dusver niet uitgevoerd. Mijn excuus was dat ik ook bepaalde dingen niet had hier. Maar nu wel. Dus niets zou me tegen moeten houden om het wel te doen.

Dus sta ik binnenkort een paar dagen Umqomboti te maken (traditioneel maisbier) en zal ik mijn offer brengen.
Want ik heb toch echt het gevoel dat ik deze droom niet voor niets heb gekregen.

Ook in mijn schilderwerk zit ik hierdoor een beetje vast. Want er is iets dat ik voor haar moet doen. Haar ideaalbeeld van zichzelf vastleggen. Iemands manifestatie als Amadlozi is immers altijd zoals die persoon zichzelf als beste kon zien. Ik weet hoe dat is en ik heb de mogelijkheid om dat vast te leggen. Mits ze zelf zover is. En de droom maakt me wel duidelijk dat dat niet zo is.
En tot die tijd kan ik niet maken wat ik vind dat ik moet maken voor haar zoon. want ik wil iets weergeven dat een feit is.

zweeeeeeeeeffffff
Indrukwekkend verhaal....ik zal er morgen eventjes op reageren, ga nu lekker slapie doen
pi_34813282
Zien wat de nacht nu weer brengt. Ik verwacht een maffe droom.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_34818143
ik verwacht ook een maffe droom
Werewolf
pi_34819185
Ik heb vannacht iets heel moois gedroomd. (m.b.t. de liefde)

En ik was heel erg boos toen ik wakker werd en besefte dat ik alles maar gedroomd had.

Ach ja....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')