quote:
Op donderdag 31 juli 2003 11:24 schreef Maerycke het volgende:[..]
Doe mij maar weer een uitsmijter dan met een lekker glas verse jus d'orange..
quote:Kies er maar ééntje uit du_ke
Op donderdag 31 juli 2003 11:33 schreef du_ke het volgende:
Doe mij maar een lekker biertje Parabola.
Anders nog iemand?
quote:Noem mij uw bier en ik zal u zeggen wie u bent
Op donderdag 31 juli 2003 11:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
hmmm, 2e van links, die is lekker!
Je houdt van slanke tailles?
quote:Aber das ist hier 'ne Deutsche Kneippe
Op donderdag 31 juli 2003 11:58 schreef du_ke het volgende:
He da's allemaal Duits bier, ik neem wel een lekkere Belg.
quote:Grmbl
Op donderdag 31 juli 2003 11:59 schreef Parabola het volgende:[..]
Aber das ist hier 'ne Deutsche Kneippe
![]()
quote:Asjeblieft. Bijna, nog een maandje. Kan zowat niet meer wachten.
Op donderdag 31 juli 2003 12:03 schreef Maerycke het volgende:
Heerlijk Parabola.. bedanktWanneer werd je nou eigenlijk papa?
quote:Heel goed opgemerkt en het liefst een brunette!
Op donderdag 31 juli 2003 11:47 schreef Parabola het volgende:[..]
Noem mij uw bier en ik zal u zeggen wie u bent
Je houdt van slanke tailles?
quote:Oeh spannend hoor
Op donderdag 31 juli 2003 12:06 schreef Parabola het volgende:[..]
Asjeblieft. Bijna, nog een maandje. Kan zowat niet meer wachten.
Alles nog goed met mevrouw Parabola?
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 12:08 schreef Maerycke het volgende:[..]
Oeh spannend hoor
Alles nog goed met mevrouw ParaMamabola?
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 12:09 schreef Parabola het volgende:[..]
Ok dan.. wel even komen melden hoor als het geboren is!
Is er nog heet politiek nieuws overigens dat uitgebreid besproken dient te worden?
quote:Ja, dat Noord Korea een nachtmerrie aan het worden is. Ik verbaas mij er over dat er al maanden nauwelijks aandacht aan wordt besteed. Misschien pas als de eerste bom ontploft is??
Op donderdag 31 juli 2003 12:16 schreef Maerycke het volgende:[..]
![]()
Ok dan.. wel even komen melden hoor als het geboren is!
![]()
Is er nog heet politiek nieuws overigens dat uitgebreid besproken dient te worden?
quote:Doe eens uitwijden dan met wat achtergrondinfo waarom het nu ineens zo erg is? Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit onderwerp niet heel erg volg..
Op donderdag 31 juli 2003 12:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ja, dat Noord Korea een nachtmerrie aan het worden is. Ik verbaas mij er over dat er al maanden nauwelijks aandacht aan wordt besteed. Misschien pas als de eerste bom ontploft is??
quote:http://edition.cnn.com/2003/WORLD/asiapcf/east/07/31/nkorea.bolton/index.html
Op donderdag 31 juli 2003 12:32 schreef Maerycke het volgende:[..]
Doe eens uitwijden dan met wat achtergrondinfo waarom het nu ineens zo erg is? Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit onderwerp niet heel erg volg..
Schijnbaar is N Korea al erg ver gevorderd in de ontwikkeling van kernwapens (verder dan Irak ooit was in ambitie...). Bovendien dreigt het land (in de vorm van de leider en regering) continu met nucleaire rampen. Het vreemde is ook dat het land alleen met de VS een dialoog wil en niet met de VN. Begin september gaat N Korea kernproeven doen, hoever zijn we dan nog verwijderd van een echte ramp? Het complexe in dit verhaal is dat de VS niet zomaar kan ingrijpen zonder bijvoorbeeld China voor het hoofd te stoten (die hebben nl. ook kernwapens). Erg griezelig allemaal.
quote:ik ben allang blij dat China vs. VS en UK een verzoenende houding tegenover elkaar hebben. Maar ik denk dat binnen een jaar Noord-Korea gaat aanvallen of wordt aangevallen.
Op donderdag 31 juli 2003 12:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
http://edition.cnn.com/2003/WORLD/asiapcf/east/07/31/nkorea.bolton/index.html
Schijnbaar is N Korea al erg ver gevorderd in de ontwikkeling van kernwapens (verder dan Irak ooit was in ambitie...). Bovendien dreigt het land (in de vorm van de leider en regering) continu met nucleaire rampen. Het vreemde is ook dat het land alleen met de VS een dialoog wil en niet met de VN. Begin september gaat N Korea kernproeven doen, hoever zijn we dan nog verwijderd van een echte ramp? Het complexe in dit verhaal is dat de VS niet zomaar kan ingrijpen zonder bijvoorbeeld China voor het hoofd te stoten (die hebben nl. ook kernwapens). Erg griezelig allemaal.
quote:Dat is nog afwachten inderdaad.. Zuid Korea is te klein (en te onmachtig) om hier zelfstandig wat aan te doen. Alleen wanneer de grootmachten hier zich mee gaan bemoeien, zal dat enige indruk maken op Noord Korea.. maar dan heb je ook gelijk de poppen aan het dansen inderdaad.
Op donderdag 31 juli 2003 12:42 schreef pberends het volgende:[..]
ik ben allang blij dat China vs. VS en UK een verzoenende houding tegenover elkaar hebben. Maar ik denk dat binnen een jaar Noord-Korea gaat aanvallen of wordt aangevallen.
Persoonlijk vermoed ik (nu ik mezelf weer op een aantal plekken heb bijgelezen) dat Noord Korea de eerste zet zal gaan doen. Ingegeven door een gebrek aan bereidwilligheid om zich soepel op stellen tov de VS (terecht trouwens) en de VN (wat minder terecht).
quote:Aan de ene kant zou je dat denken maar aan de andere kant is het regelrechte zelfmoord als ze het doen. En ik weet niet hoe stom Kim daar is maar ik denk ook dat hij graag nog een tijdje aan de macht blijft.
Op donderdag 31 juli 2003 12:46 schreef Maerycke het volgende:
Persoonlijk vermoed ik (nu ik mezelf weer op een aantal plekken heb bijgelezen) dat Noord Korea de eerste zet zal gaan doen.
quote:Het zou absoluut geen kwaad kunnen als de VS zich weer eens van de betere kant liet zien: Wapens terugdringen en beginnen bij zichzelf. Anders komt er zeker een wapenwedloop van allerlei calimero-landjes.
Op donderdag 31 juli 2003 12:46 schreef Maerycke het volgende:[..]
Dat is nog afwachten inderdaad.. Zuid Korea is te klein (en te onmachtig) om hier zelfstandig wat aan te doen. Alleen wanneer de grootmachten hier zich mee gaan bemoeien, zal dat enige indruk maken op Noord Korea.. maar dan heb je ook gelijk de poppen aan het dansen inderdaad.
Persoonlijk vermoed ik (nu ik mezelf weer op een aantal plekken heb bijgelezen) dat Noord Korea de eerste zet zal gaan doen. Ingegeven door een gebrek aan bereidwilligheid om zich soepel op stellen tov de VS (terecht trouwens) en de VN (wat minder terecht).
quote:Het hele systeem en handelen leidt uiteindelijk tot politieke zelfmoord, echter dat veranderen zij ook niet. Nee, ik denk dat het Noord-Koreaanse regime licht de werkelijkheid uit 't oog verloren is.
Op donderdag 31 juli 2003 12:51 schreef du_ke het volgende:[..]
Aan de ene kant zou je dat denken maar aan de andere kant is het regelrechte zelfmoord als ze het doen. En ik weet niet hoe stom Kim daar is maar ik denk ook dat hij graag nog een tijdje aan de macht blijft.
quote:Volgens mij is dat het "worst-nightmare-scenario ever" als een leider zelfmoordambities heeft en ook nog eens geschift is.
Op donderdag 31 juli 2003 12:51 schreef du_ke het volgende:[..]
Aan de ene kant zou je dat denken maar aan de andere kant is het regelrechte zelfmoord als ze het doen. En ik weet niet hoe stom Kim daar is maar ik denk ook dat hij graag nog een tijdje aan de macht blijft.
quote:Iets met "ons pimmetje" en het vlaams blok?
Op donderdag 31 juli 2003 12:54 schreef pberends het volgende:
kep zin in iets politiek oncorrects te zeggen. iemand ideeën?
quote:Nee, zoiets als Balkenende heeft Matje anaal genomen ofzo
Op donderdag 31 juli 2003 12:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Iets met "ons pimmetje" en het vlaams blok?
quote:Dat zou Pim niet gewild hebben...
Op donderdag 31 juli 2003 12:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Iets met "ons pimmetje" en het vlaams blok?
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 12:58 schreef pberends het volgende:[..]
Nee, zoiets als Balkenende heeft Matje anaal genomen ofzo
quote:Of ze snappen precies waar ze mee bezig zijn. Persoonlijk heb ik zo het idee dat Bush en z'n "vrinden" al op de stoep hadden gestaan indien de verhalen over de nucleaire wapens ineens niet een stuk realistischer werden.
Op donderdag 31 juli 2003 12:53 schreef tvlxd het volgende:[..]
Het hele systeem en handelen leidt uiteindelijk tot politieke zelfmoord, echter dat veranderen zij ook niet. Nee, ik denk dat het Noord-Koreaanse regime licht de werkelijkheid uit 't oog verloren is.
Het kan zelfs zo zijn dat ze helemaal geen wapens hebben, maar het wel zeggen om ze buiten de deur te houden. Ook een theorie natuurlijk
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 12:58 schreef Maerycke het volgende:[..]
Dat zou Pim niet gewild hebben...
quote:hehe, alhoewel je niet zeker weet of balkje ook vaginaal genomen kan worden
Op donderdag 31 juli 2003 12:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
zelf nog in de anale fase?
quote:dat anale gedeelte
Op donderdag 31 juli 2003 12:58 schreef Maerycke het volgende:[..]
Dat zou Pim niet gewild hebben...
quote:Ik weet niet hoe het in die cultuur zit maar doen ze daar in de regio niet vrij graag aan grootspraak? Onder het mom van veel woorden en weinig wol.
Op donderdag 31 juli 2003 12:53 schreef tvlxd het volgende:[..]
Het hele systeem en handelen leidt uiteindelijk tot politieke zelfmoord, echter dat veranderen zij ook niet. Nee, ik denk dat het Noord-Koreaanse regime licht de werkelijkheid uit 't oog verloren is.
Ik denk dat de directe dreiging van NK wel meevalt.
quote:Dat is ook heel goed mogelijk, de terughoudendheid van de V.S. komt mede door het gevaar. Echter, de reden dat de V.S. zich zo intensief met Noord-Korea bezighouden, is de kernbom.
Op donderdag 31 juli 2003 13:00 schreef Maerycke het volgende:[..]
Of ze snappen precies waar ze mee bezig zijn. Persoonlijk heb ik zo het idee dat Bush en z'n "vrinden" al op de stoep hadden gestaan indien de verhalen over de nucleaire wapens ineens niet een stuk realistischer werden.
Het kan zelfs zo zijn dat ze helemaal geen wapens hebben, maar het wel zeggen om ze buiten de deur te houden. Ook een theorie natuurlijk
quote:Nou het is één van de redenen.. de andere is natuurlijk gewoon dat Zuid Korea een vriendje is van de VS en Noord Korea een vriendje van China.. en dat ligt ook al niet zo licht op de maag van Bush jr. en consorten.
Op donderdag 31 juli 2003 13:02 schreef tvlxd het volgende:[..]
Dat is ook heel goed mogelijk, de terughoudendheid van de V.S. komt mede door het gevaar. Echter, de reden dat de V.S. zich zo intensief met Noord-Korea bezighouden, is de kernbom.
En nu ik er zo over nadenk zou het me helemaal niet verbazen als een kernbom (geavanceerd genoeg om er ook daadwerkelijk een doel mee te treffen op lange afstand) uberhaupt niet bestaat.
quote:De directe zal inderdaad wel loslopen, maar ze kunnen wel een aanleiding zijn voor een groot conflict. Als je al bedenkt hoezeer landen overelkaar heen rollen over vn-issues, hoe gaat dat dan als een land een kernbom in iemands achtertuin laat ontploffen?? Over die grootspraak ben ik het wel eens ja, ik weet nog hoe die chinese leider over ik meen taiwan praatte. "We will crush them".
Op donderdag 31 juli 2003 13:02 schreef du_ke het volgende:[..]
Ik weet niet hoe het in die cultuur zit maar doen ze daar in de regio niet vrij graag aan grootspraak? Onder het mom van veel woorden en weinig wol.
Ik denk dat de directe dreiging van NK wel meevalt.
gaan ze om half 6 ofzo ook nog de uitslag in het journaal melden
quote:Domme poll, inderdaad, iedereen weet, dat de VW busjes veel liever zijn.
Op donderdag 31 juli 2003 14:14 schreef pberends het volgende:
wat een domme poll hebben ze bij RTLZgaan ze om half 6 ofzo ook nog de uitslag in het journaal melden
quote:Ik vind
Op donderdag 31 juli 2003 14:19 schreef tvlxd het volgende:[..]
Domme poll, inderdaad, iedereen weet, dat de VW busjes veel liever zijn.
quote:Ik mis het woordje *snif* in jouw reactie..
Op donderdag 31 juli 2003 14:50 schreef Parabola het volgende:
auto'sLief
quote:Ik mis dat hormoon
Op donderdag 31 juli 2003 15:07 schreef Maerycke het volgende:[..]
Ik mis het woordje *snif* in jouw reactie..
quote:Nee, u mist de clue van de grap... Ik zou nog even kijken naar de enquete in kwestie
Op donderdag 31 juli 2003 15:08 schreef Parabola het volgende:[..]
Ik mis dat hormoon
quote:Heb ik gedaan. Dat hormoon mis ik blijkbaar ook.
Op donderdag 31 juli 2003 15:09 schreef Maerycke het volgende:[..]
Nee, u mist de clue van de grap... Ik zou nog even kijken naar de enquete in kwestie
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 15:11 schreef Parabola het volgende:[..]
Heb ik gedaan. Dat hormoon mis ik blijkbaar ook.
Laat dan maar..
* Maerycke maakt TE subtiele grappen blijkbaar...
Het kabinet moet nog dieper snijden in de uitgaven dan al was aangekondigd. Het extra bedrag kan oplopen tot 2 miljard euro, melden bronnen rond het kabinet.
Begin juli droeg minister Zalm (Financiën) zijn collega's in het kabinet al op 2,5 à 3 miljard euro op de uitgaven te snoeien, bovenop de bezuinigingen van ruim 13 miljard waarvoor de coalitiepartijen CDA, VVD en D66 hadden getekend in het regeerakkoord. Belastingverhoging lijkt onvermijdelijk.
Gisteren legde Zalm zijn jongste bezuinigingsvoorstellen voor aan premier Balkenende en de ministers De Geus (Sociale Zaken) en Brinkhorst (Economische Zaken). Waar het kabinet de extra miljarden vandaan zal halen, is nog inzet van discussie. Half augustus keert Zalm terug van vakantie en hakt de ministerraad de knoop doorhakt.
De nieuwe ingrepen zijn nodig doordat de groei van de economie blijft tegenvallen. In 2003 groeit de economie zelfs helemaal niet, volgend jaar valt de groei met 1,25 procent 0,5 procent lager uit dan verwacht. Bovendien voorspelt het Centraal Planbureau (CPB) dat het begrotingstekort aan het einde van deze kabinetsperiode in 2007 0,9 procent zal zijn.
Het kabinet wil de begroting in evenwicht hebben, maar accepteert een tekort van maximaal een half procent. Dat percentage vindt ook de Europese Unie tegen die tijd aanvaardbaar.
Het CPB gaat er ook van uit dat de werkloosheid volgend jaar forser zal stijgen dan was verwacht.
In juli kondigde Zalm aan dat sommige afspraken uit het regeerakkoord mogelijk niet kunnen worden nagekomen. Wat hem betreft waren ook de overeengekomen extra investeringen van bijna 1,6 miljard euro niet heilig. Dat was tegen het zere been van D66, dat tijdens de formatie juist extra geld voor het onderwijs had bedongen. De partij wilde het financieringstekort hoger laten oplopen ten behoeve van extra investeringen.
Door bezuiniging op bezuiniging te stapelen, komt het kabinet aardig in de buurt van het bedrag dat CDA en PvdA tijdens hun geflopte formatie aan bezuinigingen en lastenverzwaringen in hun hoofd hadden, 18 miljard euro. De VVD vond dat veel te veel.
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 31-07-2003 16:26]
quote:Toppertje hoor Zalm!
Minister Zalm bijt
van zich af
DEN HAAG - Minister Zalm van Financiën heeft de impopulaire boodschap van de noodzaak om nog meer te bezuinigen in eigen land, deze week gepaard laten gaan met een klein persoffensief om grote Europese landen tot de orde te roepen.Zalm zette woensdagmorgen tijdens een bijeenkomst met premier Balkenende, minister De Geus (Sociale Zaken) en minister Brinkhorst (Economische Zaken) uiteen dat een extra pakket aan bezuinigingen noodzakelijk is. Het gaat volgens ingewijden om zo'n 2 miljard meer en dat betekent dat er voor de rijksbegroting van volgend jaar zo'n 5 miljard aan bezuinigingen op tafel moet komen. Maatregelen zoals het verhogen van accijnzen lijken bovendien onvermijdelijk.
De liberale bewindsman beseft dat hij zich hiermee niet populair maakt. Het helpt hem niet als grote landen als Duitsland en Frankrijk de begrotingsteugels laten vieren. En dus gaf de bewindsman nog voor het gesprek met zijn collega-ministers, dinsdagmiddag interviews aan verslaggevers van het Britse Bloomsberg en het Duitse Handelsblatt.
De Europese Unie moet overgaan tot het uitdelen van forse boetes als Frankrijk en Duitsland zich voor het derde jaar niet houden aan de afspraken die gemaakt zijn in het zogeheten stabiliteitspact, aldus Zalm. Dat pact moet waarborgen dat de euro een stabiele munt blijft en het kan volgens de Nederlandse minister toch niet zo zijn dat de kleine Europese landen zich er wel aan houden en de grote niet.
Politici in andere landen maken goede sier met belastingverlaging, terwijl Zalm zegt dat de Nederlanders de broekriem moeten aanhalen. De liberale bewindsman denkt bovendien dat het mogelijk is om de rente in de euro-landen verder te verlagen en zo de economie een steuntje in de rug te geven, maar dat mag volgens zijn woordvoerder niet worden uitgelegd als kritiek op de Europese Centrale Bank.
quote:ik ben voor verantwoord klonen en genetische manupuleren maar ik ben bang dat dit iets met dierensex te maken heeft
Geit baart 'menselijk' lam
SERANG - Honderden inwoners van het West-Javaanse dorpje Petir zijn deze week geschokt door de geboorte van een geitje met het uiterlijk van een menselijke baby. Het lam overleed dinsdag enkele uren na de geboorte.Volgens de eigenaar van de geit was het dier langer dan een jaar drachtig. Normaal heeft een geit een draagtijd van ongeveer vijf maanden.
Volgens de Jakarta Post van donderdag zien de dorpelingen de ongewone worp als een teken dat Indonesië "iets ingrijpends" zal overkomen. Velen leggen een verband met het uitzonderlijk lange droge seizoen, dat op West-Java watertekorten veroorzaakt en de rijstoogst bedreigt.
Volgens een islamitische geestelijke is de gebeurtenis een teken van God aan mensen die Hem de rug toekeren.
quote:Hoog waarheidsgehalte ook van het bericht mede door de getoonde foto's... God drukt zich ook erg plastisch uit, kom eens to the point God!!!!
Op donderdag 31 juli 2003 16:44 schreef pberends het volgende:[..]
ik ben voor verantwoord klonen en genetische manupuleren maar ik ben bang dat dit iets met dierensex te maken heeft
quote:hadden ze daar niet Allah?
Op donderdag 31 juli 2003 16:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Hoog waarheidsgehalte ook van het bericht mede door de getoonde foto's... God drukt zich ook erg plastisch uit, kom eens to the point God!!!!
![]()
quote:Hadden? Is die dood nu?
Op donderdag 31 juli 2003 16:56 schreef pberends het volgende:[..]
hadden ze daar niet Allah?
quote:ik vind geloof persoonlijk, maar expansie van geloof bagger. Geloven is oké, bijbel is oké, koran is oké, maar scholen en geloof
Op donderdag 31 juli 2003 16:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Hadden? Is die dood nu?
Ach, al die geloven maken en houden mensen achterlijk. Anders heb je natuurlijk ook geen reden meer voor oorlogvoeren.
maar nu wordt ik weer politiek correct
quote:Die wordt alleen geserveerd zónder garnering en saus!
Op donderdag 31 juli 2003 18:42 schreef du_ke het volgende:
He barman doe mij eens een lekkere dagschotel, volgens mij zag ik iets met zalm op de kaart staan
.
quote:Jaja en nu zeker weer dat zwakke excuus van iedereen moet inleveren
Op donderdag 31 juli 2003 19:04 schreef sizzler het volgende:[..]
Die wordt alleen geserveerd zónder garnering en saus!
quote:We hebben nog wel Balkenbrei of een bak ellende in de vriezer!
Op donderdag 31 juli 2003 18:42 schreef du_ke het volgende:
He barman doe mij eens een lekkere dagschotel, volgens mij zag ik iets met zalm op de kaart staan
.
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 19:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
We hebben nog wel Balkenbrei of een bak ellende in de vriezer!
quote:Hoezo "nog"? Ik heb die mislukte tovernaarszoon nooit goed gevonden. Ik zou ook niet weten wie dat wel zou zijn. Was Bolkenstein er nog maar.
Op donderdag 31 juli 2003 21:01 schreef pberends het volgende:
Wie vindt hier op Fok Balkenbrei eigenlijk nog een goede premier?
quote:Cker. =)
Op donderdag 31 juli 2003 22:38 schreef Gil-galad het volgende:
Is er nog iemand wakker?
quote:omg nog een probleem erbij, China en VS wilt de wereld echt niet mee maken. Maar waarom de VS Taiwan steunt
VS: China bouwt steeds meer raketten
WASHINGTON - China produceert en stationeert steeds meer raketten die vanaf het vasteland Taiwan kunnen bereiken. De dreiging voor Taiwan wordt daardoor steeds groter en de militaire aanwas maakt het voor de VS moeilijker om in geval van een militair Chinees-Taiwanees conflict in te grijpen. Dat stelt het Pentagon in een rapportage aan het Amerikaanse Congres.Volgens The New York Times van donderdag meldde het ministerie van Defensie dat Peking zeker 450 raketten paraat heeft die Taiwan kunnen bereiken. De verwachting is dat er elk jaar 75 zullen bijkomen. Het Pentagon telde vorig jaar nog 350 raketten en het sprak toen van vijftig raketten per jaar erbij.
China beschouwt Taiwan als een afvallige provincie. De volksrepubliek heeft altijd gedreigd met een militaire interventie als Taiwan zich onafhankelijk verklaart. De Amerikaanse regering staat op het standpunt dat Taiwan zal worden gesteund in geval van een Chinese provocatie.
Woordvoerder McClennan waarschuwde donderdag voor "destabilisatie" in de regio door de Chinese raketten. Hij onderstreepte dat Washington zich zal houden aan de zogenoemde Taiwan Relations Act, die voorziet in Amerikaanse militaire steun aan Taiwan.
quote:Hoi Parabola.
Op vrijdag 1 augustus 2003 08:45 schreef Parabola het volgende:
* Gil-galad wenst alle politieke borrelaars een goede morgen
*** zet raam open ****
quote:Ach het zal heus wel eens gaan gebeuren. Vechten ze zich beiden dood aan elkaar. Wat Duitsland tegen Rusland deed, zal de VS tegen China doen, dunkt me.
Op donderdag 31 juli 2003 23:59 schreef pberends het volgende:[..]
omg nog een probleem erbij, China en VS wilt de wereld echt niet mee maken. Maar waarom de VS Taiwan steunt
En daarna is het afgelopen met de wereldmachtaspiraties vd VS, net zoals dat na WOII afgelopen was met Duitsland.
quote:Goedemorgen
Op vrijdag 1 augustus 2003 08:45 schreef Parabola het volgende:
* du_ke wenst alle politieke borrelaars een goede morgen
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 09:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Morning.
Wat meurt het hier zeg, heeft er iemand liggen brokken gisterenavond?*** zet raam open ****
Ach en Taiwan moet weer gewoon terug onder de vleugels van moeder China, hongkong is daar alweer nu Macau en Taiwan nog .
.
quote:Kom, kom, Amerika ís een wereldmacht en Duitsland wilde er een worden. Uiteindelijk zal er inderdaad wel een confrontatie plaatsvinden, zo gaat dat, de vraag is hoe? De Sovet-Unie en Amerika hebben elkaar ook niet bevochten openlijk, wellicht gaat het op zo'n zelfde manier met China.
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:04 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Ach het zal heus wel eens gaan gebeuren. Vechten ze zich beiden dood aan elkaar. Wat Duitsland tegen Rusland deed, zal de VS tegen China doen, dunkt me.
En daarna is het afgelopen met de wereldmachtaspiraties vd VS, net zoals dat na WOII afgelopen was met Duitsland.
quote:Jep.
Op donderdag 31 juli 2003 16:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ach, al die geloven maken en houden mensen achterlijk.
Een goed voorbeeldje van een heel achterlijk geloof, is het christendom.
Koppels van hetzelfde geslacht mogen geen kinderen adopteren, dat staat volgens dit geloof gelijk aan kindermisbruik. Hoe halen ze het in hun botte hoofd, met die horde kind-misbruikende-pedofiele-priesters van ze.
Het vaticaan trekt nu ten strijde tegen homohuwelijken
(wat dat betreft zijn alle geloven even 'achterlijk')
quote:Ben benieuwd of het merendeel met kleine jongetjes was of met kleine meisjes. Pedo én homo... afhakken die hoofden
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:39 schreef Nyrem het volgende:[..]
Jep.
Een goed voorbeeldje van een heel achterlijk geloof, is het christendom.
Koppels van hetzelfde geslacht mogen geen kinderen adopteren, dat staat volgens dit geloof gelijk aan kindermisbruik. Hoe halen ze het in hun botte hoofd, met die horde kind-misbruikende-pedofiele-priesters van ze.
Het vaticaan trekt nu ten strijde tegen homohuwelijken(wat dat betreft zijn alle geloven even 'achterlijk')
quote:het Vaticaan weet nog niet dat Nederland de pan uit roeleert
Het Vaticaan is de campagne tegen het homohuwelijk begonnen, omdat het vreest dat steeds meer landen het burgerlijk huwelijk zullen openstellen voor homo's en lesbiennes. In Nederland gebeurde dat in december 2000 voor het eerst ter wereld, waarna op 1 april 2001 in Amsterdam de eerste vier homoparen in de echt werden verbonden. België volgde dit jaar. Nieuw-Zeeland en ook Canada werken momenteel aan wetgeving om het homohuwelijk mogelijk te maken.
A force to be rekon with
quote:Precies, want wij hebben het beste van alle werelden
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:46 schreef pberends het volgende:[..]
het Vaticaan weet nog niet dat Nederland de pan uit roeleert
A force to be rekon with
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:51 schreef Nyrem het volgende:[..]
Precies, want wij hebben het beste van alle werelden
quote:Prem Time?
100% HALAL
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:54 schreef pberends het volgende:[..]
[..]Prem Time?
(halal = toegestaan)
quote:Idd, een klein land met zoveel mooie en grote bedrijven; ING, Royal Dutch (half-NL), Philips, Ahold, Aegon, Unilever (half-NL), Heineken, Akzo Nobel en nog meer. Weinig andere landen kunnen zoveel opnoemen in Europa.
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:46 schreef pberends het volgende:[..]
het Vaticaan weet nog niet dat Nederland de pan uit roeleert
A force to be rekon with
quote:Behalve de islam toch? Die zou jij toch niet als achterlijk willen beschouwen?
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:39 schreef Nyrem het volgende:
(wat dat betreft zijn alle geloven even 'achterlijk')
quote:ow daar had ik het nog niet eens over
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:19 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Idd, een klein land met zoveel mooie en grote bedrijven; ING, Royal Dutch (half-NL), Philips, Ahold, Aegon, Unilever (half-NL), Heineken, Akzo Nobel en nog meer. Weinig andere landen kunnen zoveel opnoemen in Europa.
quote:Ik heb trouwens eens op de site van Madurodam gekeken, en kan nergens de doelstelling vinden dat Madurodam 'typisch Nederlands' moet zijn of het 'behoud van de Nederlandse cultuur' (whatever that may be) dient na te streven. Dus, waar bemoeit Nieuw Rechts zich eigenlijk mee?
Madurodam
T.a.v. P. Verdaasdonk
Betreft: ACTIES!Rotterdam, 30 juli 2003
Geachte heer Verdaasdonk,
Tot op heden is in Madurodam nog geen islamitische invloed zichtbaar. Maar uit berichten in de media vernemen wij dat er volgens u eind 2004 verandering in komt. U zegt in de Volkskrant: 'Ze moeten er maar mee leren leven. Die moskee, die komt er.'
Madurodam moest bij de bouw een typisch Nederlandse stad worden. Een van de criteria voor plaatsen van een gebouw is dan ook typisch Nederlands. Wellicht dat u het nog niet wist, maar een moskee is niet typisch Nederlands.
In de ogen van onze organisatie en vele andere Nederlanders hoort een moskee niet in Madurodam thuis. Onze organisatie strijdt voor behoud van de Nederlandse cultuur. Wij kondigen nu al acties aan tegen de bouw van deze moskee. Hierbij kunt u denken aan acties buiten en in uw park, waarbij we bezoekers zullen oproepen hier stelling tegen te nemen.
Met vriendelijke groeten,
Michiel Smit
P.S. Als suggestie willen we u meegeven direct een miniatuur demonstratie te plaatsen bij de moskee, als symbool van de weerstand hiertegen.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 01-08-2003 14:11]
quote:Ach, niet iedereen in Nederland kan er aan wennen dat de jaren 50 voorbij zijn.
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:10 schreef Kozzmic het volgende:
Om er nu weer een nieuw topic aan te wijden vind ik overdreven, dus daarom het volgende bericht hier.... Onder het mom wie het kleine niet eert... Nieuw Rexhts wil actie voeren tegen de te bouwen moskee in Madurodam.
[..]Ik heb trouwens eens op de site van Madurodam gekeken, en kan nergens de doelstelling vinden dat Madurodam 'typisch Nederlands' moet zijn of het 'behoud van de Nederlandse cultuur' (whatever that may be) dient na te streven. Dus, waar bemoeit Nieuw Rechts zich eigenlijk mee?
quote:Als het op landelijk niveau niet lukt om gelijk te krijgen dan eerst maar kleinschaliger proberen?
Dus, waar bemoeit Nieuw Rechts zich eigenlijk mee?
quote:Het is notabene gesticht door iemand uit curacao en is islam, is onderhand ook nederlandse cultuur
Om er nu weer een nieuw topic aan te wijden vind ik overdreven, dus daarom het volgende bericht hier.... Onder het mom wie het kleine niet eert..., de politieke splinter Nieuw Rexhts wil actie voeren tegen de te bouwen moskee in Madurodam.
[..]Ik heb trouwens eens op de site van Madurodam gekeken, en kan nergens de doelstelling vinden dat Madurodam 'typisch Nederlands' moet zijn of het 'behoud van de Nederlandse cultuur' (whatever that may be) dient na te streven. Dus, waar bemoeit Nieuw Rechts zich eigenlijk mee?
Maar Nieuw-Rechts zet zichzelf elke keer weer meer voor lul .
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:13 schreef thoth het volgende:[..]
Als het op landelijk niveau niet lukt om gelijk te krijgen dan eerst maar kleinschaliger proberen?
Ja ze willen graag in de gemeenteraad van Madurodam komen .
quote:Met twee zeteltjes en een niet-gebruikt fractiekamertje.
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:16 schreef du_ke het volgende:[..]
Ja ze willen graag in de gemeenteraad van Madurodam komen
.
Maar ze gaan hun leven beteren: ze zullen geen andere raadslidjes slaan in de wandelgangetjes.
quote:Die michiel Smit was toch ook voorstander van de Smurfenspray
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:17 schreef Parabola het volgende:[..]
Met twee zeteltjes en een niet-gebruikt fractiekamertje.
Maar ze gaan hun leven beteren: ze zullen geen andere raadslidjes slaan in de wandelgangetjes.
quote:Lol, wist ik ook wel, vroeger had ik zo'n lijst in m'n sig staan met erbij dat ik er trots op was. En omdat aardig wat lui op me gingen zeiken toen, postte ik het maar hier.
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:59 schreef pberends het volgende:[..]
ow daar had ik het nog niet eens over
meer over liberale bagger, ivm drugs, homo's en red light shit
quote:Hehe, maar alleen Manhatten was van ons (of was New Amsterdam toen nog niet groter, denk het niet eigenlijk). Yep, Shell is RD, en R'dam is ook heel mooi.
daarnaast zijn we nog de stichters van New Yorken hebben we ook nog Shell ( of wat dat royal dutch?) ,CMG en R'dam port
quote:Je bent toch niet nationalistisch geworden hè?
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:51 schreef Nyrem het volgende:
Precies, want wij hebben het beste van alle werelden
quote:Ik vind dat hij wat dit betreft gelijk heeft.
Om er nu weer een nieuw topic aan te wijden vind ik overdreven, dus daarom het volgende bericht hier.... Onder het mom wie het kleine niet eert..., de politieke splinter Nieuw Rexhts wil actie voeren tegen de te bouwen moskee in Madurodam.
Kan ik ergens tekenen?
quote:Alleen als je een heeeel klein handtekeningetje kan zetten
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:38 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Ik vind dat hij wat dit betreft gelijk heeft.
Kan ik ergens tekenen?
quote:Als daarmee maar een heel klein moskeetje gestopt wordt.
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:39 schreef Parabola het volgende:[..]
Alleen als je een heeeel klein handtekeningetje kan zetten
quote:Dan krijg je ruzie met een heel klein imammetje die je uitscheldt voor puppy.
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:43 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Als daarmee maar een heel klein moskeetje gestopt wordt.
quote:Moet jij eens opletten wat ik dan eruit gooi.
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:56 schreef du_ke het volgende:[..]
Dan krijg je ruzie met een heel klein imammetje die je uitscheldt voor puppy.
quote:Durf je wel, tegen zo'n kleintje
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:59 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Moet jij eens opletten wat ik dan eruit gooi.
quote:Das discriminatie!
Op vrijdag 1 augustus 2003 15:00 schreef Parabola het volgende:[..]
Durf je wel, tegen zo'n kleintje
quote:Dat mag toch onder bepaalde omstandigheden?
Op vrijdag 1 augustus 2003 15:05 schreef du_ke het volgende:[..]
Das discriminatie!
quote:Ja, je mag alleen discrimineren als het gaat om imams of AEL-leden.
Op vrijdag 1 augustus 2003 15:07 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Dat mag toch onder bepaalde omstandigheden?
quote:Ja, alleen maar positieve discriminatie.
Op vrijdag 1 augustus 2003 15:07 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Ja, je mag alleen discrimineren als het gaat om imams of AEL-leden.
quote:Positieve discriminatie bestaat niet, discriminatie is altijd negatief.
Op vrijdag 1 augustus 2003 16:48 schreef NightH4wk het volgende:
Ja, alleen maar positieve discriminatie.
quote:Btw, de gele kleur in jouw vlag in je avatar word gediscrimineert omdat hij onderaan moet staan. Dan lijkt het alsof die minder belangrijk is, terwijl hij dezelfde rechten heeft als de andere kleuren en dus gelijk behandelt moet worden.
Op vrijdag 1 augustus 2003 16:51 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Positieve discriminatie bestaat niet, discriminatie is altijd negatief.
quote:Wordt.
Op vrijdag 1 augustus 2003 16:53 schreef NightH4wk het volgende:
Btw, de gele kleur in jouw vlag in je avatar word gediscrimineert omdat hij onderaan moet staan. Dan lijkt het alsof die minder belangrijk is, terwijl hij dezelfde rechten heeft als de andere kleuren en dus gelijk behandelt moet worden.
.
quote:Dat kun je oplossen door van onder af tegen de vlag te kijken. Jij bent dus eigenlijk heel politiek correct
Op vrijdag 1 augustus 2003 16:53 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Btw, de gele kleur in jouw vlag in je avatar word gediscrimineert omdat hij onderaan moet staan. Dan lijkt het alsof die minder belangrijk is, terwijl hij dezelfde rechten heeft als de andere kleuren en dus gelijk behandelt moet worden.
quote:Dat is toch bijna hetzelfde. En volgens de nieuwe regels mag je alleen dingen quoten waar je op reageert, dus jij bent ook fout bezig. =)
Op vrijdag 1 augustus 2003 16:54 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Wordt.
Gediscrimineerd.
Behandeld.
.
quote:Nee, dat is gewoon fout.
Op vrijdag 1 augustus 2003 16:57 schreef NightH4wk het volgende:
Dat is toch bijna hetzelfde.
quote:Kolder. Geen hond die zich daaraan houdt.
En volgens de nieuwe regels mag je alleen dingen quoten waar je op reageert, dus jij bent ook fout bezig. =)
nu kan ik eindelijk legaal zeggen dat Balkenende een flapdrol is
spoiler:
Ook onder spoilers wordt er niet gespamd!
-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Wile_E_Coyote op 01-08-2003 18:20]
Ik ga lekker een weekje naar Luxemburg met een gesubsidieerde organisatie .
Al zal die pokketrein morgen wel weer lekker op temperatuur zijn .
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 18:49 schreef du_ke het volgende:
Hoi allemaal nog even een laatste postje voordat ik op vakantie ga.
Ik ga lekker een weekje naar Luxemburg met een gesubsidieerde organisatie
.
Al zal die pokketrein morgen wel weer lekker op temperatuur zijn.
quote:[offtopic]
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
heel prettige reis!!! Wie is die organisatie?? Kom Gil_Galad, kop jij hem in?
![]()
Have fun daar, du_ke.
quote:eerste vrouwelijke NL-premier
Zus Godett: ik word premier Antillen
WILLEMSTAD - Mirna Louisa-Godett, de oudste zus van de partijleider van Frente Obrero Liberashon (FOL) Anthony Godett, zegt dat zij de volgende minister-president van de Nederlandse Antillen wordt. "Ja, de geruchten zijn waar. Ik word de nieuwe premier", aldus Louisa-Godett (49) vrijdag.Al te diep wil ze er niet op ingaan want helemaal officieel is het nog niet. "Het is nog te vroeg. Bel volgende week maar terug." Wanneer zij door de Antilliaanse gouverneur zal worden beëdigd, is volgens haar nog niet bekend.
De woordvoerder van het Kabinet van de Gouverneur zegt niets te weten over de beëdiging van Louisa-Godett als nieuwe premier.
Louisa-Godett verklaart voortaan alleen met haar familienaam, Godett, door het leven te willen. Zo komt er toch een kabinet-Godett, de grote wens van haar broer Anthony. Anthony Godett was de beoogde premier van de Antillen. De arbeiderspartij FOL werd bij de laatste verkiezingen in mei de grootste partij en hijzelf kreeg veruit de meeste stemmen.
Maar ruim een week geleden bleek dat Godett niet door de screening van de Veiligheidsdienst Nederlandse Antillen (VNA) kwam. Dit wegens het strafrechtelijk onderzoek dat het Openbaar Ministerie tegen hem heeft lopen op verdenking van het aannemen van smeergeld, valsheid in geschrifte en oplichting.
Formateur en minister van Justitie Ben Komproe werd in zijn plaats tot premier benoemd. Godett kondigde toen al aan dat het premierschap van Komproe voor korte duur zou zijn en dat hij een van zijn vijf broers of zussen naar voren zou schuiven voor het premierschap.
Volgens Louisa-Godett is zij al gescreend door de VNA. Over de uitslag heeft zij officieel nog geen bericht ontvangen, zegt ze. Louisa-Godett is nu medewerkster van FOL-gedeputeerde (een soort wethouder) Renfred Rojer.
quote:Bedankt
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
heel prettige reis!!! Wie is die organisatie?? Kom Gil_Galad, kop jij hem in?
![]()
Weer terug uit multicultureel Nederland. Het zag er werkelijk zwart van alle knuffelbare allochtonen in Almere en A'dam. Ik was gelukkig net op tijd weer thuis voor de opening van de Sneekweek.
Ik hoop alleen dat ik de leegte van du_ke kan opvullen.
quote:Heej, goeiemorgen!!! Niet een leuk idee om die knuffelbare allo's eens uit te nodigen voor de sneekweek? Is het in de randstad opeens heeeeeel erg stil
Op zaterdag 2 augustus 2003 12:18 schreef Sidekick het volgende:
Goeiemorgen allemaalWeer terug uit multicultureel Nederland. Het zag er werkelijk zwart van alle knuffelbare allochtonen in Almere en A'dam.
Ik was gelukkig net op tijd weer thuis voor de opening van de Sneekweek.
Ik hoop alleen dat ik de leegte van du_ke kan opvullen.
quote:En het asielzoekerscentrum in Sneek sluit ook nog eens.
Op zaterdag 2 augustus 2003 12:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Heej, goeiemorgen!!! Niet een leuk idee om die knuffelbare allo's eens uit te nodigen voor de sneekweek? Is het in de randstad opeens heeeeeel erg stil
En wat is dat gelul over crminaliteit in A'dam eigenlijk? Ik heb mijn fiets op de Kalverstraat geparkeerd zonder stevig slot, en na een uur stond ie er nog.
Amsterdam verwelkomt megacruiseschip
AMSTERDAM - In Amsterdam kwam zaterdagochtend het grootste cruiseschip aan dat de stad dit jaar verwacht. Met een lengte van bijna 300 meter, 32 meter breed en dertien dekken mag de Serenade of the Seas met recht een megacruiseschip worden genoemd.
De Serenade of the Seas is splinternieuw. De firma Meyer in Papenburg legde er eind juli de laatste hand aan. Aan boord van het schip kunnen 2500 passagiers meevaren. Vervelen hoeven ze zich niet. Aan boord zijn naast de gebruikelijke zwembaden, sportfaciliteiten, bars en theaters ook een 9 meter hoge klimwand en een golfbaan met negen holes.
Het cruiseschip maakt dit weekeinde een promotietour met genodigden, touroperators en reisagenten. Maandagmiddag is het schip volgeboekt met échte passagiers voor een cruise naar Amerika en het Caribisch gebied. Een 8-daagse cruise op de Serenade of the Seas kost gemiddeld 1300 euro per persoon. De reis naar en van het schip komt daar nog bij.
Het gemeentelijk havenbedrijf in Amsterdam verwacht dit jaar meer dan honderd zeecruiseschepen en ruim zevenhonderd riviercruiseschepen. Daarmee trekt de markt weer wat aan ten opzichte van 2002. De cruiseschepen geven een flinke impuls aan de Amsterdamse economie. Volgens het havenbedrijf leveren ze de hoofdstad jaarlijks een omzet van 45 miljoen euro op.
wij ownen gewoon
quote:ownen?
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:13 schreef pberends het volgende:
lol, pas ook nog het grootste vliegtuig ter wereld in NLwij ownen gewoon
Dat klinkt als de taal van een gescheiden vader in een midlife-crises.
quote:Precies.
Op zaterdag 2 augustus 2003 12:28 schreef Sidekick het volgende:
Wij autochtonen moeten ons aanpassen aan hun
quote:Ik had het over autochtonen die zich moeten aanpassen aan allochtonen.
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:40 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Precies.
Door hoofddoeken, moskeeën en de AEL het land uit te zetten.
In een democratie regeert de meerderheid. Aangezien de meerderheid allochtoon is in de grote steden, moeten wij ons aanpassen aan hun.
quote:Ik ook.
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:47 schreef Sidekick het volgende:
Ik had het over autochtonen die zich moeten aanpassen aan allochtonen.
[Dit bericht is gewijzigd door Gil-galad op 02-08-2003 13:50]
quote:who cares
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:34 schreef Sidekick het volgende:[..]
ownen?
quote:Nee als een moderne vader
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:34 schreef Sidekick het volgende:[..]
ownen?
quote:My bad.
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:49 schreef pberends het volgende:[..]
who cares
quote:Wat lief van je
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:56 schreef Sidekick het volgende:[..]
My bad.
quote:Een rood kruisje? Da's wel een erg non-onderwerp..
Op zaterdag 2 augustus 2003 14:01 schreef Sidekick het volgende:
Bij gebrek aan politiek nieuws:
quote:Dat ligt wrs aan jezelf. Ik zie het plaatje voortreffelijk.
Op zaterdag 2 augustus 2003 14:08 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Een rood kruisje? Da's wel een erg non-onderwerp..
quote:Idd.
Op zaterdag 2 augustus 2003 14:12 schreef Sidekick het volgende:
Dat ligt wrs aan jezelf.
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 14:14 schreef pberends het volgende:
omg nohttp://www.groenfront.nl/nl/index.html
Een milieu-clubje. Wat is daarmee?
quote:gewoon : omg
Op zaterdag 2 augustus 2003 14:22 schreef Sidekick het volgende:[..]
quote:Ze hebben banden met Onkruit?! Misschien zijn ze ook vrienden van de jongerenafdeling van de ETA die nu in nederland is.
Op zaterdag 2 augustus 2003 14:22 schreef Sidekick het volgende:[..]
quote:Of is hier een centraal Liberie topic?
Veiligheidsraad akkoord met vredesmacht LiberiaNEW YORK - De VN-Veiligheidsraad is vrijdagavond akkoord gegaan met het sturen van een internationale vredesmacht naar Liberia. Die moet een wapenstilstand tot stand brengen tussen de strijdende partijen en de veiligheid bewaken na het vertrek van president Taylor.
VN-secretaris Koffi Annan toonde zich na afloop van de stemming verheugd. ,,Nu de resolutie is aangenomen hoop ik dat we met snelle en overtuigende actie het Liberiaanse volk kunnen helpen''. Annan had zich de laatste tijd kritisch uitgelaten over het uitblijven van en een internationaal ingrijpen in Liberia.
Twaalf van de vijftien leden van de Veiligheidsraad gingen akkoord met de door de Amerikanen ingediende resolutie. Frankrijk, Mexico en Duitsland onthielden zich van stemming. Zij konden zich niet verenigen met een bepaling in de resolutie die Amerikaanse militairen in de vredesmissie immuniteit geeft voor het Internationaal Strafhof (ICC).
Nigeriaanse voorhoede
Begin volgende week, waarschijnlijk maandag, arriveert eerst een Nigeriaanse voorhoede van een West-Afrikaanse vredesmacht in Liberia. Later volgen meer militairen uit de andere landen van Ecowas, de West-Afrikaanse statenbond. Volgens Nigeria gaat het om 750 militairen uit Ghana, Mali en Senegal, die de 1500 Nigeriaanse militairen, die dan al in Liberia zijn, komen versterken.
Deze eerste missie moet de weg vrijmaken voor humanitaire hulp en de snelle uitzending, met als streven 1 oktober, van een internationale vredesmacht. De Verenigde Staten hebben drie oorlogsschepen naar Liberia gestuurd.
Taylor is zaterdag teruggekeerd in Monrovia voor een ontmoeting met een delegatie van Ecowas. Dat heeft de Liberiaanse minister van Defensie Daniel Chea gezegd. Chea zei dat Taylor de Ecowas-vertegenwoordigers zaterdag om 13.00 uur (Nederlandse tijd) zal ontmoeten.
ANP
[Dit bericht is gewijzigd door Sidekick op 02-08-2003 15:05]
quote:UTFS.
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:02 schreef Sidekick het volgende:
Ik lees net wat oudere topics door, en is Fullbrain dan eindelijk door de mand gevallen? Dat werd wel eens tijd.
[..]Of is hier een centraal Liberie topic?
quote:Waarom?
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:04 schreef tvlxd het volgende:[..]
UTFS.
quote:Pappen en nathouden,
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:07 schreef Sidekick het volgende:[..]
Waarom?
Zoals altijd antwoord Wile of Kozzmic wel.
quote:Gedogen
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:09 schreef tvlxd het volgende:[..]
Pappen en nathouden,
.
quote:Pff, alleen al zoeken op UTFS levert al 2012 resulaten, je denkt toch niet dat iemand al die topics gaat doornemen, vragen is dan beter.
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:04 schreef tvlxd het volgende:[..]
UTFS.
quote:Door de mand gevallen? Hoe bedoel je?
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:02 schreef Sidekick het volgende:
Ik lees net wat oudere topics door, en is Fullbrain dan eindelijk door de mand gevallen? Dat werd wel eens tijd.
quote:Het grote stelen
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:26 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Door de mand gevallen? Hoe bedoel je?
.
Enkele voorbeelden. :0
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:31 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het grote stelen
Columbia in de polderEnkele voorbeelden. :0
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:31 schreef Sidekick het volgende:
Het grote stelen
Columbia in de polderEnkele voorbeelden. :0
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 12:53 schreef Kozzmic het volgende:
Het valt me trouwens tegen dat werkelijk elke column die FullBrain hier post ordinair gejat is.
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:34 schreef Gil-galad het volgende:.
quote:
Op maandag 28 juli 2003 15:17 schreef Fullbrain het volgende:
Jammer dat je mijn stuk gezeik vindt. Vind je het soms rechts gelul?
quote:
01/08 Pornokoning Flint ambieert gouverneurschap Californië
Larry Flynt, de beroemde Amerikaanse pornokoning en persmagnaat, wil zich kandidaat stellen voor het gouverneurschap van Californië. Volgens de democraat zijn de inwoners van Californië progressief genoeg en stoort het hen niet om een uitgever van pornografie aan het hoofd van hun staat te verkiezen.
De verkiezingen in Californië vinden plaats op 15 oktober. Die verkiezingen gaan echter alleen door als Gray Davis, de huidige gouverneur van Californië, op 7 oktober weggestemd wordt door de inwoners van de deelstaat.
Davis is momenteel minder populair dan ooit. Zijn tegenstanders verwijten hem Californië op de rand van het bankroet te hebben gedreven en verantwoordelijk te zijn voor het recorddeficit van 38 miljard dollar en voor de vele stroompannes.De Oostenrijkse acteur en republikein, Arnold Schwarzenegger, liet eerder verstaan zich ook kandidaat te stellen voor het gouverneurschap van Californië. Hij trok zich onlangs terug.
quote:Dat was toch Ron Jeremy?
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:38 schreef pberends het volgende:
Larry Flynt, de beroemde Amerikaanse pornokoning
quote:Die vent is er lichamelijk gezien nog erger aan toe dan de paus.
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:38 schreef pberends het volgende:[..]
na Bush moet dat niet moeilijk zijn
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:45 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Dat was toch Ron Jeremy?
En Hugh Heffner dan?
quote:Die gast met die behaarde bierbuik?
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:45 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Dat was toch Ron Jeremy?
quote:Die is niet cool.
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:51 schreef Sidekick het volgende:En Hugh Heffner dan?
quote:Die ja
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Die gast met die behaarde bierbuik?
quote:Die ken ik niet
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:54 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Die ja
.
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Die ken ik niet
![]()
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:53 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Die is niet cool.
Hij heeft altijd 7 lekkere wijven om zich heen, en dan is hij niet cool?
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:58 schreef Sidekick het volgende:Hij heeft altijd 7 lekkere wijven om zich heen, en dan is hij niet cool?
quote:Make up your mind.
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
wel niet cool
quote:en Kozzmic dan
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:51 schreef Sidekick het volgende:[..]
En Hugh Heffner dan?
en Rocco
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:06 schreef pberends het volgende:[..]
en Kozzmic dan
Ik zou naar een dokter gaan. Zo'n eentje die zich bezig houdt met euthenasie enzo.
quote:Rocky Balboa?
en Rocco
quote:Hij zegt Dan wil ik ook wel NIET COOL zijn.
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:05 schreef Sidekick het volgende:
Make up your mind.
Snapt ge?
quote:Ik zou een touw bestellen.
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:09 schreef Sidekick het volgende:
Ik zou naar een dokter gaan.
quote:Niet cool dus! => 7 lekkere wijven.
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:09 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Hij zegt Dan wil ik ook wel NIET COOL zijn.
Snapt ge?
quote:ken je Rocco niet eens?
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:09 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik zou naar een dokter gaan. Zo'n eentje die zich bezig houdt met euthenasie enzo.
![]()
[..]Rocky Balboa?
Rocco Siffredi
quote:
Blair langstzittende Labour-premier
LONDEN - Tony Blair (50) is de langstzittende Labour-premier in Groot-Brittannië ooit. Hij verbreekt zaterdag het record van Clement Attlee, die in 1945 als minister-president aantrad en het zes jaar en 92 dagen volhield. Blairs prestatie wordt overschaduwd door de vragen en twijfels die zijn gerezen over de manier waarop hij het land heeft betrokken in de oorlog met Irak.
Tony Blair (50) is de langstzittende Labour-premier in Groot-Brittannië ooit. (Foto: REUTERS)
Er is geen sprake van een viering van het record, door de dood van David Kelly. Deze wapendeskundige speelde een cruciale rol in het conflict tussen de BBC en de regering over de oorlog in Irak. De BBC beschuldigde de regering na een gesprek met Kelly, die anoniem wilde blijven, ervan de informatie over Iraakse massavernietigingswapens te hebben opgeklopt.De Britse onderzoeksrechter Lord Hutton heeft vrijdag zijn onderzoek naar de omstandigheden rond Kelly's dood officieel geopend. Blair zal volgens Hutton "in een bepaald stadium" worden opgeroepen te verschijnen. Er zijn vermoedens dat het Britse ministerie van Defensie de naam van Kelly naar de pers heeft gelekt. Blair heeft beschuldigingen over een mogelijk dubieuze rol in de Kelly-affaire altijd ontkend.
Blair heeft meerdere politieke records op zijn naam staan. Toen hij in mei 1997 aan het hoofd van de Britse regering kwam, was hij met zijn 43 jaar de jongste premier sinds Henry Addington in 1801. Blair kwam aan het bewind nadat de Conservatieven achttien jaar de touwtjes in handen hadden gehad. Hij was ook de eerste Labour-leider die twee achtereenvolgende verkiezingen won. Tony Blair werd bij de verkiezingen in 2001 met grote meerderheid herkozen, maar het is de vraag of hij de volgende verkiezingen overleeft.
Blair heeft een groot aantal successen geboekt, zowel op politiek als economisch vlak. Onder zijn leiding is Labour veranderd van een dogmatisch sociaal-democratische partij, naar een aanhanger van de 'derde weg' politiek. Daarbij wordt gestreefd naar een gulden middenweg tussen vrije-markt principes en sociaaldemocratische waarden.
Een van zijn eerste daden in 1997 was het toekennen van onafhankeljkheid en het mogen bepalen van de rentetarieven aan de Bank of England. Groot-Brittannië kent sindsdien de laagste rentestanden in 48 jaar, lage werkloosheidscijfers en een lage inflatie.
quote:ooooohhh.
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:09 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Hij zegt Dan wil ik ook wel NIET COOL zijn.
Snapt ge?
quote:Wie?
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:15 schreef pberends het volgende:[..]
ken je Rocco niet eens?
Rocco Siffredi
quote:zoek maar op kazaa
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:21 schreef Sidekick het volgende:[..]
ooooohhh.
[..]Wie?
quote:Het aanzetten tot illegale parktijken is not done.
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:37 schreef pberends het volgende:[..]
zoek maar op kazaa
![]()
en trouwens heb ik het veel te druk met het downloaden van bekende nummers
quote:Done, welk resultaat op "pberends" bedoel je nu???
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:37 schreef pberends het volgende:[..]
zoek maar op kazaa
![]()
quote:Download veel muziek! Koop geen software.
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:45 schreef Sidekick het volgende:
Het aanzetten tot illegale parktijken is not done.
quote:met of zonder kazaa zou ik nooit een pornofilm kopen
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:45 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het aanzetten tot illegale parktijken is not done.
en trouwens heb ik het veel te druk met het downloaden van bekende nummers
quote:die ene gangbang met Melanie Schultz
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Done, welk resultaat op "pberends" bedoel je nu???
![]()
ik hou van dat heerlijke droge hoofd.
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 20:24 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]ik hou van dat heerlijke droge hoofd.
quote:LoL
Op zaterdag 2 augustus 2003 21:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Heb je die man ontvoerd of zo?
quote:"Jiskefet moet beter worden vanaf nu anders ontvoer ik ook Kees Prins en Michiel Romeijn" aldus een teleurgestelde pberends.
Op zaterdag 2 augustus 2003 21:45 schreef pberends het volgende:[..]
LoL
quote:whehe
Op zaterdag 2 augustus 2003 21:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
"Jiskefet moet beter worden vanaf nu anders ontvoer ik ook Kees Prins en Michiel Romeijn" aldus een teleurgestelde pberends.
quote:lol nieuwe betuwelijn
Italië bouwt 'achtste wereldwonder'
ROME - De oude Romeinen droomden al van een verbinding tussen het vasteland van Italië en het eiland Sicilië. Het is hun nooit gelukt, dus proberen de Italianen het 2000 jaar later nog eens. In januari 2005 gaat de eerste schop de grond in, zo berichtten Italiaanse kranten zaterdag. Als alles volgens plan verloopt, is de brug over zeven tot acht jaar klaar.Als de overspanning gereed is, zal het de langste hangbrug in de wereld zijn met 3300 meter lengte en een gewicht van 300.000 ton. Daar steekt de Golden Gate-brug in San Francisco met ongeveer 1 kilometer lengte schril bij af. Zelfs de Akashi-Kaikyo-brug in Japan met 1990 meter is een kleintje vergeleken met het Italiaanse megaproject. De Japanse hangbrug is momenteel de langste ter wereld.
Maar een dergelijke prestatie heeft wel een kostenplaatje; 4,5 miljard euro om precies te zijn. De Italiaanse regering heeft aangegeven zich volledig buiten het project te houden. Het geld moet worden opgebracht door banken, financieringsmaatschappijen en de toekomstige exploitanten.
Als de brug klaar is, rijden er naar verwachting dagelijks 140.000 auto's en vrachtwagens op de twaalfbaanswegen. Hierdoor zal de reistijd van Calabrië naar Sicilië nog slechts een kwestie van minuten zijn. Eerst duurde het uren om de Straat van Messina over te varen. Het autoverkeer moet ook een deel van de kosten terugverdienen door tolheffing. Er komt ook nog een spoorbaan op de brug voor treinverkeer.
De bouw van dit 'achtste wereldwonder' heeft ook kritiek uitgelokt. Zo zou het enkel een prestigeproject van minister-president Berlusconi zijn. Ook zou de Siciliaanse maffia voor veel problemen kunnen zorgen. Al deze zaken hebben de gemoederen tientallen jaren bezig gehouden, zonder dat er besluiten werden genomen.
De regelmatige aardbevingen in die regio kunnen nog voor de nodige hoofdbrekens zorgen. De 380 meter hoge peilers die 55 meter diep de grond ingaan, moeten een aardbeving van 7,1 op de schaal van Richter kunnen hebben, aldus de onderneming die de brug gaat bouwen. Maar in de streek van Calabrië zijn er al bevingen geweest met de kracht van 7,5 op de schaal van Richter, zoals die in 1903. Toch maken de Italianen zich daar niet al te druk over, want tijdens de bouw van de Japanse hangbrug vond ook een zware beving plaats. Deze schoof toen enkel de fundamenten een stukje op. De brug hield stand.
Ik mis Marijke (met ae, y en ck) en duke (met streepje)
Ik zet ff wat muziek op van de Burqa Band.
quote:
Burqa Band scoort hit in Duitsland
BERLIJN - Het Afghaanse rocktrio Burqa Band heeft een bescheiden zomerhit in Duitsland. De drie vrouwen, gekleed in blauwe exemplaren van het allesbedekkende gewaad, zingen in 'Burqa bluuueee' ironisch over de onderdrukking van vrouwen tijdens het Taliban-regime.De vrouwen zingen in het Engels 'Je geeft me al je liefde, je geeft me al je kussen, en dan raak je mijn burqa aan en weet niet wie er in zit'. De vrouwen bespelen ook de instrumenten: drums en elektrische bas.
De band begon in de Afghaanse hoofdstad Kabul op initiatief van drie Duitse muziekproducersals een grap. De drie trokken in oktober vorig jaar naar Afghanistan om de muziek in het land een duwtje in de goede richting te geven, nadat een einde was gemaakt aan het bewind van de Taliban.
De drie gaven onder meer workshops. Daaraan namen zo'n honderd mensen deel, maar niet één vrouw. Daarop besloot de Duitse Saskia de Afghaanse tolk te vragen of zij drums wilde spelen. Twee vrouwen die voor de thee zorgden, zagen het helemaal zitten om een band te vormen: een rocktrio was geboren.
De vrouwen zijn in hun videoclip onherkenbaar door de burqa, maar ook hun namen blijven onbekend omdat de Afghaanse samenleving volgens de Duitsers nog niet rijp is voor 'westerse' muziek. Tijdens hun verblijf in Afghanistan drongen fundamentalistische mannen een feest binnen en schoten op de band die daar speelde. Twee bandleden werden gedood.
ANP
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 10:39 schreef Sidekick het volgende:
Goeiemorgen allemaal.Ik mis Marijke (met ae, y en ck) en duke (met streepje)
Ik zet ff wat muziek op van de Burqa Band.
[..]
quote:Idd, ze kunnen het beter proberen als bedrijven wat geld over hebben, en niet nu men lekker aan het saneren is en mensen ontslaat en er dus geen geld voor hebben.
Op zaterdag 2 augustus 2003 22:04 schreef pberends het volgende:[..]
lol nieuwe betuwelijnopgebracht zonder 1 cent van de overheid?
m'n reet
quote:
Antillen vragen tevergeefs om legerbijstandHILVERSUM - De regering van de Antillen heeft Den Haag in maart gevraagd om militaire steun voor de aanpak van de zware criminaliteit op de eilanden. Nederland weigerde aan het verzoek gehoor te geven, zo heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken zondag bevestigd.
De Antillen en Nederland werken samen op het gebied van de recherche en de kustwacht. Minister van Justitie N. Ribeiro vroeg zijn Nederlandse ambtsgenoot Donner om legerbijstand voor de politie. Donner zou hem na overleg met collega Kamp van Defensie en staatssecretaris Hessing van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties hebben laten weten er niet voor te voelen Nederlands marinepersoneel zichtbaar in te zetten. Dit zei oud-gevolmachtigd minister Carel de Haseth zondagochtend voor de IKON-radio.
Nederlandse mariniers
Het was de bedoeling dat Nederlandse mariniers die al op de Antillen gelegerd zijn, zouden meedoen aan het rigoureus aanpakken van bepaalde wijken. Daarbij zou van huis tot huis worden gezocht naar wapens, drugs en dergelijke, aldus de Haseth, die op 22 juli afscheid nam in verband met de regeringswisseling op de Antillen.
,,Het verzoek is in eerste instantie afgewezen omdat de vraag rees of de inzet van mariniers de juiste aanpak is'', aldus een woordvoerster van Binnenlandse Zaken. Twee Nederlandse politiefunctionarissen hebben dat onderzocht en vorige week een rapport aangeboden aan de Antilliaanse minister van Justitie. De woordvoerster is niet op de hoogte van de exacte inhoud van dat rapport.
ANP
quote:Tja
Op zondag 3 augustus 2003 12:16 schreef Sidekick het volgende:
En nieuws vanuit de Antillen:
[..]
quote:De situatie is dan wel heel erg daar als ze zelfs mariniers nodig hebben. Maar ik vind ook dat we ze niet moeten helpen, zij sturen criminelen met een enkeltje naar Nederland.
Op zondag 3 augustus 2003 12:16 schreef Sidekick het volgende:
En nieuws vanuit de Antillen:
[..]
quote:Maar dan moet Nederland juist wel helpen om "boeven te vangen", zodat ze niet hierheen kunnen.
Op zondag 3 augustus 2003 12:29 schreef NightH4wk het volgende:[..]
De situatie is dan wel heel erg daar als ze zelfs mariniers nodig hebben. Maar ik vind ook dat we ze niet moeten helpen, zij sturen criminelen met een enkeltje naar Nederland.
En de Antillen sturen geen criminelen.
quote:Yep, ik vind dat we ze ook wel moeten helpen, maar we zijn alleen maar nodig als ze geld of hulp willen. Die corrupte president die niet aan de macht kwam wou de antillen netzoals Aruba 'onafhankelijk' maken, en wou ook nog geld zien van Nederland voor de schade die wij hebben aangebracht. (bijvoorbeeld die vervelende olieraffinaderij waar veel antillianen werken, daar willen hun een vergoeding voor hebben terwijl het ons honderden miljoenen heeft gekost
Op zondag 3 augustus 2003 12:35 schreef Sidekick het volgende:[..]
Maar dan moet Nederland juist wel helpen om "boeven te vangen", zodat ze niet hierheen kunnen.
quote:Wellus: Criminele antilianen krijgen enkeltje Nederland.
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 12:40 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Yep, ik vind dat we ze ook wel moeten helpen, maar we zijn alleen maar nodig als ze geld of hulp willen. Die corrupte president die niet aan de macht kwam wou de antillen netzoals Aruba 'onafhankelijk' maken, en wou ook nog geld zien van Nederland voor de schade die wij hebben aangebracht. (bijvoorbeeld die vervelende olieraffinaderij waar veel antillianen werken, daar willen hun een vergoeding voor hebben terwijl het ons honderden miljoenen heeft gekost
)
[..]Wellus: Criminele antilianen krijgen enkeltje Nederland.
quote:Nee, althans dat kan niet bewezen worden. Toch doen ze er ook niet veel aan om ze te screenen als ze vertrekken. Als ik president zou zijn dan zou ik het ook niet zo erg vinden als de crimineeltjes er vandoor gingen met een enkeltje nederland. Overigens: er hoeft maar 1 marinier te sneuvelen en dan is het weer over met de pret. De logica is vaak ver te zoeken in de politiek.
Op zondag 3 augustus 2003 12:35 schreef Sidekick het volgende:
quote:Verslaafden worden toch crimineel omdat ze anders niet aan geld kunnen komen om drugs te kopen?
Op zondag 3 augustus 2003 12:42 schreef Sidekick het volgende:[..]
Je weet het verschil tussen verslaafden en criminelen?
quote:Criminele verslaafden wel. Verslaafden niet, tenminste, niet persé.
Op zondag 3 augustus 2003 12:53 schreef NightH4wk het volgende:
Verslaafden worden toch crimineel omdat ze anders niet aan geld kunnen komen om drugs te kopen?
quote:Ja, de Nederlandse staat houdt hun gewoon verslaafd door spuiten met inhoud te verstrekken op bepaalde plaatsen.
Op zondag 3 augustus 2003 13:01 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Criminele verslaafden wel. Verslaafden niet, tenminste, niet persé.
quote:Ja hallo, dat is nog altijd beter dan dat ze gaan stelen om aan hun spuitje te komen. Tenminste, zo veroorzaken ze minder schade.
Op zondag 3 augustus 2003 13:06 schreef NightH4wk het volgende:
Ja, de Nederlandse staat houdt hun gewoon verslaafd door spuiten met inhoud te verstrekken op bepaalde plaatsen.
quote:pappen en nathouden heet dat in politieke ((in)correcte) termen.
Op zondag 3 augustus 2003 13:07 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Ja hallo, dat is nog altijd beter dan dat ze gaan stelen om aan hun spuitje te komen. Tenminste, zo veroorzaken ze minder schade.
quote:Nee, dat heet de samenleving behoeden voor het gevaar van drugsverslaafden.
Op zondag 3 augustus 2003 13:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
pappen en nathouden heet dat in politieke ((in)correcte) termen.
. Jan-Peter.
quote:Yep, maar ze komen ook niet van hun verslaving af, en dus word de groep verslaafden groter.
Op zondag 3 augustus 2003 13:07 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Ja hallo, dat is nog altijd beter dan dat ze gaan stelen om aan hun spuitje te komen. Tenminste, zo veroorzaken ze minder schade.
quote:Precies! Pappen en nathouden dus. Al zal een Jan Peter dat anders uitleggen met moeilijke woorden, lange zinnen en snelle respons om de kritische pers af te troeven.
Op zondag 3 augustus 2003 13:17 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Yep, maar ze komen ook niet van hun verslaving af, en dus word de groep verslaafden groter.
quote:Ze komen sowieso niet af van hun verslaving .
Op zondag 3 augustus 2003 13:17 schreef NightH4wk het volgende:
Yep, maar ze komen ook niet van hun verslaving af
quote:
Kapitaal (geld) als 'gestolde energie' van human capital.
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 13:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Precies! Pappen en nathouden dus. Al zal een Jan Peter dat anders uitleggen met moeilijke ontwijkende antwoorden, lange zinnen en snelle respons om de kritische pers af te troeven.
quote:mee eens!
Op zondag 3 augustus 2003 13:20 schreef Gil-galad het volgende:[..]
quote:Zou Lithion ook gearresteerd zijn?
Extreemrechtse betogers in Brussel opgepaktBRUSSEL - De politie van Brussel heeft zondagochtend veertien extreemrechtse betogers opgepakt. Zij demonstreerden tegen een hongerstaking van circa driehonderd Afghaanse vluchtelingen in een kerk in de Belgische hoofdstad.
De demonstranten eisten dat de burgemeester van de Brusselse deelgemeente zo snel mogelijk een einde maakt aan de hongerstaking. Rondom de kerk is echter een samenscholingsverbod ingesteld, waardoor elke demonstratie verboden is.
Een groep linkse sympathisanten van de hongerstakers, die zich op grotere afstand van de kerk bevonden, is niet aangehouden. De extreemrechtse betogers zullen later op de dag weer op vrije voeten worden gesteld.
Verblijfsvergunning
De Afghanen willen met hun hongerstaking een definitieve verblijfsvergunning in België afdwingen. Normaal gesproken moeten zij in de lente van volgend jaar het land weer verlaten. De Belgische minister van Binnenlandse Zaken Dewael weigert de vergunning, omdat Afghanistan volgens hem weer veilig is. De bewindsman noemt de hongerstaking een vorm van chantage.
De vluchtelingorganisatie van de Verenigde Naties (UNHCR) probeert te bemiddelen bij de hongerstaking. Een aantal hongerstakers is er na tien dagen zonder voedsel slecht aan toe.
ANP
Maar op zich wel vreemd dat er een verbod op samenscholing is rondom de kerk. En die 'linkse' betogers zijn dan wel wat slimmer om niet de regels te overtreden.
quote:Sinds wanneer is Lithion extreem-rechts?
Op zondag 3 augustus 2003 16:23 schreef Sidekick het volgende:
Zou Lithion ook gearresteerd zijn?
quote:Dat is ie niet, alleen lees de discussie ff na nav deze post: [Slowchat] - Politieke Borrelpraat 17
Op zondag 3 augustus 2003 16:25 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Sinds wanneer is Lithion extreem-rechts?
Dus misschien was ie ook wel aan het demonstreren.
En het was een grapje, mocht je het niet doorhebben.
quote:Loop niet zo te trollen, zionist.
Op zondag 3 augustus 2003 16:50 schreef Gil-galad het volgende:
Ergeren jullie je ook zo aan Deadre?
quote:Amerika is de Grote Satan en de bron van al het kwaad. En vergeet de verderfelijke drie-eenheid niet.
Op zondag 3 augustus 2003 16:57 schreef Sidekick het volgende:
Loop niet zo te trollen, zionist.
quote:Goeie avatar.
Op zondag 3 augustus 2003 16:58 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Amerika is de Grote Satan en de bron van al het kwaad. En vergeet de verderfelijke drie-eenheid niet.
quote:Die van mij?
Op zondag 3 augustus 2003 17:07 schreef tvlxd het volgende:
Avatar is al een beetje oud. Huppa, iets anders.
quote:Nah, jouw avatar past wel bij je.
Op zondag 3 augustus 2003 17:08 schreef Sidekick het volgende:
Die van mij?
quote:Nee, Gil-Galads.
Op zondag 3 augustus 2003 17:08 schreef Sidekick het volgende:[..]
Die van mij?
Oh, en Kofi Annan zuigt, .
Of is dit niet het reltopic? . Zondag, zondag, zo goed voor mij.
[Dit bericht is gewijzigd door tvlxd op 03-08-2003 17:10]
quote:Je bent lekker bezig, zonnesteekje opgelopen?
Op zondag 3 augustus 2003 16:58 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Amerika is de Grote Satan en de bron van al het kwaad. En vergeet de verderfelijke drie-eenheid niet.
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 17:09 schreef tvlxd het volgende:
Nee Gil-Galads.
quote:Laat maar, hoor, ik ben niet geheel hier.
Op zondag 3 augustus 2003 17:10 schreef Gil-galad het volgende:[..]
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 17:09 schreef tvlxd het volgende:[..]
Nee, Gil-Galads.
quote:
Oh, en Kofi Annan zuigt,.
quote:Nog niet. ff geduld.
Of is dit niet het reltopic?. Zondag, zondag, zo goed voor mij.
Open ff een topic anders in Feedback over de policy en de nastreving daarvan.
Met als aanleiding de ban-request van een newbie, en de topics van Calvobbes.
quote:In ieder geval een geduldig man, echter ik zal mijn mening over zijn recente uitspraken niet ventileren. Toevoegend, dat het geen foute uitspraken zijn, maar anders gaat het hier nog eens on-topic en dat moeten Wij niet.
Op zondag 3 augustus 2003 17:12 schreef Sidekick het volgende:
En wat vind je van Nelson Mandela?
De Noord-Koreanen hebben een nieuwe volksvergadering gekozen. De opkomst lag tegen de 100%. Hoe doen ze dat toch? Misschien kunnen we wel wat tips krijgen.
quote:Een beetje late newsflash.
Op zondag 3 augustus 2003 17:27 schreef tvlxd het volgende:
Oh, newsflash.De Noord-Koreanen hebben een nieuwe volksvergadering gekozen. De opkomst lag tegen de 100%. Hoe doen ze dat toch? Misschien kunnen we wel wat tips krijgen.
En onze media is gewoon niet links genoeg voor een 100% opkomst.
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 17:29 schreef Sidekick het volgende:
Een beetje late newsflash.
Waarom denkt iedereen dat Noord-Korea slecht is?
quote:Wat wil je, zo met die salonsocialisten? Belasting afpakken, maar wel in een duur huis wonen en je kinderen naar privé-scholen sturen, terwijl je de multi-kul propageert.
En onze media is gewoon niet links genoeg voor een 100% opkomst.
quote:In een duur huis wonen zou verboden moeten worden.
Op zondag 3 augustus 2003 17:32 schreef tvlxd het volgende:[..]
Wat wil je, zo met die salonsocialisten? Belasting afpakken, maar wel in een duur huis wonen en je kinderen naar privé-scholen sturen, terwijl je de multi-kul propageert.
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 17:36 schreef Sidekick het volgende:[..]
In een duur huis wonen zou verboden moeten worden.
quote:Inderdaad.
Op zondag 3 augustus 2003 17:32 schreef tvlxd het volgende:
Wat wil je, zo met die salonsocialisten? Belasting afpakken, maar wel in een duur huis wonen en je kinderen naar privé-scholen sturen, terwijl je de multi-kul propageert.
quote:Whehehehe...
Op zondag 3 augustus 2003 18:23 schreef Deadre het volgende:
Stelen word zeker verheerlijkt in de Tora, toch zionist?
quote:Leuk topic.
Op zondag 3 augustus 2003 18:29 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Whehehehe...
quote:Hij maakt zich onsterfelijk belachelijk, leuk dat ie het niet door heeft.
Op zondag 3 augustus 2003 18:32 schreef Sidekick het volgende:
Leuk topic.
quote:
'Nederland lagelonenland, geen kenniseconomie'
UTRECHT - Nederland afficheert zich als een lagelonenland en niet als een trendsettende kenniseconomie. Dat zegt CAO-coördinator Rienk van Splunder van de vakcentrale CNV in een interview met het ANP. Het kabinet en werkgevers focussen zich volgens hem teveel op één punt: loonmatiging.Het kabinet, de vakbeweging en werkgevers hebben begin deze maand weliswaar afgesproken dat ze de komende tijd gaan bekijken hoe de productiviteit van het bedrijfsleven kan verbeteren door het stimuleren van innovatie en scholing. Maar volgens Van Splunder is dat onvoldoende. "Nu de werkloosheid in Nederland sneller stijgt dan in de ons omringende landen, lijkt loonkostenmatiging weer het enige antwoord te zijn van kabinet en werkgevers."
De CAO-coördinator wil aan de hand van zijn discussienota 'Innovatie op tafel' met de elf CNV-bonden bespreken hoe tijdens de CAO-onderhandelingen volgend jaar de aandacht verlegd kan worden van lonen naar productiviteitverbetering. "Wij vragen onszelf af wat wij als vakbeweging kunnen doen om de Nederlandse economie meer innoverend te maken. Dat is eigenlijk niet veel. Wij kunnen alleen wat doen aan de CAO-tafel."
Het is volgens Van Splunder vooral het bedrijfsleven zelf dat moet investeren en het kabinet dat met beleid, vooral op het gebied van onderwijs, kan ondersteunen. Ook moet de overheid volgens hem haast maken met de oprichting van een zogeheten innovatieplatform, dat meer vernieuwing in de productie van het bedrijfsleven moet stimuleren.
Loonmatiging was volgens Van Splunder in de jaren tachtig nog een adequate manier om de economische tegenwind het hoofd te bieden. "Begin jaren negentig werkte het ook nog in combinatie met flexibilisering van de arbeid. De structuur van onze economie is echter nu behoorlijk anders", stelt hij.
Volgens de CAO-coördinator is de Nederlandse economie meer afhankelijk van de wereldhandel geworden. Een groot deel van de oude productie-industrie is de afgelopen twintig jaar naar het buitenland verdwenen. "Dan kan je wel blijven proberen de lonen te matigen, maar andere landen doen dat ook en er zijn altijd landen die dat beter kunnen dan wij." Hij wijst onder meer op de voormalige Oost-Europese landen die volgend jaar toetreden tot de Europese Unie.
"Het Nederlandse bedrijfsleven wordt alleen concurrerender door het maken van nieuwe producten en het verbeteren van productie- en werkprocessen. We moeten slimmer gaan werken, niet zozeer goedkoper. Door betere productieprocessen stijgt bovendien de arbeidsproductiviteit en worden de loonkosten per saldo ook lager", verklaart Van Splunder.
Hij hekelt ook de roep van werkgeversorganisatie VNO-NCW om de gemiddelde werkweek te verhogen naar veertig uur. "Naast dat we vooral slimmer moeten gaan werken, moet dat ook gezonder. De arbeidsproductiviteit stijgt ook als werknemers minder ziek zijn en daardoor meer kunnen doorwerken."
De CAO-coördinator van het CNV is wel voor meer flexibele werktijden. "Voor zowel werkgevers als werknemers. Zij moeten in onderling overleg de werktijden over de dag, de week of zelfs het jaar kunnen afstemmen op de omstandigheden. Werknemers moeten meer mogelijkheden krijgen om arbeid met zorg en scholing te combineren. Werkgevers moeten ook met arbeidstijden kunnen spelen op de momenten dat er meer werk te doen is of juist als het rustig is."
Tijdens de CAO-onderhandelingen volgend jaar wil Van Splunder ook inzetten op meer flexibele werktijden. Verder moet volgens de CAO-coördinator in de onderhandelingen meer de nadruk komen te liggen om te investeren in kennis van werknemers. "Nu domineert de loonvraag nog teveel het CAO-overleg."
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 19:02 schreef pberends het volgende:CDA
quote:Dat klinkt wel erg genuanceerd voor een extreem-rechterling.
Op zondag 3 augustus 2003 19:05 schreef Gil-galad het volgende:[..]
CDA
quote:Ja, weet je het dan nog niet?
Op zondag 3 augustus 2003 19:08 schreef pberends het volgende:
'Nederland lagelonenland, geen kenniseconomie'
Links, paars, allochtonen, Kok, Volkert, Marokko, WAO. Dat zijn de keywords.
quote:ja zelfs de LPF snapt nog beter wat kenniseconomie inhoud dan VVD en CDA.
Op zondag 3 augustus 2003 19:09 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ja, weet je het dan nog niet?
Links, paars, allochtonen, Kok, Volkert, Marokko, WAO. Dat zijn de keywords.
quote:De VVD zou z'n progressief-liberaal karakter eens moeten tonen. Ach, geen ballen.
Op zondag 3 augustus 2003 19:10 schreef pberends het volgende:[..]
ja zelfs de LPF snapt nog beter wat kenniseconomie inhoud dan VVD en CDA.
quote:je vergat onderwijs nog in je rijtje
Op zondag 3 augustus 2003 19:11 schreef tvlxd het volgende:[..]
De VVD zou z'n progressief-liberaal karakter eens moeten tonen. Ach, geen ballen.
btw: m'n topic loopt voor geen meter
quote:Zondag, bierdag. Nee, dan loopt zulks niet.
Op zondag 3 augustus 2003 19:13 schreef pberends het volgende:[..]
je vergat onderwijs nog in je rijtje
![]()
![]()
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 19:14 schreef tvlxd het volgende:[..]
Zondag, bierdag. Nee, dan loopt zulks niet.
quote:Extreem-rechts?
Op zondag 3 augustus 2003 19:06 schreef tvlxd het volgende:
Dat klinkt wel erg genuanceerd voor een extreem-rechterling.
quote:Sorry, zei ik extreem-rechts? Ik bedoel: sociaal betrokken.
Op zondag 3 augustus 2003 19:36 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Extreem-rechts?
quote:Het was slechts dollen en opstaan, gelijk de baby-leeuw.
Op zondag 3 augustus 2003 19:37 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Zullen we ophouden met elkaar etiketjes op te plakken / aan te praten? Fijns.
quote:Ik heb al me best gedaan om offtopic te gaan.
Op zondag 3 augustus 2003 19:13 schreef pberends het volgende:[..]
je vergat onderwijs nog in je rijtje
![]()
![]()
quote:iig beter dan niks
Op zondag 3 augustus 2003 19:42 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Ik heb al me best gedaan om offtopic te gaan.
quote:hehe das wel goeie. Volgens mij was de mislukte DanceValley 2001 gewoon gepland, om in de toekomst postitief in het nieuws te komen
Op zondag 3 augustus 2003 19:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Over wat anders dan: Valt het jullie ook op hoevaak de Dance Valley 2003 in het nieuws was? Zelfs als alles goed gaat komen ze nog in het nieuws. Alsof men er eigenlijk vanuit gaat dat het niet goed zou gaan.
Zo krijg je een journaal/krant iig wel vol.
Nu ik er weer ben, is er nog maar 1 geopend. Zorg ik voor een baggerafstotend laagje rondom POL?
quote:Baggertopics in POL, of in general?
Op zondag 3 augustus 2003 20:22 schreef Sidekick het volgende:
Wat mij wel opvalt is dat er 14 baggertopics zijn geopend in de tijd dat ik weg ben geweest.Nu ik er weer ben, is er nog maar 1 geopend. Zorg ik voor een baggerafstotend laagje rondom POL?
quote:nieuwe topics in POL
Op zondag 3 augustus 2003 20:22 schreef Sidekick het volgende:
Wat mij wel opvalt is dat er 14 baggertopics zijn geopend in de tijd dat ik weg ben geweest.Nu ik er weer ben, is er nog maar 1 geopend. Zorg ik voor een baggerafstotend laagje rondom POL?
quote:In POL:
Op zondag 3 augustus 2003 20:23 schreef tvlxd het volgende:[..]
Baggertopics in POL, of in general?
Opa en oma mogen verrekken ....
Je kan alles over Berlusconi zeggen, maar.....
Waar gaan nu de klappen vallen??
Het grote stelen
Columbia in de polder
Wat is extreem links?
Ik zal het nooit meer doen
Wat heeft de politiek al in praktijk...
Wie is de domste boer?
Pim is al weer een jaartje kassie wijlen...
Jeltje van Nieuwenhoven aangerand...
Heb jij Pim Fortuyn nog eens gezien?
Die leider van de LPF...
wie is er nog lid van lpf?
quote:shit, en in geen van die topics heb ik nog iets gepost.
Op zondag 3 augustus 2003 20:55 schreef Sidekick het volgende:[..]
In POL:
Opa en oma mogen verrekken ....
Je kan alles over Berlusconi zeggen, maar.....
Waar gaan nu de klappen vallen??
Het grote stelen
Columbia in de polder
Wat is extreem links?
Ik zal het nooit meer doen
Wat heeft de politiek al in praktijk...
Wie is de domste boer?
Pim is al weer een jaartje kassie wijlen...
Jeltje van Nieuwenhoven aangerand...
Heb jij Pim Fortuyn nog eens gezien?
Die leider van de LPF...
wie is er nog lid van lpf?
quote:1 oud topic, een stuk of 3 dubbele topics, okay.
Op zondag 3 augustus 2003 20:57 schreef tvlxd het volgende:
Ho, ho, dat zijn veelal oude topics.
En van de rest is het merendeel Emptybrain Fullbrain topics, die hij bleek te jatten van een andere stite. Dus vlei jezelf niet over je belangrijkheid
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 21:00 schreef Sidekick het volgende:[..]
1 oud topic, een stuk of 3 dubbele topics, okay.
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 21:00 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Emptybrain Fullbrain topics,
quote:Oh, jij dacht hiervoor serieus dat meneer Fullbrain die columns zelfs schreef?
die hij bleek te jatten van een andere stite.
[Dit bericht is gewijzigd door Gil-galad op 03-08-2003 21:03]
quote:Kloon van X-Ray zeker?
Op zondag 3 augustus 2003 21:02 schreef tvlxd het volgende:, klik ik net op die ene. 't Gevaar van propaganda en selectiviteit. Ach, "extreem links" in de titel trekt mij. Ik ben namelijk extreem0links.
quote:Absoluut niet, hoewel ik 't oude keizerlijk Pruisen adoreer. Ik ben immers extreem-rechts.
Op zondag 3 augustus 2003 21:03 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Kloon van X-Ray zeker?
[Dit bericht is gewijzigd door tvlxd op 03-08-2003 21:05]
quote:Mij?
Op zondag 3 augustus 2003 21:03 schreef Maerycke het volgende:
'Navond...Heb ik nog wat gemist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |