Wat hebben jullie gekozen en waarom? Wat zijn de voor- en nadelen daarvan?
Zijn er voor die bijzondere maat bedden wel beddegoed te krijgen bij de "normale" winkels of moet je alles zelf maken?
Heb je nog bedrekjes nodig voor het eruit vallen 's nachts?
Kortom, vragen allom en ik zie door de bedden het slaapbos niet meer.
Ow en voor mijn beeldvorming, foto's van de bedjes zou wel leuk zijn.
Voor René hadden we dit meegroeibed gekocht. Ik was namelijk bang dat dat kleine lijfje nog geen compleet 1persoonsbed kon verwarmen. Kruiken vind ik dood eng, dus dat was ook geen optie, net alsbijv. een electrische deken. Dus dan een bed dat mee kan groeien en dat ze zeker weten zelf kan verwarmen.
Het komt bij IKEA vandaan, waar zo ook matrassen in onderdelen verkopen voor dit bedje. Maar dat matrasje vonden we veel te dun, dus hebben we zelf een matras aan stukken gezaagd.
Ik vind het nadeel van dit bed, dat het erg laag is. Dat is nu nog een voordeel, maar als ze straks op de volledige lengte zit en dus ook zelf "groot" is, is het gewoon te laag. dus René zal er niet haar hele één-persoons-bedden-leven mee doen
Papa Vindt het bed ook erg lekker slapen
[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 26-07-2003 22:05]
[Dit bericht is gewijzigd door Spuuglokje op 26-07-2003 22:20]
En nu even vrij uit een mailtje dat ik al naar jou, Lois gestuurd had, maar ja, dat kent natuurlijk niet iedereen: de uitleg:
"Net bij de Ikea geweest voor een juniorbed, maar toch maar niet gekocht. Ten eerste vanwege de prijs (incl. matras rond de 200 euro), maar ook wel omdat de matras uit 3 delen bestaat, en dus altijd kieren enzo. Nou stond er boven nog mijn houten bed van vroeger, met vrijwel nieuwe matras, en dat hebben we nu toch maar naar beneden gehaald. Maar iets zegt me dat het een lange lange avond gaat worden hier Jorden klom wel erg vaak uit bed, en vroeg of laat gaat hij zich daaraan nog eens ontzettend bezeren."
Ben (ook) benieuwd naar reacties van anderen!
O ja, tot nu toe gaat het aardig, behalve dat Jorden afgelopen nacht tot twee keer toe bij mij in bed is gekropen...
quote:Cute!
[b]Op zaterdag 26 juli 2003 22:04 schreef moussy het volgendePapa Vindt het bed ook erg lekker slapen
[afbeelding]
Zelfde als Moussy, nu prima, maar over een poosje wel erg laag. Ik gebruik in de kortste stand (ca. 1 m 20) de badstofhoeslakens die ik ook voor zijn ledikant had, die rekken lekker mee. Verder een normale 1-persoonsmaat dekbedhoes (Bob de Bouwer natuurlijk ) die ik aan de onderkant om de matras vouw. Als het bed een standje groter gaat, ben ik van plan normale jerseyhoeslakens te gebruiken, en die creatief om de matras te vouwen
quote:Ja, maar ze zijn het liefst als ze slapen
Op zaterdag 26 juli 2003 22:12 schreef Nausicaa het volgende:
Al die arme kindertjes die zomaar 's nachts door hun moeder gefotografeerd worden
quote:Dat zag ik ook al ja
Op zaterdag 26 juli 2003 22:19 schreef Spuuglokje het volgende:
Hee Rewimo, wij hebben hier dus precies hetzelfde bed, zelfde kleur zelfs, maar heb jij nu wel of niet een plankje aan de zijkant?
Wij zitten hier zo in dubio, het is soms nogal niet een uitgaaf zo'n bed en vooral omdat we voor Eva een speciaal matras moeten (hypoallergeen, anti-astma en huisstofmijthoezen etc) weten we echt niet wat we nou moeten doen.
* Lois gaat gewoon wachten op nog meer verhalen.
Edit=aanvulling
Nou zag ik vandaag een aanbieding in het blad Kinderen van aankomende maand van een heel lief peuterbed, compleet met hypo-allergeen matras en dekbed. Dat leek me wel iets.
Ik heb alleen het boekje al naar Karin gebracht dus ik kan geen plaatje inscannen.
quote:Als je een speciale matras moet kopen, zou ik een normaal eenpersoonsbed kopen (die zijn niet zo duur, en eventueel koop je dat dan tweedehands). Zo'n matras is al hartstikke duur
Op zaterdag 26 juli 2003 22:31 schreef Lois het volgende:
Bedankt voor alle mooie foto's alvast!Wij zitten hier zo in dubio, het is soms nogal niet een uitgaaf zo'n bed en vooral omdat we voor Eva een speciaal matras moeten (hypoallergeen, anti-astma en huisstofmijthoezen etc) weten we echt niet wat we nou moeten doen.
* Lois gaat gewoon wachten op nog meer verhalen.
-edit- Kinderen opzoekt en bed bekijkt: leuk bedje! Moet je nog wel schilderen
Ik kan niet scannen - geen XP-drivers - anders zou ik dat even doen voor je.
quote:Ow das lekker dan
Op zaterdag 26 juli 2003 22:33 schreef Rewimo het volgende:[..]
Als je een speciale matras moet kopen, zou ik een normaal eenpersoonsbed kopen (die zijn niet zo duur, en eventueel koop je dat dan tweedehands). Zo'n matras is al hartstikke duur
Overigens las ik van de week ergens dat die speciale matrassen (of -hoezen) niet eens helpen...
quote:Leuk bedje he? We kunnen het dan in de kleuren van de commode schilderen, dat lijkt me wel leuk. Let hier wederom op het gebruik van het woord we. Er komt nl. geen we bij kijken, Jeroen is schilder dus die moet gewoon aan de bak.
-edit- Kinderen opzoekt en bed bekijkt: leuk bedje!Moet je nog wel schilderen
Ik kan niet scannen - geen XP-drivers - anders zou ik dat even doen voor je.
Lois, hier is je bedje
Ze hebben tot zo'n anderhalf jaar geleden gestapeld gelegen, maar toen wilde Kevin ook weleens gewoon uit bed kunnen stappen, dus nu liggen ze naast elkaar.
Na de vakantie gaan we de zolder verbouwen voor Kevin. Krijgen ze ieder hun eigen kamer. Is wel zo fijn, omdat Kev over een jaar naar de middelbare school gaat.
De eerste paar keer is het natuurlijk best eng om in zo'n groot bed te slapen, maar Julian wende er vrij snel aan
En het is goedkoper, want je hoeft geen speciaal beddengoed te kopen zoals bij een peuterbed.
Dit is een foto van mijn bed, maar Julian slaapt in precies hetzelfde bed, alleen hij heeft dan natuurlijk een leuker dekbed
quote:Ik heb niks speciaals voor het kleine-grote-bedje gekocht. In het begin sliep René gewoon nog onder dr ledikantendekbedje en nu slaapt ze onder een groot dekbed, dat ik om het voeteneinde heen sla. Voor de onderlakentjes gebruik ik ook nog steeds die van het ledikantje. Maar dat kan natuurlijk alleen maar met jersey of badstofonderlakens.
Op zondag 27 juli 2003 11:54 schreef Sylvana het volgende:
En het is goedkoper, want je hoeft geen speciaal beddengoed te kopen zoals bij een peuterbed.
quote:owa, dat kan natuurlijk ook gewoon
Op zondag 27 juli 2003 12:26 schreef moussy het volgende:[..]
Ik heb niks speciaals voor het kleine-grote-bedje gekocht. In het begin sliep René gewoon nog onder dr ledikantendekbedje en nu slaapt ze onder een groot dekbed, dat ik om het voeteneinde heen sla. Voor de onderlakentjes gebruik ik ook nog steeds die van het ledikantje. Maar dat kan natuurlijk alleen maar met jersey of badstofonderlakens.
Vanochtend plukten we voor het eerst vruchten van het niet-meer in een ledikantje slapen van Jorden. We werden vanochtend (half acht) niet meer wakker van een huilende Jorden die in zijn bedje stond te staan (als hij nog niet helemaal wakker is heeft-ie nog niet door dat hij uit zijn ledikantje kan klimmen), maar van een vrolijke Jorden die lekker bij ons in bed kroop....
quote:Ik heb zelf ook van die huisstofmijthoezen (dekbed, kussen en matras). Ze zeggen dan misschien nu wel dat ze niet goed werken. Ik heb het zelf minder benauwd, slaap beter en nies minder sinds ik die dingen heb. Dus of ze helpen wel een beetje of het is psychisch
Op zaterdag 26 juli 2003 22:31 schreef Lois het volgende:
Wij zitten hier zo in dubio, het is soms nogal niet een uitgaaf zo'n bed en vooral omdat we voor Eva een speciaal matras moeten (hypoallergeen, anti-astma en huisstofmijthoezen etc) weten we echt niet wat we nou moeten doen.
Zelf heb ik een bijzondere maat matras en die hoezen hebben ze toen speciaal op maat gemaakt. Daarnaast kreeg ik ze helemaal vergoed van de verzekering. Al weet ik niet of je ze binnen een paar jaar 2x vergoed krijgt. Misschien is in het begin omvouwen van die dingen een optie. Ok het is niet zo mooi, maar bij mij maakt het geen verschil in allergische reacties. Zolang ze maar goed dicht zitten.
Suc6 ermee
Wij hebben besloten toch maar voor een peuterbedje te gaan, ipv een normaal een persoonsbed en vooral om het argument wat Moussy al aandroeg nl. dat zo'n klein lijfje het ook moet verwarmen.
De aanbieding uit Kinderen klinkt zo goed dat we dat misschien gaan doen.
Voor meer info:
http://www.wildkidzz.com/products_n.php?belgT=Bedden&cat=Kroonbed&act=vz&lang=nl&id=nl20030520114638aom
Ik vind het bovenstaande kroonbed wel erg leuk voor Jillian, maar voorlopig slaapt ze nog lekker knus in haar ledikant. Ze doet nog geen uitbraakpogingen, maar dat zal wel niet meer zo lang op zich laten wachten
Maar ik ben ook erg benieuwd wat die aanbieding van Kinderen precies inhoudt. Is het echt zo voordelig?
quote:Bed 70x150 ¤ 179
Op woensdag 30 juli 2003 13:11 schreef livelink het volgende:
Lois, wij zijn ook naar een peuterbedje aan het kijken en wij gaan in principe voor Christan's bedje, maar wat is die aanbieding in Kinderen nu precies? Moet je daarvoor een abonnement hebben of kan het ook via de losse verkoop? En zo ja, hoe duur is het dan?
Bed 90x200 ¤ 199
Matras ¤ 79,95
Nachttafeltje ¤ 59
Dekbed ¤ 44,95 (gratis bij aankoop bed+matras)
Het maakt niet uit of je abonnee bent.
Ik vind het niet echt goedkoop, maar het is wel een erg leuk bed
Alles ongelakt trouwens, je kunt het zelf een leuk kleurtje geven.
O eh, Christans bedje kost nieuw ¤ 89.
Ik heb de advertentie even ingescand uit Kinderen, hij is alleen een beetje groot geworden maar wel goed leesbaar. Hij staat hier.
Je hoeft dus geen lid te zijn zie ik.
quote:lijkt mij ook.
Op woensdag 30 juli 2003 23:04 schreef Dinus het volgende:
Is het kunnen verwarmen van het hele bed zo belangrijk?
Ik verwarm in m'n eentje toch ook lang niet onze hele lietsjumow
Het gaat toch om het plekje waar je ligt?
quote:wat een vreselijk bed zeg
Op donderdag 31 juli 2003 10:44 schreef Lois het volgende:
Wat een mooi bedje Meaghan, echt een prinsessebedje. Heel erg lief.Ik heb de advertentie even ingescand uit Kinderen, hij is alleen een beetje groot geworden maar wel goed leesbaar. Hij staat hier.
Je hoeft dus geen lid te zijn zie ik.
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 11:49 schreef Joene het volgende:[..]
wat een vreselijk bed zeg
lijkt wel op dat bedje van René en das véél goedkoper.
Oh ja, over dat warm houden van het bedje. René heeft ook wel bij mn moeder geslapen en daar sliep ze in een normaal bed, maar dan had ze hele koude pootjes. Ondanks dat ze onder hetzelfde dekbed lag
quote:Misschien was het dekbed daar niet ingestopt? of heeft ze thuis altijd slofjes aan 's avonds en bij oma niet?
Op donderdag 31 juli 2003 11:52 schreef moussy het volgende:[..]
Ik vinnut wel leuk!! vooral in zulke kleurtjes
lijkt wel op dat bedje van René en das véél goedkoper.
Oh ja, over dat warm houden van het bedje. René heeft ook wel bij mn moeder geslapen en daar sliep ze in een normaal bed, maar dan had ze hele koude pootjes. Ondanks dat ze onder hetzelfde dekbed lag
* Lois is weer aan het twijfelen*
quote:Inderdaad.
Op donderdag 31 juli 2003 21:03 schreef Dinus het volgende:
Ik denk dat het ook door de commercie is bedacht, je moet dan ook de hele zooi aan matras en beddegoed en dergelijk weer opnieuw aanschaffen.
Paar leuke frutsels/knuffels/beddegoed en dat kind voelt zich ook in een bed van 2 meter hardstikke geborgen hoor. Met als voordeel dat je gewoon wel standaard spul kunt kopen ipv over-priced kinder-spul.
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 31-07-2003 21:07]
Net zo goed dat je een godsvermogen moet betalen voor een baby kamer. Er wordt tegenwoordig stevig op sentiment gemarketingt in mijn opinie
quote:dat is bij elk kind toch verschillend ?
Op donderdag 31 juli 2003 21:06 schreef Lois het volgende:
Aan de andere kant, zo snel zijn ze nou ook weer niet 1.50m toch?* Lois is weer aan het twijfelen*
quote:idd
Op donderdag 31 juli 2003 21:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zou gewoon een nomaal bed kopen. Vind die tussenmaten een beetje onzin hype eigenlijk.Net zo goed dat je een godsvermogen moet betalen voor een baby kamer. Er wordt tegenwoordig stevig op sentiment gemarketingt in mijn opinie
quote:Klinkt wijs
Op donderdag 31 juli 2003 21:07 schreef Tijn het volgende:[..]
Inderdaad.
Paar leuke frutsels/knuffels/beddegoed en dat kind voelt zich ook in een bed van 2 meter hardstikke geborgen hoor. Met als voordeel dat je gewoon wel standaard spul kunt kopen ipv over-priced kinder-spul.
En op een groot bed kunnen kleine meisjes lekker uitgebreid zitten tutten met de poppen herinner ik me nu!
Ik ga ook voor een groot bed tzt
quote:Ik vond zo'n 'volwassen-bed' wel erg groot voor een 2-jarige, daarom had ik toch liever een kleiner bedje. Ik heb wel een mee-groei bed (van Ikea, dezelfde als Rewimo) gekocht, zodat hij er niet zo heel snel uitgroeid. Bovendien is er een broertje of zusje voor Daan op komst, dus ik verwacht dat het bed nog wel een aantal jaar gebruikt wordt.
Op donderdag 31 juli 2003 21:00 schreef Tijn het volgende:
Waarom zou je eigenlijk zo'n speciaal formaat-bed kopen? Is het niet veel handiger om direct een volwassen-bed aan te schaffen. Ben je gelijk klaar, die kinderen groeien nogal hard immers.
quote:Lois, je moet niet van die 1.50 uitgaan, tel er zeker 20 cm bij op voor comfortabel liggen (anders zou ze 'ingeklemd' liggen). Wouter van 5 is nu al ruim over de 1.25, die is 5,maar wel een beetje erg groot, dus Eva kan zeker tot haar 6e in het bed
Op donderdag 31 juli 2003 21:06 schreef Lois het volgende:
Aan de andere kant, zo snel zijn ze nou ook weer niet 1.50m toch?* Lois is weer aan het twijfelen*
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 23:09 schreef moussy het volgende:
Ik ben maar 1.54 dus tot de leeftijd van 10 ofzo had ik er nog wel in kunnen liggen
quote:Hij gaat op de grote snurkende bult af
Op donderdag 31 juli 2003 23:19 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
Jij bent straks helemaal niet meer terug te vinden in je nieuwe waterbed
Ik zie Peter al zoeken: 'Waar BEN je nou toch, waar zit je?'
)
quote:Jij projecteert dan jouw gevoelens op je kind.
Op donderdag 31 juli 2003 22:16 schreef livelink het volgende:
Ja, bij mij zijn het toch de emoties die wat dat betreft een rol spelen. Ik vind het zo'n grote overgang van ledikant naar groot bed.
Aan de andere kant vond ik de overgang van wieg naar ledikant ook al zo enorm. Ik had er echt erg veel moeite mee om Katja uit de wieg te verhuizen en als ik nu zie hoe lekker ze in het ledikantje ligt, dan is het toch snel gegaan. Dus ik twijfel ook nog wel........
quote:En het zijn de fabrikanten die daar slim op in spelen. Als je je hierdoor laat leiden, wordt er alleen maar geld uit je zak geklopt.
Op donderdag 31 juli 2003 22:16 schreef livelink het volgende:
Ja, bij mij zijn het toch de emoties die wat dat betreft een rol spelen. Ik vind het zo'n grote overgang van ledikant naar groot bed.
Zoals Milagro al zei, een kind heeft er echt geen problemen mee om in een groot bed te slapen.
René en ik hebben samen het ledikant uit elkaar gehaald, nieuwe bed in elkaar gezet. Samen opgemaakt en toen zijn we samen een nieuwe pon gaan kopen. Ondertussen had Peter het bed versierd met ballonnen en een nieuw voorleesboek op het bed gelegd. Nou, mooier en spannender kan toch niet.
We moeten bij René met zulke dingen wel een feestje maken, ze is nml heel erg dwangmatig
Het is bijna zover, Esther gaat als alles meezit dit weekend in haar nieuwe 1-persoonsbed slapen!
We hebben een houten bed gekocht, het wordt vanmiddag door m'n vriend opgehaald.
We hebben meteen een mooi dekbedovertrek uitgezocht van Pooh die wat duurder mocht zijn voor het "leuke" en daarmee heeft ze al een hele middag door de kamer gesjouwd
Vanmiddag of anders zaterdag kopen we de rest wat nodig is zoals bodem en matras en nog wat beddengoed en dan gaat ze voor de middagtuk in haar nieuwe bed. Dan is het nog licht, slapen doet ze 's middags toch nog maar zelden en kan ze het mooi bekijken en besnuffelen.
En dan hopen dat het slapen in het nieuwe bed geen drama wordt!!
We hebben geen ruimte in haar kamer om het oude bed nog even te laten staan.... dus meteen voor het echie!!!
Er waren nog meer mensen aan het twijfelen ove rmeegroei of gelijk een gewoon bed, wat hebben jullie gedaan???
We moeten het trouwens nog kopen. Afgelopen week hebben we rondgekeken en een keuze gemaakt.
edit: wat is beddengoed (een beetje leuk kinderspul) trouwens ontzettend duur zeg....
[Dit bericht is gewijzigd door lily op 16-10-2003 14:05]
quote:Inderdaad. Onze jongste ligt nu nog onder een abc dekbedje met clowns, hoewel hij er eigenlijk al te oud voor is. (9)
Op donderdag 16 oktober 2003 13:58 schreef lily het volgende:
edit: wat is beddengoed (een beetje leuk kinderspul) trouwens ontzettend duur zeg....
Als we de slaapkamers veranderd hebben, kopen we meteen nieuwe en geven we deze 'kinderachtige' dekbedden aan een neefje of nichtje.
ik wil als het kan wel even de stof voelen. Ik had er laatst eentje voor onszelf besteld bij Neckerman, maar die is zo dun dat je tijdens het verschonen bang bent hem stuk te trekken.
Ik koop trouwens alleen maar hoezen van 100% katoen, die zijn dikker dan die dingen waar polyester in zit.
dekbedovertrekkies maak ik trouwens gewoon zelf, maar ze slaapt nog steeds liever met de handdoek
Maar Ikea schijnt ook leuke dekbedovertrekken te hebben en lang niet zo prijzig. Een leuk dekbedovertrek kan de overgang naar een groot bed misschien wel wat vergemakkelijken. Zo is Jillian helemaal weg van de Teletubbies en zit ik eraan te denken om er alvast maar een aan te schaffen, ze zijn alleen zo prijzig en haast niet meer te krijgen.
quote:Ik heb ze dus alleen in de catalogus gezien, maar goed dat je het even zegt, scheelt me weer een ritje naar Amsterdam.
Op donderdag 16 oktober 2003 16:35 schreef moussy het volgende:
Ik vind de dekbedhoezen van Ikea zo dun...
Ik heb voor Christan twee dekbedhoezen met auto's gekocht, ik geloof voor 10 of 12 euro. Op rommelmarkten (tip: Leiden, Groenoordhallen, voor wie er in de buurt woont) vind je zoiets nogal eens voor een leuke prijs. Heb nog altijd spijt van een Sesamstraatdekbed dat ik liet liggen. Was 14 euro, stom stom stom, ik had op dat moment geen idee wat die dingen in de winkel kosten
quote:Ze hoeft toch straks niet voor de baby uit het ledikant, hè?
Op donderdag 16 oktober 2003 16:26 schreef Meaghan het volgende:
Voorlopig blijft Jillian nog even in haar ledikant slapen, eerst maar eens aan haar nieuwe kamer wennen. De komst van de baby zal natuurlijk ook z'n impact hebben op haar, dus teveel veranderingen in één lijkt me niet zo'n verstandig idee. Ze slaapt ook erg onrustig de laatste tijd, zo huilt ze geregeld het hele huis bij elkaar 's nachts en wil dan niet meer slapen.. erg fijn zo op het einde van de zwangerschap
Ik heb toen de tweede op komst was, de oudste een maand of vijf voor de bevalling uit het ledikant gehaald en in een groot bed. Hij was toen anderhalf.
Toen de jongste werd geboren was hij alweer vergeten dat dat zijn kleine bedje eigenlijk was.
quote:Zeg dat! Damon begint ook het Bob de Bouwer virus te krijgen. Ik gisteren naar de Leen Bakker...
Op donderdag 16 oktober 2003 16:57 schreef Rewimo het volgende:
Vooral de dekbedhoezen met een thema (Booooob de Bouwer) zijn giga duur.
Bob de Bouwer dekbedovertrek 39,95
quote:Ja, en dat geldt ook voor alle andere rages: Barbie, Tweenies, Sesamstraat enzovoort. Ik vraag ze dus aan opa's en oma's met verjaardagen. Christan krijgt er zondag eentje (weet ie nog niet)
Op donderdag 16 oktober 2003 17:09 schreef lily het volgende:[..]
Zeg dat! Damon begint ook het Bob de Bouwer virus te krijgen. Ik gisteren naar de Leen Bakker...
En qltel had geluk: een klant van hem maakt ze en hij mocht er eentje meenemen voor de helft van de winkelprijs Dus bij hem heeft Christan er ook een.
quote:Is niet gezellig meer. Ik doe hier niet aan mee. Liggen ze maar niet onder hun favo cartoon figuur. Want nu is het Bob de Bouwer voor die kleintjes, maar als ze 5 zijn vinden ze daar niks meer aan. Zit je met je dure dekbed te kijken.
Op donderdag 16 oktober 2003 17:09 schreef lily het volgende:[..]
Zeg dat! Damon begint ook het Bob de Bouwer virus te krijgen. Ik gisteren naar de Leen Bakker...
En ach, één zo'n dure, voor de overgang naar het grote bed, kan natuurlijk altijd.
(de winter komt eraan en het is totaal niet veel werk om zo'n ding in elkaar te stikken en op te moeten sturen, misschien red ik het zelfs nog wel voor de 25e voor de belangstellenden)
quote:zoveel bob de bouwer fans zijn er nog niet
Op donderdag 16 oktober 2003 17:20 schreef lily het volgende:
jee, weet wat je zegt Knor
en daarnaast het zijn maar een paar rechte naadjes. is met knippen erbij misschien een klein half uurtje werk
quote:Bob de Bouwerstof heb ik nog steeds niet kunnen vinden. Ik zoek het ook, maar dan voor gordijnen. Want 40 euro voor 1 gordijn gaat mij dus ook veel te ver.
Op donderdag 16 oktober 2003 17:19 schreef Knorretje het volgende:
* Rewimo zal zodra ze op de markt is eens kijken wat de bob de bouwerstof kost en wat dan de kosten zullen zijn van een dekbedovertekje(de winter komt eraan en het is totaal niet veel werk om zo'n ding in elkaar te stikken en op te moeten sturen, misschien red ik het zelfs nog wel voor de 25e voor de belangstellenden)
Als je bij de Ikea bent en die kinderkamertjes ziet, zien die meegroeibedjes er wel altijd heerlijk knus uit....
(een kaboutershuisjes gevoel, zeg maar...)
quote:Ja, dat is een van de redenen waarom ik er eentje wilde. En ik vind het ook een geweldig gezicht als Christan in zijn bedje ligt, niet zo'n enorme vlakte maar een bedje dat bij zijn grootte past
Op donderdag 16 oktober 2003 17:23 schreef lily het volgende:
trouwens ontopic:Als je bij de Ikea bent en die kinderkamertjes ziet, zien die meegroeibedjes er wel altijd heerlijk knus uit....
En bij de grootte van zijn kamertje
nee, ik ga toch maar voor het bed wat we uitgekozen hebben (van 2.00m)
quote:yep wij vielen er ook als een blok voor
Op donderdag 16 oktober 2003 17:23 schreef lily het volgende:
trouwens ontopic:Als je bij de Ikea bent en die kinderkamertjes ziet, zien die meegroeibedjes er wel altijd heerlijk knus uit....
(een kaboutershuisjes gevoel, zeg maar...)
quote:Alicia kan er helemaal jaren mee doen denk ik
Op donderdag 16 oktober 2003 17:28 schreef Knorretje het volgende:[..]
yep wij vielen er ook als een blok voor
ligt Damon geklemd in zijn ledikant heb ik nog geen keuze gemaakt...
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 17:30 schreef lily het volgende:
he bah, dadelijk ga ik weer twijfelen....
Je moet ook een beetje mazzel hebben hoor. Wij kochten die bedjes tweedehands en heel goedkoop. Dan is het niet zo'n grote investering. Beddegoed heb ik gewoon in de normale eenpersoonsuitvoering gekocht, dat hoef je dan maar één keer aan te schaffen.
quote:Nee hoor, voorlopig blijft ze in haar eigen bedje slapen, want de baby ligt de eerste maanden in een wiegje bij ons op de kamer. We hebben wel een tweede ledikant staan voor als ze over een tijdje naar haar nieuwe kamer gaat. En ze gaat pas naar boven wanneer ik geheel hersteld ben van de zwangerschap en de bevalling en het trappen lopen geen problemen meer geeft. Ze hoeft dus ook niet meteen haar kamer af te staan met de komst van de baby.
Op donderdag 16 oktober 2003 17:03 schreef Gia het volgende:[..]
Ze hoeft toch straks niet voor de baby uit het ledikant, hè?
Want dan zou ze zich misschien verdreven kunnen voelen.Ik heb toen de tweede op komst was, de oudste een maand of vijf voor de bevalling uit het ledikant gehaald en in een groot bed. Hij was toen anderhalf.
Toen de jongste werd geboren was hij alweer vergeten dat dat zijn kleine bedje eigenlijk was.
quote:Ik heb een goedkope van ikea (die gestreepte uit de catalogus) en een dure en ze zijn allebei even dun
Op donderdag 16 oktober 2003 16:47 schreef Meaghan het volgende:[..]
Ik heb ze dus alleen in de catalogus gezien, maar goed dat je het even zegt, scheelt me weer een ritje naar Amsterdam.
Trouwens, ik kijk voor dekbedovertrekken weleens bij wehkamp. Ze zijn erg vaak in de aanbieding daar en het scheelt een boel geld. Zo had ik er laatst nog een besteld voor maar 13 Euro'tjes(lits-jumeaux) en dan heb je echt mooie kwaliteit.
quote:Daar koop ik ze ook
Op donderdag 16 oktober 2003 18:19 schreef Meaghan het volgende:
Trouwens, ik kijk voor dekbedovertrekken weleens bij wehkamp. Ze zijn erg vaak in de aanbieding daar en het scheelt een boel geld. Zo had ik er laatst nog een besteld voor maar 13 Euro'tjes(lits-jumeaux) en dan heb je echt mooie kwaliteit.
Dus hier 2x groot bed, 2x feest 2x heerlijk slapen
groetjes
Stout
Zegt ze vanmorgen: nee, ik heb me bedacht ik houd het toch nog....
Nu slaapt onze 2e er inmiddels al een aantal maandjes in. Mijn man heeft het bedje op de matrasmaat pas gemaakt.
quote:Ja, inderdaad. Ik heb er een paar maanden geleden ook 1-tje gemaakt voor een peuterbedje. Ik had nog gordijnstof over. Het is echt heel simpel en snel gemaakt!
Op donderdag 16 oktober 2003 17:22 schreef Knorretje het volgende:[..]
zoveel bob de bouwer fans zijn er nog niet
en daarnaast het zijn maar een paar rechte naadjes. is met knippen erbij misschien een klein half uurtje werk
Vanmiddag heeft ze gezien hoe papa het bed in elkaar zette, en mocht ze beneden in de huiskamer spelen met haar nieuwe dekbed met Pooh-hoes erom. Ze vond het erg leuk en heeft de hele middag lopen bellen met Nijntje aan haar oor om het iedereen te vertellen
Ik heb het bed wel een beetje kort opgemaakt, maar vooralsnog hebben we geen spijt van de keuze voor een gewoon 1- persoons, er is genoeg plek voor veel knuffels aan het hoofdeind en we kunnen er lekker even naast liggen om voor te lezen.
Ik zal morgen als ik het niet vergeet even een foto maken.
Ze is er gisteravond twee keer uitgeduveld, maar daarna de hele dag niet weer! Da's toch hoopvol
Er ligt nu een dik kussen om de val op te vangen....
Sven was de eerste nachten ook geen probleem op het nieuwe bed, nu 's avonds wel
Dus eerst bij ons op bed en dan naar z'n eigen, overdag geen probleem.
Sven z'n nieuwe bed en kamerfoto's in Het grote dreumes,peuter en kleuter topic deel 9
We hebben nu een wat hoger bed gekocht, waar nog een onderbed bijhoort, dat je als logeerbed kunt gebruiken. Het grote risico is natuurlijk dat Katja uit het hogere bed kan vallen. Als dat risico te groot wordt zullen we haar de eerste tijd op het onderbed leggen.
Gelukkig hebben wij er nog eentje over, voor het wennen
Esther is nog een keertje uit bed gevallen, en wij hebben het matras van het ledikantje nu op de grond voor haar bed liggen. Dat trekken we onder haar bed vandaan als het licht uitgaat zodat ze niet op het idee komt daar op te gaan liggen.
Ik heb er zelf meer moeite mee dan Katja.
Voor je eigen gevoel is het misschien prettig het matrasje van het ledikantje naast het bed te leggen, dat schuif je er zo onderuit als ze in bed ligt en het licht is uit. (veel te interresant anders )
ik val vreselijk in herhaling zie ik
Ik installeer Esther nu tijdens de middagdut van Jennifer in de box met een groot kussen, zodat ze toch rust en dan ga ik zelf ook even languit op de bank liggen.
En het vroege wakkerzijn van Katja, heeft dat ook niet te maken met wintertijd? Esther is sinds het uur verschil ook nog steeds vroeger wakker dan daarvoor....
quote:Mijn zoontje is net 2 geweest, maar ik denk dat hij er meteen uit loopt.
Op dinsdag 3 februari 2004 23:23 schreef Rewimo het volgende:
Het bedje is wat groter dan een ledikantje, ik meen in de kleinste stand 1,50. Vanaf een jaar of 2 kunnen ze er prima in.
(toch vreemd eigenlijk, hij kan er makkelijk gewoon uitstappen maar doet dit niet)
Het bedje van Eva ziet er heerlijk gezellig uit
je zou er bijna zelf instappen
Waar komt die hoes vandaan? Ik vind hem ontzettend leuk!quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:04 schreef Lois het volgende:
Wat een mooi bed Piet!! Bekende hoes ook, Eva had hem en Iris heeft hem nu. Ze vinden hem allebei geweldig.
[sub] Yup, hoezo?quote:
echt HEMA.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waar komt die hoes vandaan? Ik vind hem ontzettend leuk!
Ik had al een vermoedenquote:
Mel?quote:Op maandag 7 november 2005 18:04 schreef Rewimo het volgende:
Schattig bedje, MelEen echt meisjes bed
Ja het is inderdaad een halfhoogslaper!! Ze hebben dat bewust gedaan omdat ie daar niet uit kon. Maar na een paar weken snapte hij al dat als ie de laatjes opendeed dat ie via daar eruit konquote:Op woensdag 9 november 2005 14:54 schreef poemojn het volgende:
MeNicole, is dat geen halfhoogslaper?
Die van Isa natuurlijkquote:Op donderdag 10 november 2005 18:00 schreef phileine het volgende:
Welk spijlenbedje bedoel jij Danosa?
wat schattig eigenlijk zegquote:Op woensdag 9 november 2005 12:15 schreef bixister het volgende:
ik heb nog ff op marktplaats zitten zoeken en zag meteen een paar hele leuke peuterbedden. kreeg bijna alweer spijt van onze vikare. bijv. deze of deze.zie je maxim er al in liggen martineke?
Hier ook een ikea medewerkerquote:Op woensdag 16 november 2005 08:48 schreef juudpy het volgende:
Ja helaas,
Wanneer je Ikea belt kan niemand je dus vertellen wat de maten zijn van de matrassen. Dus ik gisteren toch maar er naartoe gereden, aangezien ik er niet echt achter kon komen. Met natuurlijk jullie tip van die nieuwe matras die ze hebben. Maar ja die matras is zo nieuw dat niemand er iets vanaf wist en ze ook nog niet in de schappen lagen. Ik heb ze m oeten laten zien dat hij op internet stond voordat ze me geloofden. Kost me dus weer een ritje, want blijkbaar komen ze ws zaterdag binnen.
![]()
ooh en qua bodem niet met latjes doen.. ik plaatste de voeten tussen de latjes en dan hopla matras omhoog wippen.. dat me zus uit bed kukelde ( of zus bij mijquote:Op vrijdag 18 november 2005 23:43 schreef livelink het volgende:
Is een goede tip, Evenstar. Wij hebben wat lopen zeulen met die trappen. Was wel leuk speelmateriaal.
Wat een lekker stel is het he, Sven blijft liggen tot we zijn kamer inkomen (wel druk roepend dat hij wakker is hoor) en als zijn slaapzak uit is (die hij uittrekt nadat we zeggen dat dat magquote:Op dinsdag 27 december 2005 23:15 schreef danosa het volgende:
. Jadey durft niet eens zelf uit haar bedje te klimmen, ze zwiepert er wel een beetje over en vraagt dan of ik wil helpen. Ik zeg weleens dat ze het zelf moet doen, maar dan schud ze driftig nee, ze durft het echt niet.
Hier niet hoor Danosa, de beide jongens gingen wel goed in het grotere peuterbed. Ik heb een bed van 1.50 meter met nog wel een soort van spijltjes ervoor, maar ze kunnen er zo zelf uitklimmen. Storm ging keurig in bed en slapen en kwam er alleen met een goede reden uit, de middelste, Sverre (inmiddels ruim 3 jaar), kwam helemaal niet zelf uit bed, die bleef tot voor 2 maanden terug zelfs nog keurig in zijn bed spelen tot ik hem op kwam halen. Imniddels is het peuterbed bij hem vervangen voor een groot bed en hadden we het peuterbed naar Lune gedaan. Zij was toen net 2 jaar. En die genoot zo van haar vrijheid op uit bed te komen dat ze hele nachten begon te spoken. Veel wakker, onrustig, direct bed uit en kamer op de kop zetten. En savonds een spelletje maken van uit bed klimmen zogauw ik de deur dichtdeed. Na een week was ik het zat en ging ze terug in haar kleine bedje. En ze sliep de nacht weer door en ze haalde de slaap in. Ze heeft wel geprobeerd om toen uit dat bedje te klimmen, éénmaal een gelukte poging en een tweede poging die minder goed gelukt was, toen was het huilen en sindsdien blijft ze weer keurig in het bedje. Voorlopig laat ik het nog even zo, en ik heb het idee dat Lune dit ook nog wel goed vindt, ze gaat tevreden slapen, ze slaapt lekker door en sochtends wacht ze vrolijk tot ik haar op kom halen...quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:59 schreef danosa het volgende:
Prachtig Karin!!!
Welk matrasje hebben jullie erin gekocht?
Ik lees eik alleen maar succesverhalen over de overgang naar een groter bed. Ben beniwued hoelang Jadey het nog volhoudt in haar ledikantje.
Ik ook nietquote:Op maandag 9 januari 2006 12:57 schreef jessie het volgende:
Ik zou een 2e hands matras niet doen. Denkend aan bledpassende peuters enzo
Op marktplaats staat een "net matra"s" te koop, er zit een witte hoes om die helemaal geel/bruin uitgeslagen isquote:Op maandag 9 januari 2006 13:05 schreef Xanthe het volgende:
Hier ook geen 2e hands matras , vind het ook viezig , zou zelf ook niet op een 2ehand matras gaan slapen , dus mijn kids ook niet.
quote:Op maandag 9 januari 2006 13:06 schreef moussy het volgende:
[..]
Op marktplaats staat een "net matra"s" te koop, er zit een witte hoes om die helemaal geel/bruin uitgeslagen is
bron: www.ad.nlquote:Kinderbed IKEA blijft te koop ondanks dood peuter
Door ERIC VAN GENNIP
AMSTERDAM - Het kinderbed ‘Minnen’ van IKEA blijft in Nederland voorlopig te koop. Engeland is dinsdag gestopt met de verkoop van het product.
Een 21 maanden oude peuter uit Mansfield Notts stierf vorige week, omdat ze klem kwam te zitten tussen de spijlen van het bed.
Een 21 maanden oude peuter uit Mansfield Notts stierf vorige week, omdat ze klem kwam te zitten tussen de spijlen van het bed. Ze klom er tussendoor en haar nek bleef vastzitten, waardoor ze stikte.
IKEA Nederland wacht het onderzoek af dat in Engeland wordt gedaan naar de toedracht van de dood. Daar is het product zolang het onderzoek loopt niet meer verkrijgbaar. Dat is volgens IKEA geen reden om het bed uit voorzorg ook in Nederland uit de handel te halen.
Ellen van den Boomgaard van IKEA: ,,Als er enigszins een verband blijkt te zijn tussen het bed en het ongeluk, dan halen we het bed meteen uit de handel. Zolang het onderzoek loopt is het onzin om wereldwijd dit product in de ban te doen. We hebben zelf alles getest en weten dat het bed veilig is.’’ Binnen enkele dagen wordt duidelijk of het kinderbed ook hier niet meer verkocht zal worden.
*Schopje terug*quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:29 schreef E.T. het volgende:
*schopje*
het o zo populaire meegroeibedje is nogal in opspraak. In Engeland is er een peuter overleden nadat ze vastzat met haar hoofdje tussen de spijlen. In nederland zijn ze aan 't bekijken of ze het wel of niet blijven verkopen:
[..]
bron: www.ad.nl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |