abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20620616
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 12:01 schreef MUUS het volgende:
Toevallig zat ik me gisteren iets af te vragen en dat kan ik mooi hier vragen!

Ik zie dat een aantal van jullie ook echt stenen voor een bepaald doel hebben en vroeg me af of jullie die stenen dan gewoon neerleggen/omhangen of ze eerst reinigen.

Zo ja, hoe?
Als het een knuffelsteen is leg ik em onder mn kussen, mits klein genoeg ook in mn broekzak.
Van te voren spoel ik ze nog ff af met mineraalwater, door vlam of wierook halen... maar net wat bij die steen past.

Zo nu en dan laad ik ze op, door de zon/maan of leg ze op de kristalkluster.

Je kunt stenen zelfs met rijst reinigen... maarja waarom zo omslachtig
pi_20620883
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 15:39 schreef _Draven_ het volgende:

[..]

Als het een knuffelsteen is leg ik em onder mn kussen, mits klein genoeg ook in mn broekzak.
Van te voren spoel ik ze nog ff af met mineraalwater, door vlam of wierook halen... maar net wat bij die steen past.

Zo nu en dan laad ik ze op, door de zon/maan of leg ze op de kristalkluster.

Je kunt stenen zelfs met rijst reinigen... maarja waarom zo omslachtig
Is er nooit een steen waarbij je het element aarde gebruikt om te reinigen? .

En voor sweetgirly: ik zie dat je een tijdje geleden een regenboogsteen zocht. Kan dit de regenboog obsidiaan zijn?

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  woensdag 14 juli 2004 @ 16:09:29 #78
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_20621261
@_Draven_
Ik heb zoals eerder gemeld een malachiet. Waarmee kan je die volgens jou het beste opladen of schoonmaken?
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_20624913
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 15:51 schreef MUUS het volgende:

[..]

Is er nooit een steen waarbij je het element aarde gebruikt om te reinigen? .

En voor sweetgirly: ik zie dat je een tijdje geleden een regenboogsteen zocht. Kan dit de regenboog obsidiaan zijn?

[afbeelding]
Met aarde reinigen kan, maar aangezien die de steen kan aantasten (zuur) is dat een slecht idee.

Mensen die hun mooie bol in de grond begraven voor een paar dagen en hem opnieuw moeten laten polijsten omdat hij aangetast is... pijnlijk voor de portemonnee.
Volgens een verkoopster zou de aarde waar hij uit gehaald is t beste zijn om hem in te reinigen maar om daar nou voor naar bv brazilie te reizen gaat me een beetje ver

Misschien zou je een steen wel in een pot of doek wikkelen om hem te beschermen.

Aangezien ik nogal lui ben kies ik voor de makkelijke manieren
pi_20625004
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 16:09 schreef hornage het volgende:
@_Draven_
Ik heb zoals eerder gemeld een malachiet. Waarmee kan je die volgens jou het beste opladen of schoonmaken?
Eigenlijk kun je hem reinigen met wat jou t beste lijkt, bv als je onder het vuurteken geboren bent met vuur, luchtteken met wierrook (pas wel op dat sommige stenen niet tegen vuur/zonlicht/water etc kunnen).

Opladen met zon/maanlicht.
  woensdag 14 juli 2004 @ 19:40:10 #81
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_20625155
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 11:54 schreef _Draven_ het volgende:

Koop ze niet bij Mystiek, die vragen 2x de normale prijs ervoor.
Wie weet dat jij een goede winkel in Rotterdam weet? Als Mystiek echt zo duur is, dan ga ik er natuurlijk niet heen.
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 12:01 schreef MUUS het volgende:
Toevallig zat ik me gisteren iets af te vragen en dat kan ik mooi hier vragen!

Ik zie dat een aantal van jullie ook echt stenen voor een bepaald doel hebben en vroeg me af of jullie die stenen dan gewoon neerleggen/omhangen of ze eerst reinigen.

Zo ja, hoe?
Altijd even vrij maken van energie van anderen/ opladen voor je 'm draagt.
Door de wierook halen (element lucht) of onder stromend water houden (element water), door een vlam (van bijv. een kaars) halen (element vuur) of begraven in de tuin (element aarde).

Als ik 't me goed herinner
(Un)masking for the greater good.
pi_20625218
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 19:23 schreef _Draven_ het volgende:

[..]

Met aarde reinigen kan, maar aangezien die de steen kan aantasten (zuur) is dat een slecht idee.

Mensen die hun mooie bol in de grond begraven voor een paar dagen en hem opnieuw moeten laten polijsten omdat hij aangetast is... pijnlijk voor de portemonnee.
Volgens een verkoopster zou de aarde waar hij uit gehaald is t beste zijn om hem in te reinigen maar om daar nou voor naar bv brazilie te reizen gaat me een beetje ver

Misschien zou je een steen wel in een pot of doek wikkelen om hem te beschermen.

Aangezien ik nogal lui ben kies ik voor de makkelijke manieren
Je hoeft niet perse aarde te gebruiken als je het element aarde eraan te pas wil laten komen hoor. .

Je zou namelijk ook zout kunnen gebruiken bij het reinigen. Ook hier kun je niet alle stenen tijden in laten liggen, maar het even ergens overheen strooien zodat het er eigenlijk meteen weer afglijdt, kan geen kwaad. Als je dan daarna nog water, de kaars en wierook gebruikt, heb je alle elementen gehad. .
Oi!
pi_20625229
Water:
Afspoelen met bronwater (de kans dat je naast een waterval of bron woont is klein).
Met heilig water kan het ook, je hoeft ze dan alleen in te wrijven met een paar druppels (water uit bv Chalice Well in Glastonbury).

Wrijf ze niet droog maar laat ze opdrogen.

Aarde:
Begraven voor minimaal 24 uur.
Kom met zout/rijst of ander graan en daar je steen in leggen (gebruik deze niet meer voor consumptie)

Vuur:
Theelichtjes om je steen zetten en die op laten branden.
De steen door een vlam halen (niet met opaal, barnsteen en amethist).

Lucht:
Gebruik een smudgestick of salieblaadjes en haal je steen langzaam dor de rook.

Kristalcluster:
Leg de steen op een grote kwartscluster of amethistbed.

Bloemen:
Een mooie en zachte manier om te reinigen met bloemblaadjes. Kies de kleur bloemblaadjes die gelijk is aan de steen. Begraaf de steen onder de blaadjes voor 24 uur en laat hem erna baden in (volle)maanlicht of zonnestralen.

Mantra:
De mantra ‘aum’ is geschikt hiervoor (aum namah shivaya).

Etherische olie:
Lavendel, salie, cederhout, citroengras, pijnboom, jeneverbes, rozemarijn, citroen, rozenhout en vetiver.
Breng 1 a 2 druppels aan op een katoenen doek en veeg je stenen ermee af.
Je steen in de damp van de oliebrander houden kan ook.
Als je een druppel op een kristal doet zal de geur versterkt worden en lang blijven hangen.
pi_20625331
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 19:40 schreef Natalie het volgende:

[..]

Altijd even vrij maken van energie van anderen/ opladen voor je 'm draagt.
Door de wierook halen (element lucht) of onder stromend water houden (element water), door een vlam (van bijv. een kaars) halen (element vuur) of begraven in de tuin (element aarde).

Als ik 't me goed herinner
I know. .

Ik vroeg me af of er veel mensen waren die dat deden en of er mensen waren die misschien een andere manier hadden van reinigen. .
Oi!
pi_20629014
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 15:51 schreef MUUS het volgende:

[afbeelding]
Ik heb echt geen idee, het zou goed kunnen inderdaad.
Het was iets met een regenboog(huppeldepup)steen, voor de rest weet ik weinig. Een aparte steen iig de obsidiaan en volgens mij ook een vrij krachtige steen. Wie weet dat ie daarom wel ter sprake kwam en hij bezit ook de regenboogkleurtjes. Interessant en I shall keep it in mind, thanx .

En toevallig, want ik vroeg mezelf laatst ook af hoe je edelstenen nou het best kan reinigen. Dus handig al die tips . Mijn tijgeroog heb ik laatst gewoon maar 24 uur in een schaaltje voor het raam gezet, 's nachts was het toen volle maan. Een schaaltje knuffelstenen die ik heb, heb ik ook een paar daagjes geleden een hele dag in een schaaltje met water gezet.

En ik heb verleden week weer een steentje laten pendelen. Ditmaal kwam er de Lapis Lazuli uit. Deze is een stuk kleiner dan mijn tijgeroog en de Lapis heb ik gewoon constant om (tijgeroog staat op mijn nachtkastje). Behalve de eerste nacht, toen had ik de Lapis naast mij gelegd. Maar later toch maar een eindje weg gedaan. Want so what powerful heb ik het gevoel. Nu slaap en douche ik er gewoon mee. Ik van mijn 'oude' energie af en mijn steentje ook.

ook gebeuren er erg 'toevallige' dingen de laatste tijd , alsof iets wat ik denk gelijk meer aan de oppervlakte komt (Lapis?), ik 'denk' dan wat even spontaan en daarna gebeurt er wat, erg maf soms gewoon.

Oh ja, en hij pendelt als een gek die Lapis, was even helemaal pendel verslaafd geworden, ook bij andere mensen waar ze bij zijn, erg leuk, vooral bij de wat nuchtere mensen. Ik vraag dan eerst aan de pendel of ik wat mag vragen over diegene, waar diegene bij is. Bij mijn vader vroeg ik bijvoorbeeld of hij meer dan 5 karpers zou gaan vangen, de pendel heftig ja knikkend. Toen (expres) aan de pendel gevraagd of hij er meer dan 20 zou vangen, de pendel heftig nee knikkend. En hij had er 5 gevangen .

[ Bericht 15% gewijzigd door sweetgirly op 14-07-2004 22:33:56 ]
pi_20629585
Oh ja, en misschien weten de meeste dit wel, maar de Lapis niet in de zon opladen. Dat wordt sterk afgeraden, dan barst hij namelijk itt vele andere edelstenen waar dit wel mee kan. De lapis en volgens mij ook wat andere stenen (zal vast wel ergens staan) laadt (laden) goed op bij en tussen bergkristal had ik gelezen.
pi_20630319
Bergkristal en agaat worden alleen maar mooier van zonlicht.

Als je het niet weet dan leg je ze in het maanlicht, wat eigenlijk indirekt zonlicht is maar geen kwaad kan.
pi_23744070
Ik heb vandaag weer een steentje laten pendelen, wel toepasselijk eigenlijk dat het wat dat betreft ook misschien gelijk opgaat met nieuwe (levens)fases die ik elke keer in ga en/of (onbewust) in wil gaan. En het is geworden, trompgeroffel....de..

Fluoriet! een mooie doorzichtig wit met purple one, met soort groene glitters erin

Het eerste wat mij opviel, nog niet helemaal direct, was 'concentratievermogen'. Ik wil de aankomende periode mezelf namelijk goed op mijn studie gaan richten en hoopte stiekem al dat ik een steentje zou krijgen die dat zou kunnen bevorderen, stimuleren enzo. En net heb ik gelijk op internet gezocht naar meer informatie en ik moet weer zeggen dat ie weer helemaal klopt . Althans, hij (of zij) voelt aan, toen ik het las, wist ik dit (onbewuste - wat bewuster ofzo), zoals het bij mij op dit moment nu misschien wel van toepassing is.

Het klopt, deze lijkt ook weer wat dieper nu, maar het kan, nu vind ik het niet zo vreemd meer allemaal. Niet dat ik gauw wat vreemd vind, maar het voelt gewoon aan zoals het aanvoelt, ondanks dus de wat diepere beschrijvingen erbij. Dit keer en vreselijk vind ik dat, want wat een mooie steentjes altijd, pakte ik er eerst 2 uit en toen trok mijn oog toch of is het ook elke keer naar een ander steentje toe, 2 x snel getwijfeld en toen toch maar erbij gelegd. En 'bam' de pendel schoot naar die toe . Dat is hem dus geworden. Korte informatieve beschrijving erbij.

Fluoriet

Deze aquakleurige fluoriet maakt de overgang duidelijk naar het Aquariustijdperk. Deze fluoriet heeft al meer deze trilling. Andere fluorieten hebben dit ook maar deze soort heeft nog meer Aquarius-eigenschappen. Fluoriet werkt op alle auralagen en werkt ook op meerdere bewustzijnslagen en ook op meerdere frequentie-dimensies. Eigenlijk op alle dimensies maar krachtiger op de 6e, 8e, en hoger, tot en met de 12e dimensie. Bij iedere overgang (met uitwerkingen) naar een hogere dimensie helpt fluoriet je nieuwe ontwikkeling integreren en balanceren. Het helpt je je aura in de hogere trilling stabiel te houden.

Het brengt de mannelijke en de vrouwelijke energiestroom, onze yin en yang, in balans. Het brengt je doen en laten, in overeenstemming met je gevoel. Verder is fluoriet ook een heel bijzondere steen voor mensen met paranormale aanleg, mensen die antennes bij hun hoofd uit hebben staan, zal ik maar zeggen. Kinderen en volwassenen die meer oppikken dan ze denken en daar onrustig op reageren. Daar brengt fluoriet rust in de overvloed aan indrukken die binnen kunnen komen via de kruin- en voorhoofdchakra.

Fluoriet geeft je tijdens meditaties een vorm van bewustzijnsverruiming, de sluiers van de illusie worden opgeheven. Zo heb je geen last meer van beperkingen en je kunt heel helder schouwen in andere dimensies. Wat vooral op dit moment belangrijk is, omdat tijdens de overgang naar het Aquariustijdperk het de bedoeling is dat we multi-dimensionaal gaan worden. Het is de bedoeling dat we opnieuw verbinding gaan leggen met onze eigen aspecten, die zich ook op andere dimensies bevinden. Ook dat is een weg terug naar de heelheid. Alleen zijn we dat in een heel ver verleden al kwijtgeraakt.

De sjamanen in de traditionele volkeren hebben nog heel lang het vermogen om met andere dimensies in contact te komen gehad. Soms worden daar ook bewustzijnsverruimende of stimulerende middelen bij gebruikt maar dit is niet de manier waarop iets blijvend is. Als je fluoriet gebruikt tijdens meditaties kom je alleen maar in contact met je eigen trillingsfrequentie die op verschillende niveau’s kunnen liggen. Daarbij kom je ook in contact met trillingsfrequenties van de energetische wezens die vaak verbonden zijn met fluoriet. Over het algemeen heeft de ervaring mij geleerd dat veel Engelenhierachiën of hoger geëvolueerde lichtwezens die zich op hogere dimensielagen bevinden, vaak via fluoriet directer contact met ons kunnen maken.

Terugkomend op de octaëdervorm; dit is een directe verbinding naar de 7e dimensie. Op deze dimensie worden met behulp van geometrische symbolen bepaalde lichtcoderingen doorgegeven.Tijdens je ontwikkeling raak je steeds of eerst je mannelijk, of eerst je vrouwelijk aspect aan. Dit omdat we nog steeds in de wereld van dualiteiten leven. Daarom komt dus een van deze aspecten, als je bezig bent in je ontwikkeling, als krachtigste naar voren.

Zo kun je groeiasaspecten het gemakkelijkste leren en oppikken. Daarna volgt altijd een periode van integratie en activering van je schaduwstukje, van datgene wat je nog niet helemaal ontwikkeld hebt, nog niet helemaal in het licht gebracht hebt. Wanneer je dat gedaan hebt wordt het tijd om de twee facetten, yin en yang, weer in evenwicht en balans te brengen. Dan is de fluoriet bij uitstek geschikt om als uitgangspunt te dienen voor een volgende startpunt voor nog andere frequenties.

Nog weer verder. Zo ontwikkel je je steeds verder tot je op een gegeven moment vast loopt en niet verder komt. Net zoals veel sjamanen hebben gemerkt dat ze maar een bepaald aantal overtonen van dimensies kunnen bereiken en niet verder kunnen komen. Ten eerste heb je om verder te komen, je eigen geactiveerde lichtvoertuig nodig.

Daarnaast kan fluoriet je van dienst zijn, zo dat je gemakkelijker je weg kunt vinden op andere dimensielagen. Waarbij het als een hele goede gids voor je kan fungeren. Als je verder naar de andere kristalvormen van fluoriet kijkt dan heeft dat iets kubisch-achtigs. Veel kristalclusters van fluoriet zien er vaak uit als geordende structuren, bijna bouw-structuren, die overeen komen met hoe op de oude manier in Zuid-Amerika , Peru en Chili oude tempelcomplexen zijn gebouwd. Deze kennis zit hier ook in vervat.

Als je lang fluoriet draagt, of er veel mee mediteert, komen er heel hoog geëvalueerde kennis en inzichten, op een gestructureerde wijze, tot je. Zonder dat het afbreuk doet aan het vrouwelijke aspect. Want rechter- en linkerkant worden volledig uitgebalanceerd met fluoriet. Fluoriet is dus ook een heel belangrijke steen voor mensen die heel bewust aan hun innerlijk groeiproces werken. En die dat graag op een wat soepele en vloeiende manier willen.

Fluoriet is ideaal als er iets in balans moet worden gebracht of gestabiliseerd moet worden. Het stimuleert en motiveert. Het zegt je; “Nee, dit is nog niet het eindpunt, je kunt nog verder”. Zo kun je iedere keer je horizon verruimen, iedere keer weer kun je op andere dimensies verbindingen maken. En daarna volgt dan weer een periode van integratie en aarding, alles weer een plekje geven. Daarom is een persoonlijke fluoriet een maatje voor je.

Wiehhh! Andere dimensies here I come .
Vond het zelf ook wel hele, mooie informatie.
Het grappige is dat ik nog niet eens alles had gelezen, pas hier en mijn bovenste stukje over nieuw begin maken (en/of startpunt, (nog) verder willen enzo) enzo hier al had ingetikt. Geweldig!

pi_23744208
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 19:12 schreef sweetgirly het volgende:
Ik heb vandaag weer een steentje laten pendelen,

@sweetgirly: ik ben heel benieuwd waar je dat hebt laten doen!
pi_23744656
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 19:18 schreef Plunderbunny het volgende:

@sweetgirly: ik ben heel benieuwd waar je dat hebt laten doen!

Vlakbij A'dam, winkeltje heet De Gang, in Beverwijk doen ze het ook. En vast wel meerdere winkeltjes doen het, neem ik aan, of niet, dat weet ik niet precies. Ik kom binnen en heb het toen gevraagd, de 1e keer volgens mij op advies hier. En nu vraag ik het elke keer gewoon gelijk (naja elke keer, 3e keer pas laten pendelen, om de zoveel maanden, als ik er weer zin in heb, behoefte aan voel, etc).

Linkje (kom ik net pas achter ): http://www.galeriedegang.nl

Alleen is dit geen reclame .
Zie dat je uit Gouda komt, zou het daar 1,2,3 niet zo weten.
En oeps, ik had gezegd: 'korte informatieve beschrijving', dat is het niet echt .
pi_23745080
Thanx! Het was niet voor mezelf, ik pendel mijn eigen stenen uit, maar voor een vriendin uit Noord Holland die ik niet zo heel vaak zie. Ik ga de link meteen doorsturen
pi_23747275
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 19:40 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

En vast wel meerdere winkeltjes doen het, neem ik aan, of niet, dat weet ik niet precies.

Ja hoor, zat! . In heel veel winkels pendelen ze de steen voor je uit en sommige personen doen een test met je. .
Oi!
pi_23747889
hé MUUS, kan ik je nog steeds mailen voor het adres van dat scheveningse winkeltje?
pi_23748255
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 21:56 schreef Plunderbunny het volgende:
hé MUUS, kan ik je nog steeds mailen voor het adres van dat scheveningse winkeltje?

But ufkurs!
Oi!
pi_23748749
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 19:58 schreef Plunderbunny het volgende:
Thanx! Het was niet voor mezelf, ik pendel mijn eigen stenen uit, maar voor een vriendin uit Noord Holland die ik niet zo heel vaak zie. Ik ga de link meteen doorsturen

You're welcome.
Ze zal het er vast wel leuk vinden, het is een klein, maar erg fijn winkeltje (en veeeeel dingen hebben ze). Ik moet echt hoognodig eens de lotto winnen

niet dat ik er aan mee doe, dus hoe ik dat dan al moet gaan winnen is ten tweede

quote:
Op vrijdag 3 december 2004 21:33 schreef MUUS het volgende:

Ja hoor, zat! . In heel veel winkels pendelen ze de steen voor je uit en sommige personen doen een test met je. .

Ahhhh, wat een cool en mooi verhaal!
Echt top dat soort dingen. Vind het zelf ook veel beter (of fijner) eigenlijk dat ik weet dat die steen mij ook zou hebben gekozen. Ik ben echt zo slecht in kiezen wat dat betreft, althans dat idee heb ik, zoveel steentjes en vooral zoveel mooie, soms lijken ze me allemaal wel aan te trekken. Een paar laat ik er dan puur afvallen op kleur, maar er blijven er nog gewoon teveel over dan. En nu zag ik ook weer edelstenen in de vorm van een soort lange, slanke rechthoek. Kostte ietsjes duurder, maar die waren ook wel erg apart moet ik zeggen, trok me ook wel aan. Next time maar, blijf daar nu weer aan denken.

Dat pendelen is wat dat betreft al een grote uitkomst voor mezelf en dan nog de 2e fase, het uitzoeken van het betreffende steentje. Vind het bijna jammer dat ik ze niet allemaal daar op de tafel kan neerleggen, en dan 1 voor 1 laat pendelen . Maargoed, ik denk niet dat ze er een uur tijd, als het niet langer is, daarvoor willen uittrekken . helaas

Ik heb net zelf mijn steentje even helemaal overhoord. Want ik ging hem even observeren, en er zaten wat barstjes in, niet veel, en een klein krasje (hoezo perfectionistisch). Dat ik hem ging bekijken. leek het wel alsof in de steen zelf ook al allemaal verschillende lagen zaten, de associatie met die dimensies nu vind ik niet zo gek, het lijkt zelf wel een dimensiesteen. Maargoed, toen schoot me te binnen dat ze misschien gedragen steentjes weer terug doen en dan verkopen . Dus heb ik mijn steentje een procesverbaal gegeven . 'Ben jij nieuw', antwoord: 'nee' (ok, dacht ik nog, dat kan, gezien je waarschijnlijk al langer op deze aardbol bent..zoiets).

Toen veel gerichter gaan vragen, 'heb jij bij meerdere mensen om hun nek gehangen', 'ben ik de 1e waarbij je om de nek hangt', goed, ik kreeg hierin een beetje vage antwoorden. Toen heb ik maar gevraagd 'ben je nog opgeladen' en 'werk je nog' en 'ben je het juiste steentje voor mij op dit moment', etc. Hier kwamen heel erg heftige ja's uit. Zo heftig, dat ik op een gegeven moment maar gestopt ben met turen. Het was alsof de steen dacht: 'hoe hard en duidelijk moet ik ja schudden, voordat je me gelooft'.
pi_23749117
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 22:14 schreef MUUS het volgende:

[..]

But ufkurs!

you've got mail!
pi_23749252
quote:

Ik heb net zelf mijn steentje even helemaal overhoord. Want ik ging hem even observeren, en er zaten wat barstjes in, niet veel, en een klein krasje (hoezo perfectionistisch). Dat ik hem ging bekijken. leek het wel alsof in de steen zelf ook al allemaal verschillende lagen zaten, de associatie met die dimensies nu vind ik niet zo gek, het lijkt zelf wel een dimensiesteen. Maargoed, toen schoot me te binnen dat ze misschien gedragen steentjes weer terug doen en dan verkopen . Dus heb ik mijn steentje een procesverbaal gegeven . 'Ben jij nieuw', antwoord: 'nee' (ok, dacht ik nog, dat kan, gezien je waarschijnlijk al langer op deze aardbol bent..zoiets).

Toen veel gerichter gaan vragen, 'heb jij bij meerdere mensen om hun nek gehangen', 'ben ik de 1e waarbij je om de nek hangt', goed, ik kreeg hierin een beetje vage antwoorden. Toen heb ik maar gevraagd 'ben je nog opgeladen' en 'werk je nog' en 'ben je het juiste steentje voor mij op dit moment', etc. Hier kwamen heel erg heftige ja's uit. Zo heftig, dat ik op een gegeven moment maar gestopt ben met turen. Het was alsof de steen dacht: 'hoe hard en duidelijk moet ik ja schudden, voordat je me gelooft'.

Dat 'overhoren', hoe doe je dat? Met pendel? In gedachten vragen stellen? Op gevoel?

Ik herken er nl wel wat in met hoe ik zelf met edelstenen omga. Ze lijken soms echt een eigen leven te leiden of echt een op zichzelf staand individu te zijn. Heel wazig..
pi_23749517
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 22:54 schreef Geartsjuh het volgende:

Dat 'overhoren', hoe doe je dat? Met pendel? In gedachten vragen stellen? Op gevoel?

Met pendel en dan in mijn gedachten vragen stellen, soms zijn het wel vrij lange vragen..maar voor de duidelijkheid enzo. Ook ben ik heel beleefd altijd tegen de steen, als ik maar een beetje (aan)voel dat het niet alleen meer betrekking heeft op die steen, zoals de vraag: 'wie heeft jou uitgekozen', daar kunnen ook anderen mensen mee gemoeid zijn, zoals de vrouw die mij hielp en die staat er dan even buiten, dan ga ik er maar niet verder meer op in. En op het eind bedank ik ook, dit keer erg duidelijk mijn dank uitgesproken.

Probeer in ieder geval duidelijk de vragen vanuit mezelf te stellen aan de steen.

quote:
Ik herken er nl wel wat in met hoe ik zelf met edelstenen omga. Ze lijken soms echt een eigen leven te leiden of echt een op zichzelf staand individu te zijn. Heel wazig..

ja inderdaad, vond mijn verhaal achteraf ook weer wazig eigenlijk.
Naja voor mezelf niet, maar als je het zo duidelijk op schrift stelt, naja.. iemand in gesprek met een edelsteen, al was het meer vraag en antwoord en ik nog maar blijven turen ook..tjonge soms.

Om er maar even wat minder wazig over te praten, weet iemand dat eigenlijk of het erg is als er barstjes in zitten, ik vraag het mij toch wel af. Vooral omdat ik een keer heb gelezen dat als ie is uitgewerkt barstjes of een barst in komen, hij van je hanger kan vallen etc. Vandaar dat ik het mezelf toch afvraag, ondanks het antwoord van mijn steentje . Ook douche ik er dus mee, warm/heet water en ik vroeg me eigenlijk af of dat eigenlijk niet slecht is voor de steen.

Ok, hou al op, zo lijkt het wel of ik het over een huisdier heb ofzo .
Tjee.
pi_23756244
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 23:08 schreef sweetgirly het volgende:

Met pendel en dan in mijn gedachten vragen stellen, soms zijn het wel vrij lange vragen..maar voor de duidelijkheid enzo. Ook ben ik heel beleefd altijd tegen de steen, als ik maar een beetje (aan)voel dat het niet alleen meer betrekking heeft op die steen, zoals de vraag: 'wie heeft jou uitgekozen', daar kunnen ook anderen mensen mee gemoeid zijn, zoals de vrouw die mij hielp en die staat er dan even buiten, dan ga ik er maar niet verder meer op in. En op het eind bedank ik ook, dit keer erg duidelijk mijn dank uitgesproken.

Ah ok. Je bent wel handig met de pendel? Ik heb er sinds kort eentje en moet er nog wat mee oefenen. Vind het wel lastig om niet mijn eigen verwachtingen het antwoord van de pendel te laten beïnvloeden.

Zelf werk ik met edelstenen vaak veel meer op gevoel. Het gaat altijd zo raar met edelstenen; alsof ze een eigen willetje hebben. Ik merk het altijd gelijk als een steen niet meer 'nodig' is of juist wel. Welke me goed zou doen en welke niet. Ook waarvoor een steen goed is kan allemaal op gevoel.

Ik kan ook vaak een soort interne dialoog met ze houden. Ik kan echt via mijn gedachten gericht vragen stellen en via gevoel of beeld daar antwoord op krijgen. Het klinkt heel zweverig, I know.. maar zo gaat het bij mij wel.

quote:

ja inderdaad, vond mijn verhaal achteraf ook weer wazig eigenlijk.
Naja voor mezelf niet, maar als je het zo duidelijk op schrift stelt, naja.. iemand in gesprek met een edelsteen, al was het meer vraag en antwoord en ik nog maar blijven turen ook..tjonge soms.

Ja als je het hier neertypt dan klinkt het allemaal zo vreselijk zweverig en niet rationeel. Maar toch gaat het wel zo in de praktijk en dan voelt het aan als doodnormaal.

Je zou mij eens moeten zien in 'gesprek' met mijn edelstenen.

quote:

Om er maar even wat minder wazig over te praten, weet iemand dat eigenlijk of het erg is als er barstjes in zitten, ik vraag het mij toch wel af. Vooral omdat ik een keer heb gelezen dat als ie is uitgewerkt barstjes of een barst in komen, hij van je hanger kan vallen etc. Vandaar dat ik het mezelf toch afvraag, ondanks het antwoord van mijn steentje . Ook douche ik er dus mee, warm/heet water en ik vroeg me eigenlijk af of dat eigenlijk niet slecht is voor de steen.

Het lijkt me niet schadelijk als er nu barstjes in zitten. Soms heeft een steen dat al als ie uit de grond komt. Het hoort erbij. Het is één van de eigenschappen van jou steen kennelijk. Zou jij een persoon die rimpelig is minder perfect vinden dan iemand met een jonge gave huid? Terwijl de oude dame toch net zoveel van nut kan zijn als de jongere versie. Ik zou me er niet druk om maken Sweet. De werking van de steen is niet meer of minder als er barstjes in zitten.

Je gelooft vast niet in toeval dus je weet vast ook wel dat als ie van je hanger valt en je bent hem kwijt, is ie kennelijk niet meer nodig. Zo gaat dat, vooral bij edelstenen!

quote:

Ok, hou al op, zo lijkt het wel of ik het over een huisdier heb ofzo .
Tjee.

Heeft ie al een naam? 'Fikkie'? 'Bonzo?'

Ik ga morgen weer naar het Edelsteenmuseum in Giethoorn. Daar zal ik ook wel weer het bijbehorende winkeltje plunderen. Ik zal mijn pendel en wichels meenemen deze keer. Eens zien wat voor antwoorden ik dan krijg ipv alleen op gevoel.

Het is wel waar wat jij zegt dat als je een nieuwe periode in gaat je ook opeens een nieuwe steen wil of krijgt. Ik heb nu het idee dat er voor mij ook iets veranderd of al veranderd is. Heb als resultaat daarvan ook behoefte aan een nieuwe hanger.
pi_23763269
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:28 schreef Geartsjuh het volgende:

Ah ok. Je bent wel handig met de pendel? Ik heb er sinds kort eentje en moet er nog wat mee oefenen. Vind het wel lastig om niet mijn eigen verwachtingen het antwoord van de pendel te laten beïnvloeden.
Dat weet ik niet.
Hij doet het, en hoe nieuwer/verser het steentje (ik doe het mbv een steentje aan mijn kettinkje, al ga ik misschien wel een keer een echte pendel aanschaffen, al vind ik die er wat meer duisterder uitzien) hoe beter vaak.
quote:
Zelf werk ik met edelstenen vaak veel meer op gevoel. Het gaat altijd zo raar met edelstenen; alsof ze een eigen willetje hebben. Ik merk het altijd gelijk als een steen niet meer 'nodig' is of juist wel. Welke me goed zou doen en welke niet. Ook waarvoor een steen goed is kan allemaal op gevoel.

Ik kan ook vaak een soort interne dialoog met ze houden. Ik kan echt via mijn gedachten gericht vragen stellen en via gevoel of beeld daar antwoord op krijgen. Het klinkt heel zweverig, I know.. maar zo gaat het bij mij wel.
Mooi, vooral met de beelden er ook bij.

Update van mijn nieuwe steentje:
Vannacht geslapen als een os, in tegenstelling tot de andere keren dat ik voor het eerst met mijn nieuwe steentjes ging slapen (jee, lijkt zo wel een relatie wat ik met ze heb ). Ik had gelezen dat het ook anti-stressend werkt of kan werken (en ook daarbij energie aantrekt, hierbij had ik wel even zoiets, uhh nog meer maargoed). Nou op een gegeven moment ging mijn hart zo langzaam dat ik bijna bang werd om een hartaanval te krijgen. Dus was ik aan het overwegen om het kettinkje toch maar af te doen, maar waarschijnlijk was ik daar te moe voor en ben ik algauw in slaap gevallen.

quote:
Ja als je het hier neertypt dan klinkt het allemaal zo vreselijk zweverig en niet rationeel. Maar toch gaat het wel zo in de praktijk en dan voelt het aan als doodnormaal.

Je zou mij eens moeten zien in 'gesprek' met mijn edelstenen.
Precies, het voelt gewoon normaal dan en vooral ook logisch.
quote:
Het lijkt me niet schadelijk als er nu barstjes in zitten. Soms heeft een steen dat al als ie uit de grond komt. Het hoort erbij. Het is één van de eigenschappen van jou steen kennelijk. Zou jij een persoon die rimpelig is minder perfect vinden dan iemand met een jonge gave huid? Terwijl de oude dame toch net zoveel van nut kan zijn als de jongere versie. Ik zou me er niet druk om maken Sweet. De werking van de steen is niet meer of minder als er barstjes in zitten.
Hehe..daar dacht ik gister dus ook aan, adhv mijn eigen verhaal wat ik naderhand overlas. Het uiterlijk waar men naar kijkt en het innerlijk daardoor (vaak automatisch) wantrouwt. Naja, in het geval van mijn steentje. Real beauty comes from the inside.

Wat dat betreft heb ik misschien wel de neiging om juist voor vreemd te gaan (vaak of is het altijd en in vele gevallen). Die steen was toch een soort buitenbeentje, waarom weet ik niet (gevoel) en hij trok me aan. Het was alsof het innerlijk schreeuwde en daarbij was en is het innerlijk dus ook onwijs mooi, dat viel mezelf wel al gelijk op. Die groene schitteringen erin, die verschillende lagen, hij is supermooi. Maarja, aan de buitenkant dus die paar schrammetjes .
quote:
Heeft ie al een naam? 'Fikkie'? 'Bonzo?'

Nee, dat nog (nét) niet .
quote:
Ik ga morgen weer naar het Edelsteenmuseum in Giethoorn. Daar zal ik ook wel weer het bijbehorende winkeltje plunderen. Ik zal mijn pendel en wichels meenemen deze keer. Eens zien wat voor antwoorden ik dan krijg ipv alleen op gevoel.

Het is wel waar wat jij zegt dat als je een nieuwe periode in gaat je ook opeens een nieuwe steen wil of krijgt. Ik heb nu het idee dat er voor mij ook iets veranderd of al veranderd is. Heb als resultaat daarvan ook behoefte aan een nieuwe hanger.

Leuk!

Als je gaat een verslag natuurlijk . Zou ik iig leuk vinden + ben benieuwd + misschien ook weer nieuwe interessante info. En als je gaat, zou je dan misschien toch voor mij willen vragen aan een medewerker daar, hoe dat nou zit met steentjes die aan de buitenkant wat beschadigd zijn terwijl je ze nieuw hebt gekocht . Hehe, ben gewoon nieuwsgierig ernaar, ondanks idd het antwoord van mijn steentje en jouw bevredigende antwoord.

Want zelf, zat ik me te bedenken, zou ik ze en hou ik ze ook (het liefst wat) gescheiden. En in winkeltjes hebben ze altijd (of vaak, misschien zijn er wel uitzonderingen) al die steentjes bij elkaar. Ten eerste lijkt het mij dat er zo beschadigingen kunnen optreden en ten tweede lijkt het me een energie-volle boel al die steentjes bij elkaar. Maja, het zijn er zoveel, allemaal kleintjes en niet de duurdere, kan ook wel weer begrijpen dat dat gekkenwerk zou worden. Ach, ik zal er dus wel weer gek genoeg voor zijn .

Veel plezier iig morgen!
En ben benieuwd hoe het was, en erg leuk en bijzonder (en lachen ook ) dat je met wichelroede en al een steentje gaat uitzoeken . Hopelijk vind je er ééntje, of ééntje jou of beiden elkaar (zucht, die duidelijkheid altijd bij mij) die iig goed bij je past (nu).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')