Ik heb vandaag weer een steentje laten pendelen, wel toepasselijk eigenlijk dat het wat dat betreft ook misschien gelijk opgaat met nieuwe (levens)fases die ik elke keer in ga en/of (onbewust) in wil gaan. En het is geworden, trompgeroffel....de..
Fluoriet!
een mooie doorzichtig wit met purple one, met soort groene glitters erinHet eerste wat mij opviel, nog niet helemaal direct, was 'concentratievermogen'. Ik wil de aankomende periode mezelf namelijk goed op mijn studie gaan richten en hoopte stiekem al dat ik een steentje zou krijgen die dat zou kunnen bevorderen, stimuleren enzo. En net heb ik gelijk op internet gezocht naar meer informatie en ik moet weer zeggen dat ie weer helemaal klopt
![]()
. Althans, hij (of zij) voelt aan, toen ik het las, wist ik dit (onbewuste - wat bewuster ofzo), zoals het bij mij op dit moment nu misschien wel van toepassing is.
Het klopt, deze lijkt ook weer wat dieper nu, maar het kan, nu vind ik het niet zo vreemd meer allemaal. Niet dat ik gauw wat vreemd vind, maar het voelt gewoon aan zoals het aanvoelt, ondanks dus de wat diepere beschrijvingen erbij. Dit keer en vreselijk vind ik dat, want wat een mooie steentjes altijd, pakte ik er eerst 2 uit en toen trok mijn oog toch of is het ook elke keer naar een ander steentje toe, 2 x snel getwijfeld en toen toch maar erbij gelegd. En 'bam' de pendel schoot naar die toe
![]()
. Dat is hem dus geworden. Korte informatieve beschrijving erbij.
FluorietDeze aquakleurige fluoriet maakt de overgang duidelijk naar het Aquariustijdperk. Deze fluoriet heeft al meer deze trilling. Andere fluorieten hebben dit ook maar deze soort heeft nog meer Aquarius-eigenschappen. Fluoriet werkt op alle auralagen en werkt ook op meerdere bewustzijnslagen en ook op meerdere frequentie-dimensies. Eigenlijk op alle dimensies maar krachtiger op de 6e, 8e, en hoger, tot en met de 12e dimensie. Bij iedere overgang (met uitwerkingen) naar een hogere dimensie helpt fluoriet je nieuwe ontwikkeling integreren en balanceren. Het helpt je je aura in de hogere trilling stabiel te houden.
Het brengt de mannelijke en de vrouwelijke energiestroom, onze yin en yang, in balans. Het brengt je doen en laten, in overeenstemming met je gevoel. Verder is fluoriet ook een heel bijzondere steen voor mensen met paranormale aanleg, mensen die antennes bij hun hoofd uit hebben staan, zal ik maar zeggen. Kinderen en volwassenen die meer oppikken dan ze denken en daar onrustig op reageren. Daar brengt fluoriet rust in de overvloed aan indrukken die binnen kunnen komen via de kruin- en voorhoofdchakra.
Fluoriet geeft je tijdens meditaties een vorm van bewustzijnsverruiming, de sluiers van de illusie worden opgeheven. Zo heb je geen last meer van beperkingen en je kunt heel helder schouwen in andere dimensies. Wat vooral op dit moment belangrijk is, omdat tijdens de overgang naar het Aquariustijdperk het de bedoeling is dat we multi-dimensionaal gaan worden. Het is de bedoeling dat we opnieuw verbinding gaan leggen met onze eigen aspecten, die zich ook op andere dimensies bevinden. Ook dat is een weg terug naar de heelheid. Alleen zijn we dat in een heel ver verleden al kwijtgeraakt.
De sjamanen in de traditionele volkeren hebben nog heel lang het vermogen om met andere dimensies in contact te komen gehad. Soms worden daar ook bewustzijnsverruimende of stimulerende middelen bij gebruikt maar dit is niet de manier waarop iets blijvend is. Als je fluoriet gebruikt tijdens meditaties kom je alleen maar in contact met je eigen trillingsfrequentie die op verschillende niveau’s kunnen liggen. Daarbij kom je ook in contact met trillingsfrequenties van de energetische wezens die vaak verbonden zijn met fluoriet. Over het algemeen heeft de ervaring mij geleerd dat veel Engelenhierachiën of hoger geëvolueerde lichtwezens die zich op hogere dimensielagen bevinden, vaak via fluoriet directer contact met ons kunnen maken.
Terugkomend op de octaëdervorm; dit is een directe verbinding naar de 7e dimensie. Op deze dimensie worden met behulp van geometrische symbolen bepaalde lichtcoderingen doorgegeven.Tijdens je ontwikkeling raak je steeds of eerst je mannelijk, of eerst je vrouwelijk aspect aan. Dit omdat we nog steeds in de wereld van dualiteiten leven. Daarom komt dus een van deze aspecten, als je bezig bent in je ontwikkeling, als krachtigste naar voren.
Zo kun je groeiasaspecten het gemakkelijkste leren en oppikken. Daarna volgt altijd een periode van integratie en activering van je schaduwstukje, van datgene wat je nog niet helemaal ontwikkeld hebt, nog niet helemaal in het licht gebracht hebt. Wanneer je dat gedaan hebt wordt het tijd om de twee facetten, yin en yang, weer in evenwicht en balans te brengen. Dan is de fluoriet bij uitstek geschikt om als uitgangspunt te dienen voor een volgende startpunt voor nog andere frequenties.
Nog weer verder. Zo ontwikkel je je steeds verder tot je op een gegeven moment vast loopt en niet verder komt. Net zoals veel sjamanen hebben gemerkt dat ze maar een bepaald aantal overtonen van dimensies kunnen bereiken en niet verder kunnen komen. Ten eerste heb je om verder te komen, je eigen geactiveerde lichtvoertuig nodig.
Daarnaast kan fluoriet je van dienst zijn, zo dat je gemakkelijker je weg kunt vinden op andere dimensielagen. Waarbij het als een hele goede gids voor je kan fungeren. Als je verder naar de andere kristalvormen van fluoriet kijkt dan heeft dat iets kubisch-achtigs. Veel kristalclusters van fluoriet zien er vaak uit als geordende structuren, bijna bouw-structuren, die overeen komen met hoe op de oude manier in Zuid-Amerika , Peru en Chili oude tempelcomplexen zijn gebouwd. Deze kennis zit hier ook in vervat.
Als je lang fluoriet draagt, of er veel mee mediteert, komen er heel hoog geëvalueerde kennis en inzichten, op een gestructureerde wijze, tot je. Zonder dat het afbreuk doet aan het vrouwelijke aspect. Want rechter- en linkerkant worden volledig uitgebalanceerd met fluoriet. Fluoriet is dus ook een heel belangrijke steen voor mensen die heel bewust aan hun innerlijk groeiproces werken. En die dat graag op een wat soepele en vloeiende manier willen.
Fluoriet is ideaal als er iets in balans moet worden gebracht of gestabiliseerd moet worden. Het stimuleert en motiveert. Het zegt je; “Nee, dit is nog niet het eindpunt, je kunt nog verder”. Zo kun je iedere keer je horizon verruimen, iedere keer weer kun je op andere dimensies verbindingen maken. En daarna volgt dan weer een periode van integratie en aarding, alles weer een plekje geven. Daarom is een persoonlijke fluoriet een maatje voor je.
Wiehhh! Andere dimensies here I come
![]()
.
Vond het zelf ook wel hele, mooie informatie.
Het grappige is dat ik nog niet eens alles had gelezen, pas hier en mijn bovenste stukje over nieuw begin maken (en/of startpunt, (nog) verder willen enzo) enzo hier al had ingetikt. Geweldig!