abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 april 2007 @ 20:50:04 #201
176763 EkzCluSivv
One Of A Kind..
pi_48393476
Ik heb zo'n pakket van 'bestel de eerste steen voor maar 2,95' that's it eigenlijk
It takes a minute to learn, but a lifetime to master...
pi_48393625
quote:
Op maandag 16 april 2007 20:50 schreef EkzCluSivv het volgende:
Ik heb zo'n pakket van 'bestel de eerste steen voor maar 2,95' that's it eigenlijk
Hehe och we hebben allemaal ergens moeten beginnen he? En het hebben van veel mooie stenen is niet zozeer het doel, het steeds meer ontdekken en langzaam uitbreiden van je collectie is juist heel leuk. Zo heb ik het tenminste ervaren.
pi_48394975
Ik heb jaren geleden -toen ik een jaar of 12 was- een amethist en lapis lazulli gekocht en gedragen (afzonderlijk en na elkaar). Nu loop ik met een toermalijnkwarts (al een jaar ofzoiets) en heb net afgelopen week gemaild naar de winkel in Friesland waar ik ze altijd koop of ik een nieuwe nodig heb en zo ja welke. Ze 'testen' dan stenen op je foto (die je meestuurt) en omschrijving van je problemen of vragen. Je kunt er ook naar toe gaan (ze zijn onlangs verhuisd naar oldeholtpade geloof ik). Eigenlijk hoor je een keer per drie maanden te laten testen of je huidige steen nog goed bij je past en elke maand ook sowieso reinigen (en dan niet met schoonmaakmiddel ).

Leuk hoor
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_48395165
Ik heb het laatst wel met schoonmaakmiddel gedaan!
Het zilveren hangertje was compleet geoxideerd.
pi_48395813
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:22 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik heb jaren geleden -toen ik een jaar of 12 was- een amethist en lapis lazulli gekocht en gedragen (afzonderlijk en na elkaar). Nu loop ik met een toermalijnkwarts (al een jaar ofzoiets) en heb net afgelopen week gemaild naar de winkel in Friesland waar ik ze altijd koop of ik een nieuwe nodig heb en zo ja welke. Ze 'testen' dan stenen op je foto (die je meestuurt) en omschrijving van je problemen of vragen. Je kunt er ook naar toe gaan (ze zijn onlangs verhuisd naar oldeholtpade geloof ik). Eigenlijk hoor je een keer per drie maanden te laten testen of je huidige steen nog goed bij je past en elke maand ook sowieso reinigen (en dan niet met schoonmaakmiddel ).

Leuk hoor
Is dat soms 'De Krater in Oldeberkoop'?

[ Bericht 1% gewijzigd door Dutchguy op 16-04-2007 22:08:35 ]
pi_48397831
Leuk dat verhaal over larimar...
Welke ik ook errug mooi vind is Kyaniet,ook dat ken ik verder niet....
Het heeft een schitterende blauwe kleur,tenminste de kralen die ik heb zijn echt supermooi !
Het gaat steeds meer kriebelen nu ik al die stukjes van jullie lees....
pi_48398206
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:20 schreef Cattara het volgende:
Leuk dat verhaal over larimar...
Welke ik ook errug mooi vind is Kyaniet,ook dat ken ik verder niet....
Het heeft een schitterende blauwe kleur,tenminste de kralen die ik heb zijn echt supermooi !
Het gaat steeds meer kriebelen nu ik al die stukjes van jullie lees....
Kyaniet is getrommeld echt een prachtige steen. Wat ik er zo mooi aan vind is de saffierblauwe korenbloemkleur. Heb zelf een paar mooie kyaniet hangers. Ruw is hij ook heel erg mooi.

pi_48398316
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:29 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Kyaniet is getrommeld echt een prachtige steen. Wat ik er zo mooi aan vind is de saffierblauwe korenbloemkleur. Heb zelf een paar mooie kyaniet hangers. Ruw is hij ook heel erg mooi.

[afbeelding]
Wauuuuuw......prachtig.....
pi_48398439
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:31 schreef Cattara het volgende:

[..]

Wauuuuuw......prachtig.....
Is niet degene die ik heb hoor hehe. Maar qua kleur is die van mij nog iets blauwer. Heb ook een paar losse steentjes die wel die kleur hebben. Erg mooi in het echt omdat het door de vele breuklijntjes heel erg fonkelt in getrommelde vorm.

Edit: snel een fotootje gemaakt. Beetje onscherp maar je ziet dus wel die mooie kleur heel goed.

[ Bericht 17% gewijzigd door Dutchguy op 16-04-2007 22:46:10 ]
  maandag 16 april 2007 @ 22:36:24 #210
37769 erodome
Zweefteef
pi_48398565
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 21:34 schreef realvision het volgende:
Mijn mening, ze werken wel, maar overdrijf de werking niet, ze zullen geen wonderen verrichten, alleen maar een beetje ondersteunen....

En ze zijn mooi, dat is ook erg leuk

Serieus, er zijn medicijnen die veel beter werken, ondersteun met dit soort dingen evt, maar vertrouw niet alleen op dat.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_48398823
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Mijn mening, ze werken wel, maar overdrijf de werking niet, ze zullen geen wonderen verrichten, alleen maar een beetje ondersteunen....

En ze zijn mooi, dat is ook erg leuk

Serieus, er zijn medicijnen die veel beter werken, ondersteun met dit soort dingen evt, maar vertrouw niet alleen op dat.
Helemaal mee eens.
pi_48405857
True.dat!

Ik zeg ook altijd dat je goed met beide benen op de grond moet staan voor je met je hoofd in de wolken kunt gaan zitten.
En bij twijfel sowieso altijd eerst naar de dokter!
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:16:54 #213
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_48423467
zo, ik had zin om even langs 'de stenenwinkel' te gaan
ben teruggekomen met 2 hangers, een kleine maar mooie toermalijnkwarts, en een rookkwarts
zo heb je niks, zo heb je ineens een boel stenen

hoe zit het met het opladen van stenen? ik dacht ergens iets opgepikt te hebben over bergkristal en opladen, maar meerweet ik niet.
wie kan me een beetje inpraten?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:44:58 #214
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_48424856
Het beste kun je ze opladen in water. Het liefste 24 uur
Maar tussendoor doe ik het vaak ook even kort.
(Un)masking for the greater good.
pi_48427610
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:44 schreef Natalie het volgende:
Het beste kun je ze opladen in water. Het liefste 24 uur
Maar tussendoor doe ik het vaak ook even kort.
Ja..ik dacht ook in gekookt (afgekoeld) water en dan eens per maand 24 uur erin leggen..
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_48427631
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:40 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Is dat soms 'De Krater in Oldeberkoop'?
Klopt. Alleen zijn ze net verhuisd naar oldeholtpade...
pi_48430292
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:56 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Ja..ik dacht ook in gekookt (afgekoeld) water en dan eens per maand 24 uur erin leggen..
Klopt maar niet alle stenen houden van water. Lapis schijnt niet zo erg goed tegen water te kunnen en van angeliet weet ik het sowieso zeker dat die nooit in water gelegd mag worden omdat hij dan kapot gaat. Andere stenen als opaal moet je juist af en toe in water leggen omdat hij anders uitdroogt en kleur verliest.

Om te 'ontladen' kun je bij bepaalde zaken kleine getrommelde hematietsteentjes kopen. 'Opladen' kan op bergkristallen of een amethistkluster. Sommige mensen leggen ze ook wel in de zon maar dat kun je niet met alle stenen doen. Amethist en rozenkwarts moet je bijv. nooit in de felle zon leggen omdat dan de kleur verbleekt.
pi_48430343
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:57 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Klopt. Alleen zijn ze net verhuisd naar oldeholtpade...
Ben er vorig jaar geweest en vond dat ze niet erg goedkoop waren maar wel heel deskundig en zeker mensen die geven om de spullen die ze verkopen. De eigenaresse, Tosca Tetteroo, heeft ook boeken geschreven over stenen en kristallen.
pi_48432654
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:12 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Klopt maar niet alle stenen houden van water. Lapis schijnt niet zo erg goed tegen water te kunnen en van angeliet weet ik het sowieso zeker dat die nooit in water gelegd mag worden omdat hij dan kapot gaat. Andere stenen als opaal moet je juist af en toe in water leggen omdat hij anders uitdroogt en kleur verliest.

Om te 'ontladen' kun je bij bepaalde zaken kleine getrommelde hematietsteentjes kopen. 'Opladen' kan op bergkristallen of een amethistkluster. Sommige mensen leggen ze ook wel in de zon maar dat kun je niet met alle stenen doen. Amethist en rozenkwarts moet je bijv. nooit in de felle zon leggen omdat dan de kleur verbleekt.
Dat is ook zo!
pi_48432714
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:13 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ben er vorig jaar geweest en vond dat ze niet erg goedkoop waren maar wel heel deskundig en zeker mensen die geven om de spullen die ze verkopen. De eigenaresse, Tosca Tetteroo, heeft ook boeken geschreven over stenen en kristallen.
Dat vind ik ook...Gewoon het gevoel ook dat ze je goed aanvoelen en het beste voor je willen...
Ik heb -sinds mijn eerste bezoek van een jaar of 15 geleden- ook een boek van Tosca. Lees er altijd in als ik weer een nieuwe steen heb..
pi_48432965
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:04 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Dat vind ik ook...Gewoon het gevoel ook dat ze je goed aanvoelen en het beste voor je willen...
Ik heb -sinds mijn eerste bezoek van een jaar of 15 geleden- ook een boek van Tosca. Lees er altijd in als ik weer een nieuwe steen heb..
Ik vond dat boek van haar best leuk geschreven maar vond dat ze veel stenen oversloeg. Sindsdien heb ik Melody's Love is in the Earth als naslagwerk, een dikke pil van over de 700 bladzijden maar ik vind haar te zweverig. Eigenlijk gebruik ik gewoon meestal google voor info. Zoveel info te vinden op het net tegenwoordig.
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:55:31 #222
37769 erodome
Zweefteef
pi_48434821
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:16 schreef MissyMirjaM het volgende:
zo, ik had zin om even langs 'de stenenwinkel' te gaan
ben teruggekomen met 2 hangers, een kleine maar mooie toermalijnkwarts, en een rookkwarts
zo heb je niks, zo heb je ineens een boel stenen

hoe zit het met het opladen van stenen? ik dacht ergens iets opgepikt te hebben over bergkristal en opladen, maar meerweet ik niet.
wie kan me een beetje inpraten?
De meeste stenen maak je schoon en laadt je op in water, neem een ruime bak water, doe de steen erin en laat hem 24 uur liggen, je zal zien dat er zich belletjes vormen op de steen, na ongeveer 24 uur zijn die weg, dan is de steen schoon.

Je kan ook een amethyst geode kopen, zulke dingen dus:

Daar kan je je stenen in leggen en zo laden ze weer op en schonen ze weer op.

Doe dit altijd voordat je hem gaat dragen, ze zijn in vele handen geweest voor ze bij jou komen en hebben overal wat opgedaan, dat moet er eerst uit.

De steensoorten die niet blij worden van water laadt je op in het maanlicht, sommigen doen het ook in combi met andere stenen, eerst in het water, daarna in het maanlicht.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_48434993
Achterin, 2e van rechts. Da's ongeveer wat ik hier heb staan, maar zonder de kromming, en 85 cm hoog.
Ik heb ook nog een kleintje van 30 bij 30 cm of zo.
pi_48435237
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:59 schreef ToT het volgende:
Achterin, 2e van rechts. Da's ongeveer wat ik hier heb staan, maar zonder de kromming, en 85 cm hoog.
Kleintje heb ik ook, ongeveer 15 bij 15 cm. Weet je nog ongeveer wat je voor die grote betaald hebt?
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:24:16 #225
37769 erodome
Zweefteef
pi_48436023
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:59 schreef ToT het volgende:
Jaloers is, ik wil ook zo'n grote, vorig jaar in orvelte geweest, daar hebben ze een prachtige stenenwinkel.
Stond er een geode van een ruime meter hoog, ik helemaal verliefd, maarja, dat kost aardig wat, dat zat er even niet in toen.

Amethyst is mijn lievelingssteen, al vanaf mijn jeugd, toen ik nog niets van stenen wist, dus ik heb er wel een aantal.
De grootste die ik heb ik is zo'n 50 bij 50, niet helemaal gelijk, maar voor het idee van de maat ongeveer.
Zelfs mijn goudvissen hebben een amethyst, 1tje van ongeveer 15 cm lang en 10 cm breed.

Maar de meeste stenen die ik heb zijn gewoon geslepen, heb zelfs stenen waarvan ik geen idee heb wat het is, na de dood van mijn opa heb ik die gekregen, hij sleep edelstenen en maakte er sierraden van voor de hobby en ik vond dat als klein kind helemaal geweldig, dus ik heb een heel aantal van die stenen gekregen.

De "raarste: die ik heb is een donkerbruine steen met allemaal rood erdoor en beige erdoor, zit ook een stukje kristal achtig spul in.
Echt werkelijk geen idee wat voor steen het is, maar hij is wel mooi, heel apart.
Maar uitleggen gaat niet goed merk ik, je moet het zien...
pi_48436927
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Jaloers is, ik wil ook zo'n grote, vorig jaar in orvelte geweest, daar hebben ze een prachtige stenenwinkel.
Stond er een geode van een ruime meter hoog, ik helemaal verliefd, maarja, dat kost aardig wat, dat zat er even niet in toen.

Amethyst is mijn lievelingssteen, al vanaf mijn jeugd, toen ik nog niets van stenen wist, dus ik heb er wel een aantal.
De grootste die ik heb ik is zo'n 50 bij 50, niet helemaal gelijk, maar voor het idee van de maat ongeveer.
Zelfs mijn goudvissen hebben een amethyst, 1tje van ongeveer 15 cm lang en 10 cm breed.

Maar de meeste stenen die ik heb zijn gewoon geslepen, heb zelfs stenen waarvan ik geen idee heb wat het is, na de dood van mijn opa heb ik die gekregen, hij sleep edelstenen en maakte er sierraden van voor de hobby en ik vond dat als klein kind helemaal geweldig, dus ik heb een heel aantal van die stenen gekregen.

De "raarste: die ik heb is een donkerbruine steen met allemaal rood erdoor en beige erdoor, zit ook een stukje kristal achtig spul in.
Echt werkelijk geen idee wat voor steen het is, maar hij is wel mooi, heel apart.
Zoals je die steen beschrijft lijkt het een doorsnede van een agaatgeode. Kun je misschien foto's maken?
pi_48437131
Wat ik er ongeveer voor betaald heb?

Oefff...ff uitrekenen.....dat zal toch al gauw zo'n 5 tot 10 euro zijn geweest aan benzine!

Was een cadeau'tje!
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:56:56 #228
37769 erodome
Zweefteef
pi_48437649
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:43 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Zoals je die steen beschrijft lijkt het een doorsnede van een agaatgeode. Kun je misschien foto's maken?
Het is geen agaat volgens mij, maar ik zal eens kijken of ik er morgen ofzo een foto van kan maken....
pi_48437773
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:47 schreef ToT het volgende:
Wat ik er ongeveer voor betaald heb?

Oefff...ff uitrekenen.....dat zal toch al gauw zo'n 5 tot 10 euro zijn geweest aan benzine!

Was een cadeau'tje!
Hehe okay daar zou ik het ook voor doen.
pi_48437796
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is geen agaat volgens mij, maar ik zal eens kijken of ik er morgen ofzo een foto van kan maken....
Okay, ben nu heel benieuwd wat het dan kan zijn.
pi_48439769
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:24 schreef erodome het volgende:
Klinkt ook wel een beetje als een Jaspis Breccie met dat rood/beige/kristalachtige spul?
  dinsdag 17 april 2007 @ 23:11:57 #232
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_48441405
oehhh, die hele grote amethist dingen, die zijn zooooo mooi
ook ik heb altijd al amethist mooi gevonden, zeker die grote, die ruwe binnenkant met die mooie kleur..
  dinsdag 17 april 2007 @ 23:12:58 #233
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_48441451
maargoed, ik heb nu amethist, rozenkwarts, bergkristal, rookkwarts en toermalijnkwarts, die kunnen allemaal in water opgeladen worden?
en die hangertjes, gaan die niet roesten dan?
pi_48442534
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 23:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
maargoed, ik heb nu amethist, rozenkwarts, bergkristal, rookkwarts en toermalijnkwarts, die kunnen allemaal in water opgeladen worden?
Ik heb nog nooit meegemaakt dat de hangertjes roesten. Volgens mij is het verzilverd materiaal in de regel. De stenen die je opnoemde kunnen allemaal in water bij mijn weten.
pi_48446800
Helder doorzichtige stenen kun je met water reinigen en opladen. (Liefst stromend, en anders een beetje zout water.)
Troebele stenen kun je met maanlicht opladen.
Ondoorzichtige kun je begraven.
pi_48450583
Ik heb morgen een belangrijke rechtzaak en heb mn eigen gemaakte collier dan om.
Ik hoop dat ik daar wat energie van krijg....
Het gevoel is zo sterk dat ik juist die moet dragen !
  woensdag 18 april 2007 @ 18:28:00 #238
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_48471517
Ja, succes idd
pi_48477274
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:36 schreef Mezel het volgende:

[..]

Klinkt ook wel een beetje als een Jaspis Breccie met dat rood/beige/kristalachtige spul?
Nee dat is het ook niet, wel met dat vlekken idee, maar in een andere kleurstelling en toch wat anders
Vandaag echt geen tijd gehad om foto's te maken, die komen morgen dus, wil het nu zelf ook weleens weten!!!
pi_48478167
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Je kan ook een amethyst geode kopen, zulke dingen dus:
[afbeelding]
!
Doe mij er daar maar eentje van .
pi_48478992
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 23:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
Heb ik nog nooit last van gehad igg en sommige die ik heb zijn toch al wel echt oud te noemen, want mijn opa had ze al een hele tijd, die stenen zijn al zeker een ruime 20 jaar in mijn bezit.

Eens denken wat heb ik allemaal?
Rozekwarts, tijgeroog, hematiet, citrien, amethyst, agaat, bergkristal, lapiz lazulli, rode jaspis en nog wel het een en ander, maar dan zal ik het eens na moeten kijken allemaal, ook nog groene stenen iig en een beige achtige steen, die vlekkensteen dan ook nog een heel aantal mooie gevonden stenen, kiezel in hartvorm bv, maar ook een eivormige zwarte steen, waarvan een deel afgebroken is en binnenin zit dan wat anders, het lijkt wel een versteend iets, heel leuk en apart.

Mijn zoontje heeft amethyst, tijgeroog, bergkristal, een geverfde agaat(die mooie kleurtjes trekken kinderen aan ) en een blauwe steen, geen lapiz, hoe heet dat ding ook alweer???
Maar ik heb hem beloofd dat zodra zijn nieuwe bed enzo er is(die komt morgen) en dat eenmaal staat hij wat nieuwe stenen bij mag kopen, mijn zoontje, de stenenfreak, kan ik tenminste ook nog merken dat hij echt van mij is, verder is het vooral een aardje naar zijn vader, er loopt gewoon een kleine versie van hem rond
pi_48481045
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Heb ik nog nooit last van gehad igg en sommige die ik heb zijn toch al wel echt oud te noemen, want mijn opa had ze al een hele tijd, die stenen zijn al zeker een ruime 20 jaar in mijn bezit.

Eens denken wat heb ik allemaal?
Rozekwarts, tijgeroog, hematiet, citrien, amethyst, agaat, bergkristal, lapiz lazulli, rode jaspis en nog wel het een en ander, maar dan zal ik het eens na moeten kijken allemaal, ook nog groene stenen iig en een beige achtige steen, die vlekkensteen dan ook nog een heel aantal mooie gevonden stenen, kiezel in hartvorm bv, maar ook een eivormige zwarte steen, waarvan een deel afgebroken is en binnenin zit dan wat anders, het lijkt wel een versteend iets, heel leuk en apart.

Mijn zoontje heeft amethyst, tijgeroog, bergkristal, een geverfde agaat(die mooie kleurtjes trekken kinderen aan ) en een blauwe steen, geen lapiz, hoe heet dat ding ook alweer???
Maar ik heb hem beloofd dat zodra zijn nieuwe bed enzo er is(die komt morgen) en dat eenmaal staat hij wat nieuwe stenen bij mag kopen, mijn zoontje, de stenenfreak, kan ik tenminste ook nog merken dat hij echt van mij is, verder is het vooral een aardje naar zijn vader, er loopt gewoon een kleine versie van hem rond
Sodaliet?

Wat leuk dat je zoontje er ook al mee bezig is. Ik begon ook al met verzamelen als klein kind toen mijn vader tankte bij een tankstation waar je als cadeautje een doosjes met halfedelsteentjes kreeg en die beurtelings aan mijn moeder en aan mij gaf. Leuke herinneringen.
pi_48869733
Even mijn laatste aanwinst laten zien. Een zgn. Girasol, oftewel opaalkwarts. Eigenlijk is het waterhoudend bergkristal, hij is ook wat zwaarder dan bergkristal en heeft een hele mooie uitstraling. Echt een steen die je moet zien en vasthouden om te zien waarom hij zo bijzonder is.

Van internet geplukt: Girasol Opal Quartz has a vitreous translucency which looks like light passing through a thin veil or frosted glass. Opal is composed of silica and water, which gives it the illusion of water captured in stone.
  maandag 30 april 2007 @ 22:03:04 #244
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_48873161
Doet me ook een beetje aan een maansteen denken btw.
Hij 's zeker mooi
pi_48873395
quote:
Op maandag 30 april 2007 22:03 schreef Natalie het volgende:
Doet me ook een beetje aan een maansteen denken btw.
Hij 's zeker mooi
Klopt helemaal, dat was ook mijn eerste associatie

Draag nu trouwens een regenboogfluoriethanger. Fotootje maken?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:16:13 #246
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_48886952
Ja, doe maar

Ik ga deze week weer eens de stad in. Zal ook een foto maken van wat ik meeneem
pi_48906485
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:16 schreef Natalie het volgende:
Ja, doe maar

Ik ga deze week weer eens de stad in. Zal ook een foto maken van wat ik meeneem
Tof. Ben benieuwd!

Hier is de foto dus. Wat je helaas niet kunt zien is dat er in het paarse gebied ook nog een blauwe lijn loopt maar mooi is ie he? Had vroeger dus niets met fluoriet.

Hmm... foto is beetje onscherp.
  woensdag 2 mei 2007 @ 08:59:00 #248
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_48916518
Wauw! hij is prachtig!
En wat is het zilver mooi verwerkt in de steen. Er dwars doorheen, zo te zien.

Het doet me aan m'n amethistkwarts denken. Even kijken of ik daar een foto van kan schieten. De camera ligt in A'veen, maar ik heb een webcam. Eens zien of het lukt
  woensdag 2 mei 2007 @ 09:10:25 #249
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_48916720

Wit met paars
Maar geen blauw bij mij. Echt alleen wit en paars
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:00:31 #250
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_48938390
iemand enig idee of er een edelstenenwinkel in den helder te vinden is?
pi_49081161
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 09:10 schreef Natalie het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Wit met paars
Maar geen blauw bij mij. Echt alleen wit en paars
Sorry dat ik zo laat reageer.

Vind het een mooie steen die je daar hebt. Vooral in combinatie met het kwarts komt het diepe paars heel mooi uit. Ik heb zelf ook veel amethisten w.o. een cluster. Valt me op dat je trouwens nog heel veel verschillende kleurverschillen hebt bij amethist. Soms zijn ze zo donker dat ze wel zwart lijken bijna en soms zijn ze zo vaag gekleurd dat het bijna net bergkristal is. Heel bijzonder vind ik de ametrien, een combinatie van amethist met citrien. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat veel amethist kunstmatig gebrand wordt om zo citrien van te maken.
  zondag 6 mei 2007 @ 22:32:32 #252
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49081719
was vrijdag in utrecht, heb daar een stukje 'ruwe' amethist gekocht voor 3 euro, mooi
pi_49083155
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
was vrijdag in utrecht, heb daar een stukje 'ruwe' amethist gekocht voor 3 euro, mooi
Amethist is gelukkig niet zo heel erg duur, tenzij geslepen of in van die grote clusters zoals ik ze nog eens een keer wil hebben. Die hele donkerpaarse uit Uruguay is wel weer wat duurder vaak trouwens. Maar jij hebt er weer een mooi stukkie bij voor je verzameling.
  maandag 7 mei 2007 @ 09:53:57 #254
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49091363
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:20 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Sorry dat ik zo laat reageer.

Vind het een mooie steen die je daar hebt. Vooral in combinatie met het kwarts komt het diepe paars heel mooi uit. Ik heb zelf ook veel amethisten w.o. een cluster. Valt me op dat je trouwens nog heel veel verschillende kleurverschillen hebt bij amethist. Soms zijn ze zo donker dat ze wel zwart lijken bijna en soms zijn ze zo vaag gekleurd dat het bijna net bergkristal is.
De mooiste vind ik de amethisten met een diepe paarse kleur. Doet een beetje mystiek aan.
quote:
Heel bijzonder vind ik de ametrien, een combinatie van amethist met citrien. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat veel amethist kunstmatig gebrand wordt om zo citrien van te maken.
Dat gebeurt vaak hè.. Heb hier ook een ametrien liggen. Een kleintje, maar toch een mooie steen. Heb 'm eens gekocht toen ik op amethistenjacht ( ) ging en zag 'm liggen. Dus ik denk: mee naar huis die steen. Hij ligt hier alleen maar in z'n doosje. Best zonde. Hij verdient een betere plaats.
pi_49100605
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:53 schreef Natalie het volgende:

[..]

De mooiste vind ik de amethisten met een diepe paarse kleur. Doet een beetje mystiek aan.
[..]

Dat gebeurt vaak hè.. Heb hier ook een ametrien liggen. Een kleintje, maar toch een mooie steen. Heb 'm eens gekocht toen ik op amethistenjacht ( ) ging en zag 'm liggen. Dus ik denk: mee naar huis die steen. Hij ligt hier alleen maar in z'n doosje. Best zonde. Hij verdient een betere plaats.
Wist je dat ametrien best een relatief zeldzame steen is? Hij wordt eigenlijk maar in 1 mijn gewonnen in Bolivia, heb daar wel eens een stukje over gelezen. Komt nog wel wat uit India en Brazilie maar die kwaliteit is veel minder. Gek dan eigenlijk dat zo'n steen nog relatief betaalbaar is eigenlijk, ik denk dat dat komt omdat het een vrij onbekende steen is.
  maandag 7 mei 2007 @ 18:41:23 #256
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49110457
Wist wel dat ie niet vaak voorkwam, maar dat ie zeldzaam was, wist ik niet. Dat verklaart wel waarom je ze niet zovaak ziet. Meestal heeft men het vooral over de amthist. Over ametrien hoor je niet zoveel.

Heb er wat foto's van gemaakt. Hoop dat de kleuring goed te zien is

pi_49126566
quote:
Op maandag 7 mei 2007 18:41 schreef Natalie het volgende:
Wist wel dat ie niet vaak voorkwam, maar dat ie zeldzaam was, wist ik niet. Dat verklaart wel waarom je ze niet zovaak ziet. Meestal heeft men het vooral over de amthist. Over ametrien hoor je niet zoveel.

Heb er wat foto's van gemaakt. Hoop dat de kleuring goed te zien is

[afbeelding]

[afbeelding]
Wow hij is echt prachtig. Echt een heel mooie steen. Leuk dat jij van die scherpe foto's kan maken, dat lukt mij niet omdat ik via een gsm fotografeer maar goed...

Hier een groene toermalijn die ik eerder vandaag terugvond, wist niet eens meer dat ik hem had. Hij ligt nu lekker te rusten in een bad van kleine bergkristalletjes en binnenkort draag ik hem. Ik hou erg van toermalijnen. Zal wel eens meer foto's maken.

pi_49136824
Tourmalijn is ook erg mooi...wel kostbaar....

Ik heb vanmorgen weer een bestelling van een edelstenen armbandje gebracht bij een klant,ze vond het prachtig !
Het is een armbandje van rose quarts en Amthist gemaakt voor bij het collier wat ik al eerder voor haar had gemaakt.
Altijd leuk om te zien dat iemand zo blij is met je creatie.

Nu maar hopen dat de webwinkel ook eens een beetje gaat lopen.
Ik heb weer mooie kralen gezien bij menglod op het internet...wauw....
Ik moet binnenkort nodig weer eens wat bestellen.

weten jullie ook wat peacock eigenlijk voor een steen/mineralen soort is ?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:57:07 #259
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49137078
Mooie toermalijn, Dutchguy
Mooie diepe kleur. Ik zie ze ook wel eens wat bleker, maar die van jou is echt goed groen.
Heb je ook watermeloentoermalijn? Die vind ik ook zo betoverend.

Die foto's van mij zijn gemaakt met de webcam (serieus). De digitale camera ligt bij m'n vriend, dus ik had niet veel keus. Het valt me ook mee hoe goed ze gelukt zijn.

Cattara, maakt je zelf sieraden? Dat klinkt creatief
Zag in je profiel dat je uit Groningen komt. Kom je ook wel eens bij Liatelier op de vismarkt?
Welke webwinkel btw?
pi_49155213
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:50 schreef Cattara het volgende:
Tourmalijn is ook erg mooi...wel kostbaar....

Ik heb vanmorgen weer een bestelling van een edelstenen armbandje gebracht bij een klant,ze vond het prachtig !
Het is een armbandje van rose quarts en Amthist gemaakt voor bij het collier wat ik al eerder voor haar had gemaakt.
Altijd leuk om te zien dat iemand zo blij is met je creatie.

Nu maar hopen dat de webwinkel ook eens een beetje gaat lopen.
Ik heb weer mooie kralen gezien bij menglod op het internet...wauw....
Ik moet binnenkort nodig weer eens wat bestellen.

weten jullie ook wat peacock eigenlijk voor een steen/mineralen soort is ?
Peacock wordt ook wel Borniet genoemd. Ik heb er zelf ook een stukje van, van mijn vader ooit gekregen. Hij heet peacock stone (pauwensteen) omdat hij dezelfde felle kleuren heeft als de staart van een pauw. De mooie kleuren ontstaan doordat het heel veel koper bevat.

pi_49155413
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:57 schreef Natalie het volgende:
Mooie toermalijn, Dutchguy
Mooie diepe kleur. Ik zie ze ook wel eens wat bleker, maar die van jou is echt goed groen.
Heb je ook watermeloentoermalijn? Die vind ik ook zo betoverend.

Die foto's van mij zijn gemaakt met de webcam (serieus). De digitale camera ligt bij m'n vriend, dus ik had niet veel keus. Het valt me ook mee hoe goed ze gelukt zijn.

Zag in je profiel dat je uit Groningen komt. Kom je ook wel eens bij Liatelier op de vismarkt?
Welke webwinkel btw?
Ik heb inderdaad ook een andere groene toermalijn die heel anders van kleur is. Grappige van toermalijn is dat onder elke hoek je een andere kleur krijgt. Dat andere stukje is dus bleekgroen met blauw puntje maar als je hem in het licht draait lijkt hij onder een bepaalde hoek helemaal zwart. Wist je trouwens hoe je ook kunt zien dat het een echte toermalijn is? Door hem over wol te poetsen en dan wordt hij elektrisch geladen en trekt hij kleine stukje papier aan. Dan weet je dat het een echte toermalijn is. Ik zou ook graag nog eens een watertoermalijntje hebben maar die zijn bijna niet te betalen als er een van een mooie kwaliteit wil hebben dacht ik.
pi_49172030
07-05-2007

(half)edelstenen en reusachtige kristallen

Misschien is het u opgevallen dat de interesse in (half)edelstenen de laatste tijd hand over hand toeneemt. Aan deze stenen worden kwaliteiten toegedacht die helend en ondersteunend kunnen zijn bij klachten. Er zijn zelfs vormen van therapie die gebruik maken van (half)edelstenen. De filosofie achter deze vorm van therapie gaat er vanuit dat de mens omgeven is door fijnstoffelijke energietrillingen; de aura. Dit energielichaam kan zichtbaar gemaakt worden door middel van Kirlian fotografie.

In geval van ziekte ontstaat een verstoring in de balans van deze trillingen. Door de juiste steen in de aura te brengen kan de aura gaan mee-resoneren met deze steen, waardoor verlichting, en soms genezing, van de klacht optreedt.

Nu is dit geen nieuw gegeven; in vrijvel elke cultuur en religie heeft men door de eeuwen heen stenen gebruikt voor symbolische, decoratieve of praktische doeleinden. Vaak werden ze verwerkt in amuletten en gedragen om geluk af te dwingen of onheil af te weren. Neem bijvoorbeeld deze prachtige hanger met een afbeelding van Huichilipoxthli, verkrijgbaar op deze site. Het zilverwerk is omringd door zwart koraal wat is ingelegd met Turkoois.

Het idee dat stenen genezend kunnen werken is niet zo ongewoon als het lijkt. Rupert Sheldrake spreekt bijvoorbeeld over morfische resonantie. Hij bedoelt hiermee te zeggen (vrij vertaald), dat de steen fungeert als zender van harmonische trillingspatronen. Het zieke orgaan ontvangt deze trillingen, gaat mee-resoneren en “herinnert” zich de voor dit orgaan geldende harmonische trilling.
Dat alles met alles verbonden is en op elkaar reageert is ook terug te vinden in onder meer de kwantummechanica en de oosterse filosofie.

Uitgaande van de energetische werking van kristallen, wat voor invloed zouden deze reuzenkristallen dan wel niet kunnen hebben. Het zijn seleniet kristallen en ze zijn bij toeval gevonden tijdens het delven naar zink en zilver in kalkrotsen in Naica. Ze zijn gevormd door de inwerking van hydrothermale circulatie.

(Grenswetenschap)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_49185031
Zeer interessante post hierboven en verklaart volgens mij helder de subtiele maar soms diepwerkende werking van stenen en kristallen op de mens.

Prachtige foto's trouwens van die grot, zou daar zo graag eens een tijdje rond willen lopen....
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:21:26 #264
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49186748
Zou er wel willen wonen
pi_49193728
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:21 schreef Natalie het volgende:
Zou er wel willen wonen
Nou kweenie, 't is er wel erg warm aan het onderste plaatje te zien. Mag ik dan in ieder geval komen logeren?
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:44:46 #266
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49199197
Tuurlijk. Ik kan vast wel ergens een fijne geode voor je vinden
pi_49200593
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 20:44 schreef Natalie het volgende:
Tuurlijk. Ik kan vast wel ergens een fijne geode voor je vinden
Tof mijn eigen geode!

Ff tussendoor mijn Sugiliet pimpen:

Meer info over Sugiliet, een van mijn lievelingsstenen: http://solo18.abac.com/mward/sugilite/
pi_49226519
quote:
Welke webwinkel btw?
Ja ik maak ze zelf en ja ik kom regelmatig bij liatelier,ik ben daar uren zoet...
Ik weet niet of ik reclame mag maken voor mn webwinkel...maar het staat volgens mij ook even terug in 1 van mn posts.www.heartbeadsdesign.nl
pi_49226643
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:16 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Peacock wordt ook wel Borniet genoemd. Ik heb er zelf ook een stukje van, van mijn vader ooit gekregen. Hij heet peacock stone (pauwensteen) omdat hij dezelfde felle kleuren heeft als de staart van een pauw. De mooie kleuren ontstaan doordat het heel veel koper bevat.

[afbeelding]
Bedankt voor de info,ben benieuwd of ik daar ook kralen van kan vinden....
Ik heb trouwens ook een heel mooi boekje met beschrijvingen en werkeng end van stenen :de kristallengids van Judy hall.
Is een heel mooi overzichtelijk boekje,ik heb het tweedehands gekocht hier in de stad.
pi_49229285
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 14:52 schreef Cattara het volgende:

[..]

Bedankt voor de info,ben benieuwd of ik daar ook kralen van kan vinden....
Ik heb trouwens ook een heel mooi boekje met beschrijvingen en werkeng end van stenen :de kristallengids van Judy hall.
Is een heel mooi overzichtelijk boekje,ik heb het tweedehands gekocht hier in de stad.
Ik weet niet of je daar kralen van kunt vinden, ben nog nooit gepolijste borniet tegengekomen en heb zelf altijd alleen ruwe stukjes gezien. Ben benieuwd, misschien zijn ze er wel.

Ben trouwens benieuwd naar dat boekje van je, zal eens op internet kijken. Ik gebruik eigenlijk vooral het internet om dingen na te zoeken.

Ik heb trouwens zelf vandaag rare stenen gevonden die ik ooit van mijn vader kreeg. Ze zijn van een soort metaalerts, lijkt wel pyriet maar dan in trapvorm en ze hebben de raarste vormen. Lijken me zelfs kunstmatig en ik ben ze verder ook nog nooit tegengekomen en heb geen idee hoe hij er aan gekomen is. Wil eigenlijk wel weten wat het nou is. Hier wat helaas onduidelijke foto's:

[ Bericht 16% gewijzigd door Dutchguy op 10-05-2007 16:17:42 ]
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:34:02 #271
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49265654
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 14:49 schreef Cattara het volgende:

[..]

Ja ik maak ze zelf en ja ik kom regelmatig bij liatelier,ik ben daar uren zoet...
Ik weet niet of ik reclame mag maken voor mn webwinkel...maar het staat volgens mij ook even terug in 1 van mn posts.www.heartbeadsdesign.nl
Normaal valt het onder spam, maar ik vroeg erom en bovendien is het ontopic. Don't worry
Ik ga je site meteen bekijken, en wie weet hebben we elkaar wel eens gezien in Groningen. Ik loop er ook graag even naar binnen als ik in de stad ben.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:36:00 #272
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49265733
Dutchguy, vreemde stenen. En het is niet alleen de vorm, maar ook de structuur. Heb nog nooit zoiets gezien. Wie weet is het een idee om ze eens mee te nemen naar zo'n stenenwinkel. Wie weet hebben zij zoiets eerder gezien en kunnen ze je zeggen wat het is. Of iig in welke richting je het moet zoeken
pi_49273561
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:36 schreef Natalie het volgende:
Dutchguy, vreemde stenen. En het is niet alleen de vorm, maar ook de structuur. Heb nog nooit zoiets gezien. Wie weet is het een idee om ze eens mee te nemen naar zo'n stenenwinkel. Wie weet hebben zij zoiets eerder gezien en kunnen ze je zeggen wat het is. Of iig in welke richting je het moet zoeken
Ik weet inmiddels al wat het is Natalie, dankzij een Amerikaans forum waar ik wel eens post. Het is geen steen maar het metaal Bismuth in zuivere vorm. In zijn oorspronkelijke vorm is het een zeer onaantrekkelijk grijze klomp maar deze 'kristallen' worden gemaakt in Duitsland voor de sier en hebben soms de meest felle kleuren. Rare is dat het wel geneeskrachtige eigenschappen heeft. Ik heb het nagekeken in Melody's 'Love is in the Earth' en het is een van de weinige mineralen die het kruin chackra met het stuitchackra kan verbinden en het helpt mensen die in een isolement leven om zich minder geisoleerd te voelen. Grappige is ook nog dat je zelf deze kristallen kan maken als je dat zou willen. Gewoon in een pannetje laten smelten en laten afkoelen. Hoe langzamer ze koelen hoe feller de kleuren en je krijgt iedere keer een ander kristal. Ik heb inmiddels van de kleine een hanger gemaakt.

Hier nog wat duidelijkere plaatjes:

Zelf bismuth kristallen maken: http://www.autarchex.com/projects/bismuthcrystals/index.html
pi_49285244
nu ik de kleuren zie herken ik het wel,we hebben weleens een sieraad verkocht in de juweliers zaak waar ik werkte.Doet me qua kluer ook wel een beetje aan peacock denken alleen dan met een andere structuur maar erg mooi!
pi_49285513
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:43 schreef Cattara het volgende:
nu ik de kleuren zie herken ik het wel,we hebben weleens een sieraad verkocht in de juweliers zaak waar ik werkte.Doet me qua kluer ook wel een beetje aan peacock denken alleen dan met een andere structuur maar erg mooi!
Klopt Catarra. Draag het inmiddels als hangertje en het is best heel apart materiaal. Bijna kunst. Ik zou dit zelf dus nooit gekocht hebben maar het is toch leuk om het in huis te hebben en nu te weten wat het is. Lijkt qua kleur inderdaad wat op peacock.
  zondag 13 mei 2007 @ 12:17:07 #276
173548 nicoo
sg geil
pi_49326486
werkt volgens mij alleen als placebo
Geilt op sg's *fapfap*
Bier :9
pi_49653337
Ik geloof er eigenlijk wel in. Ik koop ze overigens niet om die 'genezende' werking, maar voornamelijk omdat ik ze gewoon mooi vind. Het viel alleen wel erg op dat ik me bij 1 steentje veel beter voelde dan bij een andere. Dit was zo duidelijk waarneembaar, dat ik er toch wel een beetje in ben gaan geloven. Nog steeds let ik er meer op of de steen mij aanstaat, of ik het mooi vind of niet. Achteraf blijkt dan die steen die ik vanwege zijn uiterlijk heb gekozen ook goed bij mij past wanneer ik er wat research op los laat.
pi_49659922
Wie weet of er specifieke stenen zijn die uit India komen? Ik ga er nl. op vakantie en wil bij mogelijke stenen van te voren even kijken wat bij me zou passen...

Heb al even gegoogled en er schijnen inderdaad een aantal uit India te komen...zo ook bijv. bergkristal. Daar wil ik er wel een mooie van!

Wie weet of je bij aankoop nog kunt letten op bepaalde dingen om er zeker van te zijn dat het geen 'nepperij' is?

[ Bericht 53% gewijzigd door myxomatosekonijn op 22-05-2007 20:44:20 ]
pi_49667409
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 18:01 schreef Helianthusje het volgende:
Ik geloof er eigenlijk wel in. Ik koop ze overigens niet om die 'genezende' werking, maar voornamelijk omdat ik ze gewoon mooi vind. Het viel alleen wel erg op dat ik me bij 1 steentje veel beter voelde dan bij een andere. Dit was zo duidelijk waarneembaar, dat ik er toch wel een beetje in ben gaan geloven. Nog steeds let ik er meer op of de steen mij aanstaat, of ik het mooi vind of niet. Achteraf blijkt dan die steen die ik vanwege zijn uiterlijk heb gekozen ook goed bij mij past wanneer ik er wat research op los laat.
Het is vaak zo dat je gevoel idd wel aangeeft welke steen het beste bij je past,dit kan van tijd tot tijd veranderen naar gelang je gemoedstoestand end.
Ik kies ook altijd een steen die ik mooi vind,of er een helende werking inzit maakt me dan niet eens zoveel uit,van de kleur en structuur van een mooie steen kan ik al erg blij worden...
pi_49672420
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 18:01 schreef Helianthusje het volgende:
Klopt, dat heb ik ook. En bij stenen die niet bij me passen blijkt ook vaak achteraf dat dat zo is. Zo droeg ik op een dag een rhodochrosiet omdat ik die zo mooi vond en ik werd gewoon helemaal opgefokt ervan. Thuis nagelezen dat deze steen de bloeddruk verhoogt terwijl ik juist medicatie heb om mijn bloeddruk omlaag te krijgen. Was dus helemaal de verkeerde steen. Lapis maakt me bijvoorbeeld down. En zo heb ik nog wat stenen die ik heel mooi vind maar niet moet dragen.
pi_49672471
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:34 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wie weet of er specifieke stenen zijn die uit India komen? Ik ga er nl. op vakantie en wil bij mogelijke stenen van te voren even kijken wat bij me zou passen...

Heb al even gegoogled en er schijnen inderdaad een aantal uit India te komen...zo ook bijv. bergkristal. Daar wil ik er wel een mooie van!

Wie weet of je bij aankoop nog kunt letten op bepaalde dingen om er zeker van te zijn dat het geen 'nepperij' is?
Maansteen en shiva lingam zijn typische Indische stenen. Ook de robijn en de saffier komen uit India.

Ik denk dat je qua aankoop heel erg op je gevoel of moet gaan. Maansteen wordt bij mijn weten niet nagemaakt en shiva lingam ook niet. Robijn en Saffieren zeker wel in geslepen vorm. Bij Robijn en Saffier in ruwe halfedelsteen (dichte) vorm kun je er wel vanuit gaan dat als hij niet te duur is het redelijk okay is.
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:47:18 #282
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49675444
Als je geslepen saffieren e.d. vindt voor een klein prijsje, moet je oppassen. Saffieren en robijnen zijn geen halfedelstenen, maar behoren tot de edelstenen en kunnen erg kostbaar zijn. Die vind je niet voor niets in bewerkte vorm.
pi_49677691
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:47 schreef Natalie het volgende:
Als je geslepen saffieren e.d. vindt voor een klein prijsje, moet je oppassen. Saffieren en robijnen zijn geen halfedelstenen, maar behoren tot de edelstenen en kunnen erg kostbaar zijn. Die vind je niet voor niets in bewerkte vorm.
Klopt, er wordt inderdaad veel met Saffieren en Robijnen geknoeid. Vooral qua kleur. Als je die heel goedkoop kunt krijgen is er iets mis mee. Echte zuivere Saffieren en Robijnen zijn altijd duur.

Ik heb vandaag een Oceaan Jasper met de post gekregen. Echt een prachtige steen is dat.
pi_53038722
vandaag een hangertje van citrien gekocht
wilde ook nog een watermeloen fluoriet halen, 1 steen sprak me erg aan, maar hij was zo dof
dus dat komt nog wel een keertje benieuwd wat de citrien voor me doet.
pi_53038970
Bismuth! Tjezus weet je HOE LANG ik naar die naam heb gezocht?
Ik heb hier een stukkie. Ik wist alleen niet dat je het zelf kan smelten.
pi_53039577
Van mijn baas mag ik wat sieraden van mezelf in de etalage leggen !
Ik ben zo trots op mezelf en mn stenen dat het toch aanspreekt bij het publiek !

Ik kreeg vorige week al een opdracht om iets voor één van onze klanten te maken met bloedkoraal,goud en rose quarst en wat denk je ?verkocht !
Joepie,en nu maar hopen dat mensen(jullie doen het al) toch de mineralen en stenen uit het hart van de aarde gaan waarderen .....

Ik ben een muts in foto's hier plaatsen dus die komen nog wel eens.
  zondag 9 september 2007 @ 01:18:26 #287
191069 Repelstela
Bemoei je niet met anderen
pi_53042758
soms draag ik een steen
de labradoriet is mijn favoriet deze sluit je af, nml en ik ben gevoelig dus soms denk ik: even dragen.
Het helpt wel, maar de labradoriet moet je niet te lang dragen!
Het sluit je echt helemaal af.
Dus enkele weken wel en dan even een paar weken afdoen.
Mooie steen!
Evenals de amber een hele warme troostende steen
Ook niet met mij dus.
pi_53044779
Bloedkoraal is eigenlijk wel errug fout he!
Maar tof voor je!
pi_53047257
Hier nog een edelstenen liefhebster.

Ben druk bezig met een collectie op te bouwen. Op dit moment heb ik voornamelijk kleine trommelstenen maar wanneer ik meer centen heb, komt er een grotere ruwe steen bij.

Ik heb ook een aantal hangers met stenen. Op dit moment draag ik een sodaliet steen.
pi_53055854
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 08:27 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[afbeelding]
Zo, je zou maar zo'n stuk kristal in je woonkamer hebben staan

Mooie foto's..

Ik draag sinds 13 juni nog steeds een roze chalcedoon.

Hij is heel lichtroze, met weinig dingetjes erin, heel vlak (dus). En ondanks dat ik hem inmiddels bijna 2 maanden om mijn nek heb hangen, heb ik nog niet echt behoefte om een nieuwe te kopen/te laten pendelen, misschien binnenkort.
pi_53158859
Ik sta aanstaande zondag op de paravieuwbeurs in groningen
De eerste keer voor mij,ben best benieuwd hoe de mensen op de sieraden reageren.....
Ik moet morgen ochtend alles nog even klaarmaken,want ik heb nog niet alle namen bij de stenen gevonden.
Ben best een beetje zenuwachtig nu....
Ik denk dat ik mn kralen maar meeneem dan kan ik daar ter plekke nog wat dingen maken,ik wil nog iets doen met de najaarskleuren van dit jaar.
Dus als je in de buurt ben zie ik je/jullie misschien nog !
pi_53159115
Succes!
Ik heb zelf 1X op een beurs gestaan, maar dat was een gigantische flop: de organisatoren hadden helemaal niets aan reclame gedaan en de kraampjes die het beste liepen, hadden na aftrek van brandstofkosten e.d. net een tientje winst of zo. Het was maar 1 of 2 uur een beetje druk, voor de rest zag je maar steeds een man of 5 rondlopen.
Ik neem aan dat het met die beurs waar jij naar toe gaat, wel ietsje beter is georganiseerd!
pi_53159816
Paraview wordt altijd goed gepromoot.

Succes Cattara!
  dinsdag 18 september 2007 @ 15:13:43 #294
8372 Bastard
Persona non grata
pi_53271801
quote:
Op donderdag 13 september 2007 23:18 schreef vaika83 het volgende:
Paraview wordt altijd goed gepromoot.

Succes Cattara!
Yep, onlangs in Emmen nog geweest, ook voor de edelstenen waar we erg geslaagd zijn.

-Stukje Barnsteen voor mijn jongste dochter die erg veel hoest, ze is 7 mnd oud en hoest nu een maand of 3. Arts zegt dat het slijm is overgaat. We hebben Barnsteen gegeven en ze is nu nagenoeg van dr nare hoest af. Tevens goed tegen pijn van doorkomende tandjes.

-Stukje chalcedoon (bijna geheel wit) voor andere dochter, om haar wat meer assertiviteit te geven, ze laat alles maar toe door andere kinderen. Maar deze steen hebben we op avond 1 al af gedaan, huilen huilen huilen, steen was helemaal heet, deze afgedaan.. misschien te krachtig.

-Mijzelf stukje Amethist, een knuffelsteen.. hij voelt zo lekker krachtig aan en ik voel mijn kruinchakra kriebelen

[ Bericht 25% gewijzigd door Bastard op 18-09-2007 15:20:13 ]
The truth was in here.
pi_53403159
Ik vond het erg leuk,en de organisatie was goed opgezet.
Het was best druk !
Helaas heb ik maar 1 armabndje verkocht....
De volgende keer ga ik toch op een mineralen en edelsteenbeurs staan,want het publiek kwam naar mijn idee meer af op de consulttafeltjes en qua verkoop was het nergens bijzonder.
Maar ik geef niet op,de volgende keer beter !
pi_53479213
Ik draag een amethist tegen mn migraine en ik heb gemerkt dat ik nu minder vaak migraine heb.
Ook heb ik een rozenkwarts in hartjes vorm die heb ik gekocht omdat ik m erg mooi vind
pi_53821838
Ik kreeg van mn zoontje een heel mooi fluoriet hart laatst....sweet....
Van zn eigen zakgeld gekocht !
Hij ligt nu samen bij mijn andere stenen op mn kastje waar ik ze mooi kan bekijken.
pi_53822000
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 15:13 schreef Bastard het volgende:

-Stukje chalcedoon (bijna geheel wit) voor andere dochter, om haar wat meer assertiviteit te geven, ze laat alles maar toe door andere kinderen. Maar deze steen hebben we op avond 1 al af gedaan, huilen huilen huilen, steen was helemaal heet, deze afgedaan.. misschien te krachtig.
Apart, misschien te sterk idd of wennen, misschien een idee om hem onder haar kussen en/of op nachtkastje te leggen. Ik zelf draag hem alweer een tijdje. Heb hem kort geleden laten pendelen of ie nog goed was voor me en/of werkte, 40 % en nog steeds de steen die ik moet hebben .

Wat ik mezelf afvraag, heb een leuk winkeltje ontdekt met hele mooie ringen, zijn of hebben ringen met edelstenen ook effect of heb je daar bijv. meer kans bij dat ze niet werken en/of zelfs uitgewerkt zijn ? Wil wel een goeie die werkt eigenlijk (of moet ik dat dan laten pendelen maar weer) of toch vanuit gaan dat het geen troep is en/of uitgewerkte dingen zijn/verkopen ? Of is het toch anders op je hand ? Lijkt me ergens niet.. maar ik weet het niet zeker.
pi_53822257
Trouwens Bastard, is het misschien een idee om samen met je dochtertje een steentje te laten pendelen ?
Weet niet of je dat hebt gedaan of op kenmerken hebt gezocht, maar misschien komt er bij het pendelen wel heel wat anders uit, de steen die juist voor haar is, citrien bijv. ofzo. Is ze er ook zelf bij en stemt haar geest of onderbewustzijn ( tja of wat dan ook) zich af, die weet het dondersgoed, op wat zij wilt hebben en nodig hebt. Succes . Zou het wel doen.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 14:34:58 #300
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_53863314
Heb m'n nichtje eens een blauwe opaal gegeven. Ze zag 'm liggen in m'n kamer en was er meteen door gefascineerd. Later hoorde ik dat ze hem de volgende dag meteen mee naar school genomen had om het te laten zien aan het vriendinnen.
Denk dat ie wel goed terecht is gekomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')