Ik ben wel eens benieuwd naar ervaringen van andere mensen op het gebied van edelstenen. Ik ben normaal nogal sceptisch over de 'helende' werking hiervan, maar ik heb laatst toch een Aquamarijnsteentje gekocht en omgehangen. Het schijnt te helpen tegen allergieen en het stabiliseert emoties (minder ups en downs).
Wie gelooft hierin en heeft er goede ervaringen mee?
Ik ben benieuwd!
Zoals Semtex zegt ze zijn mooi en daarvoor dienen ze dus ook bij mij. Behalve zo'n stressei dat is wel makkelijk. Alleen smijt ik er mee
Deze trillingen stimuleren je energielichaam en dat kan dan hele positieve uitwerkingen hebben.
Elke chakra heeft een "eigen" edelsteen die er goed bij past en Amethyst is meer algemeen en wordt daarvoor voor alle chakras voor ontwikkeling gebruikt.
Draag standaard een bergkristal in de vorm van een engel ![]()
prrrrrr
quote:Hoe weet men dat die trillingen bestaan,? dan zou het op de een of andere manier electronisch meetbaar moeten zijn!
Op zaterdag 26 juli 2003 00:51 schreef Antagonist het volgende:
De theorie die ik zelf het meest geloof is dat alle materie uit trillingen bestaat , edelstenen en halfedelstenen hebben een trillings frequentie die zeer dicht in de buurt licht bij de trillingsfrequentie van je chakras.Deze trillingen stimuleren je energielichaam en dat kan dan hele positieve uitwerkingen hebben.
Elke chakra heeft een "eigen" edelsteen die er goed bij past en Amethyst is meer algemeen en wordt daarvoor voor alle chakras voor ontwikkeling gebruikt.
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 21:35 schreef SEMTEX het volgende:
Ik koop ze zelf dan ook meestal meer voor hun mooiigheid
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 21:42 schreef PS het volgende:
Zoals Semtex zegt ze zijn mooi en daarvoor dienen ze dus ook bij mij.
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 21:44 schreef M2theC het volgende:
Ze zijn mooi.
quote:en daar gaat het om, vergeet al die verhalen over trillingsfrequenties enzo (niet dat ze niet waar zijn hoor).
Op vrijdag 25 juli 2003 21:44 schreef Ms_Furious het volgende:
Of het werkt, ik weet het niet maar het staat leuk
Als je er naar kijkt, zie je iets moois en dat gevoel beleef je even en wordt je vrolijker van
Zegmaar hetzelfde van lachen, dat is toch ook gezond?
Gr
quote:Klopt , er was zon griekse wetenschapper (lang geleden) die redeneerde dat alle massa uit muziek bestond , hierbij bedoelde hij de trillingen.
Op zaterdag 26 juli 2003 14:33 schreef WiccaN-AmeL het volgende:
Die trillingen zijn te meten idd, anders waren ze daar niet achter gekomen,
Zoals hier al eerder gezegd is erin geloven niet nodig. De edelstenen werken ook wel zonder geloof. Waarom ze precies genezende eigenschappen hebben is hier ook al genoemd (trillingsfrequentie, energie, etc), en ik zal die argumenten maar als waar aannemen omdat ik zelf de werking niet helemaal kan verklaren. Mijn ervaringen zijn iig erg positief.quote:Op vrijdag 25 juli 2003 21:34 schreef realvision het volgende:
Ik ben wel eens benieuwd naar ervaringen van andere mensen op het gebied van edelstenen. Ik ben normaal nogal sceptisch over de 'helende' werking hiervan, maar ik heb laatst toch een Aquamarijnsteentje gekocht en omgehangen. Het schijnt te helpen tegen allergieen en het stabiliseert emoties (minder ups en downs).
Wie gelooft hierin en heeft er goede ervaringen mee?
Sommige stenen kunnen niet goed bij elkaar gedragen wordenquote:Op zondag 16 mei 2004 02:40 schreef LSDsmurf het volgende:
Kan iemand eens kort bespreken welke positieve (zijn negatieve ook mogelijk?) eigenschappen de meest voorkomende edelstenen hebben? Een linkje is ook goed hoor
Dat doe ik inderdaad ook wel eens!quote:Op zondag 16 mei 2004 11:59 schreef sweetgirly het volgende:
Heb er ook een aantal (paar erg aparte uit het buitenland, volgens mij is één daarvan citrien en amethist heb ik op een kettinkje hangen, als pendel gebruikte ik die weleens) en koop het ook weleens als kleiningheidje erbij voor anderen, dan zoek ik een steen uit wat ik bij ze vind passen of wat ze op dat moment een beetje zou kunnen helpen ergens mee. Of sommige (vooral jongens) het echt dragen ben ik alleen niet zo zeker van..wel jammer, maja eigenwijs enzo.
Hmmm, die naam zegt me wel iets, maar kan hem zo niet plaatsen bij de juiste naam.quote:Deze week wou ik de regenboogsteen of iets dergelijks kopen, ik las er iets over en ik dacht dat dat wel handig voor mezelf zou zijn, nou kan ik het alleen niet meer terugvinden. Iemand enig idee wat de juiste naam is van deze steen en wat ie precies doet?
Neequote:Op zondag 16 mei 2004 12:03 schreef Natalie het volgende:
Hmmm, die naam zegt me wel iets, maar kan hem zo niet plaatsen bij de juiste naam.
Heb je misschien een plaatje ervan?
Openstaan voor anderen of openstaan voor het spirituele oid?quote:Op zondag 16 mei 2004 12:10 schreef sweetgirly het volgende:
Nee, het stond ergens op een site wat ik aan het lezen was en daar stond (wat terloops) bij vermeld dat een regenboogsteen (of zoiets) helpt ervoor of ertegen, maar kan ook niet meer terugvinden wat ik nou precies aan het lezen was
, volgens mij was het iets met openstaan ofzo, maar ik weet het niet meer zeker (ik lees teveel denk
).
Tijgeroog zou vooral helpen bij darmproblemen, astma en hyperventilatie. Maar heeft bij sommige personen juist weer het omgekeerde effect. Wie weet hoor jij net bij de laatste groep.quote:Op zondag 16 mei 2004 12:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb van een vriend een tijgeroog gekregen, het zou me helpen tegen mijn reumatische klachten.
maar ik had het idee dat het erger werd, en ik kreeg er ook nog eens hoofdpijn van.
dus die heb ik snel weer weggelegd.
verder heb ik rozenkwarts en bergkristal, dat ligt naast mijn bed.
Oh, thanx das cool!quote:Op zondag 16 mei 2004 12:12 schreef Natalie het volgende:
Openstaan voor anderen of openstaan voor het spirituele oid?
Waar zou je precies een steen voor willen hebben? (qua eigenschappen)
Ik kan niet de regenboogsteen voor je vinden zonder de goede naam, maar kan misschien wel een andere voor je zoeken die ook goed past.
Je zoekt dus een steen die de balans tussen jezelf en energieën hersteld en ook helpt met keelproblemenquote:Op zondag 16 mei 2004 12:31 schreef sweetgirly het volgende:
Oh, thanx das cool!
Openstaan voor anderen (energieën ook enzo), dat ik beter bij mezelf blijf. Ook als ik slaap, denk dat ik dan ook nog weleens te open sta. Niet dat ik er altijd last van heb, maar als ik wat minder uhm..bij mezelf sta ofzo, wat vatbaarder ben om het zo maar te zeggen, wil ik daar nog weleens last van hebben. Moeilijk om dan te zeggen (verifiëren) of het nou van mezelf komt of door andere energieën, kan me dan lichamelijk wat uitgeputter voelen (zelfs opeens pijn op de borstkast enzo) en keel had ik vaak, alsof iets eruit moest, rare boeren laten enzo..sorry![]()
(dat heb ik nu gelukkig niet meer zo).
Gek hè... Dr hoeft maar iemand iets te blaten over trillingen en resonantie, of iemand anders verzint er bij dat edelstenen helpen tegen hoofdpijn/reuma whatever. Die dingen zijn van zichzelf al mooi genoeg, zonder dat je er pseudowetenschappelijke onzin aan toe hoeft te schrijven.quote:Op zondag 16 mei 2004 23:56 schreef Refragmental het volgende:
Het valt me trouwens op dat vooral vrouwen zich hier mee bezig houden, en dat er bij mannen nog zo'n ongeloof hangt.
En aquamarijn wordt het!quote:Op zondag 16 mei 2004 12:46 schreef Natalie het volgende:
Ik denk meteen aan Aquamarijn, die -volgens het edelstenen handboek- zowel een gunstige werking op de keelcharka heeft, als inzicht geeft in persoonlijke en geestelijke groei. 't Is een steen voor zieners
Maar een sodaliet (rust, slaap, zelfvertrouwen) of jade (rust ,bescherming) kan misschien ook wel.
Maar ik zou voor de aquamarijn gaan, als ik jou was
Thnxquote:Op maandag 17 mei 2004 01:17 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
ps. mooie collectie Draven!
Op mineralenbeurzen ben je stukken goedkoper uit.quote:Op maandag 17 mei 2004 12:46 schreef Saleheim het volgende:
Mooie stenen Draven! Vooral de celestietcluster, de kyaniet en dat grote bergkristalcluster. Heel mooi. Jammer dat ik geen digitale camera heb, ik heb laatst van mijn vader een heleboel halve agaatknollen gehad. Echt heel mooi, binnen in zo'n knol zitten allemaal mooie gekleurde lagen en kristalletjes. Ik moet echt uitkijken dat ik me niet arm aan stenen koop.
Daarom is het aan te raden. Je kijkt je ogen uit daar.... een kristal kluster van een meter, amethist geodes zo groot dat je er zelf in past en heel veel combinatie stukken.quote:Op maandag 17 mei 2004 18:09 schreef Natalie het volgende:
Op beurzen komen de minaralen/halfedelstenen vaak rechtstreeks van de groothandel, en zijn daarom dus goedkoper
In een winkel ben je bijna altijd duurder uit.
Heb ik zelf inderdaad ook eens gezien, een amethistgeode zo groot dat je er inderdaad in kon kruipen, prachtig. Zo'n prachtig stuk celestiet wil ik ook nog eens heel graag. Maar ook graag een heel mooi stuk ruwe larimar, echt een prachtsteen is dat. Ik heb er wel hangers van maar een mooi groot ruw stuk is eigenlijk onbetaalbaar. Ook al omdat die steen maar op 1 plek gevonden wordt.quote:Op maandag 17 mei 2004 19:44 schreef _Draven_ het volgende:
[..]
Daarom is het aan te raden. Je kijkt je ogen uit daar.... een kristal kluster van een meter, amethist geodes zo groot dat je er zelf in past en heel veel combinatie stukken.
Ik zou me niet teveel zorgen maken. Als jij je er lekker bij voelt. Wat je kan doen is een tijdje gewoon 1 steen dragen en kijken of je je anders voelt.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:40 schreef Tokse het volgende:
Kan me trouwens iemand vertellen of ik misschien teveel aan stenen draag? Buiten die lapis lazuli en de bergkristallen, heb ik nl. een ring met een granaat, oorbellen met saffieren en topazen, en een ring met saffieren. Ik weet zelf helemaal niet of dit allemaal wel bij elkaar past, iemand???
Woei, dat is er inderdaad één! Helemaal super!quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:35 schreef Tokse het volgende:
Hoi Natalie,
Ik heb een indigoliet voor je gevonden op deze site: http://www.geschenksteent(...)product&productId=41
Zelf draag ik twee bergkristallen bij me, en heb ik een lapis lazuli aan een hanger. Mooie stenen, en baat het niet, schaadt het niet![]()
Bergkristal kan je bij zo ongeveer alle stenen dragen zonder een wisselwerking te krijgen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:40 schreef Tokse het volgende:
Kan me trouwens iemand vertellen of ik misschien teveel aan stenen draag? Buiten die lapis lazuli en de bergkristallen, heb ik nl. een ring met een granaat, oorbellen met saffieren en topazen, en een ring met saffieren. Ik weet zelf helemaal niet of dit allemaal wel bij elkaar past, iemand???
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |