abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12021434
Hee allemaal, mijn eerste post hier. Al heel lang rondgekeken, en nu toch maar het besluit genomen te registreren.

Ik ben wel eens benieuwd naar ervaringen van andere mensen op het gebied van edelstenen. Ik ben normaal nogal sceptisch over de 'helende' werking hiervan, maar ik heb laatst toch een Aquamarijnsteentje gekocht en omgehangen. Het schijnt te helpen tegen allergieen en het stabiliseert emoties (minder ups en downs).

Wie gelooft hierin en heeft er goede ervaringen mee?

Ik ben benieuwd!

vrijdag 25 juli 2003 @ 21:35:57 #2
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_12021463
Ik heb niet echt het idee dat hun helende werking enorm 'groot' is. Ik koop ze zelf dan ook meestal meer voor hun mooiigheid
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 25 juli 2003 @ 21:42:34 #3
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_12021596
Hm ik geloof er niet in. Ik denk dat het vooral helpt als je erin gelooft (maar goed dan kan je net zo goed een pen pakken).

Zoals Semtex zegt ze zijn mooi en daarvoor dienen ze dus ook bij mij. Behalve zo'n stressei dat is wel makkelijk. Alleen smijt ik er mee

If your shaking it more than twice, your playing with it.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 21:44:01 #4
52636 M2theC
You designed yourself
pi_12021619
Ze zijn mooi. Ons tuinpad ligt er vol mee.... Denk niet dat het supergoed werkt. Heb het zelf eens geprobeerd en naar mijn id werkte het niet tot helemaal niet.
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
pi_12021634
Ik draag een amethist, dat is mij ooit aangeraden om wat meer rust in mijn hoofd te krijgen. Of het werkt, ik weet het niet maar het staat leuk
;)
pi_12022108
Hmmm, dat denk ik dus ook: door te denken dat het werkt, werkt het. Baat t niet dan schaat het niet. Maar ik ben wel eens benieuwd of iemand er echt goede resultaten mee geboekt heeft.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 22:08:43 #7
58017 ikke2
zeg nooit, nooit
pi_12022160
Het dragen van edelstenen helpt zeker, mijn man draagt er een vanwege ontstekingen in zijn huid. Hij geloofde er ook niet in maar hij kwam tot de conclusie dat de onstekingen zeer sterk zijn afgenomen.
Je hoeft er niet in te geloven, de stenen doen zelf hun werking.
Je moet de steen wel regelmatig reinigen door het een nacht in een beker met water te leggen.
pi_12025919
De theorie die ik zelf het meest geloof is dat alle materie uit trillingen bestaat , edelstenen en halfedelstenen hebben een trillings frequentie die zeer dicht in de buurt licht bij de trillingsfrequentie van je chakras.

Deze trillingen stimuleren je energielichaam en dat kan dan hele positieve uitwerkingen hebben.

Elke chakra heeft een "eigen" edelsteen die er goed bij past en Amethyst is meer algemeen en wordt daarvoor voor alle chakras voor ontwikkeling gebruikt.

Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_12026411
Heeft bij mij altijd wel goede effecten, edelsteentjes. Maar ik kies nooit op beschrijving, maar meer intuïtief

Draag standaard een bergkristal in de vorm van een engel

prrrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
  zaterdag 26 juli 2003 @ 10:24:09 #10
25737 spookie
Banaantje?
pi_12027311
Bij mij heeft mijn steentjes ook altijd geholpen, ik draag bergkristal en tijgeroog
oops ohh my ...
  zaterdag 26 juli 2003 @ 10:27:20 #11
51124 Amethist
See shadows gathering around
pi_12027348
Ik heb Spierspanningshoofdpijn en draag daarvoor een: amethist. Ik heb ook een ketting met amethist, armband met amethist en oorbellen met amethist.
Bij mij gaat het dus best ver en of het helpt? Ik ben niet van mijn hoofdpijn af, maar ik ga er nu wel beter mee om en weet een beetje wanneer ik meer hoofdpijn krijg. het is wel iets meer dragelijker geworden.
Why was I one of the chosen ones? Until the fight I could not see,[br]The magic and the strength of my power, It was beyond my wildest dreams,[br] One by one they are falling, Every time they try to strike us down.
pi_12028932
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 00:51 schreef Antagonist het volgende:
De theorie die ik zelf het meest geloof is dat alle materie uit trillingen bestaat , edelstenen en halfedelstenen hebben een trillings frequentie die zeer dicht in de buurt licht bij de trillingsfrequentie van je chakras.

Deze trillingen stimuleren je energielichaam en dat kan dan hele positieve uitwerkingen hebben.

Elke chakra heeft een "eigen" edelsteen die er goed bij past en Amethyst is meer algemeen en wordt daarvoor voor alle chakras voor ontwikkeling gebruikt.

Hoe weet men dat die trillingen bestaan,? dan zou het op de een of andere manier electronisch meetbaar moeten zijn!
pi_12030253
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 21:35 schreef SEMTEX het volgende:
Ik koop ze zelf dan ook meestal meer voor hun mooiigheid
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 21:42 schreef PS het volgende:
Zoals Semtex zegt ze zijn mooi en daarvoor dienen ze dus ook bij mij.
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 21:44 schreef M2theC het volgende:
Ze zijn mooi.
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 21:44 schreef Ms_Furious het volgende:
Of het werkt, ik weet het niet maar het staat leuk
en daar gaat het om, vergeet al die verhalen over trillingsfrequenties enzo (niet dat ze niet waar zijn hoor).

Als je er naar kijkt, zie je iets moois en dat gevoel beleef je even en wordt je vrolijker van Zegmaar hetzelfde van lachen, dat is toch ook gezond?

pi_12030299
Die trillingen zijn te meten idd, anders waren ze daar niet achter gekomen,
draag dus zelf ook cristallen bij me,
waaronder een rozenkwarts en kwartscristal.
tijd geleden nog een bergcrstal
en ja je kan dus merken dat het helpt.
vooral als je innerlijke rust nodig hebt,
of andere kwaaltjes heb, cristallen verlichten het
lossen het niet op.

Gr

Back from tha rootz...
pi_12034379
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 14:33 schreef WiccaN-AmeL het volgende:
Die trillingen zijn te meten idd, anders waren ze daar niet achter gekomen,
Klopt , er was zon griekse wetenschapper (lang geleden) die redeneerde dat alle massa uit muziek bestond , hierbij bedoelde hij de trillingen.
Ze zijn al aangetoond , de moluculen bestaan uit atomen en atomen hebben in hun kern een soort trilfrequentie die de atoom eigenschappen bepaalt
Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_12048005
Ik draag altijd stenen omdat ik toch het gevoel heb dat ze helpen, zolang je er maar geen wonderen van verwacht. Momenteel probeer ik steeds een andere steen uit en te voelen wat het verschil is. Ik merk toch dat het verschil per steen duidelijk merkbaar is. Momenteel draag ik een smaragd en die bevalt me heel goed. Het is ook maar net welke steen op dat moment bij je past.
pi_19150889
*sutbiele kick voor een interessant topic*
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 21:34 schreef realvision het volgende:
Ik ben wel eens benieuwd naar ervaringen van andere mensen op het gebied van edelstenen. Ik ben normaal nogal sceptisch over de 'helende' werking hiervan, maar ik heb laatst toch een Aquamarijnsteentje gekocht en omgehangen. Het schijnt te helpen tegen allergieen en het stabiliseert emoties (minder ups en downs).

Wie gelooft hierin en heeft er goede ervaringen mee?
Zoals hier al eerder gezegd is erin geloven niet nodig. De edelstenen werken ook wel zonder geloof. Waarom ze precies genezende eigenschappen hebben is hier ook al genoemd (trillingsfrequentie, energie, etc), en ik zal die argumenten maar als waar aannemen omdat ik zelf de werking niet helemaal kan verklaren. Mijn ervaringen zijn iig erg positief.

Ik heb al heel lang iets met edelstenen. Waar die fascinatie vandaan komt is me nog steeds een raadsel, maar ik had op mijn 12de al een hele collectie verzameld Afhankelijk van mijn leeftijd en periode waarin ik zat heb ik verschillende edelstenen gebruikt. Vaak had ik er dan eentje als een hanger aan een kettinkje. Ik heb Jade gedragen, Rozenkwarts, Citrien, en op dit moment Chalcedon. Voor meditatie gebruik ik vaak Rozenkwarts en/of Chalcedon omdat ik daarmee goed mijn verleden en gevoelsleven kan uitwerken. Voor de wat diepere spirituele meditaties ga ik voor de Lapis Lazulli (overigens een vrij prijzig steentje, maar zeker het geld waard).

Als je verschillende boeken over edelstenen raadpleegt spreken sommige werkingen elkaar tegen, en andere komen overeen. Voor mij is het daarom meer iets wat je op je intuïtie doet. Je kiest een steen die bij jou goed voelt. Of je laat iemand anders die hierin gespecialeerd is het voor jou uittesten (hoe je dat doet is weer een ander verhaal). Ik voel me er iig erg goed bij op dit moment. Het kan zeker helpen om (psychische) wonden uit het verleden te helen of bepaalde angsten te overwinnen. Het maakt je letterlijk krachtiger, meer energierijk

Voor de liefhebbers:
De Oude Aarde
Een museum vol met edelstenen en mineralen in het schattige Giethoorn Ze hebben daar echt een hele mooie collectie edelstenen (waaronder een gigantische amethist!) en een winkeltje waar je zelf edelstenen kan kopen; gewoon of in sieraadvorm. Zeker een aanrader!
  zaterdag 15 mei 2004 @ 19:57:30 #18
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_19153762
Ik heb ook een kleine verzameling halfedelstenen. Ongeacht of ze helende eigenschappen hebben, vind ik ze gewoon mooi. Ik heb dan ook bijna altijd een amethist bij me & mijn vriend heeft een aquamarijnhanger van me gekregen

Daarnaast heb ik ook nog een edelstenen handboek waar de helende werkingen in beschreven staan, maar daarnaast ook de samenstelling van de stenen, de vindplaatsen en de geschiedenis.
Erg leuk om te lezen. En och, een steentje bij de dragen kan ook geen kwaad
(Un)masking for the greater good.
pi_19164580
Kan iemand eens kort bespreken welke positieve (zijn negatieve ook mogelijk?) eigenschappen de meest voorkomende edelstenen hebben? Een linkje is ook goed hoor
pi_19166114
Ik had ooit een Braziliaanse Agaat, die zou voor een paar dingen zorgen waaronder een sterk gezichtsvermogen Het is wel verbeterd vind ik. Ik was niet slechtziend, maar ik zie gewoon beter in het donker nu.
  zondag 16 mei 2004 @ 11:24:48 #21
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_19166832
quote:
Op zondag 16 mei 2004 02:40 schreef LSDsmurf het volgende:
Kan iemand eens kort bespreken welke positieve (zijn negatieve ook mogelijk?) eigenschappen de meest voorkomende edelstenen hebben? Een linkje is ook goed hoor
Sommige stenen kunnen niet goed bij elkaar gedragen worden
Vroeger had ik wel een site met allemaal eigenschappen van stenen, maar helaas is die offline. Maar weet zeker dat er nog wel meer sites bestaan waar de eigenschappen op vermeld staan.

Ik heb een boek over halfedelstenen met de eigenschappen e.d.
Als je me de namen van de stenen kunt geven waarvan je ze graag wil horen, dan kan ik het even voor je overtikken
  zondag 16 mei 2004 @ 11:51:01 #22
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_19167275
Ik heb even een fotootje geschoten van edelstenen die ik hier heb:

Edelstenendoosje

En nog wat armbandjes en kettingen enzo
(van boven naar beneden: amazoniet, aventurijn, bergkristal, aquamarijn)

Van de meesten weet ik overigens wel wat het zijn
pi_19167447
Heb er ook een aantal (paar erg aparte uit het buitenland, volgens mij is één daarvan citrien en amethist heb ik op een kettinkje hangen, als pendel gebruikte ik die weleens) en koop het ook weleens als kleiningheidje erbij voor anderen, dan zoek ik een steen uit wat ik bij ze vind passen of wat ze op dat moment een beetje zou kunnen helpen ergens mee. Of sommige (vooral jongens) het echt dragen ben ik alleen niet zo zeker van ..wel jammer, maja eigenwijs enzo.

Deze week wou ik de regenboogsteen of iets dergelijks kopen, ik las er iets over en ik dacht dat dat wel handig voor mezelf zou zijn, nou kan ik het alleen niet meer terugvinden . Iemand enig idee wat de juiste naam is van deze steen en wat ie precies doet?

oh, wat een leuk en schattig doosje Nathalie + armbandjes, ik ga ook zo'n doosje aanschaffen, heb ze nu los in soort kristallen vormpjes gedaan, waar je ook theelichtjes enzo in kan doen, staat wel leuk, maar zo'n doosje is wat praktischer en mooi ..he leuk, die witte en groene armbandjes heb ik ook, heb toen een keer een stuk of 6 besteld, in een groen doosje zaten ze, draag ze alleen nooit meer (was ze alweer vergeten denk), even uit de kast vissen..

[ Bericht 10% gewijzigd door sweetgirly op 16-05-2004 12:05:26 ]
  zondag 16 mei 2004 @ 12:03:19 #24
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_19167519
quote:
Op zondag 16 mei 2004 11:59 schreef sweetgirly het volgende:
Heb er ook een aantal (paar erg aparte uit het buitenland, volgens mij is één daarvan citrien en amethist heb ik op een kettinkje hangen, als pendel gebruikte ik die weleens) en koop het ook weleens als kleiningheidje erbij voor anderen, dan zoek ik een steen uit wat ik bij ze vind passen of wat ze op dat moment een beetje zou kunnen helpen ergens mee. Of sommige (vooral jongens) het echt dragen ben ik alleen niet zo zeker van ..wel jammer, maja eigenwijs enzo.
Dat doe ik inderdaad ook wel eens!
quote:
Deze week wou ik de regenboogsteen of iets dergelijks kopen, ik las er iets over en ik dacht dat dat wel handig voor mezelf zou zijn, nou kan ik het alleen niet meer terugvinden . Iemand enig idee wat de juiste naam is van deze steen en wat ie precies doet?
Hmmm, die naam zegt me wel iets, maar kan hem zo niet plaatsen bij de juiste naam.
Heb je misschien een plaatje ervan?
  zondag 16 mei 2004 @ 12:07:06 #25
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_19167587
ik heb van een vriend een tijgeroog gekregen, het zou me helpen tegen mijn reumatische klachten.
maar ik had het idee dat het erger werd, en ik kreeg er ook nog eens hoofdpijn van.
dus die heb ik snel weer weggelegd.
verder heb ik rozenkwarts en bergkristal, dat ligt naast mijn bed.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_19167640
quote:
Op zondag 16 mei 2004 12:03 schreef Natalie het volgende:

Hmmm, die naam zegt me wel iets, maar kan hem zo niet plaatsen bij de juiste naam.
Heb je misschien een plaatje ervan?
Nee , het stond ergens op een site wat ik aan het lezen was en daar stond (wat terloops) bij vermeld dat een regenboogsteen (of zoiets) helpt ervoor of ertegen, maar kan ook niet meer terugvinden wat ik nou precies aan het lezen was , volgens mij was het iets met openstaan ofzo, maar ik weet het niet meer zeker (ik lees teveel denk ).
  zondag 16 mei 2004 @ 12:12:48 #27
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_19167690
quote:
Op zondag 16 mei 2004 12:10 schreef sweetgirly het volgende:

Nee , het stond ergens op een site wat ik aan het lezen was en daar stond (wat terloops) bij vermeld dat een regenboogsteen (of zoiets) helpt ervoor of ertegen, maar kan ook niet meer terugvinden wat ik nou precies aan het lezen was , volgens mij was het iets met openstaan ofzo, maar ik weet het niet meer zeker (ik lees teveel denk ).
Openstaan voor anderen of openstaan voor het spirituele oid?
Waar zou je precies een steen voor willen hebben? (qua eigenschappen)
Ik kan niet de regenboogsteen voor je vinden zonder de goede naam, maar kan misschien wel een andere voor je zoeken die ook goed past.
  zondag 16 mei 2004 @ 12:27:13 #28
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_19167962
quote:
Op zondag 16 mei 2004 12:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb van een vriend een tijgeroog gekregen, het zou me helpen tegen mijn reumatische klachten.
maar ik had het idee dat het erger werd, en ik kreeg er ook nog eens hoofdpijn van.
dus die heb ik snel weer weggelegd.
verder heb ik rozenkwarts en bergkristal, dat ligt naast mijn bed.
Tijgeroog zou vooral helpen bij darmproblemen, astma en hyperventilatie. Maar heeft bij sommige personen juist weer het omgekeerde effect. Wie weet hoor jij net bij de laatste groep.
Maar voor alle stenen geldt: als ze niet 'goed' voelen, dan moet je ze niet dragen.

Voor reumatische klachten zou ik eerder de Amber of Turkoois nemen

Amber zou kunnen helpen bij gewrichtspijn, gewrichtsstramheid e.d. maar ook bijv. bij bronchitis.
Turkoois is voor afweermechanisme en zou helpen bij reuma en gewrichtontstekingen en het opheffen van blokkades e.d.
(even opgezocht voor je)
pi_19168033
quote:
Op zondag 16 mei 2004 12:12 schreef Natalie het volgende:

Openstaan voor anderen of openstaan voor het spirituele oid?
Waar zou je precies een steen voor willen hebben? (qua eigenschappen)
Ik kan niet de regenboogsteen voor je vinden zonder de goede naam, maar kan misschien wel een andere voor je zoeken die ook goed past.
Oh, thanx das cool!
Openstaan voor anderen (energieën ook enzo), dat ik beter bij mezelf blijf. Ook als ik slaap, denk dat ik dan ook nog weleens te open sta. Niet dat ik er altijd last van heb, maar als ik wat minder uhm..bij mezelf sta ofzo, wat vatbaarder ben om het zo maar te zeggen, wil ik daar nog weleens last van hebben. Moeilijk om dan te zeggen (verifiëren) of het nou van mezelf komt of door andere energieën, kan me dan lichamelijk wat uitgeputter voelen (zelfs opeens pijn op de borstkast enzo) en keel had ik vaak, alsof iets eruit moest, rare boeren laten enzo..sorry (dat heb ik nu gelukkig niet meer zo).
pi_19168284
Ik heb hier wat links voor geinteresseerden:

http://www.wicca.com/celtic/stones/stones0.htm
http://demeteria.tripod.com/stones_crystallore.htm
http://www.crystalsandjewelry.com/metaphysical_healing.html
http://www.rainbowcrystal.com/crystal/crystala.html
http://www.multistoneintl(...)rties/properties.htm

Regenboogstenen doet mij trouwens denken aan borniet of pauwenerts maar ik denk dat er toch een andere steen bedoeld wordt. Deze steen heeft een metaalachtige glittering in alle kleuren, net als olie op water.
Dat je bepaalde stenen niet bij elkaar moet dragen klopt wel. Peridoot (olivijn) mag je niet met andere stenen dragen omdat je dan duizelig kan worden. Smaragd ook niet met andere stenen omdat deze dan juist overstemd wordt in zijn werking. Maar bij practisch alle stenen kun je wel een bergkristal dragen om de werking van de andere steen te versterken.
  zondag 16 mei 2004 @ 12:46:27 #31
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_19168320
quote:
Op zondag 16 mei 2004 12:31 schreef sweetgirly het volgende:

Oh, thanx das cool!
Openstaan voor anderen (energieën ook enzo), dat ik beter bij mezelf blijf. Ook als ik slaap, denk dat ik dan ook nog weleens te open sta. Niet dat ik er altijd last van heb, maar als ik wat minder uhm..bij mezelf sta ofzo, wat vatbaarder ben om het zo maar te zeggen, wil ik daar nog weleens last van hebben. Moeilijk om dan te zeggen (verifiëren) of het nou van mezelf komt of door andere energieën, kan me dan lichamelijk wat uitgeputter voelen (zelfs opeens pijn op de borstkast enzo) en keel had ik vaak, alsof iets eruit moest, rare boeren laten enzo..sorry (dat heb ik nu gelukkig niet meer zo).
Je zoekt dus een steen die de balans tussen jezelf en energieën hersteld en ook helpt met keelproblemen
Ik ga op zoek.

-toevoeging-

Ik denk meteen aan Aquamarijn, die -volgens het edelstenen handboek- zowel een gunstige werking op de keelcharka heeft, als inzicht geeft in persoonlijke en geestelijke groei. 't Is een steen voor zieners

Maar een sodaliet (rust, slaap, zelfvertrouwen) of jade (rust ,bescherming) kan misschien ook wel.

Maar ik zou voor de aquamarijn gaan, als ik jou was

[ Bericht 9% gewijzigd door Natalie op 16-05-2004 13:40:44 ]
pi_19184445
Mijn verzameling:
1
2
3
4

Ik vindt ze mooi en draag ze ook wel bij me of leg ze onder mn kussen.
Of ze echt werken? Sja ik merk het wel als ik een labradoriet bij me draag om mijn aura af te schermen. En ach... baat het niet.....
pi_19184834
Het valt me trouwens op dat vooral vrouwen zich hier mee bezig houden, en dat er bij mannen nog zo'n ongeloof hangt.
  maandag 17 mei 2004 @ 00:23:19 #34
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_19185431
quote:
Op zondag 16 mei 2004 23:56 schreef Refragmental het volgende:
Het valt me trouwens op dat vooral vrouwen zich hier mee bezig houden, en dat er bij mannen nog zo'n ongeloof hangt.
Gek hè... Dr hoeft maar iemand iets te blaten over trillingen en resonantie, of iemand anders verzint er bij dat edelstenen helpen tegen hoofdpijn/reuma whatever. Die dingen zijn van zichzelf al mooi genoeg, zonder dat je er pseudowetenschappelijke onzin aan toe hoeft te schrijven.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_19186240
quote:
Op zondag 16 mei 2004 12:46 schreef Natalie het volgende:

Ik denk meteen aan Aquamarijn, die -volgens het edelstenen handboek- zowel een gunstige werking op de keelcharka heeft, als inzicht geeft in persoonlijke en geestelijke groei. 't Is een steen voor zieners

Maar een sodaliet (rust, slaap, zelfvertrouwen) of jade (rust ,bescherming) kan misschien ook wel.

Maar ik zou voor de aquamarijn gaan, als ik jou was
En aquamarijn wordt het!
* morgen naar winkeltje gaat
Zag dat het ook de steen van mijn ascendant is, leuk en misschien wel handig.
Dank je wel!!

Heb ook nog even (verder) gezocht en ik denk dat de regenboogsteen de regenboogmaansteen was die ik bedoelde, alleen kloppen de eigenschappen voor de rest niet helemaal, althans de meeste zijn denk niet echt op mij van toepassing. Maar wel een erg mooie steen, ff plaatje erbij:

ps. mooie collectie Draven!
pi_19189244
quote:
Op maandag 17 mei 2004 01:17 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

ps. mooie collectie Draven!
Thnx
  maandag 17 mei 2004 @ 11:24:14 #37
173 Nikki
 Anti Kliekjes
pi_19190029
Ik draag niks als sierraad, maar heb wel altijd 2 bolletjes van bergkristal ergens in mijn tas of jaszak zitten die ik gebruik als meridiaan kogels. (chinese massagekogels)
Wat nou..'k zie niks!!! Je bent toch niet blind???
pi_19191580
Mooie stenen Draven! Vooral de celestietcluster, de kyaniet en dat grote bergkristalcluster. Heel mooi. Jammer dat ik geen digitale camera heb, ik heb laatst van mijn vader een heleboel halve agaatknollen gehad. Echt heel mooi, binnen in zo'n knol zitten allemaal mooie gekleurde lagen en kristalletjes. Ik moet echt uitkijken dat ik me niet arm aan stenen koop.
pi_19191811
Ik werd zaterdagnacht ondergekotst door een oude man met een baard en een roodkapjes-achtige rode jurk die me uit een mand een vuursteen gaf. Wat wil dit zeggen?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_19199122
quote:
Op maandag 17 mei 2004 12:46 schreef Saleheim het volgende:
Mooie stenen Draven! Vooral de celestietcluster, de kyaniet en dat grote bergkristalcluster. Heel mooi. Jammer dat ik geen digitale camera heb, ik heb laatst van mijn vader een heleboel halve agaatknollen gehad. Echt heel mooi, binnen in zo'n knol zitten allemaal mooie gekleurde lagen en kristalletjes. Ik moet echt uitkijken dat ik me niet arm aan stenen koop.
Op mineralenbeurzen ben je stukken goedkoper uit.
Ik heb 2 stukken kyaniet, kleintje voor 17,- gekocht bij mystiek in rotterdam (oplichters!) en de grote op de beurs voor 20,-.

Zie het verschil.
  maandag 17 mei 2004 @ 18:09:38 #41
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_19199451
Op beurzen komen de minaralen/halfedelstenen vaak rechtstreeks van de groothandel, en zijn daarom dus goedkoper

In een winkel ben je bijna altijd duurder uit.
pi_19201432
quote:
Op maandag 17 mei 2004 18:09 schreef Natalie het volgende:
Op beurzen komen de minaralen/halfedelstenen vaak rechtstreeks van de groothandel, en zijn daarom dus goedkoper

In een winkel ben je bijna altijd duurder uit.
Daarom is het aan te raden. Je kijkt je ogen uit daar.... een kristal kluster van een meter, amethist geodes zo groot dat je er zelf in past en heel veel combinatie stukken.
pi_19206121
quote:
Op maandag 17 mei 2004 19:44 schreef _Draven_ het volgende:

[..]

Daarom is het aan te raden. Je kijkt je ogen uit daar.... een kristal kluster van een meter, amethist geodes zo groot dat je er zelf in past en heel veel combinatie stukken.
Heb ik zelf inderdaad ook eens gezien, een amethistgeode zo groot dat je er inderdaad in kon kruipen, prachtig. Zo'n prachtig stuk celestiet wil ik ook nog eens heel graag. Maar ook graag een heel mooi stuk ruwe larimar, echt een prachtsteen is dat. Ik heb er wel hangers van maar een mooi groot ruw stuk is eigenlijk onbetaalbaar. Ook al omdat die steen maar op 1 plek gevonden wordt.
Maar goede tip, zal de beurzen zeker eens in de gaten houden!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 11:34:59 #44
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_19288797
Overigens, ik ben al een tijdje opzoek naar een Indigoliet (ook wel Blauwe Toermalijn) maar die schijnt gewoon nergens te krijgen te zijn.
Daarnet de groothandel aan de telefoon gehad, maar die kunnen hem ook niet leveren.
Nu weet ik dat ie redelijk zeldzaam is, maar kom op hé.....
  vrijdag 21 mei 2004 @ 13:35:38 #45
95210 Tokse
De enige echte Tokse
pi_19291347
Hoi Natalie,

Ik heb een indigoliet voor je gevonden op deze site: http://www.geschenksteent(...)product&productId=41

Zelf draag ik twee bergkristallen bij me, en heb ik een lapis lazuli aan een hanger. Mooie stenen, en baat het niet, schaadt het niet
Haal eruit wat erin zit!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 13:40:19 #46
95210 Tokse
De enige echte Tokse
pi_19291474
Kan me trouwens iemand vertellen of ik misschien teveel aan stenen draag? Buiten die lapis lazuli en de bergkristallen, heb ik nl. een ring met een granaat, oorbellen met saffieren en topazen, en een ring met saffieren. Ik weet zelf helemaal niet of dit allemaal wel bij elkaar past, iemand???
Haal eruit wat erin zit!
pi_19292880
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:40 schreef Tokse het volgende:
Kan me trouwens iemand vertellen of ik misschien teveel aan stenen draag? Buiten die lapis lazuli en de bergkristallen, heb ik nl. een ring met een granaat, oorbellen met saffieren en topazen, en een ring met saffieren. Ik weet zelf helemaal niet of dit allemaal wel bij elkaar past, iemand???
Ik zou me niet teveel zorgen maken. Als jij je er lekker bij voelt. Wat je kan doen is een tijdje gewoon 1 steen dragen en kijken of je je anders voelt.
pi_19296327
Ik droeg eerst wel eens bergkristal tegen hoofdpijn,werkt wel hoor
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:46:23 #49
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_19297235
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:35 schreef Tokse het volgende:
Hoi Natalie,

Ik heb een indigoliet voor je gevonden op deze site: http://www.geschenksteent(...)product&productId=41

Zelf draag ik twee bergkristallen bij me, en heb ik een lapis lazuli aan een hanger. Mooie stenen, en baat het niet, schaadt het niet
Woei, dat is er inderdaad één! Helemaal super!
¤ 15,-- is niet niets, maar ik wist wel dat 't een dure steen was.
Nog meer dan ik voor m'n eigen Lapis-Lazuli heb betaald (heb ook een hanger daarvan)
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:40 schreef Tokse het volgende:
Bergkristal kan je bij zo ongeveer alle stenen dragen zonder een wisselwerking te krijgen.
Van die anderen weet ik het niet zo snel, maar kan het wellicht wel voor je opzoeken.
Zodra jij echter geen rare dingen 'merkt' bij het dragen van zoveel stenen, lijkt 't me niet zo'n ramp.

* Natalie gaat zo even uitzoeken tot welke groep die stenen die je draagt behoren.

-edit-

Bergkristal: Oxiden, Kwarts-groep
Saffier: Oxiden, Korund-groep
Topaas: Silicaten
Lapis-Lazuli: Silicaten
Granaat: Silicaten Een granaat kun je 't best alleen overdag dragen. 't Is een krachtige steen namelijk

Ik kan zo niets vinden over mogelijke wisselwerkingen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Natalie op 21-05-2004 18:06:16 ]
pi_19298493
http://www.mineralen.com/ is ook een goeie site.
Ik ben op zoek naar een mooie smaragd... een ruw stuk dan wel... geen gefaceteerd stuk.

Sinds ik die kristalkluster op mn kamer heb is de sfeer een stuk prettiger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')