Hehe och we hebben allemaal ergens moeten beginnen he? En het hebben van veel mooie stenen is niet zozeer het doel, het steeds meer ontdekken en langzaam uitbreiden van je collectie is juist heel leuk. Zo heb ik het tenminste ervaren.quote:Op maandag 16 april 2007 20:50 schreef EkzCluSivv het volgende:
Ik heb zo'n pakket van 'bestel de eerste steen voor maar 2,95'that's it eigenlijk
Is dat soms 'De Krater in Oldeberkoop'?quote:Op maandag 16 april 2007 21:22 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik heb jaren geleden -toen ik een jaar of 12 was- een amethist en lapis lazulli gekocht en gedragen (afzonderlijk en na elkaar). Nu loop ik met een toermalijnkwarts (al een jaar ofzoiets) en heb net afgelopen week gemaild naar de winkel in Friesland waar ik ze altijd koop of ik een nieuwe nodig heb en zo ja welke. Ze 'testen' dan stenen op je foto (die je meestuurt) en omschrijving van je problemen of vragen. Je kunt er ook naar toe gaan (ze zijn onlangs verhuisd naar oldeholtpade geloof ik). Eigenlijk hoor je een keer per drie maanden te laten testen of je huidige steen nog goed bij je past en elke maand ook sowieso reinigen (en dan niet met schoonmaakmiddel).
Leuk hoor
Kyaniet is getrommeld echt een prachtige steen. Wat ik er zo mooi aan vind is de saffierblauwe korenbloemkleur. Heb zelf een paar mooie kyaniet hangers. Ruw is hij ook heel erg mooi.quote:Op maandag 16 april 2007 22:20 schreef Cattara het volgende:
Leuk dat verhaal over larimar...
Welke ik ook errug mooi vind is Kyaniet,ook dat ken ik verder niet....
Het heeft een schitterende blauwe kleur,tenminste de kralen die ik heb zijn echt supermooi !
Het gaat steeds meer kriebelen nu ik al die stukjes van jullie lees....
Wauuuuuw......prachtig.....quote:Op maandag 16 april 2007 22:29 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Kyaniet is getrommeld echt een prachtige steen. Wat ik er zo mooi aan vind is de saffierblauwe korenbloemkleur. Heb zelf een paar mooie kyaniet hangers. Ruw is hij ook heel erg mooi.
[afbeelding]
Is niet degene die ik heb hoor hehe. Maar qua kleur is die van mij nog iets blauwer. Heb ook een paar losse steentjes die wel die kleur hebben. Erg mooi in het echt omdat het door de vele breuklijntjes heel erg fonkelt in getrommelde vorm.quote:
Mijn mening, ze werken wel, maar overdrijf de werking niet, ze zullen geen wonderen verrichten, alleen maar een beetje ondersteunen....quote:Op vrijdag 25 juli 2003 21:34 schreef realvision het volgende:
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 16 april 2007 22:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Mijn mening, ze werken wel, maar overdrijf de werking niet, ze zullen geen wonderen verrichten, alleen maar een beetje ondersteunen....
En ze zijn mooi, dat is ook erg leuk
Serieus, er zijn medicijnen die veel beter werken, ondersteun met dit soort dingen evt, maar vertrouw niet alleen op dat.
Ja..ik dacht ook in gekookt (afgekoeld) water en dan eens per maand 24 uur erin leggen..quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:44 schreef Natalie het volgende:
Het beste kun je ze opladen in water. Het liefste 24 uur
Maar tussendoor doe ik het vaak ook even kort.
Klopt. Alleen zijn ze net verhuisd naar oldeholtpade...quote:Op maandag 16 april 2007 21:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Is dat soms 'De Krater in Oldeberkoop'?
Klopt maar niet alle stenen houden van water. Lapis schijnt niet zo erg goed tegen water te kunnen en van angeliet weet ik het sowieso zeker dat die nooit in water gelegd mag worden omdat hij dan kapot gaat. Andere stenen als opaal moet je juist af en toe in water leggen omdat hij anders uitdroogt en kleur verliest.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:56 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ja..ik dacht ook in gekookt (afgekoeld) water en dan eens per maand 24 uur erin leggen..
Ben er vorig jaar geweest en vond dat ze niet erg goedkoop waren maar wel heel deskundig en zeker mensen die geven om de spullen die ze verkopen. De eigenaresse, Tosca Tetteroo, heeft ook boeken geschreven over stenen en kristallen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:57 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Klopt. Alleen zijn ze net verhuisd naar oldeholtpade...
Dat is ook zo!quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:12 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Klopt maar niet alle stenen houden van water. Lapis schijnt niet zo erg goed tegen water te kunnen en van angeliet weet ik het sowieso zeker dat die nooit in water gelegd mag worden omdat hij dan kapot gaat. Andere stenen als opaal moet je juist af en toe in water leggen omdat hij anders uitdroogt en kleur verliest.
Om te 'ontladen' kun je bij bepaalde zaken kleine getrommelde hematietsteentjes kopen. 'Opladen' kan op bergkristallen of een amethistkluster. Sommige mensen leggen ze ook wel in de zon maar dat kun je niet met alle stenen doen. Amethist en rozenkwarts moet je bijv. nooit in de felle zon leggen omdat dan de kleur verbleekt.
Dat vind ik ook...Gewoon het gevoel ook dat ze je goed aanvoelen en het beste voor je willen...quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:13 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ben er vorig jaar geweest en vond dat ze niet erg goedkoop waren maar wel heel deskundig en zeker mensen die geven om de spullen die ze verkopen. De eigenaresse, Tosca Tetteroo, heeft ook boeken geschreven over stenen en kristallen.
Ik vond dat boek van haar best leuk geschreven maar vond dat ze veel stenen oversloeg. Sindsdien heb ik Melody's Love is in the Earth als naslagwerk, een dikke pil van over de 700 bladzijden maar ik vind haar te zweverig. Eigenlijk gebruik ik gewoon meestal google voor info. Zoveel info te vinden op het net tegenwoordig.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:04 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Dat vind ik ook...Gewoon het gevoel ook dat ze je goed aanvoelen en het beste voor je willen...
Ik heb -sinds mijn eerste bezoek van een jaar of 15 geleden- ook een boek van Tosca. Lees er altijd in als ik weer een nieuwe steen heb..
De meeste stenen maak je schoon en laadt je op in water, neem een ruime bak water, doe de steen erin en laat hem 24 uur liggen, je zal zien dat er zich belletjes vormen op de steen, na ongeveer 24 uur zijn die weg, dan is de steen schoon.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:16 schreef MissyMirjaM het volgende:
zo, ik had zin om even langs 'de stenenwinkel' te gaan
ben teruggekomen met 2 hangers, een kleine maar mooie toermalijnkwarts, en een rookkwarts
zo heb je niks, zo heb je ineens een boel stenen
hoe zit het met het opladen van stenen? ik dacht ergens iets opgepikt te hebben over bergkristal en opladen, maar meerweet ik niet.
wie kan me een beetje inpraten?
Kleintje heb ik ook, ongeveer 15 bij 15 cm. Weet je nog ongeveer wat je voor die grote betaald hebt?quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:59 schreef ToT het volgende:
Achterin, 2e van rechts. Da's ongeveer wat ik hier heb staan, maar zonder de kromming, en 85 cm hoog.
Ik heb ook nog een kleintje van 30 bij 30 cm of zo.
Jaloers is, ik wil ook zo'n grote, vorig jaar in orvelte geweest, daar hebben ze een prachtige stenenwinkel.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:59 schreef ToT het volgende:
Achterin, 2e van rechts. Da's ongeveer wat ik hier heb staan, maar zonder de kromming, en 85 cm hoog.
Ik heb ook nog een kleintje van 30 bij 30 cm of zo.
Zoals je die steen beschrijft lijkt het een doorsnede van een agaatgeode. Kun je misschien foto's maken?quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Jaloers is, ik wil ook zo'n grote, vorig jaar in orvelte geweest, daar hebben ze een prachtige stenenwinkel.
Stond er een geode van een ruime meter hoog, ik helemaal verliefd, maarja, dat kost aardig wat, dat zat er even niet in toen.
Amethyst is mijn lievelingssteen, al vanaf mijn jeugd, toen ik nog niets van stenen wist, dus ik heb er wel een aantal.
De grootste die ik heb ik is zo'n 50 bij 50, niet helemaal gelijk, maar voor het idee van de maat ongeveer.
Zelfs mijn goudvissen hebben een amethyst, 1tje van ongeveer 15 cm lang en 10 cm breed.
Maar de meeste stenen die ik heb zijn gewoon geslepen, heb zelfs stenen waarvan ik geen idee heb wat het is, na de dood van mijn opa heb ik die gekregen, hij sleep edelstenen en maakte er sierraden van voor de hobby en ik vond dat als klein kind helemaal geweldig, dus ik heb een heel aantal van die stenen gekregen.
De "raarste: die ik heb is een donkerbruine steen met allemaal rood erdoor en beige erdoor, zit ook een stukje kristal achtig spul in.
Echt werkelijk geen idee wat voor steen het is, maar hij is wel mooi, heel apart.
Maar uitleggen gaat niet goed merk ik, je moet het zien...
Het is geen agaat volgens mij, maar ik zal eens kijken of ik er morgen ofzo een foto van kan maken....quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:43 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Zoals je die steen beschrijft lijkt het een doorsnede van een agaatgeode. Kun je misschien foto's maken?
Hehe okay daar zou ik het ook voor doen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:47 schreef ToT het volgende:
Wat ik er ongeveer voor betaald heb?
Oefff...ff uitrekenen.....dat zal toch al gauw zo'n 5 tot 10 euro zijn geweest aan benzine!
Was een cadeau'tje!
Okay, ben nu heel benieuwd wat het dan kan zijn.quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is geen agaat volgens mij, maar ik zal eens kijken of ik er morgen ofzo een foto van kan maken....
Klinkt ook wel een beetje als een Jaspis Breccie met dat rood/beige/kristalachtige spul?quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:24 schreef erodome het volgende:
De "raarste: die ik heb is een donkerbruine steen met allemaal rood erdoor en beige erdoor, zit ook een stukje kristal achtig spul in.
Echt werkelijk geen idee wat voor steen het is, maar hij is wel mooi, heel apart.
Maar uitleggen gaat niet goed merk ik, je moet het zien...
Ik heb nog nooit meegemaakt dat de hangertjes roesten. Volgens mij is het verzilverd materiaal in de regel. De stenen die je opnoemde kunnen allemaal in water bij mijn weten.quote:Op dinsdag 17 april 2007 23:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
maargoed, ik heb nu amethist, rozenkwarts, bergkristal, rookkwarts en toermalijnkwarts, die kunnen allemaal in water opgeladen worden?
en die hangertjes, gaan die niet roesten dan?
Nee dat is het ook niet, wel met dat vlekken idee, maar in een andere kleurstelling en toch wat andersquote:Op dinsdag 17 april 2007 22:36 schreef Mezel het volgende:
[..]
Klinkt ook wel een beetje als een Jaspis Breccie met dat rood/beige/kristalachtige spul?
quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Je kan ook een amethyst geode kopen, zulke dingen dus:
[afbeelding]
Heb ik nog nooit last van gehad igg en sommige die ik heb zijn toch al wel echt oud te noemen, want mijn opa had ze al een hele tijd, die stenen zijn al zeker een ruime 20 jaar in mijn bezit.quote:Op dinsdag 17 april 2007 23:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
maargoed, ik heb nu amethist, rozenkwarts, bergkristal, rookkwarts en toermalijnkwarts, die kunnen allemaal in water opgeladen worden?
en die hangertjes, gaan die niet roesten dan?
Sodaliet?quote:Op woensdag 18 april 2007 21:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb ik nog nooit last van gehad igg en sommige die ik heb zijn toch al wel echt oud te noemen, want mijn opa had ze al een hele tijd, die stenen zijn al zeker een ruime 20 jaar in mijn bezit.
Eens denken wat heb ik allemaal?
Rozekwarts, tijgeroog, hematiet, citrien, amethyst, agaat, bergkristal, lapiz lazulli, rode jaspis en nog wel het een en ander, maar dan zal ik het eens na moeten kijken allemaal, ook nog groene stenen iig en een beige achtige steen, die vlekkensteen dan ook nog een heel aantal mooie gevonden stenen, kiezel in hartvorm bv, maar ook een eivormige zwarte steen, waarvan een deel afgebroken is en binnenin zit dan wat anders, het lijkt wel een versteend iets, heel leuk en apart.
Mijn zoontje heeft amethyst, tijgeroog, bergkristal, een geverfde agaat(die mooie kleurtjes trekken kinderen aan) en een blauwe steen, geen lapiz, hoe heet dat ding ook alweer???
Maar ik heb hem beloofd dat zodra zijn nieuwe bed enzo er is(die komt morgen) en dat eenmaal staat hij wat nieuwe stenen bij mag kopen, mijn zoontje, de stenenfreak, kan ik tenminste ook nog merken dat hij echt van mij is, verder is het vooral een aardje naar zijn vader, er loopt gewoon een kleine versie van hem rond![]()
Klopt helemaal, dat was ook mijn eerste associatiequote:Op maandag 30 april 2007 22:03 schreef Natalie het volgende:
Doet me ook een beetje aan een maansteen denken btw.
Hij 's zeker mooi
Tof. Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:16 schreef Natalie het volgende:
Ja, doe maar
Ik ga deze week weer eens de stad in. Zal ook een foto maken van wat ik meeneem
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |