quote:Ik ben het eens met de observatie die in dit artikel wordt geuit, binnen de LPF, en zeker binnen de fractie van de LPF in het parlement, is er eigenlijk maar één persoon die het predikaat Fortuynist mag dragen, en dat is Joost Eerdmans. Mat Herben ziet zijn partij liever richting de middle of the road gaan, rond Hilbrand Nawijn is het stil geworden, de rest van de fractie lijkt in slaap gedommeld, en de kopstukken in de partij-organisatie zijn drukker met het de kop indrukken van elke oppositie dan met het bepalen en uitdragen van een partij-filosofie. Opmerkelijk ook dat Eerdmans zich nauwelijks bemoeit met het intern gekrakeel in de LPF.
'Met genuanceerde opinies kun je de grachten vullen'
DEN HAAG - Geen Kamerlid dat met zijn gevoel voor het vertolken van de vox populi zo dicht in de buurt komt van Fortuyn zelf. Joost Eerdmans zegt wat hij denkt. Hij is de enige LPF'er die de stijl van Fortuyn weet te benaderen.Pim Fortuyn zal nog vreemd opkijken, mocht hij in de gelegenheid zijn zo nu en dan eens na te gaan of er op het Binnenhof een jaar na dato iets is terechtgekomen van zijn geruchtmakende politieke beweging. Herman Heinsbroek, Ferry Hoogendijk, Jim Janssen van Raay, Winny de Jong - de kopstukken van wie zoveel werd verwacht hebben de aftocht allang geblazen. De enige LPF'er die nog geregeld in Pim-stijl van zich laat horen, stond vorig jaar hoofdzakelijk te boek als het broekie van de partij, dat vooral opviel door zijn avontuurlijke brillen en in levenden lijve nooit langer dan enkele ogenblikken met Fortuyn had gesproken.
Het waren wel ogenblikken die grote indruk maakten op Joost Eerdmans. Vooral die keer, in februari 2002, toen hij aanbelde bij Fortuyns Rotterdamse Palazzo di Pietro om zich aan te melden voor de kieslijst. 'Het was heel spannend omdat Pim destijds bijzonder gedemoniseerd werd. Ik geloofde in die man. Hij deed zelf open en ik gaf hem mijn sollicitatiebrief. Drie weken later stond ik op de lijst. Vanaf dat moment begon mijn leven als LPF'er.'
En stond de naam van drs. B.J. Eerdmans zowat elke dag in de krant. Geen Kamerlid dat met zijn gevoel voor het vertolken van de vox populi zo dicht in de buurt komt van Fortuyn zelf. Joost Eerdmans zegt wat hij denkt. Om te beginnen op zijn eigen curriculum vitae op de site van zijn partij. Waar heb je een hekel aan, vraagt hij zichzelf daar af. 'Ik heb een hekel aan dierenbeulen, bureaucraten, rituelen in de Tweede Kamer, Ons Soort Mensen en correcte politici die om de brij heen draaien.'
Volkert van der G. veroordeeld tot 'slechts' achttien jaar cel? Joost Eerdmans spreekt er op alle zenders schande van. Winkeliers die in Amsterdam worden opgepakt na het aanhouden van een winkeldief? Joost Eerdmans belooft terstond, in navolging van prins Bernhard, hun eventuele boete te betalen. Een hond te Breda doodgetrapt door zijn baasje? Joost Eerdmans sluit zich, met een indrukwekkende bos bloemen en in gezelschap van Willibrord Frequin, aan bij de stille tocht en laat en passant weten wat een onrecht het is dat dierenbeulen doorgaans wegkomen met een korte taakstraf ('Zeker een paar maanden opsluiten, zo'n man'). Meest recente wapenfeit: zijn pleidooi, deze week, voor een veel hardere aanpak van geestelijk gestoorde criminelen en voor chemische castratie van 'lustmoordenaars'.
Lees verder: http://www.volkskrant.nl/denhaag/1059109838326.html
Het lijkt een kwestie van tijd voordat de ex-CDA-er en voormalig medewerker van kamerlid Hans Hillen en burgemeester Ivo Opstelten de positie van fractievoorzitter en partijleider opeist. En dat vind ik eigenlijk wel positief. De vox populi van Eerdmans tegenover de vox populi van Marijnissen, als aanjagers van het debat in het parlement. Als serieuze kandidaat voor regeringsdeelname kan je de LPF in dat geval waarschijnlijk wegstrepen, zoals de SP ook geen serieuze coalitiepartner is. Maar de stem des volks op de politieke agenda te krijgen en positionering van de LPF als rechtse SP lijkt me een mooie rol voor Eerdmans. Bijkomend voordeel voor de LPF is dat hij de persoon lijkt die de versplintering in het rechtse kamp tegen kan gaan, en afvalligen die richting extreem-rechtse clubjes als Nieuw Rechts en de NNP zijn gevlucht weer terug naar de LPF zou kunnen halen.
Alleen ik deel zijn mening totaal niet.
Ik kan me nog een debat voor de geest halen, waarbij Veling van de CU iest zei dat de LPF partijpolitiek in de regering haalt. En Eerdmans maakte de domme opmerking dat Veling partijpolitiek in de Kamer bedreef. Duh!
Ik weet overigens niet meer welk debat dat was, volgens mij een van de vele spoeddebatten rond Nawijn.
De man heeft echter nog de tijd gezien de om en nabij 30 jarige politieke carrière van de bovengenoemde.
Dat is toch kiezersbedrog. Je belooft dingen maar je weet al van tevoren dat je dat niet gaat halen, maar je krijgt wel al die mensen mee.
quote:Mjah, je wil met je partij toch zoveel mogelijk bereiken?
Op vrijdag 25 juli 2003 13:12 schreef SCH het volgende:
Opvallend dat hij zegt: je kan beter hoog in zetten dan kom je wel ergens in het midden uit.Dat is toch kiezersbedrog. Je belooft dingen maar je weet al van tevoren dat je dat niet gaat halen, maar je krijgt wel al die mensen mee.
quote:Maar dat betekent dat je bijvoorbeeld tegen de mensen zegt: wij zorgen voor 50 procent meer blauw op straat, terwijl je van tevoren al ongeveer weet dat 20 procent de uitkomst zal zijn. Dan houd je de kiezers dus een vette worst voor met mooie praatjes. Ik heb liever politici die waar kunnen maken wat ze beloven.
Op vrijdag 25 juli 2003 13:18 schreef Che_Guevara het volgende:[..]
Mjah, je wil met je partij toch zoveel mogelijk bereiken?
je moet wel hoog inzetten als je het midden wil hebben.
Kan je wel leuk meteen zeggen dat je het midden wil maar dan krijg je dus een kwart.
quote:Kan je lang zoeken...
Op vrijdag 25 juli 2003 13:20 schreef SCH het volgende:[..]
Maar dat betekent dat je bijvoorbeeld tegen de mensen zegt: wij zorgen voor 50 procent meer blauw op straat, terwijl je van tevoren al ongeveer weet dat 20 procent de uitkomst zal zijn. Dan houd je de kiezers dus een vette worst voor met mooie praatjes. Ik heb liever politici die waar kunnen maken wat ze beloven.
die intro van de LPF blijft meesterlijk
quote:LOL, zei iemand mat_herben van Fok
ACTUEEL***********
Waarschuwing:
Ons heeft het nieuws bereikt dat iemand moedwillig e-mails verstuurt onder naam van Mat Herben. Het bericht bevat een virus. De afzender van de e-mails wordt beschreven als: 3DM.Herben@tk.parlement.nl. In de subjectregel is Re: Application te lezen. We raden u met klem aan berichten met dergelijke kenmerken ongeopend te verwijderen.
maar optopic:
LoL
quote:Lasser in een vorig leven?
Op vrijdag 25 juli 2003 13:39 schreef pberends het volgende:
maar optopic:LoL
quote:Van jou kop slaat men ook geen munten geloof ik.
Op vrijdag 25 juli 2003 13:41 schreef SCH het volgende:[..]
Lasser in een vorig leven?
quote:Welcome to the real world.
Opvallend dat hij zegt: je kan beter hoog in zetten dan kom je wel ergens in het midden uit.Dat is toch kiezersbedrog. Je belooft dingen maar je weet al van tevoren dat je dat niet gaat halen, maar je krijgt wel al die mensen mee.
Dat doen alle politieke partijen.
quote:Dat had je gedacht.
Op vrijdag 25 juli 2003 21:36 schreef ghettoman het volgende:[..]
Welcome to the real world.
Tuurlijk moet je altijd compromissen sluiten maar gewoon maar ongenuanceerd dingen roepen en daarmee je kiezers belazeren vind ik nogal grof. Maar als jullie het pikken is dat toch prima.
quote:noem jij er is een van jou clubje ?
Op vrijdag 25 juli 2003 13:20 schreef SCH het volgende:[..]
Ik heb liever politici die waar kunnen maken wat ze beloven.
quote:Inderdaad, ik meen me nog een standpunt betreffende Bos over Irak te herinderen.
Op vrijdag 25 juli 2003 21:36 schreef ghettoman het volgende:[..]
Welcome to the real world.
quote:Wat is mijn clubje?
Op vrijdag 25 juli 2003 21:55 schreef Koos Voos het volgende:[..]
noem jij er is een van jou clubje ?
quote:dat moet jij toch weten.. ik ben erg benieuwd , iemand die iets beloofd en dat 100% waarmaakt.
Op vrijdag 25 juli 2003 21:57 schreef SCH het volgende:[..]
Wat is mijn clubje?
quote:Valt tegen zeker..
Op vrijdag 25 juli 2003 21:55 schreef Koos Voos het volgende:[..]
noem jij er is een van jou clubje ?
Geeft niet hoor SCH.. ik kan ook niemand opnoemen in de politiek die alles heeft waar gemaakt wat hij/zij ooit belooft heeft.
quote:Tja helaas is liegen en bedriegen de tweede natuur van de meeste politici
Op vrijdag 25 juli 2003 22:11 schreef Koos Voos het volgende:[..]
Valt tegen zeker..
Geeft niet hoor SCH.. ik kan ook niemand opnoemen in de politiek die alles heeft waar gemaakt wat hij/zij ooit belooft heeft.
quote:Ik ook niet. Ik kan maar 1 iemand opnoemen die openlijk toegeeft dat hij altijd veel te hoog inzet en dus nooit waar wil maken wat hij zegt ---> JOOST E.
Op vrijdag 25 juli 2003 22:11 schreef Koos Voos het volgende:[..]
Valt tegen zeker..
quote:De PvdA/CDA/VVD roepen ook altijd om duizenden agenten erbij, terwijl ze weten dat ze allang blij mogen zijn als de de uitstroom straks nog kunnen opvangen. Dat roepen notabene mensen die zelf uit die partijen komen.
Op vrijdag 25 juli 2003 21:50 schreef SCH het volgende:[..]
Dat had je gedacht.
Dus roepen: TBS moet veel strenger maar ondertussen allang weten dat je er maar een tiende van bijhaalt. Professioneel hoor
Ze roepen om meer veiligheid, maar kunnen niet aan meer agenten, gevangenissen, gevangenisbewaarders ed komen en snoeien dan ook nog in de reclaaering.
En zo is het met de leraren en de zorg, enz.
quote:Ik vind het maar een flapdrol.
Op vrijdag 25 juli 2003 13:21 schreef MikeyMo het volgende:
Joost is idd wel cool jah!
quote:En daarom heeft de PVDA het halve programma van LPF maar overgenomen
Op zaterdag 26 juli 2003 00:55 schreef Meneer_Aart het volgende:
Het is een onversneden rechts-populist, dus idd, een echte Fortuynist.
Over oppurtinisme gesproeken zeg. Als de radicale afdeling van Groenlinks Fortuyn niet vermoord had, hadden we in nederland tenminste eens orde op zaken kunnen stellen.
quote:Dat zullen we nooit weten dus laat ik dat even in het midden...
Op zaterdag 26 juli 2003 01:27 schreef raptorix het volgende:[..]
En daarom heeft de PVDA het halve programma van LPF maar overgenomen
Over oppurtinisme gesproeken zeg. Als de radicale afdeling van Groenlinks Fortuyn niet vermoord had, hadden we in nederland tenminste eens orde op zaken kunnen stellen.
Feit is wel dat zowel links midden als rechts, zodra ze op zoek zijn naar stemmen, populistisch zijn. Is mijns inziens niks meer of minder dan reclame maken voor jezelf.
Kijk, en als ze het dan niet waar kunnen maken vind ik kiezersbedrog wel heel extreem gezegd.
Hoog inzetten en in het midden eindigen is geen kiezersbedrog in mijn ogen. Het blijft binnen de politiek altijd en immer schipperen aangezien geen enkele partij (gelukkig maar) de absolute middenweg haalt.
Kiezersbedrog is bijvoorbeeld..fel tegen de JSF zijn en bij de eerste de beste stemming voor stemmen.
quote:Toon dat maar eens nauwkeurig aan zou ik zeggen.
Op zaterdag 26 juli 2003 01:27 schreef raptorix het volgende:
quote:Je hebt een abonnement op HP/De Tijd?
quote:Rare malloot.
Op zaterdag 26 juli 2003 01:27 schreef raptorix het volgende:[..]
quote:PVDA had anders afgedwongen naast het CDA dat er 5 miljard aan investeringen zouden plaatsvinden.
Op vrijdag 25 juli 2003 22:37 schreef ghettoman het volgende:[..]
De PvdA/CDA/VVD roepen ook altijd om duizenden agenten erbij, terwijl ze weten dat ze allang blij mogen zijn als de de uitstroom straks nog kunnen opvangen. Dat roepen notabene mensen die zelf uit die partijen komen.
Ze roepen om meer veiligheid, maar kunnen niet aan meer agenten, gevangenissen, gevangenisbewaarders ed komen en snoeien dan ook nog in de reclaaering.
En zo is het met de leraren en de zorg, enz.
Maar nu Zalm de 1.5 miljard aan investeringen bekritiseerd heeft ben ik bang dat er alleen maar bezuinigd gaat worden inplaats van geinvesteerd.
En ik vond Zalm nog z'on goede lijsttrekker 6000 meer politie agenten erbij enz.
quote:Of juist niet. Dan geef je aan dat je alles op alles wilt zetten, maar dat er compromissen gesloten moeten worden.
Dat is toch kiezersbedrog. Je belooft dingen maar je weet al van tevoren dat je dat niet gaat halen, maar je krijgt wel al die mensen mee.
quote:Een vrij misselijke woordspeling als je het mij vraagt.
Op zaterdag 26 juli 2003 16:03 schreef Koos Voos het volgende:
Joost zou een goede opvolger van Stekelenburg zijn die binnenkort toch vertrekt...
quote:Subtiel, en waar de lpf voor staat bestond al veel langer in de programma's van andere partijen. Alleen bracht fortuyn het populistisch naar buiten.
Joost zou een goede opvolger van Stekelenburg zijn die binnenkort toch vertrekt...
quote:lol, repressie is er in NL genoeg, nu nog preventie
Op zaterdag 26 juli 2003 15:45 schreef d.n3rd het volgende:[..]
PVDA had anders afgedwongen naast het CDA dat er 5 miljard aan investeringen zouden plaatsvinden.
Maar nu Zalm de 1.5 miljard aan investeringen bekritiseerd heeft ben ik bang dat er alleen maar bezuinigd gaat worden inplaats van geinvesteerd.
En ik vond Zalm nog z'on goede lijsttrekker
6000 meer politie agenten erbij enz.
quote:Collega van mij is actief binnen verkiezings commissie van de PVDA, hij gaf het toe dat veel punten direct of indirect van de lpf zijn overgenomen.
Op zaterdag 26 juli 2003 14:45 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Rare malloot.
quote:Ach, zo heeft de LPF weer heel veel van onder andere D66 overgenomen. Het gaat er uiteindelijk om wie het verkoopt. Er is echt niet zo veel veranderd in de PvdA tussen mei 2002 en januari 2003 en dat scheelt toch meer dan 15 zetels.
Op zaterdag 26 juli 2003 17:37 schreef raptorix het volgende:[..]
Collega van mij is actief binnen verkiezings commissie van de PVDA, hij gaf het toe dat veel punten direct of indirect van de lpf zijn overgenomen.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Joost "kantoorklerk"'Eerdmans een echte stemmentrekker zal zijn. Het nadeel van zijn taktiek is dat over 4 jaar bij de nieuwe verkiezingen iedereen weet dat hij expres overdrijft. Een campagnestrategie werkt het beste als je hem niet verklapt. Zijn collega-lijstrekkers weten het nu en die kunnen daar makkelijk op in spelen. Niet zo slim van hem dus om open kaart te spelen.
quote:Nee, dat zou opportunisme zijn. Waar je naar moet kijken zijn de partijbeginselen en het verkiezingsprogramma. Dat laatste is het makkelijkst te veranderen, maar de 'wie' is slechts een verwoording van de 'wat' en 'hoe'.
Op zaterdag 26 juli 2003 17:58 schreef Hermelien het volgende:[..]
Ach, zo heeft de LPF weer heel veel van onder andere D66 overgenomen. Het gaat er uiteindelijk om wie het verkoopt. [...]
quote:Tss. Is er eens een eerlijke politicus, is het weer niet goed.
Op vrijdag 25 juli 2003 22:19 schreef SCH het volgende:[..]
Ik ook niet. Ik kan maar 1 iemand opnoemen die openlijk toegeeft dat hij altijd veel te hoog inzet en dus nooit waar wil maken wat hij zegt ---> JOOST E.
Je kan zeggen wat je wilt, maar Eerdmans zegt gewoon wat alle andere politici denken, in deze.
Pim zou trots op hem geweest zijn. *snif*
Deze (uit Jiskefet afkomstige?) puistenpuber die nog nat achter zijn oren is heeft expertise op bepaalde terreinen (veiligheid/allochtonen blahblah) en functioneert goed in die beperkte rol, maar hem tot kopstuk bombareren is funest voor de LPF, naar wij denken. En trouwens, die Ivo Opstelten vind ik een zo mogelijk nog grotere ramp dan Herben. Verstokte ouwe man, maar die is meer geschikt ervoor. Het is spijtig voor de Fortyunisten om vast te stellen dat er geen politieke kwaliteit in hun clubje rondloopt, en zich ook niet aandiend. Wat niet gek is want populisme is nu eenmaal iets wat maar kort werkt en snel uitermate afgezaagd raakt.
Dus de laatste der Fortuynisten? Het is te hopen ja.
quote:Wat is er mis met Ivo Opstelten?
Op maandag 25 augustus 2003 05:59 schreef PeterGiebels het volgende:
Met alle respect voor deze student met snackbar-harsens, je kunt toch niet met droge ogen beweren dat hij het charisma en de kwaliteiten heeft een partij te leiden? Ik weet dat het droevig is gesteld met de partijleden van de LPF, en er zit inderdaad weinig beters bij dan Eerdmans, maar dan nog is het een jongentje van niks. Een echte lichtgewicht die bij enkele debatten leuk uit de hoek kwam maar daardoor concluderen dat het een leider is, nou nee bedankt.Deze (uit Jiskefet afkomstige?) puistenpuber die nog nat achter zijn oren is heeft expertise op bepaalde terreinen (veiligheid/allochtonen blahblah) en functioneert goed in die beperkte rol, maar hem tot kopstuk bombareren is funest voor de LPF, naar wij denken. En trouwens, die Ivo Opstelten vind ik een zo mogelijk nog grotere ramp dan Herben. Verstokte ouwe man, maar die is meer geschikt ervoor. Het is spijtig voor de Fortyunisten om vast te stellen dat er geen politieke kwaliteit in hun clubje rondloopt, en zich ook niet aandiend. Wat niet gek is want populisme is nu eenmaal iets wat maar kort werkt en snel uitermate afgezaagd raakt.
quote:Mijnheer_Aart, doorgaans lardeert u uw commentaar met argumenten. Ik heb ze zejuist echter gemist. Een herkansing?
Op zaterdag 26 juli 2003 14:45 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Rare malloot.
quote:Verstokte moeilijk formulerende oude charismaloze man die achter de feiten aanloopt, naar wij denken.
Op maandag 25 augustus 2003 06:02 schreef hoppe het volgende:Wat is er mis met Ivo Opstelten?
quote:Dat deed de TS, ik reageer erop.
Waarom koppel je deze VVD-politicus aan de LPF?
quote:Ik vind Ivo Opstelten beter functioneren als burgemeester (Zowel in Utrecht als in Rotterdam) dan zijn voorganger Bram Peper omdat hij dichter bij burgers staat zonder dat hij ze naar de mond praat.
Op maandag 25 augustus 2003 06:08 schreef PeterGiebels het volgende:[..]
Verstokte moeilijk formulerende oude charismaloze man die achter de feiten aanloopt, naar wij denken.
[..]Dat deed de TS, ik reageer erop.
Welke wij
denken
dat Ivo Opstelten achter
welke feiten
aan loopt?
quote:Awel, die opvatting deel ik, met de notitie daarbij dat Peper een waardeloos man is die helaas nog steeds irritant aanwezig is in de media. Veel middelmatige burgemeesters als Opstelten zullen het beter doen dan deze man, dat is geen prestatie.
Op maandag 25 augustus 2003 06:12 schreef hoppe het volgende:[..]
Ik vind Ivo Opstelten beter functioneren als burgemeester (Zowel in Utrecht als in Rotterdam) dan zijn voorganger Bram Peper omdat hij dichter bij burgers staat zonder dat hij ze naar de mond praat.
quote:Een heleboel zaken/feiten. Het is verder gewoon een mening van mij over die man. Ik mag hem niet en zijn partij en oplossingen voor allerlei problemen deugen ook niet, naar wij denken. Als je het niet erg vind ga ik de waslijst niet af. Dat is offtopic.
Welke wij
denken
dat Ivo Opstelten achter
welke feiten
aan loopt?
quote:Alle andere nog wel, jij kan gedachten lezen?
Op zondag 24 augustus 2003 23:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt, maar Eerdmans zegt gewoon wat alle andere politici denken, in deze.
Het sprookje: hij zegt wat wij denken, is doorgeprikt en opgeheven.
quote:Bron?
Op maandag 25 augustus 2003 08:22 schreef SCH het volgende:[..]
Alle andere nog wel, jij kan gedachten lezen?
Het sprookje: hij zegt wat wij denken, is doorgeprikt en opgeheven.
Een interview met Joost Eerdmans
Joost, kun je iets over jezelf vertellen?
Mijn naam is Joost Eerdmans en ik ben 32 jaar oud. Ik ben geboren in Harderwijk. Vanaf 1989 tot en met 2000 heb ik in Rotterdam gewoond waar ik tot 1995 bestuurskunde studeerde aan de Erasmus universiteit. Sinds de zomer van 2000 woon ik, samen met mijn vriendin Femke, in Den Haag, in het Benoordenhout.
Waar komt je politieke interesse vandaan?
Politiek geëngageerd was ik al jong. Thuis en op school werd er veel over politiek gesproken. Mijn grote voorbeelden waren toen Ruud Lubbers en Ronald Reagan.
Hoe ben je in contact gekomen met Pim Fortuyn?
Ik kwam voor het eerst in aanraking met Pim Fortuyn op de Erasmus Universiteit. Ik was actief in de sociale faculteitsvereniging Cedo Nulli en wij nodigden Pim Fortuyn regelmatig uit als dagvoorzitter en spreker op fora en congressen. Zijn opmars bij Leefbaar Nederland heb ik in de media met grote interesse gevolgd en na zijn vertrek daar heb ik hem thuis opgezocht. Op donderdag 21 februari 2002 belde ik aan bij zijn voordeur in Rotterdam. Het was heel spannend omdat Pim destijds bijzonder gedemoniseerd werd. Ik geloofde in die man. Hij deed zelf open en ik gaf hem mijn sollicitatiebrief. Drie weken later stond ik als nummer 19 op kandidatenlijst van de Lijst Pim Fortuyn. Vanaf dat moment begon mijn leven als LPF-er.
Wat was het waardoor je zo geïnteresseerd raakte in Pim Fortuyn?
Het grote raakvlak dat ik had met Pim Fortuyn was onze gezamenlijke ergernis over de enorme bureaucratie bij de overheid. Ikzelf had namelijk, voordat ik Pim leerde kennen, in 1997 samen met andere jonge ambtenaren het jongerennetwerk FUTUR opgericht. We wilden het ambtenarenapparaat op de schop nemen en ambtenaren meer verantwoordelijk maken voor hun eigen prestaties. Ik ben nog steeds vast van plan om dit in de politiek te bereiken.
Je wilt dus de bureaucratie in Nederland verminderen. Zijn er nog meer zaken waar je je sterk voor wilt maken?
Ik heb Binnenlandse Zaken en Justitie in mijn portefeuille. De grote verandering die ik in deze portefeuilles wil aanbrengen is het tegengaan van de mentaliteit van pappen en nathouden die ons land nog steeds in zijn greep houdt. Op vele terreinen voert Nederland een soft beleid. Fraude, criminaliteit en de subsidiecultuur moeten hard worden aangepakt. Ook wil ik dat er meer aandacht komt voor de slachtoffers van misdrijven. Dat is slecht geregeld momenteel, want slachtoffers staan veelal in de kou. Verder denk ik dat er nog veel te verbeteren valt op het gebied van dierenwelzijn. Ik pleit voor strenge straffen op dierenmishandeling.
Wat betekent voor jou de Lijst Pim Fortuyn?
Fortuynisme betekent voor mij drie dingen:
Ten eerste taboes doorbreken: zeggen waar het op staat in de politiek. Betekent ook lef en moed tonen om dingen aan de orde te durven stellen;
Burgers aan de macht: via referenda en de gekozen burgemeester wil de LPF dat de politiek van en voor iedereen is, niet alleen voor een paar mensen in Den Haag. Pim wist dat op onnavolgbare manier duidelijk te maken en noemde de Haagse kliek regenten: Ons Soort Mensen. Ik zal vechten tegen het regentendom;
Afrekenen op resultaten. Ambtenaren en politici moeten worden beloond als ze goed presteren, maar ook gestraft als ze fouten maken. Die eerlijke afrekening gebeurt te weinig in Nederland en dat houdt mede in mijn ogen de immense bureaucratie in stand.
Waar heb je een hekel aan?
Ik heb een hekel aan dierenbeulen, bureaucraten, rituelen in de Kamer, Ons Soort Mensen en correcte politici die om de brei heen draaien.
Waar hou je van?
Ik hou van mijn vriendin Femke, kranten en teletekst, mensen met lef, een Volvo 240, Herman Finkers, Ramses Shaffy, Tagliatelli, James Bond, avontuurlijke brillen en mijn persoonlijk medewerker Bert.
Heb je nog een uitsmijter?
Ja. Lang geleden zei de heer Bruin Slot: In Nederland stemt men wel maar kiest men niet. Pim Fortuyn heeft het tegendeel bewezen en dat is iets waar alle politici naar moeten streven.
Initiatieven in de kamer:
Gelanceerde plannen:
28 oktober 2002 Aanvalsplan Tegen Geweld
(met 14 oplossingen tegen geweld)
22 november 2002 Aanvalsplan Tegen Bureaucratie
(met 11 oplossingen tegen bureaucratie en een besparing van 3.2 miljard euro in 4 jaar)
26 februari 2003 Plan Van Aanpak Verandering Werkwijze Tweede Kamer
(met 19 oplossingen om de werkwijze in de Kamer effectiever en efficiënter te maken)
23 juli 2003 Plan Van Aanpak: "TBS op de schop"
(met 8 oplossingen om de Nederlandse samenleving beter te beschermen tegen TBS-ers)
Wetsvoorstellen:
Minimumstraffen
Voostel van de leden Eerdmans en Stuger tot wijziging van het Wetboek van Strafrecht houdende de invoering van minimum straffen voor geweldsdelicten moord (10 jaar), doodslag (8 jaar), verkrachting (6 jaar), zware mishandeling met voorbedachte rade de dood ten gevolg hebbende (8 jaar), zware mishandeling met voorbedachte rade (6 jaar) en zware mishandeling (4 jaar)
Wapenbezit
Voorstel van het lid Eerdmans tot wijziging van het Wetboek van Strafrecht tot een verhoging van de maximum celstraf van 3 naar 9 maanden voor het in bezit hebben van verboden steekwapens zoals stilettos, valmessen, vlindermessen en vilmessen en wapens zoals boksbeugels, ploertendoders, wurgstokken en werpsterren.
Aangenomen moties in de Kamer:
10 december 2002 Motie Eerdmans c.s. (28 600-VI, 28 600-VII, nr. 100), over het zichtbaar inzetten van 4000 nieuw opgeleide agenten op straat en niet achter het bureau
Mede initiatief:
10 december 2002 Motie De Graaf(D66)(28600-VII, nr. 030), over externe adviseurs en managers
18 december 2002 Motie Eurlings(CDA)(27925, nr. 078), over een verbod op rekruteringsactiviteiten voor de Islamitische strijd
18 december 2002 Motie Wilders(VVD)(27925, nr. 076), over een verbod op internationale geldstromen uit militant-fundamentalistische hoek
quote:* Jethro sluit ogen langzaam en doet een schijtgebedje...
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:48 schreef hoppe het volgende:
Een interview met Joost Eerdmans
Waar komt je politieke interesse vandaan?
Mijn grote voorbeelden waren toen Ruud Lubbers en Ronald Reagan.
Laten we hopen dat ie inmiddels doorheeft dat die b-acteur niet echt de beste president was die het land ooit gekend heeft...
quote:Harderwijk, waar ken ik die plaats van....?! Zou hij Volkert gekend hebben? Zou hij als politiek opportunist achter de moord op....? Nee, dat kan niet, of toch?
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:48 schreef hoppe het volgende:
Bron LPF-site: http://www.lijstpimfortuyn.nl/fractie/fractie.html
Een interview met Joost EerdmansJoost, kun je iets over jezelf vertellen?
Mijn naam is Joost Eerdmans en ik ben 32 jaar oud. Ik ben geboren in Harderwijk.
[..]
quote:Nu we dan toch aan het verbanden leggen ins Blaue hinein zijn...
Op vrijdag 5 september 2003 16:48 schreef Halinalle het volgende:[..]
Harderwijk, waar ken ik die plaats van....?! Zou hij Volkert gekend hebben? Zou hij als politiek opportunist achter de moord op....? Nee, dat kan niet, of toch?
quote:wat hoor ik weinig over Tilburg..
quote:'Als de radicale afdeling van GroenLinks Fortuyn niet had vermoord...'
Op maandag 25 augustus 2003 06:04 schreef hoppe het volgende:[..]
Mijnheer_Aart, doorgaans lardeert u uw commentaar met argumenten. Ik heb ze zejuist echter gemist. Een herkansing?
Ach kom, als je dat zooitje ongelikte beren bij de LPF ziet springt Joost er meteen uit met z'n intellectuele bril.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |