abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 juli 2003 @ 17:26:55 #1
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_11838698
quote:
De Nederlandse Antillen beleven verhitte politieke dagen. Het tropische onderdeel van het Koninkrijk staat voor de benoeming van een nieuwe premier en dat zit niet lekker. Anthony Amadeo Godett, de grote winnaar van de eilandsverkiezingen op Curaçao van 9 mei, zou de aangewezen persoon zijn. Maar Godett is omstreden. De Antilliaanse justitie beschuldigt hem van corruptie, omkoping en valsheid in geschrifte; een dag voor de verkiezingen werd hij voorwaardelijk vrijgelaten uit de gevangenis van Willemstad. Niet onbelangrijk is dat hij het volk achter zich heeft en Godett beweert zelfverzekerd dat hij aanstaande maandag tot premier zal worden benoemd. Misschien loopt het niet zo'n vaart. De gouverneur - vertegenwoordiger van het Koninkrijk - heeft inderhaast een integriteitsonderzoek naar de potentiële bewindslieden gelast en dat zou de politieke opkomst van Godett in ieder geval tijdelijk kunnen blokkeren. Maar Nederland zit er mee in zijn maag. Een van corruptie verdachte politicus als premier binnen het Koninkrijk is niet wat minister De Graaf (D66, Koninkrijkszaken) zich voorstelt bij behoorlijk bestuur.
Bron: NRC Handelsblad
Hier staat ook nog een interview met hem.

Die Godett beweert dat hij geld heeft gewonnen in de lotto en daarom opeens zoveel geld heeft.

Moet Nederland ingrijpen en de benoeming van Godett uitstellen tot een integriteitsonderzoek is uitgevoerd, of moeten de Antillen dit zelf oplossen?

Naar mijn mening moet Nederland ingrijpen, omdat de Antillen met zo'n man aan het roer helemaal de verkeerde kant opgaan. Overigens spint Godett er zelf ook garen bij als Nederland ingrijpt, omdat hij zich in zijn campagne nogal heeft afgezet tegen Nederland.

pi_11838773
Moet de premier daar trouwens ook op bezoek bij koningin Beatrix om beëdigd te worden?
  donderdag 17 juli 2003 @ 17:30:12 #4
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_11838796
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 17:29 schreef pberends het volgende:
Moet de premier daar trouwens ook op bezoek bij koningin Beatrix om beëdigd te worden?
Ik denk dat ie naar de gouverneur moet, die is de plaatsvervanger van Beatrix.
pi_11838812
Ieder volk krijgt de leiders die het verdient (om er maar eens een oude wijsheid in te gooien).

Ingrijpen levert meer problemen op dan dat het problemen oplost. Ik vind daarom dat Nederland zich hier niet mee moet bemoeien.

donderdag 17 juli 2003 @ 17:32:26 #6
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11838837
quote:
Overigens spint Godett er zelf ook garen bij als Nederland ingrijpt, omdat hij zich in zijn campagne nogal heeft afgezet tegen Nederland.
Dus niet mee bemoeien dus.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 17 juli 2003 @ 17:37:38 #7
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_11838946
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 17:32 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dus niet mee bemoeien dus.

Ja, dat is dus de spagaat. Wel ingrijpen vinden de Antillianen niet zo leuk, niet ingrijpen levert bv. alleen maar meer kansarme Antillianen op, die op het vliegtuig naar Nederland stappen. En een premier die wordt verdacht van corruptie (aardige parallel met Italie overigens).
  donderdag 17 juli 2003 @ 17:40:20 #8
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_11838996
Ingrijpen natuurlijk, zolang wij de Antillen deels financieren hebben we gewoon het recht dat te doen.

Maar laten we ons wel bedenken dat Bernhard ook sjoemelde en die ook nog altijd prins is dus...

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  donderdag 17 juli 2003 @ 17:41:26 #9
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_11839021
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 17:40 schreef BAZZA het volgende:
Maar laten we ons wel bedenken dat Bernhard ook sjoemelde en die ook nog altijd prins is dus...
Maar z'n macht was ie kwijt (officieel dan).
  donderdag 17 juli 2003 @ 17:41:32 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11839023
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 17:37 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, dat is dus de spagaat. Wel ingrijpen vinden de Antillianen niet zo leuk, niet ingrijpen levert bv. alleen maar meer kansarme Antillianen op, die op het vliegtuig naar Nederland stappen. En een premier die wordt verdacht van corruptie (aardige parallel met Italie overigens).

Moeten we ook in Italie ingrijpen omdat we beide bij de EU horen?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 17 juli 2003 @ 18:00:11 #11
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_11839380
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 17:41 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Moeten we ook in Italie ingrijpen omdat we beide bij de EU horen?

Nederland heeft/had niks in te brengen bij de benoeming van Berlusconi als premier, omdat Italie een soeverein land is.

De Nederlandse Antillen zijn echter een onderdeel van Nederland, en de Rijksministerraad (de Nederlandse ministers met de 2 gevolmachtigde ministers van de Antillen en Aruba) kan de benoeming van Godett wel tegenhouden.

pi_11839487
Doe net als Turkije: wijzig de grondwet en zet 'm op z'n troon
Eigen brokjes eerst.
pi_11895702
Goddet gebruikt de weerzin die er in "politiek Den Haag" tegen hem heerst in ieder geval om het Antilliaanse volk op te jutten tegen Nederland. Dat was ook wel een kans voor het open doel die hem gegeven werd...
quote:
'Ik ben de grootste leider van de Antillen'

AMSTERDAM - De regering in Den Haag is in verlegenheid gebracht door het aanstaande premierschap op de Antillen van Anthony Godett (44). Hij wordt verdacht van corruptie. Godett wil van geen wijken weten: 'Den Haag regeert dit land niet!'

Zijn taal is rauw, snoeihard van toon en ongewoon direct voor een politicus. Ach, dat Nederland zijn benoeming tot premier niet ziet zitten, mogelijk zelfs ingrijpt, daar heeft Anthony Amadeo Godett dus echt geen boodschap aan. Deze volksjongen van Curaçao, anno 2003 gestegen tot grote politieke hoogte, heeft sowieso maling aan hoe ze in Den Haag aankijken tegen de Antillen.

Over de 'bemoeizucht': 'Den Haag regeert dit land niet! De slavernij is op 1 juli 1863 al afgeschaft. Wij, de Frente Obrero Liberashon (FOL), hebben nu de leiding hier. Nederland heeft niets te maken met de interne aangelegenheden van de Antillen. Het enige wat ze moeten doen is de wil van het volk respecteren. En ze moeten mij respecteren. Ik vraag van Den Haag alleen respect.'

Over zichzelf: 'Ik ben de grootste leider van de Antillen! Anthony Godett is de beroemdste en belangrijkste politicus van dit land.' Tja, die beschuldigingen van corruptie. Is hij nou wel of niet corrupt? 'U kent toch de zaak tegen jullie prins Bernhard? Wat is er met hem gebeurd? Bernhard is toch nog steeds een prins? Roddels zijn het, roddels.'

Koppijn, zelfs de zenuwen, krijgen ze in Den Haag van de gedachte dat Anthony Godett (44), zoon van de revolutionair Wilson 'Pappa' Godett, dezer dagen het Fort Amsterdam in Willemstad betreedt als premier. Haagse interventie lijkt ophanden maar de volksheld, al maanden onderwerp van strafrechtelijk onderzoek, twijfelt geen moment dat hij binnenkort de belangrijkste burger is van de Nederlandse Antillen, autonoom deel van het koninkrijk.

Lees verder: http://www.volkskrant.nl/binnenland/1058592065638.html

Moderator maandag 21 juli 2003 @ 09:27:27 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11905068
gewoon de antillen als Nederlands gebiedsdeel afstoten als dat figuur daar de baas wordt.

kan de grens tenminste dicht totdat de burgers daar oproepen tot Nederlandse interventie en dan schoonvegen die hap

kiezen of delen, het kost ons zowieso al veel meer dan het oplevert en dan moeten ze niet bijdehand gaan lopen doen daar

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_11914018
Nederland maakt ook op de Antillen weer diezelfde fout.

Trouw vandaag:
---
[...] Godett zal er zeker op wijzen dat de Antillen aan de leiband van Nederland lopen. Daarmee kan hij makkelijk scoren. De afgelopen jaren heeft Nederland de Antillen immers onophoudelijk gezegd wat er moet gebeuren, zonder daar het beloofde financiële gebaar tegenover te stellen. Daardoor konden vorige Antilliaanse regeringen hun beloftes aan de armen niet waarmaken. En zo kreeg de volksmenner Anthony Godett de kans om niet alleen de verkiezingen te winnen, maar wellicht zelfs premier te worden.
---
De situatie lijkt in veel opzichten op die in Suriname en Nederland heeft er een grote verantwoordelijkheid in. Jammer, hoor.

Wij willen onszelf zijn en blijven - Wilhelmina
  maandag 21 juli 2003 @ 16:22:37 #16
8502 BAZZA
pi_11914290
Gewoon er een gemeente van maken en die corrupte_elite_troetel_Antillianen de mond snoeren, de gemiddelde Antilliaan heeft meer vertrouwen in de Nederlanders dan hun eigen leiders.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  dinsdag 22 juli 2003 @ 02:23:24 #17
8502 BAZZA
pi_11927582
Mag een "Nederlandse" Nederlander die daar woont ook stemmen op een premier voor de Antillen?
pi_11927612
Fout, mod deze maar weg.

[Dit bericht is gewijzigd door Steijn op 22-07-2003 02:28]

pi_11927622
Van teletekst:
Godett (FOL) niet door screening

WILLEMSTAD De FOL-leider (Frente Obrero
Liberashon) Anthony Godett is niet door
de screening van de Veiligheidsdienst
Nederlandse Antillen gekomen.Dat bleek
na een gesprek tussen de gouverneur van
de Antillen en de formateur (ook FOL).

Godett was voorgedragen als de nieuwe
minister-president van de Nederlandse
Antillen,nadat zijn partij 34% van de
stemmen had behaald.Hij wordt echter
verdacht van oplichting en het aannemen
van smeergeld.

In principe mag een verdachte wel
premier worden.Verwacht wordt dan ook
dat de FOL zijn benoeming doorzet.De
gouverneur kan die echter tegenhouden.

Ik ben er trouwens voor om de Antillen een provincie van Nederland te maken. Naar Frans model (zie Sint-Maarten). De Antillen kunnen het kennelijk niet alleen dus moeten we toch maar ingrijpen. Gewoon een provincie van maken, dan heb je boel daar een stuk beter onder controle.

[Dit bericht is gewijzigd door Steijn op 22-07-2003 02:35]

pi_11928799
Als het zo graag bij nederland wil horen, lijkt het me goed dat daar gewoon een blanke Nederlander premier is, zo niet dan moeten ze zich maar afscheiden en het zelf maar doen
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  dinsdag 22 juli 2003 @ 09:22:27 #21
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_11929292
quote:
Op maandag 21 juli 2003 09:27 schreef sp3c het volgende:
gewoon de antillen als Nederlands gebiedsdeel afstoten als dat figuur daar de baas wordt.

kan de grens tenminste dicht totdat de burgers daar oproepen tot Nederlandse interventie en dan schoonvegen die hap

kiezen of delen, het kost ons zowieso al veel meer dan het oplevert en dan moeten ze niet bijdehand gaan lopen doen daar

Indeed.
Say your prayers
  Moderator dinsdag 22 juli 2003 @ 09:23:43 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11929305
ja en de apartheid instellen

wtf maakt de huidskleur van de premier nu weer uit, zolang de man maar verstand van zaken heeft en een zuiver geweten.

niet dit soort figuren iig dan wordt het alleen maar meer een broeihaard van drugsrunners en corruptie als we niet van plan zijn hier iets aan doen dan moeten we de bende afstoten en alle Nederlanders hierheen repatriëren want we krijgen er echt problemen mee

pi_11931527
Geef ze lekker de vrijheid

[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 22-07-2003 11:37]

pi_11931566
Ik kan me moeilijk vinden in het idee dat iemand die verdacht wordt van corruptie toch benoemd kan worden maar oke. Dit is een aangelegenheid van het volk aldaar, niet van Nederland en de Nederlanders hier. Niet mee bemoeien dus.
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  Moderator dinsdag 22 juli 2003 @ 11:38:43 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11931597
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:37 schreef thoth het volgende:
Ik kan me moeilijk vinden in het idee dat iemand die verdacht wordt van corruptie toch benoemd kan worden maar oke. Dit is een aangelegenheid van het volk aldaar, niet van Nederland en de Nederlanders hier. Niet mee bemoeien dus.
zij zijn Nederlanders

tenzij ze daar nu ineens wel een einde aan willen maken hebben ze rekening te houden met de Nederlandse wensen ... als ze onafhankelijk worden dan wordt de financiele situatie daar er echt niet beter op

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')