Maar je moet m orgineel houden, je gaat toch ook niet een Ford-A tunen
quote:Wel dus
Op donderdag 3 juli 2003 20:52 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Orgineel zijn het goede auto's.Maar je moet m orgineel houden, je gaat toch ook niet een Ford-A tunen
beetje offtopic:
Of tellen nieuwe kevers niet mee?
quote:Zonde
Op donderdag 3 juli 2003 21:09 schreef Atreidez het volgende:[..]
Wel dus
beetje offtopic:
[afbeelding]
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 20:48 schreef bredebanaan het volgende:
Laten we hier al onze VW kever foto's gaan posten, wat een fantastische auto is ditof niet
?
-edit-
oja, die new beetle vind ik lelijk
Prototype's
(ik heb zelf ook een kever, een 1300 uit 1972)
(deze fotos zijn van mijn zeer eenvoudige site, is alleen voor foto's te laten zien aan familie, etc, foto's van mijn kever nu helaas niet online )
[Dit bericht is gewijzigd door HPoi op 03-07-2003 21:56]
het is dus definitief afgelopen met de oude vw-kever!
quote:thnx ik vind hem zelf ook cool
Op donderdag 3 juli 2003 23:38 schreef Jordy-B het volgende:
'k vind 'm cool
quote:De kevermotor is bijna hetzelfde als die van oude porsches (356), maar ik zou er niet zo ff een 911 Turbo inproppen hoor. Past slecht en je auto trilt uit elkaar lijkt me.
Op vrijdag 4 juli 2003 00:26 schreef JoepSproeipoep het volgende:
In zo'n kever kon toch ook vrij makkelijk een porsche motor ofzo? Had ik ooit es ergens gehoord, heeft iemand hier meer info over?
Mijn eerste auto:
'n Rode kever 1303, met sportdemper (nou ja demper ) Stalen velgen, vectra 2000 stoelen, en verlaagd
Ik zal ff foto's zoeken..
Edit:
Dit is de enige foute foto... die atm online staat..
Edit2:
Als iemand trouwens weet waar deze kever zich nu bevind, ik ben hopeloos op zoek naar me oude auto'tje... ik wil hem terug nml.
[Dit bericht is gewijzigd door t0n op 04-07-2003 08:37]
quote:Doe mij die subaru van Radical Cars die erachter staat maar. Kevers zijn niet voor mij weggelegd
Op donderdag 3 juli 2003 20:48 schreef bredebanaan het volgende:
Laten we hier al onze VW kever foto's gaan posten, wat een fantastische auto is ditof niet
?
quote:KICK!
Op vrijdag 4 juli 2003 08:25 schreef t0n het volgende:
Heerlijk topic!Mijn eerste auto:
'n Rode kever 1303, met sportdemper (nou ja demper
) Stalen velgen, vectra 2000 stoelen, en verlaagd
Ik zal ff foto's zoeken..
Edit:
[afbeelding]
Dit is de enige foute foto... die atm online staat..Edit2:
Als iemand trouwens weet waar deze kever zich nu bevind, ik ben hopeloos op zoek naar me oude auto'tje... ik wil hem terug nml.
quote:Hehehe gaaf dingetje man
Op dinsdag 15 juli 2003 12:14 schreef t0n het volgende:[..]
KICK!
heeft iemand deze auto zien rijden ergens de laatste tijd?
quote:heiden
Op vrijdag 4 juli 2003 19:43 schreef jacco het volgende:[..]
Doe mij die subaru van Radical Cars die erachter staat maar. Kevers zijn niet voor mij weggelegd
quote:Sorry, helaas niet. Ik denk btw dat je meer kans hebt als je het kenteken erbij noteerd. Of alle sloperijen langs gaat (soory, maar t is nou eenmaal zo)
Op dinsdag 15 juli 2003 12:14 schreef t0n het volgende:[..]
KICK!
heeft iemand deze auto zien rijden ergens de laatste tijd?
Deze speciale editie is uitgerust met een 1,6-liter motor met 46 pk. Naast de standaarduitrusting heeft hij een retro-tintje met verchroomde bumpers, spiegels, strips en wieldoppen. De velgen zijn in carrosseriekleur en de banden hebben een witte band op de wangen. Van deze speciale versie zullen er 3000 worden gebouwd, maar hij zal niet in Europa worden verkocht. De laatste Kever loopt op 30 juli van de band in de fabriek in Puebla.
Het einde van de Keverproductie en de teruglopende verkopen van de eveneens in Mexico gebouwde New Beetle en de Jetta (geleverd op de Amerikaanse markt) hebben tot gevolg dat de dagelijkse productie met een kwart zal afnemen en dat er in Puebla 2000 werknemers zullen worden ontslagen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toch jammer, het einde... maar wat me nou als eerste opviel:
1.6 liter motor met 46 PK? Wat hebben ze moeten doen om zo weinig PK's uit een blok te krijgen? Neanderthaler Technology?
quote:Ik denk dat ze het doen om er dat typische Kevergeluid in te houden. Een Kever met een moderne motor is geen Kever meer. Je moet zo'n auto met je ogen dicht kunnen herkennen (vind ik dan)...
Op donderdag 17 juli 2003 00:06 schreef Scalley het volgende:
1.6 liter motor met 46 PK? Wat hebben ze moeten doen om zo weinig PK's uit een blok te krijgen? Neanderthaler Technology?
Wie wat waar raad jou een 1302 aan!!?? Als je geen verstand van lassen hebt gewoon een 1200/1300/1600 of automaat kopen!!quote:Op maandag 2 oktober 2006 08:55 schreef Rory78 het volgende:
Oeh, mooi man.
Mijn zwager raadde mij ook al een 1302 aan. Ik ga me beraadden en zal het zeker hier posten, wanneer ik een beslissing gemaakt en/of een aankoop gedaan heb!
Cheerio, Rory.
Ik ben wel op zoek naar 1 die eigenlijk weinig onderhoud nodig heeft....quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:43 schreef TR08 het volgende:
Als je het niet erg vindt die in Enschede te moeten halen weet ik er wel 1 te koop. Verwacht wel het nodige onderhoud.
Qua comfort is een 1302 of 1303 wel een stukje beter, betere wegligging etc..quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:30 schreef Rory78 het volgende:
Tsjah, het is iemand die zelf al drie Kevers gereden heeft, waarvan hij een 1302 de beste vond. Zijn laatste (een 1200 automaat) heeft hij anderhalf jaar geleden weggedaan. Sindsdien, en zeker nu ik me ook begin te interesseren in een aankoop, hunkert hij terug naar de Kever.
Van de chopper?quote:
Geen Paruzzi spul kopen, meestal bagger kwaliteit, mocht je het toch willen check dan wel goed de kwaliteit..quote:Op maandag 19 maart 2007 13:20 schreef Rory78 het volgende:
Drama-kick: APK...
Er staat me een hele dure reparatie (o.a. veel laswerk) te wachten en die ga ik ook laten uitvoeren. Tegelijkertijd ga ik 'Jaap' maar eens via Paruzzi opleuken...
Iemand ideeën?
Paruzzi schijnt de laatste jaren iets beter te worden.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:04 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Geen Paruzzi spul kopen, meestal bagger kwaliteit, mocht je het toch willen check dan wel goed de kwaliteit..
Ik heb eventueel nog wel een imperiaal met houten latjes voor je, moet je nog wel even spuitbus over het frame halen
Uhh wat bedoel je?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:00 schreef sanni het volgende:
Hey ff tussendoor: Weet iemand waar je zo een ei-vormige VW nog op de kop kunt tikken?
VW waren vooral in de jaren 60 populair. Zo een hele dikke achterkant en bol,2 deurs en leek
net een rijdend ei.![]()
Hoest met de jouwe?quote:Op maandag 4 juni 2007 13:06 schreef Mute_Me het volgende:
netjes:)
Das allemaal Bullshit wat jij hier verkondigd.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:04 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Geen Paruzzi spul kopen, meestal bagger kwaliteit
Ik hoop dat je er verstand van hebt, paruzzi levert empi, flat4 bugpack etc.. maar ook spul van zn eigen. En daar heb ik slechte ervaringen mee. Ik ben de laatste die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:35 schreef Aeoluswmd het volgende:
[..]
Das allemaal Bullshit wat jij hier verkondigd.
Je kan bij Paruzzi onderdelen in verschillende kwaliteiten kopen,
van origineel to imitatie.
Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten moet je niet zeuren over de kwaliteit.
En merken als empi, flat4, bugpack enzo das echt geen bagger hoor.
idd...niet naar Parruzzi gaan. Heb er teveel geld uitgegeven, drie keer onderdelen voor het verkeerde type ontvangen, 4 x hebben ze afleveradres en factuuradres niet uit elkaar kunnen houden (is ook zo moeilijk he?quote:Op maandag 19 maart 2007 20:04 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Geen Paruzzi spul kopen, meestal bagger kwaliteit, mocht je het toch willen check dan wel goed de kwaliteit..
Ik heb eventueel nog wel een imperiaal met houten latjes voor je, moet je nog wel even spuitbus over het frame halen
kever zijn zo kool omdat je er mee besmet wordquote:Op donderdag 3 juli 2003 20:50 schreef CreativeMind het volgende:
ik haal mijn spullen bij vwclassics (paruzzi dealer) ik heb nooit problemen met die onderdelen hoor!!! je moet wel weten wat je doet!quote:Op maandag 19 maart 2007 20:04 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Geen Paruzzi spul kopen, meestal bagger kwaliteit, mocht je het toch willen check dan wel goed de kwaliteit..
Ik heb eventueel nog wel een imperiaal met houten latjes voor je, moet je nog wel even spuitbus over het frame halen
in de tuin naast het zwaailicht en de surfplankquote:Op donderdag 7 juni 2007 09:19 schreef Puckzzz het volgende:
waar zijn je ski's??
nu is het een rally auto die kan niet met ski's rijdenquote:
SLECHT dat je dat niet weet!!!quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:37 schreef Puckzzz het volgende:
wanneer is Budel eik? misschien dat ik dit keer eindelijk eens ga
ik vrijdag morge om 11 uur alquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:52 schreef Rory78 het volgende:
Ik ga er ook heen; zondag's ben ik present..
neej gaat niet door want dan kan ik de benzine dokken en iedereen gratis mee gape ben nie zo gekquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:06 schreef Rory78 het volgende:
Hehe; gaat de film door?
keversiters waren van plan hun naam en avatar voor het raam te zettenquote:Op zondag 10 juni 2007 12:09 schreef vosotros het volgende:
Eigenlijk moeten we elkaar dan nog even kunnnen herkennen he! Kijk T42 zal niet al te moeilijk zijn met dat groene monster van hemKom zelf zonder kever, maar er staat er nog wel steeds een op de planning, maar goed eerst het huis af en dan de rest.
heb ik ookquote:Op maandag 11 juni 2007 09:34 schreef Puckzzz het volgende:
GRMBLdit weekend Kever niet uit de schorsing kunnen halen, aanstaand weekend naar Budel zal 'm ook niet worden denk ik, want deze week komt na drie maanden wachten eindelijkd e keuken en dus hebben we werk genoeg te doen
zou wel een leuk idee geweest zijn je avatar op je vooruit, maarrehhh ik heb een animated gif, hoe wil je dat doen?
NIET NAAR KIJKEN!!!!!!!!! GVDquote:Op donderdag 14 juni 2007 15:22 schreef Rory78 het volgende:
de weersvoorspellingen zien er nog steeds niet echt uit, maar ze worden langzaam beter...
het is in Brabant he? daar schijnt altijd de zonquote:Op donderdag 14 juni 2007 15:22 schreef Rory78 het volgende:
de weersvoorspellingen zien er nog steeds niet echt uit, maar ze worden langzaam beter...
en dat zeg jij met je duitse kampbak? als ik je ondertitel moet geloven iigquote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:22 schreef Hari-Bo het volgende:
[afbeelding]
Zeker allemaal (ex)nazi wagens![]()
hitler had een benz flippoquote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:22 schreef Hari-Bo het volgende:
[afbeelding]
Zeker allemaal (ex)nazi wagens![]()
quote:Op maandag 18 juni 2007 20:47 schreef Aeoluswmd het volgende:
@T42
Reed jij zaterdagmiddag met een gasmasker op in je kever?
jep dat was ikquote:Op maandag 18 juni 2007 20:47 schreef Aeoluswmd het volgende:
@T42
Reed jij zaterdagmiddag met een gasmasker op in je kever?
ik zal z.s.m. wat foto's van mijn belabberde meisje makenquote:Op maandag 9 juli 2007 19:39 schreef Rory78 het volgende:
Cool, Puckzzz! Heb je al foto's?
Houd ons op de hoogte alhier..
Heb d'r net weggebracht voor de keuring...quote:Op maandag 9 juli 2007 19:39 schreef Rory78 het volgende:
Cool, Puckzzz! Heb je al foto's?
Houd ons op de hoogte alhier..
Waarom laat je hem niet keuren bij een garage waar ze verstand van auto's hebbenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:22 schreef Puckzzz het volgende:
had 'r trouwens weggebracht met wat instructies:
als je wilt starten draai je de sleutel op het contact, daarna twee keer pompen en druk dan op het knopje naast het contact
wanneer je de kofferruimte open wilt maken, trek dan aan het hendeltje in het handschoenkastje, trek de kofferdeksel éérst recht omhoog en dan pas de knop indrukken (is een handigheidje)
OK, dus hij belde net...ze hadden nog een paar probleempjes:
Hij: "we krijgen de motorkap niet open"
Ikke: "dan moet je even de middelgrote sleutel van de bos gebruiken, die is voor de motorkap"
Hij: "OK gaan we proberen...de ruitensproeier doet het ook niet"
Ikke: "heb je die van de ruitenwisserhendeltje geprobeert zeker?"
Hij: "ja"
Ikke: "ja die doet het nietje moet het knopje links van het stuur hebben"
Hij: "het lichtje van je kentekenplaat doet het ook niet, maar daar kijken we dan nog wel ff naar"
OK Prima, in feite is ie dus goedgekeurd op die paar kleinigheidjes na
ik had 'm nog zo gewaarschuwd dat het een auto met gebruiksaanwijzing was![]()
je hebt over het feit heengelezen dat er op plaatsen waar die niet horen te zitten knopjes zitten die de functie overnemen van de standaardbedieningshendels e.d.?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:31 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Waarom laat je hem niet keuren bij een garage waar ze verstand van auto's hebben![]()
omdat jij dus niet weet dat de standaard knoppen vervangen zijnquote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:31 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Waarom laat je hem niet keuren bij een garage waar ze verstand van auto's hebben![]()
nope, de kids komen voor vakantie bij mequote:Op woensdag 11 juli 2007 10:07 schreef T42 het volgende:
maare puckzzz ga jij ook naar middelburg?
infosite: http://www.keverclub.nl/zeeland
quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:07 schreef Mr_Moon het volgende:
Hier dan ook maar even mijn spot van deze ochtend spammen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
neem je die toch meequote:Op woensdag 11 juli 2007 11:09 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
nope, de kids komen voor vakantie bij me
woeps my bad.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:34 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
je hebt over het feit heengelezen dat er op plaatsen waar die niet horen te zitten knopjes zitten die de functie overnemen van de standaardbedieningshendels e.d.?
hahaha ja zouden ze wel tof vinden! maar ik moet nog terug naar de garage met de kever om die twee dingetjes te laten checken. dat kan pas volgende week en dan zou ik dus met een afgekeurde kever rondrijdenquote:Op woensdag 11 juli 2007 11:34 schreef T42 het volgende:
[..]
neem je die toch meedaarna kun je lekker naar zee ook nog
![]()
met roller gaat heel goedquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:34 schreef Puckzzz het volgende:
Mooi zeg! die kleur is ook echt helemaal
ik zit te denken om de mijne met de hand te gaan beschilderen, maar mijn vriend vind het niet zo'n goed plan
Dankjewel! Het is eh... even kijken dat ik het goed zeg/schrijf hoor... beryll grünquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:34 schreef Puckzzz het volgende:
Mooi zeg! die kleur is ook echt helemaal
ik zit te denken om de mijne met de hand te gaan beschilderen, maar mijn vriend vind het niet zo'n goed plan
ze zitten er weer opquote:Op donderdag 7 juni 2007 09:19 schreef Puckzzz het volgende:
waar zijn je ski's??
dat is nou niet bepaald het toonbeeld van goed plaatwerkquote:Op donderdag 12 juli 2007 08:30 schreef T42 het volgende:
lak??? spuitbusje er over en flinke klodder hammerrite en klaar is kees
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
ze zitten er weer op![]()
heeft ooit inelkaar gezeten héquote:Op donderdag 12 juli 2007 09:24 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dat is nou niet bepaald het toonbeeld van goed plaatwerk
de ski's zijn daarentegen erg cool![]()
Ja het plan is in eerste instantie wel spuiten, maar misschien de eerste laag gewoon met een lakrollertje. en dan idd lichtjes opschuren en de finishlaag spuiten.quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:31 schreef T42 het volgende:
puckzzz ik heb nog wel een spuitpistool om verf te spuiten
nou lekker hoorquote:Op donderdag 12 juli 2007 11:57 schreef Puckzzz het volgende:
@Greys: hier een paar foto's van een keer dat ik mijn kever heb gebruikt bij een fotoshoot met Toeps (medeFokster en upcoming model)
http://members.home.nl/puckzz/simple/toeps.html
ja mooi meisje is het he?quote:
Hé ja die foto's ken ik, bij nader inzien! (Ik lurk altijd enorm in FOTquote:Op donderdag 12 juli 2007 11:57 schreef Puckzzz het volgende:
@Greys: hier een paar foto's van een keer dat ik mijn kever heb gebruikt bij een fotoshoot met Toeps (medeFokster en upcoming model)
http://members.home.nl/puckzz/simple/toeps.html
mooie meiden (voor de vrouwen mannen) + kevers = kevervirusquote:Op donderdag 12 juli 2007 12:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Hé ja die foto's ken ik, bij nader inzien! (Ik lurk altijd enorm in FOT).
Op die foto's ziet Keef er prima uit, maar die is er dan vast op zijn/haar voordeligst opgezet![]()
Over de stoeltjes, nieuw laten bekleden is vrij prijzig volgens mij, kan je dan niet beter via Marktplaats o.i.d. twee andere stoeltjes er in gooien? Desnoods met zwart sky ofzo? Dan zet je die van jezelf apart en kan je op je gemakje eens kijken wat je daar nog mee kunt, misschien kan je die meenemen in het make-over-proces!
Enneh... heren hier... shame on you, Toeps is een mooie meid om te zien, maar jullie zouden toch echt in eerste instantie op de kever moeten geilen hoorEen echte keverliefhebber zou zeggen: 'Mooie kever, maar wat doet die griet daar, kan ze even aan de kant gaan, ze zit in de weg!'. Zo. Toevallig.
![]()
http://www.videovat.com/videos/1190/unbelievable-volkswagon-beetle-drag.aspxquote:Op donderdag 3 juli 2003 20:50 schreef CreativeMind het volgende:
mijn kever doet 110kmh in zijn 1 en 150 soms 160 in zijn 2 en meer heb ik er nietquote:Op donderdag 12 juli 2007 14:33 schreef fs180 het volgende:
tvp
]
ik zit erover te denken om na mn motor dus zon ding te halen, en mn rbw ervoormaar ze zijn duur man
De aanschaf valt best mee. mijne kostte iets van 1200 euro, maarja daarna komen de échte kosten pasquote:Op donderdag 12 juli 2007 14:33 schreef fs180 het volgende:
tvp
]
ik zit erover te denken om na mn motor dus zon ding te halen, en mn rbw ervoormaar ze zijn duur man
www.keversite.nlquote:Op donderdag 12 juli 2007 15:35 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
De aanschaf valt best mee. mijne kostte iets van 1200 euro, maarja daarna komen de échte kosten pas
maarreh half 4deze dame gaat een bouvakfeesie houden!
Ik hou van Brabantse tradities
ging me meer om de kostenquote:Op donderdag 12 juli 2007 15:27 schreef T42 het volgende:
[..]
mijn kever doet 110kmh in zijn 1 en 150 soms 160 in zijn 2 en meer heb ik er nietorgineel jah
als je em dan eenmaal hebt heb je als goed 0 euro belasting en 70 euro verzekering per jaar!quote:Op donderdag 12 juli 2007 23:55 schreef fs180 het volgende:
maar aanschaf vindt ik juist zo duuritt met mn motor dus
nah...die van mij rijdt 1 op 10 ofzo...vind ik best meevallen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 08:11 schreef T42 het volgende:
[..]
als je em dan eenmaal hebt heb je als goed 0 euro belasting en 70 euro verzekering per jaar!
alleen hebben ze beetje dorst naar benzine
van wat ik me er van kan herrinneren wel jaquote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:07 schreef Greys het volgende:
fs180, je hebt het virus (nog) niet, dat is duidelijk
Anders was je al lang overstag
Puckzzz, brakke aapMaar wel gezellig geweest dus!
logisch, ik ver heeelemaal gek op 2wielers, en autos totaaal niet, logge dure ondingenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:07 schreef Greys het volgende:
fs180, je hebt het virus (nog) niet, dat is duidelijk
Anders was je al lang overstag
Puckzzz, brakke aapMaar wel gezellig geweest dus!
mijne 1300cc 44pk doet 1:7quote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:49 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
nah...die van mij rijdt 1 op 10 ofzo...vind ik best meevallen.
alleen nu staat ze moederziel alleen in Erp, dat bouwvakfeestje was me het feestje welmijn god wat ben ik verrot
hmmm...ik had een lange tijd hetzelfde probleem. tikt ie wel? of gebeurt er gewoon geen sjoege?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:05 schreef mistermaniac het volgende:
Maareh, is er een doktor met spoorzoekers diploma in de zaal?
Zit hier met een hobby-bedradingskever, die dus helemaal niet meer wil starten, wel met aandrukken, maar het lijkt of de startmotor geen sap meer krijgt..... Wie heeft hier een ideetje voor?
we hebben tot nu toe altijd nog ellende met de remmen gehad. ik heb al een keer of drie stil gestaan langs de weg omdat de remmen langzaam een soort druk opbouwden waardoor het leek alsof je reed met de remmen ingedrukt, wat uiteindelijk resulteerde in volledige blokkade en dus stilstand. het stonk dan enorm naar brandend rubber en het pedaal is niet meer in te drukken. na een dag kon ik dan de kever weer ophalen en verder rijden.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:15 schreef Greys het volgende:
@Puckzzzz:
Wat is er kut aan je remmen? Heb je ze wel goed ontlucht? Remleidingen niet verstopt? Heb mijn remmen net weer op orde dus de kennis is nog fris zeg maar![]()
Kevertje is voor de overbuurvrouw (ik heb al een VW busjequote:Op zondag 15 juli 2007 23:04 schreef Greys het volgende:
MMach, wordt het kevertje van jou of van je overbuurvrouw?
Wil jij/zij persé eentje uit begin '70 of mag ie ook wat jonger zijn?
Waar wonen jullie ongeveer?
zou maar 1500 gevenquote:Op zondag 15 juli 2007 18:44 schreef MMach het volgende:
Vandaag dus gaan kijken naar een kevertje, en voor het eerst met eentje gereden
dat geluid(alleen de remmen zijn serieus slecht, maar dat zal wel normaal zijn). Prachtig cruisebakje.
Hij heeft wel wat roest, wel normaal voor eentje uit 1970 denk ik, of moet ik me er zorgen over maken?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En de motor rookt ook wel een beetje:
http://www.dailymotion.com/MMach/video/4274894
Hij draait wel nog mooi, maar zweet aanzienlijk
[afbeelding]
Vraagprijs ligt rond de 3000¤
scheur in voor as bij de veerpoot Rquote:Op maandag 16 juli 2007 10:24 schreef mistermaniac het volgende:
Zoals?
ik heb geen idee dit was vorig jaar allemaal gedaan. maargoed, ik ben nu in Uden (woon zelf in Veghel = 15 KM verderop) op mijn werk nog ff iets doen (ik heb vakantiequote:Op zondag 15 juli 2007 13:08 schreef Greys het volgende:
Meneer Greys zegt acuut: er zitten één of meer remleidingen verstopt!!!!!! Heeft die monteur daar wel naar gekeken?
Je bouwt druk op, die druk kan niet meer weg. Ja, héél langzaam. Vandaar dat je na een dag weer wel kunt rijden en remmen! Hoe oud is je keef? En heb je de hoofdremcilinder ook vervangen?
Ik weet haast wel zeker dat één of meer remleidingen verstopt zitten! Dat kàn bijna niet anders! Is er niet een beuntje bij je in de buurt die die leidingen even voor je kan doorblazen? Want volgens mij ben je dan van al je ellende af. Je bouwt druk op en die kan maar heel langzaam weg. Dus het bouwt op en bouwt op en wordt steeds erger, tot je hem weer even laat staan en het weer weg kan lopen.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:20 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik heb geen idee dit was vorig jaar allemaal gedaan. maargoed, ik ben nu in Uden (woon zelf in Veghel = 15 KM verderop) op mijn werk nog ff iets doen (ik heb vakantie) en had de Kever meegenomen om 'm meteen ff goed te laten keuren, dat is gelukt....maar daarna 1 KM. naar mijn werk gereden, heb nog net de parkeerplaats gehaald en nu staat weer alles geblokkeerd
ik wordt er een beetje hopeloos van
Die kan je afstellen hequote:Op maandag 16 juli 2007 13:23 schreef mistermaniac het volgende:
Maareh, kevers, remmen die nu altijd zo donders zwaar of is er dan iets mis?
ik kocht mijn kever op me 18 van me zaterdags baantje moest toen ook nog lessenquote:Op maandag 16 juli 2007 11:51 schreef mistermaniac het volgende:
ach jeweets, dat ding rijdt binnen notime weer.
* mistermaniac zoekt er ook nog steeds een, maar ja geld he.... en geen garage om te sleutelen
ik heb er race schijfremmen op gezet voorquote:Op maandag 16 juli 2007 13:23 schreef mistermaniac het volgende:
Maareh, kevers, remmen die nu altijd zo donders zwaar of is er dan iets mis?
Ze is zeker nog niet verliefd op deze specifieke kever, maar wel op de kever in het algemeenquote:Op maandag 16 juli 2007 09:43 schreef Greys het volgende:
Is zij al helemaal verliefd op deze (eerlijk zeggen hoor!) of gaan jullie nog verder kijken?
Want ik vind eerlijk gezegd dat hij wel erg heftig roest onder de voorruit.
Mr. greys again:quote:Op maandag 16 juli 2007 13:23 schreef mistermaniac het volgende:
Maareh, kevers, remmen die nu altijd zo donders zwaar of is er dan iets mis?
ons kantoor is gehuisvest binnen een heel groot transportbedrijf. die hebben een eigen werkplaats. de monteur is al even wezen kijken, en gooit 'm morgen op de brug. hij heeft vroeger met kevers gecrosst dus heeft er wel enigzins verstand van. laten we hopen dat ie het op kan lossenquote:Op maandag 16 juli 2007 14:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik weet haast wel zeker dat één of meer remleidingen verstopt zitten! Dat kàn bijna niet anders! Is er niet een beuntje bij je in de buurt die die leidingen even voor je kan doorblazen? Want volgens mij ben je dan van al je ellende af. Je bouwt druk op en die kan maar heel langzaam weg. Dus het bouwt op en bouwt op en wordt steeds erger, tot je hem weer even laat staan en het weer weg kan lopen.
wat voro brommerts? ben zefl ook brommer fanquote:Op maandag 16 juli 2007 14:24 schreef T42 het volgende:
[..]
ik kocht mijn kever op me 18 van me zaterdags baantje moest toen ook nog lessen
en we hebben een garage maar die staat vol met oude brommers dus ik sleutel op de inrit of op straat.![]()
en heb een VW monteur als vriend
[..]
ik heb er race schijfremmen op gezet voorremt wat lekkerder
bij import kever moet je wel opletten als je die 1 koopt! meteen laten behandelen tegen roest want die komen meestal uit een droogklimaat namelijkquote:Op maandag 16 juli 2007 18:40 schreef Greys het volgende:
Mr. Greys aan het woord:
Voor 5000euries heb je echt wel een mooi autootje hoor, zonder gaar interieur.
Kijk bijvoorbeeld eens bij www.vwimport.nl
Die had laatst een schitterende 1303s, sumatra groen, met schijfremmen voorop en een 1600cc motor dus ook zeer geschikt voor dagelijks gebruik.
Het is dat ik al een 944 heb voor dagelijks gebruik anders had ik em zo gehaald voor naast marijtje ;-)
Kijk voor info ook es op www.keversite.nl of http://www1.tip.nl/~t053978/vw_tab.html
En overhaast niks.
Je moet een beetje de typische roestplekken kennen van een kever.
Mechanische problemen zijn over het algemeen niet zo duur om op te lossen, het is net lego.
Maar bodywork kan je vaak niet zelf (lassen etc.) en spuiten is ook snel duur.
van ons pa oudjes zundapps en solexquote:Op maandag 16 juli 2007 23:35 schreef fs180 het volgende:
[..]
wat voro brommerts? ben zefl ook brommer fan![]()
Op Marijtje zit niet één spatje roest, die komt uit Zweden (en staat altijd in de garage, dat scheelt ook)quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:08 schreef T42 het volgende:
[..]
bij import kever moet je wel opletten als je die 1 koopt! meteen laten behandelen tegen roest want die komen meestal uit een droogklimaat namelijk
zweden is niet echt droog héquote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Op Marijtje zit niet één spatje roest, die komt uit Zweden (en staat altijd in de garage, dat scheelt ook)
mijne loopt beter bij -10 + sneeuwquote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:45 schreef Greys het volgende:
Nee inderdaad, in de winter zal ons keefje weinig buiten komenMarijtje is een koukleum
Die van jou is wel gaaf hoor!![]()
en dat terwijl het relatief simpel opgelost kan worden. die stoelen en interieur heb je er zo uit, daarna is het een kwestie van wat laswerk. wijhebben de dorpels helemaal opnieuw erop laten lassen (nieuwe dorpels) want de vorige eigenaar had beslten die ertegenaan te kittenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:21 schreef mistermaniac het volgende:
Zonder schade, maar hoe rot? dat is de vraag. Niet dat dat erg is, maar er zijn gewoon nu een maal mensen die daar geen geld voor hebben om um op de knappen. Helaas.
WAAR!?!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:09 schreef Turquaz52 het volgende:
vandaag een Kever (zonder schade oid.) gezien @ sloop
![]()
![]()
Iemand, die hem een beter leven wilt gunnen?![]()
we hebben 'r gisteren opgehaald. helaas had de monteur niet veel tijd (is tenslotte van de baasquote:Op woensdag 18 juli 2007 09:53 schreef Greys het volgende:
Puckzzz, hoe is het met je keefje? Al iets bekend?
Turquaz52, ahhhhhhhhh! Een keef op de sloop! Waar? En wat voor eentje is het?
Meneer Greys is er gek genoeg voor om die te gaan reanimeren
ik geloof het wel, geen idee eigenlijkquote:Op woensdag 18 juli 2007 18:53 schreef Greys het volgende:
Nee daar ben ik ook bang voor dan, want dat heeft niets met de druk te maken die overduidelijk opgebouwd wordt. En je wilt natuurlijk niet meer stressen als je een stukje moet rijden met de keef, dan ben je alleen maar bang dat het weer vast komt te zitten natuurlijk.
Zit jij ook maar enigszins in de buurt van Someren, VW Classics?
die hebben vakantie tot 7 aug! ik stond er gister aan de deurquote:Op woensdag 18 juli 2007 18:53 schreef Greys het volgende:
Nee daar ben ik ook bang voor dan, want dat heeft niets met de druk te maken die overduidelijk opgebouwd wordt. En je wilt natuurlijk niet meer stressen als je een stukje moet rijden met de keef, dan ben je alleen maar bang dat het weer vast komt te zitten natuurlijk.
Zit jij ook maar enigszins in de buurt van Someren, VW Classics?
kan harder hoorquote:Op woensdag 18 juli 2007 22:43 schreef MMach het volgende:
Zo, we zijn naar de 2 laatste kevers gaan kijken.
De ene was zo gaar als iets,
de andere was dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De carosserie was puntgaaf, de motor idem, maar de binnenkant was niet afgewerkt. Hij was verlaagd en reed zeer hard, ging wel goed vooruit met een 1600 cc motor in.
Maar dit is eigenlijk een beetje te. Ikzelf vind hem bv wel erg leuk, maar voor een vrouw van 50![]()
Via via hebben we wel een Volvo amazone gevonden, voor een goede prijs met een degelijke achtergrond, en die verkiezen we toch. Jammer, maar geen kevertje dus. Het blijven wel erg toffe bakjes![]()
Oja, met hij reed hard bedoelde ik dat hij veel te hard afgeveerd stond, my mistakequote:Op donderdag 19 juli 2007 08:11 schreef T42 het volgende:
[..]
kan harder hoor
zijn maar kleine carbs en hij heeft orginele uitlaat
ik ben een 1600 aan bouwen wou liever een 1800 maar dat was te veel aanpassen
wat was gaar bij die 1e?
en waar staan deze 2?
gister was ik op de sloop in helmond (piet keijzer) daar staat nog een kevertje. (1200)quote:Op donderdag 19 juli 2007 09:44 schreef Greys het volgende:
Nou weten we nog niet waar het keefje op de sloop staat![]()
Hoe moeten we hem dan reanimeren?
tof dingquote:Op woensdag 18 juli 2007 22:43 schreef MMach het volgende:
Zo, we zijn naar de 2 laatste kevers gaan kijken.
De ene was zo gaar als iets,
de andere was dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De carosserie was puntgaaf, de motor idem, maar de binnenkant was niet afgewerkt. Hij was verlaagd en reed zeer hard, ging wel goed vooruit met een 1600 cc motor in.
Maar dit is eigenlijk een beetje te. Ikzelf vind hem bv wel erg leuk, maar voor een vrouw van 50![]()
Via via hebben we wel een Volvo amazone gevonden, voor een goede prijs met een degelijke achtergrond, en die verkiezen we toch. Jammer, maar geen kevertje dus. Het blijven wel erg toffe bakjes![]()
nee helaas dat durven we met madam niet aan. we waren met de oerdegelijke megane scenicquote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:36 schreef Greys het volgende:
Met je kever gereden, die afstand? Is hij gemaakt?
rook???quote:Op zondag 15 juli 2007 22:45 schreef fs180 het volgende:
zolang het maar geen blauwe of witte rook is
uhm 6 maar? ik zie er gemiddeld op 1 dag met 20km al 12 stuks.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:03 schreef Puckzzz het volgende:
valt het aantal kevers op de weg jullie ook steeds meer op?
vandaag 'ff' 500 KM. gereden naar friesland op en neer, maar ik heb er zeker een stuk of 6 gezien.
Kever ligt op het de sloop in Venlo... indien intresse.. pm me maar, kunnen we evt. samen heen..quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:53 schreef Greys het volgende:
Puckzzz, hoe is het met je keefje? Al iets bekend?
Turquaz52, ahhhhhhhhh! Een keef op de sloop! Waar? En wat voor eentje is het?
Meneer Greys is er gek genoeg voor om die te gaan reanimeren
ruitensproeier vullen met iets en dat de luchtinlaat aansluitenquote:
roest hoort bij vwquote:Op maandag 23 juli 2007 15:29 schreef prof.bierbekje het volgende:
Vorige week gespot in Leeuwarden:
[afbeelding]
Hij ziet er nog zo goed uit! Jammer dat ie roze is...LOL
Verstandig dat je hem niet genomen hebt dan, zoiets moet je alleen kopen als dat je originele plan al was, om het ding helemaal opnieuw te gaan restaureren.quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:40 schreef mistermaniac het volgende:
Helaas, het is um niet geworden, deze keef zat gewoon te veel werk voor mij aan. Een complete body-off was wel nodig. De bodemplaat was aan de carresorie vastgelast en zo...
arme student? ik had noot zoveel geld!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:29 schreef Cyclonist het volgende:
Ik wil óók een kevertje.. heb maar iets van 2000 euro ervoor, is dat nog te doen?
Ben nog maar een arme student, die geen complete werkplaats met lasapparatuur etc. thuis heeft staan,
alleen een goede doppenset, steeksleutels enzo.
Verder wel erg creatief en handig, maar nog niet zoveel auto-kennis (maar volgens mij is een kever een hele goeie leerschool)
Ik heb geen idee hoeveel werk eraan zo'n kever zit, iemand hier die me daar wat meer over kan vertellen?
Verder ben ik niet van plan er veel mee te rijden, af en toe een toertochtje. (<2000km per jaar?)
Mij lijkt vooral het sleutelen en onderhouden van zo'n auto leuk, maar het moet wel betaalbaar zijn natuurlijk..
in leiden staat er een voor 1300quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:29 schreef Cyclonist het volgende:
Ik wil óók een kevertje.. heb maar iets van 2000 euro ervoor, is dat nog te doen?
Ben nog maar een arme student, die geen complete werkplaats met lasapparatuur etc. thuis heeft staan,
alleen een goede doppenset, steeksleutels enzo.
Verder wel erg creatief en handig, maar nog niet zoveel auto-kennis (maar volgens mij is een kever een hele goeie leerschool)
Ik heb geen idee hoeveel werk eraan zo'n kever zit, iemand hier die me daar wat meer over kan vertellen?
Verder ben ik niet van plan er veel mee te rijden, af en toe een toertochtje. (<2000km per jaar?)
Mij lijkt vooral het sleutelen en onderhouden van zo'n auto leuk, maar het moet wel betaalbaar zijn natuurlijk..
voor 2000 heb je een hele leuke hoor, als het je alleen om het sleutelen gaat zou ik een goedkopere nemen. en je kan bij Paruzzi een CD rom kopen met alle technische ins en outs en schema's etc. dat maakt het sleutelen een tikje makkelijker, want sommige dingen zitten bij de kever echt op váááááge plaatsenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:29 schreef Cyclonist het volgende:
Ik wil óók een kevertje.. heb maar iets van 2000 euro ervoor, is dat nog te doen?
Ben nog maar een arme student, die geen complete werkplaats met lasapparatuur etc. thuis heeft staan,
alleen een goede doppenset, steeksleutels enzo.
Verder wel erg creatief en handig, maar nog niet zoveel auto-kennis (maar volgens mij is een kever een hele goeie leerschool)
Ik heb geen idee hoeveel werk eraan zo'n kever zit, iemand hier die me daar wat meer over kan vertellen?
Verder ben ik niet van plan er veel mee te rijden, af en toe een toertochtje. (<2000km per jaar?)
Mij lijkt vooral het sleutelen en onderhouden van zo'n auto leuk, maar het moet wel betaalbaar zijn natuurlijk..
heb nog nix op rare plaats gevonden hoorquote:Op maandag 6 augustus 2007 14:25 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
voor 2000 heb je een hele leuke hoor, als het je alleen om het sleutelen gaat zou ik een goedkopere nemen. en je kan bij Paruzzi een CD rom kopen met alle technische ins en outs en schema's etc. dat maakt het sleutelen een tikje makkelijker, want sommige dingen zitten bij de kever echt op váááááge plaatsen
accu onder de achterbank ofzo
body is niet belangrijk dat is alleen het uiterlijk, geen dragende delen (dak en wel enz maar die roesten niet zomaarquote:Op maandag 6 augustus 2007 21:38 schreef Greys het volgende:
Het belangrijkste is echt dat de kever een goede body heeft. Als daar wat mee is, dan kan je dat vaak niet zelf en kost het dus (veel) geld om te laten lassen enzo. Als er mechanisch wat mee is, is dat negen van de tien keer vrij simpel (en dus goedkoop) zelf op te lossen. Onderdelen kan je vrij goedkoop krijgen omdat die gewoon nog worden (na)gemaakt en die kan je er dan zelf op knutselen.
we hebben een nieuwe tip gekregen en zoeken nu iemand ide 'm ff op de brug kan zetten voor ons. we gaan alle olie vervangen, want we weten niet zeker of de monteur dat wel heeft gedaan. dus voor alle zekerheid doen we dat zeg maar. het kan zo maar zijn dat dat alle problemen oplostquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:26 schreef Greys het volgende:
T42, je hebt helemaal gelijk![]()
Ik bedoelde de bodem enzo. Niet de body. Foei, ikke!
Puckzzz, hoe gaat het met je keefje?
die olie wordt juist vervangen in de remleidingen zit toch de remolie of ben ik nou gek?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:47 schreef Greys het volgende:
Zou top zijn!
En als hij dan toch op de brug staat meteen kijken of je remleidingen niet verstopt zitten he
Onze keef is naar de RDW geweest, heeft nu haar kentekenen moet volgende week voor de APK.
Dan kunnen we eindelijk gaan rijden en op de dinsdagavond naar Zevenhuizen voor de meetings
dit weekend altweerterheide meetingquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:47 schreef Greys het volgende:
Zou top zijn!
En als hij dan toch op de brug staat meteen kijken of je remleidingen niet verstopt zitten he
Onze keef is naar de RDW geweest, heeft nu haar kentekenen moet volgende week voor de APK.
Dan kunnen we eindelijk gaan rijden en op de dinsdagavond naar Zevenhuizen voor de meetings
hahaha dat geeft niet hoor, we zijn er zelf ook van overtuigd dat dat het probleem isquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:33 schreef Greys het volgende:
Puckzzz, oh, ik was een beetje blond, je bedoelde de remolie dusJa, dan gaat het goed!
Maar dan toch ook even kijken oftie niet verstopt zit, want de olie er uit laten lopen en weer nieuwe er in wil niet zeggen dat je verstopping dan helemaal weg is. Wat zit ik te zeiken he, over die verstopping, maar dat komt omdat we bijna zeker weten dat dat het probleem is van je keefje. Sorry dat ik zo doordram
T42, pas de week er na konden we terecht bij Volksrepairs voor de APK, dus we kunnen nog niet met Marijtje op pad dit weekend. Maar misschien wel even kijken met de 'gewone' auto (een oude Porsche 944).
moet dat daar dan? zou ergens anders heen gaan voor apk hoorquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:33 schreef Greys het volgende:
Puckzzz, oh, ik was een beetje blond, je bedoelde de remolie dusJa, dan gaat het goed!
Maar dan toch ook even kijken oftie niet verstopt zit, want de olie er uit laten lopen en weer nieuwe er in wil niet zeggen dat je verstopping dan helemaal weg is. Wat zit ik te zeiken he, over die verstopping, maar dat komt omdat we bijna zeker weten dat dat het probleem is van je keefje. Sorry dat ik zo doordram
T42, pas de week er na konden we terecht bij Volksrepairs voor de APK, dus we kunnen nog niet met Marijtje op pad dit weekend. Maar misschien wel even kijken met de 'gewone' auto (een oude Porsche 944).
Nee, moet niet, maar ze zitten 5 minuten rijden bij ons vandaan en we (nou ja, we... ik heb alleen gereedschap vastgehouden enzoquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:27 schreef T42 het volgende:
[..]
moet dat daar dan? zou ergens anders heen gaan voor apk hoor
hier bel ik en kan vandaag of morgen alquote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee, moet niet, maar ze zitten 5 minuten rijden bij ons vandaan en we (nou ja, we... ik heb alleen gereedschap vastgehouden enzo![]()
) hebben zelf - denken we - voldoende aan de kever geknutseld om hem zonder veel problemen door de APK te krijgen.
Hoezo? Zijn ze schreeuwend duur voor APK?![]()
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:47 schreef Heatseeker het volgende:
De aller aller mooiste auto allertijden.
van de mijne zijn ze bang bij de apk keurstationquote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:40 schreef Greys het volgende:
Maar dit is voor het allereerst in jaaaaaaaaaaren dat deze kever de weg op gaat, dus zijn we een tikkie zeker-voor-het-onzekere denk ik en brengen we hem daarom naar de specialist. Die dus gelukkig haast om de hoek zitten. Maar daarna zullen we hem misschien ook wat makkelijker laten APK-en hoor, als dat voor jou zo makkelijk en goedkoop kan is dat helemaal top natuurlijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |