Kevertje is voor de overbuurvrouw (ik heb al een VW busjequote:Op zondag 15 juli 2007 23:04 schreef Greys het volgende:
MMach, wordt het kevertje van jou of van je overbuurvrouw?
Wil jij/zij persé eentje uit begin '70 of mag ie ook wat jonger zijn?
Waar wonen jullie ongeveer?
zou maar 1500 gevenquote:Op zondag 15 juli 2007 18:44 schreef MMach het volgende:
Vandaag dus gaan kijken naar een kevertje, en voor het eerst met eentje gereden
dat geluid(alleen de remmen zijn serieus slecht, maar dat zal wel normaal zijn). Prachtig cruisebakje.
Hij heeft wel wat roest, wel normaal voor eentje uit 1970 denk ik, of moet ik me er zorgen over maken?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En de motor rookt ook wel een beetje:
http://www.dailymotion.com/MMach/video/4274894
Hij draait wel nog mooi, maar zweet aanzienlijk
[afbeelding]
Vraagprijs ligt rond de 3000¤
scheur in voor as bij de veerpoot Rquote:Op maandag 16 juli 2007 10:24 schreef mistermaniac het volgende:
Zoals?
ik heb geen idee dit was vorig jaar allemaal gedaan. maargoed, ik ben nu in Uden (woon zelf in Veghel = 15 KM verderop) op mijn werk nog ff iets doen (ik heb vakantiequote:Op zondag 15 juli 2007 13:08 schreef Greys het volgende:
Meneer Greys zegt acuut: er zitten één of meer remleidingen verstopt!!!!!! Heeft die monteur daar wel naar gekeken?
Je bouwt druk op, die druk kan niet meer weg. Ja, héél langzaam. Vandaar dat je na een dag weer wel kunt rijden en remmen! Hoe oud is je keef? En heb je de hoofdremcilinder ook vervangen?
Ik weet haast wel zeker dat één of meer remleidingen verstopt zitten! Dat kàn bijna niet anders! Is er niet een beuntje bij je in de buurt die die leidingen even voor je kan doorblazen? Want volgens mij ben je dan van al je ellende af. Je bouwt druk op en die kan maar heel langzaam weg. Dus het bouwt op en bouwt op en wordt steeds erger, tot je hem weer even laat staan en het weer weg kan lopen.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:20 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik heb geen idee dit was vorig jaar allemaal gedaan. maargoed, ik ben nu in Uden (woon zelf in Veghel = 15 KM verderop) op mijn werk nog ff iets doen (ik heb vakantie) en had de Kever meegenomen om 'm meteen ff goed te laten keuren, dat is gelukt....maar daarna 1 KM. naar mijn werk gereden, heb nog net de parkeerplaats gehaald en nu staat weer alles geblokkeerd
ik wordt er een beetje hopeloos van
Die kan je afstellen hequote:Op maandag 16 juli 2007 13:23 schreef mistermaniac het volgende:
Maareh, kevers, remmen die nu altijd zo donders zwaar of is er dan iets mis?
ik kocht mijn kever op me 18 van me zaterdags baantje moest toen ook nog lessenquote:Op maandag 16 juli 2007 11:51 schreef mistermaniac het volgende:
ach jeweets, dat ding rijdt binnen notime weer.
* mistermaniac zoekt er ook nog steeds een, maar ja geld he.... en geen garage om te sleutelen
ik heb er race schijfremmen op gezet voorquote:Op maandag 16 juli 2007 13:23 schreef mistermaniac het volgende:
Ze is zeker nog niet verliefd op deze specifieke kever, maar wel op de kever in het algemeenquote:Op maandag 16 juli 2007 09:43 schreef Greys het volgende:
Is zij al helemaal verliefd op deze (eerlijk zeggen hoor!) of gaan jullie nog verder kijken?
Want ik vind eerlijk gezegd dat hij wel erg heftig roest onder de voorruit.
Mr. greys again:quote:Op maandag 16 juli 2007 13:23 schreef mistermaniac het volgende:
ons kantoor is gehuisvest binnen een heel groot transportbedrijf. die hebben een eigen werkplaats. de monteur is al even wezen kijken, en gooit 'm morgen op de brug. hij heeft vroeger met kevers gecrosst dus heeft er wel enigzins verstand van. laten we hopen dat ie het op kan lossenquote:Op maandag 16 juli 2007 14:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik weet haast wel zeker dat één of meer remleidingen verstopt zitten! Dat kàn bijna niet anders! Is er niet een beuntje bij je in de buurt die die leidingen even voor je kan doorblazen? Want volgens mij ben je dan van al je ellende af. Je bouwt druk op en die kan maar heel langzaam weg. Dus het bouwt op en bouwt op en wordt steeds erger, tot je hem weer even laat staan en het weer weg kan lopen.
wat voro brommerts? ben zefl ook brommer fanquote:Op maandag 16 juli 2007 14:24 schreef T42 het volgende:
[..]
ik kocht mijn kever op me 18 van me zaterdags baantje moest toen ook nog lessen
en we hebben een garage maar die staat vol met oude brommers dus ik sleutel op de inrit of op straat.![]()
en heb een VW monteur als vriend
[..]
ik heb er race schijfremmen op gezet voorremt wat lekkerder
bij import kever moet je wel opletten als je die 1 koopt! meteen laten behandelen tegen roest want die komen meestal uit een droogklimaat namelijkquote:Op maandag 16 juli 2007 18:40 schreef Greys het volgende:
Mr. Greys aan het woord:
Voor 5000euries heb je echt wel een mooi autootje hoor, zonder gaar interieur.
Kijk bijvoorbeeld eens bij www.vwimport.nl
Die had laatst een schitterende 1303s, sumatra groen, met schijfremmen voorop en een 1600cc motor dus ook zeer geschikt voor dagelijks gebruik.
Het is dat ik al een 944 heb voor dagelijks gebruik anders had ik em zo gehaald voor naast marijtje ;-)
Kijk voor info ook es op www.keversite.nl of http://www1.tip.nl/~t053978/vw_tab.html
En overhaast niks.
Je moet een beetje de typische roestplekken kennen van een kever.
Mechanische problemen zijn over het algemeen niet zo duur om op te lossen, het is net lego.
Maar bodywork kan je vaak niet zelf (lassen etc.) en spuiten is ook snel duur.
van ons pa oudjes zundapps en solexquote:Op maandag 16 juli 2007 23:35 schreef fs180 het volgende:
[..]
wat voro brommerts? ben zefl ook brommer fan![]()
Op Marijtje zit niet één spatje roest, die komt uit Zweden (en staat altijd in de garage, dat scheelt ook)quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:08 schreef T42 het volgende:
[..]
bij import kever moet je wel opletten als je die 1 koopt! meteen laten behandelen tegen roest want die komen meestal uit een droogklimaat namelijk
zweden is niet echt droog héquote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Op Marijtje zit niet één spatje roest, die komt uit Zweden (en staat altijd in de garage, dat scheelt ook)
mijne loopt beter bij -10 + sneeuwquote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:45 schreef Greys het volgende:
Nee inderdaad, in de winter zal ons keefje weinig buiten komenMarijtje is een koukleum
Die van jou is wel gaaf hoor!![]()
en dat terwijl het relatief simpel opgelost kan worden. die stoelen en interieur heb je er zo uit, daarna is het een kwestie van wat laswerk. wijhebben de dorpels helemaal opnieuw erop laten lassen (nieuwe dorpels) want de vorige eigenaar had beslten die ertegenaan te kittenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:21 schreef mistermaniac het volgende:
Zonder schade, maar hoe rot? dat is de vraag. Niet dat dat erg is, maar er zijn gewoon nu een maal mensen die daar geen geld voor hebben om um op de knappen. Helaas.
WAAR!?!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:09 schreef Turquaz52 het volgende:
vandaag een Kever (zonder schade oid.) gezien @ sloop
![]()
![]()
Iemand, die hem een beter leven wilt gunnen?![]()
we hebben 'r gisteren opgehaald. helaas had de monteur niet veel tijd (is tenslotte van de baasquote:Op woensdag 18 juli 2007 09:53 schreef Greys het volgende:
Puckzzz, hoe is het met je keefje? Al iets bekend?
Turquaz52, ahhhhhhhhh! Een keef op de sloop! Waar? En wat voor eentje is het?
Meneer Greys is er gek genoeg voor om die te gaan reanimeren
ik geloof het wel, geen idee eigenlijkquote:Op woensdag 18 juli 2007 18:53 schreef Greys het volgende:
Nee daar ben ik ook bang voor dan, want dat heeft niets met de druk te maken die overduidelijk opgebouwd wordt. En je wilt natuurlijk niet meer stressen als je een stukje moet rijden met de keef, dan ben je alleen maar bang dat het weer vast komt te zitten natuurlijk.
Zit jij ook maar enigszins in de buurt van Someren, VW Classics?
die hebben vakantie tot 7 aug! ik stond er gister aan de deurquote:Op woensdag 18 juli 2007 18:53 schreef Greys het volgende:
Nee daar ben ik ook bang voor dan, want dat heeft niets met de druk te maken die overduidelijk opgebouwd wordt. En je wilt natuurlijk niet meer stressen als je een stukje moet rijden met de keef, dan ben je alleen maar bang dat het weer vast komt te zitten natuurlijk.
Zit jij ook maar enigszins in de buurt van Someren, VW Classics?
kan harder hoorquote:Op woensdag 18 juli 2007 22:43 schreef MMach het volgende:
Zo, we zijn naar de 2 laatste kevers gaan kijken.
De ene was zo gaar als iets,
de andere was dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De carosserie was puntgaaf, de motor idem, maar de binnenkant was niet afgewerkt. Hij was verlaagd en reed zeer hard, ging wel goed vooruit met een 1600 cc motor in.
Maar dit is eigenlijk een beetje te. Ikzelf vind hem bv wel erg leuk, maar voor een vrouw van 50![]()
Via via hebben we wel een Volvo amazone gevonden, voor een goede prijs met een degelijke achtergrond, en die verkiezen we toch. Jammer, maar geen kevertje dus. Het blijven wel erg toffe bakjes![]()
Oja, met hij reed hard bedoelde ik dat hij veel te hard afgeveerd stond, my mistakequote:Op donderdag 19 juli 2007 08:11 schreef T42 het volgende:
[..]
kan harder hoor
zijn maar kleine carbs en hij heeft orginele uitlaat
ik ben een 1600 aan bouwen wou liever een 1800 maar dat was te veel aanpassen
wat was gaar bij die 1e?
en waar staan deze 2?
gister was ik op de sloop in helmond (piet keijzer) daar staat nog een kevertje. (1200)quote:Op donderdag 19 juli 2007 09:44 schreef Greys het volgende:
Nou weten we nog niet waar het keefje op de sloop staat![]()
Hoe moeten we hem dan reanimeren?
tof dingquote:Op woensdag 18 juli 2007 22:43 schreef MMach het volgende:
Zo, we zijn naar de 2 laatste kevers gaan kijken.
De ene was zo gaar als iets,
de andere was dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De carosserie was puntgaaf, de motor idem, maar de binnenkant was niet afgewerkt. Hij was verlaagd en reed zeer hard, ging wel goed vooruit met een 1600 cc motor in.
Maar dit is eigenlijk een beetje te. Ikzelf vind hem bv wel erg leuk, maar voor een vrouw van 50![]()
Via via hebben we wel een Volvo amazone gevonden, voor een goede prijs met een degelijke achtergrond, en die verkiezen we toch. Jammer, maar geen kevertje dus. Het blijven wel erg toffe bakjes![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |