Totaal mee eens. Albums als Come And Taste The Band en de albums die ze met Morse hebben gemaakt, vind ik stuk voor stuk bagger.quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:59 schreef Djaser het volgende:
Ik ben trouwens wel van mening dat Deep Purple zonder Blackmore en/of Lord geen geen Deep Purple meer is.
Oh als Allmusic zegt dat het goed is kan ik er vanuit gaan dat het idd bagger isquote:Op zaterdag 14 april 2007 16:47 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Het was totaal niet slecht.![]()
Mocht je allmusic volgen hadden ze toen een van hun betere albums gemaakt.
Het gaat mij er nog niet eens om of het goed of slecht is. Met Lord en Blackmore is 2/3 van de kern Deep Purple en de belangrijkste songwritter weg. Gillan en Glover zijn er pas later bijgekomen en hebben op betrekkelijk weinig klassieke albums meegespeeld. Op deze manier negeren ze een groot deel van hun eigen oeuvre.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:26 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Totaal mee eens. Albums als Come And Taste The Band en de albums die ze met Morse hebben gemaakt, vind ik stuk voor stuk bagger.
Sex Pistols.quote:Op zondag 15 juni 2003 14:07 schreef Ectholian het volgende:
Flight of the Rat... ook een supernummer!quote:Op maandag 16 april 2007 07:05 schreef LintuxCx het volgende:
Last.FM speelt hier nu Flight of the Rat. Klinkt goed.
E-G-A, E-G-A#-Aquote:
"Smoke" begint in G.quote:
quote:Toetsenist Jon Lord, die vooral bekend is van zijn werk met Deep Purple, heeft kanker.
“Ik wil dat al mijn vrienden, volgers, fans en medereizigers weten dat ik vecht tegen kanker en dat ik daarom optreden een halt toe roep”, aldus Lord op zijn eigen website.
“Ik zal natuurlijk door blijven gaan met het schrijven van muziek – in mijn wereld moet dat gewoon deel uit maken van mijn therapie – en ik verwacht volgend jaar in goede gezondheid weer terug te zijn.”
Statement Jon Lord:
I would like all my friends, followers, fans and fellow travelers to know that I am fighting cancer and will therefore be taking a break from performing while getting the treatment and cure.
I shall of course be continuing to write music – in my world it just has to be part of the therapy – and I fully expect to be back in good shape next year.
God bless and see you soon
Jon
Jon Lord was van 1968 tot en met 1976 en van 1984 tot en met 2002 toetsenist bij hardrockband Deep Purple. In de tussenliggende jaren was hij actief bij Whitesnake en momenteel is hij lid van de supergroep Who Cares.
In de band Who Cares werd Lord weer herenigd met Deep Purple-zanger Ian Gillan. Andere leden van die band zijn Black Sabbath-gitarist Tony Iommi, slaggitarist Mikko Lindström van HIM, ex-Metallica-bassist Jason Newsted en drummer Nicko McBrain van Iron Maiden.
In juli verscheen een nieuw livealbum van Jon Lord Blues Project en deze maand verschijnt het soloalbum Live, dat opgenomen is met een volledig symfonieorkest in Boekarest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |