abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2005 @ 11:02:25 #51
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26660706
Je moet die P20 idd zorgvuldig opbrengen en niet morsen! (als je te snel kleding aantrekt na het aanbrengen komen daar ook vlekken in) Maar ik vind 't nog steeds geweldig spul
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_26660833
Ik heb gehoord dat het sowieso aan te raden is jezelf en kinderen minimaal een half uur voor je de zon in gaat in te smeren. De zonnebrand kan je huid dan alvast activeren als het ware om zich tegen de zon te beschermen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 2 mei 2005 @ 11:13:07 #53
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26660967
Ik doe het 's morgens voor ik ga ontbijten in het hotel.
Tegen de tijd dat ik dan echt de zon inga is het goed ingetrokken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_26661138
Hmm goeie tips, ik zat ook al te zoeken naar het topic. Ik ga van de week eens die ambre solaire aanschaffen met f30, dat lijkt me wel voldoende.
  maandag 2 mei 2005 @ 11:18:41 #55
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26661145
Hier gewoon Ambre Solaire F30 kids voor Léon. Ik kreeg gister weer helemaal zo'n vakantiegevoel toen ik het rook bij het insmeren. Smeer hem altijd van top tot teen in, dus ook dat kale bolletje van hem en zijn oortjes ookal krijgt hij een pet op. Als hij zich nl. bewust wordt van die pet, moet ie onmiddelijk af en dat heb je niet altijd direct in de gaten.

Ik vind die P30 een beetje eng klinken als ik eerlijk moet zijn. Voor kids dan in ieder geval. Ik bedoel; alcoholbasis ... vlekken ...
Nee dan hou ik het maar lekker safe op Ambre Solaire ookal moet ik hem dan iets vaker insmeren.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_26661398
Hier P20...
Ik blijf het ideaal spul vinden.. Wilyan is vorig jaar absoluut niet verbrand.

En ik... ik ben voor het eerst in mijn leven eens een keer een jaar niet verbrand..
Ik kon gewoon de zon in. Dat kon ik nooit! Geen verbrande schouders enzo meer...
W ~ H ~ T
  maandag 2 mei 2005 @ 11:30:43 #57
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26661502
O ja, Léon heeft dus al behoorlijk wat zon gezien tijdens onze vakantie op Lanzarote. Hij is wel bijgekleurd (kind is al bruin als de zon nog achter de wolken zit ), maar niet rood. Dus die Ambre werkt goed en plakt niet.
  maandag 2 mei 2005 @ 14:03:40 #58
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_26666320
Ff een tip de Ambre Solaire (color control) 40 kost bij de action maar ¤ 2,99
pi_26667252
Wel van dit jaar, Rottdog? Als hij ouder is is de beschermingsfactor nl lager geworden.
Maar dat zal nu nog wel hoger dan 20 zijn neem ik aan.
pi_26667435
oja, neemt de beschermingsfactor af in de loop van de tijd? wist ik niet. misschien toch maar een nieuw flesje kopen dan.
  maandag 2 mei 2005 @ 21:45:10 #61
61800 Rottdog
pi_26678559
quote:
Op maandag 2 mei 2005 14:31 schreef poemojn het volgende:
Wel van dit jaar, Rottdog? Als hij ouder is is de beschermingsfactor nl lager geworden.
Maar dat zal nu nog wel hoger dan 20 zijn neem ik aan.
Leuke vraag maarre waar moet ik dat zien dan flesje bestudeert heeft
pi_26679136
Staat er geen houdbaarheidsdatum op dan? Moet nu wel.. 'k zal eens op mijn flesjes kijken.
pi_26679335
Staat ook niet op mijn flesjes. Op de Nivea-site lees ik dit:
quote:
Vraag

Uiterste houdbaarheidsdatum/ Hoe lang blijft de UV-bescherming werkzaam?

Antwoord

Conform wettelijke bepalingen moet de uiterste gebruiksdatum alleen worden vermeld op de verpakking van cosmetische producten als de gebruiksperiode korter is dan 30 maanden. Als ze op de juiste manier worden opgeborgen, kunnen de cosmetische producten van NIVEA tot lang na deze periode worden gebruikt. Dat geldt ook voor de UV-bescherming van zonnebrandproducten van NIVEA. Als er een verandering heeft plaatsgevonden in het product (als het anders ruikt, als er een laagje water op ligt, als de kleur is veranderd) zouden wij u willen verzoeken contact met ons op te nemen; wij helpen u graag verder
Vraag me af hoe ik er dan bij kom dat je elk jaar nieuwe moet kopen omdat per jaar de factor ééntje kleiner wordt, dus 20 wordt 15 etc.. Kan 't zo ook niet vinden.
  maandag 2 mei 2005 @ 22:21:17 #64
61800 Rottdog
pi_26679625
Heb allerlei stickers eraf gepluisd en dan kommie met dit
pi_26680471
Sorry
Volgens mijn info moet er wel een houdbaarheidsdatum op staan maar mijn flesje heeft 't ook niet
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:17:06 #66
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28321059
Ik gebruik het zelf niet maar misschien heeft iemand er wat aan. In het blad van de consumentenbond stond dat de fabrikanten van zonnebrandmiddel zoals P20 niet garanderen dat één keer per dag smeren genoeg is.
pi_28321935
In de "Zomer & bruin worden" topics staan geen goede verhalen over P20. Hier en daar staan er wat opmerkingen over, weet niet goed hoe ik individuele postings moet linken.

Ik quote Schatje even n.a.v. van wat opmerkingen hierover:
quote:
"Ik begrijp niet wat er zo verleidelijk aan is om P20 te gebruiken als je bedenkt dat het UVA straling doorlaat waardoor de kans op huidkanker toeneemt. Gebruik het gewoon niet meer. Heel simpel. Ga geen excuses verzinnen om het alsnog te gebruiken."
En verder, koop nooit Zwitsal Zonneschuim, wat een plakkerige vieze troep. Een heel gedoe om 't fatsoenlijk uit te smeren en je handen plakken alsof je hebt zitten knoeien met stroop.
pi_28321973

[ Bericht 100% gewijzigd door suikerzoet op 28-06-2005 23:41:41 (dubbel) ]
pi_28323990
hmm goed dat je 't zegt suikerzoet. ik was net van plan om 't aan te schaffen.
  woensdag 29 juni 2005 @ 09:44:50 #70
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28328717
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:11 schreef poemojn het volgende:
Vraag me af hoe ik er dan bij kom dat je elk jaar nieuwe moet kopen omdat per jaar de factor ééntje kleiner wordt, dus 20 wordt 15 etc.. Kan 't zo ook niet vinden.
Mijn zus had het er ook over dat je zonnebrand maar 1 jaar kan gebruiken, gerekend vanaf de eerste keer dat je het hebt gebruikt. Had volgens haar te maken met het contact van de huid met de zonnebrand? Maar geen idee waar zij dit vandaan heeft... En dan zou het dus ook niet gelden als je de zonnebrand gewoon op je hand laat vallen, zonder dat je de opening aanraakt zeg maar.

Maar geen idee dus of dit ergens op slaat
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_28328824
Ik weet het ook niet.

Nivea kan ik trouwens afraden, Myrthe blijft er plakkerig van. Verder helpt 't wel, ze is nog niet verbrand (factor 40), maar dat plakkerige is niet zo handig in een zandbak.
pi_28328888
wij gebruiken zonnebrand van Roc voor Amber (factor 40 geloof ik) Amber is nog steeds een bleke Bep dus het werkt goed
  † In Memoriam † woensdag 29 juni 2005 @ 09:53:35 #73
43556 miss_dynastie
pi_28328924
De etos heeft nu toch ook zo'n reclame met 'zonnebrand één jaar houdbaar'. Ik wist dat ook niet...
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:02:09 #74
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_28329120
Het is btw idd zo dat je zonnebrand beter maar 1 seizoen kan gebruiken. Zonnebrand komt regelmatig in aanraking met bacterien en hitte en daar wordt het bepaald niet beter van.
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:24:36 #75
30488 coolbabe
My little pwny
pi_28329798
Ik gebruik Kruidvat Notenmelk (in zo`n soort glassex-sprayflacon) en dat is superspul. Heel dun bij het insmeren en ruikt enorm lekker. Mijn kids worden er gewoon bruin mee zonder te verbranden (en dat wil wat zeggen, Jasper heeft zijn vaders huid helaas)
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:38:59 #76
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_28330187
ik gebruik nu delial plus factor 30 kyllian heb ik er pas 1 keer mee ingesmeerd
want er gebeurt bij hem gewoon niks hij word gelijk bruin gelukkig heeft hij de huid van zijn vader
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:53:42 #77
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28330595
Dan is het nog wel goed om in te smeren hoor Babyfeet. Niet alleen verbranden is een gevolg van te veel zon en niet insmeren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 juni 2005 @ 11:07:24 #78
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28331030
Pluis, de zonnebrandcrème factor 60 van Biodermal uit je special is Eindelijk een betaalbare en goede factor 60 voor mij
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_28336501
rewimo, hier was ie helaas een stuk duurder (20 euro).
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 juni 2005 @ 13:49:00 #80
13151 crew  Rewimo
pi_28336841
Ow, dat is een tegenvaller, Bix
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:57:18 #81
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28337191
Nog steeds een lichtgekleurd mannetje hier dankzij de Ambre Solaire P30.
Maar wilde vast nieuwe halen, was ie hier op.
Dus nu heb ik de P30 van Nivea gehaald; extra waterproof en gekleurd.
Maar naar mijn idee is die veel 'natter'. Kent iemand dat?
pi_28337957
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:40 schreef suikerzoet het volgende:
In de "Zomer & bruin worden" topics staan geen goede verhalen over P20. Hier en daar staan er wat opmerkingen over, weet niet goed hoe ik individuele postings moet linken.

Ik quote Schatje even n.a.v. van wat opmerkingen hierover:
[..]

En verder, koop nooit Zwitsal Zonneschuim, wat een plakkerige vieze troep. Een heel gedoe om 't fatsoenlijk uit te smeren en je handen plakken alsof je hebt zitten knoeien met stroop.
Ja, echt foute boel. Op de site van P20 staat dat het UVA-stralen doorlaat.
quote:
The active ingredient in P20 is PABA (p-aminobenzoic acid), which is a natural substance found in the human body - it is also known as Vitamin H. When P20 is applied to the skin, the p-aminobenzoic acid is absorbed and binds to the keratin in the skin, a process that takes 90 minutes. Amazingly P20 gives high protection (SPF 20) against the sun’s burning UVB rays but still lets through some UVA rays to allow you to tan. Result - a golden tan without the burn. The protection factor (SPF) is an expression of how many times longer you can stay in the sun (following the correct instructions of a 90-minute waiting time) than if you had no protection.
bron

UVA-stralen zijn dus net zo schadelijk als UVB-stralen. Zie: Het is zomer! [veilig zonnen en bruin worden] en Het is zomer! [veilig zonnen en bruin worden] #2

Je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen en iets nemen wat bescherming biedt aan UVA- en UVB stralen. Zeker als je kinderen hebt. Bijvoorbeeld:

quote:
Ultrasun biedt een compleet assortiment aan producten die u helpen de huid te beschermen tegen schadelijke invloeden van de zon. Slechts één keer insmeren en u bent de hele dag beschermd. Ultrasun is water-, wrijf- en zweetvast, ongeparfumeerd en het vlekt niet. Het is zuinig in gebruik en hypoallergeen. Dus ook geschikt voor mensen met zonneallergie en een gevoelige huid.
bron

Is te koop bij de Etos en ik heb het ook bij de apotheek gezien.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mylene op 29-06-2005 14:23:26 ]
  woensdag 29 juni 2005 @ 15:08:38 #83
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_28339870
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:40 schreef bixister het volgende:
rewimo, hier was ie helaas een stuk duurder (20 euro).
Adviesprijs voor de kleinste verpakking is 15,95, het kan zijn dat ze waar jij was alleen de grote verpakking hadden...of dat ze er lekker op verdienen
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:15:41 #84
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28342290
Wij hebben voor Noah tot nu toe alleen Zwitsal in het zonnetje factor 30 gebruikt. Hij is nog niet verbrand, en is wel al bruin Zijn benen (die steken vaak onder de kap vandaan in de kinderwagen) zijn gewoon al bruiner dan de mijne Duidelijk de huid van zijn vader dus
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 20:20:56 #85
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_28423304
Wij smeren onze dochter van 15 maanden in met zonnebrandcreme voor baby's van het Kruidvat, factor 25. Ze is nog geen een keer verbrand , zoals het hoort dus.
Ik gebruik de creme zelf voor mijn gezicht, omdat ik anders zo snel sproeten krijg .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  † In Memoriam † zaterdag 2 juli 2005 @ 20:28:41 #86
81992 Githa
pi_28423594
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:15 schreef texelonia het volgende:
Wij hebben voor Noah tot nu toe alleen Zwitsal in het zonnetje factor 30 gebruikt. Hij is nog niet verbrand, en is wel al bruin Zijn benen (die steken vaak onder de kap vandaan in de kinderwagen) zijn gewoon al bruiner dan de mijne Duidelijk de huid van zijn vader dus
Hier precies zo ..... ook zwitsal in het zonnetje, factor 30 gebruikt en niet verbrand en wel lekker bruin geworden
pi_28423971
Wij hebben de ultrasun. Geweldig spul. Plakt niet. Is doorzichtig soort gel achtig. Ook lekker voor mannen met een kale plek op hun hoofd
Beide meiden smeer ik sochtends in en dat is dus echt genoeg!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28425576
* Jonnetje gaat straks dan denk ik ook maar overstappen op Ultrasun.

De P20 blijf ik eerst wel even gebruiken tot ie op is. Voor Wilyan ga ik dan wel kijken voor Ultrasun. (Mag je vast nog niet gebruiken voor Hanne.. Nou ja, die komt eerst toch niet in de zon)
De Ultrasun is dus gewoon bij de Etos te koop?.. Dat scheelt dan weer want voor de P20 heb ik vorig jaar stad en land afgezocht.
W ~ H ~ T
pi_28425640
ja bij de etos. Is we iets van 20euro, maar doe je dus wel een seizoen mee. Ik had nog over van vorig jaar. (heel verstandig als ik ben heb ik dat weggegooid )
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_29010255
quote:
'Zonnebrand slecht voor gezondheid'

DEN HAAG - Zonnebrandcrèmes bevatten stoffen die de gezondheid kunnen schaden. De crèmes van Tropical Brown, Zwitsal en de huismerken van Etos en Trekpleister bevatten de meeste schadelijke stoffen. Die van Vichy, het huismerk Schlecker en Delial zijn het schoonst.

Dit blijkt uit een gisteren gepubliceerd onderzoek van TNO en de TU Delft in opdracht van de stichting Natuur en Milieu en Milieudefensie. De milieuorganisaties beginnen vandaag een campagne om schadelijke stoffen uit zonnebrandcrèmes te weren. Ze willen daarnaast drogisterijen ertoe bewegen alleen de schoonste middelen te verkopen.

Fabrikanten van crèmes zijn kwaad, ze stellen dat alle anti-zonnebrandmiddelen even veilig zijn voor de consument. De Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV) wijst er op dat alle crèmes aan wettelijke eisen voldoen en daarop geregeld worden gecontroleerd door de Voedsel en Warenautoriteit (VWA). Sara Lee, fabrikant van Zwitsal en Delial, vindt dat de milieuorganisaties onnodig paniek veroorzaken bij gebruikers. De VWA zegt geen actie te ondernemen zolang producten aan de wettelijke normen voldoen.

Er werden 29 crèmes onderzocht. In 25 daarvan zaten ftalaten, in 18 synthetische musken, in twee ook nog nitro-musken en in slechts één crème zat geen enkele van deze stoffen. In de meeste zonnebrandmiddelen met factor 20 zitten ook bepaalde chemische UV-filters.

Volgens de milieuorganisaties kunnen deze stoffen de hormoonhuishouding verstoren, wat kan leiden tot geboorte-afwijkingen, verminderde vruchtbaarheid, ontwikkelingsstoornissen in de puberteit, astma, schade aan lever en schildklier en zelfs kanker.

De schade voor de gezondheid hangt echter wel af van de mate waarin de middelen worden gebruikt en of de gebruiker deze stoffen ook nog op een andere manier binnen krijgt. ,,Een zonnebrandcrème op zich is niet gevaarlijk'', zegt Lucas Reijnders van Natuur en Milieu. ,,Het gaat er om dat je de schadelijke stoffen nog op andere manier kunt binnenkrijgen, want ze zitten ook in cosmetica, verzorgingsproducten en voeding. Daardoor krijg je een stapeleffect en dat is wel gevaarlijk.''

Volgens de milieuorganisaties richten de stoffen ook schade aan in de natuur, onder andere bij vissen. Die kunnen weer door mensen worden gegeten. Reijnders: ,,Recente Amerikaanse onderzoeken tonen aan dat dit effect verontrustend is. Kinderen blijken tegenwoordig al in de baarmoeder een hoeveelheid van deze hormoonverstorende stoffen in het lichaam te hebben. Tijdens het leven moeten er dan niet te veel meer bijkomen.''

In de crèmes zitten ook minerale UV-filters, vooral titaandioxide, als zéér kleine, zogeheten nanodeeltjes. Bij blootstelling aan zonlicht kunnen deze deeltjes 'radicalen' vormen, zeer actieve stoffen die het erfelijk materiaal van huidcellen kunnen beschadigen. Om dat effect te verminderen, is de industrie ertoe overgegaan de mineralen te coaten met siliconen. De testresultaten wijzen uit dat de coating bij alle merken onvoldoende is.
pi_29010692
De volledige test is te bekijken op: http://www.zonjijgifvrij.nl/

Ik heb voor mezelf creme van Vichy maar voor Tomas gebruik ik die van Roc, toch voor Tomas ook maar Vichy kopen denk ik. Of Slecker als die ook creme hebben met een hoge beschermingsfactoe...

Veiligste zonnebrandcrèmes:
1. Vichy capital soleil (factor 20)
2. Schlecker AS zonnebalsem sensitive (24) én zonnemelk (25)
3. Delial zonnemelk (20)
4. Hema basic sun zonnemelk( 20)

Merken met de meeste schadelijke stoffen:
28. Tropical Brown carrot sun lotion (20)
27. Zwitsal in het zonnetje crème (20)
26. Etos zonnemelk (20)
25. Trekpleister sunmilk (20)
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 21 juli 2005 @ 15:39:55 #92
13151 crew  Rewimo
pi_29011992
Hm, hoop dat mijn factor 60 van Biodermal een beetje goed uit die test komt, aangezien dat de enige is die helpt bij mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')