* Lois zoekt tips want Eva kan niet tegen zwitsal*
quote:Voor kinderen?
Op maandag 26 mei 2003 11:26 schreef Neilza het volgende:
olie natuurlijk
Ze zijn nog nooit verbrand, en ze zijn altijd op vakantie vanaf dag 1 in de zon.
Denk bij kinderen, mochten ze verbranden eens niet aan dure aftersun, maar aan doodgewone huisazijn, werkt stukken verlichtender
quote:Jhaaaa... P30!!
Op maandag 26 mei 2003 11:46 schreef dice het volgende:
Fantastisch spul gevonden : P20 of P30 !
Is spul op alcoholbasis(dus oppassen met schaafwondjes en zo) wat in smeren ontzettend vergemakkelijkt.
een half uur voordat je kind de zon in gaat insmeren en je kind kan 'droog' de zon in.
Is watervast en blijft niets aan kleven, geen zand en geen andere ellende.
Tot nu toe heb ik het alleen bij de Tuinen en de Bodyshop gezien, maar denkt dat je het bij de apotheek ook wel kunt krijgen.
Volgens mij heeft Philiene het over een dergelijk product
quote:Die heb ik ook altijd gebruikt voor René voor naar het strand en op vakantie (Turkije) Is ook te koop bij de DA.
Op maandag 26 mei 2003 12:08 schreef jessie het volgende:
Voor Bo gebruik ik No Ad (wat staat voor niet adverteren) Te koop bij de tuinen. Ik heb de versie voor baby's is factor 45. Het is waterproef en zonder parfum. Bo zat namelijk ook helemaal onder de uitslag van zwitsel. (allemaal kleine rode jeukbultjes) Hier kan ze prima tegen.
Voor de rest gebruikte ik een goedje van het eigen merk van Kruidvat. Maar zij heeft wel het voordeel dat ze niet verbrand, maar gewoon meteen bruin wordt, ook al zou ik niet smeren.
quote:Die P30 smeer je een uurtje voordat je dus naar buiten gaat. Wij deden het meestal net voor of net na het eten, dan heb je de tijd om het in te laten trekken.
Op maandag 26 mei 2003 13:28 schreef melonovy het volgende:
Wanneer moet je smeren? Chiara is nu een maandje oud, mag nog niet in de zon, maar zodra we naar buiten gaan moet ze dus wel ingesmeerd zijn, ook al blijft ze in de schaduw?????
quote:het ging hier volgens mij om de leeftijd waarop ze ermee moeten beginnen.
Op maandag 26 mei 2003 13:45 schreef dice het volgende:[..]
Die P30 smeer je een uurtje voordat je dus naar buiten gaat. Wij deden het meestal net voor of net na het eten, dan heb je de tijd om het in te laten trekken.
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:48 schreef Fio het volgende:[..]
het ging hier volgens mij om de leeftijd waarop ze ermee moeten beginnen.
... inderdaad ja...
quote:Dat zeg ik ...
Op dinsdag 3 juni 2003 12:48 schreef Lois het volgende:
Ik heb dus vorige week P20 gekocht, door jullie enthousiaste reacties.
Wat een geweldig spul![]()
Het plakt niet, het ruikt niet, het is niet vettig. 1 keer insmeren en voila!
Ik gebruik het nu voor mezelf ook, ik heb het ook harder nodig dan Eva. Eva verbrand helemaal niet, die is net zoals haar vader maar ik daarintegen....
Aanstaande zaterdag verschijnt er op de FP een achtergrondartikel met allerlei zonnebrandcremes (en andere zomerse artikelen).
De meeste producten worden er helaas wegens ruimtegebrek niet super uitgebreid beschreven, maar het is in ieder geval een aardige opsomming geworden.
Ook Ultrasun en P20 komen aan bod, en in de persberichten zie ik inderdaad veel staan wat er op wijst dat dit ideaal voor kinderen is. Maar 1 keer aanbrengen, waterproof en geschikt voor de gevoelige huid, etc.
Ik zal hier even een linkje plaatsen zodra de boel online staat, leg er momenteel de laatste hand aan
Ons is dat Kruidvat eigen merk dus prima bevallen.
Overigens, Marco heeft laatst in een krant gelezen (vraag me niet welke, hij leest er meerdere, het zal het NRC wel geweest zijn?) dat factor 60 juist kan leiden tot zonneallergie. Omdat de huid echt nergens aan went.
Maar voor mensen als ik, die vitiligo hebben, is factor 60 een uitkomst al heb ik hem zelf nog nooit gebruikt. Mijn vitiligo zit gelukkig voornamelijk op plekken die toch al geen zon zien
Ik mag ook meteen verklappen dat de volgende special op de FP (begin september) helemaal in het teken zal staan van verzorging van babietjes en kinderen (0-12 jaar). Mochten er nog (ongebruikelijke, zwitsal etc heb ik al) producten zijn die je graag aan bod zou zien komen, mail me dan even op pluisje@fok.nl
Ik weet alleen niet of ze het produkt ook in Nederland hebben: First Sun van Origins. Het is 'maar' SPF 25, maar dat blijkt meer dan genoeg; ze is tenminste nog nooit verbrand. Het is overigens niet waterproof, maar veel lichter dan de meeste cremes, en minder geparfumeerd. Dan smeer ik liever een paar keer extra. Iris is vreselijk overgevoelig voor smeerseltjes, maar dit gaat goed.
Melonovy: ik kan me niet meer herinneren of ze nou 3 of 6 maanden geven als minimumleeftijd voor zonnebrand, maar het is iets dergelijks. Wij hebben ons er echter niet aan gehouden omdat de zon hier nou eenmaal moeilijk te ontlopen is. In de schaduw moet je enorm voorzichtig zijn: bijvoorbeeld water en zand kunnen de stralen reflecteren, waardoor je ukkie alsnog verbrandt! Hetzelfde geldt voor een bewolkte dag!
[Dit bericht is gewijzigd door Gaoxing op 09-06-2003 06:19]
Tja ik lees dit topic nu pas. Maar ik ga eens goed zoeken inderdaad. Ik weet het niet of ze ambre solaire verkopen. Alle algemene grote namen worden hier ook gewoon verkocht dus het lijkt me dat ik a.s. ook hier kan krijgen. Bedankt voor de tip Rewimo.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 11:27 schreef Rewimo het volgende:
Lewis, kun je in Engeland Ambre Solaire kopen? Dat gebruik ik zelf naast de P20, je hebt er factor 30 maar ook factor 60 van. Dat is niet plakkerig of witen het beschermt goed. Joshua is een beetje rossig hè, dus het lijkt me inderdaad goed om hem flink in te smeren
Ja dat zou ik nog even kunnen vragen, goeie! Dank je wel!quote:Op dinsdag 4 mei 2004 11:31 schreef Rewimo het volgende:
Zit nog even te lezen Lois, misschien mag P30 wèl?
Wat een lekker smoeltje heeft hij zegquote:Op dinsdag 4 mei 2004 19:40 schreef moussy het volgende:
Ik heb Cas helemaal nog niet gesmeerd, wist ook niet dat het echt moest onder een jaar
Hij wordt wel poepie bruin in het zonnetje....
[afbeelding]
Ik heb Junah bij mooi weer ongeveer een kwartiertje in de zon gehad, met een hoedje op en dan haar gezicht in de schaduw van het hoedje. Haar handjes lagen wel half in de zon maar die heb ik ingesmeerd met factor 30 (gewoon van de Hema) Daarna heb ik haar naar de schaduw verplaatst en daar heeft ze toch wel een paar uur gelegen.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:06 schreef beefcake het volgende:
Het is een beetje offtopic maar toch heeft het er wel mee te maken: in hoeverre moet je je baby uit de zon houden? Is gewoon een petje voldoende of mag hij echt alleen in de schaduw? Ik hoop dat Dylan net als ons is en niet zal verbranden, maar voor de zekerheid wel smeren!
Leuke vraag maarre waar moet ik dat zien danquote:Op maandag 2 mei 2005 14:31 schreef poemojn het volgende:
Wel van dit jaar, Rottdog? Als hij ouder is is de beschermingsfactor nl lager geworden.
Maar dat zal nu nog wel hoger dan 20 zijn neem ik aan.
Vraag me af hoe ik er dan bij kom dat je elk jaar nieuwe moet kopen omdat per jaar de factor ééntje kleiner wordt, dus 20 wordt 15 etc..quote:Vraag
Uiterste houdbaarheidsdatum/ Hoe lang blijft de UV-bescherming werkzaam?
Antwoord
Conform wettelijke bepalingen moet de uiterste gebruiksdatum alleen worden vermeld op de verpakking van cosmetische producten als de gebruiksperiode korter is dan 30 maanden. Als ze op de juiste manier worden opgeborgen, kunnen de cosmetische producten van NIVEA tot lang na deze periode worden gebruikt. Dat geldt ook voor de UV-bescherming van zonnebrandproducten van NIVEA. Als er een verandering heeft plaatsgevonden in het product (als het anders ruikt, als er een laagje water op ligt, als de kleur is veranderd) zouden wij u willen verzoeken contact met ons op te nemen; wij helpen u graag verder
En verder, koop nooit Zwitsal Zonneschuim, wat een plakkerige vieze troep. Een heel gedoe om 't fatsoenlijk uit te smeren en je handen plakken alsof je hebt zitten knoeien met stroop.quote:"Ik begrijp niet wat er zo verleidelijk aan is om P20 te gebruiken als je bedenkt dat het UVA straling doorlaat waardoor de kans op huidkanker toeneemt. Gebruik het gewoon niet meer. Heel simpel. Ga geen excuses verzinnen om het alsnog te gebruiken."
Mijn zus had het er ook over dat je zonnebrand maar 1 jaar kan gebruiken, gerekend vanaf de eerste keer dat je het hebt gebruikt. Had volgens haar te maken met het contact van de huid met de zonnebrand?quote:Op maandag 2 mei 2005 22:11 schreef poemojn het volgende:
Vraag me af hoe ik er dan bij kom dat je elk jaar nieuwe moet kopen omdat per jaar de factor ééntje kleiner wordt, dus 20 wordt 15 etc..Kan 't zo ook niet vinden.
Ja, echt foute boel. Op de site van P20 staat dat het UVA-stralen doorlaat.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:40 schreef suikerzoet het volgende:
In de "Zomer & bruin worden" topics staan geen goede verhalen over P20. Hier en daar staan er wat opmerkingen over, weet niet goed hoe ik individuele postings moet linken.
Ik quote Schatje even n.a.v. van wat opmerkingen hierover:
[..]
En verder, koop nooit Zwitsal Zonneschuim, wat een plakkerige vieze troep. Een heel gedoe om 't fatsoenlijk uit te smeren en je handen plakken alsof je hebt zitten knoeien met stroop.
bronquote:The active ingredient in P20 is PABA (p-aminobenzoic acid), which is a natural substance found in the human body - it is also known as Vitamin H. When P20 is applied to the skin, the p-aminobenzoic acid is absorbed and binds to the keratin in the skin, a process that takes 90 minutes. Amazingly P20 gives high protection (SPF 20) against the sun’s burning UVB rays but still lets through some UVA rays to allow you to tan. Result - a golden tan without the burn. The protection factor (SPF) is an expression of how many times longer you can stay in the sun (following the correct instructions of a 90-minute waiting time) than if you had no protection.
bronquote:Ultrasun biedt een compleet assortiment aan producten die u helpen de huid te beschermen tegen schadelijke invloeden van de zon. Slechts één keer insmeren en u bent de hele dag beschermd. Ultrasun is water-, wrijf- en zweetvast, ongeparfumeerd en het vlekt niet. Het is zuinig in gebruik en hypoallergeen. Dus ook geschikt voor mensen met zonneallergie en een gevoelige huid.
Adviesprijs voor de kleinste verpakking is 15,95, het kan zijn dat ze waar jij was alleen de grote verpakking hadden...of dat ze er lekker op verdienenquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:40 schreef bixister het volgende:
rewimo, hier was ie helaas een stuk duurder (20 euro).
Hier precies zo ..... ook zwitsal in het zonnetje, factor 30 gebruikt en niet verbrand en wel lekker bruin gewordenquote:Op woensdag 29 juni 2005 16:15 schreef texelonia het volgende:
Wij hebben voor Noah tot nu toe alleen Zwitsal in het zonnetje factor 30 gebruikt. Hij is nog niet verbrand, en is wel al bruinZijn benen (die steken vaak onder de kap vandaan in de kinderwagen) zijn gewoon al bruiner dan de mijne
Duidelijk de huid van zijn vader dus
quote:'Zonnebrand slecht voor gezondheid'
DEN HAAG - Zonnebrandcrèmes bevatten stoffen die de gezondheid kunnen schaden. De crèmes van Tropical Brown, Zwitsal en de huismerken van Etos en Trekpleister bevatten de meeste schadelijke stoffen. Die van Vichy, het huismerk Schlecker en Delial zijn het schoonst.
Dit blijkt uit een gisteren gepubliceerd onderzoek van TNO en de TU Delft in opdracht van de stichting Natuur en Milieu en Milieudefensie. De milieuorganisaties beginnen vandaag een campagne om schadelijke stoffen uit zonnebrandcrèmes te weren. Ze willen daarnaast drogisterijen ertoe bewegen alleen de schoonste middelen te verkopen.
Fabrikanten van crèmes zijn kwaad, ze stellen dat alle anti-zonnebrandmiddelen even veilig zijn voor de consument. De Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV) wijst er op dat alle crèmes aan wettelijke eisen voldoen en daarop geregeld worden gecontroleerd door de Voedsel en Warenautoriteit (VWA). Sara Lee, fabrikant van Zwitsal en Delial, vindt dat de milieuorganisaties onnodig paniek veroorzaken bij gebruikers. De VWA zegt geen actie te ondernemen zolang producten aan de wettelijke normen voldoen.
Er werden 29 crèmes onderzocht. In 25 daarvan zaten ftalaten, in 18 synthetische musken, in twee ook nog nitro-musken en in slechts één crème zat geen enkele van deze stoffen. In de meeste zonnebrandmiddelen met factor 20 zitten ook bepaalde chemische UV-filters.
Volgens de milieuorganisaties kunnen deze stoffen de hormoonhuishouding verstoren, wat kan leiden tot geboorte-afwijkingen, verminderde vruchtbaarheid, ontwikkelingsstoornissen in de puberteit, astma, schade aan lever en schildklier en zelfs kanker.
De schade voor de gezondheid hangt echter wel af van de mate waarin de middelen worden gebruikt en of de gebruiker deze stoffen ook nog op een andere manier binnen krijgt. ,,Een zonnebrandcrème op zich is niet gevaarlijk'', zegt Lucas Reijnders van Natuur en Milieu. ,,Het gaat er om dat je de schadelijke stoffen nog op andere manier kunt binnenkrijgen, want ze zitten ook in cosmetica, verzorgingsproducten en voeding. Daardoor krijg je een stapeleffect en dat is wel gevaarlijk.''
Volgens de milieuorganisaties richten de stoffen ook schade aan in de natuur, onder andere bij vissen. Die kunnen weer door mensen worden gegeten. Reijnders: ,,Recente Amerikaanse onderzoeken tonen aan dat dit effect verontrustend is. Kinderen blijken tegenwoordig al in de baarmoeder een hoeveelheid van deze hormoonverstorende stoffen in het lichaam te hebben. Tijdens het leven moeten er dan niet te veel meer bijkomen.''
In de crèmes zitten ook minerale UV-filters, vooral titaandioxide, als zéér kleine, zogeheten nanodeeltjes. Bij blootstelling aan zonlicht kunnen deze deeltjes 'radicalen' vormen, zeer actieve stoffen die het erfelijk materiaal van huidcellen kunnen beschadigen. Om dat effect te verminderen, is de industrie ertoe overgegaan de mineralen te coaten met siliconen. De testresultaten wijzen uit dat de coating bij alle merken onvoldoende is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |