Het systeem met de ervaringen gaat in eerste instantie een klein beetje op de schop, in later instantie een boel op de schop. De eerste wijziging wordt de wijze van beoordelen:
Wat is de bedoeling?
[i]Je mening geven gaat nu op een standaard manier, waarbij je een aantal pluspunten of minpunten aan kunt geven. Je kunt minimaal 2 minpunten geven of maximaal 2 pluspunten:
Dit doe je door de volgende smileys te gebruiken:
= 1 minpunt
= 2 minpunten
Solomon![]()
[link] zeer tevreden over transactie, goede communicatie, goede verzending.
quote:Bij een negatieve ervaring wordt het dus:
Solomon[b]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(6p)
[link naar ervaring, dus jouw post]
[link naar ouder ervaringen van anderen]
quote:In 1e instantie komen dus in dit topic alleen nog maar de ervaringen te staan, maar binnen enkele weken is er een topic waar dit puntensysteem in 1 reactie staat. Beide moderators kunnen zo de post aanpassen en de punten en ervaringen bij elke user aanpassen.
[b]DeTulp050![]()
![]()
![]()
![]()
(4min & 1p)
[link naar negatieve ervaring]
[link naar positieve ervaring]
Let wel: dit is een proef !
Kritiek, feedback, vragen over dit proefsysteem ? SVP in V&A Feedback
Let wel
Vragen & Kritiek op forum/moderatie horen in:
[V&A CENTRAAL] kritiek, vragen & feedback
Aanvragen van een slotje bij afgehandeld topic mag in:
[V&A CENTRAAL] Verkoopmeldingen III
Ervaringenarchief V&A
Hierin is een proef te zien, waarin met stemmen de user beoordeeld zijn. Voor beoordelen, zie in dit topic, voor resultaat zie het topic wat hierboven genoemd wordt.
[Dit bericht is gewijzigd door detulp050 op 21-09-2003 20:48]
Perfect verpakt, in goede staat. Kortom, zeer nette afhandeling van MTV. Nogmaals dank!
Heel geduldige verkoper, heeft de kaarten ruim 5 maanden voor me appart gehouden Was een klein foutje met de prijs ingeslopen, dit heeft hij netjes teruggestort
perfect
quote:wie, wat waar ?
Op dinsdag 20 mei 2003 21:56 schreef dutchmage het volgende:
ik kan het topic zo gauw niet vinden
de afhandeling was ok
het produkt iets minder.. was naar mijn mening niet precies wat ie beloofd had.. maarja....
Ik hoop in ieder geval dat de reis terug met 2 spelcomputers en een lading spellen in zijn rugtas niet al te zwaar was
perfecte deal (Y)
In ieder geval een aanleiding om eens vaker te verkopen via FOK. Of ik zelf ooit iets koop weet ik niet zeker, er staan wel interessante dingen bij, maar t blijft toch wel een gokje...
Alleen nu kan ik niet spelen omdat ik Nat PW heb.
quote:En uit dezelfde collectie van MrCaBLeGuY heb ik Mechassault ontvangen, in perfecte staat! Tape is toch wel een oplossing he
Op dinsdag 3 juni 2003 10:43 schreef Sheepcidus het volgende:
MrCaBLeGuY, ik heb Battle Engine Aquila van je in perfecte staat binnen gekregen, met bubbeltjeswrap.Alleen nu kan ik niet spelen omdat ik Nat PW heb.
Zeer goede ervaring met L31P0, verzendkosten goed geregeld en alles was ontzettend goed ingepakt, zodat er niks kapot is gegaan/had kunnen gaan.
L31P0, bedankt!
Bedankt heren voor de verkoop.
Max
[TKA] The Thing dvd (widescreen, dd 5.1)
Ook prima ervaring, DVD is in nieuwstaat en was prima verpakt (zelfs met extra plastic om ervoor te zorgen dat de DVD niet los raakt in zijn doosje).
Via [CENTRAAL]Euromunten ruil/koop topic (2) 1 en 2 eurocent gekocht. Na betaling lagen deze muntjes de volgende dag bij een vriend in Nederland in de brievenbus. Hij was blij met de staat van de muntjes, en heeft nu zijn verzameling compleet
Bedankt allemaal!
Hierop had ik toch echt het hoogste bod en alsnog niet gekregen. Nu moet ik toegeven dat mijn redenen voor het hebben van het petje niet 100% integer waren maar ik was wel oprecht en wilde het petje kopen.
Ik neem aan dat de verkoper zelf mag kiezen aan wie hij verkoopt maar ik wil hierbij toch graag klacht aantekenen.
bij voorbaat dank
[Dit bericht is gewijzigd door anima op 24-06-2003 19:11]
[Dit bericht is gewijzigd door anima op 24-06-2003 19:11]
quote:heb je al gemailt, voor andere kopers: het is de enige fout die is voorgekomen, ik wil samen met flesje_bier de oorzaak hiervan zien te vinden.
Op dinsdag 24 juni 2003 13:51 schreef flesje_bier het volgende:
Ik heb een athlon 1800 xp processor gekocht kan alleen de post(afgelopen weekend geopend) niet meer vinden hij had er meerdere ik heb hem binnen en nou heb ik mijn mobo omzeep geholpen door het plaatsen daar van en ik ben geen noob en dus niet mijn schuld mischien dat de mods mij de gegevens van de topic starter kunnen geven want ik wil die jongen nog wel eff spreken en ik kan niet meer bij mijn mail op de hd nog wel webbased dus
qwerty77@zonnet.nlbij voorbaat dank
[Dit bericht is gewijzigd door Fugie op 24-06-2003 21:07]
quote:ik wil hierop terug komen , product leek heel aangekomen te zijn , maar 1 van de toetsenbordpootjes zat er niet bij
Op vrijdag 20 juni 2003 11:59 schreef morpheus_at_work het volgende:
HomerJ Cordlessdeskop : netjes verzonden , goede staat aangekomn
HomerJ reageert niet op emails hierover , behalve mailtje dat ik het maar moest uitzoeken met de leverancier
komtom slechte verkoper
quote:ik heb flesje_bier gemailt, nog steeds geen reactie. Hij zou de processor 2 dagen gelede trug sturen en ik zou zijn geld terug storten zodra ik het ontvangen had.
Op dinsdag 24 juni 2003 13:51 schreef flesje_bier het volgende:
Ik heb een athlon 1800 xp processor gekocht kan alleen de post(afgelopen weekend geopend) niet meer vinden hij had er meerdere ik heb hem binnen en nou heb ik mijn mobo omzeep geholpen door het plaatsen daar van en ik ben geen noob en dus niet mijn schuld mischien dat de mods mij de gegevens van de topic starter kunnen geven want ik wil die jongen nog wel eff spreken en ik kan niet meer bij mijn mail op de hd nog wel webbased dus
qwerty77@zonnet.nlbij voorbaat dank
Ik wil graag de hoogste bieder bereiken.. maar die heeft geen Email adres erin staan!
quote:Ik vrees dat je toch in het topic erom zal moeten vragen, wij mogen ivm privacy het geregistreerde mailadres niet vrijgeven.
Op zondag 29 juni 2003 16:40 schreef Oksel het volgende:
[TK]Atari 600 XL, boxed & werkend..Ik wil graag de hoogste bieder bereiken.. maar die heeft geen Email adres erin staan!
quote:En Hawg is een prima koper
Op vrijdag 27 juni 2003 20:20 schreef Hawg het volgende:
De kaartjes voor sensation white die ik van Fulco- kocht, heb ik inmiddels en ik vind dat Fulco- (bas) dit erg netjes afgehandeld heeft!
Ik heb, na een aantal geïnteresseerden die wel een bod deden maar later van mening veranderden of niets meer van zich lieten horen (Hawg en fallox), met veel succes mijn cd speler verkocht aan huhasta. Prima geregeld, hij heeft het geld overgemaakt en ik de speler daarna verstuurd. Netjes mailtje gekregen dat het goed was aangekomen.
de user Unstable_Element heeft de 27,50 erg snel overgemaakt via internet (binnen 1 dag), communicatie via de mail ging erg prettig en ik wens hem veel plezier met de kaartjes die ik hem per post ga opsturen morgen.
Snelle reactie op mails, en na overmaken bedrag perfect verstuurd en afgehandeld.
Een zeer goede ervaring dus :-)
't ging goed..
't topic zelf liep niet bepaald lekker, maar toch iemand gevonden die 't wilde proberen..
de "transactie" verliep lekker en was vrij snel afgehandeld (met dank aan de sportcity mensen zelf natuurlijk)
en heb nog een wijntje gekregen van mr_shoot ook..
laterz..
Nadat ik maandag het geld over had gemaakt kreeg ik vandaag de video per post binnen.
Helaas was de TPG niet geheel voorzichtig met het pakketje omgegaan en was er een klein hoekje van de videodoos afgebroken.
Maar gelukkig is het gewoon zo'n standaarddoos dus dat is niet zo'n ramp.
De video zelf en het bijbehorende boekje zijn in perfecte staat.
Wat mij betreft is deze aankoop dus goed verlopen.
PimD
quote:geld overmaken ... geld was 6 dagen onderweg
Op dinsdag 29 juli 2003 15:05 schreef Taxman het volgende:
Cd van Futureshock aan realist_ik verkocht, ging prima, zelfs het geld overmaken uit het buitenland ging goed
Kheb even een vraagje voor de kenners van dealtjes via het internet.
Ik heb met striplezer, zoals je kunt zien in het topic, een deal gesloten over de verkoop van drie boeken voor 52,50 euro inclusief verzendkosten.
Eergister heb ik de hele boel netjes ingepakt op de post gedaan, aannemende dat striplezer me net zo netjes de 52,50 op mijn rekening over maakt.
Niet dus. Vandaag komt striplezer erachter dat ze toch een andere druk van twee van de boeken nodig heeft, en heeft dus besloten om maar 20 euro op mijn rekening over te maken en de twee boeken naar mij terug te sturen.
Daarop heb ik gestuurd dat de deal nu eenmaal gemaakt is en dat zij wat dat betreft pech heeft. Zij is nu degene met de boeken en zal moeten proberen die zelf te verkopen of ze gewoon te houden, afijn ze kan ermee doen wat ze wilt, behalve ze terug naar mij sturen.
Nou zegt zij dat dat wel kan: Bij aankopen/handel via internet heb je altijd 7 dagen bedenktijd. Dit staat wettelijk vast. Werkt hetzelfde als de colporteurswet.
Nou geldt die wet naar mijn mening alleen bij het kopen van goederen bij een internetwinkel en dat ben ik nog steeds niet.
Wie heeft er nu gelijk?
In het geval dat ik gelijk heb heb ik dus gewoon recht op de 52,50 euro.
In het geval striplezer gelijk heeft is er weer iets anders aan de hand. Het boek van 27,75 nieuwprijs wilt ze zelf wel houden. En ze heeft dus 20 euro naar mij over gemaakt. Aangezien ik zelf kosten heb gemaakt voor het verzenden, de moeite en de verpakking en alles (kosten ongeveer 5 euro) kom ik uit op 15 euro voor dat boek. Daar doe ik het dus niet voor. Heb ik dan ook het recht dat boek terug te vragen en het geldt dan weer terug te storten op haar rekening, maar dan wel minus de al eerder genoemde 5 euro? Ik ben er dan uiteindelijk niets wijzer van geworden en ik hoef toch niet de dupe te worden van haar probleem??
Zegt u het maar!!!
Ik zou zeggen los dit lekker zelf op met elkaar. Als zij voor 3 boeken 52,50 incl verzendkkosten zou betalen en ze betaald nu voor 1 boek 20 euro en stuurt die andere 2 kostenloos terug vind ik dat van haar wel netjes. Als jij de overige 2 boeken weer verkoopt voor hou je er wellicht nog meer aan over.
Had misschien praktisch geweest om van te voren na te kijken welke druk jij had, das dan weer niet zo handig van haar.
Maar euhh moet toch wel op een normale manier uit te komen zijn?
Moorkoppie had een scanner te koop voor me, deze werkte perfect!
Moorkoppie, bedankt!
Had 2 kaartjes te koop, donderdag verkocht aan Sjimmie, vrijdag stond het geld op onze rekening. Vrijdagochtend naar het postkantoor gebracht en ze daar verzekerd en aangetekend verstuurd en de kaartjes zijn vandaag bezorgd bij hem zo kreeg ik vandaag per mail van Sjimmie te horen.
Eerste keer iets verkocht via internet/Fok! en een zéér goede ervaring mag ik wel zeggen!
Ik zou zeggen los dit lekker zelf op met elkaar. Als zij voor 3 boeken 52,50 incl verzendkkosten zou betalen en ze betaald nu voor 1 boek 20 euro en stuurt die andere 2 kostenloos terug vind ik dat van haar wel netjes. Als jij de overige 2 boeken weer verkoopt voor hou je er wellicht nog meer aan over.
Had misschien praktisch geweest om van te voren na te kijken welke druk jij had, das dan weer niet zo handig van haar.
Maar euhh moet toch wel op een normale
Nou en, al wil zij niks betalen... kan ze dat ook doen. Die boeken zijn van haar. 1 of andere idioot gaat zeggen dat hij ze aan haar verkocht heeft.
Hij moet blij zijn dat ze nog eerlijk is en de boeken terug wil sturen.
Ik vind dat dit hier ook wel mag
quote:De colportagewet geldt niet voor Internetaankopen door particulieren van particulieren. Alleen voor aankopen van particulieren van bedrijven. Als een particulier iets koopt van een andere particulier doet ie dat voor eigen rekening en risico. Hetzelfde geldt ook voor de verkoper overigens. Als jij boeken opstuurt VOOR er betaald is, is dat JOUW risico. Je kunt dan, als er niet betaald wordt, na verloop van tijd aangifte van oplichting doen, maar verwacht daar niet te veel van.
Op donderdag 31 juli 2003 19:33 schreef maarteniscrazy het volgende:
MMM, zie ik net dat een post die ik heb geplaatst in verkoopmeldingen, denk ik toch dat ie beter past in dit topic. Dus nogmaals even hier. Begint zo een beetje irritant te worden maar zeg dan maar tegen de modjes dat ze hem uit het andere topic mogen verwijderen
. Het lijkt me wel iets wat handig is om te weten voor iedereen dus modjes! kijk maar ff waar je hem laat staan!!!
Kheb even een vraagje voor de kenners van dealtjes via het internet.Ik heb met striplezer, zoals je kunt zien in het topic, een deal gesloten over de verkoop van drie boeken voor 52,50 euro inclusief verzendkosten.
Eergister heb ik de hele boel netjes ingepakt op de post gedaan, aannemende dat striplezer me net zo netjes de 52,50 op mijn rekening over maakt.
Niet dus. Vandaag komt striplezer erachter dat ze toch een andere druk van twee van de boeken nodig heeft, en heeft dus besloten om maar 20 euro op mijn rekening over te maken en de twee boeken naar mij terug te sturen.
Daarop heb ik gestuurd dat de deal nu eenmaal gemaakt is en dat zij wat dat betreft pech heeft. Zij is nu degene met de boeken en zal moeten proberen die zelf te verkopen of ze gewoon te houden, afijn ze kan ermee doen wat ze wilt, behalve ze terug naar mij sturen.
Nou zegt zij dat dat wel kan: Bij aankopen/handel via internet heb je altijd 7 dagen bedenktijd. Dit staat wettelijk vast. Werkt hetzelfde als de colporteurswet.
Nou geldt die wet naar mijn mening alleen bij het kopen van goederen bij een internetwinkel en dat ben ik nog steeds niet.
Wie heeft er nu gelijk?
In het geval dat ik gelijk heb heb ik dus gewoon recht op de 52,50 euro.
In het geval striplezer gelijk heeft is er weer iets anders aan de hand. Het boek van 27,75 nieuwprijs wilt ze zelf wel houden. En ze heeft dus 20 euro naar mij over gemaakt. Aangezien ik zelf kosten heb gemaakt voor het verzenden, de moeite en de verpakking en alles (kosten ongeveer 5 euro) kom ik uit op 15 euro voor dat boek. Daar doe ik het dus niet voor. Heb ik dan ook het recht dat boek terug te vragen en het geldt dan weer terug te storten op haar rekening, maar dan wel minus de al eerder genoemde 5 euro? Ik ben er dan uiteindelijk niets wijzer van geworden en ik hoef toch niet de dupe te worden van haar probleem??Zegt u het maar!!!
In dit geval, tja... Jij hebt je boeken terug en kunt ze dus nogmaals verkopen, wat wel netjes is. Aan de andere kant is het niet zo slim om dingen te versturen voor er betaald is ( doe ik dus ook nooit) en heb je dus geluk dat je geld en je boeken hebt teruggekregen.
Ik zou het erbij laten en het zien als een les voor de volgende keer..
Telefoon ontvangen, binnen een dag. Netjes verpakt, alles erbij (inclusief originele factuur), telefoon in perfecte staat en gewoon top geregeld!
quote:Misschien dat je dan geen afspraken moet maken ?
Op maandag 18 augustus 2003 03:01 schreef Salvad0R het volgende:
sorry man.
was idd niet echt cool van me .
Maarja, ik had echt geen zin om die cash aan een ding uit te geven waar ik toch nix aan had.
achja.
Boeiend.
het spijt me dat ik je een slechte ervaring heb bezorgd.
Niet dat je er wat aan hebt, maar schijt.
Je vindt vast wel een andere moron aan wie je dat ding kan verkopen.
ltr.
quote:is dat doorgaans je normale manier van communiceren
Op maandag 18 augustus 2003 03:01 schreef Salvad0R het volgende:
sorry man.
was idd niet echt cool van me .
Maarja, ik had echt geen zin om die cash aan een ding uit te geven waar ik toch nix aan had.
achja.
Boeiend.
het spijt me dat ik je een slechte ervaring heb bezorgd.
Niet dat je er wat aan hebt, maar schijt.
Je vindt vast wel een andere moron aan wie je dat ding kan verkopen.
ltr.
Een al wat ouder topic van Sai: [TK] DVD's
prima afgehandeld
En van vorige week, had ik afgelopen maandag in m'n brievenbus van Kakakoka dus ook :
[TK] Heel veel DVD's
phroze , Northern_Star , Hukkie , Mex_ en American_Nightmare hebben allen snel betaald en prettig gecommuniceerd! Bedankt!
[Dit bericht is gewijzigd door Coppertop op 20-08-2003 18:33]
R_B heeft alles (3 GB games, kabeltje was er niet meer, waarvoor zeer nette discount op de prijs) zeer netjes verstuurd in een deugdelijke verpakking en zelfs niet zijn geduld verloren, in de lange tijd dat het duurde om het geld op zijn rekening te krijgen door allerlei vervelende omstandigheden; op en top een pluim voor deze user in V&A
Na veel onderhandeling met SuPerTje kwamen we er samen uit voor een leuke prijs, en heeft hij zorg gedragen voor een prima en deugdelijke verzending naar mijn adres per aangetekende post; alle spullen netjes verpakt in bubbeltjesplastic en nog eens extra shockbestendig verpakt, want al die werkende spullen moesten het bij mij natuurlijk ook goed doen; ook weer een topervaring
en halo doorstrepen.. EblijsiE is al blij met zijn Halo
Ik heb de spellen een week geleden verstuurd, maar heb nog steeds geen Midtown Madness gezien. Op e-mail reageert hij niet.
Als ik maandag nog niets gezien heb ga ik bellen en als het moet doe ik aangifte.
quote:Zelfde situatie als mij (zie post boven je). Ik vind dat de betreffende users in ieder geval een IP ban moeten krijgen. Het zijn gewoon oplichters.
Op maandag 1 september 2003 12:44 schreef gijsje79 het volgende:
Ik had een spel te ruil namelijk Moto Gp 2 voor de X-Box.
Had ik met deze user "Vuitton" een deal gesloten voor Enter the matrix
Spel heb ik toen meteen verstuurd naar hem maar wacht al bijna 2 weken op het spel Enter the Matrix.
En nog steeds niet in huis.
Hij zegt dat ie hem wel naar me toe heeft gestuurd, maar ik ga nu wel twijfelen.
Lijkt me niet dat de postbode hem zelf in beslag heeft genomen, want
ik bestel wel es vaker dingen online.
Dus ben nu Moto Gp 2 kwijt en heb er niets voor terug.
Ik baal hier ontzettend van, maar wat kan ik er aan doen?
quote:De politie heeft het te druk met bekeuringen van te hard rijden.
Op maandag 1 september 2003 13:14 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Zelfde situatie als mij (zie post boven je). Ik vind dat de betreffende users in ieder geval een IP ban moeten krijgen. Het zijn gewoon oplichters.
Je kan in ieder geval aangifte van diefstal (of oplichting) doen, al betwijfel ik of de politie hier iets aan zal doen.. Ermee dreigen is misschien ook al genoeg.
Eerst heb ik het geld overgemaakt en deantoine heeft hem daarna zoals afgesproken netjes op de post gedaan. Zéér goed verpakt en in tot zo ver ik kan zien, goede staat afgeleverd. (moet hem nog in de xbox inbouwen, maar hij zal wel werken )
Goed om zaken mee te doen in de toekomst.
Zeer goede ervaring met biancie als koper
Communicatie verliep prima, het geld werd heel snel overgemaakt en ik kreeg meteen een melding toen de spelletjes binnen waren.
Prima dus
quote:Ik had afgelopen woensdag een mailtje gestuurd waarin ik dreigde met aangifte en mail naar abuse@chello.nl als ik het spel voor het einde van de week niet zou hebben. Eergisteren lag het spel in de bus.
Op zondag 31 augustus 2003 18:27 schreef American_Nightmare het volgende:
Heb in [TK] XBOX games! Prijzen verlaagd!! DOAX + Enclave afgesproken te ruilen voor Midtown Madness 3 met Gamephreek.Ik heb de spellen een week geleden verstuurd, maar heb nog steeds geen Midtown Madness gezien.
Op e-mail reageert hij niet.
Als ik maandag nog niets gezien heb ga ik bellen en als het moet doe ik aangifte.
Niet echt goede ervaringen met deze (ver)koper/ruiler dus. Maar gelukkig heb ik zelf geen schade geleden.
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 09-09-2003 15:53]
N64 007 golden eye verkocht aan blue-eyes. Geld was netjes ontvangen op de rekening en postpakketje is inmiddels ook al aangekomen bij blue-eyes.
Alles verliep soepel en snel
Het leek allemaal goed te gaan, maar eerst reageerde hij (EblijsiE) niet meer op mij @ MSN. Heb hem vrijdag gemailed mij het lijkt wel of hij me compleet negeert. Ik wacht af en anders issie voor iemand anders (Harvester_of_Sorrow volgens mij).
Ik wacht af.....
quote:Ik heb vandaag gesproken met american nightmare en uitgelegd dat mijn PC overleden was, vandaar dat ik een (bijna)week lang geen toegang had tot een PC. Zodra ok toegang had heb ik het spel opgestuurd. Het mailtje naar abuse@chello.nl heb ik niet ontvangen want dat is niet mijn email.....
Op zondag 7 september 2003 21:59 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Ik had afgelopen woensdag een mailtje gestuurd waarin ik dreigde met aangifte en mail naar abuse@chello.nl als ik het spel voor het einde van de week niet zou hebben. Eergisteren lag het spel in de bus.
Niet echt goede ervaringen met deze (ver)koper/ruiler dus. Maar gelukkig heb ik zelf geen schade geleden.
quote:Duidelijk iemand die je wilde oplichten dus. Kunnen dat soort figuren niet gewoon van de site worden getrapt want 'n paar van deze gevalletjes en je krijgt meteen het beeld dat het hier een oplichtersbende is.
Op zondag 7 september 2003 21:59 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Ik had afgelopen woensdag een mailtje gestuurd waarin ik dreigde met aangifte en mail naar abuse@chello.nl als ik het spel voor het einde van de week niet zou hebben. Eergisteren lag het spel in de bus.
quote:Was even spannend, ben blij dat je alles nu hebt! Veel plezier ermee!
Op dinsdag 9 september 2003 11:58 schreef ElisaB het volgende:
Deal gesloten in [TK]GameBoy Advance games met Art_Vandelay. Ondanks eerder vermoeden van 'helaas pindakaas', vandaag toch de spullen ontvangen
quote:Zelfde met SvenM
Op donderdag 11 september 2003 21:27 schreef SvenM het volgende:
Vrieskist , hardstikke goede ervaring
Voor herhaling vatbaar.
slechte ervaringen met dissection,
hij heeft de playboys,
zegt dat ie betaald heeft vervolgens zou de betaling gebounched zijn
betaald niet vervolgens niet meer en reageert niet meer
oplichter...
conclusie: NOOIT meer achteraf betaling, iedereen betaalt maar vooraf, je wilt de dingen hebben dus loopt de koper maar t risico!(Ebay doet t ook zo...)
quote:Hij reageert niet meer op je mail ?
Op vrijdag 12 september 2003 23:21 schreef devilish1980 het volgende:
[TK] Playboy NL 45 stuksslechte ervaringen met dissection,
hij heeft de playboys,
zegt dat ie betaald heeft vervolgens zou de betaling gebounched zijn
betaald niet vervolgens niet meer en reageert niet meer
oplichter...
conclusie: NOOIT meer achteraf betaling, iedereen betaalt maar vooraf, je wilt de dingen hebben dus loopt de koper maar t risico!(Ebay doet t ook zo...)
quote:heb hem nog eenmaal gemaild... ben benieuwd of ie reageert....
Op zaterdag 13 september 2003 09:18 schreef detulp050 het volgende:[..]
Hij reageert niet meer op je mail ?
Ik zie hem nog wel posten, misschien dat hij zich even wil melden of op je mail wil reageren ?
Snelle afwikkeling, de N64 games goed ontvangen, ik ben zeer tevreden!
quote:
Op zondag 14 september 2003 11:00 schreef Blue-eyes het volgende:
Goede ervaring met Oksel: [TK/TR]Nintendo [8/16/64BITS] Stuff..Snelle afwikkeling, de N64 games goed ontvangen, ik ben zeer tevreden!
Prima geregeld
[TK] Spellen PS2 en GameCube
GameCube-spel opgehaald bij thesnake voor een leuke prijs
En wederom een zeer GOEDE ervaring met detulp050 met zijn verkoop van DVD's
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 23:29 schreef The_Great_Cornholio het volgende:
[TK] [TR]xboxgames "te koop/te ruil"
Xbox-spellen gekocht van mcsta, snel verstuurd en netjes verpakt, ben er erg blij mee
Dankjeik vond het contact erg leuk en heb tot nu toe ook nog geen nare dingen meegemaakt met aan en verkopen via fok /tweakers
[TK] Spellen PS2 en GameCube
GameCube-spel opgehaald bij thesnake voor een leuke prijs
Wat is de bedoeling?
[i]Je mening geven gaat nu op een standaard manier, waarbij je een aantal pluspunten of minpunten aan kunt geven. Je kunt minimaal 2 minpunten geven of maximaal 2 pluspunten:
Dit doe je door de volgende smileys te gebruiken:
= 1 minpunt
= 2 minpunten
Solomon![]()
[link] zeer tevreden over transactie, goede communicatie, goede verzending.
quote:Bij een negatieve ervaring wordt het dus:
Solomon[b]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(6p)
[link naar ervaring, dus jouw post]
[link naar ouder ervaringen van anderen]
quote:In 1e instantie komen dus in dit topic alleen nog maar de ervaringen te staan, maar binnen enkele weken is er een topic waar dit puntensysteem in 1 reactie staat. Beide moderators kunnen zo de post aanpassen en de punten en ervaringen bij elke user aanpassen.
[b]DeTulp050![]()
![]()
![]()
![]()
(4min & 1p)
[link naar negatieve ervaring]
[link naar positieve ervaring]
Let wel: dit is een proef !
Kritiek, feedback, vragen over dit proefsysteem ? SVP in V&A Feedback
[Dit bericht is gewijzigd door detulp050 op 20-09-2003 15:43]
[TK] Ericsson T65 (GPRS) ondanks de belofte om te mailen nooit mail gehad en er word ook niet meer gereageerd
detulp050
[TK] 30 DVD's [r2] [zgan] alles ging zoals het hoort dvd in zo goed als nieuw staat maw zeer tevreden
quote:Lekker.. Er is geeneens sprake geweest van een daadwerkelijke transactie
Op zondag 21 september 2003 20:26 schreef janatwork het volgende:
Chirma[TK] Ericsson T65 (GPRS) ondanks de belofte om te mailen nooit mail gehad en er word ook niet meer gereageerd
Deze user niet vertrouwen!
Hij komt UITEINDELIJK na dreiging v/d politie zijn deal na. Veel gekloot!
quote:[V&A CENTRAAL] Ervaringentopic I
Op maandag 22 september 2003 12:20 schreef Oksel het volgende:
http://forum.fok.nl/search.php?on=user&search=61594
Deze user niet vertrouwen!Hij komt UITEINDELIJK na dreiging v/d politie zijn deal na. Veel gekloot!
vijf dvd' s ontvangen, in vrijwel perfecte staat, zoals beloofd. goeie, snelle communicatie.
quote:[V&A CENTRAAL] Ervaringentopic I
Op zaterdag 27 september 2003 21:46 schreef Cesarino het volgende:
Zeer goede ervaring met Yvonne!!!
Keurige boeken voor een goedkope prijs en ook nog voor de deur afgeleverd. Fantastisch.
Hen het spel (DMC) snel en in goede staat binnengekregen. Daarbij reageerde hij altijd snel en vriendelijk op de gestelde vragen via mail.
Goed email contact. Er waren wat problemen met verzenden, maar dat lag aan de PTT (verkeerde brievenbus )
Maar ik ben tevreden!
maar het gaat om het volgende
mag mijn account weer geunbanned worden?
meerdere uitleg hier:
Even mijn naam zuiveren! LEES EN HUIVER
het betreft dus om deze account: kaio
is gesloten door tulp050
maar verder nix aan gedaan
Niks op aan te merken.
D-Devil
Idem dito.
Erikc
Deadline van het bieden (op een Nokia 7650) verstreken, in eerste instantie akkoord met 160 euro echter de telefoon bleek van iemand anders te zijn die er bij nader inzien toch liever 180 minimaal voor wil hebben. Dat stond dus mooi niet in het topic. Tevens is alle contact nu verbroken door beide heren, ook op het door mij voorgestelde compromis van 170 euro wordt niet meer gereageerd. Erg slordig en de slechte ervaring staat aldus genoteerd.
Ik ben de verkoper, TheDJ heeft wel gewoon betaald, maar toen hij het ontvangen heeft mailde hij me dat er in 1 van de drives nog een CD van mij zat. Ik heb hem toen teruggemaild met de vraag of hij die terug wou sturen, op mijn kosten uiteraard.
Niks meer van gehoord, ook na herhaald mailen niet.
Dus TheDJ
vandaag een 8210 van hem gekocht, zeer netjes afgehandeld (niet in andermans topic waar ik interesse toonde) en zeer behulpzaam en eerlijk afgehandeld
ik ben er blij mee
Zie verhaal hierboven, ook van zijn kant volgens het boekje afgehandeld.
Blapiet iig 1 waard. Aankoop was goed gegaan. incl het testen en de vele koffie. [TK]Siemens multimedia box/
Ben er ook wel eens bij geweest dat ie een dig cam kocht van een fokker. Netjes halverwege afgesproken, netjes waren getest vantevoren. [Gez]-Te ruil mobo voor digicamera/
c.crusher en zover ik weet was c.crusher ook een goede verkoper die zelfs bereid was m nog meer onze kant op te rijden (ookal wonen we zo ongeveer aan de andere kant van het land).
Als ik er punten voor mochtgeven zou ik ze beide minstens 1 geven
Positief dus. Snel betaald.
[TK] Koopvideo's
Snel en goed afgehandeld, en de banden zijn in goede staat (+ een gratis Strategospel gekregen
)
[TK] nintendo goodies, GBA/GC/N64 spellen
Netjes. Alles zag er zo goed als nieuw uit en het was goed verpakt .
(of moet dit in FB? 't Leek me hier wel op z'n plaats)
Ik hem heb een TI-83 rekenmachine gekocht bij Coazter! Ik had Zondag het geld overgemaakt, en ik had de rekenmachine donderdag middag binnen! Keurig verpakt in bubbeltjes papier! En ik ben er heel bij mij
Croatzer
Horny-Devil
Netjes vandaag het spel ontvangen en de verzendkosten op mijn rekening gestort..
Tazmanian, ook goed
Telefoon netjes op tijd, goed ingepakt, en de telefoon ziet er nog goed uit
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 17:52 schreef B_BOY het volgende:![]()
deamon heeft me zwaard gekocht en netjes opgehaald perfecte afhandeling
Tissot horloge is aangekomen, netjes verpakt, alleen wat vertraging door de ptt.
Horloge ziet er precies zo uit als beschreven, dus koop gerust wat van moody
eRoj heeft alles netjes in ontvangst genomen, zeer snelle betaler ! En vrij snelle emailtjes. Top dus !!
Odebijer leverd snel en goed !
Spel was goed verpakt en kwam ook heel aan .
Toppie
quote:Ik wil je er even aan herinneren dat er geen minpunten uitgedeeld worden voor transacties die niet hebben plaatsgevonden. Wel kan er een vermelding gemaakt worden in het ervaringenarchief.
Op donderdag 23 oktober 2003 23:09 schreef ID-Tweak het volgende:
Sjoerdwo[GEZ] leuke telefoon voor 180 euro :)
![]()
![]()
Heb het geld al dik vorige week over gemaakt het moet ook al op rekening staan, kreeg deze mail eergisteren :
quote:En pas vandaag word mijn adres gevraagd om te verzenden. Vind het dus jammer genoeg erg langzaam gaan vergeleken met andere dingen die ik hier kocht/verkocht en punt 2 mega-slordig dat ze een spel kwijt raken. Ik maak me daarom ook zorgen over de staat van het overgebleven spel.
Het is niet bepaald netjes van hem. Maar hij is het spel veronica x kwijt.
Antans...de hoes heefd hij wel. maar bij controle voor je zat het spel er niet in!
Je mag best weten dat ik dit totaal niet goedkeur aanzien ik de emails doe voor hem omdat hij zelf weinig tijd heefd.
Goede ervaring !
Spel is ontvangen
DeFlip
[Dit bericht is gewijzigd door _laytsskylighter_ op 02-11-2003 10:58]
Ik had de HellRaiser DVDbox bij hem besteld. Voor dat hij het geld had heeft hij de DVD's al op de bus gedaan. Erg snelle service .
Het had wel wat beter verpakt mogen worden, er zat nu alleen een papiertje om, de lompe postbodes hadden een hoekje ingedeukt. Maar een kniesoor die daar op let.
Fargo SE DVD netjes ontvangen in bubble wrap van: http://forum.fok.nl/profile.php?id=14371
quote:DVD ontvangen van the negotiator van Menyo, ziet er perfect uit en ook netjes in bubblewrap!
Op donderdag 6 november 2003 15:48 schreef Menyo het volgende:
[TK/TR] Monster's BallDVD meteen gestuurd. Netjes in bubble wrap.
![]()
voor SinCerEly
voor Menyo!
dank
Namximan
Alleen geld duurde beetje lang maar dat kwam door postbank
Nog heel erg bedankt voor je geduld en vertrouwen!! Niet iedereen zou de spullen sturen nog voordat het geld ontvangen was.
quote:Kun je ook de link geven ?
Op zondag 9 november 2003 19:41 schreef ID-Tweak het volgende:
polo306![]()
DVD's waren nog in zeer goede staat, geen krasjes, of vetvlekken, verpakkingen ook zo goed als nieuw.
Ziet er bijna als nieuw uit, alles snel afgehandeld. Een goede persoon om snel en fair mee te handelen.
quote:Ik heb hier geen post van je gezien
Op vrijdag 14 november 2003 11:23 schreef Sitethief het volgende:
Hé mijn post is opeens weg![]()
Goede communicatie en razendsnelle verzending.
[Dit bericht is gewijzigd door twi op 14-11-2003 18:43]
Binnen 24 minuten van topicstart tot gegevens uitgewisseld
voor Mikkie dus
quote:Deze staat nog niet in t archief.
Op woensdag 4 juni 2003 09:14 schreef blup het volgende:
Ik heb ooit hiero van dennismoore een mp3 speler gekocht.
Afgesproken op station enschede.. ik was er alleen een uur te vroeg.. ik hem bellen waar hij bleef.. maar gellukig hij was bereid om eerder te komen..
Compleet blabla werkend blabla
hijs nu wel stuk omdat ik er te ruig mee ben omgegaan maargoed..
2x 128mb DDR333 PC2700
Enorm snel verzonden, netjes verpakt!
alleen wel een tip aan YebCar: ik zou niet op de enveloppe schrijven dat er DDR geheugen inzin, die postbodes zijn niet te vertrouwen
quote:en sop ook
Op woensdag 19 november 2003 15:19 schreef sop het volgende:
Betreft User YebCar
in topic: [TK] 2x 128mb DDR333 PC2700 en veel meer !2x 128mb DDR333 PC2700
Enorm snel verzonden, netjes verpakt!
![]()
alleen wel een tip aan YebCar: ik zou niet op de enveloppe schrijven dat er DDR geheugen inzin, die postbodes zijn niet te vertrouwen
voor
[TK] 17 inch monitor. Merk Philips
Prima! Snel afgehandeld, goede communicatie, zelfs bezorgservice
Blex
Netjes op tijd, uiteindelijk heeftie hem zelf gebracht
En ook Windows erop gezet, werkt allemaal, zeer tevreden dus
quote:http://forum.fok.nl/profile.php?id=21253
Op vrijdag 21 november 2003 19:14 schreef Rieuwert het volgende:
_The_General_![]()
m.b.t. [tk] 3 x Ehrenkreuz fur frontkampfer 1914-18
Snelle en goede verzending.
snelle betaling!
Viperdesign
heb het pakketje weliswaar nog niet ontvangen, maar ik verwacht hem morgen.
snelle verzendservice , ook als het geld nog niet is overgemaakt
deantoine
Adres gemaild, geld overgemaakt en daarna het geheugen snel en goed verpakt ontvangen. Gewoon goed dus
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:16 schreef chronos het volgende:
[TK] 256mb pc133 dubbelzijdigdeantoine
![]()
Adres gemaild, geld overgemaakt en daarna het geheugen snel en goed verpakt ontvangen. Gewoon goed dus
THA-PIETERT bied wel, maar als puntje bij paaltje komt, hoeft hij het systeem toch niet.... Grote dikke -5 bied dan niet waardering!
Na wat probleempjes met de computer is alles snel afgehandeld en netjes aangekomen
Heel erg goede ervaring
met SinCerEly!
Postman heeft de tft monitor uiteindelijk gekocht voor 330,- en
het geld afgelopen maandag zoals afgesproken overgemaakt,
waarvoor mijn dank en 2 welverdiende
. Nette zakenman
(de tft monitor is inmiddels ontvangen, maar daar post postman zelf maar over)
edit : deze horen erbij dus :
[Dit bericht is gewijzigd door postman op 28-11-2003 12:52]
quote:Geen plus/minpunten? Helaas..
Op donderdag 27 november 2003 22:26 schreef postman het volgende:
yepsnetjes verzonden in orginele doos, en helemaal in perfecte staat. geen spijt van de koop iig
Maar ben iig blij dat je er tevreden mee bent
quote:En als reactie natuurlijk ook
Op woensdag 26 november 2003 19:38 schreef mel723 het volgende:![]()
voor Fannetje mbt de tweede dvd uit [TK] Lion King 2 disc S.E.
Na wat probleempjes met de computer is alles snel afgehandeld en netjes aangekomen
Mocht achteraf dokken. Geld is bij ze aangekomen en ik had inmiddels de netwerkkaart
Netjes in bubblewrap verstuurd, alles ziet er netjes uit. 1 dag later dan ik dacht maar dat was vantevoren verteld.
Voor fliepke
quote:CecilBDemented (http://forum.fok.nl/search.php?on=user&search=57737) reageert vervolgens niet op e-mail (en ook niet in het topic).
CecilBDemented op donderdag 13 november 2003 17:40ik wil hem hebben alleen een crashje gehad vandaar mail me nog eens en ik maak gelijk het geld over
25 euro's he?
slechte ervaring dus
[Dit bericht is gewijzigd door FAQ op 03-12-2003 16:38]
voor wrinex ivm [TK] Lord of the Rings Special edition DVD 2-disc
artikel zou vrijwel smetteloos zijn, maar kwam aan met deuk in hoes, lijmresten van lomp verwijderde prijssticker en krassen op zowel voor- en achterkant van de hoes.
reaktie op mail: "dvd was perfekt toen ie de deur uit ging". Absolute onzin, daar de envelop waarin ie aankwam onbeschadigd was.
R-e-n-e
zeer goed om zaken mee te doen.
Zeer nette versterker met alle boekjes er nog bij.
Allemaal dus
[Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 09-12-2003 17:13]
Voor Maf een .. Heb zijn printer gekocht en die werkt ook perfect ( na enig schoonmaken
)
Reageert snel op mail, product in perfecte staat afgeleverd!
quote:http://forum.fok.nl/showtopic.php/439390
Op donderdag 11 december 2003 18:39 schreef American_Nightmare het volgende:
Zeer goede ervaring met detulp50, ons aller modjeReageert snel op mail, product in perfecte staat afgeleverd!
![]()
![]()
quote:beetje laat, maar toch.. net zoals het spelletje
Op woensdag 3 december 2003 08:24 schreef Menyo het volgende:
Fliepke
[TR]5 Xbox games + Grote controllersNetjes in bubblewrap verstuurd, alles ziet er netjes uit. 1 dag later dan ik dacht maar dat was vantevoren verteld.
![]()
Voor fliepke
voor menyo.
Sony cd-speler gekocht van R-e-n-e.
Zeer snel en netjes geregeld.
Vrijwel in nieuwstaat en goed verpakt binnengekregen.
Zo, ChOas net uitge-
Koffie was lekker, Eagles klonken lekker... Ik hoop dat ChOas veel plezier gaat hebben aan de DAV800!
ChOas, bedankt, keurig netjes geregeld, ik hoop dat je nog heel lang met veel plezier je films en muziek kijkt en luistert!
Whehehe, ik vergat wat:
voor ChOas
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 15-12-2003 17:21]
Heb van hem Yoshi's Island gekocht en die is in goede staat bij mij aangekomen
Duurde wel wat lang maar is toch aangekomen vandaag (zal wel aan de drukte bij TPG liggen)
Zou een mod mijn laatste post daar willen verwijderen?
[Dit bericht is gewijzigd door detulp050 op 20-12-2003 10:57]
Goeie deal met devilish1980. lekker rap EMail contact, geld overgemaakt, mailtje gehad van versturing, en het ding is binnen.
Erg snel verstuurd, hij had mijn geld nog niet eens. Keurig verpakt in enorme doos met opvulsel. Cam doet het prima.
Helaas was hij wel vergeten postzegels te plakken waardoor ik bijna 6 euro bij moest betalen (verzendkosten zouden inbegrepen zijn bij de koopprijs). Jammergenoeg heb ik nooit meer wat vernomen op mijn vraag of hij de kosten nog voor zijn rekening wilde nemen.
voor LordLynx
Super geregeld
Krijg mailtje dat hij het pas een dag later kon verzenden.Top ^0^
Hier kunnen mensen een voorbeeld aan nemen
De dimm was wel kapot maar dat was afgesproken
Binnen korte termijn betaald en netjes een mailtje gestuurd toen de producten binnen waren.
dus.
voor Rijstnatie (als het kon zou ik een derde
geven, maar ja kan er maar 2 geven haha)
edit: typo
[Dit bericht is gewijzigd door SinCerEly op 24-12-2003 18:34]
voor Sander Kok
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |