abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 mei 2003 @ 16:56:55 #1
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_10428732
Ja dames en heren!
Ik ben op dreef met oude herrie

Komt u maar!

Mijn favo's:

Window of my eye
So many roads
The sky is crying
Somebody will know someday
Five long years

De wat minder bekende(en wellicht bekendere) nummers moet ik nog even gaan waarderen

Ik heb sinds kort de 4 CD: Blues Traveller. Erg goed!
Nog wat mensen van de oude garde? Wellicht nieuwe garde?

- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 14 mei 2003 @ 16:59:19 #2
49656 Maxxride62
Go Smoke A Dick!
pi_10428851
lekkere muziek ja...

heb 6 cd's
waaronder een 4 cd verzamel album

Image is Nothing Style is EVERYTHING!
  woensdag 14 mei 2003 @ 16:59:19 #3
16494 Riert
rrrataputata
pi_10428852
Ik heb die dubbel Cd van ze met 3 LP's erop, waaronder Groeten uit Grollo.

Geen favorieten van hun, ik vind het juist lekkere muziek om gewoon een tijdje achter elkaar te horen, geen losse nummers.

Ik zet liever een Cd'tje van je nick op trouwens

hophop
  woensdag 14 mei 2003 @ 17:15:11 #4
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_10429281
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:59 schreef Riert het volgende:
Ik heb die dubbel Cd van ze met 3 LP's erop, waaronder Groeten uit Grollo.

Geen favorieten van hun, ik vind het juist lekkere muziek om gewoon een tijdje achter elkaar te horen, geen losse nummers.

Ik zet liever een Cd'tje van je nick op trouwens

Tja, das een keuze
pi_10429329
Cuby is geweldig. Ginhouse Blues is verreweg mijn favoriete nummer, staat ook standaard op 1 bij alle top 10, top 100, top whatever lijstjes aller tijden als die me ergens gevraagd worden.
pi_10435190
ik heb de Lp simpple man, echt geweldig
Maar ze komen ook in 013 binnenkort, daar gaan ze nummers van John Lee Hooker spelen
Als het bier niet wil schuimen is het weer ook niet om te pruimen.
  donderdag 15 mei 2003 @ 00:49:42 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_10439975
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 21:42 schreef Bommelsch het volgende:
ik heb de Lp simpple man, echt geweldig
Maar ze komen ook in 013 binnenkort, daar gaan ze nummers van John Lee Hooker spelen
TOP! Daar ben ik heel gek op!
Heb je meer info?
pi_10440061
ik woon al 15 jaar in grolloo (sinds ik op kamers woon alleen in het weekend), ik kom Harry Muskee regelmatig tegen bij de AH, hij speelt nog een aardig deuntje.. maar voor de rest is het een domme boer.

of is dit offtopic

donderdag 15 mei 2003 @ 10:01:07 #9
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_10442928
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:55 schreef dolledingo het volgende:
ik woon al 15 jaar in grolloo (sinds ik op kamers woon alleen in het weekend), ik kom Harry Muskee regelmatig tegen bij de AH, hij speelt nog een aardig deuntje.. maar voor de rest is het een domme boer.

of is dit offtopic

Dus dat maakt jou een slimme boer
't is ontopic ja...maar of het veel helpt
pi_10444364
Hier is wat meer info,
Cuby & the Blizzards spelen op vrijdag 6 juni, entree ¤15,-- vvk ¤15,-- + ¤3,20.
zaal open 20.00 aanvang 21.00

Hier nog wat op de site staat

quote:
In 2001 is in Grolloo de expositie "Groeten uit Grolloo" te bezichtigen. Meer dan 3000 personen bezochten deze expositie met het thema 'Cuby and the Blizzards'. Het initiatief van de tentoonstelling rond de vermaarde bluesband is afkomstig van de Stichting Behoud Cultureel Erfgoed Harry Muskee. In 2002 tourde Cuby and the Blizzards met groot succes door Zuid-Afrika. 2003 staat het repertoire van Harry Muskee c.s. in teken van de legendarische bluesmuzikant John Lee Hooker.
pi_10446028
Cuby & The Blizzards is zeker een hele goeie band , een van de beste die NL gekend heeft, ik zeg heeft, want de enigste die nog over is van de orginele formatie is de zanger. Ik heb het uiteraard over de tijd dat Herman Brood en Eelco nog wat (ben even zijn achternaam kwijt) er nog bij zaten. Ik ken geen titels van nummers ik ken de muziek, omdat een van de favoriete bands is van mijn ouders is met name van mijn vader. Ik heb mijn naam ook te danken aan de gitarist van de band.

Ik heb weleens een zwart/wit documentaire van ze gezien op t.v., echt lachuh om te zien Herman Brood in zijn jonge jaren, als jullie die nog niket gezien hebben, het is zeker een aanrader. JHe zal em vast wel in de bibliotheek kunnen lenen, en anders komt ie van de zomer misschien wel op de publieke omroep, want 's zomers wordt uiteraard weer van alles herhaald, toen heb ik em ook een keer gezien, hoewel dat wel een jaar of 7, 8 geleden is.

Wel cool om een topic te openen over deze band trouwens.

Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
  donderdag 15 mei 2003 @ 12:47:45 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_10446846
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 12:15 schreef Mr.Tear het volgende:
Cuby & The Blizzards is zeker een hele goeie band , een van de beste die NL gekend heeft, ik zeg heeft, want de enigste die nog over is van de orginele formatie is de zanger. Ik heb het uiteraard over de tijd dat Herman Brood en Eelco nog wat (ben even zijn achternaam kwijt) er nog bij zaten. Ik ken geen titels van nummers ik ken de muziek, omdat een van de favoriete bands is van mijn ouders is met name van mijn vader. Ik heb mijn naam ook te danken aan de gitarist van de band.

Ik heb weleens een zwart/wit documentaire van ze gezien op t.v., echt lachuh om te zien Herman Brood in zijn jonge jaren, als jullie die nog niket gezien hebben, het is zeker een aanrader. JHe zal em vast wel in de bibliotheek kunnen lenen, en anders komt ie van de zomer misschien wel op de publieke omroep, want 's zomers wordt uiteraard weer van alles herhaald, toen heb ik em ook een keer gezien, hoewel dat wel een jaar of 7, 8 geleden is.

Zelf vorig jaar nog herhaald
Ja, ik kon er niets over vinden. Gek..zou iederen op Fok! zo jong zijn
pi_10447580
quote:
Zelf vorig jaar nog herhaald
Ja, ik kon er niets over vinden. Gek..zou iederen op Fok! zo jong zijn
Relate docu he, hoe Brood dan vertelt over de drankproblemen en hijzelf over zijn opiumperiode enz.

Ik weet niet, ik ben zelf ook niet zo overdreven ou, ook uit '81, maar ik ken het via mijn ouders, door mijn naam en door die docu waar je ze ook in ziet spelen en de muziek is gewoon erg goed.
Ik denk juist dat de gemiddelde Fok!ker wat ouder is, juist, maar dat weet ik ook niet zeker.

Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
  vrijdag 16 mei 2003 @ 11:33:03 #14
50637 Bommelsch
Pseudoloog
pi_10469476
quote:

Brood is uit de band gegaan toen de band door begon te breken in Amerika. Ze hebben toen tegen hem gezecht, of je stopt met drugs gebruik of je kunt weggaan. En Brood heeft toen gekozen om uit de band te stappen.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 12:39:34 #15
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_10471000
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 11:33 schreef Bommelsch het volgende:

[..]

Brood is uit de band gegaan toen de band door begon te breken in Amerika. Ze hebben toen tegen hem gezecht, of je stopt met drugs gebruik of je kunt weggaan. En Brood heeft toen gekozen om uit de band te stappen.

Persoonlijk gezien vind ik dat een goede keuze geweest...

Over Herman Brood gesproken: heeft iemand nog ergens de aflevering van Villa Felderhof?

vrijdag 16 mei 2003 @ 13:52:47 #16
50637 Bommelsch
Pseudoloog
pi_10472596
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 12:39 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Voor de band en voor Brood allebei, ja.
Het zou niet goed gaan in de band als Brood erbij was gebleven, zouden ze lang niet zo bekend zijn geworden, en dat zou toch jammer zijn geweest.
En voor Brood, want dan zouden we heel veel dingen van hem gemist moeten hebben.

Eigenlijk is het voor ons dus ook het beste geweest

pi_10479956
Mijn favoriete nummer is toch zeker Distant Smile!!
pi_10480342
quote:
Eelco nog wat (ben even zijn achternaam kwijt)
ff tussendoor, volgens mij hete Eelco aan de achterkant Celling.
. X X X X X L
  zaterdag 17 mei 2003 @ 01:45:28 #19
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_10487130
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:38 schreef thefreezeman het volgende:

[..]

ff tussendoor, volgens mij hete Eelco aan de achterkant Celling.

Bijna goed: Eelco Gelling
pi_10530709
quote:
Een keuze waar geloof ik niemand raar van stond te kijken.
quote:
Voor de band en voor Brood allebei, ja.
Het zou niet goed gaan in de band als Brood erbij was gebleven, zouden ze lang niet zo bekend zijn geworden, en dat zou toch jammer zijn geweest.
En voor Brood, want dan zouden we heel veel dingen van hem gemist moeten hebben.
Eigenlijk is het voor ons dus ook het beste geweest
Als je het zo bekijkt.
quote:
Bijna goed: Eelco Gelling
Yep, dat is 'm. Ik heb hem vorig jaar nog gezien met zijn eigen band op Geinbeat, klein gratis festivalletje in mijn woonplaats, klonk ook wel aardig.
Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
pi_10543897
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 12:39 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Over Herman Brood gesproken: heeft iemand nog ergens de aflevering van Villa Felderhof?

Ik heb die aflevering wel gezien en vond het heeeeel aandoenlijk...
It's in the air tonight
  maandag 19 mei 2003 @ 22:35:33 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_10548786
quote:
Op maandag 19 mei 2003 20:12 schreef Summertime het volgende:

[..]

Ik heb die aflevering wel gezien en vond het heeeeel aandoenlijk...

Ik heb 'm twee keer gezien. Ook nog een keer op zo'n herdenkingsavond op TV. Ik kan hem wel bestellen bij de zender maar volgens mij kostte dat iets van 35 euro ofzo...

Voor de mensen die willen weten wat er zo leuk aan was:

Hij zat samen met Majoor Boszhardt (hoe spellen we dit?) bij Rick Felderhof in zijn villa en op zijn boot.
Het mooie eraan vondt ik het contrast: de onverbeterlijke goed-doenster tegenover de junk die alles deed wat God verboden heeft, waarbij zijn zwaar kinderlijke kant boven komt drijven en zijn 'liefheid'. Hij helpt de Majoor uit het zwembad, ze wordt natuurlijk ook een dagje ouder. De Majoor stopt Herman in bad. Is ze klaar met hem wassen, gaat 'ie zo staan van: zo, en nu nog ff afdrogen majoor! En zich dat als een klein kind laten afdrogen.

Om vervolgends in een andere special te zien dat Herman met zijn revolver uit een rijdende trein staat te schieten

pi_10549220
quote:
Op maandag 19 mei 2003 22:35 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik heb 'm twee keer gezien. Ook nog een keer op zo'n herdenkingsavond op TV. Ik kan hem wel bestellen bij de zender maar volgens mij kostte dat iets van 35 euro ofzo...

Voor de mensen die willen weten wat er zo leuk aan was:

Hij zat samen met Majoor Boszhardt (hoe spellen we dit?) bij Rick Felderhof in zijn villa en op zijn boot.
Het mooie eraan vondt ik het contrast: de onverbeterlijke goed-doenster tegenover de junk die alles deed wat God verboden heeft, waarbij zijn zwaar kinderlijke kant boven komt drijven en zijn 'liefheid'. Hij helpt de Majoor uit het zwembad, ze wordt natuurlijk ook een dagje ouder. De Majoor stopt Herman in bad. Is ze klaar met hem wassen, gaat 'ie zo staan van: zo, en nu nog ff afdrogen majoor! En zich dat als een klein kind laten afdrogen.

Om vervolgends in een andere special te zien dat Herman met zijn revolver uit een rijdende trein staat te schieten

en de manier waarop hij zijn dochter aanbad was ook heel aandoenlijk. Op een of andere manier haalde Majoor Boshardt het goede uit hem naar boven. Het was bijna ontwapenend zo kwetsbaar als hij zivh opstelde.
It's in the air tonight
  woensdag 28 februari 2007 @ 23:03:04 #24
11502 nipeng
The last ride is free
  donderdag 1 maart 2007 @ 09:41:38 #25
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_46798569
Groeten uit Grollo vind ik wat minder. Appelknockers Flophouse vind ik dan wel weer echt heel erg goed. Ik weet alleen niet of ik het bij deze platen moet houden of nog meer albums moet luisteren.

Het ironische is trouwens: Eelco Gelling speelde een aantal jaren nadat ze Herman Brood hadden geloosd bij Golden Earring. Hij werd tijdens een Amerikaanse tournee gedumpt om, jawel, overmatig drugsgebruik
  donderdag 1 maart 2007 @ 11:11:07 #26
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_46800442
Jaaaa
Was dit topic helemaal vergeten!

Van de week nog geluisterd. Heerlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: