Ik snap niet echt op welke regels je doelt maar de regels voor wedstrijden zijn inderdaad erg veranderd maar dat betekent natuurlijk niet dat de worpen veranderd zijn. Gewoon recreatief judo is niet echt aan regels gebonden uiteraardquote:Op maandag 24 januari 2011 00:15 schreef golfer het volgende:
Ik denk er soms als hele bejaarde 1e danner wel eens aan om het weer op te pakken, maar als ik zie hoe er tegenwoordig al die nieuwe regels bij zijn bedacht...neuh..laat toch maar.
Overigens..als je een beetje de cultuur van mijn judo-tijd wilt leren begrijpen moet je het boek Bonita Avenue van Peter Buwalda eens gaan lezen.
vasthouden beenquote:Op maandag 24 januari 2011 10:23 schreef borisz het volgende:
Grootste veranderingen de laatste paar jaar:
- overtime terug brengen naar 3 minuten.
- de Koka afschaffen
- Je mag niet meer aanvallen onder de band, dan is het direct klaar.
Anders nog iets?![]()
Grabbing, diving, tendens om positiever te arbitreren, hansoku make is minder indringend (Afhankelijk van hoe lang geleden golfer gestopt is uiteraard)? Dat zijn toch wel flinke veranderingen.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:23 schreef borisz het volgende:
- de Koka afschaffen
Anders nog iets?![]()
Ik ben met wedstrijdjudo op niveau gestopt in 1973.quote:Op maandag 24 januari 2011 11:36 schreef Tha_T het volgende:
Grabbing, diving, tendens om positiever te arbitreren, hansoku make is minder indringend (Afhankelijk van hoe lang geleden golfer gestopt is uiteraard)? Dat zijn toch wel flinke veranderingen.
bij ons heb je een groep veteranen gehad..quote:Op maandag 24 januari 2011 12:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ben met wedstrijdjudo op niveau gestopt in 1973.
Je mag niet meer iemands been rechtstreeks pakken, tenzij diegene allebei z'n handen aan dezelfde helft van jouw pak vast heeft of als je hem aanvalt en hij stapt weg met z'n been.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:23 schreef borisz het volgende:
- de Koka afschaffen
Anders nog iets?![]()
Ik heb wel 2 goede dojo's in de buurt: Sportschool Nauwelaerts de Agé (van de 2e Nederlandse 10e danner Jaap Nauwelaerts de Agé) en Kenamju van Cor van der Geest.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:44 schreef Olle. het volgende:
bij ons heb je een groep veteranen gehad..
weet niet of je bij jou in de buurt ook zoiets hebtwellicht kun je daarin mee?
ik zou eens bellenquote:Op maandag 24 januari 2011 14:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb wel 2 goede dojo's in de buurt: Sportschool Nauwelaerts de Agé (van de 2e Nederlandse 10e danner Jaap Nauwelaerts de Agé) en Kenamju van Cor van der Geest.
Weet niet of die veteranenjudo hebben. Kan het niet op hun website vinden.
Heb je het dan echt over wedstrijdjudo of gewoon recreatief voor senioren? Dat kan bij Kenamju in elk geval wel.(recreatief)quote:Op maandag 24 januari 2011 14:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb wel 2 goede dojo's in de buurt: Sportschool Nauwelaerts de Agé (van de 2e Nederlandse 10e danner Jaap Nauwelaerts de Agé) en Kenamju van Cor van der Geest.
Weet niet of die veteranenjudo hebben. Kan het niet op hun website vinden.
Nee, geen wedstrijdjudo meer voor mij. gewoon recreatief weer een beetje sparren met ouwe mannen.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Heb je het dan echt over wedstrijdjudo of gewoon recreatief voor senioren? Dat kan bij Kenamju in elk geval wel.(recreatief)
Op de website staat in elk geval dat dát kan. Hebben wij hier ook, overigens. Vrij grote club senioren én er is nog een clubje écht oude mannen op de dinsdagochtend (de oudste is 82, geloof ik). Wel leuk.... m'n leraar is tijdens de laatste Kagami Biraki geridderd wegens z'n judoverdiensten. Ook leuk om dat eens mee te maken.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, geen wedstrijdjudo meer voor mij. gewoon recreatief weer een beetje sparren met ouwe mannen.
Ik ga binnenkort wel eens informeren en zal wel weer alles opnieuw moeten leren na al die tijd.
Richard de Bijl is jouw leraar? Die is iig laatst geridderd tijdens Kagami Biraki. Daar heb ik nog een leuke stage van gehad in Roermondquote:Op maandag 24 januari 2011 14:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Op de website staat in elk geval dat dát kan. Hebben wij hier ook, overigens. Vrij grote club senioren én er is nog een clubje écht oude mannen op de dinsdagochtend (de oudste is 82, geloof ik). Wel leuk.... m'n leraar is tijdens de laatste Kagami Biraki geridderd wegens z'n judoverdiensten. Ook leuk om dat eens mee te maken.
quote:Op maandag 24 januari 2011 15:15 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Richard de Bijl is jouw leraar? Die is iig laatst geridderd tijdens Kagami Biraki. Daar heb ik nog een leuke stage van gehad in Roermond
Absoluut. Ik weet niet hoe zijn lessen zijn maar op de stage liet hij een paar heerlijke ne-waza technieken zien. Ik ben geen fan van ne-waza maar dat was toch wel erg leuk om te doenquote:
Zitten ook een boel dingen in die tegenwoordig uitsluiting zouden betekenenquote:Op maandag 24 januari 2011 19:34 schreef Neo-Mullen het volgende:
Knap staaltje judo wat je hier ziet
Serieusquote:Op maandag 24 januari 2011 23:47 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Zitten ook een boel dingen in die tegenwoordig uitsluiting zouden betekenen
[/scheidsrechter]
Of een levenslange beademing aan een machine.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:19 schreef Tha_T het volgende:
De tweede techniek op 17 sec. bijvoorbeeld is al een beetje zozo. Is overigens wel maar uitsluiting voor 1 wedstrijd en niet voor het complete toernooi
Ja inderdaad, die knalt wel heel hard bovenop de torso van die anderquote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:19 schreef Tha_T het volgende:
De tweede techniek op 17 sec. bijvoorbeeld is al een beetje zozo. Is overigens wel maar uitsluiting voor 1 wedstrijd en niet voor het complete toernooi
De Kata-Guruma mag in wedstrijden in ieder geval niet meer als directe aanvalquote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:31 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ja inderdaad, die knalt wel heel hard bovenop de torso van die ander
Trouwens op 1:17 heb je die rare worp (wat ik nog niet eerder heb geoefend) en daar moet je toch wel bij het been pakken? Ik lees ff verder terug dat dat niet meer mag. Mag je die worp dus niet meer uitoefenen?
Judoka's op dat niveau qua vallen natuurlijk ook wel wat gewend op zich maar idd je kan heel erg verkeerd terecht komen. Een van de redenen waarom dat diving zo afgestraft wordt is gewoon om dat het keigevaarlijk is. Zowel voor uke als voor tori (minder voor uke maar het kan altijd verkeerd ganquote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Of een levenslange beademing aan een machine.
band zeg lang niet altijd watquote:Op maandag 31 januari 2011 21:13 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vandaag dus gekeken. Eerste wat me opviel is het aantal zwarte banders... zo'n 70% dus
Verder 3 bruine banders en eentje met groen. Ik heb dus ook groen dus ik kom daar gelijk als minst ervarene judoka binnen
Trainingen gaan er hard en serieus aan toe, iets waar ik wel blij mee ben, want mijn vroegere trainingen vielen vaak best tegen.
Band en judopak zijn geregeld en vrijdag kan ik beginnen
Dat inderdaad. Bij ons heb je dat ook: 70% danhouders en verder alles van wit t/m bruin. Maar alle danhouders zijn dan ook bereid (en dat wordt ook van ze verwacht) om jou geduldig uit te leggen dat je dieper door je knieën moet zakken of dat je je been net iets anders moet houden, omdat je worp niet lekker loopt. Het ligt ook een beetje aan de sfeer in de dojo, denk ik.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:07 schreef Olle. het volgende:
[..]
band zeg lang niet altijd wat![]()
ik zou zeggen, zegt eerder niets als je je kennis niet toepast.
Je kunt er vervolgens wel veel van leren.
succes bij je training!
Dat een band niet alles zegt begrijp ik. Maar het betekent wel dat zij veel meer worpen en technieken beheersen. Heb aan de sensei gevraagd of dat een probleem is, maar daar werd uiteraard rekening mee gehouden.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:07 schreef Olle. het volgende:
[..]
band zeg lang niet altijd wat![]()
ik zou zeggen, zegt eerder niets als je je kennis niet toepast.
Je kunt er vervolgens wel veel van leren.
succes bij je training!
Ja bizar inderdaad. Doe dan gewoon een andere tactiek en verras haar op de Spelen (zou al vreemd zijn, maar dit gaat helemaal ver).quote:Op zondag 6 februari 2011 18:43 schreef franklop het volgende:
Vind het wel een heel aparte keuze van Edith Bosch om niet meer tegen die francaise te judoën.. maar goed olympische nomitatie is al binnen, dus ze hoeft niks te vrezen als ze haar telkens vroeg loot
Afspraak is Afspraak met het oog op Londenquote:Op zondag 6 februari 2011 18:43 schreef franklop het volgende:
Vind het wel een heel aparte keuze van Edith Bosch om niet meer tegen die francaise te judoën.. maar goed olympische nomitatie is al binnen, dus ze hoeft niks te vrezen als ze haar telkens vroeg loot
Denk het wel ja, maar de Harai Goshi lukt dan wel weer goed, maar dan veeg je ook beide benen weg. Volgens mij ook veel effectiever in een gevecht. Net als Tai otoshi.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:41 schreef -Menn0- het volgende:
Dan doe je denk ik te weinig met je heupen of meer sturenHet is natuurlijk niet de bedoeling dat je alleen maar met jouw been tegen zijn/haar been aan knalt
Ja en omdat je beide benen pakt gebruik je automatisch meer je heupenquote:Op maandag 14 februari 2011 23:46 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Denk het wel ja, maar de Harai Goshi lukt dan wel weer goed, maar dan veeg je ook beide benen weg.
Hmm meer oefenen dan. Zelfde reden warom Uki goshi ook minder goed lukt dan O goshi volgens mij.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:49 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ja en omdat je beide benen pakt gebruik je automatisch meer je heupen
Uilenhoed moet EK judo missenquote:Carola Uilenhoed zal het EK judo in april in Istanbul aan zich voorbij moeten laten gaan. De Nederlandse judoka heeft een elleboogblessure en staat zeker drie maanden aan de kant.
Begin deze maand bij wedstrijden in Parijs scheurde Uilenhoed de laterale band van haar elleboog af. De mediale band scheurde in. Inmiddels is de elleboog in het gips gezet. Mocht over twee weken blijken dat de laterale band niet uit zichzelf aangroeit dan moet Uilenhoed onder het mes. In dat laatste geval staat ze een half jaar aan de kant.
Komen ze zoveel voor dan? Ik ben namelijk nogal bang voor pijnquote:
Of ze veel voorkomen weet ik niet. Weet alleen dat ze kut zijn! Heb er zelf ook nog steeds last van...quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Komen ze zoveel voor dan? Ik ben namelijk nogal bang voor pijnMaargoed, ik moet nu enkele weken rust houden.
Kutschouder, kan nauwelijks slapen
Vertel, watskeburtquote:Op woensdag 23 februari 2011 17:06 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Of ze veel voorkomen weet ik niet. Weet alleen dat ze kut zijn! Heb er zelf ook nog steeds last van...
quote:VIENNA - The Austrian judo federation says former Olympic judo silver medalist Claudia Heill of Austria has committed suicide by jumping out of a sixth-story window in central Vienna. She was 29.
The federation said in a statement that "nobody could foresee this act of desperation." It did not provide further details.
Federation president Hans Paul Kutschera told national broadcaster ORF on Thursday that Heill "was a very active person. Everyone who knew her is devastated."
Dat lijkt er meer op.quote:Op zondag 8 mei 2011 16:25 schreef borisz het volgende:
2x goud en 6x Brons in Baku. Eerste toernooi voor de volle kwalificatiepunten. Toernooi niet heel sterk bezet maar toch de punten tellen wel. De internationale eis voor Londen: Top22/14(heren/dames) op de geschoonde ranking(Max 1 per land per categorie) is direct gekwalificeerd.
Goud voor Henk Grol en Edith Bosch. Daarnaast Brons voor Dex Elmont en de dames Bolder, Ente, Stam, van Emden en Verkerk.
Jaquote:Op zondag 8 mei 2011 17:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat lijkt er meer op.
Mogen op de OS maar max 1 per land per categorie?
Gestopt. Ongeveer gelijk met Willem Ruska.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wil trouwens wel weten wie er van jullie nog steeds judo doet, welke kyu/dan jullie hebben en hoelang jullie al aan judo doen
1e Kyu met een kleine 8 jaar aan ervaring. Nu aan het trainen voor de 1e dan en ook actief scheidsrechterquote:Op maandag 9 mei 2011 21:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wil trouwens wel weten wie er van jullie nog steeds judo doet, welke kyu/dan jullie hebben en hoelang jullie al aan judo doen
of je hebt er 1 over mogen slagen ivm je leeftijdquote:Op maandag 16 mei 2011 21:03 schreef Neo-Mullen het volgende:
Heb zelf van mijn 9e tot 12e judo gedaan en ben toen tot groene band gekomen. Ben op 12jarige leeftijd gestopt.
In februari (toen 20jr) dit jaar verder gegaan met groen en blijkbaar heb ik het erg goed opgepakt, want ik ben vandaag vervroegd voor bruin op gegaan en heb het gehaald en daarmee blauw overgeslagen
Dat kan zeker ook het geval zijn, maar je zult toch ook een stukje niveau moeten laten zien om bruine band waardig te zijn denk ikquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:41 schreef Olle. het volgende:
[..]
of je hebt er 1 over mogen slagen ivm je leeftijd
ligt gewoon aan wat je doel is met het behalen van je band e.d.
mja ach ik heb zelf 9 jaar ofzo met bruin rond gelopen, ik vind het prima . de kwaliteit op wedstrijden was hoog genoeg.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:45 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Dat kan zeker ook het geval zijn, maar je zult toch ook een stukje niveau moeten laten zien om bruine band waardig te zijn denk ik
Jammer dat ik van mijn 9e t/m 12e bij een vereniging zat die niet aan judopaspoorten deden
Heb er dit jaar dus eentje aangevraagd en kan dus pas op z'n vroegst in 2013 voor mijn 1e dan opgaan.
Maarja, met die kata's heb je ook meer dan genoeg aan je hoofd denk ik
Ik vloer d'r met een de ashi baraiquote:Op zondag 29 mei 2011 17:29 schreef borisz het volgende:
Edith Bosch pakt weer goud. Dit keer in Moskou dus.
quote:HAARLEM De Haarlemse Stichting Topjudo Kenamju zal dit jaar niet meedoen aan het Europacuptoernooi op 22 oktober in het Franse Levallois.
Door een administratieve blunder op het bureau van de Judobond Nederland (JBN) is namelijk verzuimd om op tijd de inschrijving van het mannen- en vrouwenteam rond te maken bij de Europese Bond EJU. Hoewel de JBN om dispensatie heeft gevraagd, liet de EJU weten niet te zullen ingaan op dit verzoek.
Kenamju had zich in eerste instantie kandidaat gesteld voor de organisatie van het toernooi, maar zag hiervan uiteindelijk af omdat de financiële risico's te groot waren. Bovendien bleek dat - terwijl de bidprocedure nog liep - de EJU het toernooi al had 'verkocht' aan Levallois.
Stichtingsvoorzitter Wim van de Zwaag van Kenamju is verbijsterd: "Eerst die bidprocedure en nu dit. Ondanks dat het evenement sportief gezien niet zo goed uitkomt op de overvolle kalender, hadden we heel graag meegedaan met twee sterke teams.''
Als je het topic even doorleest zie je dat het hier wel degelijk ook regelmatig gaat over eigen ervaringen van judo-beoefende Fok!ers.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:33 schreef Neo-Mullen het volgende:
Jammer dat het hier alleen gaat over judo als topsport en niet over de ervaringen die Fok!kers zelf hebben met de sport
Laatste 4 maanden weinig van gezien. Ervaringen van jaren terug vind ik minder interessantquote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Als je het topic even doorleest zie je dat het hier wel degelijk ook regelmatig gaat over eigen ervaringen van judo-beoefende Fok!ers.
Als je je verleden kent ben je beter voorbereid op de toekomst dus begin toch maar bij het beginquote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:33 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Laatste 4 maanden weinig van gezien. Ervaringen van jaren terug vind ik minder interessant.
Kodokan of Busen? Kata lopen blijft iig niet mijn favoriete bezigheid maar als je geen wedstrijdjudoka bent moet je wel helaasquote:Anyway, vanavond voor het eerst de nage no kata oefenen. Zal wat worden
Train nu in Kerkrade, heb maar 1 keer de kata gelopen en dat was busen. Nu ga ik waarschijnlijk naar een vereniging in Den Bosch waar ze Kodokan doen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:09 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Als je je verleden kent ben je beter voorbereid op de toekomst dus begin toch maar bij het begin
[..]
Kodokan of Busen? Kata lopen blijft iig niet mijn favoriete bezigheid maar als je geen wedstrijdjudoka bent moet je wel helaas
Wat zijn de grote verschillen? Geen idee maar je moet het zoeken in de voetplaatsing en dergelijke. Dat verschil merk je alleen in de kata's. Een training zal er wel altijd ongeveer hetzelfde uitzien.quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Train nu in Kerkrade, heb maar 1 keer de kata gelopen en dat was busen. Nu ga ik waarschijnlijk naar een vereniging in Den Bosch waar ze Kodokan doen.
Wat zijn de grote verschillen? En is dat alleen bij kata's, of ook in de rest van de manier van trainen?
Mooie opsteker na de blessure, waardoor ze het WK moest missen, en verliezen van de Olympisch kampioen achquote:GP Abu Dhabi: Juul Franssen (-57 kg) verliest in de golden score van Giulia Quintavalle (ITA). Zilver voor Franssen, een mooie opsteker!
Zeker ook een mooie opsteker, want ze heeft nog flink wat punten voor de olympische ranglijst nodig om voor Nederland een startplek te bemachtigen in deze categorie.quote:Op zondag 16 oktober 2011 17:34 schreef borisz het volgende:
[..]
Mooie opsteker na de blessure en verliezen van de Olympisch kampioen ach.
Omdat interne bloedingen nogal lastig stelpen en blauwe plekken a: nogal snel op kunnen komen en b: nogal lang kunnen blijven. Contactsporten worden vaak afgeraden, maar ik wil gewoon een afweging kunnen maken, afhankelijk van, bijvoorbeeld, de bloedwaardes (INR) die veilig voor me zouden zijn.quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:33 schreef golfer het volgende:
Waarom zou je met bloedverdunners niet kunnen/mogen judoën
Niet Vuijsters, maar Verbijquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:30 schreef borisz het volgende:
Dag 3, de zware categorieën. Halve finales voor Verkerk, Grol & Vuijsters.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |