quote:VIENNA - The Austrian judo federation says former Olympic judo silver medalist Claudia Heill of Austria has committed suicide by jumping out of a sixth-story window in central Vienna. She was 29.
The federation said in a statement that "nobody could foresee this act of desperation." It did not provide further details.
Federation president Hans Paul Kutschera told national broadcaster ORF on Thursday that Heill "was a very active person. Everyone who knew her is devastated."
Dat lijkt er meer op.quote:Op zondag 8 mei 2011 16:25 schreef borisz het volgende:
2x goud en 6x Brons in Baku. Eerste toernooi voor de volle kwalificatiepunten. Toernooi niet heel sterk bezet maar toch de punten tellen wel. De internationale eis voor Londen: Top22/14(heren/dames) op de geschoonde ranking(Max 1 per land per categorie) is direct gekwalificeerd.
Goud voor Henk Grol en Edith Bosch. Daarnaast Brons voor Dex Elmont en de dames Bolder, Ente, Stam, van Emden en Verkerk.
Jaquote:Op zondag 8 mei 2011 17:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat lijkt er meer op.
Mogen op de OS maar max 1 per land per categorie?
Gestopt. Ongeveer gelijk met Willem Ruska.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wil trouwens wel weten wie er van jullie nog steeds judo doet, welke kyu/dan jullie hebben en hoelang jullie al aan judo doen
1e Kyu met een kleine 8 jaar aan ervaring. Nu aan het trainen voor de 1e dan en ook actief scheidsrechterquote:Op maandag 9 mei 2011 21:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wil trouwens wel weten wie er van jullie nog steeds judo doet, welke kyu/dan jullie hebben en hoelang jullie al aan judo doen
of je hebt er 1 over mogen slagen ivm je leeftijdquote:Op maandag 16 mei 2011 21:03 schreef Neo-Mullen het volgende:
Heb zelf van mijn 9e tot 12e judo gedaan en ben toen tot groene band gekomen. Ben op 12jarige leeftijd gestopt.
In februari (toen 20jr) dit jaar verder gegaan met groen en blijkbaar heb ik het erg goed opgepakt, want ik ben vandaag vervroegd voor bruin op gegaan en heb het gehaald en daarmee blauw overgeslagen
Dat kan zeker ook het geval zijn, maar je zult toch ook een stukje niveau moeten laten zien om bruine band waardig te zijn denk ikquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:41 schreef Olle. het volgende:
[..]
of je hebt er 1 over mogen slagen ivm je leeftijd
ligt gewoon aan wat je doel is met het behalen van je band e.d.
mja ach ik heb zelf 9 jaar ofzo met bruin rond gelopen, ik vind het prima . de kwaliteit op wedstrijden was hoog genoeg.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:45 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Dat kan zeker ook het geval zijn, maar je zult toch ook een stukje niveau moeten laten zien om bruine band waardig te zijn denk ik
Jammer dat ik van mijn 9e t/m 12e bij een vereniging zat die niet aan judopaspoorten deden
Heb er dit jaar dus eentje aangevraagd en kan dus pas op z'n vroegst in 2013 voor mijn 1e dan opgaan.
Maarja, met die kata's heb je ook meer dan genoeg aan je hoofd denk ik
Ik vloer d'r met een de ashi baraiquote:Op zondag 29 mei 2011 17:29 schreef borisz het volgende:
Edith Bosch pakt weer goud. Dit keer in Moskou dus.
quote:HAARLEM De Haarlemse Stichting Topjudo Kenamju zal dit jaar niet meedoen aan het Europacuptoernooi op 22 oktober in het Franse Levallois.
Door een administratieve blunder op het bureau van de Judobond Nederland (JBN) is namelijk verzuimd om op tijd de inschrijving van het mannen- en vrouwenteam rond te maken bij de Europese Bond EJU. Hoewel de JBN om dispensatie heeft gevraagd, liet de EJU weten niet te zullen ingaan op dit verzoek.
Kenamju had zich in eerste instantie kandidaat gesteld voor de organisatie van het toernooi, maar zag hiervan uiteindelijk af omdat de financiële risico's te groot waren. Bovendien bleek dat - terwijl de bidprocedure nog liep - de EJU het toernooi al had 'verkocht' aan Levallois.
Stichtingsvoorzitter Wim van de Zwaag van Kenamju is verbijsterd: "Eerst die bidprocedure en nu dit. Ondanks dat het evenement sportief gezien niet zo goed uitkomt op de overvolle kalender, hadden we heel graag meegedaan met twee sterke teams.''
Als je het topic even doorleest zie je dat het hier wel degelijk ook regelmatig gaat over eigen ervaringen van judo-beoefende Fok!ers.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:33 schreef Neo-Mullen het volgende:
Jammer dat het hier alleen gaat over judo als topsport en niet over de ervaringen die Fok!kers zelf hebben met de sport
Laatste 4 maanden weinig van gezien. Ervaringen van jaren terug vind ik minder interessantquote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Als je het topic even doorleest zie je dat het hier wel degelijk ook regelmatig gaat over eigen ervaringen van judo-beoefende Fok!ers.
Als je je verleden kent ben je beter voorbereid op de toekomst dus begin toch maar bij het beginquote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:33 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Laatste 4 maanden weinig van gezien. Ervaringen van jaren terug vind ik minder interessant.
Kodokan of Busen? Kata lopen blijft iig niet mijn favoriete bezigheid maar als je geen wedstrijdjudoka bent moet je wel helaasquote:Anyway, vanavond voor het eerst de nage no kata oefenen. Zal wat worden
Train nu in Kerkrade, heb maar 1 keer de kata gelopen en dat was busen. Nu ga ik waarschijnlijk naar een vereniging in Den Bosch waar ze Kodokan doen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:09 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Als je je verleden kent ben je beter voorbereid op de toekomst dus begin toch maar bij het begin
[..]
Kodokan of Busen? Kata lopen blijft iig niet mijn favoriete bezigheid maar als je geen wedstrijdjudoka bent moet je wel helaas
Wat zijn de grote verschillen? Geen idee maar je moet het zoeken in de voetplaatsing en dergelijke. Dat verschil merk je alleen in de kata's. Een training zal er wel altijd ongeveer hetzelfde uitzien.quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Train nu in Kerkrade, heb maar 1 keer de kata gelopen en dat was busen. Nu ga ik waarschijnlijk naar een vereniging in Den Bosch waar ze Kodokan doen.
Wat zijn de grote verschillen? En is dat alleen bij kata's, of ook in de rest van de manier van trainen?
Mooie opsteker na de blessure, waardoor ze het WK moest missen, en verliezen van de Olympisch kampioen achquote:GP Abu Dhabi: Juul Franssen (-57 kg) verliest in de golden score van Giulia Quintavalle (ITA). Zilver voor Franssen, een mooie opsteker!
Zeker ook een mooie opsteker, want ze heeft nog flink wat punten voor de olympische ranglijst nodig om voor Nederland een startplek te bemachtigen in deze categorie.quote:Op zondag 16 oktober 2011 17:34 schreef borisz het volgende:
[..]
Mooie opsteker na de blessure en verliezen van de Olympisch kampioen ach.
Omdat interne bloedingen nogal lastig stelpen en blauwe plekken a: nogal snel op kunnen komen en b: nogal lang kunnen blijven. Contactsporten worden vaak afgeraden, maar ik wil gewoon een afweging kunnen maken, afhankelijk van, bijvoorbeeld, de bloedwaardes (INR) die veilig voor me zouden zijn.quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:33 schreef golfer het volgende:
Waarom zou je met bloedverdunners niet kunnen/mogen judoën
Niet Vuijsters, maar Verbijquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:30 schreef borisz het volgende:
Dag 3, de zware categorieën. Halve finales voor Verkerk, Grol & Vuijsters.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |