band zeg lang niet altijd watquote:Op maandag 31 januari 2011 21:13 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vandaag dus gekeken. Eerste wat me opviel is het aantal zwarte banders... zo'n 70% dus
Verder 3 bruine banders en eentje met groen. Ik heb dus ook groen dus ik kom daar gelijk als minst ervarene judoka binnen
Trainingen gaan er hard en serieus aan toe, iets waar ik wel blij mee ben, want mijn vroegere trainingen vielen vaak best tegen.
Band en judopak zijn geregeld en vrijdag kan ik beginnen
Dat inderdaad. Bij ons heb je dat ook: 70% danhouders en verder alles van wit t/m bruin. Maar alle danhouders zijn dan ook bereid (en dat wordt ook van ze verwacht) om jou geduldig uit te leggen dat je dieper door je knieën moet zakken of dat je je been net iets anders moet houden, omdat je worp niet lekker loopt. Het ligt ook een beetje aan de sfeer in de dojo, denk ik.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:07 schreef Olle. het volgende:
[..]
band zeg lang niet altijd wat![]()
ik zou zeggen, zegt eerder niets als je je kennis niet toepast.
Je kunt er vervolgens wel veel van leren.
succes bij je training!
Dat een band niet alles zegt begrijp ik. Maar het betekent wel dat zij veel meer worpen en technieken beheersen. Heb aan de sensei gevraagd of dat een probleem is, maar daar werd uiteraard rekening mee gehouden.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:07 schreef Olle. het volgende:
[..]
band zeg lang niet altijd wat![]()
ik zou zeggen, zegt eerder niets als je je kennis niet toepast.
Je kunt er vervolgens wel veel van leren.
succes bij je training!
Ja bizar inderdaad. Doe dan gewoon een andere tactiek en verras haar op de Spelen (zou al vreemd zijn, maar dit gaat helemaal ver).quote:Op zondag 6 februari 2011 18:43 schreef franklop het volgende:
Vind het wel een heel aparte keuze van Edith Bosch om niet meer tegen die francaise te judoën.. maar goed olympische nomitatie is al binnen, dus ze hoeft niks te vrezen als ze haar telkens vroeg loot
Afspraak is Afspraak met het oog op Londenquote:Op zondag 6 februari 2011 18:43 schreef franklop het volgende:
Vind het wel een heel aparte keuze van Edith Bosch om niet meer tegen die francaise te judoën.. maar goed olympische nomitatie is al binnen, dus ze hoeft niks te vrezen als ze haar telkens vroeg loot
Denk het wel ja, maar de Harai Goshi lukt dan wel weer goed, maar dan veeg je ook beide benen weg. Volgens mij ook veel effectiever in een gevecht. Net als Tai otoshi.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:41 schreef -Menn0- het volgende:
Dan doe je denk ik te weinig met je heupen of meer sturenHet is natuurlijk niet de bedoeling dat je alleen maar met jouw been tegen zijn/haar been aan knalt
Ja en omdat je beide benen pakt gebruik je automatisch meer je heupenquote:Op maandag 14 februari 2011 23:46 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Denk het wel ja, maar de Harai Goshi lukt dan wel weer goed, maar dan veeg je ook beide benen weg.
Hmm meer oefenen dan. Zelfde reden warom Uki goshi ook minder goed lukt dan O goshi volgens mij.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:49 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ja en omdat je beide benen pakt gebruik je automatisch meer je heupen
Uilenhoed moet EK judo missenquote:Carola Uilenhoed zal het EK judo in april in Istanbul aan zich voorbij moeten laten gaan. De Nederlandse judoka heeft een elleboogblessure en staat zeker drie maanden aan de kant.
Begin deze maand bij wedstrijden in Parijs scheurde Uilenhoed de laterale band van haar elleboog af. De mediale band scheurde in. Inmiddels is de elleboog in het gips gezet. Mocht over twee weken blijken dat de laterale band niet uit zichzelf aangroeit dan moet Uilenhoed onder het mes. In dat laatste geval staat ze een half jaar aan de kant.
Komen ze zoveel voor dan? Ik ben namelijk nogal bang voor pijnquote:
Of ze veel voorkomen weet ik niet. Weet alleen dat ze kut zijn! Heb er zelf ook nog steeds last van...quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Komen ze zoveel voor dan? Ik ben namelijk nogal bang voor pijnMaargoed, ik moet nu enkele weken rust houden.
Kutschouder, kan nauwelijks slapen
Vertel, watskeburtquote:Op woensdag 23 februari 2011 17:06 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Of ze veel voorkomen weet ik niet. Weet alleen dat ze kut zijn! Heb er zelf ook nog steeds last van...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |