abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 januari 2011 @ 00:15:12 #201
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_91781056
Ik denk er soms als hele bejaarde 1e danner wel eens aan om het weer op te pakken, maar als ik zie hoe er tegenwoordig al die nieuwe regels bij zijn bedacht...neuh..laat toch maar.

Overigens..als je een beetje de cultuur van mijn judo-tijd wilt leren begrijpen moet je het boek Bonita Avenue van Peter Buwalda eens gaan lezen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_91781446
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:05 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, met die Kata's worden wij hier zo'n beetje doodgegooid (no pun intended :P ). De leraar is trainer van de kernploeg...

Maar wel gaaf om weer te beginnen, toch? :)
Absoluut, ik ga morgen kijken bij de vereniging waar ik me nu wil aanmelden (wat groter en professionelere vereniging) en als het bevalt kan ik vrijdag al beginnen. Alleen nog even zienw aar ik een judopak aanschaf :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91787920
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:15 schreef golfer het volgende:
Ik denk er soms als hele bejaarde 1e danner wel eens aan om het weer op te pakken, maar als ik zie hoe er tegenwoordig al die nieuwe regels bij zijn bedacht...neuh..laat toch maar.

Overigens..als je een beetje de cultuur van mijn judo-tijd wilt leren begrijpen moet je het boek Bonita Avenue van Peter Buwalda eens gaan lezen.
Ik snap niet echt op welke regels je doelt maar de regels voor wedstrijden zijn inderdaad erg veranderd maar dat betekent natuurlijk niet dat de worpen veranderd zijn. Gewoon recreatief judo is niet echt aan regels gebonden uiteraard ;)

Ikzelf doe nu bij de JBN de opleiding tot scheidsrechter C-licentie. Best leuk moet ik zeggen :)
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 januari 2011 @ 10:23:59 #204
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_91788417
Grootste veranderingen de laatste paar jaar:
- overtime terug brengen naar 3 minuten.
- de Koka afschaffen
- Je mag niet meer aanvallen onder de band, dan is het direct klaar.

Anders nog iets? :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 24 januari 2011 @ 11:18:25 #205
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_91790182
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:23 schreef borisz het volgende:
- de Koka afschaffen

vasthouden been :)
A man's got to do what a man's got to do
pi_91790769
quote:
- de Koka afschaffen

Grabbing, diving, tendens om positiever te arbitreren, hansoku make is minder indringend (Afhankelijk van hoe lang geleden golfer gestopt is uiteraard)? Dat zijn toch wel flinke veranderingen.
  maandag 24 januari 2011 @ 12:55:59 #207
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_91793620
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:36 schreef Tha_T het volgende:

Grabbing, diving, tendens om positiever te arbitreren, hansoku make is minder indringend (Afhankelijk van hoe lang geleden golfer gestopt is uiteraard)? Dat zijn toch wel flinke veranderingen.
Ik ben met wedstrijdjudo op niveau gestopt in 1973. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 24 januari 2011 @ 13:44:14 #208
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_91795749
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:55 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik ben met wedstrijdjudo op niveau gestopt in 1973. ;)
bij ons heb je een groep veteranen gehad..
weet niet of je bij jou in de buurt ook zoiets hebt :) wellicht kun je daarin mee?
pi_91795858
quote:
- de Koka afschaffen

Je mag niet meer iemands been rechtstreeks pakken, tenzij diegene allebei z'n handen aan dezelfde helft van jouw pak vast heeft of als je hem aanvalt en hij stapt weg met z'n been.
Best een kutregel, want het is een enorm grijs gebied....
  maandag 24 januari 2011 @ 14:05:50 #210
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_91796779
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:44 schreef Olle. het volgende:

bij ons heb je een groep veteranen gehad..
weet niet of je bij jou in de buurt ook zoiets hebt :) wellicht kun je daarin mee?
Ik heb wel 2 goede dojo's in de buurt: Sportschool Nauwelaerts de Agé (van de 2e Nederlandse 10e danner Jaap Nauwelaerts de Agé) en Kenamju van Cor van der Geest.
Weet niet of die veteranenjudo hebben. Kan het niet op hun website vinden.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 24 januari 2011 @ 14:11:12 #211
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_91797012
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:05 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik heb wel 2 goede dojo's in de buurt: Sportschool Nauwelaerts de Agé (van de 2e Nederlandse 10e danner Jaap Nauwelaerts de Agé) en Kenamju van Cor van der Geest.
ik zou eens bellen :)
pi_91797198
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:05 schreef golfer het volgende:

[..]

Heb je het dan echt over wedstrijdjudo of gewoon recreatief voor senioren? Dat kan bij Kenamju in elk geval wel.(recreatief)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 24 januari 2011 @ 14:46:26 #213
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_91798624
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:15 schreef Five_Horizons het volgende:

Heb je het dan echt over wedstrijdjudo of gewoon recreatief voor senioren? Dat kan bij Kenamju in elk geval wel.(recreatief)
Nee, geen wedstrijdjudo meer voor mij. gewoon recreatief weer een beetje sparren met ouwe mannen.
Ik ga binnenkort wel eens informeren en zal wel weer alles opnieuw moeten leren na al die tijd.
Poef.....gone! ©golfer
pi_91798799
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:46 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee, geen wedstrijdjudo meer voor mij. gewoon recreatief weer een beetje sparren met ouwe mannen.
Ik ga binnenkort wel eens informeren en zal wel weer alles opnieuw moeten leren na al die tijd.
Op de website staat in elk geval dat dát kan. Hebben wij hier ook, overigens. Vrij grote club senioren én er is nog een clubje écht oude mannen op de dinsdagochtend (de oudste is 82, geloof ik). Wel leuk.... m'n leraar is tijdens de laatste Kagami Biraki geridderd wegens z'n judoverdiensten. Ook leuk om dat eens mee te maken.
pi_91800052
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:50 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Op de website staat in elk geval dat dát kan. Hebben wij hier ook, overigens. Vrij grote club senioren én er is nog een clubje écht oude mannen op de dinsdagochtend (de oudste is 82, geloof ik). Wel leuk.... m'n leraar is tijdens de laatste Kagami Biraki geridderd wegens z'n judoverdiensten. Ook leuk om dat eens mee te maken.
Richard de Bijl is jouw leraar? Die is iig laatst geridderd tijdens Kagami Biraki. Daar heb ik nog een leuke stage van gehad in Roermond ^O^
pi_91800099
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:15 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Richard de Bijl is jouw leraar? Die is iig laatst geridderd tijdens Kagami Biraki. Daar heb ik nog een leuke stage van gehad in Roermond ^O^
:Y Geweldige vent. :)
pi_91800192
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

:Y Geweldige vent. :)
Absoluut. Ik weet niet hoe zijn lessen zijn maar op de stage liet hij een paar heerlijke ne-waza technieken zien. Ik ben geen fan van ne-waza maar dat was toch wel erg leuk om te doen :Y ^O^
pi_91813426
Knap staaltje judo wat je hier ziet :o
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91829358
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:34 schreef Neo-Mullen het volgende:
Knap staaltje judo wat je hier ziet :o
Zitten ook een boel dingen in die tegenwoordig uitsluiting zouden betekenen
[/scheidsrechter]

:P
pi_91829474
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:47 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Zitten ook een boel dingen in die tegenwoordig uitsluiting zouden betekenen
[/scheidsrechter]

:P
Serieus :D? Zoals welke dingen?
Soms gaat het wel heel hard in die scene's ja. Kan niet goed zijn :')
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91831026
De tweede techniek op 17 sec. bijvoorbeeld is al een beetje zozo. Is overigens wel maar uitsluiting voor 1 wedstrijd en niet voor het complete toernooi :P
  dinsdag 25 januari 2011 @ 00:24:36 #222
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_91831277
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:19 schreef Tha_T het volgende:
De tweede techniek op 17 sec. bijvoorbeeld is al een beetje zozo. Is overigens wel maar uitsluiting voor 1 wedstrijd en niet voor het complete toernooi :P
Of een levenslange beademing aan een machine. ;)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 25 januari 2011 @ 00:25:29 #223
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_91831313
In mijn tijd met Ruska enzo deden we daar trouwens niet zo moeilijk over. :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_91831530
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:19 schreef Tha_T het volgende:
Ja inderdaad, die knalt wel heel hard bovenop de torso van die ander :')
Trouwens op 1:17 heb je die rare worp (wat ik nog niet eerder heb geoefend) en daar moet je toch wel bij het been pakken? Ik lees ff verder terug dat dat niet meer mag. Mag je die worp dus niet meer uitoefenen?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91832998
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:31 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ja inderdaad, die knalt wel heel hard bovenop de torso van die ander :')
Trouwens op 1:17 heb je die rare worp (wat ik nog niet eerder heb geoefend) en daar moet je toch wel bij het been pakken? Ik lees ff verder terug dat dat niet meer mag. Mag je die worp dus niet meer uitoefenen?
De Kata-Guruma mag in wedstrijden in ieder geval niet meer als directe aanval :). Staat je vrij om dat uiteraard in je eigen dojo te oefenen maar op een wedstrijd mag hij gewoon niet.

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:24 schreef golfer het volgende:

[..]

Of een levenslange beademing aan een machine. ;)
Judoka's op dat niveau qua vallen natuurlijk ook wel wat gewend op zich maar idd je kan heel erg verkeerd terecht komen. Een van de redenen waarom dat diving zo afgestraft wordt is gewoon om dat het keigevaarlijk is. Zowel voor uke als voor tori (minder voor uke maar het kan altijd verkeerd gan ;) )
pi_92097456
Morgen ga ik kijken bij de vereniging waar ik waarschijnlijk verder ga na een 8-jarige stop :)
Ik schijn met mijn groene band door te mogen gaan 8-)

Heb er wel echt zin in. Doe het natuurlijk voor de fun, maar somehow zou een zwarte band halen gewoon echt supervet zijn :P Maar dat wordt nog ff flink trainen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_92143567
Vandaag dus gekeken. Eerste wat me opviel is het aantal zwarte banders... zo'n 70% dus :')
Verder 3 bruine banders en eentje met groen. Ik heb dus ook groen dus ik kom daar gelijk als minst ervarene judoka binnen :P
Trainingen gaan er hard en serieus aan toe, iets waar ik wel blij mee ben, want mijn vroegere trainingen vielen vaak best tegen.
Band en judopak zijn geregeld en vrijdag kan ik beginnen *O*
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 1 februari 2011 @ 09:07:15 #228
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_92161765
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:13 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vandaag dus gekeken. Eerste wat me opviel is het aantal zwarte banders... zo'n 70% dus :')
Verder 3 bruine banders en eentje met groen. Ik heb dus ook groen dus ik kom daar gelijk als minst ervarene judoka binnen :P
Trainingen gaan er hard en serieus aan toe, iets waar ik wel blij mee ben, want mijn vroegere trainingen vielen vaak best tegen.
Band en judopak zijn geregeld en vrijdag kan ik beginnen *O*
band zeg lang niet altijd wat :)
ik zou zeggen, zegt eerder niets als je je kennis niet toepast.
Je kunt er vervolgens wel veel van leren.

succes bij je training! :)
pi_92161816
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 09:07 schreef Olle. het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Bij ons heb je dat ook: 70% danhouders en verder alles van wit t/m bruin. Maar alle danhouders zijn dan ook bereid (en dat wordt ook van ze verwacht) om jou geduldig uit te leggen dat je dieper door je knieën moet zakken of dat je je been net iets anders moet houden, omdat je worp niet lekker loopt. Het ligt ook een beetje aan de sfeer in de dojo, denk ik. :)

Als je bereid bent om te leren, vinden ze het allemaal leuk om te doen, neem ik aan. :)
pi_92185423
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 09:07 schreef Olle. het volgende:

[..]

Dat een band niet alles zegt begrijp ik. Maar het betekent wel dat zij veel meer worpen en technieken beheersen. Heb aan de sensei gevraagd of dat een probleem is, maar daar werd uiteraard rekening mee gehouden.
Krijg het idee dat het een leuke groep is, want terwijl ik met hem stond te praten, kwamen ze een voor een vragen of ik ook kwam judoën en wensten me veel plezier enzo :) Leuk welkom dus.

Ik heb er weer zin in!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_92310450
Je hebt in ieder geval wel een hartelijk welkom gekregen ^O^. Veel plezier in ieder geval :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 februari 2011 @ 12:48:52 #232
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_92366233
Dag 1 Parijs
Dex Elmond stond een waza ari achter en 10 sec voor tijd gooide hij de Oezbeek op de grond en met een houdgreep daarna won hij zijn eerste partij :).
pi_92368180
Ik vond dat btw wel een erg slechte partij. Elmont vertraagde de partij enorm en erg gemotiveerd leek hij ook niet te zijn
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 februari 2011 @ 18:06:17 #234
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_92419448
Goud voor Grol in Parijs _O_

Edith Bos pakt brons

[ Bericht 11% gewijzigd door borisz op 06-02-2011 18:12:10 ]
  zondag 6 februari 2011 @ 18:38:59 #235
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_92420836
En zilver voor de andere Elmont. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
pi_92421121
Vind het wel een heel aparte keuze van Edith Bosch om niet meer tegen die francaise te judoën.. maar goed olympische nomitatie is al binnen, dus ze hoeft niks te vrezen als ze haar telkens vroeg loot
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_92430887
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:43 schreef franklop het volgende:
Vind het wel een heel aparte keuze van Edith Bosch om niet meer tegen die francaise te judoën.. maar goed olympische nomitatie is al binnen, dus ze hoeft niks te vrezen als ze haar telkens vroeg loot
Ja bizar inderdaad. Doe dan gewoon een andere tactiek en verras haar op de Spelen (zou al vreemd zijn, maar dit gaat helemaal ver).
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 februari 2011 @ 18:53:51 #238
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_92469627
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:43 schreef franklop het volgende:
Afspraak is Afspraak met het oog op Londen :'). Tja.
pi_92475920
Net terug van m'n 2e training sinds ik opnieuw begonnen ben.
Damn, heb wel weer wat opt e bouwen en damn wat ligt het niveau hoog bij de anderen :P Waar ik vroeger in mijn team een van de betere was, word ik hier finaal gevloerd ;(
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_92800181
Staat Uchi Mata bekend als een moeilijke worp? Vandaag bijna een half uur op geoefend, maar hij wil niet goed lukken. Als ik 'm rechts inzet blijft de ander maar met het rechterbeen aan de grond waardoor we dus in feite allebei op 1 been staan te klungelen :')
Cuz I'm Mr. Brightside
  FOK!fotograaf maandag 14 februari 2011 @ 23:41:57 #241
159915 -Menn0-
MNO
pi_92800544
Dan doe je denk ik te weinig met je heupen of meer sturen :) Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je alleen maar met jouw been tegen zijn/haar been aan knalt ;)
,,/
pi_92800785
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 23:41 schreef -Menn0- het volgende:
Dan doe je denk ik te weinig met je heupen of meer sturen :) Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je alleen maar met jouw been tegen zijn/haar been aan knalt ;)
Denk het wel ja, maar de Harai Goshi lukt dan wel weer goed, maar dan veeg je ook beide benen weg. Volgens mij ook veel effectiever in een gevecht. Net als Tai otoshi.
Cuz I'm Mr. Brightside
  FOK!fotograaf maandag 14 februari 2011 @ 23:49:31 #243
159915 -Menn0-
MNO
pi_92800900
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 23:46 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Denk het wel ja, maar de Harai Goshi lukt dan wel weer goed, maar dan veeg je ook beide benen weg.
Ja en omdat je beide benen pakt gebruik je automatisch meer je heupen ;)
,,/
pi_92801050
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 23:49 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Ja en omdat je beide benen pakt gebruik je automatisch meer je heupen ;)
Hmm meer oefenen dan. Zelfde reden warom Uki goshi ook minder goed lukt dan O goshi volgens mij.
Examens komen er over enkele maanden weer aan. En ik wil zo graag blauw halen :D
Cuz I'm Mr. Brightside
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 februari 2011 @ 16:01:17 #245
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_93204535
quote:
Carola Uilenhoed zal het EK judo in april in Istanbul aan zich voorbij moeten laten gaan. De Nederlandse judoka heeft een elleboogblessure en staat zeker drie maanden aan de kant.

Begin deze maand bij wedstrijden in Parijs scheurde Uilenhoed de laterale band van haar elleboog af. De mediale band scheurde in. Inmiddels is de elleboog in het gips gezet. Mocht over twee weken blijken dat de laterale band niet uit zichzelf aangroeit dan moet Uilenhoed onder het mes. In dat laatste geval staat ze een half jaar aan de kant.
Uilenhoed moet EK judo missen
pi_93204608
Owja dit topic :D
Eergisteren mijn schouder uit de kom gedraaid op judo :') zelden zo'n pijn gehad. Nu nog steeds trouwens.
Cuz I'm Mr. Brightside
  FOK!fotograaf woensdag 23 februari 2011 @ 16:07:21 #247
159915 -Menn0-
MNO
pi_93204843
Schouderblessures zijn echt klote! ;(
,,/
pi_93204909
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:07 schreef -Menn0- het volgende:
Schouderblessures zijn echt klote! ;(
Komen ze zoveel voor dan? Ik ben namelijk nogal bang voor pijn :') Maargoed, ik moet nu enkele weken rust houden.
Kutschouder, kan nauwelijks slapen :'(
Cuz I'm Mr. Brightside
  FOK!fotograaf woensdag 23 februari 2011 @ 17:06:13 #249
159915 -Menn0-
MNO
pi_93207794
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:08 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Komen ze zoveel voor dan? Ik ben namelijk nogal bang voor pijn :') Maargoed, ik moet nu enkele weken rust houden.
Kutschouder, kan nauwelijks slapen :'(
Of ze veel voorkomen weet ik niet. Weet alleen dat ze kut zijn! Heb er zelf ook nog steeds last van...
,,/
pi_93209029
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 17:06 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Of ze veel voorkomen weet ik niet. Weet alleen dat ze kut zijn! Heb er zelf ook nog steeds last van...
Vertel, watskeburt
Cuz I'm Mr. Brightside
  FOK!fotograaf woensdag 23 februari 2011 @ 17:31:14 #251
159915 -Menn0-
MNO
pi_93209125
Met je schouder landen op een plakkaat ijs is niet handig.

Was aan het snowboarden maar we zagen een stuk ijs niet (we zijn met z'n 3en tegelijk gevallen), 1 gebroken arm, 1 lichte hersenschudding en ik had/heb last van m'n schouder.
,,/
pi_94098828
Vanavond weer Judoën sinds m'n blessure.
Is nog klein beetje gevoelig als ik extreme bewegingen maak, maar dat komt wel goed :)
Cuz I'm Mr. Brightside
  Moderator / Redactie Sport donderdag 31 maart 2011 @ 14:33:26 #253
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_94854464
quote:
VIENNA - The Austrian judo federation says former Olympic judo silver medalist Claudia Heill of Austria has committed suicide by jumping out of a sixth-story window in central Vienna. She was 29.

The federation said in a statement that "nobody could foresee this act of desperation." It did not provide further details.

Federation president Hans Paul Kutschera told national broadcaster ORF on Thursday that Heill "was a very active person. Everyone who knew her is devastated."
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 mei 2011 @ 16:25:24 #254
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_96507873
2x goud en 6x Brons in Baku :). Eerste toernooi voor de volle kwalificatiepunten. Toernooi niet heel sterk bezet maar toch de punten tellen wel. De internationale eis voor Londen: Top22/14(heren/dames) op de geschoonde ranking(Max 1 per land per categorie) is direct gekwalificeerd.

Goud voor Henk Grol en Edith Bosch. Daarnaast Brons voor Dex Elmont en de dames Bolder, Ente, Stam, van Emden en Verkerk.
pi_96509459
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 16:25 schreef borisz het volgende:
2x goud en 6x Brons in Baku :). Eerste toernooi voor de volle kwalificatiepunten. Toernooi niet heel sterk bezet maar toch de punten tellen wel. De internationale eis voor Londen: Top22/14(heren/dames) op de geschoonde ranking(Max 1 per land per categorie) is direct gekwalificeerd.

Goud voor Henk Grol en Edith Bosch. Daarnaast Brons voor Dex Elmont en de dames Bolder, Ente, Stam, van Emden en Verkerk.
Dat lijkt er meer op.

Mogen op de OS maar max 1 per land per categorie?
  zondag 8 mei 2011 @ 17:20:06 #256
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_96509484
Goed nieuws hierboven idd :)

Ik ga voor bruin op 27 mei :D
Zenuwen.
Cuz I'm Mr. Brightside
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 mei 2011 @ 17:22:01 #257
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_96509554
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 17:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat lijkt er meer op.

Mogen op de OS maar max 1 per land per categorie?
Ja :Y.
  maandag 9 mei 2011 @ 21:25:52 #258
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_96569046
Wil trouwens wel weten wie er van jullie nog steeds judo doet, welke kyu/dan jullie hebben en hoelang jullie al aan judo doen :o
Cuz I'm Mr. Brightside
  FOK!fotograaf maandag 9 mei 2011 @ 21:52:31 #259
159915 -Menn0-
MNO
pi_96571048
Al 18 jaar
1e kyu (don't ask :@ )
,,/
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 mei 2011 @ 21:54:33 #260
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_96571189
Heb twee jaar gejudood :+. In groep 3 en 4 :P

Wegens lichamelijke ongemakken kon ik niet echt bijblijven. Ik lag altijd als eerste op de rug ;).
  maandag 9 mei 2011 @ 23:29:28 #261
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96577962
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wil trouwens wel weten wie er van jullie nog steeds judo doet, welke kyu/dan jullie hebben en hoelang jullie al aan judo doen :o
Gestopt. Ongeveer gelijk met Willem Ruska. ;)
1e dan.
Jeugd-Clubkampioen, Jeugd-Districtskampioen.
Verplichte centrale trainingen van Budo-bond.
(actief gejudo-ed van 1963 t/m 1972)
Poef.....gone! ©golfer
pi_96596127
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
1e Kyu met een kleine 8 jaar aan ervaring. Nu aan het trainen voor de 1e dan en ook actief scheidsrechter :P
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:31:33 #263
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_96597506
1e dan
judo nou bijna 18 jaar.

laatste jaren niet echt actief meer, maar wel actief geweest in het buitenland :)
pi_96597633
Ik judo nu zo'n 15 jaar, momenteel alweer zo'n 5 jaar 1e kyu :P
Ben niet echt een wedstrijdjudoka verder, gewoon recreatief. Ben wel bezig met de kata onder de knie te krijgen voor de 1e dan.
  maandag 16 mei 2011 @ 21:03:36 #265
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_96907380
Heb zelf van mijn 9e tot 12e judo gedaan en ben toen tot groene band gekomen. Ben op 12jarige leeftijd gestopt.
In februari (toen 20jr) dit jaar verder gegaan met groen en blijkbaar heb ik het erg goed opgepakt, want ik ben vandaag vervroegd voor bruin op gegaan en heb het gehaald en daarmee blauw overgeslagen :D
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:41:53 #266
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_96932924
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:03 schreef Neo-Mullen het volgende:
Heb zelf van mijn 9e tot 12e judo gedaan en ben toen tot groene band gekomen. Ben op 12jarige leeftijd gestopt.
In februari (toen 20jr) dit jaar verder gegaan met groen en blijkbaar heb ik het erg goed opgepakt, want ik ben vandaag vervroegd voor bruin op gegaan en heb het gehaald en daarmee blauw overgeslagen :D
of je hebt er 1 over mogen slagen ivm je leeftijd :)
ligt gewoon aan wat je doel is met het behalen van je band e.d.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:45:38 #267
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_96933062
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:41 schreef Olle. het volgende:

[..]

of je hebt er 1 over mogen slagen ivm je leeftijd :)
ligt gewoon aan wat je doel is met het behalen van je band e.d.
Dat kan zeker ook het geval zijn, maar je zult toch ook een stukje niveau moeten laten zien om bruine band waardig te zijn denk ik ;)
Jammer dat ik van mijn 9e t/m 12e bij een vereniging zat die niet aan judopaspoorten deden :{
Heb er dit jaar dus eentje aangevraagd en kan dus pas op z'n vroegst in 2013 voor mijn 1e dan opgaan.
Maarja, met die kata's heb je ook meer dan genoeg aan je hoofd denk ik :P
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:06:04 #268
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_96933767
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:45 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Dat kan zeker ook het geval zijn, maar je zult toch ook een stukje niveau moeten laten zien om bruine band waardig te zijn denk ik ;)
Jammer dat ik van mijn 9e t/m 12e bij een vereniging zat die niet aan judopaspoorten deden :{
Heb er dit jaar dus eentje aangevraagd en kan dus pas op z'n vroegst in 2013 voor mijn 1e dan opgaan.
Maarja, met die kata's heb je ook meer dan genoeg aan je hoofd denk ik :P
mja ach ik heb zelf 9 jaar ofzo met bruin rond gelopen, ik vind het prima . de kwaliteit op wedstrijden was hoog genoeg.
de zwarte band heb ik 3 jaar over gedaan :) ook ivm prive redenen.
Voor mij moet het leuk blijven, geen must have van bepaalde banden.

maar iig gefeliciteerd met je bruine band ! :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 mei 2011 @ 20:13:09 #269
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_97431064
Dex Elmond pakt goud bij de Grand Slam in Moskou ^O^
Verder nog een vijfde plek voor van Emden.
Morgen de zware categorieën.
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 mei 2011 @ 13:51:03 #270
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_97454732
Verkerk wordt vijfde door met Yuko te verliezen van de nr 4 geplaatst, de Japanse Okkai.
Edith Bosch staat in de halve finale en moet vanaf 16.00 weer aan de bak.
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 mei 2011 @ 17:29:12 #271
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_97461909
Edith Bosch pakt weer goud ^O^. Dit keer in Moskou dus.
  zondag 29 mei 2011 @ 20:36:12 #272
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_97468987
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 17:29 schreef borisz het volgende:
Edith Bosch pakt weer goud ^O^. Dit keer in Moskou dus.
Ik vloer d'r met een de ashi barai
Cuz I'm Mr. Brightside
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 juni 2011 @ 20:29:45 #273
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_98171910
quote:
HAARLEM De Haarlemse Stichting Topjudo Kenamju zal dit jaar niet meedoen aan het Europacuptoernooi op 22 oktober in het Franse Levallois.

Door een administratieve blunder op het bureau van de Judobond Nederland (JBN) is namelijk verzuimd om op tijd de inschrijving van het mannen- en vrouwenteam rond te maken bij de Europese Bond EJU. Hoewel de JBN om dispensatie heeft gevraagd, liet de EJU weten niet te zullen ingaan op dit verzoek.

Kenamju had zich in eerste instantie kandidaat gesteld voor de organisatie van het toernooi, maar zag hiervan uiteindelijk af omdat de financiële risico's te groot waren. Bovendien bleek dat - terwijl de bidprocedure nog liep - de EJU het toernooi al had 'verkocht' aan Levallois.
Stichtingsvoorzitter Wim van de Zwaag van Kenamju is verbijsterd: "Eerst die bidprocedure en nu dit. Ondanks dat het evenement sportief gezien niet zo goed uitkomt op de overvolle kalender, hadden we heel graag meegedaan met twee sterke teams.''
:')!
pi_98179799
Tsja, kan gebeuren toch? Mijn sportpas hebben ze ook 4 keer moeten verzenden voor hij aankwam dus echt verbazen doet het me ook niet :P
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 juni 2011 @ 12:39:26 #275
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_98289324
Juul Franssen niet naar het WK. Geblesseerd aan de elleboog.
pi_98298344
Jammer dat het hier alleen gaat over judo als topsport en niet over de ervaringen die Fok!kers zelf hebben met de sport :{
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:21:43 #277
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_98300448
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:33 schreef Neo-Mullen het volgende:
Jammer dat het hier alleen gaat over judo als topsport en niet over de ervaringen die Fok!kers zelf hebben met de sport :{
Als je het topic even doorleest zie je dat het hier wel degelijk ook regelmatig gaat over eigen ervaringen van judo-beoefende Fok!ers.
Poef.....gone! ©golfer
pi_98300858
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Als je het topic even doorleest zie je dat het hier wel degelijk ook regelmatig gaat over eigen ervaringen van judo-beoefende Fok!ers.
Laatste 4 maanden weinig van gezien. Ervaringen van jaren terug vind ik minder interessant 8-)
Anyway, vanavond voor het eerst de nage no kata oefenen. Zal wat worden :D
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 4 juli 2011 @ 20:55:47 #279
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_99036955
Kutzooi, in februari is m'n linker schouder ontwricht bij een judowedstrijd. Nu, met dezelfde tegenstander opnieuw enorm die spier opgerekt...
Lamme schouder dus voor een paar dagen/weken ;(
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_99094340
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:33 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Laatste 4 maanden weinig van gezien. Ervaringen van jaren terug vind ik minder interessant 8-).
Als je je verleden kent ben je beter voorbereid op de toekomst dus begin toch maar bij het begin :P

quote:
Anyway, vanavond voor het eerst de nage no kata oefenen. Zal wat worden :D
Kodokan of Busen? Kata lopen blijft iig niet mijn favoriete bezigheid maar als je geen wedstrijdjudoka bent moet je wel helaas :P
pi_99094554
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:09 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Als je je verleden kent ben je beter voorbereid op de toekomst dus begin toch maar bij het begin :P

[..]

Kodokan of Busen? Kata lopen blijft iig niet mijn favoriete bezigheid maar als je geen wedstrijdjudoka bent moet je wel helaas :P
Train nu in Kerkrade, heb maar 1 keer de kata gelopen en dat was busen. Nu ga ik waarschijnlijk naar een vereniging in Den Bosch waar ze Kodokan doen.
Wat zijn de grote verschillen? En is dat alleen bij kata's, of ook in de rest van de manier van trainen?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_99094721
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:14 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Train nu in Kerkrade, heb maar 1 keer de kata gelopen en dat was busen. Nu ga ik waarschijnlijk naar een vereniging in Den Bosch waar ze Kodokan doen.
Wat zijn de grote verschillen? En is dat alleen bij kata's, of ook in de rest van de manier van trainen?
Wat zijn de grote verschillen? Geen idee maar je moet het zoeken in de voetplaatsing en dergelijke. Dat verschil merk je alleen in de kata's. Een training zal er wel altijd ongeveer hetzelfde uitzien.
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 oktober 2011 @ 16:19:48 #283
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_102614376
Goud voor Verkerk in Rome :). WB-wedstrijd. In de finale verslaat ze MENTOUOPOU in de houdgreep.
Verder nog 2x brons voor Ente & Stam.
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 oktober 2011 @ 17:34:55 #284
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103153091
quote:
GP Abu Dhabi: Juul Franssen (-57 kg) verliest in de golden score van Giulia Quintavalle (ITA). Zilver voor Franssen, een mooie opsteker!
Mooie opsteker na de blessure, waardoor ze het WK moest missen, en verliezen van de Olympisch kampioen ach ;).
pi_103153171
quote:
7s.gif Op zondag 16 oktober 2011 17:34 schreef borisz het volgende:

[..]

Mooie opsteker na de blessure en verliezen van de Olympisch kampioen ach ;).
Zeker ook een mooie opsteker, want ze heeft nog flink wat punten voor de olympische ranglijst nodig om voor Nederland een startplek te bemachtigen in deze categorie.
pi_103155121
Even een vraag voor ervaringsdeskundigen of mensen die het van nabij hebben meegemaakt: ik zit momenteel voor 3 tot 6 maanden aan de bloedverdunners. Ik ben er zelf nog niet uit of ik ermee wil stoppen of ze blijf slikken; zijn er mensen die ervaring hebben met bloedverdunners i.c.m. judo of dit bij anderen hebben gezien?
  zondag 16 oktober 2011 @ 18:33:28 #287
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_103155424
Waarom zou je met bloedverdunners niet kunnen/mogen judoën :?
Poef.....gone! ©golfer
pi_103155560
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:33 schreef golfer het volgende:
Waarom zou je met bloedverdunners niet kunnen/mogen judoën :?
Omdat interne bloedingen nogal lastig stelpen en blauwe plekken a: nogal snel op kunnen komen en b: nogal lang kunnen blijven. Contactsporten worden vaak afgeraden, maar ik wil gewoon een afweging kunnen maken, afhankelijk van, bijvoorbeeld, de bloedwaardes (INR) die veilig voor me zouden zijn.
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 oktober 2011 @ 16:22:53 #289
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103195454
Abu Dhabi dag 2

In de halve finale verloor Linda Bolder van Aziatisch kampioen Hakura Tachimoto met een yuko.

Guillaume Elmont moet zo in de finale judoën tegen Takahiro Nakai.
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 oktober 2011 @ 17:15:21 #290
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103197747
Nakai wint op waza-ari.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:30:26 #291
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103231740
Dag 3, de zware categorieën. Halve finales voor Verkerk, Grol & Vuijsters. :)
pi_103233242
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:30 schreef borisz het volgende:
Dag 3, de zware categorieën. Halve finales voor Verkerk, Grol & Vuijsters. :)
Niet Vuijsters, maar Verbij ;) Vuijsters werd in de 1e ronde uitgeschakeld.

Verbij is sinds dat goede WK echt sterk bezig!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:25:38 #293
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103233558
Waarom ik die twee heb omgewisseld geen idee :+.

Een titel meenemen zou het voor Nederland zeker een geslaagd toernooi maken. Volgende maand trouwens de Grand Prix in Amsterdam. :) In de Sporthallen Zuid.
pi_103233690
Judo wordt populairder? Topic is 8 jaar oud en het laatste jaar het meest gepost :D
Cuz I'm Mr. Brightside
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:34:30 #295
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103233881
Ik ben wat meer uitslagen gaan posten van de WC's en GP's en GS's :+. Eindtoernooien(EK/WK) krijgen altijd een eigen topic. WOrdt wel eens tijd dat dit topic op slot gaat :+.

SF
Verkerk tegen Ruika Sato (JPN), 0-0 nog onderling. Sato is een nieuweling op het internationale veld.
Grol: Behrla 2-0 voor Grol onderling.
Verbij: EL SHEHABY. Tegen de Afrikaans kampioen, 3de plek WK 2010, dit jaar al winst 2x winst in Baku(GP en WC en tweede tijdens de Masters in Baku). 1-1 onderling.

[ Bericht 15% gewijzigd door borisz op 18-10-2011 14:52:43 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:19:55 #296
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103235641
Verkerk op Ippon naar de finale.
pi_103235676
"Als je een speler ziet sprinten is hij te laat vertrokken." - JC
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:46:36 #298
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103236723
En Grol ook naar de finale met Waza-Ari :)
pi_103236817
Grol was weer eens oppermachtig
"Als je een speler ziet sprinten is hij te laat vertrokken." - JC
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:50:01 #300
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103236870
Dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties