Is er nog iemand met nieuws?
Volgt er nog iemand Al Jazeera o.i.d.?
misschien een tip voor mensen die elkaar hier in deze threads tegenkomen en elkaar kennelijk persoonlijk veel te vertellen hebben, er is ook nog een optie...mail..msn en icq!!!
quote:Bedankt.
Op maandag 24 maart 2003 01:04 schreef Loedertje het volgende:
Vriendelijk verzoek om nu eens te proberen om elkaar niet uit te schelden, er is (*kijkt naar topictitel) al genoeg ellende in de wereld .Is er nog iemand met nieuws?
misschien een tip voor mensen die elkaar hier in deze threads tegenkomen en elkaar kennelijk persoonlijk veel te vertellen hebben, er is ook nog een optie...mail..msn en icq!!!
quote:geloof je het niet dan?
Op maandag 24 maart 2003 01:02 schreef battlesickloner het volgende:[..]
No offence, maar ben jij niet een tikje lichtgelovig soms ?
het was notabene een cnn correspondent (zo pro-vs als wat) die er zelf met z'n neus bij wijze van spreken bovenop stond (is ook aan het meereizen met zo'n legereenheid)
(gaat over bericht van me dat vs napalm gebruikt)
quote:[offtopic] misschien inderdaad een soort BB standaard intro'tje[/offtopic], Maar B-52's zijn dus weer opgestegen
Op maandag 24 maart 2003 01:04 schreef Loedertje het volgende:
Vriendelijk verzoek om nu eens te proberen om elkaar niet uit te schelden, er is (*kijkt naar topictitel) al genoeg ellende in de wereld .Is er nog iemand met nieuws?
quote:Juist, dan kun je de orde ook zo lekker handhaven.
Op maandag 24 maart 2003 01:03 schreef El_Catalan het volgende:Nee 'k vind zelf van niet tis gewoon ziek alle wapens zijn ziek in mijn ogen jammer dat het ooit uitgevonden is
quote:Ja en ik weet het wapens zijn nodig maar het liefst zie ik ze niet
Op maandag 24 maart 2003 01:09 schreef koeike het volgende:[..]
Juist, dan kun je de orde ook zo lekker handhaven.
quote:Ik ook niet, maar wees blij dat ze er zijn anders was de puinhoop hier op aarde niet te overzien.
Op maandag 24 maart 2003 01:10 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Ja en ik weet het wapens zijn nodig maar het liefst zie ik ze niet
quote:wel iets anders dan vietnam neem ik aan.
Op maandag 24 maart 2003 01:07 schreef tvlxd het volgende:
De V.S. gebruiken napalm in deze oorlog. Maar op welke schaal, hoe en waar tegen? Dat is niet duidelijk.
Maar het bericht van die correspondent ging over uitkijkposten van t irakese leger op een heuveltop op de grens van Koeweit en Irak.
quote:Ik heb er nog niets van gehoord, en ik geloof niet gelijk wat iemand op internet tikt (ik zeg niet dat je liegt oid alleen dat het het eerste is wat ik ervan hoor)
Op maandag 24 maart 2003 01:07 schreef PLAE@ het volgende:
geloof je het niet dan?
quote:Tsja, lijkt me om een aantal redenen onwaarschijnlijk, het kan wel. Met name dat het in de buurt van de eigen troepen wordt toegepast brengt een redelijk risico met zich mee.
het was notabene een cnn correspondent (zo pro-vs als wat) die er zelf met z'n neus bij wijze van spreken bovenop stond (is ook aan het meereizen met zo'n legereenheid)
Maar ja vrijdagnacht hingen er volgens Al Jazeera ook twee grote paddestoelwolken boven Bagdad.
[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 24-03-2003 01:15]
quote:k heb na dit bericht er verder ook meer over gehoord.
Op maandag 24 maart 2003 01:14 schreef battlesickloner het volgende:Tsja, lijkt me om een aantal redenen onwaarschijnlijk, het kan wel. Met name dat het in de buurt van de eigen troepen wordt toegepast brengt een redelijk risico met zich mee.
23.30 - Iraakse raket onderschept boven Koeweit
Een Iraakse raket is boven Noord-Koeweit onderschept door een Patriot raket. Dat meldt het Iraakse ministerie van Defensie.
quote:Die driedagen geen contact meer hebben is tog wel vreemd
Op maandag 24 maart 2003 01:17 schreef -Mk- het volgende:
23:45 - VN-ambassadeur Irak: al 3 dagen geen contact meer
De Iraakse VN-ambassadeur Mohammed al-Duori zegt al drie dagen geen contact meer te hebben gehad met de Iraakse regering.23.30 - Iraakse raket onderschept boven Koeweit
Een Iraakse raket is boven Noord-Koeweit onderschept door een Patriot raket. Dat meldt het Iraakse ministerie van Defensie.
quote:vreemd... propaganda voor enemy maken
Op maandag 24 maart 2003 01:17 schreef -Mk- het volgende:
23:45 - VN-ambassadeur Irak: al 3 dagen geen contact meer
De Iraakse VN-ambassadeur Mohammed al-Duori zegt al drie dagen geen contact meer te hebben gehad met de Iraakse regering.23.30 - Iraakse raket onderschept boven Koeweit
quote:Af en toe moeten ze iets toegeven, anders komt de rest niet meer geloofwaardig over.
Op maandag 24 maart 2003 01:20 schreef Inspiration het volgende:[..]
vreemd... propaganda voor enemy maken
quote:Zoals ik eerder al melde dat Fox dit zei (maar ik had geen link hoor)
Op maandag 24 maart 2003 01:38 schreef Xspringe het volgende:
Fox: 'Huge' Chemical Weapons Factory Found
Ondertussen, los hiervan, vertrouwen de pakistanen de zaak niet echt:
http://www.paktribune.com/news/index.php?id=19870
quote:Vreemd genoeg staat Syrie niet in dit rijtje.
Iran to be US next target: CIA ReportMonday March 24, 2003 (0214 PST)
LAHORE, March 24 (Online): The next target of US after capturing Iraq will be replacement of religious government in Iran with a secular government as the US forces in Afghanistan have already started implementation on action plan in this regard.
According to reliable sources, US Central Intelligence Agency (CIA) had submitted a detailed 300 pages long report to President George Bush in which it was pointed out that during possible US attack on Iran religiously motivated Jehadi (holy warrior) organizations would support Iran from the border areas of Pakistan and Afghanistan.
Following this report US intelligence agencies have started actions to check any possibility of provision of support to Iran from border areas of the two neighbouring countries by organizations like Tehreek Nifaz Shariat Mohammadi and tribal leaders in Pakistan and Hizb-e-Islami of Eng. Gulbadeen Hikmatyar along with supporters of former Taliban regime in Afghanistan.
Sources further revealed that operation being conducted by U.S. forces in Afghanistan on March 20 was not against Al-Qaeda rather it was against Hizb-e-Islami and possible supporters of Iran.
US intelligence agencies have also informed the US State Department about the names of organizations in Pakistan and Afghanistan which could support Iran during any possible US attack and this list include names of about six organizations.
Sources also revealed that list of countries where replacement of government has been declared essential included Afghanistan, Iraq, Iran, Libya, Cuba and North Korea and from this list Taliban regime has been replaced in Afghanistan while war against Iraq is going on.
Moreover, those 22 countries which are being declared threat to U.S. security could face similar US action like in Iraq if they failed to ensure disarming of their armed organizations and finishing their nuclear arsenal.
*kuch* Zou de journalist die het verhaal uit z'n duim gezogen heeft die vergeten zijn?
[Dit bericht is gewijzigd door lllama op 24-03-2003 02:26]
quote:
Halliburton agrees to review Iran operations
By Edward Alden in Washington
Published: March 23 2003 20:15 | Last Updated: March 23 2003 20:15Halliburton, US energy services company, has bowed to shareholder pressure to reconsider its operations in Iran, acknowledging that there may be "financial and reputational risks" from doing business in a country the US considers a state sponsor of terrorism.
The company agreed on Friday with the New York City police and fire pension funds to establish a board committee to review its operations in Iran.
The deal came after the Securities and Exchange Commission last week ordered Halliburton to allow a vote on the issue at its May 21 annual meeting.
William Thompson, New York City comptroller, welcomed the move, saying "in the current global climate, it is important that shareholders have full and complete confidence that companies with which they do business are not, in any indirect way, supporting terrorists."
The agreement marks a significant concession by Halliburton, which has strongly rejected criticism of its involvement in Iran since it opened an office there in February 2000 through a subsidiary based in Dubai. US law prohibits American companies from direct business dealings with Iran.
The office was opened when Dick Cheney, now US vice-president, was Halliburton's chief executive and who had repeatedly urged Washington to end sanctions on Iran, saying they hurt US companies and discouraged improvement of relations with Iran.
However, as vice-president in the administration of President George W. Bush, Mr Cheney was instrumental in the declaration that Iran was one of three states, with Iraq and North Korea, constituting an "axis of evil" that threatened the US.
The New York City pension funds submitted shareholder resolutions to Halliburton, General Electric and ConocoPhillips, urging the companies to review their ties with "terrorist-sponsoring states".
The funds argue that such links could prove an embarrass ment to the companies and hurt the value of their shares.
GE has already agreed to include the resolution in its proxy, and discussions are continuing between ConocoPhillips and the funds.
In submissions to the SEC earlier this year, Halliburton tried to quash the resolution, saying its business in Iran represented a small fraction of the company's operations and posed no risks to shareholders.
The company revealed that its assets in Iran were $43.8m at the end of 2001, just 0.4 per cent of the company's worldwide assets, and argued that the operations were therefore not significant. to Halliburton.
The company also argued that the Iranian investments were safe for shareholders because it did not sell its products directly to consumers, and thus "the chance of protests is remote". But the SEC rejected those arguments.
http://www.nytimes.com/2003/03/23/international/23CND-BATT.html?pagewanted=1
http://afr.com/iraq/2003/03/24/FFXR3TU9NDD.html
quote:
Iranians take pot shotsIranian anti-aircraft gun emplacements and fixed machine-gun posts have opened fire sporadically at British Royal Marine commandos and low-flying US aircraft. The 40 Commando marines were in the far southern town of Fao locked in a fire fight with Iraqi Baath party fighters near the border between the two countries, the Shatt al-Arab waterway. A Royal Marines spokesman said the fire from Iran was inaccurate and ineffective, but puzzling. No coalition personnel were harmed.
quote:Vanacht rond 1 uur zijn er weer B-52 bommenwerpers opgestegen vanuit Engeland ... dus die zullen er nu wel aankomen.
Op maandag 24 maart 2003 07:40 schreef yavanna het volgende:
Luchtalarm wederom in Baghdad
quote:Zou heel goed kunnen, ze doen er ca 6 uur over.
Op maandag 24 maart 2003 07:42 schreef amnesiac het volgende:Vanacht rond 1 uur zijn er weer B-52 bommenwerpers opgestegen vanuit Engeland ... dus die zullen er nu wel aankomen.
Wel heel vaag om zoveel mensen nog op straat te zien...
quote:Als ze naar Baghdad zouden gaan, misschien gaan ze wel naar al nisiriyah (goedgeschreven?) of een andere stadje, maar dan zouden ze er ook bijna moeten zijn.
Op maandag 24 maart 2003 07:42 schreef amnesiac het volgende:[..]
Vanacht rond 1 uur zijn er weer B-52 bommenwerpers opgestegen vanuit Engeland ... dus die zullen er nu wel aankomen.
quote:Je was me voor!
Op maandag 24 maart 2003 08:36 schreef CartWOman het volgende:
Om 9.00 uur zal Saddam een 'belangrijke en historische' toespraak houden.
quote:als in: zijn laatste?
historische toespraak
quote:Live op CNN ??
quote:Wie gaat even turven hoevaak hij het woord 'zionisten' gebruikt?
Zal wel weer een peptalk zijn voor de soldaten... niets bijzonders denk ik.
quote:Wishful thinking?
Op maandag 24 maart 2003 08:37 schreef robh het volgende:[..]
als in: zijn laatste?
Ik heb geen flauw idee wat het 'historisch' zou kunnen maken...
quote:Vast wel.
Op maandag 24 maart 2003 08:38 schreef yavanna het volgende:[..]
Live op CNN ??
Maar ook op Ned.1, daar werd het net aangekondigd.
quote:Straks gaan ze nog iran aanvallen als het zo doorgaat
Op maandag 24 maart 2003 02:36 schreef lllama het volgende:
Nog eentje dan ga ik ook (ik doe het licht wel uit)...http://afr.com/iraq/2003/03/24/FFXR3TU9NDD.html
[..]
quote:Misschien gaat hij ook op knopjes duwen...
Op maandag 24 maart 2003 08:37 schreef robh het volgende:als in: zijn laatste?
quote:Dat icoon van je: is dat nodig?
Op maandag 24 maart 2003 08:45 schreef -TRIP- het volgende:Misschien gaat hij ook op knopjes duwen...
quote:JA!
Op maandag 24 maart 2003 08:46 schreef robh het volgende:Dat icoon van je: is dat nodig?
An Iraqi child who was burned during the overnight bombing raid on Baghdad cries as he is picked up by his mother outside the emergency room of a Baghdad hospital on March 22.
quote:Inderdaad, weg dat ding! Ik neem daar ernstig aanstoot aan!
Op maandag 24 maart 2003 08:46 schreef robh het volgende:[..]
Dat icoon van je: is dat nodig?
quote:Mietje
Op maandag 24 maart 2003 08:59 schreef George_Bush het volgende:Inderdaad, weg dat ding! Ik neem daar ernstig aanstoot aan!
quote:Ik vindt het niet normaal dat je het leed van andere mensen gebruikt om duidelijk te maken dat je tegen de oorlog bent.
Op maandag 24 maart 2003 09:01 schreef -TRIP- het volgende:[..]
Mietje
quote:Waarom zou je de gevolgen van oorlog niet mogen laten zien? Kom, als je A zegt moet je ook B zeggen. En dit soort foto's zijn B.
Op maandag 24 maart 2003 09:04 schreef George_Bush het volgende:Ik vindt het niet normaal dat je het leed van andere mensen gebruikt om duidelijk te maken dat je tegen de oorlog bent.
quote:
Op maandag 24 maart 2003 09:05 schreef robh het volgende:[..]
Waarom zou je de gevolgen van oorlog niet mogen laten zien? Kom, als je A zegt moet je ook B zeggen. En dit soort foto's zijn B.
quote:
Op maandag 24 maart 2003 08:46 schreef robh het volgende:[..]
Dat icoon van je: is dat nodig?
Laat maar zitten, maar geen gezeik als ik een keer met wat foto's aan kom zetten.
quote:Lees even in het FB topic voor info over het posten van schokkende foto's. Mijn persoonlijke mening heeft hier niets mee te maken, ik heb het doorgegeven aan de FA's en die zullen beslissen of dit wel of niet kan.
Op maandag 24 maart 2003 09:10 schreef George_Bush het volgende:
Laat maar zitten, maar geen gezeik als ik een keer met wat foto's aan kom zetten.
Zo. Tevree?
quote:Ik zou het ook graag willen weten.
Op maandag 24 maart 2003 09:05 schreef jojo27 het volgende:
kan iemand hier neerzetten wat ie zegt? ik zit op werk met een te langzame verbinding om naar de streaming te kijken...
(althans.... het praatje van dit moment)
quote:Daarom heeft hij na 3 regels zijn volgende papier alweer te pakken, lettergrootte 80 oid.
Op maandag 24 maart 2003 09:22 schreef itsnotm3 het volgende:
Opvallend dat ie dit keer geen bril nodig heeft tbv het voorlezen van zijn speech
quote:en zijn de oorforensen al bezig met hun analyse?
Op maandag 24 maart 2003 09:22 schreef itsnotm3 het volgende:
Opvallend dat ie dit keer geen bril nodig heeft tbv het voorlezen van zijn speech
quote:Ja maar geen details.. die slag was te verwachten natuurlijk
Op maandag 24 maart 2003 09:24 schreef detulp050 het volgende:
Hij refereerde wel naar de slag om Umm Qasar
quote:Idd. De dingen die hij vertelde zijn allemaal dingetjes die makkelijk te voorspellen waren.
Op maandag 24 maart 2003 09:25 schreef milagro het volgende:[..]
Ja maar geen details.. die slag was te verwachten natuurlijk
Ik weet niet wat ik er van moet denken. Denk niet dat Saddam dood is, maar ik vermoed wel dat hij gewond is.
quote:en hij noemde de omgekomen generaals en eenheid
Op maandag 24 maart 2003 09:25 schreef milagro het volgende:[..]
Ja maar geen details.. die slag was te verwachten natuurlijk
quote:hij noemde een heleboel namen..
Op maandag 24 maart 2003 09:26 schreef detulp050 het volgende:[..]
en hij noemde de omgekomen generaals en eenheid
Al die namen en divisies die genoemd werden, is natuurlijk niet moeilijk van te voren vast te stellen, want ik mag aannemen dat er van te voren gepland is welke divisie zich waar positioneren .
En hij refereerde naar de prestaties van de marine...
quote:aan de andere kant, ik denk dat het niet veel uitmaakt of dit daadwerkelijk "live" of dat dit de "echte" was
Op maandag 24 maart 2003 09:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ook die namen waren vantevoren wel te raden. Saddam had vantevoren kunnen weten dat die divisies vrij snel zouden vallen.
quote:Het zou een dubbelganger kunnen zijn natuurlijk. Als men in Irak maar de indruk kan wekken dat het Baath-regime alles nog onder controle heeft.
Op maandag 24 maart 2003 09:39 schreef Re het volgende:[..]
aan de andere kant, ik denk dat het niet veel uitmaakt of dit daadwerkelijk "live" of dat dit de "echte" was
quote:Ik denk aan de voorspelling dat er in de eerste dagen van de oorlog 500 000 burgers zouden omkomen ... is niet veel van in huis gekomen
Op maandag 24 maart 2003 09:05 schreef jojo27 het volgende:
kan iemand hier neerzetten wat ie zegt? ik zit op werk met een te langzame verbinding om naar de streaming te kijken...
Waarom zou trouwens iemand die tegen oorlog is beter op de hoogte zijn van de gevolgen ? Waar komt die morele superioriteit vandaan ?
Op de stream is het nog vrij druk op straat, hoor geen knallen, wel politie? sirene's af en toe
quote:En zelfs de tijd en datum zou je nog kunnen manipuleren. Inderdaad merkwaardig dat hij niets heeft gezegd over die gevangen genomen soldaten.
Op maandag 24 maart 2003 09:50 schreef CloudStrife het volgende:
Was fake, hij had het totaal niet over de POW's en dat is erg vreemd. Verder liet hij totaal geen informatie los waaruit je kon opmaken dat hij het net live vertelde. Hij kon toch wel even de tijd en datum noemen? Verder zaten er rare storingen in.
Moet dus haast wel vooraf zijn opgenomen.
quote:ze zijn dan ook nog niet met de straatgevechten in Baghdad begonnen
Op maandag 24 maart 2003 09:41 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Ik denk aan de voorspelling dat er in de eerste dagen van de oorlog 500 000 burgers zouden omkomen ... is niet veel van in huis gekomen
.
Waarom zou trouwens iemand die tegen oorlog is beter op de hoogte zijn van de gevolgen ? Waar komt die morele superioriteit vandaan ?
quote:k geloof van wel:
Op maandag 24 maart 2003 09:54 schreef itsnotm3 het volgende:
zijn die b52's die vannacht opgestegen waren al in actie geweest
quote:Ik ben zeer benieuwd hoe amerika zal gaan reageren op de evt menselijke schilden, lijkt mij toch een mega probleem.
Op maandag 24 maart 2003 09:53 schreef Re het volgende:ze zijn dan ook nog niet met de straatgevechten in Baghdad begonnen
quote:Volgens mij maakten de Iraki's op zo'n vliegtuigje ook een klopjacht gisteren. Was er eentje neergestort in Bagdad.
Op maandag 24 maart 2003 10:00 schreef yavanna het volgende:
Een onbemand vliegtuigje van Amerika neergehaald in irak, kon even niet horen waar.
quote:Voor de menselijke schilden in kwestie wel, ja.
Op maandag 24 maart 2003 10:01 schreef yavanna het volgende:[..]
Ik ben zeer benieuwd hoe amerika zal gaan reageren op de evt menselijke schilden, lijkt mij toch een mega probleem.
quote:Om de stream van CNN te bekijken, moet je je daarvoor registreren?
Op maandag 24 maart 2003 10:12 schreef Sollog het volgende:
Is nu ook op CNN te zien, beelden van die heli
quote:Er is geen werkende meer, geloof ik.
Op maandag 24 maart 2003 10:12 schreef Skateguy het volgende:
weet iemand de stream van skynews? heb er hier ook eentje , maar die werkt niet..
quote:Vaag, alleen de helmen zijn te zien, je zou toch denken dat ze ook de amerikanen zouden laten zien, mochten ze die hebben.
Op maandag 24 maart 2003 10:12 schreef Sollog het volgende:
Is nu ook op CNN te zien, beelden van die heli
Ze blazen steden op, wat in mijn ogen totaal niet nodig is, er worden nu burgerdoelen getroffen, ze doen er veel langer over dan ik verwacht had en zo zullen er nog wel andere dingen komen!!
Waar zijn ze nou helemaal mee bezig?
Hoor ik vandaag en gisteren dat ze ook al hun eigen vliegtuigen en pantservoertuigen neerschieten?
Dit kan niet echt de bedoeling zijn wel?
quote:Jij denkt echt dat ze even net zoals in Rambo IV even de basis van Saddam binnen kunnen stormen, wat extra luchtgaatjes in Saddam kunnen schieten en dat dan alles is opgelost? Mooi niet dus.
Op maandag 24 maart 2003 10:46 schreef thurminator het volgende:
Toen ik vernam dat de oorlog 'alleen' tegen Saddam zou zijn dacht ik dat ze gelijk naar Bagdad zouden racen, daar wat doelen van het regime zouden opblazen en misschien met Saddam in de boeien zouden vertrekken, maar nou merk ik dat ze veel meer van plan zijn.Ze blazen steden op, wat in mijn ogen totaal niet nodig is, er worden nu burgerdoelen getroffen, ze doen er veel langer over dan ik verwacht had en zo zullen er nog wel andere dingen komen!!
Hoor ik vandaag en gisteren dat ze ook al hun eigen vliegtuigen en pantservoertuigen neerschieten?
Dit kan niet echt de bedoeling zijn wel?
"Friendly fire" is overigens niets nieuws. Dat gebeurt in elke oorlog. Ongeveer 1 op de 6 soldaten komt meestal om door friendly fire, momenteel komen er zelfs nog relatief meer soldaten om door friendly fire, maar dat zal nog wat wat bijdraaien als men in Bagdad aankomt.
Een iraakse officier geeft weer een pers conferentie, actueel zowaar, vreemd dat Saddam dat zo niet kon.....
Te zien op CNN
quote:wat had je nou helemaal verwacht?
Op maandag 24 maart 2003 10:46 schreef thurminator het volgende:
Toen ik vernam dat de oorlog 'alleen' tegen Saddam zou zijn dacht ik dat ze gelijk naar Bagdad zouden racen, daar wat doelen van het regime zouden opblazen en misschien met Saddam in de boeien zouden vertrekken, maar nou merk ik dat ze veel meer van plan zijn.Ze blazen steden op, wat in mijn ogen totaal niet nodig is, er worden nu burgerdoelen getroffen, ze doen er veel langer over dan ik verwacht had en zo zullen er nog wel andere dingen komen!!
quote:nee natuurlijk niet, maja waar mensen werken gebeuren er fouten.
Hoor ik vandaag en gisteren dat ze ook al hun eigen vliegtuigen en pantservoertuigen neerschieten?Dit kan niet echt de bedoeling zijn wel?
wel erg veel foutjes in een halve week maar dat is een andere discussie
quote:Ja die discussie wilde ik dus starten maar mijn topic werd gesloten
Op maandag 24 maart 2003 10:50 schreef sp3c het volgende:
wel erg veel foutjes in een halve week maar dat is een andere discussie
Ik heb nog geen andere bevestiging hiervan.
[Dit bericht is gewijzigd door yavanna op 24-03-2003 11:29]
quote:Zouden het die 12 gevangen genomen soldaten zijn?
Op maandag 24 maart 2003 11:26 schreef yavanna het volgende:
Via iemand ik amerika hoorde ik dat er daar op de kleinere tv stations beelden uitgezonden zijn van excecuties van amerikaanse soldaten.
Aantallen heb ik niet, maar ze zijn voor de camera door hun hoofd geschoten...Ik heb nog geen andere bevestiging hiervan.
quote:waarom?
Op maandag 24 maart 2003 11:08 schreef thurminator het volgende:[..]
Ja die discussie wilde ik dus starten maar mijn topic werd gesloten
quote:Kleinere stations in de US? Lijkt me onwaarschijnlijk, ze lieten de beelden van doden en de interviews ook al niet zien.
Via iemand in amerika hoorde ik dat er daar op de kleinere tv stations beelden uitgezonden zijn van excecuties van amerikaanse soldaten.
Aantallen heb ik niet, maar ze zijn voor de camera door hun hoofd geschoten...Ik heb nog geen andere bevestiging hiervan.
quote:Het viel me wel op dat het erop leek dat die dode Amerikaanse soldaten allemaal een schotwond in het hoofd hadden.
Via iemand in amerika hoorde ik dat er daar op de kleinere tv stations beelden uitgezonden zijn van excecuties van amerikaanse soldaten.
Aantallen heb ik niet, maar ze zijn voor de camera door hun hoofd geschoten...
typische naam van 't plaatje trouwens
quote:iets zegt me dat dat niet tijdens de gevechten is gebeurt....
Op maandag 24 maart 2003 11:32 schreef Strolie75 het volgende:Het viel me wel op dat het erop leek dat die dode Amerikaanse soldaten allemaal een schotwond in het hoofd hadden.
quote:Schokkend materiaal, klikken op eigen risico.
Op maandag 24 maart 2003 11:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Heeft iemand een plaatje waarop die dode Amerikanen staan?
Duurt niet zo lang meer voordat ze aan de rand van Bagdad staan. Hoe verover je een miljoenenstad zonder enorm bloedvergieten aan burgerzijde? Wordt dat een straatgevecht waar om ieder huis gestreden gaat worden? Wordt het uithongeren en uitputten?
Ik vrees het ergste.
quote:Er zijn zoveel tv stations daar, van wie ik het heb vertelde dat het niet door de grote, maar wel door enkele kleine stations is uitgezonden aldaar...maargoed ik was er niet bij
Op maandag 24 maart 2003 11:31 schreef Sidekick het volgende:Kleinere stations in de US? Lijkt me onwaarschijnlijk, ze lieten de beelden van doden en de interviews ook al niet zien.
quote:Niet, kijk maar naar Stalingrad, Berlijn, Mogadischu, Grozny etc...
Op maandag 24 maart 2003 11:36 schreef the-O het volgende:
Hoe verover je een miljoenenstad zonder enorm bloedvergieten aan burgerzijde?
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 24-03-2003 11:37]
quote:
Op maandag 24 maart 2003 11:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
telegraaf.nl heeft 2 fotows naast elkaar staan (van uitzending op eerste aanvalsdag vorige week en de toespraak van vanochtend:typische naam van 't plaatje trouwens
![]()
quote:http://www2.omroep.nl/nos/irak/pagina/nieuws/maart/2403_saddam_toespraak2.html
Deskundigen zijn er redelijk zeker van dat het wel de echte Saddam Hussein, en niet een van zijn dubbelgangers, was die vandaag op televisie verscheen.
quote:Bedankt!
Op maandag 24 maart 2003 11:36 schreef robh het volgende:[..]
Schokkend materiaal, klikken op eigen risico.
http://members1.chello.nl/g.meinen/aljazeera.jpg
Op die 3e foto lijkt het me aannemelijk dat die soldaat door z'n hoofd is geschoten. Voor die andere 2 foto's is dat lastiger te bepalen.
quote:Het kan zijn dat de bombardementen dan ook burgerdoelen gaan treffen, onder het mom van, ' er zitten militairen' verscholen.
Op maandag 24 maart 2003 11:36 schreef the-O het volgende:
Ik zit niet te wachten op foto's van dode Amerikanen eigenlijk.Duurt niet zo lang meer voordat ze aan de rand van Bagdad staan. Hoe verover je een miljoenenstad zonder enorm bloedvergieten aan burgerzijde? Wordt dat een straatgevecht waar om ieder huis gestreden gaat worden? Wordt het uithongeren en uitputten?
Ik vrees het ergste.
quote:je wordt er idd niet vrolijk van
Op maandag 24 maart 2003 11:36 schreef robh het volgende:[..]
Schokkend materiaal, klikken op eigen risico.
http://members1.chello.nl/g.meinen/aljazeera.jpg
en natuurlijk kun je zeggen "risico van 't vak", maar dit zijn niet de beelden waarop we zitten te wachten ...
quote:Niet de meest prettige beelden, maar het hoort wel bij een oorlog natuurlijk.
Op maandag 24 maart 2003 11:39 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
je wordt er idd niet vrolijk van
ook shocking toen ik 't gisteren op tv zag...en natuurlijk kun je zeggen "risico van 't vak", maar dit zijn niet de beelden waarop we zitten te wachten ...
Het zou naïef zijn om te denken dat er geen Amerikanen zouden sneuvelen.
quote:nee idd ... maar dat dacht ik ook niet ...
Op maandag 24 maart 2003 11:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Niet de meest prettige beelden, maar het hoort wel bij een oorlog natuurlijk.
Het zou naïef zijn om te denken dat er geen Amerikanen zouden sneuvelen.
quote:Klopt. 's Morgens zijn dit niet de meest prettige beelden om te zien.
Op maandag 24 maart 2003 11:45 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
nee idd ... maar dat dacht ik ook niet ...
tis alleen erg cruel om het ook in beeld te zien ...
dan moet je er verder niet te veel bij nadenken
Al meer bekend over die POW's?
quote:Tuurlijk moet je er wél bij nadenken! Dit is dus oorlog. Dat het voor mensen een shock is dat dit gebeurt zegt toch al genoeg??????
Op maandag 24 maart 2003 11:45 schreef Roel_Jewel het volgende:nee idd ... maar dat dacht ik ook niet ...
tis alleen erg cruel om het ook in beeld te zien ...
dan moet je er verder niet te veel bij nadenken
Naief roepen dat oorlog goed is maar de gevolgen niet willen zien?
quote:nee, ik bedoel met "niet nadenken" het nadenken over wat er met die mensen gebeurd is.
Op maandag 24 maart 2003 11:49 schreef robh het volgende:[..]
Tuurlijk moet je er wél bij nadenken! Dit is dus oorlog. Dat het voor mensen een shock is dat dit gebeurt zegt toch al genoeg??????
quote:het getuigd wel van erg weinig respect voor de nabestaanden om die foto's te verspreiden iig
Op maandag 24 maart 2003 11:49 schreef robh het volgende:[..]
Tuurlijk moet je er wél bij nadenken! Dit is dus oorlog. Dat het voor mensen een shock is dat dit gebeurt zegt toch al genoeg??????
Natuurlijk gaan er mensen dood iedereen weet dat oorlog geen pretje is zelfs de kleinste kinderen weten dat (dankzij gi joe ) maar dat wil niet zeggen dat die foto's heel de wereld gelijk maar over moeten gaan zodat de buurman weet dat de zoon van de buurvrouw is doodgeschoten voordat de buurvrouw het zelf weet (mogenlijk).
quote:Nee hoor, er werd heel duidelijk gesteld dat die 500 000 zouden sterven door bombardementen.
Op maandag 24 maart 2003 09:53 schreef Re het volgende:
ze zijn dan ook nog niet met de straatgevechten in Baghdad begonnen
quote:Die zijn van dicht bij standrechtelijk geexecuteerd. Boem, weer een papa minder en een weduwe erbij.
Op maandag 24 maart 2003 11:54 schreef Roel_Jewel het volgende:nee, ik bedoel met "niet nadenken" het nadenken over wat er met die mensen gebeurd is.
quote:Het is idd beter als de familie's kunnen worden ingelicht voordat ze het van de TV moeten vernemen zoals is gebeurd:
Op maandag 24 maart 2003 11:54 schreef sp3c het volgende:[..]
het getuigd wel van erg weinig respect voor de nabestaanden om die foto's te verspreiden iig
Natuurlijk gaan er mensen dood iedereen weet dat oorlog geen pretje is zelfs de kleinste kinderen weten dat (dankzij gi joe
) maar dat wil niet zeggen dat die foto's heel de wereld gelijk maar over moeten gaan zodat de buurman weet dat de zoon van de buurvrouw is doodgeschoten voordat de buurvrouw het zelf weet (mogenlijk).
Anecita Hudson zag zondag tot haar grote schrik haar 23-jarige zoon op de televisie als krijgsgevangene van het Iraakse leger. Joseph Hudson is een van de militairen die volgens de Irakezen bij de stad Nasiriyah gevangen zijn genomen. De Arabische nieuwszender Al-Jazeera zond zondag beelden uit van de krijgsgevangenen.
Ik zag mijn zoon en zei 'oh, mijn God'. Hij zag er zo bang uit. Ik moest huilen, vertelt Hudson maandag. Ze smeekt president George Bush iets voor haar zoon te doen. Ik wil niet dat hij kou vat, ik wil niet dat hij honger lijdt. Ik wil gewoon dat hij levend terugkeert.
De vrouw van Hudson, met wie hij een dochter van 5 heeft, is door het Amerikaanse leger ingelicht over de situatie, maar mag daarover aan niemand details verstrekken. Senator Pete Domenici van New Mexico, de woonplaats van Hudson, zei door minister van defensie Donald Rumsfeld te zijn opgedragen om de familie op het hart te drukken dat al het mogelijke wordt gedaan om een veilige en snelle terugkeer van de jonge militairen te bewerkstelligen.
Ook de jongere broer van Hudson zag de beelden van de krijgsgevangenen. Ik word helemaal gek. Ik denk niet meer aan mezelf. Stuur mij daar maar heen. Ik zal hem terughalen, zegt hij. Dat kan ik je beloven.
Hudson is gestationeerd bij Fort Bliss in Texas en maakt deel uit van de 507de Onderhoudsdivisie. Hij haalde in 1998 zijn diploma van de middelbare school en houdt volgens zijn moeder van vissen, bowlen, kaarten en gewichtheffen. Volgens haar is hij in het leger gegaan om een goede toekomst te hebben en niet om te vechten. Hij is gespecialiseerd in het repareren van vrachtwagens.
[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]
quote:Telegraaf
Irak: twee helikopters neergehaaldIrak heeft twee Amerikaanse helikopters van het type Apache uit de lucht gehaald en twee piloten gevangengenomen. Dat heeft de Iraakse minister van Informatie Mohammed Said al-Sahhaf maandagmorgen op een persconferentie gezegd.
Kort daarvoor hadden de Iraakse televisie en de Arabische nieuwszender al-Jazeera beelden van zeker een neergehaalde helikopter getoond. Al-Sahhaf zei dat Bagdad overweegt beelden van de opgepakte piloten te tonen.
Een Amerikaanse militaire woordvoerder heeft bevestigd dat in Irak een toestel van het type Apache aan de grond staat. De BBC World Service meldde dat een helikoper uit de lucht is gehaald in de stad Kerbala, ten zuidwesten van Bagdad.
En weer wordt dit natuurlijk gebruikt om te laten zien hoe trots Irak erop is ...
quote:ja femke halsema zei het nog pas op tv
Op maandag 24 maart 2003 11:57 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Nee hoor, er werd heel duidelijk gesteld dat die 500 000 zouden sterven door bombardementen.
ik ben die site waar ze die bodycount bijhielden kwijtgeraakt maar 500.000 worden het niet meer
quote:Beetje hetzelfde idee als live een vuurgevecht laten zien waar soldaten juigen als er een raket in een huis klapt hè
Op maandag 24 maart 2003 12:01 schreef Roel_Jewel het volgende:En weer wordt dit natuurlijk gebruikt om te laten zien hoe trots Irak erop is ...
quote:yup ...
Op maandag 24 maart 2003 12:02 schreef robh het volgende:[..]
Beetje hetzelfde idee als live een vuurgevecht laten zien waar soldaten juigen als er een raket in een huis klapt hè
waarmee ik niet wil uitsluiten dat de "coalitie" verkeerde dingen doet
quote:Mag toch niet van Geneve
Op maandag 24 maart 2003 10:21 schreef yavanna het volgende:[..]
Vaag, alleen de helmen zijn te zien, je zou toch denken dat ze ook de amerikanen zouden laten zien, mochten ze die hebben.
quote:idd
Op maandag 24 maart 2003 12:06 schreef Sheepcidus het volgende:[..]
Mag toch niet van Geneve
quote:Ach, geen nood. Na 2 week van dit soort beelden is iedereen er wel immuum voor. Dan worden er weer grapjes over gemaakt hoor
Op maandag 24 maart 2003 12:06 schreef Sheepcidus het volgende:Mag toch niet van Geneve
quote:Die werden er nu al gemaakt, lachen schijnt ook een soort van leed verwerking te zijn
Op maandag 24 maart 2003 12:12 schreef robh het volgende:Ach, geen nood. Na 2 week van dit soort beelden is iedereen er wel immuum voor. Dan worden er weer grapjes over gemaakt hoor
quote:mag dat ook al niet
Op maandag 24 maart 2003 12:02 schreef robh het volgende:[..]
Beetje hetzelfde idee als live een vuurgevecht laten zien waar soldaten juigen als er een raket in een huis klapt hè
als iemand op mij schiet zou ik ook juichen als hij de pijp uitgaat simpel zat. Net zoals die feestende Dutchbatters na Srebrenica.
mag je tegenwoordig niet eens meer blij zijn dat je een vuurgevecht hebt overleeft ...
Maar je waardering tonen voor terroristische aanslagen waar dmv vliegtuigen 3000 man om het leven zijn gekomen is ok
quote:WAT?
Op maandag 24 maart 2003 12:34 schreef sp3c het volgende:[..]
mag dat ook al niet
als iemand op mij schiet zou ik ook juichen als hij de pijp uitgaat simpel zat. Net zoals die feestende Dutchbatters na Srebrenica.
quote:De Amerikanen hebben ook krijgsgevangenen van de Irakezen.
Op maandag 24 maart 2003 12:28 schreef NordCore het volgende:
Net nog ff naar die beelden gekeken van die Amerikaanse krijgsgevangene, echt zwaar vernederend..zullen wel gemarteld worden en vermoord
Ik vind het niet goed gaan trouwens.
quote:NOU NADAT DIE DUTCHBATTERS UIT SREBRENICA TERUG KWAMEN WAREN ZE BLIJ DAT ZE NOG LEEFDEN ... DAT MOCHT NIET VAN NEDERLAND OMDAT AL DIE MOSLIMS DOOD ZIJN
Op maandag 24 maart 2003 12:36 schreef Loedertje het volgende:[..]
WAT?
quote:ik vrees idd ook het ergste
Net nog ff naar die beelden gekeken van die Amerikaanse krijgsgevangene, echt zwaar vernederend..zullen wel gemarteld worden en vermoord
quote:Ach het is de angst van de amerikanen die iedereen als een monster zien en daarom bleekjes worden als ze gevangen zijn. Als de VS niet per abuis een bom op hen gooit zullen ze na afloop netjes naar huis kunnen gaan. Is in de eerste golfoorlog ook het geval geweest.
quote:Tabilan roept nu ...moslims tot aanslagen plegen..... dan is er DERDE WERELDOORLOG feit..... VN is niet meer ...
Op maandag 24 maart 2003 13:11 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
ik vrees idd ook het ergste
quote:Rustig maar, ga even zitten en haal diep adem. Het komt wel goed.
Op maandag 24 maart 2003 13:13 schreef Dovenwereld het volgende:[..]
Tabilan roept nu ...moslims tot aanslagen plegen..... dan is er DERDE WERELDOORLOG feit..... VN is niet meer ...
quote:Dat roepen ze al sinds ze uit Kabul zijn verdreven.
Op maandag 24 maart 2003 13:13 schreef Dovenwereld het volgende:
Tabilan roept nu ...moslims tot aanslagen plegen.....
quote:Maar ik geloof het niet... daar is mijn voorgevoel heel sterk.... .straks is Fok ook straks plat door grote aanslag... ofenzo.... en de openbare leven zal stil vallen........
Op maandag 24 maart 2003 13:14 schreef tvlxd het volgende:[..]
Rustig maar, ga even zitten en haal diep adem. Het komt wel goed.
quote:Wees niet onderschatten... .straks Oorlog in irak verandert in Wereldoorlog...
Op maandag 24 maart 2003 13:15 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Dat roepen ze al sinds ze uit Kabul zijn verdreven.
quote:openbare leven komt juist op gang als fok! of msn uitvalt moeten ze ineens wat gaan doen enzo
Op maandag 24 maart 2003 13:16 schreef Dovenwereld het volgende:[..]
Maar ik geloof het niet... daar is mijn voorgevoel heel sterk.... .straks is Fok ook straks plat door grote aanslag... ofenzo.... en de openbare leven zal stil vallen........
quote:Ja.. deel van aantal gebruikers van fok komen nooit terug ..
Op maandag 24 maart 2003 13:20 schreef PsychoDude_666 het volgende:[..]
openbare leven komt juist op gang als fok! of msn uitvalt moeten ze ineens wat gaan doen enzo
quote:Ik vond het niet eens zo vernederend eigenlijk. Er werden wat vragen gesteld (sommige best wel vreemd, zoals iets met bloemen en geweren).
Natuurlijk is het de vraag wat er achter de schermen met ze gaan gebeuren; waren ze niet op tv geweest, dan hadden de Irakezen kunnen vertellen dat ze zijn vermoord in gevechten oid. Nu is de publieke opinie betrokken bij het welzijn van deze soldaten en probeert het Iraakse regime niet de rest van de wereld tegen zich te krijgen door ze te martelen of te vermoorden (voor zover de publieke opinie al tegen Hussein is).
Het viel mij op dat de vraagstelling erg beleefd was. Er zijn toch ook beelden van Irakeze krijgsgevangenen?
quote:een deel van het aantal gebruikers dat op fok nooit meer terug komt hoeft van mij ook helemaal niet meer terug te komen al is er natuurlijk een gedeelte die van mij best mag blijven
Op maandag 24 maart 2003 13:25 schreef Dovenwereld het volgende:[..]
Ja.. deel van aantal gebruikers van fok komen nooit terug ..
quote:Verdiep je er eens wat in, je weet namelijk niet wat je zegt
Op maandag 24 maart 2003 13:08 schreef sp3c het volgende:[..]
NOU NADAT DIE DUTCHBATTERS UIT SREBRENICA TERUG KWAMEN WAREN ZE BLIJ DAT ZE NOG LEEFDEN ... DAT MOCHT NIET VAN NEDERLAND OMDAT AL DIE MOSLIMS DOOD ZIJN
quote:Gelukkig hebben de meeste moslims zelf ook nog hersens en voeren ze niet altijd klakkeloos uit ..
Op maandag 24 maart 2003 13:13 schreef Dovenwereld het volgende:[..]
Tabilan roept nu ...moslims tot aanslagen plegen..... dan is er DERDE WERELDOORLOG feit..... VN is niet meer ...
quote:klopt het niet dan?
Op maandag 24 maart 2003 13:38 schreef Loedertje het volgende:[..]
Verdiep je er eens wat in, je weet namelijk niet wat je zegt
Ik kan me de beelden van die Dutchbatters die de polonaise liepen met blikjes bier en blij waren dat ze de bende hebben overleefd nog wel herinneren. Ik kan me ook herinneren dat diezelfde soldaten werden uitgekotst omdat zij blij waren dat ze nog leefden terwijl er 7000 moslims zijn overleden.
En nu is het verschrikkelijk dat Amerikaanse soldaten juichen dat ze een vijandig steunpunt vanwaar zij vuur ontvingen hebben uitgeschakeld.
ik zie de parallelen wel hoor maja er klopt schijnbaar iets niet ... als je ook had verteld wat er volgens jouw niet klopt dan hadden we daar op in kunnen gaan ... jammer dat dat net iets te hoog gegrepen blijkt te zijn voor sommige fok!kers.
quote:Ach, ook niet overdrijven, of durf jij zo stellig te beweren dat jij niet blij zou geweest zijn als je het daar had overleefd ... met name achteraf weet je wel de totale omvang van wat daar gebeurd is. Maar als je een paar daagjes dacht dat Sebrenica je graf zou worden en je geraakt er toch uit ... dan lust je wel een pilsje denk ik. En de luidruchtigheid en polonaise ... tsja het blijven Nederlanders
Op maandag 24 maart 2003 13:38 schreef Loedertje het volgende:
quote:Net zoals die man die werd geinterviewd net nadat de Twin Towers waren ingestort. Net aan de dood ontsnapt, hardstikke blij enzo, volgens mij heeft hij tot in de nacht doorgefeest
Op maandag 24 maart 2003 13:46 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Ach, ook niet overdrijven, of durf jij zo stellig te beweren dat jij niet blij zou geweest zijn als je het daar had overleefd ... met name achteraf weet je wel de totale omvang van wat daar gebeurd is. Maar als je een paar daagjes dacht dat Sebrenica je graf zou worden en je geraakt er toch uit ... dan lust je wel een pilsje denk ik. En de luidruchtigheid en polonaise ... tsja het blijven Nederlanders
Nu maar hopen dat die twee piloten zijn gered.
het is vooral de bedoeling van die dingen dat ze hun doelen ongemerkt aanvallen. Het schijnt dat ze 2 of 3 uur met troepen van de republikijnse garde in gevecht zijn geweest ... het verbaasde me al dat er geen 1 uit de lucht is komen vallen.
quote:Blijkbaar heb je de verslaggeving rond Srebrenica gemist. Na de val van de enclave werden feestende dutchbatters getoond. Dit heeft de regering toen nog een grote verlegenheid gebracht.
Op maandag 24 maart 2003 13:38 schreef Loedertje het volgende:
quote:Ik kan dergelijke reacties wel begrijpen (als het waar is). De impact en de ongelofelijke spanning van een dergelijke gebeurtenis is voor de menselijke geest op het moment zelf nauwelijks te bevatten. Dus wordt het teruggebracht naar wel hanteerbare proporties: je eigen (over)leven.
Op maandag 24 maart 2003 13:50 schreef Sidekick het volgende:[..]
Net zoals die man die werd geinterviewd net nadat de Twin Towers waren ingestort. Net aan de dood ontsnapt, hardstikke blij enzo, volgens mij heeft hij tot in de nacht doorgefeest
quote:Mwahh.. zo makkelijk is het toch niet hoor.
Op maandag 24 maart 2003 14:07 schreef sp3c het volgende:
zo stevig zijn die dingen anders niet, je zou ze in principe met een zwaar machinegeweer uit de lucht moeten kunnen schieten.het is vooral de bedoeling van die dingen dat ze hun doelen ongemerkt aanvallen. Het schijnt dat ze 2 of 3 uur met troepen van de republikijnse garde in gevecht zijn geweest ... het verbaasde me al dat er geen 1 uit de lucht is komen vallen.
En kogelgaten heb ik niet gezien op de opnames (anders hadden ze die wel trots gefilmd).
Maar ja tuurlijk, als je met een welgemikte steen het voorhoofd van de piloot raakt dan kan je 'm ook "neerhalen"
quote:Keek je geen tv destijds
Op maandag 24 maart 2003 13:38 schreef Loedertje het volgende:[..]
Zelf onze kroonprins vierde met ze mee...
quote:tja het kan van alles zijn, het kan ook dat Loedertje bij de verkeerde post op
Op maandag 24 maart 2003 14:07 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Blijkbaar heb je de verslaggeving rond Srebrenica gemist. Na de val van de enclave werden feestende dutchbatters getoond. Dit heeft de regering toen nog een grote verlegenheid gebracht.
[Dit bericht is gewijzigd door sp3c op 24-03-2003 14:16]
quote:Dat iemand blij is en opgelucht adem haalt is wel heel logisch, maar na een (bijna) traumatische ervaring te hebben beleefd, kan je toch niet feestvieren?
Op maandag 24 maart 2003 14:08 schreef rvand het volgende:[..]
Ik kan dergelijke reacties wel begrijpen (als het waar is). De impact en de ongelofelijke spanning van een dergelijke gebeurtenis is voor de menselijke geest op het moment zelf nauwelijks te bevatten. Dus wordt het teruggebracht naar wel hanteerbare proporties: je eigen (over)leven.
quote:dude, je hoeft mij niet uit te leggen wat een apache longbow is hoor
Op maandag 24 maart 2003 14:09 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Mwahh.. zo makkelijk is het toch niet hoor.
Vooral niet een Apache Longbow, die met die speciale radardome bovenop alle bewegingen in een aanzienlijke straal kan detecteren (een Longbow is zeg maar de geavanceerde versie van de normale Apache. De Longbow kan 3x zoveel taken aan).
Het is vragen om problemen om die dingen zolang tegen vijandelijk vuur op te laten treden, kun je beter A10's voor nemen, die vliegen ten eerste een stuk hoger en bovendien kunnen ze bijna niet kapot
quote:ik heb die beelden verder niet gezien maar het gat is kogelvrij ... knappe irakees die daar een steen doorheen gooit
En kogelgaten heb ik niet gezien op de opnames (anders hadden ze die wel trots gefilmd).
Maar ja tuurlijk, als je met een welgemikte steen het voorhoofd van de piloot raakt dan kan je 'm ook "neerhalen"
quote:Nee, dat kan niet. Maar voordat ik weet hoe ik zelf reageer als ik ooit zoiets verschrikkelijks meemaak ga ik zo iemand zeker niet veroordelen. (Is dat verhaal trouwens echt waar?)
Op maandag 24 maart 2003 14:11 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat iemand blij is en opgelucht adem haalt is wel heel logisch, maar na een (bijna) traumatische ervaring te hebben beleefd, kan je toch niet feestvieren?
quote:sinds wanneer mag je niet meer blij zijn dat je in leven bent??
Op maandag 24 maart 2003 14:11 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat iemand blij is en opgelucht adem haalt is wel heel logisch, maar na een (bijna) traumatische ervaring te hebben beleefd, kan je toch niet feestvieren?
quote:Die hoort in -> [Centraal] het grote Golfoorlog humortopic
Op maandag 24 maart 2003 14:12 schreef Strolie75 het volgende:
[afbeelding]
quote:Ik zat te twijfelen, maar ik vond eigenlijk weinig humorvol aan deze cartoon. Hij geeft wel precies mijn gevoelens weer toen ik gisteravond die beelden zag.
Op maandag 24 maart 2003 14:19 schreef Loedertje het volgende:
Die hoort in -> [Centraal] het grote Golfoorlog humortopic
quote:Neen, dat heb ik niet gemist..
Op maandag 24 maart 2003 14:07 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Blijkbaar heb je de verslaggeving rond Srebrenica gemist. Na de val van de enclave werden feestende dutchbatters getoond. Dit heeft de regering toen nog een grote verlegenheid gebracht.
Iraqi television showed pictures of what appeared to be a downed U.S. Apache helicopter, intact and upright.
Helmets found at the site
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 24-03-2003 14:23]
quote:Okok, ik snap je punt
Op maandag 24 maart 2003 14:15 schreef sp3c het volgende:[..]
dude, je hoeft mij niet uit te leggen wat een apache longbow is hoor
feit blijft dat ze niet zo bizar moeilijk neer te schieten zijn met bv RPG's of ander vanaf de schouder gelanceerd wapentuig ... zolang je maar weet waar ze zich bevinden, en het lijkt me wel vrij waarschijnlijk dat ze er na een 3 uur durend gevecht 1 op de korrel hebben gekregen (al was het maar per ongeluk).Het is vragen om problemen om die dingen zolang tegen vijandelijk vuur op te laten treden, kun je beter A10's voor nemen, die vliegen ten eerste een stuk hoger en bovendien kunnen ze bijna niet kapot
[..]ik heb die beelden verder niet gezien maar het gat is kogelvrij ... knappe irakees die daar een steen doorheen gooit
Overigens vroeg ik me het volgende af:
Bagdad is nu deels in rook gehuld vanwege olie die ze expres in de brand hebben gestoken zodat de Amerikanen geen precisieraketten zouden kunnen gebruiken.
Maar maakt dat nou uit? Ik mag aannemen dat de complete kaart van Bagdad met coordinaten op de computer hebben staan. En die GPSlocaties van gebouwen veranderen niet (behalve als je het gebouw verplaatst).
En een laser zoals ze die gebruiken om laserguided missles 'de weg te wijzen' die gaan toch gewoon dwars door rook heen?
quote:
De Britse omroepen BBC en Sky News toonden maandag omstreeks 12.00 's uur middags (Nederlandse tijd) beelden van B-52 bommenwerpers die opstegen van de basis Fairford in Gloucestershire, waarschijnlijk om nieuwe bombardementen op Bagdad te gaan uitvoeren.
quote:natuurlijk hebben ze achteraf schaamte gehad er zijn 7000 moslims omgekomen en, de schuldvraag even terzijde, ze zijn er in eerste instantie wel naartoe gegaan om die mensen te beschermen.
Op maandag 24 maart 2003 14:21 schreef Loedertje het volgende:[..]
Neen, dat heb ik niet gemist..
Dei *feestende dutchbatters* hadden zelf namelijk achteraf last van schaamte..de reden van hun uitbundig zijn klopte niet helemaal..
Dan is het idd niet helemaal netjes om te gaan feesten, net zoals die amerikaanse (of britse ofzo) troepen ingetwijfeld ook niet helemaal blij met zichzelf zullen zijn zodra ze deze beelden terugzien op tv.
Op zo'n moment denk je nou eenmaal niet na over politiek correcte zaken, de vijand schiet op jouw, jij schiet de vijand overhoop en als dat lukt dan ben je blij.
snap nog steeds niet waarom ik me dieper in de zaken moet verdiepen of waar ik me precies in moet verdiepen want dat heb je er (nog steeds) niet bij vermeld
quote:erm ... ok marksman X dat lijkt me idd eerder een technisch mankement.
Op maandag 24 maart 2003 14:21 schreef Strolie75 het volgende:
Foto van één van de "neergeschoten" Apache helikopters.Iraqi television showed pictures of what appeared to be a downed U.S. Apache helicopter, intact and upright.
Helmets found at the site
die is dus echt niet neergeschoten wat mij betreft ... al zou het me nix verbazen dat degene die het dichts bij stond het wel zo geclaimd heeft om die beloning (1 helikopters neergehaald + 2 levende piloten = $$$)
quote:Dutchbat heeft geen vijanden overhoop geschoten, maar hebben zich teruggetrokken. Een klein verschil...
Op maandag 24 maart 2003 14:26 schreef sp3c het volgende:
Op zo'n moment denk je nou eenmaal niet na over politiek correcte zaken, de vijand schiet op jouw, jij schiet de vijand overhoop en als dat lukt dan ben je blij.
Dat VS-soldaten blij zijn dat de vijand schade is toegebracht is in het heetst van de strijd logisch idd.
quote:Maar is die heli in handen van de Iraqis? En de piloten zijn krijgsgevangenen?
Op maandag 24 maart 2003 14:29 schreef sp3c het volgende:[..]
erm ... ok marksman X dat lijkt me idd eerder een technisch mankement.
Die piloot heeft hem wel heel erg netjes aan de grond gezet en er rookt nix ook de beide helmen zijn nog intactdie is dus echt niet neergeschoten wat mij betreft ... al zou het me nix verbazen dat degene die het dichts bij stond het wel zo geclaimd heeft om die beloning (1 helikopters neergehaald + 2 levende piloten = $$$)
quote:0w dus omdat ze niemand hebben gedood mogen ze niet blij zijn dat ze het zelf iig wel hebben overleefd ... logisch
Op maandag 24 maart 2003 14:29 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dutchbat heeft geen vijanden overhoop geschoten, maar hebben zich teruggetrokken. Een klein verschil...
quote:dat roep ik al het hele topic
Dat VS-soldaten blij zijn dat de vijand schade is toegebracht is in het heetst van de strijd logisch idd.
quote:Ja precies, dat dacht ik ook dat dus zo'n boer claimt dat ie ereen heeft neergehaald. (hoeveel $$ kon je daar ook al weer mee verdienen?).
Op maandag 24 maart 2003 14:29 schreef sp3c het volgende:[..]
erm ... ok marksman X dat lijkt me idd eerder een technisch mankement.
Die piloot heeft hem wel heel erg netjes aan de grond gezet en er rookt nix ook de beide helmen zijn nog intactdie is dus echt niet neergeschoten wat mij betreft ... al zou het me nix verbazen dat degene die het dichts bij stond het wel zo geclaimd heeft om die beloning (1 helikopters neergehaald + 2 levende piloten = $$$)
quote:lijkt me wel hé het is op iraakse staats tv
Op maandag 24 maart 2003 14:31 schreef Sidekick het volgende:[..]
Maar is die heli in handen van de Iraqis? En de piloten zijn krijgsgevangenen?
of de piloten gevangen zijn weet ik trouwens niet maar er schijnt er wel minstens 1 gevangen te zijn hoorde ik op tv.
Een meisje zei tegen de iraakse tv dat ze een piloot op het dak van een huis zag landen, hij had een helm op en begon meteen te schieten, toen hij merkte dat hij kansloos was gaf hij zich over (ging op de knieen zitten met handen op zijn hoofd) ... maar dat zou propaganda kunnen zijn.
die helikopter zal trouwens wel stukgeschoten zijn onderhand
quote:Tja, dat zeggen de Irakis - dat ze de piloten gevangen hebben.
Op maandag 24 maart 2003 14:31 schreef Sidekick het volgende:[..]
Maar is die heli in handen van de Iraqis? En de piloten zijn krijgsgevangenen?
quote:Tja, en dat meisje had natuurlijk met de kracht van Allah o.i.d. de piloot zelf overmeesterd
Op maandag 24 maart 2003 14:33 schreef sp3c het volgende:[..]
lijkt me wel hé het is op iraakse staats tv
of de piloten gevangen zijn weet ik trouwens niet maar er schijnt er wel minstens 1 gevangen te zijn hoorde ik op tv.
Een meisje zei tegen de iraakse tv dat ze een piloot op het dak van een huis zag landen, hij had een helm op en begon meteen te schieten, toen hij merkte dat hij kansloos was gaf hij zich over (ging op de knieen zitten met handen op zijn hoofd) ... maar dat zou propaganda kunnen zijn.die helikopter zal trouwens wel stukgeschoten zijn onderhand
quote:er is wel een topic van maar er zijn teveel topics om ook daadwerkelijk te gaan zoeken
Op maandag 24 maart 2003 14:32 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Ja precies, dat dacht ik ook dat dus zo'n boer claimt dat ie ereen heeft neergehaald. (hoeveel $$ kon je daar ook al weer mee verdienen?).
quote:De russen hebben er wel wat dollars voor over...
Ja precies, dat dacht ik ook dat dus zo'n boer claimt dat ie ereen heeft neergehaald. (hoeveel $$ kon je daar ook al weer mee verdienen?).
quote:mwah zal ook wel meevallen, de mi28 kan aardig meekomen met de apache en bovendien hebben huun piloten daar ervaring mee.
Op maandag 24 maart 2003 14:42 schreef Koos Voos het volgende:[..]
De russen hebben er wel wat dollars voor over...
misschien dat ze die longbow radar ff onder de microscoop willen gooien maar daar blijft het denk ik wel bij
quote:Zoals gezegd: blij wel, maar een feestje vieren nadat je je hebt teruggetrokken? De vijand had gewonnen, mijn inziens geen reden tot feest. Wel reden tot blijdschap omdat je het hebt overleefd en je je gezin kan terugzien.
Op maandag 24 maart 2003 14:31 schreef sp3c het volgende:[..]
0w dus omdat ze niemand hebben gedood mogen ze niet blij zijn dat ze het zelf iig wel hebben overleefd ... logisch
quote:Dat ben ik dan ook het hele topic met je eens.
[..]dat roep ik al het hele topic
Maar laten we ons concentreren op de ontwikkelingen van de oorlog ipv dit gemierenneuk.
quote:50.000¤ voor 1 levende soldaat
De rest weet ik niet meer.
http://www.cbsnews.com/htdocs/videoplayer/newVid/video_display_new.html?clip=LiveWebCast
vast ook op CNN ed
Trouwens Saddam van vandaag lijkt in No-way op die van vorige week...
quote:tja en wat krijg je als je een groep blije Nederlanders een paar kratten bier geeft?
Op maandag 24 maart 2003 14:56 schreef Sidekick het volgende:[..]
Zoals gezegd: blij wel, maar een feestje vieren nadat je je hebt teruggetrokken? De vijand had gewonnen, mijn inziens geen reden tot feest. Wel reden tot blijdschap omdat je het hebt overleefd en je je gezin kan terugzien.
je snapt het waarschijnlijk wel
Defensie heeft allang toegegeven dat het niet zo handig is geweest om die gasten bier te geven en dat dat in de toekomst niet meer op een dergelijke manier zal gebeuren ... al doende leert men enzo.
Voorbeeld is toch best goed vergelijkbaar lijkt me zo
quote:en zo hoort het
[..]Dat ben ik dan ook het hele topic met je eens.
quote:Saddam gives $210,000 to Palestinian families
Op maandag 24 maart 2003 14:56 schreef Sidekick het volgende:50.000¤ voor 1 levende soldaat
30.000¤ voor 1 dode soldaatDe rest weet ik niet meer.
quote:Ik zat er dicht bij.
Op maandag 24 maart 2003 15:14 schreef Loedertje het volgende:[..]
Saddam gives $210,000 to Palestinian families
quote:Yep,
Op maandag 24 maart 2003 15:23 schreef itsnotm3 het volgende:
is er al bekend wat er vanavond op het program staat , zijn er al b52's opgestegen?
"De Britse omroepen BBC en Sky News toonden maandag omstreeks 12.00 's uur middags (Nederlandse tijd) beelden van B-52 bommenwerpers die opstegen van de basis Fairford in Gloucestershire, waarschijnlijk om nieuwe bombardementen op Bagdad te gaan uitvoeren."
quote:op http://livestream.xs4all.nl/dsltv.asp?channel=06&x=.asx&mswmext=.asx doet ie het ook
Op maandag 24 maart 2003 15:14 schreef BazP het volgende:
Ah, BBC-world doet het nog wel. Nu allemaal voor en na beelden...
quote:yup, net gepost
Op maandag 24 maart 2003 15:23 schreef itsnotm3 het volgende:
is er al bekend wat er vanavond op het program staat , zijn er al b52's opgestegen?
"Most pilots said they were unable to achieve the objectives of the mission -- to hit the Republican Guard armored brigade, knock out its tanks and pierce its artillery. They spent a few hours in the air defending themselves and trying to get out of the area."
"One pilot described the situation as "a hornet's nest," as small arms fire and anti-aircraft fire came from "all sides."
Most pilots said they sustained 15 to 20 rounds.
One pilot said his helicopter was hit by a rocket-propelled grenade, which took out one of the engines, Penhaul reported."
http://www.cnn.com/2003/WORLD/meast/03/24/sprj.irq.apache.attack/index.html
quote:Toch nog maar even wat bombarderen voordat ze apaches gaan sturen.
Op maandag 24 maart 2003 15:45 schreef Xspringe het volgende:
Over dat met die apache's:
"CNN's Karl Penhaul who was with helicopter regiment involved in the attack said the helicopters encountered a "heavy, heavy barrage" of anti-
aircraft fire in the battle.""Most pilots said they were unable to achieve the objectives of the mission -- to hit the Republican Guard armored brigade, knock out its tanks and pierce its artillery. They spent a few hours in the air defending themselves and trying to get out of the area."
"One pilot described the situation as "a hornet's nest," as small arms fire and anti-aircraft fire came from "all sides."
Most pilots said they sustained 15 to 20 rounds.
One pilot said his helicopter was hit by a rocket-propelled grenade, which took out one of the engines, Penhaul reported."
http://www.cnn.com/2003/WORLD/meast/03/24/sprj.irq.apache.attack/index.html
quote:Wat je hebt, kan je net zo goed inzetten...
Op maandag 24 maart 2003 16:08 schreef MarkzMan_X het volgende:
Waarom gebruiken ze eigenlijk die (Super)Cobra's?
Die zijn toch zeker wel slechter dan Apaches?
quote:Idd... die kerel lijd vet aan het down syndroom of zoiets...
Op maandag 24 maart 2003 16:13 schreef MarkzMan_X het volgende:
En !@()*&)!(*@&!)(@* die *vertalingsstem* van de CNN die zeg maar al die Iraakse spokesmen vertaald, OMG wat een slome dude, daar wordt ik nou echt gaar van![]()
Any way, wie van jullie heeft die beelden van die 'juichende' gewapende mannen bij die Apache Longbow gezien? Zag er nou niet echt dat je zegt spontaan uit... ze stonden met ze alle in een kringetje om de cameraman, terwijl ze half gaar die wapens in de lucht staken...
Tommy Franks wou niet bevestigingen of ontkennen of er een search & recue missie gaande is of was.
quote:Lol ja, viel me ook al op.
Op maandag 24 maart 2003 16:17 schreef Skimmer het volgende:[..]
Idd... die kerel lijd vet aan het down syndroom of zoiets...
Any way, wie van jullie heeft die beelden van die 'juichende' gewapende mannen bij die Apache Longbow gezien? Zag er nou niet echt dat je zegt spontaan uit... ze stonden met ze alle in een kringetje om de cameraman, terwijl ze half gaar die wapens in de lucht staken...
quote:Ik dacht dat ik had gehoord dat er wel een S&R missie aan de gang was. Maar dat mag sowieso aangenomen worden.
Op maandag 24 maart 2003 16:18 schreef yavanna het volgende:
BBC World meld net dat ze bevestiging hebben dat de helicopter en de 2 bemanningsleden vermist zijn.Tommy Franks wou niet bevestigingen of ontkennen of er een search & recue missie gaande is of was.
[Dit bericht is gewijzigd door MarkzMan_X op 24-03-2003 16:22]
quote:Die zijn van de U.S. Marines
quote:Ah vandaar.
Op maandag 24 maart 2003 16:22 schreef IHOAKSISnoet het volgende:[..]
Die zijn van de U.S. Marines
quote:Ik zou dat niet zo simpel stellen. Cobra's hebben voordelen op de Apache en vice versa.
quote:Lijkt mij ook, ze hadden echter allang al terug kunnen zijn.
Op maandag 24 maart 2003 16:20 schreef MarkzMan_X het volgende:Ik dacht dat ik had gehoord dat er wel een S&R missie aan de gang was. Maar dat mag sowieso aangenomen worden.
In Kosovo was zo'n rescue helicopter al vaak onderweg terwijl het bevriende vliegtuig nog aan het neerstorten was.
De reden dat die natuurlijk niet bevestigd heeft natuurlijk te maken dat de Irakis dan zeker weten dat er iig nog 1 helikopter (dat van de Search&Rescue party) is die ze uit de lucht kunnen knallen.
Maargoed we horen het vast wel weer
quote:Dit soort scenes komen wat vaker voor. Rondjes rennen zodat het lijkt alsof ze met veel meer zijn. Soms een paar vrouwen die toejuigen en verder in de wijde omtrek is niemand te zien. Het is wel vermakelijk.
Op maandag 24 maart 2003 16:17 schreef Skimmer het volgende:[..]
Idd... die kerel lijd vet aan het down syndroom of zoiets...
Hoeveel % van de mensen in de UK zijn eigenlijk voor een oorlog?
En stijgt of daalt het aantal mensen wereldwijd die voor een oorlog is?
quote:Het is stijgende. iig hier in NL
Op maandag 24 maart 2003 16:33 schreef MarkzMan_X het volgende:
Blair nu op TV.![]()
Hoeveel % van de mensen in de UK zijn eigenlijk voor een oorlog?
En stijgt of daalt het aantal mensen wereldwijd die voor een oorlog is?
quote:de Cobra heeft maritieme voorzieningen, daardoor kan die vanaf schepen opereren.
het fijne weet ik er niet van maar op zee zit oa meer zout in de lucht en daar moet de helikopter tegen worden beschermd ofzo
quote:Hmm.. true
Op maandag 24 maart 2003 16:38 schreef Xspringe het volgende:
Het zal nog wel even verder stijgen, maar de hoeveelheid oppositie is vrij ongehoord voor tijdens een oorlog. Als het geheel langer dan een maand gaat duren kan het nog wel eens lastig worden om de media oorlog te winnen voor de allies....
quote:Een kruisraket zoals de Tomahwk gebruikt idd GPS (de militaire versie) en is eigenlijk uitgerust met een kaart van het doel. Dit is dus sattelietgeleid.
Op maandag 24 maart 2003 14:22 schreef MarkzMan_X het volgende:
Maar maakt dat nou uit? Ik mag aannemen dat de complete kaart van Bagdad met coordinaten op de computer hebben staan. En die GPSlocaties van gebouwen veranderen niet (behalve als je het gebouw verplaatst).
En een laser zoals ze die gebruiken om laserguided missles 'de weg te wijzen' die gaan toch gewoon dwars door rook heen?
quote:Zou wel eens kunnen, het zout (zelfs in de zeelucht) vreet alles aan, dus het roest als een dolle. Zal dus veel met de gebruikte materialen te maken hebben.
Op maandag 24 maart 2003 16:46 schreef sp3c het volgende:
het fijne weet ik er niet van maar op zee zit oa meer zout in de lucht en daar moet de helikopter tegen worden beschermd ofzo
http://www.cnn.com/SPECIALS/2003/iraq/forces/casualties/index.html
Damn in een paar dagen al zoveel, dat wordt echt nasty in Baghdad....
Het zou me trouwens niets verbazen als het Amerikaanse leger slachtoffers achterhoudt ivm publieke opinie....
quote:Idd, ik meende op zondag een getal van 80 casualties te horen. Zou dat het echt aantal zijn?
Op maandag 24 maart 2003 17:14 schreef Xspringe het volgende:
38 confirmed al?Damn in een paar dagen al zoveel, dat wordt echt nasty in Baghdad....
Het zou me trouwens niets verbazen als het Amerikaanse leger slachtoffers achterhoudt ivm publieke opinie....
quote:meer dan de helft daarvan zijn ongelukjes zoals die neergeschoten tornado en die 2 seakings die tegen elkaar aanvlogen enzo.
Op maandag 24 maart 2003 17:14 schreef Xspringe het volgende:
38 confirmed al?Damn in een paar dagen al zoveel, dat wordt echt nasty in Baghdad....
ook die doden bij die 2 konvooien hadden voorkomen kunnen (=moeten) worden als ze er gewoon 1 of 2 lichte tanks naast hadden laten rijden.
1 van die konvooien is zelfs door hun eigen knulligheid de weg (in de woestijn!) kwijt geraakt.
ik denk niet dat er bizar veel doden achter de hand worden gehouden omdat er simpelweg nog niet zo heel hard is gevochten, al jazeera roept dat wel maar het blijkt niet uit de beelden.
Als je met een leger van 100.000 man een dag lang in de aanval gaat en daar bikkelharde gevechten meemaakt dan zijn 40 man echt geen zware verliezen.
"Monday saw "extremely heavy fighting" around Iraq's second city and the nearby port town of Umm Qasr, said the BBC's Caroline Wyatt at British forces HQ in northern Kuwait. "
"Dragoon Guards officers told him they were rethinking their tactics as they had underestimated the likely resistance.
"We always had the idea that everyone in this area hated Saddam. Clearly, there are a number who don't," said Captain Patrick Trueman."
quote:Ik ben het met je eens hoor. Maar ik vraag me af of de publieke opinie in Amerika 40 slachtoffers als weinig ziet...
Op maandag 24 maart 2003 17:28 schreef sp3c het volgende:[..]
meer dan de helft daarvan zijn ongelukjes zoals die neergeschoten tornado en die 2 seakings die tegen elkaar aanvlogen enzo.
ook die doden bij die 2 konvooien hadden voorkomen kunnen (=moeten) worden als ze er gewoon 1 of 2 lichte tanks naast hadden laten rijden.
1 van die konvooien is zelfs door hun eigen knulligheid de weg (in de woestijn!) kwijt geraakt.ik denk niet dat er bizar veel doden achter de hand worden gehouden omdat er simpelweg nog niet zo heel hard is gevochten, al jazeera roept dat wel maar het blijkt niet uit de beelden.
Als je met een leger van 100.000 man een dag lang in de aanval gaat en daar bikkelharde gevechten meemaakt dan zijn 40 man echt geen zware verliezen.
quote:Nog even hierover. Ik denk dat dit niet mogelijk is omdat ze daar niet genoeg troepen voor hebben. Het aantal transporten over de aanvoerroute is enorm en die kunnnen volgens mij simpelweg niet allemaal verdedigd worden. Dit is meteen ook de zwakte van de huidige strategie.
Op maandag 24 maart 2003 17:28 schreef sp3c het volgende:ook die doden bij die 2 konvooien hadden voorkomen kunnen (=moeten) worden als ze er gewoon 1 of 2 lichte tanks naast hadden laten rijden.
1 van die konvooien is zelfs door hun eigen knulligheid de weg (in de woestijn!) kwijt geraakt."
Persoonlijk denk ik dat de Irakezen de zware troepen min of meer hebben laten passeren (daar kunnen ze toch niets tegen beginnen) en er voor gekozen hebben de aanvoerroutes mbv guerillatechnieken te bestoken....
[Dit bericht is gewijzigd door Xspringe op 24-03-2003 17:37]
quote:nee dat was een bus vol syriers in Irak richting syrië
Op maandag 24 maart 2003 17:29 schreef El_Catalan het volgende:
ik las dat er een raket op een bus in syrie is gevallen heel gevaarlijk al een paar raketten op iran en nu een op syrie syrie en iran zijn na Irak ook een van de gevaarlijkste landen van het midden-oosten dus laat die amerikanen die rakketen houden waar ze horen
je hebt verder wel gelijk hoor, de amerikanen missen veelste veel in die paar dagen maar je moet ook in je achterhoofd houden dat er heel, heeeel veel raketten en bommen in zeer korte tijd worden afgeworpen.
ook al gooi je 95% van al je munitie raak dan mis je er nog altijd 5%
en op de 1000 bommen zijn dat toch 50 missers
17:40 - Ook Poolse troepen vechten mee
De poolse minister-president heeft maandag voor het eerst bevestigd dat Poolse militairen in actie zijn geweest in Irak. Premier Leszek Miller wilde alleen kwijt dat de soldaten onderdeel uitmaakten van "succesvolle operaties in het kustgebied van de Golf". Volgens de media ter plaatse was de GROM-eenheid actief in de zware gevechten bij de zuidelijke havenplaats Umm Qasr. Er zijn onder de Polen nog geen doden of gewonden gevallen.
17:21 - Nieuwe aanval op Bagdad
Bagdad is rond 17.00 uur Nederlandse tijd opnieuw het doelwit geworden van bombardementen. Westerse verslaggevers in de Iraakse hoofdstad hebben drie of vier grote explosies gehoord.
17:21 - VS waarschuwt Russen
De Verenigde Staten hebben maandag van Rusland geëist dat het Russische bedrijven per onmiddellijk verbiedt antitankraketten, nachtkijkers en ander materieel aan Irak te verkopen. De woordvoerder van het Witte Huis noemde de wapenverkoop "verontrustend".
17:19 - "Saddam leeft"
De Iraakse ambassadeur bij de Verenigde Naties, Mohammed Aldouri, gelooft dat president Saddam Hussein nog in leven is en zegt dat zijn land hoopt op een overwinning op de Amerikaanse en Britse troepen.
quote:De Polen vechten ook mee
Op maandag 24 maart 2003 17:58 schreef -Mk- het volgende:
17:40 - Ook Poolse troepen vechten mee
De poolse minister-president heeft maandag voor het eerst bevestigd dat Poolse militairen in actie zijn geweest in Irak. Premier Leszek Miller wilde alleen kwijt dat de soldaten onderdeel uitmaakten van "succesvolle operaties in het kustgebied van de Golf". Volgens de media ter plaatse was de GROM-eenheid actief in de zware gevechten bij de zuidelijke havenplaats Umm Qasr. Er zijn onder de Polen nog geen doden of gewonden gevallen.
quote:Wat!
Op maandag 24 maart 2003 17:58 schreef -Mk- het volgende:
17:51 - Coalitie ontkent vermissing twee piloten
In tegenstelling tot eerdere berichten ontkennen de VS en Groot Birttannië nog steeds dat er twee Apache-piloten vermist zouden worden.
Maar Poolse troepen dus ook?
Dus de *vechtende* coalitie bestaat wat dat betreft uit:
Amerikanen, Engelsen, Australiërs (o.a. commandos), Spanjaarden (iig 900 man), en Polen.
De steun groeit, zo te zien.
quote:Nu Nederland nog
Op maandag 24 maart 2003 18:34 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Wat!
![]()
Ongelooflijk, die Apache hebben ze echt niet zelf van karton gemaakt ofzo.Maar Poolse troepen dus ook?
Dus de *vechtende* coalitie bestaat wat dat betreft uit:
Amerikanen, Engelsen, Australiërs (o.a. commandos), Spanjaarden (iig 900 man), en Polen.
De steun groeit, zo te zien.
quote:Tja, lijkt me niet verstandig. Op het gebied van combat-taken dan. (zullen w.s. ook nooit doen).
Op maandag 24 maart 2003 18:34 schreef amnesiac het volgende:[..]
Nu Nederland nog
quote:Geen idee, maar ik hoorde het op de radio. Vraag me ook af hoe ze nu eisen van Irak dat zij hun POW's wel volgens Geneve behandelen. Irak heeft wel getekend?
Op maandag 24 maart 2003 18:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
hadden we het er al over gehad dat de VS het verdrag van Genève niet getekend hebben?
quote:ik hoorde t ook op radio 1daarstrax ...
Op maandag 24 maart 2003 18:57 schreef Wokkel het volgende:[..]
Geen idee, maar ik hoorde het op de radio. Vraag me ook af hoe ze nu eisen van Irak dat zij hun POW's wel volgens Geneve behandelen. Irak heeft wel getekend?
quote:Daar heb je gelijk in, de Amerikanen zeiden dat zij geen deel uitmaakten van een 'leger' en dus niet onder de conventie vielen. Ze kunnen moeilijk ontkennen dat de irakezen niet onder een leger vallen, ik heb van Rumsfeld begrepen dat ze deze pow's wel volgens Geneve behandelen. Maarja, ze kunnen er blijkbaar dus op elk moment onderuit.
Op maandag 24 maart 2003 19:12 schreef SCH het volgende:
Hoe de VS de Al Qaida gevangenen op Cuba behandelde, viel zeker niet onder de regels van die conventie.
quote:In Amerika stijgt het ook.
Op maandag 24 maart 2003 16:35 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het is stijgende. iig hier in NL
quote:check
The number of countries that have ratified the 1949 Geneva Conventions stands at 189. Twenty-seven countries -- including the United States -- made unilateral statements upon ratification purporting to exclude or modify the legal effect of certain provisions of the treaties.
en dit is de volledige tekst van het verdrag betreffende krijgsgevangenen ...
en dit is een begrijpelijk Word-document opgesteld door het Rode Kruis over de diverse verdragen van Genève ...
[Dit bericht is gewijzigd door Roel_Jewel op 24-03-2003 19:24]
quote:OMFG!
Op maandag 24 maart 2003 18:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
hadden we het er al over gehad dat de VS het verdrag van Genève niet getekend hebben?
En Bush maar blaten over dat verdrag! Die lui zijn of schaamteloos arrogant of oer en oerdom. Dat komt hun nog wel eens duur te staan en dan kunnen ze zich nergens op beroepen.
quote:rumsfeld is sowieso een rare kerel.
Op maandag 24 maart 2003 19:26 schreef Pierre_Smirnoff_2 het volgende:
Rumsfeld mag zich wel eens keer achter z'n oren krabben wat hij bedoelt met de conventie van Geneve als ie zich dit plaatje van John Lindh kan herinneren. Rumsfeld mag zich tevens wel eens laten nakijken op verschijnselen van accute Alzheimer.
quote:Misschien kan ie Jim inhuren om het te zingen, op zo'n monotone lage vibratie..............
Op maandag 24 maart 2003 19:27 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
rumsfeld is sowieso een rare kerel.
Harde taal die je kwijt wil, ga je niet sloom van papier voorlezen, om maar es een voorbeeld te noemen.
quote:Hij wilde Irak aanvallen met 50.000 man. Dat hebben de generaals hem gelukkig voor hem uit zijn hoofd kunnen praten.
Op maandag 24 maart 2003 19:27 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
rumsfeld is sowieso een rare kerel.
Harde taal die je kwijt wil, ga je niet sloom van papier voorlezen, om maar es een voorbeeld te noemen.
quote:Wat een advocaten-Engels, maar er staat toch niet dat zij het niet getekend hebben?
The number of countries that have ratified the 1949 Geneva Conventions stands at 189. Twenty-seven countries -- including the United States -- made unilateral statements upon ratification purporting to exclude or modify the legal effect of certain provisions of the treaties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |