Wie luistert er graag naar alt. country en zo ja, wat?
Enkele van mijn favo's uit het genre:
Wilco (+ aanverwanten)
Bellwether
Ryan Adams
Counting Crows (oud werk)
The Jayhawks (ook Olson-solo)
The Yearlings
Jesse Malin
Lucinda Williams
Gram Parsons (+ aanverwanten)
Anderen??
Waar ik zelf gek op ben is Chuck Prophet. Ik weet eigenlijk niet of echt onder de noemer alt.country valt, maar het is wel prachtige muziek. Prophet was voorheen de gitarist van de countryrockers Green On Red.
Maar het is wel vergelijkbaar met Adams.
Nog een tip: Slobberbone.
En met veel fantasie kan je 16 Horsepower er ook wel bij rekenen, hoewel dat meer naar folk neigt.
weer_ga_loos
contrabas, cello, drumstelletje en gretschgitaar... beyond alt.country
PS: in Country, Blue Grass & Blues staan nog meer leuke tips!
quote:Daniel Johnston
Op vrijdag 28 februari 2003 19:54 schreef methodmich het volgende:
Ik zag wel een country & western topic, maar dat is zo belegen als wat.Wie luistert er graag naar alt. country en zo ja, wat?
Enkele van mijn favo's uit het genre:
Wilco (+ aanverwanten)
Bellwether
Ryan Adams
Counting Crows (oud werk)
The Jayhawks (ook Olson-solo)
The Yearlings
Jesse Malin
Lucinda Williams
Gram Parsons (+ aanverwanten)Anderen??
quote:Radar Brothers kunnen volgens mij wel onder alt. of new country. Will Oldham was ik vergeten, zijn laatste plaat is heel kaal en heel countryachtig.
Op zondag 2 maart 2003 19:40 schreef Zander het volgende:
Zijn de Radar Brothers eigenlijk ook alt.country? Dat kan ik in ieder geval wel waarderen. En het werk van Will Oldham onder diverse namen is vaak ook mooi.
quote:jaaaaaaaaaah slobberbone!!
Op zaterdag 1 maart 2003 11:44 schreef methodmich het volgende:
Het is eigenlijk vooral een wat modernere vorm van country. Dus countryinvloeden verwerkt met rockinvloeden.Nog een tip: Slobberbone.
En met veel fantasie kan je 16 Horsepower er ook wel bij rekenen, hoewel dat meer naar folk neigt.
maar toen ik de oor doorbladerde een tijd terug zag ik dat ze gingen touren door nederland en onder anderen optraden in oktober 2002 in terneuzen, nota bene in zeeuws vlaanderen dus, ongeloofelijk maar waar. dus ik was een tijdje voor dat concert in tilburg, daar naar een alternatieve muziekwinkel gegaan en hun nieuwste album (slippage) gekocht.
en dan dat concert, in een cafeetje voor een man of 50, en je zag dat ze ervan genoten! een briljante show die ze neerzetten, ze speelden ongeveer 2 uur langen, vroegen aan het publiek om verzoeknummers en na een tijdje speelde de basgitarist zelfs een solo met zijn gitaar in zijn nek achteraf nog de andere cd die daar lag (everything you thought was right was wrong today) gekocht. dan laatst vond ik via bol.com ook nog een cd'tje (your excuse) met 5 nummers waarvan 3 solo van brent best.
wist je trouwens dat slippage helemaal echt gespeeld is opgenomen? dus gewoon met heel de band in de studio en alles direct ingespeeld, om zo een wat reeeler album te maken. met pasen komen ze weer naar nederland, dan treden ze op in noord holland maar ik weet verder nog geen andere tourdata ofzo. een band klinkt natuurlijk sowieso beter als je ze live ontdekt, maar deze band, werkelijk waar de allerbeste band die ik ken!
Maarja het zal wel weer net iets anders klinken.
ook goed: St. Thomas
NEIL YOUNG
ik vind dat hij er ook bijhoort
Is Ryan Adams in een echt old-skool countrybandje met een beetje My Morning Jacket achtige trekjes.
Erg leuk, erg Ryan Adams.
ze hebben veel nummers van Adams eerdere werk (dus heartbreaker-like, wat ik ook mooier vind dan veel van wat er op gold en demolition staat) gekuverd en dat is echt heel leuk om te horen.
vooral Come Pick me up met tweede en derde stem is erg mooi.
deze is trouwens wel te downloaden, maar ik heb hem nog niet op cd gezien.....
slobberbone:
weert 17/04
hardenberg 18/04
rotterdam 19/04
breezand 20/04
utrecht (met vele andere artiesten) 26/04
oss 29/04
haarlem 02/05 <<< i'll be there
groningen (rythem & blues night) 03/05
wageningen (bevrijdingsfestival) 05/05
als iemand ook eventuele tourdata voor belgie weet, heel graag even melden
Verder zijn natuurlijk de volgenden ook onmisbaar:
Steve Earle
Emmilou Harris
Kasey Chambers
Wilco
Son Volt
UNCLE TUPELO
de laatste cd's van Johnny Cash
...
kijk ook eens op http://www.altcountry.nl hierop staan een hoop cd recencies.
alt.country (americana, No depression etc... noem maar hoe je wilt ) rockt de pan uit!
S
Alternatieve Country of Americana is idd. geweldig. Beluister het de laatste tijd ook weer regelmatig, nu ook echt het weer voor deze muziek. .
Nog wat namen: Robert Earl Keen Jr., Mountain Goats, Christian Kjellvander, Lonesome Strangers Ray Wylie Hubbard etc. etc.
Ook de muziek bij Paris, Texas van Ry Cooder is geweldig.
Ik zoek echt country waarbij ze het oude Texas even doen herleven, dus als iemand nog namen weet...
quote:Het hangt er een beetje tussenin ja, vaak kunnen ze de oude country erg waarderen maar rock ook. Dus kiezen ze de gulden middenweg.
Op zaterdag 1 maart 2003 11:44 schreef methodmich het volgende:
Het is eigenlijk vooral een wat modernere vorm van country. Dus countryinvloeden verwerkt met rockinvloeden.
Maar ook die echte traditionele country kan geweldig zijn.
Dorpstaferelen, whiskey, vrouwen, wat een teksten. .
quote:Jaja, Charles E. Boles, gangster van de oude stempel.
Op maandag 2 juni 2003 03:01 schreef Graveworm het volgende:
[afbeelding]he rocks
quote:vergeleken met hem is Rob Zombie een wijf
Op maandag 2 juni 2003 03:04 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Jaja, Charles E. Boles, gangster van de oude stempel.
quote:Dit laatste noemen ze ook wel Outlaw Country trouwens.
Op maandag 2 juni 2003 02:56 schreef Diverse_Reality het volgende:Alternatieve Country of Americana is idd. geweldig. Beluister het de laatste tijd ook weer regelmatig, nu ook echt het weer voor deze muziek.
.
Nog wat namen: Robert Earl Keen Jr., Mountain Goats, Christian Kjellvander, Lonesome Strangers Ray Wylie Hubbard etc. etc.
Ook de muziek bij Paris, Texas van Ry Cooder is geweldig.
Ik zoek echt country waarbij ze het oude Texas even doen herleven, dus als iemand nog namen weet...
Dit zijn oa mijn favorieten maar da's niet echt alt country
Ik ga zo wel even wat downloaden van wat namen die er hier staan in dit topic
quote:Hnm, ik ken het ook niet. Zal eens wat nummers opzoeken.
Op zondag 8 juni 2003 15:30 schreef barkingstar het volgende:
hier een liefhebber. Het verbaast me dat niemand Jason & the Scorchers noemt, begin jaren '80 hebben die de alt. country weer een flinke schop omhoog gegeven. Jason Ringenberg, de zanger en belangrijkste componist van de band, wordt tegenwoordig de 'Godfather van de Americana genoemd.
Danzij het Son Volt topic van Dinosaur_Sr luister ik opvallend veel Uncle Tupelo de laatste tijd.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:45 schreef DaisyDuke het volgende:
Draai de laatste tijd weer opvallend veel The Jayhawks!
Die schijf ken ik dan weer niet....quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:20 schreef methodmich het volgende:
Maar niemand klopt eigenlijk toch Whiskeytown, bedenk ik me als ik nu Faithless Street weer draai.
Keb afgelopen jaar MArk Olsom (weet niet hoe je het schrijft) nog gezien, die speelde ook in de jayhawks, geweldig optreden, is er nog iemand geinterreseerd in een Houseconcert van Rod Picott? Is geweldige americana/alt. country www.rodpicott.com Mail me dan @ timknol(at)zonnet(punt)nlquote:Op donderdag 19 augustus 2004 17:32 schreef methodmich het volgende:
The Jayhawks zijn dan ook passend als het warm is, maar ook als het herfstachtig is.
Vind ik wel iets meer lo-fi eigenlijk, zeker zijn eerste platen, maar wel erg goed ja!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:40 schreef dr_diablos het volgende:
Ook mooi is Songs: Ohia, oftwel Jason Molina en al z'n projecten, ik draai regelmatig het album 'the magnolia electoric company'. Vooral het eerste nummer, Farewell Transmission, verveelt me nooit.
Whiskeytownquote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Die schijf ken ik dan weer niet....
*zet op lijstje*
Klopt, hele aparte leuke muziek, alleen die Victoria Williams klinkt af en toe zo creepyquote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:44 schreef methodmich het volgende:
Mark Olson is dat. Met Victoria Williams, zijn eega. Alias The Creekdippers. 3 prachtige studioplaten en 3 eigen beheerplaten.
Ja, echte chaosquote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:53 schreef rooierooie het volgende:
Ik heb Mark en Victoria dit jaar nog gezien en vorig jaar ook. Gewéldig. Het zijn de raarste concerten waar ik ooit bij geweest ben.Totale chaos, maar heel leuk.
Tof, straks ff kijken, keb vorig jaar Buddy Miller gezien, great muzikant, keb nog een plectrum van emquote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:04 schreef rooierooie het volgende:
Nee, niet op Blue Highways, vorig jaar heb ik ze in Ekko in Utrecht gezien en dit jaar in zo'n bijzaaltje in Paradiso. The Rolling Creek Dippers heb ik jaaaren geleden ook nog eens live gezien, in Zwolle. Met Buddy & Julie Miller, Vic & Mark en Jim Lauderdale. Er staat trouwens een hilarisch interview met Victoria op deze site: http://www.kindamuzik.net/q_and_a/article.shtml?id=6521
Hoe komt zo'n jong broekie als jij eigenlijk aan zo'n ouwe-lullensmaak wat muziek betreft?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:47 schreef Prep2Fight het volgende:
Tof, straks ff kijken, keb vorig jaar Buddy Miller gezien, great muzikant, keb nog een plectrum van em
goed hèquote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:04 schreef rooierooie het volgende:
Nee, niet op Blue Highways, vorig jaar heb ik ze in Ekko in Utrecht gezien en dit jaar in zo'n bijzaaltje in Paradiso. The Rolling Creek Dippers heb ik jaaaren geleden ook nog eens live gezien, in Zwolle. Met Buddy & Julie Miller, Vic & Mark en Jim Lauderdale. Er staat trouwens een hilarisch interview met Victoria op deze site: http://www.kindamuzik.net/q_and_a/article.shtml?id=6521
Ik ben er laat ik het zo zeggen mee opgegroeid, en ik speel het zelf ook.....quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 09:10 schreef rooierooie het volgende:
[..]
Hoe komt zo'n jong broekie als jij eigenlijk aan zo'n ouwe-lullensmaak wat muziek betreft?(Ik liep zelf ook op m'n vijftiende bij een Bob Dylan-concert hoor, daar niet van, en ik ben nog een meissie ook...)
Goed intervieuw !!! Echt goedquote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:04 schreef rooierooie het volgende:
Olee, jij bent zo'n beetje de 6e Nederlander die ze kent, gok ik!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:00 schreef rooierooie het volgende:
Verder nog wat alt.country / Americana-namen die ik even uit mijn cd-kast heb geplukt:
- Willard Grant Conspiracy
Die ken ik ook. Gary Jules vind ik alleen niets.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:00 schreef rooierooie het volgende:
Verder nog wat alt.country / Americana-namen die ik even uit mijn cd-kast heb geplukt:
- Pernice Brothers
- Richard Buckner
- Willard Grant Conspiracy
- Vic Chesnutt
- Josh Rouse
- Gary Jules
- Paddy Casey
- Sufjan Stevens
Ik ga is kijken of me pa daar wat van heeft liggen, komt me wel bekend voor, welke platenzaak was dat?quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 19:46 schreef rooierooie het volgende:
Freedy Johnston kan ik je echt aanraden. Is alleen wel moeilijk te verkrijgen hier in Nederland. Ik kwam altijd in een platenzaakje waar de eigenaar precies mijn smaak kende. Die had een cd van Freedy Johnston via import besteld voor hemzelf privé. Hij had hem net met de post binnengekregen toen ik de winkel binnenliep, hij liet mij hem beluisteren, tot z'n schrik zei ik 'leuk, ik neem hem' (ik wist toen nog niet dat de cd eigenlijk voor hemzelf was), het ding kostte ruim 50 gulden ofzo omdat het een import-cd was, maar omdat ik dat wel erg duur vond heeft hij er ook nog wat van de prijs voor me afgedaan. Kortom, die cd (Blue Days, Black Nights) was het waard om gehoord te worden.Een collega van me heeft er onlangs in een platenzaak ook maar eens om gevraagd en kreeg daar als antwoord 'die hebben we niet op voorraad, daar wordt maar één keer in de paar jaar naar gevraagd'.
Ben je al nieuwsgierig?
Zie Reviews platenzakenquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 19:50 schreef Prep2Fight het volgende:
Ik ga is kijken of me pa daar wat van heeft liggen, komt me wel bekend voor, welke platenzaak was dat?
Ach gossie, wat een skatje ben je (ja sorry, ik ben precies twee keer zo oud, m'n moedergevoelens komen even naar bovenquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 10:45 schreef Prep2Fight het volgende:
Hier kun je wel wat nummers downloaden van mii: http://members.lycos.nl/timguitar/about.htm
Moedergevoelensquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 20:11 schreef rooierooie het volgende:
Hoezo?
29, want 12 sept. wordt ik 15quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 20:19 schreef rooierooie het volgende:
Ik zou zeggen, pak je rekenmachientje er eens even bij. Rekent u even mee? Onze Prep is 15. Ondergetekende is precies twee keer zo oud. 15 + 15 = 30 Nou, valt mee, hè? Mocht Emmylou willen, dat ze nog zo jong en kwiek was!
Ik bedoelde meer qua geslacht.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 20:19 schreef rooierooie het volgende:
Ik zou zeggen, pak je rekenmachientje er eens even bij. Rekent u even mee? Onze Prep is 15. Ondergetekende is precies twee keer zo oud. 15 + 15 = 30 Nou, valt mee, hè? Mocht Emmylou willen, dat ze nog zo jong en kwiek was!
Ik hoorde inderdaad dat ze erg goed waren, ik ga maar is bij Free REcord shop of ergens anders wat van hun zoeken morgenquote:Op zondag 22 augustus 2004 19:07 schreef DaisyDuke het volgende:
Vanmiddag op tv het lowlands optreden van Blanche gezien.... was erg onder de indruk, iemand bekend met deze band?
Van "little red haired girl"?quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 19:46 schreef rooierooie het volgende:
Freedy Johnston kan ik je echt aanraden. <knip>
Oh, dat nummer ken ik helemaal niet van hem! (en dat met mijn nick)quote:Op zondag 22 augustus 2004 21:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Van "little red haired girl"?Da''s bijna punk!
laatste nummer op "Trouble Tree"quote:Op zondag 22 augustus 2004 22:44 schreef rooierooie het volgende:
[..]
Oh, dat nummer ken ik helemaal niet van hem! (en dat met mijn nick)
quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 19:21 schreef rooierooie het volgende:
Ik ken ze beter dan jij ooit zou kunnen vermoeden...
Beetje punky alt. country op zich. Zwaar gesteund door Jack White.quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:07 schreef DaisyDuke het volgende:
Vanmiddag op tv het lowlands optreden van Blanche gezien.... was erg onder de indruk, iemand bekend met deze band?
Heb "If We Can’t Trust the Doctors..." inmiddels al een tijdje in mijn bezit! Een prima- en bij vlagen erg originele plaat, een absolute aanrader!quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:07 schreef DaisyDuke het volgende:
Ik ben iig wel van de partijquote:ROOTS OF HEAVEN FESTIVAL III
In Het Patronaat in Haarlem vindt op zondag 10 oktober de derde versie plaats van het ROOTS OF HEAVEN FESTIVAL. Tussen 16.00 en 01.00 uur zijn er optredens van GIANT SAND, CHRIS KNIGHT, DARRELL SCOTT & SUZI RAGSDALE, ROD PICOTT & ANDY NICE, BRIAN WEBB, BEAVER NELSON & SCRAPPY JUD NEWCOMB, BORIS MCCUTCHEON en SLAID CLEAVES.
Kaarten kunnen worden gereserveerd via www.ticketservice.nl. Met een kaartje voor het festival mag je op donderdag 7 oktober trouwens ook gratis binnen op de ROOTS PRE-PARTY. De aanvang daarvan is voorzien om 21.30 uur. Speciale gast is dan MICHAEL DE JONG.
ALT COUNTRY.NL
Lachen dat een GooGooDoll PW ontdektquote:Op donderdag 9 september 2004 21:51 schreef googoodoll het volgende:
wie ook goed is is Paul Westerberg, hij speelde vroeger in The Replacements, een jaren tachtig popband. Ik heb alleen zijn Stereo/Mono dubbelcd, waarbij 1 cd vol staat met rock n roll (lekker vuig en simpel onder pseudoniem Grandpaboy) en 1 cd gevuld is met de mooiste singersongwriter/altcounty muziek of hoe je het ook maar wilt noemen.
Stormlooptopic: Paul Westerberg/The Replacements.quote:Op donderdag 9 september 2004 21:51 schreef googoodoll het volgende:
wie ook goed is is Paul Westerberg, hij speelde vroeger in The Replacements, een jaren tachtig popband. Ik heb alleen zijn Stereo/Mono dubbelcd, waarbij 1 cd vol staat met rock n roll (lekker vuig en simpel onder pseudoniem Grandpaboy) en 1 cd gevuld is met de mooiste singersongwriter/altcounty muziek of hoe je het ook maar wilt noemen.
Even luisteren...quote:Op maandag 13 september 2004 18:42 schreef pfaf het volgende:
Die paar nummers op Richmondfontaine.com klinken goed.
ja klopt. nou ja, paul westerberg deed niet echt mee hij schreef de tekst voor We Are The Normal ("we are the normal, we live and we die, with no reason why"quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:26 schreef Doc het volgende:
[..]
Lachen dat een GooGooDoll PW ontdekt. De GGDs hebben zeker in het begin hun geluid op dat van melodieuzere nummeres van TheReplacements gebaseerd (en op SuperStarCarwash oid doet-ie ook mee).
Iemand 'm al gehoord? Beste Americana plaat van 't jaar....quote:Op maandag 13 september 2004 16:10 schreef DaisyDuke het volgende:
Mag ik u allen van harte Richmond Fontaine met "Post to Wire" aanraden, denk aan Uncle Tupelo, Whiskeytown en Thin White Rope... vrij donker allemaal, zowel muzikaal als tesktueel, maar erg mooi!
Geweldig was het. Geloof niet dat er nog meer Fok!kers geweest zijn.quote:Op maandag 13 september 2004 23:39 schreef bukgeit het volgende:
American Music Club. Nieuwe CD Love Songs For Patriots, de eerste in tien jaar. Maandag 11 oktober in Paradiso.
Ben al een paar maanden bekend met Post to Wire en dat is echt een weergaloos albumquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:42 schreef DaisyDuke het volgende:
Al meer mensen kennis gemaakt met Richmond Fontaine? Is de moeite waard hoor....
Ik ook. Erg mooi. Tip: Dirty Three en Ocean Songs.quote:Op maandag 18 oktober 2004 20:49 schreef Saleheim het volgende:
Weet niet of het echt onder alt. country valt maar ik vind 'The Diry Three' zeker erg lekker.
En het was ook niet 'ik ben de stem' maar 'jij bent de stem'. Kortom, het is een mirakel dat ik zomaar snapte wie je bedoelde.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 18:42 schreef methodmich het volgende:
Oh ja, daar heb jij weer recht aan.
Ik heb deze 7 november (voor Earle) in Paradiso gezien, kon al wat werk van hem. Erg genoten, was je daar ook bij?quote:Op vrijdag 28 februari 2003 20:05 schreef cptmarco het volgende:
Van het bovenstaande rijtje ken ik eigenlijk alleen Ryan Adams, en die is zeker niet verkeerd.
Waar ik zelf gek op ben is Chuck Prophet. Ik weet eigenlijk niet of echt onder de noemer alt.country valt, maar het is wel prachtige muziek. Prophet was voorheen de gitarist van de countryrockers Green On Red.
Maar het is wel vergelijkbaar met Adams.
jaja, dat is ook geweldig, heb ze gezien op Blue Highways, mooi cd's hebben die jongens ook gemaaktquote:Op zaterdag 1 maart 2003 11:44 schreef methodmich het volgende:
Nog een tip: Slobberbone.
Ja, leuke gasten. Maar niet helemaal mijn ding, ben dan meer van The Baptist Generals.quote:Op zondag 14 november 2004 19:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Metho, ken jij drive by truckers? Anders ook een aanrader...
Lekker. Mary Gauthier, Slaid Cleaves, Rodney Crowell, Buddy Miller, Lucinda Williams, The Gourds en onze eigen Michael de Jong.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:32 schreef pfaf het volgende:
Heb gisteren de dubbelcd Americana: the very best of new American music gekocht. Zeer de moeite waard. Zeker voor mij, aangezien ik nog niet alle artiesten kende.
Ik ken ze ook, heb ze gezin in 2002 in Doornroosje. Niet helemaal mijn muziek maar meer dan OK live.quote:Op zondag 14 november 2004 19:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Metho, ken jij drive by truckers? Anders ook een aanrader...
Sinds kort heb ik hun Southern Rock Opera. Niet allles is even sterk (er zitten wat zeikerighe nummers tussen), maar ook een paar heerlijke rock nummers. Ik had net die CD op staan en toen een van de betere nummers begon zette Myrthe 'm wat harder en begon "mee" te zingen (da's dan met eigen "tekst").quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:10 schreef nipeng het volgende:
[..]
Ik ken ze ook, heb ze gezin in 2002 in Doornroosje. Niet helemaal mijn muziek maar meer dan OK live.
Ziet er idd goed uit, mis ook wel het een en ander, maar wat boeit datquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:32 schreef pfaf het volgende:
Heb gisteren de dubbelcd Americana: the very best of new American music gekocht. Zeer de moeite waard. Zeker voor mij, aangezien ik nog niet alle artiesten kende.
Het is wel een beetje vreemd om een Hollander met zo'n HillBillie accent te horen zingen. Ben benieuwd wat de reden daarvoor is want zo op het eerste gehoor komt het daardoor een beetje nep over.quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:57 schreef DaisyDuke het volgende:
Is Smutfish hier bekend?
Ze hebben met "Lawnmower Mind" volgens de Haagse pers "de plaatselijke plaat van het jaar" afgeleverd. Nu kun je daar over twisten, feit blijft dat het een van de beste alt.country platen van Nederlandse bodem is. Zondermeer....
www.smutfish.nl
Ehm, nee dat ook niet. Maar het is nogal raar omdat mensen die zo zingen normaal gesproken ook zo praten, vandaar dat het dan werkt/ergens op slaat. Nu is het dan eigenlijk gewoon wannabe, ik bedoel hoe kun je dat serieus nemen als hij in het echt bv perfect ABN praat?quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:14 schreef DaisyDuke het volgende:
Hoor je liever Nederengels dan? Ik vind het iets toevoegen aan de authenticiteit van de muziek, dat prachtige zeurderige accent kleurt de donkere muziek als het ware in.
Ik vond het nummer best wel goed. Ik weet niet meer wat de naam is maar het was live bij een radio-programma, via een link op hun site. Ik stoor me niet aan het accent, maar nu ik de achtergrond weet vind ik het nep.quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:35 schreef DaisyDuke het volgende:
Dus je stoort je enkel aan het accent omdat de band uit Nederland komt? Een vreemde redenering. Op die manier zouden Nederlandse artiesten dus alleen geloofwaardig zijn in de taal die ze spreken; het Nederlands. Daarnaast doe je de muziek tekort door je te te ergeren aan een accent. Vertel liever wat de muziek met je doet!
Nou nou nou. Heb je aandelen Smutfish ofzo?quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:49 schreef DaisyDuke het volgende:
Nou, dieper, intenser en oprechter dan dit hoor je het niet vaak.
Wat dus ook behoorlijk nep is.quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:39 schreef Diverse_Reality het volgende:
[..]
Overigens lult half 'wigger' Nederland met een aangemeten accent.
Je zou de platen die Mark Olson met de Creekdippers heeft gemaakt eens kunnen proberen, al zijn die wat meer country dan Jayhawks.quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:53 schreef Zanderrr het volgende:
Een interessant topic, maar er worden hier zoveel verschillende namen van bands opgesomd dat ik zelf door de bomen het bos niet meer helemaal zie. Heeft iemand tips voor bands / artiesten die een beetje klinken als Wilco of the Jayhawks (in de bezetting met Olsen & Louris)?
quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:39 schreef Diverse_Reality het volgende:
[..]
Nou nou nou. Heb je aandelen Smutfish ofzo?
Ja is mooi, Get Down river is een lekker nummertje van die gastenquote:Op woensdag 23 februari 2005 14:37 schreef lot3 het volgende:
Bottle Rockets
misschien ook de Ex -Husbands en the The Charlie Daniels Band of is dat teveel country?
Had het eventjes gezegd! Was ik ook gekomen. Ik heb haar gezien op Blue Highways, is inderdaad erg mooi.quote:Op maandag 11 april 2005 13:32 schreef rooierooie het volgende:
Ik ben gistermiddag in Paradiso naar Mary Gauthier geweest, erg leuk! Geweldige doorrookte stem heeft zij.
Da's een goede ja!quote:Op zondag 10 april 2005 22:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Richmond Fontaine. Met een fles rode wijn.
Oh sorry, Prep.quote:Op maandag 11 april 2005 18:55 schreef Prep2Fight het volgende:
Had het eventjes gezegd! Was ik ook gekomen. Ik heb haar gezien op Blue Highways, is inderdaad erg mooi.
ga je er heen? lijkt me mooiquote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:25 schreef Prep2Fight het volgende:
Blue highways in aantocht, vette line up!
Hij heeft een nieuw album, nou dat is voor mij de americanaplaat van de maand (misschien wel van 2005, maar daar is het nog even te vroeg voor omdat te zeggen)quote:Op maandag 15 november 2004 01:38 schreef rooierooie het volgende:
Op altcountry.nl heb ik zelfs nog eens een cd'tje van Mark Olson gewonnen.Moet zeggen dat ik er al een poos niet meer op gekeken had.
Greg Trooper ken ik niet... Zal er morgen eens naar luisteren.
ik ga zelf niet, maar ik zag ergens een advertentie staan ofzo, leek me wel interessant. Volgend jaar misschienquote:Op dinsdag 12 april 2005 13:41 schreef Prep2Fight het volgende:
Yep, ik heb kaartjes![]()
Wordt zeker mooi, al ga je meld het eventjes, is wel leuk
Is waar, erg leuke muziek, ze traden ook op in paradiso, maar dat heb ik maar laten schieten. Komt zoveel leuks komende maandenquote:Op vrijdag 15 april 2005 19:47 schreef lot3 het volgende:
toch ook nog maar even The Hackensaw Boys memoreren, ooit aangeraden door Tineke Schoemaker van Barrelhouse in het Volkskrant Magazine (sneeuwbal) aangename Alt. Country op lange stukken in de auto bv. nog niet zo lang geleden traden ze op in Doornroosje....
Ik heb dit lijstje ook maar van Altcountry gepluktquote:Op dinsdag 26 april 2005 12:23 schreef pfaf het volgende:
Andrew Bird, niet echt americana, maar zeer de moeite waard. Y
R.Fontaine moet ik van DD altijd nog eens beluisteren...
Die eer komt mij toe, ik heb hem genoemd.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:38 schreef placebeau het volgende:
Richard Buckner zal wel al genoemd zijn zeker, maar het is zo mooi dat hij een extra vermelding wel verdient.
Hier is een artikel voor degenen die het gemist hebben:quote:Op vrijdag 29 april 2005 21:12 schreef gimme.shelter het volgende:
Vanavond op tv 3 werd door Jan Donkers de inhoud van de I pod One besprokem. Blijkt dus dat Bush een pefecte muzieksmaak heeft!! Leuk!!![]()
Dat klinkt even vreemd als veelbelovend.quote:Op donderdag 12 mei 2005 13:17 schreef DaisyDuke het volgende:
Iemand de solo-platen van Mudhoney-gitarist Steve Turner gehoord? De man maakt sinds een tijdje rechttoe-rechtaan alternatieve countryrock en doet dat met verve.
Luister en huiver.....quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat klinkt even vreemd als veelbelovend.
Jazeker, prima schijfje. Heb alleen nog geen tijd gehad om alle extra's te bekijken. Wel een fasinerend figuur die Arthur Lee.quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:21 schreef methodmich het volgende:
Jij je Love-DVD al binnen trouwens?
Klinkt inderdaad lekker.quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:45 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Luister en huiver.....
Beautiful Winter(with Holly Golightly)
I Want You In My Arms
Absoluut!quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:52 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Jazeker, prima schijfje. Heb alleen nog geen tijd gehad om alle extra's te bekijken. Wel een fasinerend figuur die Arthur Lee.
I want you in my arms klinkt wel lekkerquote:Op donderdag 12 mei 2005 16:45 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Luister en huiver.....
Beautiful Winter(with Holly Golightly)
I Want You In My Arms
ongetwijfeld! Met leuke duetjes!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:32 schreef placebeau het volgende:
De tweede CD van Norah Jones vind ik trouwens ook prachtige country-achtige muziek, en zeker in dit topic thuishoren!
Sexsmith? Daar ben ik ook bijquote:Op zondag 22 mei 2005 14:25 schreef DaisyDuke het volgende:
Leuk! South San Gabriel en Sexsmith ga ik denk wel zien.
Overigens zou ik het erg waarderen als de naam Norah Jones hier niet genoemd wordt.....![]()
quote:Op zondag 22 mei 2005 11:03 schreef Prep2Fight het volgende:
Clem Snide
21 juni Nijmegen – Doornroosje
22 juni Amsterdam – Paradiso
23 juni Rotterdam – Rotown
24 juni Utrecht - Ekko
Klopt, toch zou ik kijken of je erheen kunt gaan.. ze is heel goed livequote:Op zondag 22 mei 2005 15:15 schreef methodmich het volgende:
Norah Jones is geen alt. country, maar wat flauwe lijzige jazz, wat mij betreft.
Dayna Kurtz is ook erg goed, alleen 24 mei is wel erg dichtbij.
Die tweede CD is toch vooral country-achtig getind, veeleer dan jazz, met prachtige nummers als the long way home.quote:Op zondag 22 mei 2005 15:15 schreef methodmich het volgende:
Norah Jones is geen alt. country, maar wat flauwe lijzige jazz, wat mij betreft.
Nee hoor, ze mag best een keer bij me op de koffie komen. Ze maakt alleen verschrikkelijk saaie, veilige, aalgladde en slappe skyradio jazz. Buurmeisjesmuziek bij uitstek! Vreselijk!quote:Op zondag 22 mei 2005 14:26 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Edit: DD heeft wat tegen Norah Jones?![]()
Blijft gewoon een erg goede band. Die discussie over dat zogenaamde hillbilly-accentje van Melle was inderdaad hilarisch.quote:Ik las trouwens het topic terug en las wat over smutfish..Wat een onzin over die 'amerikaanse stem' Ik heb ze vorige week live gezien.. was erg goed (ze speelde voor 10 man publiek waarvan de helft luisterde, erg triest)
Hmm, hij mist iets..quote:Op maandag 6 juni 2005 14:26 schreef methodmich het volgende:
Vind ik wel aardig, maar zou er geen platen van aanschaffen eigenlijk. Hij mist iets, voor mijn gevoel. Kan niet duidelijk aangeven wat.
Hij was vorige week nog in NL, achter dat album moet ik ook aangaan..quote:Op maandag 6 juni 2005 14:49 schreef DaisyDuke het volgende:
Pfaf let op!
Richmond Fontaine heeft weer een prachtige nieuwe plaat uit; "The Fitzgerald". Uncut noemde 'm al "de Americana-plaat van de maand juni". Deze gaat zeker mee voor de jaarlijstjes!
Richmond Fontaine is geen persoon. Maar de band van voorman Willy Vlautin.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:51 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Hij was vorige week nog in NL, achter dat album moet ik ook aangaan..
quote:Op maandag 6 juni 2005 14:49 schreef DaisyDuke het volgende:
Pfaf let op!
Richmond Fontaine heeft weer een prachtige nieuwe plaat uit; "The Fitzgerald". Uncut noemde 'm al "de Americana-plaat van de maand juni". Deze gaat zeker mee voor de jaarlijstjes!
Ooh, kan wel..quote:Op maandag 6 juni 2005 14:55 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Richmond Fontaine is geen persoon. Maar de band van voorman Willy Vlautin.
Niet mee eens!quote:Op maandag 6 juni 2005 15:22 schreef rooierooie het volgende:
J.W. Roy heb ik jaren geleden eens in een voorprogramma ergens van gezien (Jayhawks?), ik vond er ook niet veel aan. Hij had het net niet.
Nou, de manier hoe hij het live doet is erg goed en zijn studioalbums zijn ook niet verkeerd. De teksten zijn ook goed doordacht en hij heeft zeker geen vervelende stem!quote:Op maandag 6 juni 2005 15:43 schreef DaisyDuke het volgende:
Misschien kun je aan ons uitleggen wat je er zo goed aan vind Prep?
Het duurt nog wel even voor The Fitzgerald in NL te verkrijgen is las ik net.quote:Op maandag 6 juni 2005 15:02 schreef DaisyDuke het volgende:
Heb je 'Post to Wire' nou al eens beluisterd?
Wie heeft jou dat wijs gemaakt? Hij is gewoon verkrijgbaar hoor!quote:Op maandag 6 juni 2005 16:15 schreef pfaf het volgende:
[..]
Het duurt nog wel even voor The Fitzgerald in NL te verkrijgen is las ik net.
Ik meen dat op z'n eigen site te hebben gelezen.quote:Op maandag 6 juni 2005 16:59 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Wie heeft jou dat wijs gemaakt? Hij is gewoon verkrijgbaar hoor!
The Hackensaw Boysquote:Op donderdag 9 juni 2005 11:09 schreef -Dries- het volgende:
Ja, daar kan ik me goed in vindenTrouwens, voor nog meer Bluegrass fans >>> Allison Kraus & Union Station.
Weet je zeker dat het een band is en geen user hier op Fok!?quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:43 schreef pfaf het volgende:
Inneke23 - Elephant Crossing.
Schitterende plaat van deze zuiderbuur.
Het staat overal..quote:Op maandag 27 juni 2005 16:53 schreef methodmich het volgende:
Dat moest geheim blijven verdorie, aangezien The Gasoline Brothers het voorprogramma wilden worden.
En dat is niet gelukt?quote:Op maandag 27 juni 2005 16:53 schreef methodmich het volgende:
Dat moest geheim blijven verdorie, aangezien The Gasoline Brothers het voorprogramma wilden worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |