Heb "If We Can’t Trust the Doctors..." inmiddels al een tijdje in mijn bezit! Een prima- en bij vlagen erg originele plaat, een absolute aanrader!quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:07 schreef DaisyDuke het volgende:
Vanmiddag op tv het lowlands optreden van Blanche gezien.... was erg onder de indruk, iemand bekend met deze band?
Ik ben iig wel van de partijquote:ROOTS OF HEAVEN FESTIVAL III
In Het Patronaat in Haarlem vindt op zondag 10 oktober de derde versie plaats van het ROOTS OF HEAVEN FESTIVAL. Tussen 16.00 en 01.00 uur zijn er optredens van GIANT SAND, CHRIS KNIGHT, DARRELL SCOTT & SUZI RAGSDALE, ROD PICOTT & ANDY NICE, BRIAN WEBB, BEAVER NELSON & SCRAPPY JUD NEWCOMB, BORIS MCCUTCHEON en SLAID CLEAVES.
Kaarten kunnen worden gereserveerd via www.ticketservice.nl. Met een kaartje voor het festival mag je op donderdag 7 oktober trouwens ook gratis binnen op de ROOTS PRE-PARTY. De aanvang daarvan is voorzien om 21.30 uur. Speciale gast is dan MICHAEL DE JONG.
ALT COUNTRY.NL
Lachen dat een GooGooDoll PW ontdektquote:Op donderdag 9 september 2004 21:51 schreef googoodoll het volgende:
wie ook goed is is Paul Westerberg, hij speelde vroeger in The Replacements, een jaren tachtig popband. Ik heb alleen zijn Stereo/Mono dubbelcd, waarbij 1 cd vol staat met rock n roll (lekker vuig en simpel onder pseudoniem Grandpaboy) en 1 cd gevuld is met de mooiste singersongwriter/altcounty muziek of hoe je het ook maar wilt noemen.
Stormlooptopic: Paul Westerberg/The Replacements.quote:Op donderdag 9 september 2004 21:51 schreef googoodoll het volgende:
wie ook goed is is Paul Westerberg, hij speelde vroeger in The Replacements, een jaren tachtig popband. Ik heb alleen zijn Stereo/Mono dubbelcd, waarbij 1 cd vol staat met rock n roll (lekker vuig en simpel onder pseudoniem Grandpaboy) en 1 cd gevuld is met de mooiste singersongwriter/altcounty muziek of hoe je het ook maar wilt noemen.
Even luisteren...quote:Op maandag 13 september 2004 18:42 schreef pfaf het volgende:
Die paar nummers op Richmondfontaine.com klinken goed.
ja klopt. nou ja, paul westerberg deed niet echt mee hij schreef de tekst voor We Are The Normal ("we are the normal, we live and we die, with no reason why"quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:26 schreef Doc het volgende:
[..]
Lachen dat een GooGooDoll PW ontdekt. De GGDs hebben zeker in het begin hun geluid op dat van melodieuzere nummeres van TheReplacements gebaseerd (en op SuperStarCarwash oid doet-ie ook mee).
Iemand 'm al gehoord? Beste Americana plaat van 't jaar....quote:Op maandag 13 september 2004 16:10 schreef DaisyDuke het volgende:
Mag ik u allen van harte Richmond Fontaine met "Post to Wire" aanraden, denk aan Uncle Tupelo, Whiskeytown en Thin White Rope... vrij donker allemaal, zowel muzikaal als tesktueel, maar erg mooi!
Geweldig was het. Geloof niet dat er nog meer Fok!kers geweest zijn.quote:Op maandag 13 september 2004 23:39 schreef bukgeit het volgende:
American Music Club. Nieuwe CD Love Songs For Patriots, de eerste in tien jaar. Maandag 11 oktober in Paradiso.
Ben al een paar maanden bekend met Post to Wire en dat is echt een weergaloos albumquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:42 schreef DaisyDuke het volgende:
Al meer mensen kennis gemaakt met Richmond Fontaine? Is de moeite waard hoor....
Ik ook. Erg mooi. Tip: Dirty Three en Ocean Songs.quote:Op maandag 18 oktober 2004 20:49 schreef Saleheim het volgende:
Weet niet of het echt onder alt. country valt maar ik vind 'The Diry Three' zeker erg lekker.
En het was ook niet 'ik ben de stem' maar 'jij bent de stem'. Kortom, het is een mirakel dat ik zomaar snapte wie je bedoelde.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 18:42 schreef methodmich het volgende:
Oh ja, daar heb jij weer recht aan.
Ik heb deze 7 november (voor Earle) in Paradiso gezien, kon al wat werk van hem. Erg genoten, was je daar ook bij?quote:Op vrijdag 28 februari 2003 20:05 schreef cptmarco het volgende:
Van het bovenstaande rijtje ken ik eigenlijk alleen Ryan Adams, en die is zeker niet verkeerd.
Waar ik zelf gek op ben is Chuck Prophet. Ik weet eigenlijk niet of echt onder de noemer alt.country valt, maar het is wel prachtige muziek. Prophet was voorheen de gitarist van de countryrockers Green On Red.
Maar het is wel vergelijkbaar met Adams.
jaja, dat is ook geweldig, heb ze gezien op Blue Highways, mooi cd's hebben die jongens ook gemaaktquote:Op zaterdag 1 maart 2003 11:44 schreef methodmich het volgende:
Nog een tip: Slobberbone.
Ja, leuke gasten. Maar niet helemaal mijn ding, ben dan meer van The Baptist Generals.quote:Op zondag 14 november 2004 19:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Metho, ken jij drive by truckers? Anders ook een aanrader...
Lekker. Mary Gauthier, Slaid Cleaves, Rodney Crowell, Buddy Miller, Lucinda Williams, The Gourds en onze eigen Michael de Jong.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:32 schreef pfaf het volgende:
Heb gisteren de dubbelcd Americana: the very best of new American music gekocht. Zeer de moeite waard. Zeker voor mij, aangezien ik nog niet alle artiesten kende.
Ik ken ze ook, heb ze gezin in 2002 in Doornroosje. Niet helemaal mijn muziek maar meer dan OK live.quote:Op zondag 14 november 2004 19:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Metho, ken jij drive by truckers? Anders ook een aanrader...
Sinds kort heb ik hun Southern Rock Opera. Niet allles is even sterk (er zitten wat zeikerighe nummers tussen), maar ook een paar heerlijke rock nummers. Ik had net die CD op staan en toen een van de betere nummers begon zette Myrthe 'm wat harder en begon "mee" te zingen (da's dan met eigen "tekst").quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:10 schreef nipeng het volgende:
[..]
Ik ken ze ook, heb ze gezin in 2002 in Doornroosje. Niet helemaal mijn muziek maar meer dan OK live.
Ziet er idd goed uit, mis ook wel het een en ander, maar wat boeit datquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:32 schreef pfaf het volgende:
Heb gisteren de dubbelcd Americana: the very best of new American music gekocht. Zeer de moeite waard. Zeker voor mij, aangezien ik nog niet alle artiesten kende.
Het is wel een beetje vreemd om een Hollander met zo'n HillBillie accent te horen zingen. Ben benieuwd wat de reden daarvoor is want zo op het eerste gehoor komt het daardoor een beetje nep over.quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:57 schreef DaisyDuke het volgende:
Is Smutfish hier bekend?
Ze hebben met "Lawnmower Mind" volgens de Haagse pers "de plaatselijke plaat van het jaar" afgeleverd. Nu kun je daar over twisten, feit blijft dat het een van de beste alt.country platen van Nederlandse bodem is. Zondermeer....
www.smutfish.nl
Ehm, nee dat ook niet. Maar het is nogal raar omdat mensen die zo zingen normaal gesproken ook zo praten, vandaar dat het dan werkt/ergens op slaat. Nu is het dan eigenlijk gewoon wannabe, ik bedoel hoe kun je dat serieus nemen als hij in het echt bv perfect ABN praat?quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:14 schreef DaisyDuke het volgende:
Hoor je liever Nederengels dan? Ik vind het iets toevoegen aan de authenticiteit van de muziek, dat prachtige zeurderige accent kleurt de donkere muziek als het ware in.
Ik vond het nummer best wel goed. Ik weet niet meer wat de naam is maar het was live bij een radio-programma, via een link op hun site. Ik stoor me niet aan het accent, maar nu ik de achtergrond weet vind ik het nep.quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:35 schreef DaisyDuke het volgende:
Dus je stoort je enkel aan het accent omdat de band uit Nederland komt? Een vreemde redenering. Op die manier zouden Nederlandse artiesten dus alleen geloofwaardig zijn in de taal die ze spreken; het Nederlands. Daarnaast doe je de muziek tekort door je te te ergeren aan een accent. Vertel liever wat de muziek met je doet!
Nou nou nou. Heb je aandelen Smutfish ofzo?quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:49 schreef DaisyDuke het volgende:
Nou, dieper, intenser en oprechter dan dit hoor je het niet vaak.
Wat dus ook behoorlijk nep is.quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:39 schreef Diverse_Reality het volgende:
[..]
Overigens lult half 'wigger' Nederland met een aangemeten accent.
Je zou de platen die Mark Olson met de Creekdippers heeft gemaakt eens kunnen proberen, al zijn die wat meer country dan Jayhawks.quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:53 schreef Zanderrr het volgende:
Een interessant topic, maar er worden hier zoveel verschillende namen van bands opgesomd dat ik zelf door de bomen het bos niet meer helemaal zie. Heeft iemand tips voor bands / artiesten die een beetje klinken als Wilco of the Jayhawks (in de bezetting met Olsen & Louris)?
quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:39 schreef Diverse_Reality het volgende:
[..]
Nou nou nou. Heb je aandelen Smutfish ofzo?
Ja is mooi, Get Down river is een lekker nummertje van die gastenquote:Op woensdag 23 februari 2005 14:37 schreef lot3 het volgende:
Bottle Rockets
misschien ook de Ex -Husbands en the The Charlie Daniels Band of is dat teveel country?
Had het eventjes gezegd! Was ik ook gekomen. Ik heb haar gezien op Blue Highways, is inderdaad erg mooi.quote:Op maandag 11 april 2005 13:32 schreef rooierooie het volgende:
Ik ben gistermiddag in Paradiso naar Mary Gauthier geweest, erg leuk! Geweldige doorrookte stem heeft zij.
Da's een goede ja!quote:Op zondag 10 april 2005 22:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Richmond Fontaine. Met een fles rode wijn.
Oh sorry, Prep.quote:Op maandag 11 april 2005 18:55 schreef Prep2Fight het volgende:
Had het eventjes gezegd! Was ik ook gekomen. Ik heb haar gezien op Blue Highways, is inderdaad erg mooi.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |