abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 30 mei 2002 @ 22:29:07 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_4389928
Hoorde net een nummer van de nieuwe plaat van Paul Westerberg, de dubbel CD Stereo/Mono.

Klonk als vanouds. Lekkere simpele rock 'n' roll.
Ongepolijst met schuurpapieren stem.

Maar zo goed als de Replacements klassiekers :Sorry ma, forgot to take out the trash, Hootenanny, Let it be, Tim en Pleased to meet me zal het niet meer worden.

Meer liefhebbers ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 30 mei 2002 @ 23:33:03 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_4390718
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 22:29 schreef tong80 het volgende:

Meer liefhebbers ?

Vast wel.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 mei 2002 @ 00:13:10 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_4391255
Ze hebben blijkbaar een onuitwisbare indruk achtergelaten.

pi_4391647
jaaaaaaaaaaaaaaa, Paultje Westerberg......

Ik vond '14 songs' trouwens ook heel erg te pruimen.

Helaas waren the Replacements toen ik ze in Nighttown ging zien te lazerus om drie noten achter elkaar te spelen.
Maar zelfs dan hadden ze hun charme....

[edit]how do you say, i'm okay, to an answering machine? Geniaal in eenvoud, en dan met die heze overslaande stem en enkel gruizelige gitaar eronder[/edit]

met recht

Trouwste user 2022 vrijdag 31 mei 2002 @ 12:00:15 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_4394582
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 00:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Helaas waren the Replacements toen ik ze in Nighttown ging zien te lazerus om drie noten achter elkaar te spelen.
Maar zelfs dan hadden ze hun charme....

Zag ze in de Willem 2. Ook te dronken om een gitaar vast te houden.

Maar het had z'n charme.

Trouwste user 2022 vrijdag 31 mei 2002 @ 19:34:26 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_4400525
En weer een geweldig topic van Tong.

pi_4401973
dit is wel een tragisch dieptepunt in de historie van het muziekforum....

Ja hallo?
De Replacements ja!
DÉ REPLACEMENTS!
PAUL WESTERBERG!

grmbl

pi_4504702
paul westerberg is prima muziek. vind ik op de een of andere manier beter dan de replacements
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 juli 2002 @ 23:11:13 #9
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_5222540
Het zou verdomme wel eens tijd worden dat ik in dit topic reageer !

Wilde een topic openen over deze band, effe checken en jaar hoor het bestond (dit topic ook over die fantastische band, hoewel ik denk dat de Last Waterhole aankondinging het spelen van de film betrof : The Replacements! Live in A'dam! ).

En niet alleen The Replacements en Paul Westerberg zijn geweldig (hoewel ik de CD eventually van PW niet goed vond), ook het werk van Stinson in Bash&Pop (de CD friday night is killing me draai ik regelmatig, ook vanavond) is erg goed, en de CD "75% less fat" van Chris Mars -die draai ik nu- is erg OK (en die draai ik zelden: waarom oh waarom vraag ik me nu af; deze CD gaat wat heavy rotation inhalen). Op zoek naar meer CDs van die man!

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_5222608
Paul Westerberg staat ook met twee nummers op de 'Singles' Soundtrack... perfecte feelgood-nummers met een Seattlesound...
pi_5222645
En wie de cd "Gravel Pit" van Paul Westerberg in zijn bezit heeft, of ergens te koop ziet, die moet eens een héél harde gil in dit topic geven.

Dank!

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 juli 2002 @ 23:28:38 #12
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_5222831
Net even gechecked op AMG: Gravel Pit is een solo live CD, waarop onder ander ook HereComesAregular staat, waarover de anekdote gaat dat Paul het in zijn Replacements tijd niet speelde omdat het te pijnlijk was... Ik zal het album aanschaffen en je waarschuwen als ik het zie.

Ooit Thelonious Monster het nummer -wat een van mij Mats faves is- zien coveren. Moooooooooi!

pi_5234187
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 23:28 schreef Doc het volgende:
Net even gechecked op AMG: Gravel Pit is een solo live CD, waarop onder ander ook HereComesAregular staat, waarover de anekdote gaat dat Paul het in zijn Replacements tijd niet speelde omdat het te pijnlijk was... Ik zal het album aanschaffen en je waarschuwen als ik het zie.
Daar wringt 'm nou net de schoen. Het is een bootleg, en het is nergens te krijgen. Zelfs de centrale discotheek rotterdam heeft 'm niet...

Als je 'm vindt, ben je een held! Hou je van uitdagingen?

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 augustus 2002 @ 23:14:45 #14
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_5235753
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 21:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Als je 'm vindt, ben je een held! Hou je van uitdagingen?

Dit zij de leuke soort uitdagingen .

Ik zal ook wat mensen in de US vragen op zoek te gaan .

Ik zag op AllMusic ook een aardige Replacements bootleg 'beatGirl' bestaat, Ga ik ook naar op zoek...

pi_21877353
Hoi Ik kon laatst Gravel Pit op ebay kopen
Maar het was een cdr, dus ik vermoed zo'n eikel die bootlegs kopieert en dan voor geldelijk gewin verpatst. Voorwaar

Niet gedaan dus. Maar er schijnt een nieuwsgroep te zijn, speciaal voor bootlegs van The Replacents / Westerberg. Er is vast iets in lossless formaat of in de vorm van een blank & postage te vinden van een mede-fan

Hoe is trouwens Paul's nieuwe cd. Is die hier al uit?
  Trouwste user 2022 zondag 12 september 2004 @ 01:16:56 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_21892707
Jeetje dat een band als de replacements maar zo weinig posts krijgt is toch triest.

pi_21979691
tja, tong80.

ik heb wel cd's van paul westerberg!
pi_22908851
Is dat de band waar ook Tommy Stinson in zat? Die zit nu in de huidige Guns N Roses en hij heeft ook een solo album uit; Village Gorilla Head.
pi_32383504
quote:
Op zondag 12 september 2004 01:16 schreef tong80 het volgende:
Jeetje dat een band als de replacements maar zo weinig posts krijgt is toch triest.
Ik kende ze niet. Maar ik heb laatst (september 2005) Hootenanny voor m'n verjaardag gekregen, en daar word ik graag mee wakker op zondagochtenden.
  Trouwste user 2022 vrijdag 18 november 2005 @ 21:10:27 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_32384129
Dat is leuk om te lezen. Ga de rest ook maar ondekken

woensdag 23 november 2005 @ 16:39:32 #21
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_32511179
Ben ook een ouwe Replacements fan. Paul Westerberg solo-CDs iets minder. Die vind ik iets te glad, alhoewel zijn concerten wel ruig blijven, als je de bootlegs hoort (ja, ik heb Gravel Pit onder andere).

Ik heb Tommy Stinson vorig jaar nog gezien in de Melkweg (de oude zaal, ook nog) als voorpgrogramma van Jesse Malin. Daar deed ie een acoustische solo-set. Was wel aardig, maar vooral leuk om 'm van dichtbij bezig te zien. Tijdens zijn voorprogramma en erna tijdens Jesse Malin stond ie gewoon tussen het publiek aan de bar te tanken. Met een hele hoop jonge Guns 'n Roses fans eromheen, dat wel ja.

[ Bericht 0% gewijzigd door schaap001 op 24-11-2005 16:46:50 ]
pi_33969737
Heb net Tim gekocht! Prachtige liedjes! Vooral "Left of the dial"
pi_33972304
Even wat meer achtergrondinfo, anders heeft mijn post ook zo weinig toevoegende waarde...

Mijn eerste Paul Westerberg plaat was Stereo/Mono en aangezien de nummers op mono (van zijn 'band' Grandpaboy - geen idee hoe dat precies zit) volgens de recensies zoveel moesten lijken zijn oude band Replacements ben ik daar maaar achteraan gegaan. Was ook fan van oude Goo Goo Dolls cd's zoals Hold Me Up en Superstar Car Wash en aangezien het kritiek op die albums was dat het allemaal gejat was van de Replacements heb ik Let it be maar aangeschaft. Alhoewel ik er even in moest komen ontdekte ik wel vrij snel de schoonheid van liedjes (en teksten!) als Answering Machine, I Will Dare , Unsatisfied, allemaal liedjes vol puberale zinnetjes over verlangen en liefde met als hoogepunt "How do you say I miss you to an answering machine"... heerlijk. Voordat ik Tim kocht ondertussen ook wat meer P. Westerberg platen geluisterd/gekocht zoals Come Feel me Tremble (bij vlagen goed) en Dead Man Shake (vond ik persoonlijk minder, te veel blues),

"Tim"net nieuw (via internet) en ook hier staan wat meesterwerkjes op het gebied van puberliedjes, met name Kiss me on the bus doet het goed! In liedjes als Left of the dial & Hold my life vind ik weer die wonderbaarlijke replacements magiek die ik niet in woorden kan omzetten

Hun wat hardere punk geluid (Favorite Thing, I'll Buy) vind ik charmant, maar niet meer of minder. Weet ook niet of ik moet beginnen aan hun platen voor Let it be. Waarschijnlijk wordt de volgende Dont Tell A Soul...

iemand nog aanbevelingen?
  donderdag 12 januari 2006 @ 14:10:02 #24
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_33973084
Let It Be en vooral Pleased To Meet Me vind ik persoonlijk hun beste werk. Op die laatste waren ze een trio: gitarist Bob Stinson was de band net uitgewerkt, omdat zijn drank- en drugsmisbruik hem onhandelbaar maakte. Stinson is trouwens in 1995 overleden (overdose). Op sommige demo´s voor PTMM is hij nog wel te horen.
PTMM is iets ´gladder´ geproduceerd, maar de songs zijn helemaal AF. Hun prijsnummer ´Alex Chilton´ is ook op dit album te vinden. Alex Chilton produceerde trouwens eerdergenoemde demo´s, maar niet het album.
Het nummer ´Can´t Hardly Wait´ staat ook op PTMM, echter wat mij betreft niet in de definitieve vorm; die versie (de electrische, zonder blazers) is te vinden op ´All For Nothing, Nothing For All`: een verzamelaar van B-kantjes, leftovers etc.

Pleased To Meet Me is een aanrader (zeker als je van Goo Goo Dolls houdt)!

Overigens zijn live-opnames van The Replacements uit de periode 1987-1989 meestal geweldig: óf het is grote dronken puinhoop terwijl ze in een sneltreinvaart popclassics verzieken of allemaal een ander nummer aan het spelen zijn óf ze doen hun best en dan zijn ze werkelijk een briljante live-band!

By the way: ik speelde vroeger in een bandje en we deden oa weleens covers van ´Long Way Down´en ´So Far Away´ van Goo Goo Dolls.
pi_33982876
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:10 schreef schaap001 het volgende:

[...]
He! onwijs coole post! denk dat ik Pleased To Meet Me binnenkort maar haal (staan eerst nog wat andere op de agenda ) ipv Dont tell a soul. Ik ken Cant Hardly Wait, Valentine en Alex Chilton (het lied ) ook al en die zijn fijn, met name die laatste heeft een heerlijke meezing refreintje. Ken verder de verhalen rond Stinson wel, maar de site waar ik die info vandaan heb bestaat niet meer. Dat was: www.the-skyway.com of iets met skyway althans, via google "replacements+skyway" eerste hit. Dit was volgens mij ook een soort nieuwsgroep die o.a. die live-bootlegs rondstuurt, zou graag over zulk materiaal willen beschikken!

En cool dat je ook de oude GGD-platen waardeert - daar ga ik maar vanuit - want ik val nog wel eens op veel tegenstand van de indierockers als het gaat om de GGD. Mijn nick stamt ook uit 2001 btw, toen was ik 14, niet-wetend en nog onbezonnen etc. etc. etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')