abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221941959
quote:
18s.gif Op zaterdag 10 oktober 2026 00:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Geen bericht kunnen plaatsen zonder over Biden te zeikstralen, maar dan anderen beschuldigen van een obsessie met Trump :N
BDS :Y
  zaterdag 10 oktober 2026 @ 01:14:07 #27
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221941966
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2026 00:08 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Biden was ook echt pissed off toen Netanyahu een arrestatiebevel ontving vanuit ICC. Dus snap wel dat ze zo fel zijn.

Biden noemt verzoek Strafhof tot arrestatie van Israëlische leiders 'schandalig'

Dit gaan ICC nooit winnen, de joodse establishment binnen de unipartij in Amerika is veel machtiger dan de islamitische pro Palestina tak (DSA) van Mamdani, El-Sayed en Hussein Obama.

Op dit punt staan zelfs Pelosi en Trump naast elkaar als het moet. Nee je kan het nu beter opdoeken en de successen vieren die ze hebben gehad. Voordat het helemaal een clown court wordt.

Ivanka's man Jared Kushner zal ook wel niet te spreken zijn over ICC.
Dit is wel een puntje waar zowel Democraten als Republikeinen het over eens zullen zijn.
Wel apart dat het pas over 6 maanden is, dat geeft men alle tijd om van providers en banken te wisselend naar europa.

Ik zie Amerika wel in staat mochten wij ooit Netanyahu hier gevangen houden dat ze hem komen 'ophalen'.
pi_221941967
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2026 01:14 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Dit is wel een puntje waar zowel Democraten als Republikeinen het over eens zullen zijn.
Wel apart dat het pas over 6 maanden is, dat geeft men alle tijd om van providers en banken te wisselend naar europa.

Ik zie Amerika wel in staat mochten wij ooit Netanyahu hier gevangen houden dat ze hem komen 'ophalen'.
De Yanks hebben sinds Bush jr/Irak oorlog een wet (The Hague Invasion Act, niet de officiële naam) die inhoudt dat als er een Amerikaanse militair wordt vastgehouden, ze militair mogen ingrijpen hier.

En dat zijn/waren dan je 'vrienden'...
pi_221941972
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2026 01:17 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
De Yanks hebben sinds Bush jr/Irak oorlog een wet (The Hague Invasion Act, niet de officiële naam) die inhoudt dat als er een Amerikaanse militair wordt vastgehouden, ze militair mogen ingrijpen hier.

En dat zijn/waren dan je 'vrienden'...
Volgens mij werd het ICC al eerder niet erkend door de VS. Net zoals Israel als staat niet erkend werd door veel andere staten eerder. Internationale rechtspraak blijkt een wassen neus, hooguit heeft het ICC wat lokale boeven (Servie) voor het gerecht gesleurd dat toch geen impact had op de geopolitiek.
pi_221941980
quote:
Ze sprak vanuit een rechtszaal in Neurenberg waar de processen tegen nazileiders uit de Tweede Wereldoorlog werden gehouden. "Misschien was het wel voorbestemd dat ik in deze historische rechtszaal was toen de aankondiging werd gedaan en ik te horen kreeg dat ik de prijs had gewonnen."
https://www.nu.nl/buitenl(...)it-de-hel.html#nujij

Hoe wrang wil je het hebben?
  zaterdag 10 oktober 2026 @ 01:39:08 #31
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221941985
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2026 01:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Volgens mij werd het ICC al eerder niet erkend door de VS. Net zoals Israel als staat niet erkend werd door veel andere staten eerder. Internationale rechtspraak blijkt een wassen neus, hooguit heeft het ICC wat lokale boeven (Servie) voor het gerecht gesleurd dat toch geen impact had op de geopolitiek.
Precies, zo gauw er een grote speler in het vizier komt valt alles uit elkaar.
Het zijn echt van die roze brillen organisaties, leuk in theorie maar in de praktijk gaat het nooit werken.
pi_221941987
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2026 01:39 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Precies, zo gauw er een grote speler in het vizier komt valt alles uit elkaar.
Het zijn echt van die roze brillen organisaties, leuk in theorie maar in de praktijk gaat het nooit werken.
Klopt, maar ze hebben (begin volkenbond) het aardig lang uitgehouden om grootschalige conflicten te voorkomen door overleg en diplomatie in de vorige eeuw.
pi_221942026
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2026 22:22 schreef Peppert het volgende:
Ik kan hier niet tegen zijn. Hopelijk doet hij hetzelfde met instituties als de Wereldhandelsorganisatie (WTO), Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en dergelijke. Ik ben voor natiestaten die hun eigen toekomst bepalen en tegen extraterritoriale ambtenaren die regels bedenken waar mensen nauwelijks weet van hebben tenzij ze een heel secretariaat hebben om hen daarvan op de hoogte te houden. Ik ben het uiteraard niet eens met het doel dat hij hiermee nastreeft: ongehinderd kunnen doorgaan met moorden buiten de Amerikaanse grenzen.
:')
Lekker romig
  zaterdag 10 oktober 2026 @ 06:21:33 #34
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221942092
quote:
Het strafhof spreekt in een verklaring van een "aanval op de rechtsstaat en de internationale rechtsorde".
Iets wat niet bestaat kan ook niet aangevallen worden.

Amerika, China en Rusland deden al niet mee.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_221942123
Tja. Trump ziet natuurlijk al de bui al hangen en vermoed dat na Israël Amerikanen op het vervolgmenu van het ICC staan. Het zal mij niks verbazen als zijn CIA hem dat heeft ingefluisterd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')