abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 7 oktober 2026 @ 12:30:44 #1
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_221926645
Harry Mens kritisch op kijkcijferonderzoek: 'Kastjes staan bij tante Sjaan'

Harry Mens is kritisch op de manier waarop de kijkcijfers worden bepaald. Volgens de 79-jarige presentator zijn die gebaseerd op het kijkgedrag van huishoudens die niet tot de doelgroep van zijn programma behoren.
Kijkcijfers worden in Nederland bepaald via een representatief steekproefpanel van huishoudens met speciale meetapparatuur, beheerd door het Nationaal Media Onderzoek (NMO).

Mens vindt dat de manier waarop de dagelijkse cijfers worden bepaald niets zeggen over hoe goed of slecht programma's het doen. Zeker als het aankomt op zijn RTL 7-programma Business Class. "Vijftienhonderd mensen in Nederland hebben zo'n kastje. Dat zijn tante Sjaan en tante Nel. Niks ten nadele van hen, maar die kijken niet naar ons programma", zei Mens woensdag in De 538 Ochtendshow.

Volgens het onderzoek waren de kijkcijfers van Business Class zondag zo laag dat er geen meting kon worden uitgevoerd. Dat er afgelopen weekend niemand naar zijn programma keek, noemt Mens "een lulverhaal". Zijn doelgroep, "hoogwelstandige mensen en vijftigplussers", zou zich volgens de presentator "echt niet laten meten door zo'n kastje".

"Ik weet van mezelf dat er veel meer mensen kijken dan er gemeten kunnen worden." Mens maakt zich dan ook niet druk om de lage kijkcijfers. "Ik lig daar niet wakker van en mijn adverteerders ook niet. Zij zijn heel tevreden met de resultaten."

Business Class loopt inmiddels al bijna dertig jaar en Mens is van plan met het programma door te gaan "tot de dood erop volgt". "Zolang ik niet dement ben of m'n dochters mij niet van het scherm halen, ga ik gewoon lekker door."

https://www.nu.nl/media/6(...)bij-tante-sjaan.html

Harry _O_

Iemand hier met zo'n kijkcijfer kassie?
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 oktober 2026 @ 12:35:53 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221926676
Ik geloof bijna niet dat dit programma nog bestaat
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221926757
HarryGOD _O_
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221926790
Als hoogwelstandig mens, net als @Scjvb, kan ik dit alleen maar beamen. Ik zal Business Class op de voet blijven volgen en ondersteunen waar ik kan, en met mij velen in de gegoede kringen des levens!
|MUSE| - Live @ AMSTERDAM 29-11-2026
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_221926817
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 12:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
Harry Mens kritisch op kijkcijferonderzoek: 'Kastjes staan bij tante Sjaan'

[ afbeelding ]

Harry Mens is kritisch op de manier waarop de kijkcijfers worden bepaald. Volgens de 79-jarige presentator zijn die gebaseerd op het kijkgedrag van huishoudens die niet tot de doelgroep van zijn programma behoren.
Kijkcijfers worden in Nederland bepaald via een representatief steekproefpanel van huishoudens met speciale meetapparatuur, beheerd door het Nationaal Media Onderzoek (NMO).

Mens vindt dat de manier waarop de dagelijkse cijfers worden bepaald niets zeggen over hoe goed of slecht programma's het doen. Zeker als het aankomt op zijn RTL 7-programma Business Class. "Vijftienhonderd mensen in Nederland hebben zo'n kastje. Dat zijn tante Sjaan en tante Nel. Niks ten nadele van hen, maar die kijken niet naar ons programma", zei Mens woensdag in De 538 Ochtendshow.

Volgens het onderzoek waren de kijkcijfers van Business Class zondag zo laag dat er geen meting kon worden uitgevoerd. Dat er afgelopen weekend niemand naar zijn programma keek, noemt Mens "een lulverhaal". Zijn doelgroep, "hoogwelstandige mensen en vijftigplussers", zou zich volgens de presentator "echt niet laten meten door zo'n kastje".

"Ik weet van mezelf dat er veel meer mensen kijken dan er gemeten kunnen worden." Mens maakt zich dan ook niet druk om de lage kijkcijfers. "Ik lig daar niet wakker van en mijn adverteerders ook niet. Zij zijn heel tevreden met de resultaten."

Business Class loopt inmiddels al bijna dertig jaar en Mens is van plan met het programma door te gaan "tot de dood erop volgt". "Zolang ik niet dement ben of m'n dochters mij niet van het scherm halen, ga ik gewoon lekker door."

https://www.nu.nl/media/6(...)bij-tante-sjaan.html

Harry _O_

Iemand hier met zo'n kijkcijfer kassie?
Ik niet. Heb me wel vaak afgevraagd hoe ze aan die cijfers komen.
En hoe word je geselecteerd?
  woensdag 7 oktober 2026 @ 13:07:47 #6
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221926842
Ik ken 1 van de 3 mensen die dit programma altijd kijken.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  woensdag 7 oktober 2026 @ 13:09:45 #7
512523 SimonB.
Voorheen Bargehassus.
pi_221926856
Harry Mens die denkt dat 'ie relevant is. _O- :')
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  woensdag 7 oktober 2026 @ 13:10:40 #8
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_221926863
Hoe ze eraan komen staat in het verhaal.
En je wordt geselecteerd op criteria die het totale bestand van 1500 representatief voor NL maken.
Dus naast Sjaan en Nel ook Kobus, Mohammed en Winston.
  woensdag 7 oktober 2026 @ 13:13:26 #9
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_221926880
quote:
10s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 12:58 schreef nostra het volgende:
Als hoogwelstandig mens, net als @:Scjvb, kan ik dit alleen maar beamen. Ik zal Business Class op de voet blijven volgen en ondersteunen waar ik kan, en met mij velen in de gegoede kringen des levens!
:D
Heel goed!

Proost op het Goede Leven, beste! B:)B
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  woensdag 7 oktober 2026 @ 13:14:18 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221926886
"Ik lig daar niet wakker van en mijn adverteerders ook niet. Zij zijn heel tevreden met de resultaten."

Adverteerders bij Harry liggen nergens wakker van. Zelfs niet van het oplichten van "hoogwelstandige mensen en vijftigplussers". :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_221926921
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 13:14 schreef Hyperdude het volgende:
"Ik lig daar niet wakker van en mijn adverteerders ook niet. Zij zijn heel tevreden met de resultaten."

Adverteerders bij Harry liggen nergens wakker van. Zelfs niet van het oplichten van "hoogwelstandige mensen en vijftigplussers". :')
In een ver verleden het boek over de vastgoedfraude gelezen. Daar kwam Harry (heel verrassend) ook in voor met een hele frisse rol uiteraard.

Money talks & bullshit takes the bus.

Proost! B:)B
pi_221926981
quote:
9s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 13:18 schreef Regilio_ het volgende:
In een ver verleden het boek over de vastgoedfraude gelezen. Daar kwam Harry (heel verrassend) ook in voor met een hele frisse rol uiteraard.
Moet er altijd wel op lachen als ik langs zijn kamperpand op Sassem rijd. Hij heeft wel een mooie deal met de fiscus dat hij al zijn pakken en zooi mag aftrekken in verband met zijn Status.
pi_221926986
En kudo's dat je twee vrouwen naast elkaar kan onderhouden zonder dat ze het van elkaar weten. _O_
pi_221927018
quote:
6s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 13:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Moet er altijd wel op lachen als ik langs zijn kamperpand op Sassem rijd. Hij heeft wel een mooie deal met de fiscus dat hij al zijn pakken en zooi mag aftrekken in verband met zijn Status.
Zijn status? Als entertainer voor volk en vaderland op de kijkbuis?
  Redactie Sport woensdag 7 oktober 2026 @ 13:37:09 #15
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221927031
Harry _O-
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_221927077
quote:
10s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 13:34 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Zijn status? Als entertainer voor volk en vaderland op de kijkbuis?
Zoiets. In ieder geval waren het in zijn geval zakelijke kosten - net zoals dat voor elke accountant of makelaar geldt, maar hij was blijkbaar een geval apart.
pi_221927129
quote:
10s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 13:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Zoiets. In ieder geval waren het in zijn geval zakelijke kosten - net zoals dat voor elke accountant of makelaar geldt, maar hij was blijkbaar een geval apart.
Wat een baas is het ook.
  woensdag 7 oktober 2026 @ 14:01:48 #18
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221927173
kan me niet voorstellen dat die 1500 kastjes een goed beeld geven wat nederland kijkt.

en waarom is dit niet gewoon in de decoder van je provider ingebouwd? onze privacy word toch aan alle kanten gebroken. LG tv's luisteren je tegenwoordig actief af, ook als ze uit staan. Dus waarom moet dit nog op zo'n achterhaalde manier?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 7 oktober 2026 @ 14:18:35 #19
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_221927297
Eindbaas Harry Mens _O_
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_221927967
Uniek in zijn soort. Samen met Vis-TV briljante televisie.

RTL Tonight wint tv-prijs voor slechtste programma van het jaar
De ter ziele gegane talkshow RTL Tonight heeft dit jaar de TV Knol voor slechtste tv-programma van het afgelopen seizoen gekregen. Harry Mens is uitgeroepen tot slechtste presentator en het SBS 6-programma vtwonen: Weer verliefd op je huis krijgt dankzij een veelbesproken mislukte verbouwing de prijs voor blunder van het jaar, heeft de jury van de ludieke tv-prijzen van vakmediaplatform Spreekbuis woensdag bekendgemaakt.

_O_
"The Universe is not only stranger then we have imagined, It may be stranger then we cán imagine..."
  Moderator woensdag 7 oktober 2026 @ 16:41:40 #21
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221928014
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 13:28 schreef nostra het volgende:
En kudo's dat je twee vrouwen naast elkaar kan onderhouden zonder dat ze het van elkaar weten. _O_
Het is kudos.
What can change the nature of a man?
pi_221928097
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 16:41 schreef Coco het volgende:

[..]
Het is kudos.
Eigenlijk wel ja.
  woensdag 7 oktober 2026 @ 18:09:35 #23
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_221928510

[ Bericht 50% gewijzigd door spapaars op 07-10-2026 18:17:23 ]
pi_221928906
quote:
15s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 14:01 schreef junkiesietze het volgende:
kan me niet voorstellen dat die 1500 kastjes een goed beeld geven wat nederland kijkt.

en waarom is dit niet gewoon in de decoder van je provider ingebouwd? onze privacy word toch aan alle kanten gebroken. LG tv's luisteren je tegenwoordig actief af, ook als ze uit staan. Dus waarom moet dit nog op zo'n achterhaalde manier?
Bij IP-TV providers is op de seconde nauwkeurig bekend wat je decoder afspeelt. Of de kijker achter het scherm het programma waardeert of in slaap gevallen is weet de provider niet.
  Moderator woensdag 7 oktober 2026 @ 19:33:47 #25
81329 crew  MadMaster
Schots en scheef...
pi_221931990
Harry als ultiem kijkcijferkanon als vervanger van Pauline Cornelissen. En dan in de eerste aflevering Tineke Nijkamp als kandidate.
"The Universe is not only stranger then we have imagined, It may be stranger then we cán imagine..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')