Ik niet. Heb me wel vaak afgevraagd hoe ze aan die cijfers komen.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 12:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
Harry Mens kritisch op kijkcijferonderzoek: 'Kastjes staan bij tante Sjaan'
[ afbeelding ]
Harry Mens is kritisch op de manier waarop de kijkcijfers worden bepaald. Volgens de 79-jarige presentator zijn die gebaseerd op het kijkgedrag van huishoudens die niet tot de doelgroep van zijn programma behoren.
Kijkcijfers worden in Nederland bepaald via een representatief steekproefpanel van huishoudens met speciale meetapparatuur, beheerd door het Nationaal Media Onderzoek (NMO).
Mens vindt dat de manier waarop de dagelijkse cijfers worden bepaald niets zeggen over hoe goed of slecht programma's het doen. Zeker als het aankomt op zijn RTL 7-programma Business Class. "Vijftienhonderd mensen in Nederland hebben zo'n kastje. Dat zijn tante Sjaan en tante Nel. Niks ten nadele van hen, maar die kijken niet naar ons programma", zei Mens woensdag in De 538 Ochtendshow.
Volgens het onderzoek waren de kijkcijfers van Business Class zondag zo laag dat er geen meting kon worden uitgevoerd. Dat er afgelopen weekend niemand naar zijn programma keek, noemt Mens "een lulverhaal". Zijn doelgroep, "hoogwelstandige mensen en vijftigplussers", zou zich volgens de presentator "echt niet laten meten door zo'n kastje".
"Ik weet van mezelf dat er veel meer mensen kijken dan er gemeten kunnen worden." Mens maakt zich dan ook niet druk om de lage kijkcijfers. "Ik lig daar niet wakker van en mijn adverteerders ook niet. Zij zijn heel tevreden met de resultaten."
Business Class loopt inmiddels al bijna dertig jaar en Mens is van plan met het programma door te gaan "tot de dood erop volgt". "Zolang ik niet dement ben of m'n dochters mij niet van het scherm halen, ga ik gewoon lekker door."
https://www.nu.nl/media/6(...)bij-tante-sjaan.html
Harry
Iemand hier met zo'n kijkcijfer kassie?
quote:Op woensdag 7 oktober 2026 12:58 schreef nostra het volgende:
Als hoogwelstandig mens, net als @:Scjvb, kan ik dit alleen maar beamen. Ik zal Business Class op de voet blijven volgen en ondersteunen waar ik kan, en met mij velen in de gegoede kringen des levens!
In een ver verleden het boek over de vastgoedfraude gelezen. Daar kwam Harry (heel verrassend) ook in voor met een hele frisse rol uiteraard.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 13:14 schreef Hyperdude het volgende:
"Ik lig daar niet wakker van en mijn adverteerders ook niet. Zij zijn heel tevreden met de resultaten."
Adverteerders bij Harry liggen nergens wakker van. Zelfs niet van het oplichten van "hoogwelstandige mensen en vijftigplussers".
Moet er altijd wel op lachen als ik langs zijn kamperpand op Sassem rijd. Hij heeft wel een mooie deal met de fiscus dat hij al zijn pakken en zooi mag aftrekken in verband met zijn Status.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 13:18 schreef Regilio_ het volgende:
In een ver verleden het boek over de vastgoedfraude gelezen. Daar kwam Harry (heel verrassend) ook in voor met een hele frisse rol uiteraard.
Zijn status? Als entertainer voor volk en vaderland op de kijkbuis?quote:Op woensdag 7 oktober 2026 13:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Moet er altijd wel op lachen als ik langs zijn kamperpand op Sassem rijd. Hij heeft wel een mooie deal met de fiscus dat hij al zijn pakken en zooi mag aftrekken in verband met zijn Status.
Zoiets. In ieder geval waren het in zijn geval zakelijke kosten - net zoals dat voor elke accountant of makelaar geldt, maar hij was blijkbaar een geval apart.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 13:34 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Zijn status? Als entertainer voor volk en vaderland op de kijkbuis?
Wat een baas is het ook.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 13:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Zoiets. In ieder geval waren het in zijn geval zakelijke kosten - net zoals dat voor elke accountant of makelaar geldt, maar hij was blijkbaar een geval apart.
Het is kudos.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 13:28 schreef nostra het volgende:
En kudo's dat je twee vrouwen naast elkaar kan onderhouden zonder dat ze het van elkaar weten.
Bij IP-TV providers is op de seconde nauwkeurig bekend wat je decoder afspeelt. Of de kijker achter het scherm het programma waardeert of in slaap gevallen is weet de provider niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:01 schreef junkiesietze het volgende:
kan me niet voorstellen dat die 1500 kastjes een goed beeld geven wat nederland kijkt.
en waarom is dit niet gewoon in de decoder van je provider ingebouwd? onze privacy word toch aan alle kanten gebroken. LG tv's luisteren je tegenwoordig actief af, ook als ze uit staan. Dus waarom moet dit nog op zo'n achterhaalde manier?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |