Als iemand vrijwillig bereid is iets te delen is dat nog geen communisme. Communisme gaat vooral over het onteigenen van zowel materieel eigendom, intellectuel eigendom en arbeid. De overheid forceert dat dmv wet en regelgeving. Gelijkheid is daarbij het ideaal. Werkelijk communisme heeft dan ook nimmer bestaan omdat er altijd wel een elite ontstaat die zich privileges kan/wil toe-eigenen. Dacha's aan de zwarte zee zijn daarvan een bekend voorbeeld.quote:
Dat denk ik dus ook, imo is het dan ook feitelijk een raar landquote:
ja gestoordquote:Op zondag 4 oktober 2026 12:52 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook, imo is het dan ook feitelijk een raar land
Rot toch zelf op met jouw leider en het gedeelde abjecte gedachtegoed.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 20:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Rot toch op met je stomme gezwets.
Gambia heeft blijkbaar nogal een aantrekkingskracht op geile wat oudere damesquote:Op zondag 4 oktober 2026 13:13 schreef michaelmoore het volgende:
en echtgenoot van een kennis van me in Gambia is naar Dubai gegaan als lasser voor twee jaar
daar worden ze niet doodgeknuffeld met koppen soep en taallessen van geile oudere dames , daar krijgen zwaar ze voor kwamen geld verdienen met lekker hard werken.
ja het stikt ervan daarquote:Op zondag 4 oktober 2026 14:06 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Gambia heeft blijkbaar nogal een aantrekkingskracht op geile wat oudere dames![]()
Tsja, sommigen vinden het prima een 'diesel' te berijden, zolang het maar centen oplevert![]()
Sex Tourism in The Gambia: Why Older British Women Are Trooping to Gambia for Men
Gelukkig bepaald een mafkees zoals jij niet wat 'noodzaak' is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 18:35 schreef torentje het volgende:
[..]
Ben blij dat je zonder noodzaak nog ongestoord mag autorijden.
Dat weet ik, dat bepalen de mannen die evenals hun leiders een abject gedachtegoed hebben.quote:Op zondag 4 oktober 2026 15:41 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Gelukkig bepaald een mafkees zoals jij niet wat 'noodzaak' is.
Volgens gambiaanse mannen, vooral de wat oudere al goed ingereden dikke diesels.quote:Op zondag 4 oktober 2026 16:34 schreef PzKpfw het volgende:
Echt zonde, er rijdt niets zo fijn als een dikke diesel.
Mijn Octavia 1.5 met 150pk deed dit vrij consequent vanaf nieuw tot 150000km toen ik hem inleverde. Thuis nog een Hyundai i10 die doet het ook, maar dat is een boodschappenauto. Een Prius of Corolla hybrid doet dit lachend.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 15:29 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar je voorbeelden van modellen die 1:20 doen op benzine
Zet die nieuwe diesel eens in een afgesloten garage, start de motor en ga er naast zitten in een stoeltje. Eens zien hoelang het duurt voordat je problemen krijgt met je ademhaling...quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 10:39 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Nieuwe diesels zijn super schoon, soms schoner dan benzine, zijn veel zuiniger (1/14 benzine tegen over dezelfde auto in diesel 1/20) en het rijdt veel rustiger en lekkerder dan benzine.
Als je dat doet, is een elektrische auto aanzienlijk schoner.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 12:25 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk het hele traject bekijken.
Hoe wordt de stroom opgewekt? Kolen, kernenergie, gas etc.
En dan nog de energie en milieukosten van de accus
De verkoop van elektrische vrachtwagens is de afgelopen maanden al explosief gestegen. Vooral in het distributievervoer is de overstap op elektrisch nu wel definitief ingezet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 13:56 schreef Digi2 het volgende:
Ik verwacht dat er voor elektro-vrachtwagens met accu-pack wisselmogelijkheid een rooskleurige toekomst gloort als het om grotere afstanden gaat.
ja ik heb hier een flat gezien daar zijn de ze tegen de zuid en de west gevel aangeplakt wel 100 stuksquote:
Yep, het appartementencomplex waarin ik woon heeft 3 verdiepingen en een flink oppervlak aan plat dak waarop de panelen zijn geplaatst. De wstg heeft ook complexen van 6 verdiepingen en daar is blijkbaar te weinig dakoppervlak beschikbaar. Met 2 panelen of minder per appartement is het vermoedelijk niet rendabel.quote:Op zondag 4 oktober 2026 22:31 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ook een flat heeft een dak en gevel.
Dit. Gister 2,89 de liter afgetikt bij super 98. Waanzin.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 16:17 schreef D. het volgende:
[..]
Alles doet zeer aan de pomp, dus ik reken het niet meer uit
Ritje Frankrijk gedaan.quote:Op maandag 5 oktober 2026 08:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit. Gister 2,89 de liter afgetikt bij super 98. Waanzin.
En dan te bedenken dat ik jaren geleden mijn Delta HF weggedaan heb omdat de Super 98 zo duur geworden was met 1 euro 40 toen.
Rijdt wel lekker zeker?quote:Op maandag 5 oktober 2026 08:31 schreef vosss het volgende:
Wel blij overigens dat mijn LS460 de deur uit is, dat was echt niet grappig meer.
Bij normaal stadgebruik/provinciale weg kan een Toyota hybride erg zuinig zijn. Onder de 4l/100km in de zomer, en iets daarboven in de winter. Maar ook bij toyota kunnen ze geen energie uit het niks maken, dus met 130kmh op de snelweg zit je ook gewoon rond de 5,5 tot 6l/100km. Maar ja, dat is nog steeds best acceptabel.quote:Op zondag 4 oktober 2026 16:44 schreef Fer het volgende:
Een Prius of Corolla hybrid doet dit lachend.
Panelen op de verticale vlakken van een flat is juist ideaal. Bij voorkeur op oost en west. Vroeger, toen zonnepanelen nog een slecht rendement hadden en niet zo veel mensen ze hadden wilde je ze op het zuiden leggen, op een hoek van 30 graden. En dat was vooral zo gunstig door de salderingsregeling. Maar ondertussen heeft iedereen en zijn buurman dat al, dus nu is de stroomprijs negatief rond het middaguur en uiteindelijk zullen we allemaal aan een flexibel contract moeten.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |