quote:Per 1 januari 2027 verandert er financieel ontzettend veel voor zakelijke rijders en werkgevers! De overheid voert de pseudo-eindheffing in op fossiele personenauto's (benzine, diesel en hybride). Werkgevers gaan hierdoor jaarlijks 12% extra belasting betalen over de cataloguswaarde van de auto — en die kosten lopen gigantisch op!
Lijkt mij onjuist, een elektromotor levert meer koppel, al direct vanaf stilstand bij een gelijk vermogen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 16:42 schreef Firuze60 het volgende:
Ik bejubel het elektrisch rijden ook nog niet echt. En wat hier al gezegd is, vergelijkbare trekkracht is er nog niet en tijd om te laden (op lange afstanden) is ook irritant als je afhankelijk bent van 'geld is tijd'.
Dat kan ook gebeuren met benzine, niet met diesel. Steeds meer EV's gebruiken LiFeP accu's en die ontbranden niet snel.quote:Totdat een parkeergarage uitbrandt met een ontploffende batterij.
Voor zakelijke rijders inderdaad en alleen voor auto's die na 1 januari voor het eerst ter beschikking worden gesteld. Er was eerst ook al sprake van om elektrisch rijden wettelijk te verplichten maar dat is niet doorgegaan. Ik weet niet waarom dat was maar dit levert hetzelfde resultaat op.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 17:58 schreef Digi2 het volgende:
De nieuwe belasting die de benzineauto definitief sloopt in Nederland: Pseudo Eindheffing 2027
Bekijk deze YouTube-video
[..]
hmmm, dat schip met EV's staat mij nog aardig voor de geest.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 18:04 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Lijkt mij onjuist, een elektromotor levert meer koppel, al vanaf stilstand bij een gelijk vermogen.
[..]
Dat kan ook gebeuren met benzine, niet met diesel. Steeds meer EV's gebruiken LiFeP accu's en die ontbranden niet snel.
Dit is alweer 3 jaar geleden, een eeuw als het om de snelheid van batterij technologie ontwikkeling gaat. De natriumbatterij staat nu ook al in de startblokken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 18:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
hmmm, dat schip met EV's staat mij nog aardig voor de geest.
https://nos.nl/artikel/24(...)ip-fremantle-highway
Dan ben ik gewoon enorm conservatief op dat punt en sluit pas aan als laatste als het niet anders meer kan of moet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 18:09 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dit is alweer 3 jaar geleden, een eeuw als het om de snelheid van batterij technologie ontwikkeling gaat. De natriumbatterij staat nu ook al in de startblokken.
Nu voor zakelijke rijders, maar op termijn droogt daarmee ook de occasionmarkt voor de particulier op voor auto's op benzine. Ik vraag me alleen af of dit tot het gewenste effect gaat leiden. Ik denk dat het er juist voor gaat zorgen dat er veel meer benzine auto's geïmporteerd gaan worden en dat mensen veel langer doorrijden met hun benzine auto, waardoor je juist een nóg ouder wagenpark krijgt in Nederland. Een groot deel van de particulieren loopt gewoon nog niet warm voor een elektrische auto en al helemaal niet als ze hem niet op de eigen oprit thuis kunnen opladen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 18:07 schreef RotatoR het volgende:
Voor zakelijke rijders inderdaad en alleen voor auto's die na 1 januari voor het eerst ter beschikking worden gesteld. Er was eerst ook al sprake van om elektrisch rijden wettelijk te verplichten maar dat is niet doorgegaan. Ik weet niet waarom dat was maar dit levert hetzelfde resultaat op.
Ben blij dat je zonder noodzaak nog ongestoord mag autorijden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 18:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Gek he? Ik betaalde vanochtend ¤ 95 voor een tank diesel en morgen graait de staat weer ¤135 mrb van mijn rekening.
Ik vraag het me af. Brandstof wordt nu zo duur gemaakt dat mensen sneller zullen overstappen op elektrisch rijden. De accijnskortingen worden straks stopgezet en we krijgen nog de Timmermans-taks waardoor de brandstofprijs boven de ¤ 3,00 per liter zal uitkomen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 18:27 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nu voor zakelijke rijders, maar op termijn droogt daarmee ook de occasionmarkt voor de particulier op voor auto's op benzine. Ik vraag me alleen af of dit tot het gewenste effect gaat leiden. Ik denk dat het er juist voor gaat zorgen dat er veel meer benzine auto's geïmporteerd gaan worden en dat mensen veel langer doorrijden met hun benzine auto, waardoor je juist een nóg ouder wagenpark krijgt in Nederland. Een groot deel van de particulieren loopt gewoon nog niet warm voor een elektrische auto en al helemaal niet als ze hem niet op de eigen oprit thuis kunnen opladen.
Ik betwijfel of de (reguliere) brandstofprijs structureel boven de ¤ 3,00 per liter gaat komen. Dat gaat zoveel mensen in de problemen brengen, terwijl die mensen ook niet het geld hebben om een EV aan te schaffen (ook als occasion niet). Het maakt ook de transportenkosten en dus feitelijk alles wat we consumeren alleen maar duurder en duurder. Ook als je überhaupt geen auto hebt word je geraakt door steeds hogere brandstofprijzen. De rek is er ergens wel een keer uit bij mensen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 18:45 schreef RotatoR het volgende:
Ik vraag het me af. Brandstof wordt nu zo duur gemaakt dat mensen sneller zullen overstappen op elektrisch rijden. De accijnskortingen worden straks stopgezet en we krijgen nog de Timmermans-taks waardoor de brandstofprijs boven de ¤ 3,00 per liter zal uitkomen.
dan gaat overheid EV auto's met korting privé uitleasenquote:Op zaterdag 3 oktober 2026 19:23 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik betwijfel of de (reguliere) brandstofprijs structureel boven de ¤ 3,00 per liter gaat komen. Dat gaat zoveel mensen in de problemen brengen, terwijl die mensen ook niet het geld hebben om een EV aan te schaffen (ook als occasion niet). Het maakt ook de transportenkosten en dus feitelijk alles wat we consumeren alleen maar duurder en duurder. Ook als je überhaupt geen auto hebt word je geraakt door steeds hogere brandstofprijzen. De rek is er ergens wel een keer uit bij mensen.
Die groep mensen komt niet in aanmerking voor private lease (komen niet door de kredietchecks heen). Tenzij de overheid zelf private lease gaat aanbieden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 19:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan gaat overheid EV auto's met korting privé uitleasen
hier in de wijk kun je goedkoop laden , lokaal laden van de zonnepanelen
De situatie verbeterd rap. Ik zoek een model dat redelijk compact is en overal makkelijk te parkeren is. Op zo'n groot lomp (suv) ruimteschip zit ik niet te wachten, dat is alleen maar ongemak in de stad.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 12:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en ze worden ook heel betaalbaar
quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 18:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
hmmm, dat schip met EV's staat mij nog aardig voor de geest.
https://nos.nl/artikel/24(...)ip-fremantle-highway
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 19:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]Oh, jee, smerig luchtje dus, lag dan niet aan de batterijen? Enfin, ik blijf mijn drie takt benzine autootje van 12 jaar oud rijden totdat ie plof zegt. (of ik zelf, haha)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 takt motor?quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 20:01 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh, jee, smerig luchtje dus, lag dan niet aan de batterijen? Enfin, ik blijf mijn drie takt benzine autootje van 12 jaar oud rijden totdat ie plof zegt. (of ik zelf, haha)
Leuk sprookje. Op het moment dat zometeen voldoende mensen uit de diesel gepest zijn en gedwongen in een electrisch hok zitten word word of de km heffing erdoor gedrukt of ze verzinnen wat anders. Maar betalen zul je.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 19:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan gaat overheid EV auto's met korting privé uitleasen
hier in de wijk kun je goedkoop laden overdag via vattenfall , lokaal laden van de zonnepanelen
Het snel stijgend aantal inactieven dat gefinancierd moet worden noodzaakt ertoe, naast het voortdurend almaar stijgend aantal ambtenaren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 20:23 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Het blijft ook bizar dat we vooral in Nederland vervoer zo duur moeten maken.
Peugeot 108, 1 op 26, het allerzuinigste koekblikje waar ik ooit in gereden heb.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 20:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
3 takt motor?
Wat is dat dan voor iets?
A zo, 3 cilinders dus.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 20:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Peugeot 108, 1 op 26, het allerzuinigste koekblikje waar ik ooit in gereden heb.
Nog meer auto's aan de laadpaalquote:Op zaterdag 3 oktober 2026 17:58 schreef Digi2 het volgende:
De nieuwe belasting die de benzineauto definitief sloopt in Nederland: Pseudo Eindheffing 2027
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Heerlijk rechts standpunt in n een verder naïef linkse wereld. Het mag gezegd worden: EENSquote:Op zaterdag 3 oktober 2026 20:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het snel stijgend aantal inactieven dat gefinancierd moet worden noodzaakt ertoe, naast het voortdurend almaar stijgend aantal ambtenaren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |