abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221905122
De nieuwe belasting die de benzineauto definitief sloopt in Nederland: Pseudo Eindheffing 2027
Bekijk deze YouTube-video
quote:
Per 1 januari 2027 verandert er financieel ontzettend veel voor zakelijke rijders en werkgevers! De overheid voert de pseudo-eindheffing in op fossiele personenauto's (benzine, diesel en hybride). Werkgevers gaan hierdoor jaarlijks 12% extra belasting betalen over de cataloguswaarde van de auto — en die kosten lopen gigantisch op!
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221905149
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 16:42 schreef Firuze60 het volgende:
Ik bejubel het elektrisch rijden ook nog niet echt. En wat hier al gezegd is, vergelijkbare trekkracht is er nog niet en tijd om te laden (op lange afstanden) is ook irritant als je afhankelijk bent van 'geld is tijd'.
Lijkt mij onjuist, een elektromotor levert meer koppel, al direct vanaf stilstand bij een gelijk vermogen.
quote:
Totdat een parkeergarage uitbrandt met een ontploffende batterij.
Dat kan ook gebeuren met benzine, niet met diesel. Steeds meer EV's gebruiken LiFeP accu's en die ontbranden niet snel.
pi_221905159
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 17:58 schreef Digi2 het volgende:
De nieuwe belasting die de benzineauto definitief sloopt in Nederland: Pseudo Eindheffing 2027
[..]

Voor zakelijke rijders inderdaad en alleen voor auto's die na 1 januari voor het eerst ter beschikking worden gesteld. Er was eerst ook al sprake van om elektrisch rijden wettelijk te verplichten maar dat is niet doorgegaan. Ik weet niet waarom dat was maar dit levert hetzelfde resultaat op.
pi_221905161
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 18:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Lijkt mij onjuist, een elektromotor levert meer koppel, al vanaf stilstand bij een gelijk vermogen.
[..]
Dat kan ook gebeuren met benzine, niet met diesel. Steeds meer EV's gebruiken LiFeP accu's en die ontbranden niet snel.
hmmm, dat schip met EV's staat mij nog aardig voor de geest.

https://nos.nl/artikel/24(...)ip-fremantle-highway
pi_221905165
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 18:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Dit is alweer 3 jaar geleden, een eeuw als het om de snelheid van batterij technologie ontwikkeling gaat. De natriumbatterij staat nu ook al in de startblokken.
pi_221905172
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 18:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dit is alweer 3 jaar geleden, een eeuw als het om de snelheid van batterij technologie ontwikkeling gaat. De natriumbatterij staat nu ook al in de startblokken.
Dan ben ik gewoon enorm conservatief op dat punt en sluit pas aan als laatste als het niet anders meer kan of moet.
pi_221905244
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 18:07 schreef RotatoR het volgende:
Voor zakelijke rijders inderdaad en alleen voor auto's die na 1 januari voor het eerst ter beschikking worden gesteld. Er was eerst ook al sprake van om elektrisch rijden wettelijk te verplichten maar dat is niet doorgegaan. Ik weet niet waarom dat was maar dit levert hetzelfde resultaat op.
Nu voor zakelijke rijders, maar op termijn droogt daarmee ook de occasionmarkt voor de particulier op voor auto's op benzine. Ik vraag me alleen af of dit tot het gewenste effect gaat leiden. Ik denk dat het er juist voor gaat zorgen dat er veel meer benzine auto's geïmporteerd gaan worden en dat mensen veel langer doorrijden met hun benzine auto, waardoor je juist een nóg ouder wagenpark krijgt in Nederland. Een groot deel van de particulieren loopt gewoon nog niet warm voor een elektrische auto en al helemaal niet als ze hem niet op de eigen oprit thuis kunnen opladen.
  zaterdag 3 oktober 2026 @ 18:31:42 #58
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221905258
Gek he? Ik betaalde vanochtend ¤ 95 voor een tank diesel en morgen graait de staat weer ¤135 mrb van mijn rekening.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_221905277
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 18:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Gek he? Ik betaalde vanochtend ¤ 95 voor een tank diesel en morgen graait de staat weer ¤135 mrb van mijn rekening.
Ben blij dat je zonder noodzaak nog ongestoord mag autorijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door torentje op 03-10-2026 19:08:51 ]
  zaterdag 3 oktober 2026 @ 18:41:12 #60
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_221905304
Deze week m’n diesel Renault ingeruild. Kreeg er (na wat aandringen) ¤250 voor 🙃
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_221905320
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 18:27 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Nu voor zakelijke rijders, maar op termijn droogt daarmee ook de occasionmarkt voor de particulier op voor auto's op benzine. Ik vraag me alleen af of dit tot het gewenste effect gaat leiden. Ik denk dat het er juist voor gaat zorgen dat er veel meer benzine auto's geïmporteerd gaan worden en dat mensen veel langer doorrijden met hun benzine auto, waardoor je juist een nóg ouder wagenpark krijgt in Nederland. Een groot deel van de particulieren loopt gewoon nog niet warm voor een elektrische auto en al helemaal niet als ze hem niet op de eigen oprit thuis kunnen opladen.
Ik vraag het me af. Brandstof wordt nu zo duur gemaakt dat mensen sneller zullen overstappen op elektrisch rijden. De accijnskortingen worden straks stopgezet en we krijgen nog de Timmermans-taks waardoor de brandstofprijs boven de ¤ 3,00 per liter zal uitkomen.
pi_221905513
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 18:45 schreef RotatoR het volgende:
Ik vraag het me af. Brandstof wordt nu zo duur gemaakt dat mensen sneller zullen overstappen op elektrisch rijden. De accijnskortingen worden straks stopgezet en we krijgen nog de Timmermans-taks waardoor de brandstofprijs boven de ¤ 3,00 per liter zal uitkomen.
Ik betwijfel of de (reguliere) brandstofprijs structureel boven de ¤ 3,00 per liter gaat komen. Dat gaat zoveel mensen in de problemen brengen, terwijl die mensen ook niet het geld hebben om een EV aan te schaffen (ook als occasion niet). Het maakt ook de transportenkosten en dus feitelijk alles wat we consumeren alleen maar duurder en duurder. Ook als je überhaupt geen auto hebt word je geraakt door steeds hogere brandstofprijzen. De rek is er ergens wel een keer uit bij mensen.

En het is ook niet dat de EV een goedkope oplossing is. De motorrijtuigenbelasting loopt steeds verder op inmiddels, terwijl de auto's een stuk zwaarder zijn dan vergelijkbare brandstofauto's. De verzekeringspremie is flink hoger dan van een gemiddelde brandstofauto. Ben je dan ook nog afhankelijk van openbaar laden dan betaal je als je pech hebt ook nog een flink tarief per kWh.

Als je dan van een benzine auto met ¤ 30,- mrb en ¤ 40,- verzekering moet overstappen naar een EV met ¤ 80,- mrb en ¤ 120,- verzekering dan is dat ook niet echt een vooruitgang.
  zaterdag 3 oktober 2026 @ 19:25:58 #63
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_221905527
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 19:23 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ik betwijfel of de (reguliere) brandstofprijs structureel boven de ¤ 3,00 per liter gaat komen. Dat gaat zoveel mensen in de problemen brengen, terwijl die mensen ook niet het geld hebben om een EV aan te schaffen (ook als occasion niet). Het maakt ook de transportenkosten en dus feitelijk alles wat we consumeren alleen maar duurder en duurder. Ook als je überhaupt geen auto hebt word je geraakt door steeds hogere brandstofprijzen. De rek is er ergens wel een keer uit bij mensen.
dan gaat overheid EV auto's met korting privé uitleasen

hier in de wijk kun je goedkoop laden overdag via vattenfall , lokaal laden van de zonnepanelen
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_221905538
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 19:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

hier in de wijk kun je goedkoop laden , lokaal laden van de zonnepanelen
Die groep mensen komt niet in aanmerking voor private lease (komen niet door de kredietchecks heen). Tenzij de overheid zelf private lease gaat aanbieden.
pi_221905753
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 12:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en ze worden ook heel betaalbaar
De situatie verbeterd rap. Ik zoek een model dat redelijk compact is en overal makkelijk te parkeren is. Op zo'n groot lomp (suv) ruimteschip zit ik niet te wachten, dat is alleen maar ongemak in de stad.
pi_221905776
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 18:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221905829
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 19:55 schreef Anton91 het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, jee, smerig luchtje dus, lag dan niet aan de batterijen? Enfin, ik blijf mijn drie takt benzine autootje van 12 jaar oud rijden totdat ie plof zegt. (of ik zelf, haha)
pi_221905837
Maar de Sisi-rijder blijft sterk in kleine aantallen:

pi_221905963
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 20:01 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh, jee, smerig luchtje dus, lag dan niet aan de batterijen? Enfin, ik blijf mijn drie takt benzine autootje van 12 jaar oud rijden totdat ie plof zegt. (of ik zelf, haha)
3 takt motor?
Wat is dat dan voor iets?
pi_221905969
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 19:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

hier in de wijk kun je goedkoop laden overdag via vattenfall , lokaal laden van de zonnepanelen
Leuk sprookje. Op het moment dat zometeen voldoende mensen uit de diesel gepest zijn en gedwongen in een electrisch hok zitten word word of de km heffing erdoor gedrukt of ze verzinnen wat anders. Maar betalen zul je.

Een paar jaar geleden was de bluemotion/zuinige diesel HET wondermiddel. Geen bpm, geen mrb en opeens toen Nederland overspoeld was met die kleine diesel: hoppa! Betalen!

Het blijft ook bizar dat we vooral in Nederland vervoer zo duur moeten maken.
pi_221905995
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 20:23 schreef Bouke-p het volgende:

[..]
Het blijft ook bizar dat we vooral in Nederland vervoer zo duur moeten maken.
Het snel stijgend aantal inactieven dat gefinancierd moet worden noodzaakt ertoe, naast het voortdurend almaar stijgend aantal ambtenaren.
pi_221905996
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 20:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
3 takt motor?
Wat is dat dan voor iets?
Peugeot 108, 1 op 26, het allerzuinigste koekblikje waar ik ooit in gereden heb.
pi_221906001
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 20:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Peugeot 108, 1 op 26, het allerzuinigste koekblikje waar ik ooit in gereden heb.
A zo, 3 cilinders dus.
Duidelijk 👍
  zaterdag 3 oktober 2026 @ 20:47:54 #74
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221906085
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 17:58 schreef Digi2 het volgende:
[..]

Nog meer auto's aan de laadpaal :9 Maar af en toe stroomuitval wordt straks het nieuwe normaal had ik begrepen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221906090
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2026 20:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het snel stijgend aantal inactieven dat gefinancierd moet worden noodzaakt ertoe, naast het voortdurend almaar stijgend aantal ambtenaren.
Heerlijk rechts standpunt in n een verder naïef linkse wereld. Het mag gezegd worden: EENS
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')