abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221890486

w/ w/ w/ Welkom bij de slowchat van WLR! Hier praten we over het leven op én vooral naast de fiets.

Neem lekker plaats aan de bar, een ketonendrankje is nooit ver weg. Of koffie. Of pizza met melk. Of zuip je de goot in.

Stamgasten:
Iedereen die WLR en de beschaving een warm hart toedraagt.

Algemene sfeer in dit topic:

pi_221891287
Kegseth die met Musk en een bejaarde gaat onderzoeken wat de toekomst van Amerikaanse leger wordt :')

Ik wacht op het moment waarop we wakker worden en zeggen nou poeh gelukkig was het maar een rare droom...
  Moderator donderdag 1 oktober 2026 @ 10:20:05 #3
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_221891306
Beste interlandbreak ooit?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_221891433
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 10:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kegseth die met Musk en een bejaarde gaat onderzoeken wat de toekomst van Amerikaanse leger wordt :')

Ik wacht op het moment waarop we wakker worden en zeggen nou poeh gelukkig was het maar een rare droom...
Je weet ook gewoon dat ze de mid-terms ook gewoon gaan winnen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_221891531
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 10:54 schreef franklop het volgende:

[..]
Je weet ook gewoon dat ze de mid-terms ook gewoon gaan winnen
Nou ja, 'winnen'..

Gewoon weer even wat nulletjes naar eentjes aanpassen bij de stemcomputers en tadaaa, je hebt de meeste stemmen.
  Moderator donderdag 1 oktober 2026 @ 11:22:56 #6
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_221891555
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 10:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hoezo? Oh Ronaldo. Ja.
  Moderator donderdag 1 oktober 2026 @ 12:01:08 #7
pi_221891774
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 11:22 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Hoezo? Oh Ronaldo. Ja.
Ronaldo, City.
  donderdag 1 oktober 2026 @ 13:12:40 #8
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_221892067
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2026 20:12 schreef Felagund het volgende:

[..]
Plan is al bijna/half van tafel. :D :')
Een verandering doorvoeren maar niemand mag er op achteruitgaan, dat wordt weer een kutoplossing _O_
pi_221892231
https://nos.nl/artikel/26(...)gers-toch-te-ontzien

Plan is al bijna ingetrokken ja!

Het kabinet heeft geen idee wat het doet. Blij mee uiteraard maar moet weer gecompenseerd worden met iets kuts straks
  donderdag 1 oktober 2026 @ 14:01:45 #10
262211 hhh38
pi_221892292
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 13:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)gers-toch-te-ontzien

Plan is al bijna ingetrokken ja!

Het kabinet heeft geen idee wat het doet. Blij mee uiteraard maar moet weer gecompenseerd worden met iets kuts straks
Ik heb makkelijk praten zonder al te veel spaargeld/beleggingen, maar de arrogantie van de bezittende middenklasse dat de overheid van hun rendement af moet blijven vind ik ook enorm storend.
  Moderator donderdag 1 oktober 2026 @ 14:12:04 #11
pi_221892340
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 14:01 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ik heb makkelijk praten zonder al te veel spaargeld/beleggingen, maar de arrogantie van de bezittende middenklasse dat de overheid van hun rendement af moet blijven vind ik ook enorm storend.
Pas op, VVD'er Steven wordt nu heel boos.

Maar inderdaad, beleggers zijn de meest verwaande mensen ooit. Ik heb een paar aandelen gekocht en nu heb ik voor altijd recht op gratis geld. Nee.
pi_221892456
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 14:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Pas op, VVD'er Steven wordt nu heel boos.

Maar inderdaad, beleggers zijn de meest verwaande mensen ooit. Ik heb een paar aandelen gekocht en nu heb ik voor altijd recht op gratis geld. Nee.
Zoals ik steeds heb gezegd, ben ik voor vermogensbelasting. Maar wel met een juist systeem. In huidige systeem komt alle vermogensbelasting terecht bij iedereen met een zakcentje tot een aanzienlijk vermogen, maar zonder te kunnen stoppen met werken (deze mensen zijn vermogend, maar zeker niet rijk). Tegelijkertijd gaat de inkomstenbelasting voor dezelfde mensen ook omhoog komende jaren. Je maakt je middenklasse minder weerbaarder, dat is enkel maar nadelig.

Tegelijkertijd heeft iedereen die meer dan vermogend is en wel rijk is meer dan genoeg mogelijk om dans te ontspringen en heeft nauwelijks last van box 3. Plus de mensen betalen ook geen inkomstenbelasting.

Vermogenswinstbelasting is logisch en stuk beter dan vermogensaanwasbelasting, wat mensen daadwerkelijk in problemen had kunnen brengen. Maar het stelsel is nog steeds complex. Stabiele rendementen worden zelfde belast als onstabiele rendementen met hoger risico.

Ben er dan wel weer klaar mee om VVDer genoemd te worden, enkel omdat ik jouw sprookjeswereld zonder bedrijven en overal hosanna niet aanhang.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_221892517
quote:

[..]
Ik heb redelijk wat spaargeld, maar dat is ook omdat ik niet anders weet dat ik met 1 salaris een huis zou kunnen kopen. Zeker niet met de huidige huizenprijzen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_221892529
quote:

[..]
Wanneer gaan we beleggen nou eens zien voor wat het is: een inherent destructieve en kwaadaardige uitwas van het kapitalisme.

Bommen op alle beleggers.
pi_221892584
quote:
9s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 14:59 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Wanneer gaan we beleggen nou eens zien voor wat het is: een inherent destructieve en kwaadaardige uitwas van het kapitalisme.

Bommen op alle beleggers.
Ik kan niet wachten op de achterliggende redenering. Alle beleggers over één kam scheren vind ik op zichzelf al interessant.
pi_221892615
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 15:10 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Ik kan niet wachten op de achterliggende redenering. Alle beleggers over één kam scheren vind ik op zichzelf al interessant.
@Rellende_Rotscholier en @hhh38 vatten het al mooi samen, maar mensen die constant over hun beleggingen beginnen zijn inderdaad zonder uitzondering de meest verwaande en arrogante mensen die ik ken.

Daarnaast is het hele concept van beleggen natuurlijk volledig abject en moreel verwerpelijk, maar dat geheel ter zijde.
pi_221892674
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 15:17 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Daarnaast is het hele concept van beleggen natuurlijk volledig abject en moreel verwerpelijk, maar dat geheel ter zijde.
Dit kan je vast uitleggen?
  donderdag 1 oktober 2026 @ 15:48:38 #18
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_221892740
Iedereen moet het lekker zelf weten maar elke man die in het openbaar over beleggen/crypto begon tegen mij was een enorme kutlul.
pi_221892758
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 15:28 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Dit kan je vast uitleggen?
Waarom zou iemand recht moeten hebben op gratis geld omdat ze ooit ergens wat geld in hebben gestopt? Waarom moet er überhaupt altijd maar meer geld verdient worden en winst worden gemaakt? Waarom moeten de lijntjes altijd meer omhoog blijven gaan?

'Yes, the planet got destroyed. But for a beautiful moment in time we created a lot of value for shareholders'
Ja, nee, rot op.

Het is allang tijd om hier wat radicaler over te denken, makker.
pi_221892897
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 15:52 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Waarom zou iemand recht moeten hebben op gratis geld omdat ze ooit ergens wat geld in hebben gestopt? Waarom moet er überhaupt altijd maar meer geld verdient worden en winst worden gemaakt? Waarom moeten de lijntjes altijd meer omhoog blijven gaan?

'Yes, the planet got destroyed. But for a beautiful moment in time we created a lot of value for shareholders'
Ja, nee, rot op.

Het is allang tijd om hier wat radicaler over te denken, makker.
Je noemt het hele concept van beleggen natuurlijk volledig abject en moreel verwerpelijk. Ik zie in jouw post nergens een redenering waarom het in de basis beschikbaar stellen van geld zodat anderen activiteiten kunnen ondernemen volledig abject en moreel verwerpelijk is.
pi_221893006
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 16:10 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Je noemt het hele concept van beleggen natuurlijk volledig abject en moreel verwerpelijk. Ik zie in jouw post nergens een redenering waarom het in de basis beschikbaar stellen van geld zodat anderen activiteiten kunnen ondernemen volledig abject en moreel verwerpelijk is.
Dit is wel een hele vrije interpretatie van het begrip beleggen zeg, jeetje. Uiteindelijk draait het namelijk maar om één ding: geld verdienen. Altijd moet er maar meer en meer geld verdiend worden.. Rupsje nooitgenoeg vindt dit leuk.
pi_221893076
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 16:24 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Dit is wel een hele vrije interpretatie van het begrip beleggen zeg, jeetje. Uiteindelijk draait het namelijk maar om één ding: geld verdienen. Altijd moet er maar meer en meer geld verdiend worden.. Rupsje nooitgenoeg vindt dit leuk.
Dus je hebt geen redenering waarom het hele concept abject en moreel verwerpelijk is. Duidelijk.

Er zijn genoeg vormen in de beleggingswereld die imo niet ethisch zijn. Alle vormen van daytrading en financial engineering die enkel bezig zijn met koersen op het bord en niet met enige vorm van achterliggende waarde zijn een smet op het systeem.

Maar is iemand die 20 jaar zijn geld in hetzelfde bedrijf heeft zitten - en laten we voor het gemak even vanuit gaan dat het een bedrijf is waar jij in gelooft, voor zover dat bestaat - en daar 6-8% per jaar aan overhoudt en daarmee voorkomt dat zijn geld significant minder waard wordt door inflatie nou zo moreel verwerpelijk?
pi_221893188
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 16:36 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Maar is iemand die 20 jaar zijn geld in hetzelfde bedrijf heeft zitten - en laten we voor het gemak even vanuit gaan dat het een bedrijf is waar jij in gelooft, voor zover dat bestaat - en daar 6-8% per jaar aan overhoudt en daarmee voorkomt dat zijn geld significant minder waard wordt door inflatie nou zo moreel verwerpelijk?
Ja, dat je zonder iets te doen geld kan verdienen puur omdat je ergens geld in hebt zitten, vind ik principieel moreel verwerpelijk. Maar goed, daarin staan we toch mijlenver van elkaar af, dus daarover gaan we het niet eens worden.

Je denkt overigens nog steeds veel te veel binnen de kaders van het huidige systeem van late-stage capitalism. De discussie zou eigenlijk ook helemaal niet eens moeten gaan over of het nu wel of niet moreel verwerpelijk is dat iemand 6-8% per jaar overhoudt en zo voorkomt dat zijn geld minder waard wordt door inflatie. De discussie zou bijvoorbeeld moeten gaan over waarom die inflatie er überhaupt is en waarom we dat allemaal maar normaal vinden en accepteren.

Denk groter. Denk radicaler. Het huidige systeem werkt niet en moet omver geworpen worden.
  donderdag 1 oktober 2026 @ 17:11:28 #24
474254 GurneyIsBestOke
is je voorbij op alle fronten
pi_221893217
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 15:48 schreef maxi-mus het volgende:
Iedereen moet het lekker zelf weten maar elke man die in het openbaar over beleggen/crypto begon tegen mij was een enorme kutlul.
Ik ken wel een aantal beleggers (zelfs in crypto) die geen enorme kutlul zijn

Alleen begonnen die er dus nooit uit zichzelf over.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_221893229
quote:
9s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 17:05 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ja, dat je zonder iets te doen geld kan verdienen puur omdat je ergens geld in hebt zitten, vind ik principieel moreel verwerpelijk. Maar goed, daarin staan we toch mijlenver van elkaar af, dus daarover gaan we het niet eens worden.

Je denkt overigens nog steeds veel te veel binnen de kaders van het huidige systeem van late-stage capitalism. De discussie zou eigenlijk ook helemaal niet eens moeten gaan over of het nu wel of niet moreel verwerpelijk is dat iemand 6-8% per jaar overhoudt en zo voorkomt dat zijn geld minder waard wordt door inflatie. De discussie zou bijvoorbeeld moeten gaan over waarom die inflatie er überhaupt is en waarom we dat allemaal maar normaal vinden en accepteren.

Denk groter. Denk radicaler. Het huidige systeem werkt niet en moet omver geworpen worden.
Blij dat het nu is "ik vind" ipv "het is".

Dat laatste gaan we het ook niet over eens worden. Genoeg dingen die niet werken in het systeem en verbetering verdienen. Maar zonder enige vorm van kapitalisme hadden we dit niet kunnen typen en nog voor een grootgrondbezitter ergens als horige gewerkt.
pi_221893344
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 10:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
quote:
Negreira matter

UEFA can confirm that it has received from Real Madrid CF a substantial amount of documents related to the ongoing investigation into FC Barcelona in the matter involving José María Enríquez Negreira, the former vice-president of the Technical Committee of Referees of the Royal Spanish Football Federation (the so-called “Negreira matter”).

The UEFA Ethics and Disciplinary Inspectors have also received these latest documents which they will assess as part of their ongoing review.
https://www.uefa.com/runn(...)1-71162754025e-1000/

Real Madrid dacht: Wij willen ook meedoen!

3x raden wie er algemeen directeur was bij Barcelona toen dit allemaal begon.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pistolero op 01-10-2026 17:53:30 ]
pi_221893437
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 15:48 schreef maxi-mus het volgende:
Niks mis met beleggen hoor. Lekker boterhammetje met boter en kaas.
pi_221893795
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 17:42 schreef Pistolero het volgende:

[..]
[..]

2001? Wie dan?
pi_221893799
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 16:36 schreef Steven184 het volgende:

Het is geen level playing field - vermogen maakt vermogen, de middenklasse een eerlijke kans geven om überhaupt vermogend te worden, is belangrijker dan het belang van VVD'ende boomers, me dunkt.
  Moderator donderdag 1 oktober 2026 @ 19:17:40 #30
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_221893922
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 17:42 schreef Pistolero het volgende:

[..]
[..]

Te Kloese?
pi_221894016
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 19:17 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Te Kloese?
Dit zijn geen grappen. :{
pi_221894185
quote:

[..]
Ik snap het hoor. Vind het wel beetje dubbel hoor want zelfde kabinet zit hele tijd mensen te motiveren om te gaan beleggen want dat is kennelijk goed voor je portemonnee en economie. En tegelijk willen ze dan een ordinaire graai uit je portemonnee doen.

Vind het vooral een vrij visieloze maatregel. Je hebt nog wat geld nodig dus daar ga je het maar halen.
pi_221894187
De doodstraf is in de VS weer een grandioos succes lees ik, wel toevallig dat Jessica Villerius bij de pogingen tot doodstraf aanwezig was omdat ze er een docu over maakt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  donderdag 1 oktober 2026 @ 20:14:37 #34
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221894367
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 19:49 schreef Felagund het volgende:
De doodstraf is in de VS weer een grandioos succes lees ik, wel toevallig dat Jessica Villerius bij de pogingen tot doodstraf aanwezig was omdat ze er een docu over maakt.
Het is wel bijzonder dat ze zoiets simpels niet kunnen.
pi_221894511
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 20:14 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Het is wel bijzonder dat ze zoiets simpels niet kunnen.
Deze arts was schijnbaar ook al eerder dit jaar bij een doodstraf die ook al mislukte en vorig jaar ook bij een doodstraf die bijna mislukte.
Album top 100 2024
  donderdag 1 oktober 2026 @ 20:36:56 #36
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221894531
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 20:33 schreef Felagund het volgende:

[..]
Deze arts was schijnbaar ook al eerder dit jaar bij een doodstraf die ook al mislukte en vorig jaar ook bij een doodstraf die bijna mislukte.
Zou het een activist zijn?
pi_221894576
Ik ga zondag blijkbaar naar Oranje toe. Maar eens kijken hoe ze spelen
pi_221894590
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 18:58 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]
Het is geen level playing field - vermogen maakt vermogen, de middenklasse een eerlijke kans geven om überhaupt vermogend te worden, is belangrijker dan het belang van VVD'ende boomers, me dunkt.
Zeker. Ik sta ook positief tegen een hogere vermogensbelasting zoals gezegd. En het liefst progressief. En met aanpak van de geitenpaadjes. En dat moet dan ook leiden tot een lagere inkomstenbelasting, zodat de (lagere) middenklasse een potje kunnen opbouwen.

Maar doe niet alsof iedereen die 10.000 euro of meer als spaargeld of beleggingsgeld heeft staan rijk is.
pi_221894897
Nog twee jaar Virgil, ja!
  donderdag 1 oktober 2026 @ 21:10:51 #40
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_221894915
FURDJULLED @DeeBee
Buitenspel opheffen, lekker op een meter blijven en het duel mijden. Nepleider.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_221894926
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 21:10 schreef Szura het volgende:
FURDJULLED @:deebee
Buitenspel opheffen, lekker op een meter blijven en het duel mijden. Nepleider.
BOOS wijzen ACT! Leidertje spelen

Verschrikkelijke speler
Jack does it in real time...
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 1 oktober 2026 @ 21:15:02 #42
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_221894987
Nederland kan er geen kloten van
  donderdag 1 oktober 2026 @ 21:20:19 #43
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_221895029
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 21:15 schreef Pino112 het volgende:
Met dit poepmiddenveld niet nee
pi_221895036
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 21:15 schreef Pino112 het volgende:
Erg mooi dat de Xavi-hypetrain direct de afgrond in rijdt.
Weg met die fraud.
  Moderator donderdag 1 oktober 2026 @ 21:23:21 #45
pi_221895072
Van deze Griekse gouden generatie kun je altijd verliezen natuurlijk!
  donderdag 1 oktober 2026 @ 21:24:24 #46
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221895084
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 21:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Van deze Griekse gouden generatie kun je altijd verliezen natuurlijk!
Ik zit te wachten op de woordgrapjes van Mexicano, maar ze komen maar niet.
  donderdag 1 oktober 2026 @ 21:24:54 #47
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_221895097
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 21:24 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik zit te wachten op de woordgrapjes van Mexicano, maar ze komen maar niet.
Houden het achterin verrassend goed dicht
  donderdag 1 oktober 2026 @ 21:29:28 #48
262211 hhh38
pi_221895153
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 21:20 schreef Szura het volgende:

[..]
Met dit poepmiddenveld niet nee
Staat gewoon een half B-team nu
  donderdag 1 oktober 2026 @ 21:31:40 #49
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221895181
Van Weel die krampachtig law and order uit wil stralen maakt zich echt compleet belachelijk met Bolle Jos :')
pi_221895244
goede assist van Van Bommel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')