abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221885575
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2026 09:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Bij al dit soort berichten, slaan, laag geletterdheid, toename criminaliteit, homohaat enz. zouden de media “Nederlanders” moeten noemen.
Nederland is al 20 procent dommer en 80 procent minder vrijzinnig sinds de massamigratie op gang kwam natuurlijk.
Laat maar waaien
pi_221885711
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2026 09:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Bij al dit soort berichten, slaan, laag geletterdheid, toename criminaliteit, homohaat enz. zouden de media “Nederlanders” moeten noemen.
Gaslighting
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 30 september 2026 @ 14:21:11 #203
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_221887017
Ies koeltoer
  Moderator zondag 4 oktober 2026 @ 08:31:51 #204
38824 crew  Droopie
pi_221907508
https://www.nu.nl/binnenl(...)ls-ook-gebleven.html

In 4 weken weer een onderzoek, ga dat fietspad eens een keer verlichten en snoeien ipv al dat gebabbel 😭😭😭
Hell To The Liars
pi_221907679
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 08:31 schreef Droopie het volgende:

In 4 weken weer een onderzoek, ga dat fietspad eens een keer verlichten en snoeien ipv al dat gebabbel 😭😭😭
Het meest bijzondere vind ik nog wel dat ook hier weer progressief gezien wordt als goed en conservatief als slecht. Zo simpel is het natuurlijk niet.

En even een cherrypick: als vrouwen meer verdienen dan hun partner zorgt dat aantoonbaar voor meer problemen en het zijn vooral vrouwen die het een probleem vinden (aldus de onderzoeken).

Cherrypick 2: queerrechten als synoniem voor lgbtqi+ rechten is lachwekkend. Vorige week hoorde ik nog iemand die er onderzoek naar heeft gedaan: slechts 0,5% van de lgbtqi+ gemeenschap ziet zichzelf als queer en queer zijn is vooral politiek van aard, op marxistische leest geschoeid…
pi_221908025
quote:

Je moet het nu.nl toch nageven. Elke keer als je denkt dat het niet achterlijker kan worden weten ze zich zelf toch weer te overtreffen.

quote:
Zo hebben JA21 en Forum voor Democratie relatief weinig vrouwen in hun Kamerfractie.

Nou dan weet je genoeg! JA21 is trouwens mede door een vrouw opgericht maar dat doet die slinkse rechtste partij natuurlijk gewoon om de kiezer te misleiden.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_221908146
Alternatieve TT: Meer mensen geïmporteerd die begrip hebben voor slaan vrouw.

zondag 4 oktober 2026 @ 09:45:30 #208
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221908195
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 08:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het meest bijzondere vind ik nog wel dat ook hier weer progressief gezien wordt als goed en conservatief als slecht. Zo simpel is het natuurlijk niet.

En even een cherrypick: als vrouwen meer verdienen dan hun partner zorgt dat aantoonbaar voor meer problemen en het zijn vooral vrouwen die het een probleem vinden (aldus de onderzoeken).

Cherrypick 2: queerrechten als synoniem voor lgbtqi+ rechten is lachwekkend. Vorige week hoorde ik nog iemand die er onderzoek naar heeft gedaan: slechts 0,5% van de lgbtqi+ gemeenschap ziet zichzelf als queer en queer zijn is vooral politiek van aard, op marxistische leest geschoeid…
Precies, eigenschappen zijn niet in essentie goed of slecht.

Optimisme bijvoorbeeld. Het wordt als een goede eigenschap gezien, maar kan er ook toe leiden dat je te lang in een bepaalde situatie blijft hangen in de hoop dat het alsnog goed komt, terwijl je misschien beter eieren voor je geld kunt kiezen en een andere richting in gaan.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221908272
quote:

Weer worden er geen Islam en Afrikaanse en Midden-Oosterse culturen genoemd. Man man man.
  zondag 4 oktober 2026 @ 09:58:50 #210
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221908430
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 september 2026 08:35 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
:+

Dit 'bloed onder de nagels vandaan halende' goedpratertje kennen we allemaal.

Woedebeheersing ipv een tuchtigingsprivilege

Veel figuren vinden het ook echt doodnormaal om te meppen, om zo de baas te spelen (en te blijven). Nog erger is het eigenlijk dat sommige vrouwen dit normaal vinden.
Mwoa, er is een verschil tussen iemand irriteren vs fysiek geweld. En vrouwen kunnen behalve mannen "irriteren" (wat zeer subjectief is), ook daadwerkelijk fysiek geweld toepassen, evt. met wapen.

Bij "je vrouw slaan" denk ik als eerste aan de jaren 40-mentaliteit waar wanneer de vrouw niet naar haar man luistert de man haar met de platte hand in het gezicht slaat en erger. Want hey, ze irriteerde hem door niet te luisteren. Dit goedkeuren is natuurlijk te bizar voor woorden.

Maar in werkelijkheid zijn er ook situaties waar (fysiek) geweld van vrouwen jegens mannen plaatsvindt. De zaak de-escaleren door de vrouw weg te duwen is voorkeur, maar ik kan me situaties voorstellen waar de man uit zelfverdediging wel degelijk gepast geweld gebruikt. Tis niet dat het nog nooit is voorgekomen dat een vrouw met een mes op een man afrent he.

Ook apart dat in deze periode van "gelijkheid" de vraag mbt goedkeuren "geweld vrouw jegens man" ontbreekt. Dat alleen de man zijn vrouw kan slaan is een beetje een outdated gedachte m.i.
Krekker is de bom!
pi_221908480
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 09:58 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Mwoa, er is een verschil tussen iemand irriteren vs fysiek geweld. En vrouwen kunnen behalve mannen "irriteren" (wat zeer subjectief is), ook daadwerkelijk fysiek geweld toepassen, evt. met wapen.

Bij "je vrouw slaan" denk ik als eerste aan de jaren 40-mentaliteit waar wanneer de vrouw niet naar haar man luistert de man haar met de platte hand in het gezicht slaat en erger. Want hey, ze irriteerde hem door niet te luisteren. Dit goedkeuren is natuurlijk te bizar voor woorden.

Maar in werkelijkheid zijn er ook situaties waar (fysiek) geweld van vrouwen jegens mannen plaatsvindt. De zaak de-escaleren door de vrouw weg te duwen is voorkeur, maar ik kan me situaties voorstellen waar de man uit zelfverdediging wel degelijk gepast geweld gebruikt. Tis niet dat het nog nooit is voorgekomen dat een vrouw met een mes op een man afrent he.

Ook apart dat in deze periode van "gelijkheid" de vraag mbt goedkeuren "geweld vrouw jegens man" ontbreekt. Dat alleen de man zijn vrouw kan slaan is een beetje een outdated gedachte m.i.
Een aanval met een dodelijk wapen is een extreem en relatief uitzonderlijk incident (dan gaat het om zelfverdediging). De discussie over 'je/een vrouw slaan slaan' gaat in de praktijk bijna nooit over dat soort acute noodweersituaties, maar over structureel fysiek en emotioneel geweld binnen een relatie (in welke vorm dan ook).
  zondag 4 oktober 2026 @ 10:11:56 #212
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221908577
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 09:58 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ben jij dat PurifieR?

Goed om ook het geweld richting mannen te benoemen. Ik hoor regelmatig vrouwen vertellen ze hun man meppen, omdat hun vent vervelend zat te doen. Die cijfers zijn onthutsend :+

Mijn post ging over de justificatie waarmee fysiek geweld gerechtvaardigd wordt. Victim Blaming. En dat mensen deze motivatie ook nog zelf gaan geloven, omdat ze vinden dat ze bestraft mogen worden. |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door Koekoekmakto op 04-10-2026 10:18:24 ]
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221908594
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Een aanval met een dodelijk wapen is een extreem en relatief uitzonderlijk incident (dan gaat het om zelfverdediging). De discussie over 'je/een vrouw slaan slaan' gaat in de praktijk bijna nooit over dat soort acute noodweersituaties, maar over structureel fysiek en emotioneel geweld binnen een relatie (in welke vorm dan ook).
De vraagstelling echter ging dus wel expliciet ook over uitzonderingssituaties.

Wat dat betreft is het nog best bijzonder dat ruim 80% vindt dat je een vrouw nooit mag slaan, ongeacht de omstandigheden.
pi_221908610
quote:

Modern voorbeeld van echte Lügenpresse. Onthutsend.
  zondag 4 oktober 2026 @ 10:19:54 #215
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221908684
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar dit is een vraag in survey waarbij men dit kader wellicht helemaal niet heeft verduidelijkt.

Dat betekent dus dat de interpretatie per respndent zou kunnen verschillen.

En dan kun je dus inderdaad krijgen dat mensen die de vraag in de jaren 80 invullen automatisch denken aan de "bitchslap" wanneer de vrouw niet luistert, omdat het in het verleden gebruikelijker was. Waarbij er in de hedendaagse tijd van meer gelijkheid, ook iets meer respondenten zijn die denken reactie op fysiek geweld vanuit de vrouw.

Als ik ai-search mag geloven gaat het om een tienpuntschaal waarbij de verschuiving vooral plaatsvond van eentjes die een twee zijn geworden.

Dat is dus niet een volledige attitude omslag als in dat er nu opeens een totaal nieuwe groep respondenten bij is gekomen met totaal andere waarden waarbij ze nu ipv score 1 score 5 of score 10 geven.

Het gaat om een heel subtiele verandering die wellicht ook te wijten kan zijn aan andere interpretatie vd vraag.

quote:
De werkelijke cijfers uit het onderzoek (uitgevoerd door de Universiteit van Amsterdam en Tilburg University op basis van de World Values Survey 2026 onder 2.500 Nederlanders) laten de volgende ontwikkeling zien bij vraag Q141:
Percentage dat antwoordt dat het nooit te rechtvaardigen is (score 1):
2012: 88%
2022: 87%
2026: 84,2%

Het aandeel Nederlanders dat aangeeft dat er omstandigheden zijn waarin het in meer of mindere mate te rechtvaardigen valt (score 2 t/m 10 op de schaal), is in 2026 dus gestegen naar 15,8%.

De onderzoekers lichten toe dat de verschuiving voornamelijk zit in respondenten die een 2 invulden in plaats van een 1 (nooit).
Afsplitsing op afkomst
In de gepubliceerde resultaten en berichtgeving van dit onderzoek worden de cijfers niet afgesplitst op afkomst of migratieachtergrond.

De onderzoeksresultaten die wel zijn vrijgegeven over de verschillen tussen groepen betreffen:

Leeftijd: Jongeren wijzen dit geweld gemiddeld minder stellig af dan oudere generaties.

Financiële situatie: Mensen die hun financiële situatie als onzeker of zorgelijk ervaren, scoren gemiddeld hoger op de schaal van rechtvaardiging.
Geslacht: Ook onder vrouwen is het aandeel dat 'nooit' invult licht gedaald; zo'n 9% van de ondervraagde vrouwen geeft aan dat er situaties kunnen zijn waarin het te rechtvaardigen valt.

Steekproefgrootte per subgroep: Bij een algemene landelijke steekproef van ongeveer 2.500 mensen zijn specifieke subgroepen (bijvoorbeeld eerste- of tweedegeneratie respondenten uit een specifiek herkomstland) in absolute aantallen vaak klein. Als een subgroep maar enkele tientallen respondenten telt, zijn de uitkomsten statistisch te onbetrouwbaar om harde conclusies aan te verbinden.

Weging van de data: De steekproef wordt gewogen om een representatief beeld te geven van de totale Nederlandse bevolking (op basis van leeftijd, geslacht, opleidingsniveau en regio), maar is niet automatisch gewogen voor een representatieve weergave van elke afzonderlijke etnische groep.
Krekker is de bom!
pi_221908694
quote:
9s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:11 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ben jij dat PurifieR?

Goed om ook het geweld richting mannen te benoemen. Ik hoor regelmatig vrouwen vertellen ze hun man meppen, omdat hun vent vervelend zat te doen. Die cijfers zijn onthutsend :+

Mijn post ging over de justificatie waarmee fysiek geweld gerechtvaardigd wordt. Victim Blaming. En dat mensen deze motivatie ook nog zelf gaan geloven, omdat ze vinden dat ze bestraft mogen worden. |:(
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ag-2024?onepage=true

Geweld bij mannelijke slachtoffers wordt in 41% tot 49% van de gevallen gepleegd door een vrouwelijke (ex-)partner. Mannen en vrouwen worden zelfs nagenoeg even vaak slachtoffer van structureel fysiek partnergeweld. Het grote verschil is dat mannen er uit schaamte en taboe bijna nooit over praten (een derde zwijgt volledig) en slechts 3% naar de politie stapt.

Het is ergens spijtig dat een topic dat over mishandeling van vrouwen gaat, ook moet gaan over de mishandeling van mannen. Volgens mij kan je dat beter gescheiden houden. Maar omdat je zo te koop loopt met je domheid, moest ik even reageren :)
  zondag 4 oktober 2026 @ 10:22:38 #217
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221908726
quote:
9s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:11 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ben jij dat PurifieR?

Wanneer een vrouw fysiek geweld toepast en er volgt een reactie van de man dan is het victim blaming wanneer het fysiek geweld van de vrouw wordt benoemd? :?

https://www.trouw.nl/nieu(...)derbelicht~b05d8a64/
Krekker is de bom!
pi_221908753
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Maar dit is een vraag in survey waarbij men dit kader wellicht helemaal niet heeft verduidelijkt.

Dat betekent dus dat de interpretatie per respndent zou kunnen verschillen.

En dan kun je dus inderdaad krijgen dat mensen die de vraag in de jaren 80 invullen automatisch denken aan de "bitchslap" wanneer de vrouw niet luistert, omdat het in het verleden gebruikelijker was. Waarbij er in de hedendaagse tijd van meer gelijkheid, ook iets meer respondenten zijn die denken reactie op fysiek geweld vanuit de vrouw.

Als ik ai-search mag geloven gaat het om een tienpuntschaal waarbij de verschuiving vooral plaatsvond van eentjes die een twee zijn geworden.

Dat is dus niet een volledige attitude omslag als in dat er nu opeens een totaal nieuwe groep respondenten bij is gekomen met totaal andere waarden waarbij ze nu ipv score 1 score 5 of score 10 geven.

Het gaat om een heel subtiele verandering die wellicht ook te wijten kan zijn aan andere interpretatie vd vraag.
[..]

Ik kan je mentale gymnastiek niet plaatsen. Geweld jegens dames is walgelijk. Kan het voorkomen dat je wel moet, omdat de dame in kwestie een gevaar vormt voor je fysieke welzijn? natuurlijk. Maar dat is een uitzondering.
  zondag 4 oktober 2026 @ 10:26:41 #219
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221908770
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Geweld bij mannelijke slachtoffers wordt in 41% tot 49% van de gevallen gepleegd door een vrouwelijke (ex-)partner. Mannen en vrouwen worden zelfs nagenoeg even vaak slachtoffer van structureel fysiek partnergeweld. Het grote verschil is dat mannen er uit schaamte en taboe bijna nooit over praten (een derde zwijgt volledig) en slechts 3% naar de politie stapt.

Het is ergens spijtig dat een topic dat over mishandeling van vrouwen gaat, ook moet gaan over de mishandeling van mannen. Volgens mij kan je dat beter gescheiden houden. Maar omdat je zo te koop loopt met je domheid, moest ik even reageren :)
Krekker wilde het gendergerelateerde geweld richting mannen aankaarten. Een groot maatschappelijk probleem idd.

En dat mag. En de cijfers zijn onthutsend idd.
pi_221908776
quote:
15s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:26 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Krekker wilde het gender gerelateerde geweld richting mannen aankaarten.

En dat mag. Maar de cijfers zijn onthutsend idd.
Goed dat je terugkomt van je onwetendheid. Good boy.
  zondag 4 oktober 2026 @ 10:27:34 #221
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221908780
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Terecht punt dat het eigenlijk beter gescheiden kan worden gehouden. Reden dat ik er toch op inging is omdat dit wel een MOGELIJKE reden kan zijn dat respondenten de vraag in de loop v/d jaren anders zijn gaan interpreteren.

Wat in dat geval dus niet zou betekenen dat meer respondenten geweld jegens vrouwens zijn gaan goedkeuren, maar dat ze de vraag simpelweg anders zijn gaan interpreteren.

De verschuiving op de tienpuntschaal is ook echt miniem (als de ai-search klopt, want heb de werkelijke antwoorden niet gezien)
Krekker is de bom!
pi_221908791
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:27 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Terecht punt dat het eigenlijk beter gescheiden kan worden gehouden. Reden dat ik er toch op inging is omdat dit wel een MOGELIJKE reden kan zijn dat respondenten de vraag in de loop v/d jaren anders zijn gaan interpreteren.

Wat in dat geval dus niet zou betekenen dat meer respondenten geweld jegens vrouwens zijn gaan goedkeuren, maar dat ze de vraag simpelweg anders zijn gaan interpreteren.

De verschuiving op de tienpuntschaal is ook echt miniem (als de ai-search klopt, want heb de werkelijke antwoorden niet gezien)
????

Je hebt het vast heel helder in je eigen hoofd, maar ik begrijp je niet. Je denkt dat het overgrote deel dacht aan een situatie waarin de dame in kwestie met een mes op je af komt?
  zondag 4 oktober 2026 @ 10:30:34 #223
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221908821
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:22 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wanneer een vrouw fysiek geweld toepast en er volgt een reactie van de man dan is het victim blaming wanneer het fysiek geweld van de vrouw wordt benoemd? :?

https://www.trouw.nl/nieu(...)derbelicht~b05d8a64/
Nee. Victim blaming is het slachtoffer de schuld geven. Dan moet de geweldpleger het geweld goedpraten.
  zondag 4 oktober 2026 @ 10:30:58 #224
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221908825
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik kan je mentale gymnastiek niet plaatsen. Geweld jegens dames is walgelijk. Kan het voorkomen dat je wel moet, omdat de dame in kwestie een gevaar vormt voor je fysieke welzijn? natuurlijk. Maar dat is een uitzondering.
Bij enquetes zeggen de antwoorden weinig wanneer respondenten de vraag over de loop van de jaren anders gaan intepreteren.
Krekker is de bom!
  zondag 4 oktober 2026 @ 10:31:56 #225
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221908839
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Goed dat je terugkomt van je onwetendheid. Good boy.
Ik kom nergens van terug. Het was een respons op de post van Krekker. En de cijfers van huiselijk geweld richting mannen staan niet in verhouding tot het geweld richting vrouwen.

En zelfverdediging of escalatie is reactief geweld. Heeft weinig te maken met het topic. Het goedpraten van geweld richting vrouwen.

Een "mannen ook" is sneu.

[ Bericht 3% gewijzigd door Koekoekmakto op 04-10-2026 10:37:00 ]
pi_221908873
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:30 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Bij enquetes zeggen de antwoorden weinig wanneer respondenten de vraag over de loop van de jaren anders gaan intepreteren.
Dus ze zeggen 'weinig', maar jij maakt wel een case dat ze uitgaan van de meest uitzonderlijke posities.

Ken je dat gifje: 'please stop. Stop it'. Nou dat.
  zondag 4 oktober 2026 @ 10:35:18 #227
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221908889
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
????

Je hebt het vast heel helder in je eigen hoofd, maar ik begrijp je niet. Je denkt dat het overgrote deel dacht aan een situatie waarin de dame in kwestie met een mes op je af komt?
Wanneer je de stelling neerzet "geweld jegens vrouwen is NOOIT acceptabel"

En respondenten moeten deze beantwoorden met een cijfer van 1 tot 10, dan kan ik me onderdaad voorstellen dat wanneer er meer aandacht is gegeven in media mbt geweld vrouwen jegens mannen, er een kleine verschuiving plaatsvind en iets meer repondenten denken: "in beginsel mee eens, maar ik geef het geen 1 score maar een 2 omdat er ook situaties zijn, zoals geweld vanuit de vrouw, waar ik het wel begrijp"

Nogmaals het is geen verschuiving waarbij men het ipv van een 1-score opeens een 10-score is gaan geven.
Krekker is de bom!
  zondag 4 oktober 2026 @ 10:36:57 #228
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221908928
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dus ze zeggen 'weinig', maar jij maakt wel een case dat ze uitgaan van de meest uitzonderlijke posities.

Ken je dat gifje: 'please stop. Stop it'. Nou dat.
Deze vraag wordt niet beantwoord met ja of nee he.

Het is bljkbaar een 10-puntschaal wat dus ruimte geeft voor denken aan diverse scenarios.
Krekker is de bom!
pi_221908961
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:35 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wanneer je de stelling neerzet "geweld jegens vrouwen is NOOIT acceptabel"

En respondenten moeten deze beantwoorden met een cijfer van 1 tot 10, dan kan ik me onderdaad voorstellen dat wanneer er meer aandacht is gegeven in media mbt geweld vrouwen jegens mannen, er een kleine verschuiving plaatsvind en iets meer repondenten denken: "in beginsel mee eens, maar ik geef het geen 1 score maar een 2 omdat er ook situaties zijn, zoals geweld vanuit de vrouw, waar ik het wel begrijp"

Nogmaals het is geen verschuiving waarbij men het ipv van een 1-score opeens een 10-score is gaan geven.
Geweld van een dame is geen rechtvaardiging om geweld terug te gebruiken als man. Of voel jij bedreiging van een dame van 65 kg dat je wil gaan slaan? de rechtvaardiging van geweld tegen een dame als man, zit hem in een situatie waar je direct fysiek gevaar loopt.

De uitzondering van de uitzondering. Als je daaraan denkt bij zo'n vraag, ben je niet helemaal goed bij je paasei.
  zondag 4 oktober 2026 @ 10:47:03 #230
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221909100
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Geweld van een dame is geen rechtvaardiging om geweld terug te gebruiken als man. Of voel jij bedreiging van een dame van 65 kg dat je wil gaan slaan? de rechtvaardiging van geweld tegen een dame als man, zit hem in een situatie waar je direct fysiek gevaar loopt.

De uitzondering van de uitzondering. Als je daaraan denkt bij zo'n vraag, ben je niet helemaal goed bij je paasei.
Wellicht dat een groter deel vd responden niet goed is bij hun paasei, maar als dat het geval zou zijn betekent dat dus niet dat ze werkelijk vaker geweld goedkeuren, maar dat ze simpelweg een groter aantal scenarios in het hoofd hadden.

Je kan er natuurlijk ook meteen zoals in de media super heftige conclusies aan verbinden en het meteen koppelen aan moord op Lisa. Dat is pas belachelijk...
Krekker is de bom!
pi_221909120
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik heb een vriendin gehad die me ook wel eens sloeg, ze had borderline en had moeite met emotie regulatie, ik heb haar nooit terug geslagen , het kwam niet eens in me op om dat te doen
Vrouwen slaan is not done voor mij
pi_221909165
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:47 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik heb een vriendin gehad die me ook wel eens sloeg, ze had borderline en had moeite met emotie regulatie, ik heb haar nooit terug geslagen , het kwam niet eens in me op om dat te doen
Vrouwen slaan is not done voor mij
Je laten slaan is dan ook wel weer 'vreemd'. Tenzij het een D/S relatie was. Maar zo niet: Je biezen pakken is een goede optie.
pi_221909219
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wellicht dat een groter deel vd responden niet goed is bij hun paasei, maar als dat het geval zou zijn betekent dat dus niet dat ze werkelijk vaker geweld goedkeuren, maar dat ze simpelweg een groter aantal scenarios in het hoofd hadden.

Je kan er natuurlijk ook meteen zoals in de media super heftige conclusies aan verbinden en het meteen koppelen aan moord op Lisa. Dat is pas belachelijk...
Ik kan je enkel complimenteren. Want voor mentale gymnastiek heb je een hoog niveau van cognitieve vaardigheden nodig. Uitzonderingen gebruiken, om een algeheel zorgwekkende trend te bagatalliseren.

Zou je dat ook kunnen doen met dit bijvoorbeeld: https://eenvandaag.avrotr(...)n-overdrijven-107397. Ik geef alvast het startschot: er zijn ook dames die het al metoo vinden als je 2 seconde naar ze kijkt, dus misschien gingen die 43% wel daarvan uit.

Kan he. Kan allemaal :)
pi_221909221
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je laten slaan is dan ook wel weer 'vreemd'. Tenzij het een D/S relatie was. Maar zo niet: Je biezen pakken is een goede optie.
Het was geen D/S relatie, natuurlijk vond ik dat gemep niet oké , diverse malen besproken met haar, uiteindelijk is de relatie verbroken
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:05:55 #235
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221909369
quote:
Van de bijna 1,3 miljoen mensen die in 2024 slachtoffer werden van huiselijk geweld, ging het in 56% van de gevallen om partnergeweld, rapporteert het CBS. Hiervan waren ongeveer 76.000 vrouwen het slachtoffer, tegenover 13.000 mannen
quote:
Uit de cijfers van de Prevalentiemonitor blijkt dat 24% van de vrouwen van 16 jaar of ouder ooit slachtoffer is geweest van huiselijk geweld en/of seksueel grensoverschrijdend gedrag (tegenover 12% van de mannen). Dat de uitkomsten in het Europese onderzoek hoger zijn, kan verschillende oorzaken hebben, waaronder verschillen in de manier van data verzamelen, verschillen in de steekproef of verschillen in de vraagstellingen en definities.
Leuk, die cijfers opzoeken en interpreteren.

In ieder geval is 15% het eens met fysiek meppen in een relatie en de trend lijkt vooralsnog omhoog te gaan.
pi_221909416
quote:
15s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:05 schreef Koekoekmakto het volgende:
Van de bijna 1,3 miljoen mensen die in 2024 slachtoffer werden van huiselijk geweld, ging het in 56% van de gevallen om partnergeweld, rapporteert het CBS. Hiervan waren ongeveer 76.000 vrouwen het slachtoffer, tegenover 13.000 mannen
Uhm.
|MUSE| - Live @ AMSTERDAM 29-11-2026
Ein Besonderes unter den Besten.
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:12:52 #237
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221909440
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:10 schreef nostra het volgende:

[..]
Uhm.
Duh
pi_221909447
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:12 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Duh
*pets :7
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:14:55 #239
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221909460
quote:
6s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:13 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
*pets :7
Joh. o|O
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:15:40 #240
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221909475
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik kan je enkel complimenteren. Want voor mentale gymnastiek heb je een hoog niveau van cognitieve vaardigheden nodig. Uitzonderingen gebruiken, om een algeheel zorgwekkende trend te bagatalliseren.

Zou je dat ook kunnen doen met dit bijvoorbeeld: https://eenvandaag.avrotr(...)n-overdrijven-107397. Ik geef alvast het startschot: er zijn ook dames die het al metoo vinden als je 2 seconde naar ze kijkt, dus misschien gingen die 43% wel daarvan uit.

Kan he. Kan allemaal :)

Niet "kan he", staat gewoon bijna letterlijk in je artikel, dat dat is waar sommigen aan denken:

quote:
"Ik durf niet eens meer een vrouw gedag te zeggen, zometeen word ik over 10 jaar van verkrachting beschuldigd. Hoe kun je dan nog als "dader" je onschuld bewijzen, want een vrouw krijgt sowieso altijd gelijk."
En dat er opeens mensen zo zijn gaan denken komt niet door de manosphere, maar eerder door al die social mediafilmpjes van gekke vrouwen die onwetende voorbijgangers in beeld brengen met "kijk die engerd naar me staren", terwijl de beste man verbaasd keek naar waarom een wildvreemde vrouw hem op straat begint te filmen.

quote:
"Iedereen kan maar roepen wat ze willen. Als je met je baas naar bed gaat om hogerop te komen moet je niet 20 jaar later je baas de schuld geven."
Dit is mogelijk wel een echt gevalletje van manosphere invloeden.
Krekker is de bom!
pi_221909513
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Niet "kan he", staat gewoon bijna letterlijk in je artikel, dat dat is waar sommigen aan denken:
[..]
En dat er opeens mensen zo zijn gaan denken komt niet door de manosphere, maar eerder door al die social mediafilmpjes van gekke vrouwen die onwetende voorbijgangers in beeld brengen met "kijk die engerd naar me staren", terwijl de beste man verbaasd keek naar waarom een wildvreemde vrouw hem op straat begint te filmen.
[..]
Dit is mogelijk wel een echt gevalletje van manosphere invloeden.
Ja, precies. En dat gebruik jij dan als factor om de boel te bagatalliseren. Je zou ook kunnen zeggen: als je bij zo'n vraag denkt aan een dame die moeilijk doet als je 'gedag' zegt, ben jij onderdeel van het probleem. Je gebruikt namelijk een situatie waarbij je overduidelijk een dame bent tegengekomen die niet 100% is, om een algeheel probleem te ontkennen en het vooral op jezelf te betrekken.
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:24:12 #242
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221909589
quote:
15s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:05 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
[..]
Leuk, die cijfers opzoeken en interpreteren.

In ieder geval is 15% het eens met fysiek meppen in een relatie en de trend lijkt vooralsnog omhoog te gaan.
Leuk he, cijfers opzoeken en intepreteren.

Tienpuntschaal:
1 never justifiable
10 always justifiable

Als er een verschuiving heeft plaatsgevonden van 1 naar 2 betekent dit dus nog steeds, "almost never justifiable". Dat is iets anders dan "het eens zijn met fysiek meppen".
Krekker is de bom!
pi_221909612
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:25 schreef theunderdog het volgende:
Geweld jegens dames is walgelijk
Niet meer of minder dan tegen een man.
pi_221909626
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:25 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Niet meer of minder dan tegen een man.
Ja, natuurlijk wel. Een man heeft veel meer mogelijkheden om aan het geweld te ontsnappen, zonder kleerscheuren. Zie dat als dame maar eens te doen als een man je klappen geeft.
pi_221909634
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:26 schreef theunderdog het volgende:
Ja, natuurlijk wel.
Dat mag je vinden. Ik mag een andere mening hebben.
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:27:40 #246
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221909639
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, precies. En dat gebruik jij dan als factor om de boel te bagatalliseren. Je zou ook kunnen zeggen: als je bij zo'n vraag denkt aan een dame die moeilijk doet als je 'gedag' zegt, ben jij onderdeel van het probleem. Je gebruikt namelijk een situatie waarbij je overduidelijk een dame bent tegengekomen die niet 100% is, om een algeheel probleem te ontkennen en het vooral op jezelf te betrekken.
Die situaties mbt dames die overduidelijk niet 100% zijn extreem veelvoorkomend op social media. Niet zo heel gek dat mensen OOK aan deze situaties gaan denken.

Wellicht dat die sociale wetenschappertjes hun onderzoeken eens beter moeten opstellen.

Ik ben vooral survey-moe. Dit soort surveyresultaten worden vaak op misleidend sensatiezuchtige manier gepresenteerd, alles voor de aandacht en funding.
Krekker is de bom!
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:29:05 #247
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221909657
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:24 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Leuk he, cijfers opzoeken en intepreteren.

Tienpuntschaal:
1 never justifiable
10 always justifiable

Als er een verschuiving heeft plaatsgevonden van 1 naar 2 betekent dit dus nog steeds, "almost never justifiable". Dat is iets anders dan "het eens zijn met fysiek meppen".
Jahaa, zo gaat dat met onderzoek.

quote:
15,8 procent van de Nederlanders vindt het te rechtvaardigen dat een man zijn vrouwelijke partner slaat.
pi_221909658
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:27 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Die situaties mbt dames die overduidelijk niet 100% zijn extreem veelvoorkomend op social media. Niet zo heel gek dat mensen OOK aan deze situaties gaan denken.

Wellicht dat die sociale wetenschappertjes hun onderzoeken eens beter moeten opstellen.

Ik ben vooral survey-moe. Dit soort surveyresultaten worden vaak op misleidend sensatiezuchtige manier gepresenteerd, alles voor de aandacht en funding.
Bron?
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:30:11 #249
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221909676
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Bron?
Mijn eigen Youtube fuik/algoritme omdat ik ooit 1x op zo'n filmpje had geklikt :'(
Krekker is de bom!
pi_221909683
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:30 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Mijn eigen Youtube fuik/algoritme omdat ik ooit 1x op zo'n filmpje had geklikt :'(
Kortom: geen bron.
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:32:10 #251
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221909708
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Kortom: geen bron.
Als ik dagelijks dat soort fimpjes zien langskomen betekent het dus dat voldoende beschikbaar zijn :)
Krekker is de bom!
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:32:11 #252
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221909709
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:27 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Hahaha. Misleidend ook nog. We schieten zo niet veel op Diederik.
pi_221909746
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Als ik dagelijks dat soort fimpjes zien langskomen betekent het dus dat voldoende beschikbaar zijn :)
Nee, niet echt. Het laat vooral zien dat dat is wat jij wil horen. Waarschijnlijk als bevestiging van je opinie.

Niets menselijks is je vreemd. Je denkpatronen bevragen is erg lastig. Dit zeg ik zonder enige vorm van sarcasme.
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:36:07 #254
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221909766
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee, niet echt. Het laat vooral zien dat dat is wat jij wil horen. Waarschijnlijk als bevestiging van je opinie.

Niets menselijks is je vreemd. Je denkpatronen bevragen is erg lastig. Dit zeg ik zonder enige vorm van sarcasme.
Ik adviseer zelfreflectie. Wat vind jij?
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:38:32 #255
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221909808
quote:
10s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:32 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Hahaha. Misleidend ook nog. We schieten zo niet veel op Diederik.
Ik ben enquete-onderzoeksmoe.

"Finland #1 world Happiness survey" terwijl men een groter aantal depressieve mensen heeft dan een hoop andere landen, enzovoorts.
Krekker is de bom!
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:42:24 #256
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221909852
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En jij denkt dat ik de enige ben die dit soort content te zien krijgt? Het is je bekend dat je bij veel Youtubevideos kan zien hoeveel views, likes, reacties er zijn he.

Dat betekent dus dat er ook andere mensen zijn die ze zien. Mensen die ook toevallig een enquête kunnen invullen en door dit soort filmpjes net even nieuwe scenarios in gedachten kunnen hebben, scenarios die vroeger niet eens 'bestonden".

Surveyresultaten zeggen wel wat, maar niet zo heel veel wanneen mensen de vraag "verkeerd" interpreteren.
Krekker is de bom!
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:42:57 #257
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221909863
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:38 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ik ben enquete-onderzoeksmoe.

"Finland #1 world Happiness survey" terwijl men een groter aantal depressieve mensen heeft dan een hoop andere landen, enzovoorts.
Dat staat genoteerd dan. En je hebt het probleem van die extreme vrouwen goed geagendeerd. ^O^
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:44:44 #258
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_221909876
Help - de manosphere! Mannen radicaliseren! Of wacht..:

"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_221909878
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:42 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
En jij denkt dat ik de enige ben die dit soort content te zien krijgt? Het is je bekend dat je bij veel Youtubevideos kan zien hoeveel views, likes, reacties er zijn he.

Dat betekent dus dat er ook andere mensen zijn die ze zien. Mensen die ook toevallig een enquête kunnen invullen en door dit soort filmpjes net even nieuwe scenarios in gedachten kunnen hebben, scenarios die vroeger niet eens 'bestonden".

Surveyresultaten zeggen wel wat, maar niet zo heel veel wanneen mensen de vraag "verkeerd" interpreteren.
We hebben gewoon hordes aan domme mannen?

Want: algoritme - krijg specifiek bepaalde filmpjes te zien - is niet representatief is nou niet een inzicht die je pas kan hebben als je ook kwantumfysica tot in de puntjes begrijpt, wel?
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:45:17 #260
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221909879
Ik vind het trouwens ook extreem waardeloos dat er geen woord gerept wordt over mishandeling van mannen door hun vrouwelijke partner nog terwijl er amper een paar weken geleden nog in het nieuws was dat uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat dat in de helft van de gevallen van huiselijk geweld gebeurd.

https://www.movisie.nl/ar(...)hierop%20te%20letten.

In die nieuwe reclamecampagne ook over dat controle veel kapot maakt zijn uitsluitend de vrouwen het slachtoffer
Terwijl ik in realiteit zat omgekeerde gekend heb.

De eenzijdige benadering van dit thema is gewoon kotsmisselijkmakend.

[ Bericht 19% gewijzigd door Joopklepzeiker op 04-10-2026 11:57:43 ]
pi_221909939
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:45 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik vind het trouwens ook extreem waardeloos dat er geen woord gerept wordt over mishandeling van mannen door hun vrouwelijke partner nog terwijl er amper een paar weken geleden nog in het nieuws was dat oud wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat dat in de helft van de gevallen van huiselijk geweld gebeurd.

https://www.movisie.nl/ar(...)hierop%20te%20letten.

In die nieuwe reclamecampagne ook over dat controle veel kapot maakt zijn uitsluitend de vrouwen het slachtoffer
Terwijl ik in realiteit zat omgekeerde gekend heb.

De eenzijdige benadering van dit thema is gewoon kotsmisselijkmakend.
Ik vind hier inderdaad wel wat van. Voor mij is dit een teken dat vrouwen nog steeds als het zwakkere geslacht gezien wordt.
  zondag 4 oktober 2026 @ 12:02:27 #262
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221910129
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik vind hier inderdaad wel wat van. Voor mij is dit een teken dat vrouwen nog steeds als het zwakkere geslacht gezien wordt.
En als je het dan aankaart en je zegt dat over de helft gaat gebruiken ze die twee of drie procent verschil om je hele argument uit te schakelen. "Dat is niet de helft!"
Wat gewoon natuurlijk een debiel teken van zwakte is.
  zondag 4 oktober 2026 @ 12:04:30 #263
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221910148
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
We hebben gewoon hordes aan domme mannen?

Want: algoritme - krijg specifiek bepaalde filmpjes te zien - is niet representatief is nou niet een inzicht die je pas kan hebben als je ook kwantumfysica tot in de puntjes begrijpt, wel?
Ah ja want bij het invullen van een enquête zouden de meningen altijd gebaseerd moeten zijn op de werkelijke statistieken die iedere gemiddelde burger mbt elk onderwerp exact uit z'n hoofd kent.

Was even vergeten dat een enquête mbt houding, emoties, gevoelens niet mag worden ingevuld op basis van de perceptie/ervaringen van de respondent.
Krekker is de bom!
  zondag 4 oktober 2026 @ 12:09:15 #264
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221910217
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 09:45 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Precies, eigenschappen zijn niet in essentie goed of slecht.

Optimisme bijvoorbeeld. Het wordt als een goede eigenschap gezien, maar kan er ook toe leiden dat je te lang in een bepaalde situatie blijft hangen in de hoop dat het alsnog goed komt, terwijl je misschien beter eieren voor je geld kunt kiezen en een andere richting in gaan.
Dat heeft mijn inziens niks met optimisme te maken maar met copings strategieën.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 4 oktober 2026 @ 12:12:49 #265
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221910311
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Die suggestie is idd vervelend. Een beetje vrouw kan toch prima zelfstandig overweg met de bijl of kettingzaag? Tijd voor een bewustwordingscampagne.

Lusten & lasten. Monniken & kappen. Gelijk willen zijn is ook gelijk knokken accepteren. Treat here like a lady is gewoon te beperkt. Het 'ik ben een meisje = andere set regels (voorzichtig?)' staat de laatste horde van de emancipatie een beetje in de weg.
pi_221910504
quote:
12s.gif Op zondag 4 oktober 2026 12:12 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Die suggestie is idd vervelend. Een beetje vrouw kan toch prima zelfstandig overweg met de bijl of kettingzaag? Tijd voor een bewustwordingscampagne.

Lusten & lasten. Monniken & kappen. Gelijk willen zijn is ook gelijk knokken accepteren. Treat here like a lady is gewoon te beperkt. Het 'ik ben een meisje = andere set regels (voorzichtig?)' staat de laatste horde van de emancipatie een beetje in de weg.
Ik bedoelde meer dat de focus altijd gelegd wordt op de vrouwelijke slachtoffers. Ik ben er vrijwel zeker van dat er meer mannen worden mishandeld door hun vriendin/vrouw dan dat wij denken puur omdat dat een taboe is. Mannen spreken zich daar niet over uit want ze schamen zich. Want hoe kunnen mannen zich laten kleineren en mishandelen door een vrouw? Hoeveel man ben je eigenlijk dat je zoiets pikt?

Het is alleen maar eerlijk dat de focus bij allebei gelegd wordt. Vrouwelijke én mannelijke slachtoffers.
pi_221910591
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2026 07:51 schreef Marsenal het volgende:
Waarom zou je je eigen vrouw slaan? Je bekrast toch ook niet je eigen auto?
Als ze niet luistert?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 4 oktober 2026 @ 12:32:54 #268
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221910609
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 12:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Als ze niet luistert?
Moet dat dan?
pi_221910621
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2026 07:51 schreef Marsenal het volgende:
Waarom zou je je eigen vrouw slaan? Je bekrast toch ook niet je eigen auto?
Als de auto weigert te starten kan ie een rotschop krijgen.
Verder vrouwen slaan gaat er bij mij niet in
pi_221921016
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2026 08:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Want dat gaan ze ook aan jou zeggen natuurlijk.
"Hoi GobSmacked, ik heb gisteren mijn vrouw een paar klappen gegeven, kijk maar uit dus."
Ik heb eerder uitgelegd hoe dat ter sprake komt. Wij hebben als collega's wel een goeie band. Het was de ontvangende kant en in een paar gevallen ook zichtbaar.

Gek dat je niet valt over dezelfde opmerking maar dan over blanke mannen.
Nou ja, niet gek natuurlijk maar achterlijk wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door GobSmacked- op 06-10-2026 11:37:38 ]
Geen interesse.
pi_221921350
Gewoon oldschool de bitch up smacken *O* *O* *O*

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 7% gewijzigd door Gajes_Octavianus op 06-10-2026 14:01:22 ]
pi_221921385
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 12:34 schreef MauriceM het volgende:
Verder vrouwen slaan gaat er bij mij niet in
Mannen wel?
pi_221921409
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:31 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Mannen wel?
Door sommige onberekenbare mannen die snel ontsporen hebben zwakkere mannen vaak assistentie nodig van bewapende militairen.
pi_221921414
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:38 schreef torentje het volgende:

[..]
Door sommige onberekenbare mannen die snel ontsporen hebben zwakkere mannen vaak assistentie nodig van bewapende militairen.
:') de hofnar is er ook weer hoor.
pi_221921420
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:39 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Begeleiding is aan het lunchen :P
pi_221921458
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:39 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Jij bent duidelijk zo'n man waardoor zwakkere mannen bewapende militairen nodig hebben op iedere straathoek van de verstedelijkte gebieden.
pi_221921463
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:50 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij bent duidelijk zo'n man waardoor zwakkere mannen bewapende militairen nodig hebben op iedere straathoek van de verstedelijkte gebieden.
Bevinden die 'mannen' waar je over aan het bazelen bent zich momenteel in de kamer bij ons?
pi_221921484
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:52 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Bevinden die 'mannen' waar je over aan het bazelen bent zich momenteel in de kamer bij ons?
Ik weet toch niet waar jij woont.
pi_221921938
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:22 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Gewoon oldschool de bitch up smacken *O* *O* *O*

Bekijk deze YouTube-video
Na 2 minuten stopt de video
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221922049
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2026 07:37 schreef vosss het volgende:

[..]
De onderzoekers zijn nogal naïef :')
Nee, dat zijn ze niet. Ze weten het dondersgoed, maar schrijven het zo niet op.
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 14:12:13 #281
483584 incel
they/them
pi_221922080
Ik ben ook voor vrouwen slaan, maar dan alleen een ferme tik op de billetjes. :@
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
pi_221930883
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:31 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Mannen wel?
Daar gaat het in dit topic niet over toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')