abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221908873
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:30 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Bij enquetes zeggen de antwoorden weinig wanneer respondenten de vraag over de loop van de jaren anders gaan intepreteren.
Dus ze zeggen 'weinig', maar jij maakt wel een case dat ze uitgaan van de meest uitzonderlijke posities.

Ken je dat gifje: 'please stop. Stop it'. Nou dat.
  zondag 4 oktober 2026 @ 10:35:18 #227
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221908889
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
????

Je hebt het vast heel helder in je eigen hoofd, maar ik begrijp je niet. Je denkt dat het overgrote deel dacht aan een situatie waarin de dame in kwestie met een mes op je af komt?
Wanneer je de stelling neerzet "geweld jegens vrouwen is NOOIT acceptabel"

En respondenten moeten deze beantwoorden met een cijfer van 1 tot 10, dan kan ik me onderdaad voorstellen dat wanneer er meer aandacht is gegeven in media mbt geweld vrouwen jegens mannen, er een kleine verschuiving plaatsvind en iets meer repondenten denken: "in beginsel mee eens, maar ik geef het geen 1 score maar een 2 omdat er ook situaties zijn, zoals geweld vanuit de vrouw, waar ik het wel begrijp"

Nogmaals het is geen verschuiving waarbij men het ipv van een 1-score opeens een 10-score is gaan geven.
Krekker is de bom!
  zondag 4 oktober 2026 @ 10:36:57 #228
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221908928
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dus ze zeggen 'weinig', maar jij maakt wel een case dat ze uitgaan van de meest uitzonderlijke posities.

Ken je dat gifje: 'please stop. Stop it'. Nou dat.
Deze vraag wordt niet beantwoord met ja of nee he.

Het is bljkbaar een 10-puntschaal wat dus ruimte geeft voor denken aan diverse scenarios.
Krekker is de bom!
pi_221908961
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:35 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wanneer je de stelling neerzet "geweld jegens vrouwen is NOOIT acceptabel"

En respondenten moeten deze beantwoorden met een cijfer van 1 tot 10, dan kan ik me onderdaad voorstellen dat wanneer er meer aandacht is gegeven in media mbt geweld vrouwen jegens mannen, er een kleine verschuiving plaatsvind en iets meer repondenten denken: "in beginsel mee eens, maar ik geef het geen 1 score maar een 2 omdat er ook situaties zijn, zoals geweld vanuit de vrouw, waar ik het wel begrijp"

Nogmaals het is geen verschuiving waarbij men het ipv van een 1-score opeens een 10-score is gaan geven.
Geweld van een dame is geen rechtvaardiging om geweld terug te gebruiken als man. Of voel jij bedreiging van een dame van 65 kg dat je wil gaan slaan? de rechtvaardiging van geweld tegen een dame als man, zit hem in een situatie waar je direct fysiek gevaar loopt.

De uitzondering van de uitzondering. Als je daaraan denkt bij zo'n vraag, ben je niet helemaal goed bij je paasei.
  zondag 4 oktober 2026 @ 10:47:03 #230
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221909100
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Geweld van een dame is geen rechtvaardiging om geweld terug te gebruiken als man. Of voel jij bedreiging van een dame van 65 kg dat je wil gaan slaan? de rechtvaardiging van geweld tegen een dame als man, zit hem in een situatie waar je direct fysiek gevaar loopt.

De uitzondering van de uitzondering. Als je daaraan denkt bij zo'n vraag, ben je niet helemaal goed bij je paasei.
Wellicht dat een groter deel vd responden niet goed is bij hun paasei, maar als dat het geval zou zijn betekent dat dus niet dat ze werkelijk vaker geweld goedkeuren, maar dat ze simpelweg een groter aantal scenarios in het hoofd hadden.

Je kan er natuurlijk ook meteen zoals in de media super heftige conclusies aan verbinden en het meteen koppelen aan moord op Lisa. Dat is pas belachelijk...
Krekker is de bom!
pi_221909120
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik heb een vriendin gehad die me ook wel eens sloeg, ze had borderline en had moeite met emotie regulatie, ik heb haar nooit terug geslagen , het kwam niet eens in me op om dat te doen
Vrouwen slaan is not done voor mij
pi_221909165
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:47 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik heb een vriendin gehad die me ook wel eens sloeg, ze had borderline en had moeite met emotie regulatie, ik heb haar nooit terug geslagen , het kwam niet eens in me op om dat te doen
Vrouwen slaan is not done voor mij
Je laten slaan is dan ook wel weer 'vreemd'. Tenzij het een D/S relatie was. Maar zo niet: Je biezen pakken is een goede optie.
pi_221909219
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wellicht dat een groter deel vd responden niet goed is bij hun paasei, maar als dat het geval zou zijn betekent dat dus niet dat ze werkelijk vaker geweld goedkeuren, maar dat ze simpelweg een groter aantal scenarios in het hoofd hadden.

Je kan er natuurlijk ook meteen zoals in de media super heftige conclusies aan verbinden en het meteen koppelen aan moord op Lisa. Dat is pas belachelijk...
Ik kan je enkel complimenteren. Want voor mentale gymnastiek heb je een hoog niveau van cognitieve vaardigheden nodig. Uitzonderingen gebruiken, om een algeheel zorgwekkende trend te bagatalliseren.

Zou je dat ook kunnen doen met dit bijvoorbeeld: https://eenvandaag.avrotr(...)n-overdrijven-107397. Ik geef alvast het startschot: er zijn ook dames die het al metoo vinden als je 2 seconde naar ze kijkt, dus misschien gingen die 43% wel daarvan uit.

Kan he. Kan allemaal :)
pi_221909221
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je laten slaan is dan ook wel weer 'vreemd'. Tenzij het een D/S relatie was. Maar zo niet: Je biezen pakken is een goede optie.
Het was geen D/S relatie, natuurlijk vond ik dat gemep niet oké , diverse malen besproken met haar, uiteindelijk is de relatie verbroken
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:05:55 #235
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221909369
quote:
Van de bijna 1,3 miljoen mensen die in 2024 slachtoffer werden van huiselijk geweld, ging het in 56% van de gevallen om partnergeweld, rapporteert het CBS. Hiervan waren ongeveer 76.000 vrouwen het slachtoffer, tegenover 13.000 mannen
quote:
Uit de cijfers van de Prevalentiemonitor blijkt dat 24% van de vrouwen van 16 jaar of ouder ooit slachtoffer is geweest van huiselijk geweld en/of seksueel grensoverschrijdend gedrag (tegenover 12% van de mannen). Dat de uitkomsten in het Europese onderzoek hoger zijn, kan verschillende oorzaken hebben, waaronder verschillen in de manier van data verzamelen, verschillen in de steekproef of verschillen in de vraagstellingen en definities.
Leuk, die cijfers opzoeken en interpreteren.

In ieder geval is 15% het eens met fysiek meppen in een relatie en de trend lijkt vooralsnog omhoog te gaan.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221909416
quote:
15s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:05 schreef Koekoekmakto het volgende:
Van de bijna 1,3 miljoen mensen die in 2024 slachtoffer werden van huiselijk geweld, ging het in 56% van de gevallen om partnergeweld, rapporteert het CBS. Hiervan waren ongeveer 76.000 vrouwen het slachtoffer, tegenover 13.000 mannen
Uhm.
|MUSE| - Live @ AMSTERDAM 29-11-2026
Ein Besonderes unter den Besten.
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:12:52 #237
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221909440
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:10 schreef nostra het volgende:

[..]
Uhm.
Duh
pi_221909447
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:12 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Duh
*pets :7
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:14:55 #239
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221909460
quote:
6s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:13 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
*pets :7
Joh. o|O
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:15:40 #240
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221909475
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik kan je enkel complimenteren. Want voor mentale gymnastiek heb je een hoog niveau van cognitieve vaardigheden nodig. Uitzonderingen gebruiken, om een algeheel zorgwekkende trend te bagatalliseren.

Zou je dat ook kunnen doen met dit bijvoorbeeld: https://eenvandaag.avrotr(...)n-overdrijven-107397. Ik geef alvast het startschot: er zijn ook dames die het al metoo vinden als je 2 seconde naar ze kijkt, dus misschien gingen die 43% wel daarvan uit.

Kan he. Kan allemaal :)

Niet "kan he", staat gewoon bijna letterlijk in je artikel, dat dat is waar sommigen aan denken:

quote:
"Ik durf niet eens meer een vrouw gedag te zeggen, zometeen word ik over 10 jaar van verkrachting beschuldigd. Hoe kun je dan nog als "dader" je onschuld bewijzen, want een vrouw krijgt sowieso altijd gelijk."
En dat er opeens mensen zo zijn gaan denken komt niet door de manosphere, maar eerder door al die social mediafilmpjes van gekke vrouwen die onwetende voorbijgangers in beeld brengen met "kijk die engerd naar me staren", terwijl de beste man verbaasd keek naar waarom een wildvreemde vrouw hem op straat begint te filmen.

quote:
"Iedereen kan maar roepen wat ze willen. Als je met je baas naar bed gaat om hogerop te komen moet je niet 20 jaar later je baas de schuld geven."
Dit is mogelijk wel een echt gevalletje van manosphere invloeden.
Krekker is de bom!
pi_221909513
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Niet "kan he", staat gewoon bijna letterlijk in je artikel, dat dat is waar sommigen aan denken:
[..]
En dat er opeens mensen zo zijn gaan denken komt niet door de manosphere, maar eerder door al die social mediafilmpjes van gekke vrouwen die onwetende voorbijgangers in beeld brengen met "kijk die engerd naar me staren", terwijl de beste man verbaasd keek naar waarom een wildvreemde vrouw hem op straat begint te filmen.
[..]
Dit is mogelijk wel een echt gevalletje van manosphere invloeden.
Ja, precies. En dat gebruik jij dan als factor om de boel te bagatalliseren. Je zou ook kunnen zeggen: als je bij zo'n vraag denkt aan een dame die moeilijk doet als je 'gedag' zegt, ben jij onderdeel van het probleem. Je gebruikt namelijk een situatie waarbij je overduidelijk een dame bent tegengekomen die niet 100% is, om een algeheel probleem te ontkennen en het vooral op jezelf te betrekken.
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:24:12 #242
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221909589
quote:
15s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:05 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
[..]
Leuk, die cijfers opzoeken en interpreteren.

In ieder geval is 15% het eens met fysiek meppen in een relatie en de trend lijkt vooralsnog omhoog te gaan.
Leuk he, cijfers opzoeken en intepreteren.

Tienpuntschaal:
1 never justifiable
10 always justifiable

Als er een verschuiving heeft plaatsgevonden van 1 naar 2 betekent dit dus nog steeds, "almost never justifiable". Dat is iets anders dan "het eens zijn met fysiek meppen".
Krekker is de bom!
pi_221909612
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 10:25 schreef theunderdog het volgende:
Geweld jegens dames is walgelijk
Niet meer of minder dan tegen een man.
pi_221909626
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:25 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Niet meer of minder dan tegen een man.
Ja, natuurlijk wel. Een man heeft veel meer mogelijkheden om aan het geweld te ontsnappen, zonder kleerscheuren. Zie dat als dame maar eens te doen als een man je klappen geeft.
pi_221909634
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:26 schreef theunderdog het volgende:
Ja, natuurlijk wel.
Dat mag je vinden. Ik mag een andere mening hebben.
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:27:40 #246
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221909639
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, precies. En dat gebruik jij dan als factor om de boel te bagatalliseren. Je zou ook kunnen zeggen: als je bij zo'n vraag denkt aan een dame die moeilijk doet als je 'gedag' zegt, ben jij onderdeel van het probleem. Je gebruikt namelijk een situatie waarbij je overduidelijk een dame bent tegengekomen die niet 100% is, om een algeheel probleem te ontkennen en het vooral op jezelf te betrekken.
Die situaties mbt dames die overduidelijk niet 100% zijn extreem veelvoorkomend op social media. Niet zo heel gek dat mensen OOK aan deze situaties gaan denken.

Wellicht dat die sociale wetenschappertjes hun onderzoeken eens beter moeten opstellen.

Ik ben vooral survey-moe. Dit soort surveyresultaten worden vaak op misleidend sensatiezuchtige manier gepresenteerd, alles voor de aandacht en funding.
Krekker is de bom!
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:29:05 #247
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221909657
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:24 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Leuk he, cijfers opzoeken en intepreteren.

Tienpuntschaal:
1 never justifiable
10 always justifiable

Als er een verschuiving heeft plaatsgevonden van 1 naar 2 betekent dit dus nog steeds, "almost never justifiable". Dat is iets anders dan "het eens zijn met fysiek meppen".
Jahaa, zo gaat dat met onderzoek.

quote:
15,8 procent van de Nederlanders vindt het te rechtvaardigen dat een man zijn vrouwelijke partner slaat.
pi_221909658
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:27 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Die situaties mbt dames die overduidelijk niet 100% zijn extreem veelvoorkomend op social media. Niet zo heel gek dat mensen OOK aan deze situaties gaan denken.

Wellicht dat die sociale wetenschappertjes hun onderzoeken eens beter moeten opstellen.

Ik ben vooral survey-moe. Dit soort surveyresultaten worden vaak op misleidend sensatiezuchtige manier gepresenteerd, alles voor de aandacht en funding.
Bron?
  zondag 4 oktober 2026 @ 11:30:11 #249
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221909676
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Bron?
Mijn eigen Youtube fuik/algoritme omdat ik ooit 1x op zo'n filmpje had geklikt :'(
Krekker is de bom!
pi_221909683
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 11:30 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Mijn eigen Youtube fuik/algoritme omdat ik ooit 1x op zo'n filmpje had geklikt :'(
Kortom: geen bron.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')