Minimaal.quote:Op vrijdag 18 september 2026 14:53 schreef Regilio_ het volgende:
Die Vollenbroek moeten ze opsluiten. Walgelijk figuur.
Die gozer samen met dat MOB zijn gewoon useful idiots voor de overheid. Nu kunnen alle politici roepen dat het 'moet van de rechter'.quote:Op vrijdag 18 september 2026 15:45 schreef Filosoofert het volgende:
Volgens mij moet je niet bij die Vollenbroek zijn maar bij de overheid.
Ik vind het ook geen sympathieke vent maar de overheid is schuldig aan dit kut beleid
Dan nog hoeven we niet de usefull idiot in elkaar te slaan lijkt mequote:Op vrijdag 18 september 2026 15:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die gozer samen met dat MOB zijn gewoon useful idiots voor de overheid. Nu kunnen alle politici roepen dat het 'moet van de rechter'.
Iedereen walgt nu van Vollenbroek maar hij kan alleen maar gelijk krijgen omdat kabinetten decennialang weigerden het probleem op te lossen, het alleen maar vooruit schoven en dus groter lieten worden.quote:Op vrijdag 18 september 2026 14:53 schreef Regilio_ het volgende:
Die Vollenbroek moeten ze opsluiten. Walgelijk figuur.
Precies dit dus.quote:Op vrijdag 18 september 2026 15:45 schreef Filosoofert het volgende:
Volgens mij moet je niet bij die Vollenbroek zijn maar bij de overheid.
Ik vind het ook geen sympathieke vent maar de overheid is schuldig aan dit kut beleid
quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:21 schreef William_Papadin het volgende:
Dit is voor de overheid by far veruit de goedkoopste manier om van deze boeren af te komen.
Dat er al minstens veertig jaar getalmd is overduidelijk. Maar vergeet ook niet het CDA in je lijstje, LNV was lang een typisch CDA-ministeriequote:Op vrijdag 18 september 2026 17:19 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Iedereen walgt nu van Vollenbroek maar hij kan alleen maar gelijk krijgen omdat kabinetten decennialang weigerden het probleem op te lossen, het alleen maar vooruit schoven en dus groter lieten worden.
De werkelijke oorzaak van dit probleem ligt vooral bij de (voormalige landbouwministers van de) VVD en het CDA.
De ammoniakuitstoot was in 1990 230% hoger dan in 2024.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:19 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Iedereen walgt nu van Vollenbroek maar hij kan alleen maar gelijk krijgen omdat kabinetten decennialang weigerden het probleem op te lossen, het alleen maar vooruit schoven en dus groter lieten worden.
De werkelijke oorzaak van dit probleem ligt vooral bij de (voormalige landbouwministers van de) VVD en het CDA.
Stel dat jij ontdekt dat het huis van de buren voordat ze het kochten is gebouwd buiten het bouwvlak, of te hoog, of whatever. Je kan je schouders ophalen. Maar je kan ook een handhavingsverzoek indienen. Als je dat doet moet het huis afgebroken worden en gaan die mensen failliet.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:19 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Haha. Stoere wethouder/ college die een woning laat afbreken. Dat zijn niet echt politieke keuzes die populair zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Stel dat jij ontdekt dat het huis van de buren voordat ze het kochten is gebouwd buiten het bouwvlak, of te hoog, of whatever. Je kan je schouders ophalen. Maar je kan ook een handhavingsverzoek indienen. Als je dat doet moet het huis afgebroken worden en gaan die mensen failliet.
Ja, regels enzo. Maar iemand die dan een handhavingsverzoek indient is een enorme klootzak. Of niet?
Het is gek dat het überhaupt een keuze is. Illegaal gebouwd is illegaal gebouwd. Die regels zijn er niet voor niets.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:26 schreef inslagenreuring het volgende:
Dat zijn niet echt politieke keuzes die populair zijn.
Ja, en?quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De ammoniakuitstoot was in 1990 230% hoger dan in 2024.
In de regel zal eerst onderzocht worden of er gelegaliseerd kan worden. En welke geldsom er dan uitgekeerd dient te worden aan nadeelcompensatie voor de verzoeker.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:27 schreef Charles33 het volgende:
[..]
Het is gek dat het überhaupt een keuze is. Illegaal gebouwd is illegaal gebouwd. Die regels zijn er niet voor niets.
Het probleem is dus niet groter geworden.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:27 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ja, en?
Dat zegt niets over of die nog steeds (veel) te hoog is, of niet.
De boeren zijn genaaid door de VVD, het CDA en de Rabobank, niet door Vollenbroek: die maakt dit alleen maar inzichtelijk.
En het zegt niets over of er meer afname nodig is of niet.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het probleem is dus niet groter geworden.
Is het mijn schuld dat die buren niet kunnen rekenen?quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Stel dat jij ontdekt dat het huis van de buren voordat ze het kochten is gebouwd buiten het bouwvlak, of te hoog, of whatever. Je kan je schouders ophalen. Maar je kan ook een handhavingsverzoek indienen. Als je dat doet moet het huis afgebroken worden en gaan die mensen failliet.
Ja, regels enzo. Maar iemand die dan een handhavingsverzoek indient is een enorme klootzak. Of niet?
Maar dat is toch ridicuul?quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In de regel zal eerst onderzocht worden of er gelegaliseerd kan worden. En welke geldsom er dan uitgekeerd dient te worden aan nadeelcompensatie voor de verzoeker.
Daar gaat het niet om. De agrarische sector heeft 30 jaar innovatie achter de rug waardoor de totale stikstofuitstoot bijna 3 keer is afgenomen. Die hebben niet stilgezeten om het allemaal schoner te krijgen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:29 schreef CarbonC het volgende:
[..]
En het zegt niets over of er meer afname nodig is of niet.
Zeg je dat ook tegen de politie als je staande gehouden wordt omdat je te hard rijdt? "Net reed ik nog veeeeel harder"?quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. De agrarische sector heeft 30 jaar innovatie achter de rug waardoor de totale stikstofuitstoot bijna 3 keer is afgenomen. Die hebben niet stilgezeten om het allemaal schoner te krijgen.
Daar ga je helemaal aan voorbij in je reactie.
Ik geef je alleen een inzicht in de praktijk. Dat mag je best ridicuul vinden.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:32 schreef Charles33 het volgende:
[..]
Maar dat is toch ridicuul?
- Het mag niet!
- Maar dat komt even niet zo handig uit!
- Nou, dan mag het gewoon toch!
Dat werkt toch niet?
Nee, dan pak ik de bekeuring en verbeter ik mijn gedrag nog verder.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:34 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Zeg je dat ook tegen de politie als je staande gehouden wordt omdat je te hard rijdt? "Net reed ik nog veeeeel harder"?
Je snapt dat in deze vergelijking die jij nu maakt de boer dus zijn bedrijf staakt totdat hij wel weer onder de norm kan komen?quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, dan pak ik de bekeuring en verbeter ik mijn gedrag nog verder.
Ik maak de vergelijking niet want deze slaat nergens op. Ik ging er slechts kort in mee.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:49 schreef knoopie het volgende:
[..]
Je snapt dat in deze vergelijking die jij nu maakt de boer dus zijn bedrijf staakt totdat hij wel weer onder de norm kan komen?
Of andersom zou je, als je hetzelfde wil doen als de boeren nu, je boete betalen en vervolgens te hard bij de agent vandaan rijden.
Ok, jij bent dus echt zo'n klootzak die een handhavingsverzoek inschiet en een gezin richting het faillissement (en zelfs dak- en thuisloosheid) duwt.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:30 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Is het mijn schuld dat die buren niet kunnen rekenen?
he ?quote:Op vrijdag 18 september 2026 19:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Vollenbroek, zo’n nare babyboomer die voordringt bij de bakker
Dit klinkt iets kort door de bocht. Er zijn vele uitkoopregelingen en het lokale provinciebestuur zal zich vast hard maken om dergelijke bedrijven daarin onder te brengen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 19:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ok, jij bent dus echt zo'n klootzak die een handhavingsverzoek inschiet en een gezin richting het faillissement (en zelfs dak- en thuisloosheid) duwt.
Juridisch heb je dan gelijk. Maar als je zoiets doet ben je een verachtelijk mens.
Onderbuik, aflevering #4328284quote:Op vrijdag 18 september 2026 19:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Vollenbroek, zo’n nare babyboomer die voordringt bij de bakker
Of je zegt tegen je buurman, "hej buurman, je huis staat verkeerd!". En dan zegt de buurman, "ow, dan verplaats ik hem toch gewoon". En dan belt de buurman een hele grote hijskraanmeneer, en die komt zo hopsakee, dat huis even een paar meter verplaatsen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ondere andere door deze klote boomer ligt Nederland stil.quote:
Zijn cijfer klopt ook niet. De ammoniak is in die periode met zo'n 68% afgenomen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:27 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ja, en?
Dat zegt niets over of die nog steeds (veel) te hoog is, of niet.
De boeren zijn genaaid door de VVD, het CDA en de Rabobank, niet door Vollenbroek: die maakt dat alleen maar inzichtelijk.
Waarom leg je de schuld neer bij degene die een verzoek indient om de wet te handhaven en niet bij het stelletje pannenkoeken dat die slechte wetgeving in eerste instantie heeft gemaakt?quote:Op zaterdag 19 september 2026 12:25 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ondere andere door deze klote boomer ligt Nederland stil.
Dat laatste klopt ook zeker een stelletje debielen in den haag hebben elke boom tot natura2000 laten benoemen in Europa.quote:Op zaterdag 19 september 2026 12:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom leg je de schuld neer bij degene die een verzoek indient om de wet te handhaven en niet bij het stelletje pannenkoeken dat die slechte wetgeving in eerste instantie heeft gemaakt?
Ja, maar waarom laat je doodsverwensing dan wel staan?quote:
Waar? TR-> ajbquote:Op zaterdag 19 september 2026 15:09 schreef 215 het volgende:
[..]
Ja, maar waarom laat je doodsverwensing dan wel staan?
En wegquote:Op zaterdag 19 september 2026 15:09 schreef 215 het volgende:
[..]
Ja, maar waarom laat je doodsverwensing dan wel staan?
Omdat dat stelletje pannenkoeken aan de deur komt staan en je vertelt dat je je levenswerk maar moet opgeven, je moet gaan herscholen, ga maar ander werk zoeken.quote:Op zaterdag 19 september 2026 12:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom leg je de schuld neer bij degene die een verzoek indient om de wet te handhaven en niet bij het stelletje pannenkoeken dat die slechte wetgeving in eerste instantie heeft gemaakt?
Dat kan dus alleen in Europees verband, en nou mag jij eens gaan raden hoe daarmee om wordt gegaan als de staat die tijdens de kredietcrisis koste wat kost vast wilde houden aan de regels (ook al trof dat andere lidstaten oneindig veel harder dan de stikstofcrisis ons treft) dat komt vragen.quote:Op zaterdag 19 september 2026 14:09 schreef ACT-F het volgende:
Het is eenvoudiger en goedkoper om alle Natura 2000 gebieden in te trekken. De overheid krijgt de begroting nauwelijks rond laat staan dat ze een woest aantrekkelijke uitkoopregeling kunnen bieden.
Nee. Nederland ligt stil door incompetent beleid van de VVD, het CDA en opportunistisch financieren door de Rabobank.quote:Op zaterdag 19 september 2026 12:25 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ondere andere door deze klote boomer ligt Nederland stil.
Uithuilen kan je bij VVD/CDA/Rabobank, niet bij Vollenhoven.quote:Op zondag 20 september 2026 14:31 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Omdat dat stelletje pannenkoeken aan de deur komt staan en je vertelt dat je je levenswerk maar moet opgeven, je moet gaan herscholen, ga maar ander werk zoeken.
Dat soort klimaattuig verdient het als er een keer een door het lint gaat en ze het ziekenhuis in helpt.
Als die onnozele hals zich gewoon alleen met zijn eigen kutleven gaat bemoeien is dat ook geen enkel probleem.quote:Op zondag 20 september 2026 15:04 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Uithuilen kan je bij VVD/CDA/Rabobank, niet bij Vollenhoven.
Wat een frustaties weer...quote:Op zondag 20 september 2026 15:07 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Als die onnozele hals zich gewoon alleen met zijn eigen kutleven gaat bemoeien is dat ook geen enkel probleem.
Klimaatwappies die andermans leven(swerk) kapot willen maken hebben dat effect nou eenmaal.quote:Op zondag 20 september 2026 15:45 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Wat een frustaties weer...
En dan ook nog eens richting de verkeerde
Klein begrijpertje?quote:Op zondag 20 september 2026 15:51 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Klimaatwappies die andermans leven(swerk) kapot willen maken hebben dat effect nou eenmaal.
In het logge Europese verband kun je wachten tot het einde van je latijn. Het is sneller om een nieuwe unie op te richten met Noordwest-Europese landen. Ik denk dat er genoeg animo is om armlastige landen van zich af te schudden.quote:Op zondag 20 september 2026 14:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat kan dus alleen in Europees verband, en nou mag jij eens gaan raden hoe daarmee om wordt gegaan als de staat die tijdens de kredietcrisis koste wat kost vast wilde houden aan de regels (ook al trof dat andere lidstaten oneindig veel harder dan de stikstofcrisis ons treft) dat komt vragen.
Zoveel stront produceren dat het bij de buren langzaam de tuin in loopt kun je wel tot levenswerk maken, maar dat wil niet zeggen dat het dan okay is dat te blijven doen. Er is een punt dat de gevolgen van je levenswerk iets teveel consequenties voor de mensen om je heeft.quote:Op zondag 20 september 2026 15:51 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Klimaatwappies die andermans leven(swerk) kapot willen maken hebben dat effect nou eenmaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |