abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221810498
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:45 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Of gewoon op je eigen terrein.
Wat is dit voor elitair geneuzel. Alsof iedereen maar een eigen terrein heeft waar ze auto's kunnen stallen. Er zijn gewoon parkeervakken aanwezig die zijn te gelijk gerealiseerd met de woningen en dienen er voor om auto's neer te zetten.
blablablabla
pi_221810503
Gestopt met lezen na

quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 16:27 schreef Elan het volgende:
Dit gezin met vier auto’s is straks 1000 euro per jaar kwijt aan parkeerkosten
Zit je dan, met 4 auto's in de grote stad :')
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_221810505
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:50 schreef torentje het volgende:

[..]
Voor de mensen die zich geen auto kunnen permitteren of door lichamelijke gebreken niet capabel zijn om auto te rijden is het leven toch ook duurder geworden?
Voor de auto bezitten los van het autobezit toch ook? Waarom moeten mensen met een auto extra gestraft worden?
blablablabla
pi_221810508
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is nu juist niet het idee van een auto kopen lijkt me. Plus in Rotterdam wens ik je veel succes, dan jatten ze je auto leeg als je hem op een of ander verlaten gebied buiten de stad parkeert. Faciliteer dan als gemeente dat soort plekken waar je hem veilig kan stallen.
Dan is dat je klacht:
Dat er (kennelijk) geen goede parkeervoorzieningen zijn buiten de gemeente/ aan de rand.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221810516
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan betaal je toch gewoon je parkeervergunning.
Dat doen de meeste dan ook in hun eigen buurt. Maar met meer dan 1 auto kan ik mij wel voorstellen dat je of maar 2 vergunningen krijgt of gaat meer betalen voor meer dan een auto. Die 250 euro vallen dan nog mee voor een jaar per auto. Ik had een link geplaatst mbt Binckhorst waar mensen 300 tot 500 euro per maand kwijt zijn voor een auto. Dat is complete waanzin. Bovendien was er niet eens fatsoenlijk OV.
pi_221810517
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:52 schreef De_Pel het volgende:
Gestopt met lezen na
[..]
Prinsenland is meer een dorp buiten de stad hoor, echt parkeerruimte zat.

Het klinkt heel chique naar Prinsenland is bepaald geen grachtengordel binnenstad _O- .

50 jaar geleden stonden er voornamelijk kassen.
blablablabla
pi_221810521
¤1000 per jaar voor vier werkende mensen vind ik niet echt het drama dat er hiervan wordt gemaakt. Vervelend is het wel natuurlijk, maar het einde van de wereld vanwege net meer dan 2 tientjes per maand per persoon? Ga effetjes lekker anders huilie doen. En 4 auto's in één gezin doet mij ook denken dat je misschien soms kunt delen.

Full disclosure; ik heb een auto. En ik gebruik alleen OV als het echt niet anders kan.
pi_221810525
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:52 schreef De_Pel het volgende:
Gestopt met lezen na
[..]
Ridicuul dat het al die jaren maar gewoon normaal was. Hele stukken dure buitenruimte opgeofferd aan geparkeerde auto's.
- Goethe, “Faust”
pi_221810540
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:53 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat doen de meeste dan ook in hun eigen buurt. Maar met meer dan 1 auto kan ik mij wel voorstellen dat je of maar 2 vergunningen krijgt of gaat meer betalen voor meer dan een auto. Die 250 euro vallen dan nog mee voor een jaar per auto. Ik had een link geplaatst mbt Binckhorst waar mensen 300 tot 500 euro per maand kwijt zijn voor een auto. Dat is complete waanzin. Bovendien was er niet eens fatsoenlijk OV.
Mensen kunnen wel acht auto's gratis willen parkeren in hun straat. _O-
Een keer stopt het.
- Goethe, “Faust”
pi_221810542
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan is dat je klacht:
Dat er (kennelijk) geen goede parkeervoorzieningen zijn buiten de gemeente/ aan de rand.
Mijn klacht is de bizarre manier van denken.

Jongens ik ga even de auto ophalen 15 kilometer verderop,.daarvoor neem ik gezellig de bus metro. Ik betaal namelijk graag twee keer voor mijn vervoer en heb toch tijd teveel :) .

Er zijn prima parkeervoorzieningen in de stad letterlijk voor de deur. Mijn klacht is omdenken voor een probleem dat niet eens bestaat of maar gewoon een ordinaire lastenverzwaring slikken.
blablablabla
pi_221810552
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Mensen kunnen wel acht auto's gratis willen parkeren in hun straat. _O-
Een keer stopt het.
Ik vraag me af of je die wijken kent, er is daar serieus plek zat om te parkeren. Die wethouter zegt ook gewoon dat het puur een cashcow is en verder geen breder maatschappelijk of klimaatdoel dient.
blablablabla
pi_221810555
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Mijn klacht is de bizarre manier van denken.

Jongens ik ga even de auto ophalen 15 kilometer verderop,.daarvoor neem ik gezellig de bus metro. Ik betaal namelijk graag twee keer voor mijn vervoer en heb toch tijd teveel :) .

Er zijn prima parkeervoorzieningen in de stad letterlijk voor de deur. Mijn klacht is omdenken voor een probleem dat niet eens bestaat of maar gewoon een ordinaire lastenverzwaring slikken.
Mensen die met het OV gaan, fietsen (of lopen) daar ook vaak heen.
Daar is niets mis mee. Hoezo zou dat niet kunnen voor je auto? Leg me dat eens uit.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 17 september 2026 @ 21:59:45 #188
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221810563
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Geen enkele straat gaat vier autos per huishouden kunnen bergen. Wat is je alternatief? Alle openbare ruimte maar gratis parkeren maken?
Gratis bestaat natuurlijk niet, want alles moet linksom of rechtsom uit belastingen betaald worden. De auto is een belangrijke inkomstenbron voor de overheid, terwijl ov geld kost. Als naar verhouding meer mensen met het ov reizen dan zullen de resterende autobezitters meer moeten betalen. Als dit onbetaalbaar wordt voor een huishouden kost dat banen die onmisbaar zijn voor een samenleving. Indirect zal iedereen de pijn voelen van kostbare mobiliteit of dat bepaalde werkzaamheden überhaupt niet meer uitgevoerd worden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221810576
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:59 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Gratis bestaat natuurlijk niet, want alles moet linksom of rechtsom uit belastingen betaald worden. De auto is een belangrijke inkomstenbron voor de overheid, terwijl ov geld kost. Als naar verhouding meer mensen met het ov reizen dan zullen de resterende autobezitters meer moeten betalen. Als dit onbetaalbaar wordt voor een huishouden kost dat banen die onmisbaar zijn voor een samenleving. Indirect zal iedereen de pijn voelen van kostbare mobiliteit of dat bepaalde werkzaamheden überhaupt niet meer uitgevoerd worden.
Ja ik denk ook wel dat die parkeervergunning voor vier auto's, die nu in totaal 1000 euro kost, snel omhoog zal gaan.
- Goethe, “Faust”
pi_221810577
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Mensen kunnen wel acht autos gratis willen parkeren in hun straat. _O-
Een keer stopt het.
Dat is mijn punt niet. Ik zeg ook dat die 1000 euro per jaar meevallen bij 4 auto's als je voor 4 auto's uberhaupt vergunningen krijgt. Als dat zo is zal er wel plaats genoeg zijn. In mijn gemeente is dat maar max 2 waarbij je voor een tweede auto behoorlijk meer moet betalen. Bij een auto is dat 64 euro per jaar. Bij een tweede ga je al over de 100 euro per maand

Maar 300 tot 500 per maand voor 1 auto is totale waanzin.
pi_221810580
quote:
. Zoon Thomas vertrekt met een sporttas uit huis. Met de auto gaat hij naar voetbaltraining.
Waarom zou je dat doen. Kan je niet eens de 3e helft mee pakken. Amateur
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_221810581
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Mensen die met het OV gaan, fietsen (of lopen) daar ook vaak heen.
Daar is niets mis mee. Hoezo zou dat niet kunnen voor je auto? Leg me dat eens uit.
Ja maar dan ga je met het OV. Wat jij voorstelt is je auto ophalen met het OV in een gebied waar je je auto makkelijk kwijt kunt. Wat is het hele punt van je auto buiten de stad parkeren, staat hij bij iemand anders door de deur het landschap te vervuilen? :P
blablablabla
pi_221810589
Hee maar yoooooo... Ik lees nu dat ze een garage hebben? Waarom moeten die 4 auto's op straat staan dan? Een garage is om je auto te bergen toch.
pi_221810592
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja maar dan ga je met het OV. Wat jij voorstelt is je auto ophalen met het OV in een gebied waar je je auto makkelijk kwijt kunt. Wat is het hele punt van je auto buiten de stad parkeren, staat hij bij iemand anders door de deur het landschap te vervuilen? :P
Dus voor het OV mag je wel even lopen of fietsen, maar voor je auto niet?
- Goethe, “Faust”
pi_221810597
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hee maar yoooooo... Ik lees nu dat ze een garage hebben? Waarom moeten die 4 auto's op straat staan dan? Een garage is om je auto te bergen toch.
Omdat het gratis is. Dat parkeren buiten. Daar ga je toch geen garage-ruimte aan opofferen?
- Goethe, “Faust”
pi_221810606
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Omdat het gratis is. Dat parkeren buiten. Daar ga je toch geen garage-ruimte aan opofferen?
Nee, maar dan moeten ze niet gaan zeuren over het feit dat ze voor 4 auto's moeten gaan betalen. Ruim die garage op en gebruik 'm waar hij voor bedoeld is
pi_221810613
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus voor het OV mag je wel even lopen of fietsen, maar voor je auto niet?
Ja en?

Je auto is je vervoersmiddel. Of het OV. Beide prima hoor, maar wat jij voorstelt is met het OV naar de auto toe om vervolgens ergens heen te rijden. Wat is dat voor geld en tijdrovende idioterie?
blablablabla
pi_221810616
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:02 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is mijn punt niet. Ik zeg ook dat die 1000 euro per jaar meevallen bij 4 auto's als je voor 4 auto's uberhaupt vergunningen krijgt. Als dat zo is zal er wel plaats genoeg zijn. In mijn gemeente is dat maar max 2 waarbij je voor een tweede auto behoorlijk meer moet betalen. Bij een auto is dat 64 euro per jaar. Bij een tweede ga je al over de 100 euro per maand

Maar 300 tot 500 per maand voor 1 auto is totale waanzin.
Ik denk inderdaad niet dat ze voor vier auto 's een parkeervergunning gaan krijgen. Maar ze hebben nog een garage. Wat ze nu voor andere doeleinden gebruiken.
Lekker makkelijk wel.

300/500 euro per maand voor een parkeerplaats zou mij laten verhuizen. Of ik koop wel een plek. Of box.
- Goethe, “Faust”
  Spellchecker donderdag 17 september 2026 @ 22:14:30 #199
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221810655
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoe kom je dan thuis en bij je auto?
vouwfiets :P
pi_221810659
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja en?

Je auto is je vervoersmiddel. Of het OV. Beide prima hoor, maar wat jij voorstelt is met het OV naar de auto toe om vervolgens ergens heen te rijden. Wat is dat voor geld en tijdrovende idioterie?
Dat heb ik jarenlang gedaan toen ik in Amsterdam werkte. Met de auto naar Breukelen, daar parkeren en met de trein verder. En dan lopen.

Echt, zo vreemd is dat niet.

Stap van het idee af dat je binnen een stedelijke omgeving van deur tot deur gratis je auto kwijt kunt.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')