abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221811235
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 23:47 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Kiyev, 17 september 2026.

Bekijk deze YouTube-video

Wat nou bombardementen.
Wat nou oorlog.

Ammehoela.
Thank you for proving my point exactly.
Laat maar waaien
pi_221811260
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 15:59 schreef Qarrad het volgende:
De collectieve psychose over de genocide waarvan elke aantijging tot nu toe niet gestaafd kan worden met feiten
Daar denken geleerden anders over.
BBC: Israel committing genocide in Gaza, world's leading experts say
pi_221811368
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 00:04 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Thank you for proving my point exactly.

Oorlog? Ammehoela.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221811621
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 15:59 schreef Qarrad het volgende:
De collectieve psychose over de genocide waarvan elke aantijging tot nu toe niet gestaafd kan worden met feiten heeft er inmiddels voor gezorgd dat Ed Sheehan voor lul staat doordat alle support acts denken dat ze een aflaat krijgen als ze zich voegen bij de Palestijnse zaak.

Je mag hopen dat zich over een jaar of 10, 15 zelf voor lul voelen staan maar dat is alleen zo als we de genocide op feiten een halt weten toe te roepen en we dan niet met een nog belabberder situatie zitten.
Elk onderdeel is gestaafd met feiten. Dat jij ze niet wil accepteren is een ander verhaal.
pi_221812173
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 08:08 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
“ AGS members are academic scholars, human rights activists, students, museum and memorial professionals, policymakers, educators, anthropologists, independent scholars, sociologists, artists, political scientists, economists, historians, international law scholars, psychologists, and literature and film scholars. IAGS was formed in 1994 and currently represents 600 members from all continents. We encourage anyone dealing with genocide in a scholarly or professional capacity to join.”

Bonte verzameling wel ja. 125 dollar en dan zijn we ook lid, koopje.
Jij zal geen lid kunnen worden.

Professional Connection: Anyone dealing with genocide or mass atrocities in a scholarly, academic, or professional capacity is encouraged to join.
pi_221812221
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2026 17:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jawel, instituten hebben een mate van legitimiteit, reputatie en aanzien. Die kan beschadigd worden.
Een instituut is iets anders dan een ministerie.

quote:
Ik spreek niet over de historie van The Guardian, ik spreek over de recente en huidige berichtgeving van The Guardian. Vervolgens kom jij met een boek aan uit 2004. Maar dat snijdt geen hout als het om berichtgeving in 2026 gaat.
Nee dat deed je niet. Dit is wat je zei:
quote:
En dan is het ook interessant te zien wie achter de productie zit. Dat is The Guardian, een progressief linkse van origine Engelse krant die bekend staan om hun pro-Palestijnse en anti-Israël perspectief, in co-productie met +972 Magazine, een radicaal links en antizionistische Israëlische outlet.
"een progressief linkse van origine Engelse krant die bekend staan om..." gaat over hun geschiedenis. Mijn reactie laat precies dat zien, hoe ze omgaan met die geschiedenis.

quote:
Deze vrouw heeft pas in 2025 een PhD weten te behalen in 'Theatre and Comedy' en had voordien een bachelor in rechten, wat je geen rechter, hoogstens een jurist.

Maar wat geeft zo iemand de kwalificaties om de berichtgeving van The Guardian goed te beoordelen? Deze vrouw heeft overigens ook artikelen geschreven voor Mondoweiss. Dat geeft ook niet bepaald blijk van enige neutraliteit.
Dus omdat de journalistieke publicaties jou niet aanstaan is ze niet neutraal?

Je kunt je natuurlijk ook afvragen of er misschien iets waar is van de aantijgingen als zo veel journalisten en het ICJ bereid zijn hun carrière op het spel te zetten voor die berichtgeving. Dat zou op zijn minst gedegen onderzoek vereisen vanuit Israël, wat ze in reactie telkens weigeren te doen maar wijzen naar de boodschapper, precies wat jij hier ook doet.
pi_221812230
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 07:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit waren die "experts" die voor een paar tientjes lid konden worden van dat panel. Onder anderen Adolf Hitler, Emperor Palpatine en Mo Cookie zijn lid :')
Nee, die werden lid nadat deze resolutie uitkwam. Wat daarna rondgepompt werd bij de pro-Israël-adepten.
pi_221812356
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 10:15 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Een instituut is iets anders dan een ministerie.
Nee, een ministerie is een publiek instituut of een overheidsinstituut.
quote:
Nee dat deed je niet. Dit is wat je zei:
[..]
"een progressief linkse van origine Engelse krant die bekend staan om..." gaat over hun geschiedenis. Mijn reactie laat precies dat zien, hoe ze omgaan met die geschiedenis.
[..]
Ik spreek daar niet over de geschiedenis. Ik benoem de politieke inslag van deze outlets.
quote:
[..]
Dus omdat de journalistieke publicaties jou niet aanstaan is ze niet neutraal?

Je kunt je natuurlijk ook afvragen of er misschien iets waar is van de aantijgingen als zo veel journalisten en het ICJ bereid zijn hun carrière op het spel te zetten voor die berichtgeving. Dat zou op zijn minst gedegen onderzoek vereisen vanuit Israël, wat ze in reactie telkens weigeren te doen maar wijzen naar de boodschapper, precies wat jij hier ook doet.
Nee, als iemand voor kranten of magazines schrijft die aan een uiterste flank van het politieke spectrum te vinden zijn, dan verlies je natuurlijk de schijn van neutraliteit. Deze vrouw heeft A) niet de kwalificaties om zo een analyse of audit te doen en B) betreft het dus een analyse uit 2004 waarmee het niets zegt over de huidige berichtgeving van The Guardian.
pi_221812405
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2026 10:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, een ministerie is een publiek instituut of een overheidsinstituut.
Dit wordt een beetje semantisch. Een ministerie is geen rechtspersoon, dus een ministerie kan geen aanklacht indienen voor smaad: https://www.rechtswinkel.(...)houding-met-de-staat

Dat is ook waarom je een aanklacht tegen de Staat der Nederlanden moet doen mocht je de rijksoverheid ergens voor aansprakelijk willen stellen.

quote:
Ik spreek daar niet over de geschiedenis. Ik benoem de politieke inslag van deze outlets.
"van origine Engelse krant..." is letterlijk de geschiedenis van die krant beschrijven. Je benoemt de politieke inslag op basis van hun historie.

quote:
Nee, als iemand voor kranten of magazines schrijft die aan een uiterste flank van het politieke spectrum te vinden zijn, dan verlies je natuurlijk de schijn van neutraliteit. Deze vrouw heeft A) niet de kwalificaties om zo een analyse of audit te doen en B) betreft het dus een analyse uit 2004 waarmee het niets zegt over de huidige berichtgeving van The Guardian.
Deze vrouw was in die tijd gewoon journalist en schreef voor Israëlische outlets. Dat ze als journalist werkte maakte haar prima gekwalificeerd om die analyse of audit te doen.

Ja, het betreft een analyse uit 2004, die de historie en intenties van the Guardien liet zien, aangezien jij die historie gebruikte om aan te geven dat zij niet objectief over Israël kunnen schrijven.

Ik hoop dat je je realiseert dat je bezwaar tegen deze publicatie net zo goed voor jouw publicaties geldt? De publicaties die jij over het algemeen gebruikt zijn bewezen pro-Israël en zijn (jouw argument gebruikende) net zo goed gekleurd.
pi_221812429
Verbroedering!

https://nieuws.nl/enterta(...)met-donatie-aan-gaza

quote:
Ook Ed Sheeran en Robert Kraft doneren geld voor hulp in Gaza. Dat heeft de Amerikaanse stadioneigenaar Kraft, die rapper Macklemore liet schrappen als het voorprogramma van Sheeran na pro-Palestijnse uitspraken, bekendgemaakt. Eerder maakte Macklemore bekend 1 miljoen dollar te doneren aan Palestijnse organisaties, waarbij hij Kraft uitdaagde hetzelfde te doen.
Sheeran en Kraft overtreffen de rapper door een donatie van 2 miljoen dollar. "Eerder vandaag, nog voordat Macklemore me uitdaagde om zijn donatie te verdubbelen, belde Ed me en vroeg me om 2 miljoen dollar toe te zeggen als tegenhanger van zijn donatie om hulp te bieden in de regio en deze humanitaire crisis te bestrijden", deelt Kraft in een verklaring op het X-account van Gillette Stadium.
"Ed is nu van plan om contact op te nemen met andere stadioneigenaren en ons doel is om te blijven samenwerken om bruggen te slaan." Het is niet duidelijk welke organisatie het bedrag ontvangt.
Na de beslissing om Macklemore uit de tour te halen, trokken andere artiesten zich uit solidariteit terug als voorprogramma van de Britse zanger. Die beslissing zou komen van de organisator van de tournee, na melding van Kraft dat Macklemore niet welkom zou zijn in zijn stadion. Sheeran is momenteel bezig met een tournee langs Amerikaanse steden.
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 18 september 2026 @ 11:45:35 #61
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221813187
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 10:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Nee, die werden lid nadat deze resolutie uitkwam. Wat daarna rondgepompt werd bij de pro-Israël-adepten.
Klopt, om te demonstreren dat het lidmaatschap 0 controle behelsde. Tevens gingen de aantallen dat lidmaatschap na oktober 2023 al opvallend snel omhoog en werd er daarna met stemmen gezorgd dat o.a. dat statement over de genocide erdoorheen kwam (met daarbij ook nog de kanttekening dat 20% van de leden hierbij stemden, en dus niet alle "geleerden").
  vrijdag 18 september 2026 @ 11:46:58 #62
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221813194
quote:
Super! Dan kunnen ze weer nieuwe waterleidingen aanleggen raketten bouwen!
pi_221813237
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 11:46 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Super! Dan kunnen ze weer nieuwe waterleidingen aanleggen raketten bouwen!
Totale waanzin dit. Wordt er ook zoveel geld overgemaakt naar Jemen of Soedan?
  vrijdag 18 september 2026 @ 13:00:32 #64
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221813679
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2026 11:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Totale waanzin dit. Wordt er ook zoveel geld overgemaakt naar Jemen of Soedan?
Geen idee, maar elke keer dat er een antisemitisch incident is in Nederland doneer ik aan het CIDI, en als die wetgeving om Israël te boycotten er definitief doorkomt dan ga ik in Israël investeren. Het zullen geen grote bedragen zijn want rijk ben ik niet maar ik denk dat met je portemonnee stemmen meer zoden aan de dijk zet dan stemmen in de politiek inmiddels.

En voordat er iemand gaat gillen: ik heb ook een goed adresje voor elk incident waarbij moslims gediscrimineerd worden, zoals laatst dat meisje dat geen baan kreeg bij de Jumbo of die ander bij de oliebollenkraam vorig jaar. Een vriendin van me runt (mede) een weeshuis in haar thuisland en dan krijg ik er nog video's bij van blije kindjes. Dan weet ik 100% zeker dat het goed terecht komt en niet door Hamas/IS/El Shabaab/wiedanook gesnaaid wordt voor onzalige dingen.
pi_221813692
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 13:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Geen idee, maar elke keer dat er een antisemitisch incident is in Nederland doneer ik aan het CIDI, en als die wetgeving om Israël te boycotten er definitief doorkomt dan ga ik in Israël investeren. Het zullen geen grote bedragen zijn want rijk ben ik niet maar ik denk dat met je portemonnee stemmen meer zoden aan de dijk zet dan stemmen in de politiek inmiddels.

En voordat er iemand gaat gillen: ik heb ook een goed adresje voor elk incident waarbij moslims gediscrimineerd worden, zoals laatst dat meisje dat geen baan kreeg bij de Jumbo of die ander bij de oliebollenkraam vorig jaar. Een vriendin van me runt (mede) een weeshuis in haar thuisland en dan krijg ik er nog video's bij van blije kindjes. Dan weet ik 100% zeker dat het goed terecht komt en niet door Hamas/IS/El Shabaab/wiedanook gesnaaid wordt voor onzalige dingen.
Nobel van je. Meen ik oprecht.
pi_221813806
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 13:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Tja, jij hebt dan ook een uitstekend functionerend moreel kompas. Zoals de user hierboven al zegt, nobel dat je zulke dingen doet. Ik sta hier wat dit betreft simpelweg stukken tribaler in en heb ook genoeg zelfreflectie dat te erkennen.
pi_221813909
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 11:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Tevens gingen de aantallen dat lidmaatschap na oktober 2023 al opvallend snel omhoog en werd er daarna met stemmen gezorgd dat o.a. dat statement over de genocide erdoorheen kwam
Wederom niet waar.

quote:
In Sveriges Radio's Studio Ett, communications manager Emily Sample responds that the organization has not seen any increased influx of "activists, Gazans or Muslims".
https://swedenherald.com/(...)-genocide-resolution
  vrijdag 18 september 2026 @ 13:59:54 #68
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221813942
quote:
Hoezo "wederom" alsof je eerder wel gelijk had en welles, de aanwas is gewoon te vinden op hun eigen website, net als de aantallen die stemden (en dat niet deden).
pi_221813963
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 13:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hoezo "wederom" alsof je eerder wel gelijk had en welles,
Je stelde eerder dat het de experts zoals Lord Palpatine en Adolf Hitler waren. Dat was dus niet zo.

quote:
de aanwas is gewoon te vinden op hun eigen website,
Die plotselinge aanwas wordt door de organisatie ontkend. Maar als jij andere cijfers hebt, mag je dat laten zien.
  vrijdag 18 september 2026 @ 15:00:19 #70
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221814191
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 14:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je stelde eerder dat het de experts zoals Lord Palpatine en Adolf Hitler waren. Dat was dus niet zo.
[..]
Nee, ik stelde dat die mensen lid waren om te laten zien dat er geen controle was naar de achtergrond van de mensen die het lidmaatschap kochten en dat het daarom nogal voorbarig is om ze als "geleerden" te beschrijven.
quote:
Die plotselinge aanwas wordt door de organisatie ontkend. Maar als jij andere cijfers hebt, mag je dat laten zien.
quote:
In October 2023, 150 members were listed publicly on the IAGS website, 280 in April 2024, and 440 on 1 September 2025.
https://www.jpost.com/diaspora/article-866398

quote:
IAGS’s open membership is important because as Aizenberg learned in his research on the website, 80 of the 500 members of IAGS all claim to be based in Iraq—a country not known for universities with robust genocide scholarship.

https://www.thefp.com/p/another-reason-not-to-trust-the-experts
Oh, en van de eigen website:

quote:
IAGS’ membership is designed to be open to all who are committed to working on issues pertaining to genocide from a variety of disciplines and perspectives. We aim to be inclusive and democratic by keeping the door open to artists, advocates, independent scholars, Indigenous scholars, global majority scholars, marginalized communities, and survivors.
Dat zijn geen geleerden, of wel?
pi_221814260
Dat IAGS die toch die website waar mensen zich in het begin konden opgeven als 'wetenschapper' en dan meetekenen?
pi_221814270
Tevens:

twitter

twitter

twitter

Activisme ten top dit. Termen aanpassen omdat de feitelijke definitie niet toereikend is, waarmee er ook meteen duidelijk wordt dat er dus geen sprake is van genocide. Amnesty International deed dit ook al.
pi_221814312
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 12:53 schreef Pegos het volgende:
De prijswinnende film Naza vertelt alles wat er te vertellen is over de genocidale oorlog van Israel in Gaza, waardoor er honderden onschuldige burgers per bomaanval doelbewust en expres om zeep worden gebracht.
De Westerse landen inclusief de EU faciliteren deze Israëlische terreur tegen de oorspronkelijke bevolkingsgroep, middels het associatieverdrag en middels de aankoop en verkoop van wapentuig. .
Hier is 100% sprake van doelbewuste Israëlische genocide en andere vormen van terreur tegen de Palestijnse bevolking zowel in Gaza als op de Westbank.
We zien en horen dit dagelijks. Netanyahu heeft dit luidkeels op de televisie aangekondigd op 8 oktober 2023.
(Hij was via diverse diensten van Egypte en de eigen Israëlische spotters langs de grens met Gaza en door de president van de VAE duidelijk op de hoogte van de aanstaande uitbraak, terwijl naar verluidt hij ook al een jaar eerder van het plan tot in detail op de hoogte was, maar deze uitbraak doelbewust liet komen om er politieke winst uit te halen.)

Dit kan zo niet doorgaan.
We zijn gehouden om hier een eind aan te maken.
Volgens wie?

'We' zullen pas echt iets doen, als Israel niet interessant genoeg meer is voor ons. En Israel is goed bezig het zichzelf steeds lastiger te maken. Punt is alleen dat de Palestijnen ons ook weinig te bieden hebben.
pi_221814321
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2026 15:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit ziet er natuurlijk niet goed uit. Ik ben benieuwd wat het verhaal achter deze confrontatie is.
Waarom zeg jij dat Joden er niet goed uitzien, Howard?
pi_221814430
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 15:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, ik stelde dat die mensen lid waren om te laten zien dat er geen controle was naar de achtergrond van de mensen die het lidmaatschap kochten en dat het daarom nogal voorbarig is om ze als "geleerden" te beschrijven.
Je begon met een verdachtmaking, dat de resolutie door schertsfiguren als Lord Alpekin en Hitler geschreven was.

Is die post verwijderd of aangepast? Ik kan er niet meer naar linken, maar je quote staat nog steeds.

Post #57

quote:
Dit waren die "experts" die voor een paar tientjes lid konden worden van dat panel. Onder anderen Adolf Hitler, Emperor Palpatine en Mo Cookie zijn lid :')
quote:
Er zitten nogal grote stappen tussen de meetmomenten. De grootste stijging zit in de laatste periode, en waarschijnlijk is die gecreëerd door mensen die tegen het IAGS ageren. Zij zijn lid geworden, en verkopen daarna het punt dat de organisatie niet deugt. Ja, omdat zij er lid van geworden zijn. :')

Overigens is je bron The Jerusalem Post, een bron die als gekleurd gezien wordt.

quote:
Overzicht van de positie en bias:
Politieke lijn: Zelf omschrijft de krant zich als politiek centristisch in de Israëlische context, maar binnen de Israëlische media landschap geldt de krant doorgaans als center-rechts of nationalistisch-gericht op een Engelssprekend internationaal publiek.
Opinie en redactie: Opiniepagina's en commentaren weerspiegelen vaak zionistische, conservatieve of veiligheidsgerichte perspectieven, met kritiek op internationaal beleid tegenover Israël, de VN of concurrerende media (zoals Al Jazeera of de BBC).
Betrouwbaarheid: Het geldt als een traditionele, gevestigde broadsheet-krant (geen "fake news"), maar brengt nationaal en geopolitiek nieuws wel vanuit een duidelijk Israëlisch-westerse lens.
quote:
https://www.thefp.com/p/another-reason-not-to-trust-the-experts
Oh, en van de eigen website:
[..]
Dat zijn geen geleerden, of wel?
Het zijn in ieder geval mensen met ervaring over het begrip genocide.

Ik zou zelf een interessantere vraag willen stellen, kun je aantonen dat de resolutie van begin september 2025 niet deugt?

De resolutie is opgesteld door een expert, en daarna is de mogelijkheid geboden om erover te stemmen. Volgens mij is er weinig misgegaan.

Ik denk dan ook dat de kritiek vooral van mensen komt die niet willen geloven dat Israël zich genocidaal gedraagt.

quote:
De resolutie over Gaza van de International Association of Genocide Scholars (IAGS) van augustus/september 2025 is opgesteld en ingediend via de resolutiecommissie van de organisatie, onder verantwoordelijkheid van het bestuur (Executive Board) onder leiding van president Melanie O'Brien (hoogleraar internationaal recht aan de University of Western Australia)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')