Enerverend (understatement).quote:Op woensdag 9 september 2026 17:55 schreef Chandler het volgende:
Hoe hebben jullie deze dagen ervaren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
Kan een vorm van verwerken zijn?quote:Op woensdag 9 september 2026 19:00 schreef LordofLeaves het volgende:
Had nooit geweten van mezelf dat ik zoveel werk kon verzetten met zo weinig tijd.
Nee, nee. Er komt dan zoveel op je af. Voor rouw was echt geen tijd, hoe bizar dat ook klinkt.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Kan een vorm van verwerken zijn?
Ah, ik snap het. Ik zat verkeerd.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:01 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Nee, nee. Er komt dan zoveel op je af. Voor rouw was echt geen tijd, hoe bizar dat ook klinkt.
Naast de uitvaart van mijn vader, moest ik ook nog de zaken van mijn moeder regelen zoals een inkomen.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ah, ik snap het. Ik zat verkeerd.
Je wordt geleefd deze dagen door al het geregel. Fijn dat je steun krijgt van de mensen op je heen.quote:Op woensdag 9 september 2026 17:55 schreef Chandler het volgende:
Pfff
Wat vreet dat een hoop energie zeg!
Gisteren haar overlijden, de dokter, de uitvaartondernemer, familie, druk druk. Afmelden zorg, aanmelden afhalen gehuurde meuk, en al dat soort fratsen.
Vandaag een dagje met de familie, uitvaartondernemer en iemand die de dienst gaat begeleiden. Dus invulling gegeven (ruwe opzet) voor hoe de dienst er uit gaat zien en dan komt nu het pittige.........
Een dezer dagen moet ik door mijn foto albums gaan, passende muziekjes zoeken en een mooi verhaal schrijven over hoe ik mijn moeder zag in tijdens mijn leven.pffff
Al voelt het goed, dat is het vreemde of juist niet. Het is goed. punt.
Hoe hebben jullie deze dagen ervaren?
Ik ervaar heel veel steun bij mijn vrienden, familie, bekenden en kennissen. Krijg geregeld even een ik denk aan je appje of een belletje, van moi how wortel.Das fijn!.
Oh zeker! Bij mijn vader een vrij jonge vrouw. Maar zo goed met alles!echt een vak!quote:Op woensdag 9 september 2026 19:30 schreef Droopie het volgende:
De mensen van uitvaartcentra verdienen sowieso een salarisverhoging, wat een fijne mensen waren dat zeg.
Eens. Als je het treft, hoewel het natuurlijk wel een speciaal soort mensen is dat dit werk (kunnen en willen) doen.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:30 schreef Droopie het volgende:
De mensen van uitvaartcentra verdienen sowieso een salarisverhoging, wat een fijne mensen waren dat zeg.
Kan je je voorstellen dat over 1 jaar je al deze momenten nog als core memories onthoud 🙈quote:Op donderdag 10 september 2026 07:31 schreef Chandler het volgende:
Slapen is wel een dingetje, ik val wel in slaap maar wordt heel erg vaak even wakker en dan weer pittig om in slaap te vallen.. das een minpuntje..
Maar verder kom ik de dag redelijk goed door, tis nog vers natuurlijk.
Vandaag een dagje geen geregel met externen maar vooral intern.
Ik wens je heel veel sterkte en kracht in deze verdrietige periodequote:Op donderdag 10 september 2026 07:42 schreef Chandler het volgende:
Dank voor de tip! Ik als oudste zoon van mijn moeder ga zeker spreken (doe ik standaard bij mensen die heel erg dichtbij mij stonden).
Dus mogelijk heb ik er wat aan!
Maar komt goed, ik heb er vertrouwen in. Al voelt het soms wel teeeering zwaar.. en zal straks nog zwaarder voelen maar de tijd brengt ook rust.
Ik vond het heel moeilijk, want ik hou niet van spreken tegenover een heleboel mensen. De uitvaartbegeleider bood daarin een fijne uitweg, if needed: schrijf gewoon wat je zou willen zeggen, en als het niet lukt, kun je het misschien door je dochter laten overnemen. En als het dan ook niet lukt, kan ik het ook altijd nog doen. Dus hoe dan ook komen de woorden die je over je vader kwijt wil wel over hete voetlicht.quote:Op donderdag 10 september 2026 07:42 schreef Chandler het volgende:
Dank voor de tip! Ik als oudste zoon van mijn moeder ga zeker spreken (doe ik standaard bij mensen die heel erg dichtbij mij stonden).
Dus mogelijk heb ik er wat aan!
Maar komt goed, ik heb er vertrouwen in. Al voelt het soms wel teeeering zwaar.. en zal straks nog zwaarder voelen maar de tijd brengt ook rust.
Dit trof mij erg. Zo heb ik het ook ervaren.quote:Op donderdag 10 september 2026 07:36 schreef Droopie het volgende:
[..]
Kan je je voorstellen dat over 1 jaar je al deze momenten nog als core memories onthoud 🙈
Ik appte mn vader om 0100 snachts, slaap je al, nee ik wandel buiten rond, ow kom ik ga mee wandelen.
Loop je daar met zijn tweeen om 0300 snachts.
Alles is compleet anders en bijzonder.. Daarom heb ik zo'n week niet perse als iets negatiefs ervaren, hoe triest de situatie ook is.
Kreeg nog wel een tip voor als je moet spreken tijdens de uitvaart.
Kijk over de mensen heen in de zaal heen, kan je je focussen op je tekst en hoef je niet mensen aan te kijken met hun emoties.
Is een keuze, misschien wil je wel mensen aankijken, ik vond het eng en heb die tip echt als goud ervaren.
Hoop voor je dat dit na de uitvaart niet plots verdwijnt. Gebeurt nog wel eens helaas. Maar fijn dat je zoveel steun hebt!quote:Op donderdag 10 september 2026 13:44 schreef Chandler het volgende:
Ik voel deze week dan ook heel veel warmte om mij heen, heel veel mensen die even iets laten horen. Ze behoeven geen antwoord, gewoon het laten weten, we zijn er. Dat doet al zoveel.
En ja, je ziet je familie weer, er wordt ook heel wat gelachten en soms met een traan maar vaak met een dikke glimlach. Het brengt ons wel weer even allemaal samen en dat is ook wel weer fijn, daar vinden we heel veel steun in (in elkaar).
Vanavond de foto's.... pfff...
Of anders morgen avond, maar ook deze stap moet ik even zetten!maar komt goed, alles komt goed!
De zon schijnt!
-edit-
Wat fijn om de manieren en ervaringen van anderen te lezen. Dank voor jullie openheid! I love it!
En al opgevallen, behalve op FOK!,,dat iedereen in zo'n rouwperiode over zijn eigen rouwperiode wil praten.quote:Op donderdag 10 september 2026 20:28 schreef Chandler het volgende:
Voor mij is het ook niet voor het eerst nu ik mij zo bedenk.
Jaren geleden hebben mijn overleden ex vriendin en ik alle zaken moeten regelen omtrent een vriendin van ons, wij waren de enige erfgenamen. Gelukkig is toen ook het meeste uit handen genomen door anderen en mijn ex.
Ik was er voor de praktische zaken, hoe komt de meuk weg, zorgen voor het huis aan kant.
Ben je al bezig (geweest)?quote:Op donderdag 10 september 2026 22:47 schreef Chandler het volgende:
Wat mij mee valt tot nu toe zijn mijn emotionele uitbarstingen. Dacht dat ik wel veel meer zou huilen, maar dat valt tot nu toe wel mee. Al ben ik er ook niet continu mee bezig.
Vandaag zijn de foto's iig niet gelukt, morgen weer een dag!
Heel herkenbaar.quote:Op donderdag 10 september 2026 22:40 schreef -Sigaartje het volgende:
Het is wat onwerkelijk dat je plotseling direct na het overlijden in de regelmode moet komen. Je bent nog alles aan het verwerken en dan moet je samen met de familie met de begrafenisondernemer/notaris zitten, met iedereen zijn/haar wensen/visie. Tijd om het goed te verwerken is er niet. Dan in heel korte tijd een toespraak in elkaar draaien, de hele familie zien, het is nogal wat.
Wat voor mij nieuw was, is dat de emoties en de rouw nog lang in het onderbewustzijn doorwerken. Na een paar dagen vraagt het werk weer alle aandacht en je denkt, het gaat best goed. Totdat je aan allerlei signalen merkt dat het niet zo best goed gaat, je maakt fouten die je nooit maakte, snel vermoeid, anders tegen de wereld aankijken, niet goed kunnen concentreren. Dat duurt weken, tot een paar maanden. Je merkt het ook bij het autorijden, dan denk je bij jezelf, het is maar beter dat ik de auto voorlopig maar laat staan. Op een gegeven moment is het wel klaar en heb je onderbewust afscheid genomen en is het afscheid ook klaar en functioneer je weer normaal. Apart dat zoiest zich afspeelt onder je radar.
Ook goed om je eigen tempo aan te houden hierin.quote:Op donderdag 10 september 2026 19:48 schreef Chandler het volgende:
Ja, vandaag is zo'n dag dat ik vrij ben en eigenlijk met de foto's aan de slag moet... ach ik heb nog 2 extra dagen. Dus morgen maar, vandaag geen zin meer..
En na het proces, zullen veel van mijn vrienden, kennissen en bekenden er gewoon blijven!die waren al goed aanwezig in mijn leven maar nu even iets extra
Nee. kan mij er nog niet toe verzetten...quote:
Voel je niet bezwaard om het iemand te laten doen die het eventueel leuk fijn vindt om te doen.quote:Op vrijdag 11 september 2026 15:19 schreef Chandler het volgende:
[..]
Nee. kan mij er nog niet toe verzetten...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wanneer is de uitvaart?Hell To The Liars
quote:Op vrijdag 11 september 2026 15:30 schreef Droopie het volgende:
[..]
Voel je niet bezwaard om het iemand te laten doen die het eventueel leuk fijn vindt om te doen.
Mijn vader heeft het met zijn kleindochter gedaan, die vonden het leuk om honderden foto's door te spitten en te kiezen.Dinsdag, maar het gaat mij lukken hoor. Ik moet ze alleen morgen insturen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wanneer is de uitvaart?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
Tuurlijk gaat het jou lukken, er is immers geen goed of fout in zo'n situatie.quote:Op vrijdag 11 september 2026 15:46 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dinsdag, maar het gaat mij lukken hoor. Ik moet ze alleen morgen insturen!
Jawel, als ik het voorbij laat gaan is het foutquote:Op vrijdag 11 september 2026 16:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat het jou lukken, er is immers geen goed of fout in zo'n situatie.
Mooi dat de foto's gelukt waren. Sterkte morgen en vooral dinsdag.quote:Op zondag 13 september 2026 10:21 schreef Chandler het volgende:
Gisteren de foto's verzonden, straks weer een overleg. En dan even een dagje rust. De rest van de zondag en morgen hoef ik volgens mij niets.
Anders dan misschien even naar de kapper, en wat bloemen regelen voor dinsdag ochtend.maar slapen gaat slecht, kom ook omdat m'n ex vandaag langs haar gaat, dus de kans op treffen.
Maar het is wat het is! (geen ruzie, alleen lang niet gezien)
En met een knipoog, wij blijven wel een langdurig warm bad voor je hequote:Op zondag 13 september 2026 10:21 schreef Chandler het volgende:
Gisteren de foto's verzonden, straks weer een overleg. En dan even een dagje rust. De rest van de zondag en morgen hoef ik volgens mij niets.
Anders dan misschien even naar de kapper, en wat bloemen regelen voor dinsdag ochtend.maar slapen gaat slecht, kom ook omdat m'n ex vandaag langs haar gaat, dus de kans op treffen.
Maar het is wat het is! (geen ruzie, alleen lang niet gezien)
En mocht dat ondanks verwoede pogingen alsnog niet lukken, dan is dat helemaal niet erg!quote:Op dinsdag 15 september 2026 07:50 schreef Chandler het volgende:
Dus ik ga doen waar ik goed in ben, gewoon staan en over m'n moeder vertellen.
Het helpt altijd wel vind ik, als op zo'n moeilijke momenten, het stralend weer is.quote:Maar gelukkig schijnt de zon!
Ik wens je een dag waar je over een paar dagen fijne herrineringen aan zal hebbenquote:Op dinsdag 15 september 2026 07:50 schreef Chandler het volgende:
Zo even bloemen halen, het is mij niet gelukt om een tekst te schrijven. Ik zit gewoon vast, kan alleen maar huilen en na 3 regels tekst haal ik alles weer weg..
[ link | afbeelding ]
Gaat vandaag een mooie maar ook een kut dag worden, heb amper geslapen, werd al kokhalzend wakker (spanning).
Maar gelukkig schijnt de zon!
Sterkte!quote:Op dinsdag 15 september 2026 07:50 schreef Chandler het volgende:
Zo even bloemen halen, het is mij niet gelukt om een tekst te schrijven. Ik zit gewoon vast, kan alleen maar huilen en na 3 regels tekst haal ik alles weer weg..
[ link | afbeelding ]
Gaat vandaag een mooie maar ook een kut dag worden, heb amper geslapen, werd al kokhalzend wakker (spanning).
Sterktequote:Op dinsdag 15 september 2026 07:50 schreef Chandler het volgende:
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 15 september 2026 21:24 schreef Chandler het volgende:
Dank jullie allemaal!
Het was vandaag een prachtige dag en we hebben een heel fijn en dierbaar afscheid gehad. Er waren heel veel mensen, veel meer dan ik gedacht had. Het spreken ging ala Chandler, lekker chaotisch, uit het knuisje maar heb gezegd wat ik wilde zeggen. Daarna hebben we met z'n allen haar lichaam naar de plek gebracht en haar daar in het graf achtergelaten.
Wat dat betreft een heel fijn afscheid, maar ben wel kapot, stuk, moe, verdrietig, blij, emotioneel maar ook weer niet maar voel mij gezien en begrepen en dat voelt goed.
Nogmaals, het was heel fijn om ook hier even mijn korte verhaaltjes te doen en jullie reacties daarop te lezen!![]()
Dank daarvoor
Graag gedaanquote:
Wat fijn dat je het allemaal hebt kunnen verwoorden. Dat het weer een beetje meezat,dat er veel mensen zijn gekomen en dat he je niet alleen hoefde te voelen.quote:Op dinsdag 15 september 2026 21:24 schreef Chandler het volgende:
Dank jullie allemaal!
Het was vandaag een prachtige dag en we hebben een heel fijn en dierbaar afscheid gehad. Er waren heel veel mensen, veel meer dan ik gedacht had. Het spreken ging ala Chandler, lekker chaotisch, uit het knuisje maar heb gezegd wat ik wilde zeggen. Daarna hebben we met z'n allen haar lichaam naar de plek gebracht en haar daar in het graf achtergelaten.
Wat dat betreft een heel fijn afscheid, maar ben wel kapot, stuk, moe, verdrietig, blij, emotioneel maar ook weer niet maar voel mij gezien en begrepen en dat voelt goed.
Nogmaals, het was heel fijn om ook hier even mijn korte verhaaltjes te doen en jullie reacties daarop te lezen!![]()
Dank daarvoor
Fijn dat het zo’n mooie dag is geweest en dat er zoveel mensen waren. Mooi om te zien dat ze er allemaal voor haar en jullie wilden zijnquote:Op dinsdag 15 september 2026 21:24 schreef Chandler het volgende:
Dank jullie allemaal!
Dank daarvoor
Kende je iedereen?quote:Op dinsdag 15 september 2026 21:24 schreef Chandler het volgende:
Dank jullie allemaal!
Dank daarvoor
Dat is fijn te lezen.quote:Op woensdag 16 september 2026 06:51 schreef Chandler het volgende:
Dank voor de reacties FOK!
En ik kende bijna iedereen, op een paar van de kerk na, want daar kom ik niet!
En ja ik had een man die kwam ook al 30 jaar niet gezien, geen spat veranderd!
Maar was mooi en fijn en heb eindelijk weer een beetje geslapen!
Fijn te lezen dat alles goed en naar wens is gegaan Chandler.quote:Op dinsdag 15 september 2026 21:24 schreef Chandler het volgende:
Dank jullie allemaal!
Dank daarvoor
Mijn moeder had niets geregeld toen ze toch vrij plots overleed. Ik ben enig kind en was altijd al bang voor de dag dat ze zou overlijden. Maar alles ging vanzelf, ik weet zeker dat ze trots zou zijn geweest. Vind ik nog steeds bijzonder, want had ik niet verwacht.quote:Op donderdag 17 september 2026 19:25 schreef Ole het volgende:
Mijn vader wilde niet veel vertellen over zijn wensen.
terwijl hij wist dat hij zou komen te overlijden. We wisten wel niets met geloof. Verder was hij gesloten. Mijn moeder is er nog ze is 84. Maar ik betrap me erop, ookal wordt ze 100 dat ik al nadenk over muziek en foto's en zo.
Dikke knuffel van mij.quote:Op woensdag 16 september 2026 06:51 schreef Chandler het volgende:
En dank jij voor dit mooie topicquote:Op woensdag 16 september 2026 06:51 schreef Chandler het volgende:
Ja, dat is dubbel op mooiquote:Op donderdag 17 september 2026 19:54 schreef Ole het volgende:
En dank jij voor dit mooie topic![]()
Maakt een hoop los bij velen. En komende tijd blijft nog van alles bovenkomen. Dat mag gewoon.
quote:Op maandag 21 september 2026 22:12 schreef Chandler het volgende:
We zijn nu een kleine 2 week verder na haar dood, de spullen zijn allemaal opgehaald en of opgeruimd en het huis oogt weer als vanouds. Maar het mist mijn moeder. Alles van haar staat er nog, haar kleding hangt er nog, haar breiwerkje ligt er nog.
Langzaam zal dit gaan veranderen, voor haar man zal dat een proces worden. Voor mij persoonlijk niet. Ik hoef niets van haar, ik heb alles wat ik nodig heb van haar. Mijn leven en mijn herinneringen!
Al moet ik erkennen dat ik de dagen goed door kom, ik mis haar, denk geregeld aan haar maar kan mij gelukkig goed verzetten in werk en andere zaken die mij goed bezig houden. Ik geef zeker ruimte voor de emoties daar waar ze komen.
Maar toch. *zucht*
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |