abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221759498
Pfff

Wat vreet dat een hoop energie zeg!

Gisteren haar overlijden, de dokter, de uitvaartondernemer, familie, druk druk. Afmelden zorg, aanmelden afhalen gehuurde meuk, en al dat soort fratsen.
Vandaag een dagje met de familie, uitvaartondernemer en iemand die de dienst gaat begeleiden. Dus invulling gegeven (ruwe opzet) voor hoe de dienst er uit gaat zien en dan komt nu het pittige.........

Een dezer dagen moet ik door mijn foto albums gaan, passende muziekjes zoeken en een mooi verhaal schrijven over hoe ik mijn moeder zag in tijdens mijn leven. :'( pffff

Al voelt het goed, dat is het vreemde of juist niet. Het is goed. punt.

Hoe hebben jullie deze dagen ervaren?

Ik ervaar heel veel steun bij mijn vrienden, familie, bekenden en kennissen. Krijg geregeld even een ik denk aan je appje of een belletje, van moi how wortel. ;) Das fijn!.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  woensdag 9 september 2026 @ 18:09:14 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_221759579
Sterkte !
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_221759608
quote:
83s.gif Op woensdag 9 september 2026 17:55 schreef Chandler het volgende:

Enerverend (understatement).
In de overlevingsmodus.
Met een lach en een traan.

Nogmaals sterkte. :*
Welke dag is de dienst?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
  roze woensdag 9 september 2026 @ 18:27:58 #4
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_221759663
Poeh eerlijk gezegd ging alles bij mij toen beetje op automatische piloot en weet ik er achteraf niet zoveel meer van. :') :@

Sterkte en gecondoleerd trouwens.
Your beauty never ever scared me.
pi_221759668
Gecondoleerd.

Mijn vader overleed vorig jaar januari. Ik vond het een moeilijke tijd. Ik vond het heel mooi om door de foto’s te gaan. Herinneringen die boven kwamen enzo.
Mijn broer en zus, en ik zijn echter heel erg anders en hoezeer ik ook mijn best deed niet met ze te botsen, lukte dat lang niet altijd. Dat heeft er wel in geresulteerd dat ik maar wat meer mijn mond heb gehouden en hen beslissingen heb laten nemen waar ik lang niet altijd achter stond. Ik hield me maar voor dat het voor mijn vader niets uitmaakte en dat ik een fijn thuisfront en vriendinnen had waar ik troost uit kon halen.

Ik vond dat het echte verwerken pas na de uitvaart begon, toen het gewone leven weer begon. Het verder afhandelen van de nalatenschap vond ik nog vervelender.

Sterkte met alles :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 9 september 2026 @ 18:32:38 #6
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221759687
Gecondoleerd. Bij ons ging het redelijk gemakkelijk. Goede begeleiding ook van Monuta gehad. Dingen regelen werkte voor mij als een pauzeknop voor mijn emoties. Die rouw kwam er pas later, in horten en stoten, uit

[ Bericht 0% gewijzigd door Koekoekmakto op 09-09-2026 18:38:32 ]
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  Moderator / Miss SHO woensdag 9 september 2026 @ 18:33:10 #7
22592 crew  Ole
pi_221759690
Allereerst gecondoleerd. Sta je er alleen voor? Ik herinner me als een periode in een waas leven. Mijn moeder is er nog en hopelijk iets meer geregeld. Maar ook dat zal blijken. Wel al over muziek en foto's aan het kijken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_221759715
Wat fijn dat je met je familie bent, laat die wereld maar even stilstaan.

Dat er maar af en toe ook mooie en leuke momentjes en herrineringen mogen zijn.
Hell To The Liars
  woensdag 9 september 2026 @ 18:38:46 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221759722
Gecondoleerd.

Er komt in korte tijd een hoop op je af. Mijn ervaring is dat ik die eerste dagen in de regelmodus ging, standje overleven. Veel steun gehad van de uitvaartbegeleiders. Foto's sorteren hoefde ik dan weer niet te doen. Het schrijven van de toespraak vond ik niet moeilijk. Ik ging er liefst twee avonden van tevoren voor zitten en het kwam gewoon wel.

Sterkte. Het komt goed.
The love you take is equal to the love you make.
pi_221759729
Dank allen,

Gelukkig zijn we met een groot gezin en is haar partner (haar man, niet mijn (bonus) vader) er nog steeds.

En komt goed, iedereen bij ons wordt gehoord (vroeg of laat, vandaag een paar laat :+ ) want iedereen hoort er bij! O+

Maar voelt wel leeg als ik naar haar kijk, ze is er niet meer dus ik zie haar lichaam, maar haar niet meer.

Dat gezegd heb ik behoorlijk wat mooie herinneringen maar moet mij even emotioneel voorbereiden op het doorspitten van de foto boeken..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Moderator / Miss SHO woensdag 9 september 2026 @ 18:41:00 #11
22592 crew  Ole
pi_221759731
Nogmaals sterkte O+
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 9 september 2026 @ 18:41:41 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221759736
Gecondoleerd.
Mijn vader overleed een paar jaar geleden vrij onverwachts vlak voor kerst, mijn moeder was een paar jaar daarvoor al overleden.
Kerst viel ook nog eens op doordeweekse dagen, dus de tijd tussen overlijden en de uitvaart was on-Nederlands lang.
Dat maakte het wel makkelijker om dingen te regelen, aan de andere kant heb je daardoor ook geen kerstdagen meer.

Mijn zusje en ik zijn toen met kerst gaan wandelen in het bos achter het huis waar hij geboren was, daar hadden we gewoon de tijd voor :X
Bij het overlijden van mijn moeder had mijn vader de meeste beslissingen genomen, nu was het aan ons.

Voordeel: hij was het gros van zijn werkzame leven veelvuldig met de dood, en alles wat daaraan vooraf ging en achteraan komt, in aanraking gekomen, het was dus thuis geen taboe-onderwerp en ze hadden beiden ook heel duidelijk wat ze wilden en hoe ze het wilden, zelfs de muziekstukken stonden al klaar in een aparte map.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 september 2026 @ 18:41:54 #13
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_221759737
Rollercoaster. Tijd om te rouwen is er wat dat betreft niet bij.
Wat een hoop geregel..
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  Moderator / Redactie FP woensdag 9 september 2026 @ 18:51:13 #14
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221759836
Gecondoleerd Chandler! En heel veel sterkte gewenst.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221759884
Ach jeetje @Chandler ;( Gecondoleerd en sterkte!
  woensdag 9 september 2026 @ 19:00:17 #16
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221759909
Had nooit geweten van mezelf dat ik zoveel werk kon verzetten met zo weinig tijd.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  Moderator / Redactie FP woensdag 9 september 2026 @ 19:00:49 #17
Brabo Bastard
pi_221759913
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 19:00 schreef LordofLeaves het volgende:
Had nooit geweten van mezelf dat ik zoveel werk kon verzetten met zo weinig tijd.
Kan een vorm van verwerken zijn?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 9 september 2026 @ 19:01:57 #18
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221759920
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 19:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Kan een vorm van verwerken zijn?
Nee, nee. Er komt dan zoveel op je af. Voor rouw was echt geen tijd, hoe bizar dat ook klinkt.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  Moderator / Redactie FP woensdag 9 september 2026 @ 19:08:20 #19
Brabo Bastard
pi_221759971
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 19:01 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Nee, nee. Er komt dan zoveel op je af. Voor rouw was echt geen tijd, hoe bizar dat ook klinkt.
Ah, ik snap het. Ik zat verkeerd.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_221759975
Gecondoleerd. En sterkte voor de tijd ná de uitvaart..

Mijn moeder is nog in leven, maar zegt al heel lang dat ze het 'met 85 genoeg vindt'. Nu is ze bijna 84 en zwaar hartpatient. We denken dat ze de 85 niet gaat halen. Maar ze heeft al heel veel geregeld: plek op natuurbegraafplaats gekocht, al heel veel zooi weggedaan bij haar laatste verhuizing (ook vrijwel alle foto's), veel gesprekken over hoe het leven was, wat ze wil als ze dood is. Nu is het eigenlijk alleen nog maar samen dingen doen waar ze van geniet, zover ze nog iets kan. Middagje naar theater, lekker lunchen, met haar verjaardag nog 1x met hele gezin+aanhang weekendje aan zee. Het is mooi, om zo samen naar het einde te gaan, maar soms vliegt het me ook aan.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_221760014
Dat mijn moeder indertijd overleed was wel verdrietig maar toch niet een vervelende week van regelen en vooral opruimen omdat het huurhuis best vlot leeg moest. Eigenlijk heb ik door dat opruimen mijn moeder veel beter leren kennen.

Het vervelendste was de vloer ontdoen van gelijmde linoleum tegels. Waar het meest over afgevraagd hebben was de schoenendozen met stippenkaarten, vanaf de invoering in 1980 tot aan haar dood heeft ze alle kaarten bewaard. Lang afgevraagd wat het doel kon zijn en maar besloten 'omdat het kon'.

Bij de generatie ervoor ontaarde erfenissen nogal eens in ruzie, daar was ik zo klaar mee dat ik eigenlijk niets wilde hebben. Maar ook dat ging heel erg op de manier van elkaar gunnen, dus per item bekijken voor wie het leuk is om te hebben en soms dingen meenemen waar je eigenlijk niks me wilt maar waar een ander ook niets mee kan.

Maar eh, @Chandler heel veel sterkte en wijsheid.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  woensdag 9 september 2026 @ 19:13:30 #22
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221760041
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 19:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ah, ik snap het. Ik zat verkeerd.
Naast de uitvaart van mijn vader, moest ik ook nog de zaken van mijn moeder regelen zoals een inkomen.
pi_221760066
quote:
83s.gif Op woensdag 9 september 2026 17:55 schreef Chandler het volgende:
Pfff

Wat vreet dat een hoop energie zeg!

Gisteren haar overlijden, de dokter, de uitvaartondernemer, familie, druk druk. Afmelden zorg, aanmelden afhalen gehuurde meuk, en al dat soort fratsen.
Vandaag een dagje met de familie, uitvaartondernemer en iemand die de dienst gaat begeleiden. Dus invulling gegeven (ruwe opzet) voor hoe de dienst er uit gaat zien en dan komt nu het pittige.........

Een dezer dagen moet ik door mijn foto albums gaan, passende muziekjes zoeken en een mooi verhaal schrijven over hoe ik mijn moeder zag in tijdens mijn leven. :'( pffff

Al voelt het goed, dat is het vreemde of juist niet. Het is goed. punt.

Ik ervaar heel veel steun bij mijn vrienden, familie, bekenden en kennissen. Krijg geregeld even een ik denk aan je appje of een belletje, van moi how wortel. ;) Das fijn!.
Je wordt geleefd deze dagen door al het geregel. Fijn dat je steun krijgt van de mensen op je heen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  woensdag 9 september 2026 @ 19:19:01 #24
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221760082
Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst.

Het is inmiddels bijna 25 jaar geleden dat mijn vader is overleden (28 oktober 2001) en hij is begraven op de trouwdatum van mijn ouders.
Ben zelf de jongste van vijf en woon bovendien niet echt in de buurt dus heb van het regelen eigenlijk vrij weinig meegekregen. Weet wel van mijn oudere broer en zus (die het merendeel geregeld hebben) dat ze heel veel steun en hulp hebben gehad van de uitvaartmaatschappij.

Nogmaals heel veel sterkte.
Voorheen Bargehassus.
pi_221760185
De mensen van uitvaartcentra verdienen sowieso een salarisverhoging, wat een fijne mensen waren dat zeg.
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')