abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221759498
Pfff

Wat vreet dat een hoop energie zeg!

Gisteren haar overlijden, de dokter, de uitvaartondernemer, familie, druk druk. Afmelden zorg, aanmelden afhalen gehuurde meuk, en al dat soort fratsen.
Vandaag een dagje met de familie, uitvaartondernemer en iemand die de dienst gaat begeleiden. Dus invulling gegeven (ruwe opzet) voor hoe de dienst er uit gaat zien en dan komt nu het pittige.........

Een dezer dagen moet ik door mijn foto albums gaan, passende muziekjes zoeken en een mooi verhaal schrijven over hoe ik mijn moeder zag in tijdens mijn leven. :'( pffff

Al voelt het goed, dat is het vreemde of juist niet. Het is goed. punt.

Hoe hebben jullie deze dagen ervaren?

Ik ervaar heel veel steun bij mijn vrienden, familie, bekenden en kennissen. Krijg geregeld even een ik denk aan je appje of een belletje, van moi how wortel. ;) Das fijn!.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  woensdag 9 september 2026 @ 18:09:14 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_221759579
Sterkte !
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_221759608
quote:
83s.gif Op woensdag 9 september 2026 17:55 schreef Chandler het volgende:

Enerverend (understatement).
In de overlevingsmodus.
Met een lach en een traan.

Nogmaals sterkte. :*
Welke dag is de dienst?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
  roze woensdag 9 september 2026 @ 18:27:58 #4
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_221759663
Poeh eerlijk gezegd ging alles bij mij toen beetje op automatische piloot en weet ik er achteraf niet zoveel meer van. :') :@

Sterkte en gecondoleerd trouwens.
Your beauty never ever scared me.
pi_221759668
Gecondoleerd.

Mijn vader overleed vorig jaar januari. Ik vond het een moeilijke tijd. Ik vond het heel mooi om door de foto’s te gaan. Herinneringen die boven kwamen enzo.
Mijn broer en zus, en ik zijn echter heel erg anders en hoezeer ik ook mijn best deed niet met ze te botsen, lukte dat lang niet altijd. Dat heeft er wel in geresulteerd dat ik maar wat meer mijn mond heb gehouden en hen beslissingen heb laten nemen waar ik lang niet altijd achter stond. Ik hield me maar voor dat het voor mijn vader niets uitmaakte en dat ik een fijn thuisfront en vriendinnen had waar ik troost uit kon halen.

Ik vond dat het echte verwerken pas na de uitvaart begon, toen het gewone leven weer begon. Het verder afhandelen van de nalatenschap vond ik nog vervelender.

Sterkte met alles :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 9 september 2026 @ 18:32:38 #6
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221759687
Gecondoleerd. Bij ons ging het redelijk gemakkelijk. Goede begeleiding ook van Monuta gehad. Dingen regelen werkte voor mij als een pauzeknop voor mijn emoties. Die rouw kwam er pas later, in horten en stoten, uit

[ Bericht 0% gewijzigd door Koekoekmakto op 09-09-2026 18:38:32 ]
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  Moderator / Miss SHO woensdag 9 september 2026 @ 18:33:10 #7
22592 crew  Ole
pi_221759690
Allereerst gecondoleerd. Sta je er alleen voor? Ik herinner me als een periode in een waas leven. Mijn moeder is er nog en hopelijk iets meer geregeld. Maar ook dat zal blijken. Wel al over muziek en foto's aan het kijken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_221759715
Wat fijn dat je met je familie bent, laat die wereld maar even stilstaan.

Dat er maar af en toe ook mooie en leuke momentjes en herrineringen mogen zijn.
Hell To The Liars
  woensdag 9 september 2026 @ 18:38:46 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221759722
Gecondoleerd.

Er komt in korte tijd een hoop op je af. Mijn ervaring is dat ik die eerste dagen in de regelmodus ging, standje overleven. Veel steun gehad van de uitvaartbegeleiders. Foto's sorteren hoefde ik dan weer niet te doen. Het schrijven van de toespraak vond ik niet moeilijk. Ik ging er liefst twee avonden van tevoren voor zitten en het kwam gewoon wel.

Sterkte. Het komt goed.
The love you take is equal to the love you make.
pi_221759729
Dank allen,

Gelukkig zijn we met een groot gezin en is haar partner (haar man, niet mijn (bonus) vader) er nog steeds.

En komt goed, iedereen bij ons wordt gehoord (vroeg of laat, vandaag een paar laat :+ ) want iedereen hoort er bij! O+

Maar voelt wel leeg als ik naar haar kijk, ze is er niet meer dus ik zie haar lichaam, maar haar niet meer.

Dat gezegd heb ik behoorlijk wat mooie herinneringen maar moet mij even emotioneel voorbereiden op het doorspitten van de foto boeken..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Moderator / Miss SHO woensdag 9 september 2026 @ 18:41:00 #11
22592 crew  Ole
pi_221759731
Nogmaals sterkte O+
  woensdag 9 september 2026 @ 18:41:41 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221759736
Gecondoleerd.
Mijn vader overleed een paar jaar geleden vrij onverwachts vlak voor kerst, mijn moeder was een paar jaar daarvoor al overleden.
Kerst viel ook nog eens op doordeweekse dagen, dus de tijd tussen overlijden en de uitvaart was on-Nederlands lang.
Dat maakte het wel makkelijker om dingen te regelen, aan de andere kant heb je daardoor ook geen kerstdagen meer.

Mijn zusje en ik zijn toen met kerst gaan wandelen in het bos achter het huis waar hij geboren was, daar hadden we gewoon de tijd voor :X
Bij het overlijden van mijn moeder had mijn vader de meeste beslissingen genomen, nu was het aan ons.

Voordeel: hij was het gros van zijn werkzame leven veelvuldig met de dood, en alles wat daaraan vooraf ging en achteraan komt, in aanraking gekomen, het was dus thuis geen taboe-onderwerp en ze hadden beiden ook heel duidelijk wat ze wilden en hoe ze het wilden, zelfs de muziekstukken stonden al klaar in een aparte map.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 september 2026 @ 18:41:54 #13
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_221759737
Rollercoaster. Tijd om te rouwen is er wat dat betreft niet bij.
Wat een hoop geregel..
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  Moderator / Redactie FP woensdag 9 september 2026 @ 18:51:13 #14
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221759836
Gecondoleerd Chandler! En heel veel sterkte gewenst.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221759884
Ach jeetje @Chandler ;( Gecondoleerd en sterkte!
  woensdag 9 september 2026 @ 19:00:17 #16
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221759909
Had nooit geweten van mezelf dat ik zoveel werk kon verzetten met zo weinig tijd.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  Moderator / Redactie FP woensdag 9 september 2026 @ 19:00:49 #17
Brabo Bastard
pi_221759913
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 19:00 schreef LordofLeaves het volgende:
Had nooit geweten van mezelf dat ik zoveel werk kon verzetten met zo weinig tijd.
Kan een vorm van verwerken zijn?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 9 september 2026 @ 19:01:57 #18
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221759920
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 19:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Kan een vorm van verwerken zijn?
Nee, nee. Er komt dan zoveel op je af. Voor rouw was echt geen tijd, hoe bizar dat ook klinkt.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  Moderator / Redactie FP woensdag 9 september 2026 @ 19:08:20 #19
Brabo Bastard
pi_221759971
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 19:01 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Nee, nee. Er komt dan zoveel op je af. Voor rouw was echt geen tijd, hoe bizar dat ook klinkt.
Ah, ik snap het. Ik zat verkeerd.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_221759975
Gecondoleerd. En sterkte voor de tijd ná de uitvaart..

Mijn moeder is nog in leven, maar zegt al heel lang dat ze het 'met 85 genoeg vindt'. Nu is ze bijna 84 en zwaar hartpatient. We denken dat ze de 85 niet gaat halen. Maar ze heeft al heel veel geregeld: plek op natuurbegraafplaats gekocht, al heel veel zooi weggedaan bij haar laatste verhuizing (ook vrijwel alle foto's), veel gesprekken over hoe het leven was, wat ze wil als ze dood is. Nu is het eigenlijk alleen nog maar samen dingen doen waar ze van geniet, zover ze nog iets kan. Middagje naar theater, lekker lunchen, met haar verjaardag nog 1x met hele gezin+aanhang weekendje aan zee. Het is mooi, om zo samen naar het einde te gaan, maar soms vliegt het me ook aan.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_221760014
Dat mijn moeder indertijd overleed was wel verdrietig maar toch niet een vervelende week van regelen en vooral opruimen omdat het huurhuis best vlot leeg moest. Eigenlijk heb ik door dat opruimen mijn moeder veel beter leren kennen.

Het vervelendste was de vloer ontdoen van gelijmde linoleum tegels. Waar het meest over afgevraagd hebben was de schoenendozen met stippenkaarten, vanaf de invoering in 1980 tot aan haar dood heeft ze alle kaarten bewaard. Lang afgevraagd wat het doel kon zijn en maar besloten 'omdat het kon'.

Bij de generatie ervoor ontaarde erfenissen nogal eens in ruzie, daar was ik zo klaar mee dat ik eigenlijk niets wilde hebben. Maar ook dat ging heel erg op de manier van elkaar gunnen, dus per item bekijken voor wie het leuk is om te hebben en soms dingen meenemen waar je eigenlijk niks me wilt maar waar een ander ook niets mee kan.

Maar eh, @Chandler heel veel sterkte en wijsheid.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  woensdag 9 september 2026 @ 19:13:30 #22
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221760041
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 19:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ah, ik snap het. Ik zat verkeerd.
Naast de uitvaart van mijn vader, moest ik ook nog de zaken van mijn moeder regelen zoals een inkomen.
pi_221760066
quote:
83s.gif Op woensdag 9 september 2026 17:55 schreef Chandler het volgende:
Pfff

Wat vreet dat een hoop energie zeg!

Gisteren haar overlijden, de dokter, de uitvaartondernemer, familie, druk druk. Afmelden zorg, aanmelden afhalen gehuurde meuk, en al dat soort fratsen.
Vandaag een dagje met de familie, uitvaartondernemer en iemand die de dienst gaat begeleiden. Dus invulling gegeven (ruwe opzet) voor hoe de dienst er uit gaat zien en dan komt nu het pittige.........

Een dezer dagen moet ik door mijn foto albums gaan, passende muziekjes zoeken en een mooi verhaal schrijven over hoe ik mijn moeder zag in tijdens mijn leven. :'( pffff

Al voelt het goed, dat is het vreemde of juist niet. Het is goed. punt.

Ik ervaar heel veel steun bij mijn vrienden, familie, bekenden en kennissen. Krijg geregeld even een ik denk aan je appje of een belletje, van moi how wortel. ;) Das fijn!.
Je wordt geleefd deze dagen door al het geregel. Fijn dat je steun krijgt van de mensen op je heen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  woensdag 9 september 2026 @ 19:19:01 #24
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221760082
Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst.

Het is inmiddels bijna 25 jaar geleden dat mijn vader is overleden (28 oktober 2001) en hij is begraven op de trouwdatum van mijn ouders.
Ben zelf de jongste van vijf en woon bovendien niet echt in de buurt dus heb van het regelen eigenlijk vrij weinig meegekregen. Weet wel van mijn oudere broer en zus (die het merendeel geregeld hebben) dat ze heel veel steun en hulp hebben gehad van de uitvaartmaatschappij.

Nogmaals heel veel sterkte.
Voorheen Bargehassus.
pi_221760185
De mensen van uitvaartcentra verdienen sowieso een salarisverhoging, wat een fijne mensen waren dat zeg.
Hell To The Liars
  Moderator / Miss SHO woensdag 9 september 2026 @ 19:56:32 #26
22592 crew  Ole
pi_221760468
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 19:30 schreef Droopie het volgende:
De mensen van uitvaartcentra verdienen sowieso een salarisverhoging, wat een fijne mensen waren dat zeg.
Oh zeker! Bij mijn vader een vrij jonge vrouw. Maar zo goed met alles!echt een vak!
pi_221760713
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 19:30 schreef Droopie het volgende:
Eens. Als je het treft, hoewel het natuurlijk wel een speciaal soort mensen is dat dit werk (kunnen en willen) doen.
Wij hadden ook een hele fijne man en een vrouw die soort van stage liep dus met hem meeliep. Allebei heel prettig in de omgang en ook heel tactvol in de manier waarop ze vragen stelden.
Echt heel erg helpend.
pi_221761419
Gecondoleerd TS.
  Admin woensdag 9 september 2026 @ 21:10:38 #29
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_221761425
Gecondoleerd @Chandler
Ik weet alleen nog dat ik geleefd werd, mijn moeder overleed vrij jong en kwam uit een groot gezin en die kwamen veel doen,pas veel later kon ik rouwen.Er komt zoveel op je af.

[ Bericht 19% gewijzigd door yvonne op 09-09-2026 22:33:22 ]
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  Moderator woensdag 9 september 2026 @ 21:28:02 #30
184769 crew  Deisyy
pi_221761545
Gecondoleerd met je verlies Chandler.

Dit is zo'n zware periode, mijn ouders zijn beiden overleden en gelukkig heb ik hun afscheid met mijn vijf zussen kunnen regelen, het lijkt me ontzettend zwaar om zoveel beslissingen alleen te moeten nemen, ook hiermee heel veel sterkte gewenst!
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_221761546
Veel sterkte de komende tijd Chandler.

Ik was 18 toen mijn moeder op vrij jonge leeftijd overleed, weet er ook niet echt veel meer van alleen dat alles door anderen is geregeld en dat vond ik volgens mij toen wel prettig.
pi_221761563
@Chandler

Ik heb dit helemaal gemist gisteren ;( ;(
Heel veel sterkte gewenst ;(

Bij mijn pa heeft mijn moeder de regie overgenomen en ze heeft een deel dingen gedaan waarvan ik weet dat hij dat zo op die manier liever niet had gezien... Dat vond ik wel spijtig. Ik heb de mijne via Dela dus helemaal dichtgetimmerd dat ze niet mij doen wat ik niet wil.
Maar ok.. het was sowieso een complexe situatie en relatie dus ik ben heel anders met de rouw omgegaan. Die is denk ik nog niet begonnen dus ik vermoed dat die ook niet meer gaat komen na iets van 14j nu.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221761685
O+

Zo ken ik FOK! weer, wat een lieve reacties allemaal en ja het is even een proces waar ik doorheen mag gaan (helaas) en voor sommigen hier bekend al zijn er ook FOK!Kers die nog kunnen genieten van hun ouders, (ik ook hoor, m'n pa is er nog).

Zoals mijn moeder zei: Vier het leven, dans in de regen! O+
Like trump...
pi_221761945
Gecondoleerd Chandler. Het klinkt zwaar in alle opzichten ;(

Mijn moeder zal binnenkort overlijden. Ze heeft al een paar muziekstukken uitgezocht. Het wordt een besloten uitvaart, er is een lijst met genodigden. Ze wil geen foto, een gesloten kist, geen krantadvertentie. Er is (nog) geen zorg ingekocht, geen huis dat opgeleverd moet worden. Administratief is alles op orde, er is geen uitvaartverzekering. Ik denk dat het eigenlijk niet simpeler gemaakt kan worden voor de nabestaanden.

Een paar dagen geleden had ik inspiratie en heb ik al een en ander op papier gezet om te zeggen. Ik weet niet of ik iets mag en wil zeggen. Maar het kan in elk geval.

Het enige lastige is dat wij volgende week op vakantie gaan.
Spoilers!
pi_221762456
Gecondoleerd en heel veel sterkte.

Vorig jaar hetzelfde gehad, maar het waren gekke dagen. Je gaat echt in de regelstand. Wij hadden het voorrecht dat ze zelf al vanalles besloten en geregeld had. We hebben de meeste keuzes zo door kunnen geven zover dat nog niet gedaan was. Dan nog een speech schrijven. Hadden we deels ook al gedaan en zo niet dan stond het vrij snel op papier. Eigenlijk hadden we er weinig omkijken meer naar. Dat is echt heel fijn geweest.

Verder inderdaad de praktische zaken. Gehuurde spullen die opgehaald moesten worden. Rouwkaarten verzenden nadat je alle adressen had gevonden (best een klus). Zelf nog wat rondbrengen in de buurt.

En heel belangrijk: meerdere keren naar het uitvaartcentrum, ook mee met mensen die haar nog wilden zien. De kist sluiten. Was raar maar wel goed om te doen.

En het meeste was vooral, nouja raar. Dat je denkt van ze is er nu echt niet meer. Is ze op vakantie? Komt ze zo binnen lopen? Tuurlijk weet je dat het niet zo is. Maar zo voelde het wel in het begin. Heel onwerkelijk allemaal.

Heel veel sterkte nogmaals. Dit is het begin van een nieuwe werkelijkheid en helaas moet je daar een draai in gaan vinden. Maar ook dat komt goed, al heeft het tijd nodig.
pi_221762469
gecondoleerd

zelf niet echt mee te maken gehad omdat ik oudere broers/zussen heb en ik te jong of te ziek was om überhaupt dingen te regelen voor de uitvaarten(?) van mn ouders, het lijkt mij wel enorm moeilijk om in je eentje te doen
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_221762498
Slapen is wel een dingetje, ik val wel in slaap maar wordt heel erg vaak even wakker en dan weer pittig om in slaap te vallen.. das een minpuntje..

Maar verder kom ik de dag redelijk goed door, tis nog vers natuurlijk.

Vandaag een dagje geen geregel met externen maar vooral intern.
Like trump...
pi_221762500
_O_ maar dank voor alle fijne reacties! Doet goed! :Y
Like trump...
pi_221762508
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 07:31 schreef Chandler het volgende:
Slapen is wel een dingetje, ik val wel in slaap maar wordt heel erg vaak even wakker en dan weer pittig om in slaap te vallen.. das een minpuntje..

Maar verder kom ik de dag redelijk goed door, tis nog vers natuurlijk.

Vandaag een dagje geen geregel met externen maar vooral intern.
Kan je je voorstellen dat over 1 jaar je al deze momenten nog als core memories onthoud 🙈

Ik appte mn vader om 0100 snachts, slaap je al, nee ik wandel buiten rond, ow kom ik ga mee wandelen.

Loop je daar met zijn tweeen om 0300 snachts.

Alles is compleet anders en bijzonder.. Daarom heb ik zo'n week niet perse als iets negatiefs ervaren, hoe triest de situatie ook is.

Kreeg nog wel een tip voor als je moet spreken tijdens de uitvaart.

Kijk over de mensen heen in de zaal heen, kan je je focussen op je tekst en hoef je niet mensen aan te kijken met hun emoties.
Is een keuze, misschien wil je wel mensen aankijken, ik vond het eng en heb die tip echt als goud ervaren.
Hell To The Liars
pi_221762515
Dank voor de tip! Ik als oudste zoon van mijn moeder ga zeker spreken (doe ik standaard bij mensen die heel erg dichtbij mij stonden).

Dus mogelijk heb ik er wat aan! :Y

Maar komt goed, ik heb er vertrouwen in. Al voelt het soms wel teeeering zwaar.. en zal straks nog zwaarder voelen maar de tijd brengt ook rust.
Like trump...
  donderdag 10 september 2026 @ 07:50:01 #41
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221762528
Gecondoleerd
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 10 september 2026 @ 08:39:35 #42
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_221762679
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 07:42 schreef Chandler het volgende:
Dank voor de tip! Ik als oudste zoon van mijn moeder ga zeker spreken (doe ik standaard bij mensen die heel erg dichtbij mij stonden).

Maar komt goed, ik heb er vertrouwen in. Al voelt het soms wel teeeering zwaar.. en zal straks nog zwaarder voelen maar de tijd brengt ook rust.
Ik wens je heel veel sterkte en kracht in deze verdrietige periode O+
en ook heel mooi dat je gaat spreken, niet iedereen kan of durft dat.
Mijn moeder heeft mij altijd meegegeven om daar gebruik van te maken, het is het laatste wat je nog kan doen ,en het heeft mij ook zeker geholpen in het verwerken.
Het klinkt heel raar maar ik heb ook al toestemming gevraagd of ik over bepaalde situaties en gebeurtenissen mag vertellen, situaties waar vrijwel niemand van weet maar die zo bijzonder waren en waar we het zo nu en dan nog over hebben
en dan liggen we weer helemaal in een deuk om de idiotie van dat verhaal.
Ik kan me nog geen leven zonder haar voorstellen en hopelijk blijft ze nog een aantal jaren tussen ons, maar het idee dat ze er ooit niet meer zal zijn maakt soms al wel verdrietig :@
Dikke knuffel :*
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_221762701
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 07:42 schreef Chandler het volgende:

Ik vond het heel moeilijk, want ik hou niet van spreken tegenover een heleboel mensen. De uitvaartbegeleider bood daarin een fijne uitweg, if needed: schrijf gewoon wat je zou willen zeggen, en als het niet lukt, kun je het misschien door je dochter laten overnemen. En als het dan ook niet lukt, kan ik het ook altijd nog doen. Dus hoe dan ook komen de woorden die je over je vader kwijt wil wel over hete voetlicht.

Uiteindelijk heb ik wel zelf gesproken.
  donderdag 10 september 2026 @ 11:55:14 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221763828
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 07:36 schreef Droopie het volgende:

[..]
Kan je je voorstellen dat over 1 jaar je al deze momenten nog als core memories onthoud 🙈

Ik appte mn vader om 0100 snachts, slaap je al, nee ik wandel buiten rond, ow kom ik ga mee wandelen.

Loop je daar met zijn tweeen om 0300 snachts.

Alles is compleet anders en bijzonder.. Daarom heb ik zo'n week niet perse als iets negatiefs ervaren, hoe triest de situatie ook is.

Kreeg nog wel een tip voor als je moet spreken tijdens de uitvaart.

Kijk over de mensen heen in de zaal heen, kan je je focussen op je tekst en hoef je niet mensen aan te kijken met hun emoties.
Is een keuze, misschien wil je wel mensen aankijken, ik vond het eng en heb die tip echt als goud ervaren.
Dit trof mij erg. Zo heb ik het ook ervaren.

Inmiddels heb ik er drie van heel nabij meegemaakt: mijn ouders en een broer. We voelden zoveel verbondenheid. We lieten elkaar ook de ruimte voor de eigen inbreng en er viel geen onvertogen woord.

Ik denk daar met veel liefde aan terug.
The love you take is equal to the love you make.
pi_221763853
Gecondoleerd

Mijn ervaring is dat dit automatisch gaat en dat als dat voorbij is een terugslag komt
pi_221764338
Ik voel deze week dan ook heel veel warmte om mij heen, heel veel mensen die even iets laten horen. Ze behoeven geen antwoord, gewoon het laten weten, we zijn er. Dat doet al zoveel.

En ja, je ziet je familie weer, er wordt ook heel wat gelachten en soms met een traan maar vaak met een dikke glimlach. Het brengt ons wel weer even allemaal samen en dat is ook wel weer fijn, daar vinden we heel veel steun in (in elkaar).

Vanavond de foto's.... pfff...

Of anders morgen avond, maar ook deze stap moet ik even zetten! :Y maar komt goed, alles komt goed!

De zon schijnt! O+

-edit-
Wat fijn om de manieren en ervaringen van anderen te lezen. Dank voor jullie openheid! I love it!
Like trump...
pi_221765575
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 13:44 schreef Chandler het volgende:
Ik voel deze week dan ook heel veel warmte om mij heen, heel veel mensen die even iets laten horen. Ze behoeven geen antwoord, gewoon het laten weten, we zijn er. Dat doet al zoveel.

En ja, je ziet je familie weer, er wordt ook heel wat gelachten en soms met een traan maar vaak met een dikke glimlach. Het brengt ons wel weer even allemaal samen en dat is ook wel weer fijn, daar vinden we heel veel steun in (in elkaar).

Vanavond de foto's.... pfff...

Of anders morgen avond, maar ook deze stap moet ik even zetten! :Y maar komt goed, alles komt goed!

De zon schijnt! O+

-edit-
Wat fijn om de manieren en ervaringen van anderen te lezen. Dank voor jullie openheid! I love it!
Hoop voor je dat dit na de uitvaart niet plots verdwijnt. Gebeurt nog wel eens helaas. Maar fijn dat je zoveel steun hebt!
pi_221765599
Gecondoleerd
  donderdag 10 september 2026 @ 18:50:26 #49
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221765850
Gecondoleerd Chandler.
Heel eerlijk vond ik de week na het overlijden van mijn moeder tot aan de uitvaart heel erg verschrikkelijk. Traumatisch zelfs. Maandenlang heb ik alleen maar gedroomd van die week en het overschaduwde alle andere gevoelens rondom haar overlijden.

Ik heb nu al een knoop in mijn maag dat dat nogmaals moet voor mijn vader. Ik heb er 0 fijne gedachten aan. De uitvaart was verschrikkelijk druk en iedereen zei me dat het zo'n mooie uitvaart was en dat het recht deed aan mijn moeder en ik kan er niks fijns, moois of goeds aan vinden.

Mijn man en kinderen heb ik gezegd dat ze zoveel mogelijk zelf al vooraf moeten bedenken en regelen, want dat ze het van mij niet moeten hebben. En ook dat ze voor mij niks hoeven te regelen als ze dat niet willen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221765928
Gecondoleerd en ook van mij heel veel sterkte gewenst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')