Enerverend (understatement).quote:Op woensdag 9 september 2026 17:55 schreef Chandler het volgende:
Hoe hebben jullie deze dagen ervaren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
Kan een vorm van verwerken zijn?quote:Op woensdag 9 september 2026 19:00 schreef LordofLeaves het volgende:
Had nooit geweten van mezelf dat ik zoveel werk kon verzetten met zo weinig tijd.
Nee, nee. Er komt dan zoveel op je af. Voor rouw was echt geen tijd, hoe bizar dat ook klinkt.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Kan een vorm van verwerken zijn?
Ah, ik snap het. Ik zat verkeerd.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:01 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Nee, nee. Er komt dan zoveel op je af. Voor rouw was echt geen tijd, hoe bizar dat ook klinkt.
Naast de uitvaart van mijn vader, moest ik ook nog de zaken van mijn moeder regelen zoals een inkomen.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ah, ik snap het. Ik zat verkeerd.
Je wordt geleefd deze dagen door al het geregel. Fijn dat je steun krijgt van de mensen op je heen.quote:Op woensdag 9 september 2026 17:55 schreef Chandler het volgende:
Pfff
Wat vreet dat een hoop energie zeg!
Gisteren haar overlijden, de dokter, de uitvaartondernemer, familie, druk druk. Afmelden zorg, aanmelden afhalen gehuurde meuk, en al dat soort fratsen.
Vandaag een dagje met de familie, uitvaartondernemer en iemand die de dienst gaat begeleiden. Dus invulling gegeven (ruwe opzet) voor hoe de dienst er uit gaat zien en dan komt nu het pittige.........
Een dezer dagen moet ik door mijn foto albums gaan, passende muziekjes zoeken en een mooi verhaal schrijven over hoe ik mijn moeder zag in tijdens mijn leven.pffff
Al voelt het goed, dat is het vreemde of juist niet. Het is goed. punt.
Hoe hebben jullie deze dagen ervaren?
Ik ervaar heel veel steun bij mijn vrienden, familie, bekenden en kennissen. Krijg geregeld even een ik denk aan je appje of een belletje, van moi how wortel.Das fijn!.
Oh zeker! Bij mijn vader een vrij jonge vrouw. Maar zo goed met alles!echt een vak!quote:Op woensdag 9 september 2026 19:30 schreef Droopie het volgende:
De mensen van uitvaartcentra verdienen sowieso een salarisverhoging, wat een fijne mensen waren dat zeg.
Eens. Als je het treft, hoewel het natuurlijk wel een speciaal soort mensen is dat dit werk (kunnen en willen) doen.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:30 schreef Droopie het volgende:
De mensen van uitvaartcentra verdienen sowieso een salarisverhoging, wat een fijne mensen waren dat zeg.
Kan je je voorstellen dat over 1 jaar je al deze momenten nog als core memories onthoud 🙈quote:Op donderdag 10 september 2026 07:31 schreef Chandler het volgende:
Slapen is wel een dingetje, ik val wel in slaap maar wordt heel erg vaak even wakker en dan weer pittig om in slaap te vallen.. das een minpuntje..
Maar verder kom ik de dag redelijk goed door, tis nog vers natuurlijk.
Vandaag een dagje geen geregel met externen maar vooral intern.
Ik wens je heel veel sterkte en kracht in deze verdrietige periodequote:Op donderdag 10 september 2026 07:42 schreef Chandler het volgende:
Dank voor de tip! Ik als oudste zoon van mijn moeder ga zeker spreken (doe ik standaard bij mensen die heel erg dichtbij mij stonden).
Dus mogelijk heb ik er wat aan!
Maar komt goed, ik heb er vertrouwen in. Al voelt het soms wel teeeering zwaar.. en zal straks nog zwaarder voelen maar de tijd brengt ook rust.
Ik vond het heel moeilijk, want ik hou niet van spreken tegenover een heleboel mensen. De uitvaartbegeleider bood daarin een fijne uitweg, if needed: schrijf gewoon wat je zou willen zeggen, en als het niet lukt, kun je het misschien door je dochter laten overnemen. En als het dan ook niet lukt, kan ik het ook altijd nog doen. Dus hoe dan ook komen de woorden die je over je vader kwijt wil wel over hete voetlicht.quote:Op donderdag 10 september 2026 07:42 schreef Chandler het volgende:
Dank voor de tip! Ik als oudste zoon van mijn moeder ga zeker spreken (doe ik standaard bij mensen die heel erg dichtbij mij stonden).
Dus mogelijk heb ik er wat aan!
Maar komt goed, ik heb er vertrouwen in. Al voelt het soms wel teeeering zwaar.. en zal straks nog zwaarder voelen maar de tijd brengt ook rust.
Dit trof mij erg. Zo heb ik het ook ervaren.quote:Op donderdag 10 september 2026 07:36 schreef Droopie het volgende:
[..]
Kan je je voorstellen dat over 1 jaar je al deze momenten nog als core memories onthoud 🙈
Ik appte mn vader om 0100 snachts, slaap je al, nee ik wandel buiten rond, ow kom ik ga mee wandelen.
Loop je daar met zijn tweeen om 0300 snachts.
Alles is compleet anders en bijzonder.. Daarom heb ik zo'n week niet perse als iets negatiefs ervaren, hoe triest de situatie ook is.
Kreeg nog wel een tip voor als je moet spreken tijdens de uitvaart.
Kijk over de mensen heen in de zaal heen, kan je je focussen op je tekst en hoef je niet mensen aan te kijken met hun emoties.
Is een keuze, misschien wil je wel mensen aankijken, ik vond het eng en heb die tip echt als goud ervaren.
Hoop voor je dat dit na de uitvaart niet plots verdwijnt. Gebeurt nog wel eens helaas. Maar fijn dat je zoveel steun hebt!quote:Op donderdag 10 september 2026 13:44 schreef Chandler het volgende:
Ik voel deze week dan ook heel veel warmte om mij heen, heel veel mensen die even iets laten horen. Ze behoeven geen antwoord, gewoon het laten weten, we zijn er. Dat doet al zoveel.
En ja, je ziet je familie weer, er wordt ook heel wat gelachten en soms met een traan maar vaak met een dikke glimlach. Het brengt ons wel weer even allemaal samen en dat is ook wel weer fijn, daar vinden we heel veel steun in (in elkaar).
Vanavond de foto's.... pfff...
Of anders morgen avond, maar ook deze stap moet ik even zetten!maar komt goed, alles komt goed!
De zon schijnt!
-edit-
Wat fijn om de manieren en ervaringen van anderen te lezen. Dank voor jullie openheid! I love it!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |