abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221766576
Ja, vandaag is zo'n dag dat ik vrij ben en eigenlijk met de foto's aan de slag moet... ach ik heb nog 2 extra dagen. Dus morgen maar, vandaag geen zin meer..

En na het proces, zullen veel van mijn vrienden, kennissen en bekenden er gewoon blijven! :+ die waren al goed aanwezig in mijn leven maar nu even iets extra O+
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  donderdag 10 september 2026 @ 19:51:27 #52
512718 Radiohoofd80
I believe I can fly
pi_221766613
Sterkte!

Mijn persoonlijke ervaring is dat ik positief terugkijk op de dagen na het overlijden. Ik heb dit bewust meegemaakt bij het overlijden van mijn moeder en mijn zoontje. Het is overweldigend, maar in deze dagen kun je nog zoveel mooie dingen betekenen voor de persoon waar je van houd. En ook meteen een goede basis leggen voor de rouwverwerking. Juist de periode na de uitvaart/crematie vond ik hels.
Everyone faces darkness on their own. As I have done, so will you.
pi_221766878
Ten eerste gecondoleerd Chandler.
Vorig jaar is mijn moeder overleden, en als enig kind kwam er nogal wat op me af. Ik zal nooit het moment vergeten dat ik naar haar huis ging voor de gebruikelijke koffieochtend en zag dat haar gordijnen gesloten waren. Toen wist ik eigenlijk al genoeg, want ze zat altijd me op te wachten voor het raam. Altijd. :'(
Vanaf het moment dat ik haar vond begon het gekkenhuis en het geregel. Goddank hulp van familie en de uitvaartbegeleiders. Ik heb het voor mijn gevoel allemaal gedaan op een manier die haar trots zou hebben gemaakt, maar ik kan rustig zeggen dat er een stukje van mij met haar gestorven is. Misschien is het nog rouw, maar alles valt me zwaar. Er komt minder uit mijn handen als voorheen, en ik ben gewoon zwaarder op de hand geworden.
Fijn dat je lieve familie en vrienden om je heen hebt, dat viel in ons geval wel tegen wat betreft vrienden. Daar heb ik weer van geleerd.
De komende tijd zal zwaar zijn, maar er komt een moment dat je een soort van evenwicht zal vinden.
Veel sterkte. O+
pi_221767120
Voor mij is het ook niet voor het eerst nu ik mij zo bedenk.

Jaren geleden hebben mijn overleden ex vriendin en ik alle zaken moeten regelen omtrent een vriendin van ons, wij waren de enige erfgenamen. Gelukkig is toen ook het meeste uit handen genomen door anderen en mijn ex.

Ik was er voor de praktische zaken, hoe komt de meuk weg, zorgen voor het huis aan kant. :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_221767186
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 20:28 schreef Chandler het volgende:
Voor mij is het ook niet voor het eerst nu ik mij zo bedenk.

Jaren geleden hebben mijn overleden ex vriendin en ik alle zaken moeten regelen omtrent een vriendin van ons, wij waren de enige erfgenamen. Gelukkig is toen ook het meeste uit handen genomen door anderen en mijn ex.

Ik was er voor de praktische zaken, hoe komt de meuk weg, zorgen voor het huis aan kant. :Y
En al opgevallen, behalve op FOK!,,dat iedereen in zo'n rouwperiode over zijn eigen rouwperiode wil praten.

T viel me op toen mn moeder overleed, zo rond de 3e en 4e dag allemaal verhalen. En nu ervaar ik het zelf ook, soort van hehe, eindelijk een reden om weer herrineringen op te halen en te delen.
Hell To The Liars
pi_221768250
Heel veel sterkte @Chandler !!
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_221768312
Het is wat onwerkelijk dat je plotseling direct na het overlijden in de regelmode moet komen. Je bent nog alles aan het verwerken en dan moet je samen met de familie met de begrafenisondernemer/notaris zitten, met iedereen zijn/haar wensen/visie. Tijd om het goed te verwerken is er niet. Dan in heel korte tijd een toespraak in elkaar draaien, de hele familie zien, het is nogal wat.

Wat voor mij nieuw was, is dat de emoties en de rouw nog lang in het onderbewustzijn doorwerken. Na een paar dagen vraagt het werk weer alle aandacht en je denkt, het gaat best goed. Totdat je aan allerlei signalen merkt dat het niet zo best goed gaat, je maakt fouten die je nooit maakte, snel vermoeid, anders tegen de wereld aankijken, niet goed kunnen concentreren. Dat duurt weken, tot een paar maanden. Je merkt het ook bij het autorijden, dan denk je bij jezelf, het is maar beter dat ik de auto voorlopig maar laat staan. Op een gegeven moment is het wel klaar en heb je onderbewust afscheid genomen en is het afscheid ook klaar en functioneer je weer normaal. Apart dat zoiest zich afspeelt onder je radar.
pi_221768333
Wat mij mee valt tot nu toe zijn mijn emotionele uitbarstingen. Dacht dat ik wel veel meer zou huilen, maar dat valt tot nu toe wel mee. Al ben ik er ook niet continu mee bezig.

Vandaag zijn de foto's iig niet gelukt, morgen weer een dag!
Like trump...
pi_221771050
Gecondoleerd Chandler O+
Anderen spreken vrij
één stem wordt stilgezet
recht is niet voor elk
  vrijdag 11 september 2026 @ 13:55:51 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221771115
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 22:47 schreef Chandler het volgende:
Wat mij mee valt tot nu toe zijn mijn emotionele uitbarstingen. Dacht dat ik wel veel meer zou huilen, maar dat valt tot nu toe wel mee. Al ben ik er ook niet continu mee bezig.

Vandaag zijn de foto's iig niet gelukt, morgen weer een dag!
Ben je al bezig (geweest)?
The love you take is equal to the love you make.
pi_221771262
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 22:40 schreef -Sigaartje het volgende:
Het is wat onwerkelijk dat je plotseling direct na het overlijden in de regelmode moet komen. Je bent nog alles aan het verwerken en dan moet je samen met de familie met de begrafenisondernemer/notaris zitten, met iedereen zijn/haar wensen/visie. Tijd om het goed te verwerken is er niet. Dan in heel korte tijd een toespraak in elkaar draaien, de hele familie zien, het is nogal wat.

Wat voor mij nieuw was, is dat de emoties en de rouw nog lang in het onderbewustzijn doorwerken. Na een paar dagen vraagt het werk weer alle aandacht en je denkt, het gaat best goed. Totdat je aan allerlei signalen merkt dat het niet zo best goed gaat, je maakt fouten die je nooit maakte, snel vermoeid, anders tegen de wereld aankijken, niet goed kunnen concentreren. Dat duurt weken, tot een paar maanden. Je merkt het ook bij het autorijden, dan denk je bij jezelf, het is maar beter dat ik de auto voorlopig maar laat staan. Op een gegeven moment is het wel klaar en heb je onderbewust afscheid genomen en is het afscheid ook klaar en functioneer je weer normaal. Apart dat zoiest zich afspeelt onder je radar.
Heel herkenbaar.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 11 september 2026 @ 14:25:38 #62
22592 crew  Ole
pi_221771309
Zo maar gedachte. Eerst ga je in regelmodus. Soort van shock. Regelen en de rest komt later. Zie zo veel herkenning hier.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_221771555
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 19:48 schreef Chandler het volgende:
Ja, vandaag is zo'n dag dat ik vrij ben en eigenlijk met de foto's aan de slag moet... ach ik heb nog 2 extra dagen. Dus morgen maar, vandaag geen zin meer..

En na het proces, zullen veel van mijn vrienden, kennissen en bekenden er gewoon blijven! :+ die waren al goed aanwezig in mijn leven maar nu even iets extra O+
Ook goed om je eigen tempo aan te houden hierin.
pi_221771683
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2026 13:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ben je al bezig (geweest)?
Nee. kan mij er nog niet toe verzetten...
Like trump...
pi_221771731
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2026 15:19 schreef Chandler het volgende:

[..]
Nee. kan mij er nog niet toe verzetten...
Voel je niet bezwaard om het iemand te laten doen die het eventueel leuk fijn vindt om te doen.

Mijn vader heeft het met zijn kleindochter gedaan, die vonden het leuk om honderden foto's door te spitten en te kiezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer is de uitvaart?
Hell To The Liars
pi_221771838
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2026 15:30 schreef Droopie het volgende:

[..]
Voel je niet bezwaard om het iemand te laten doen die het eventueel leuk fijn vindt om te doen.

Mijn vader heeft het met zijn kleindochter gedaan, die vonden het leuk om honderden foto's door te spitten en te kiezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer is de uitvaart?
Dinsdag, maar het gaat mij lukken hoor. Ik moet ze alleen morgen insturen! :)
Like trump...
pi_221771924
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2026 15:46 schreef Chandler het volgende:

[..]
Dinsdag, maar het gaat mij lukken hoor. Ik moet ze alleen morgen insturen! :)
Tuurlijk gaat het jou lukken, er is immers geen goed of fout in zo'n situatie.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221772388
Heel erg veel sterkte en een dikke knuffel

De dagen voor de uitvaart zijn de drukste. Mijn ervaring is dat nadat alle regelzaken het er echt in knalt.

Hopelijk heb je steun aan je familie en vrienden.
Moeilijke dingen zijn dit...

Nogmaals sterkte
pi_221772503
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2026 16:02 schreef vosss het volgende:

[..]
Tuurlijk gaat het jou lukken, er is immers geen goed of fout in zo'n situatie.
Jawel, als ik het voorbij laat gaan is het fout ;)

Dus dat gaat niet (meer) gebeuren aangezien ik m'n trui heb vol zitten snotteren terwijl ik door m'n albums heen aan het gaan was. Dus dat is gedaan, heb foto's van foto's genomen en ga ze nu bewerken. Viel mij tegen hoe weinig mijn moeder op mijn foto's staat.. :'(

Nu nog m'n digitale foto's bij langs gaan (gelukkig hebben we daar Picasa voor! :Y )
Like trump...
pi_221780953
Gecondoleerd en sterkte ^O^
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_221782237
Gisteren de foto's verzonden, straks weer een overleg. En dan even een dagje rust. De rest van de zondag en morgen hoef ik volgens mij niets.

Anders dan misschien even naar de kapper, en wat bloemen regelen voor dinsdag ochtend.

:Z maar slapen gaat slecht, kom ook omdat m'n ex vandaag langs haar gaat, dus de kans op treffen.
Maar het is wat het is! (geen ruzie, alleen lang niet gezien)
Like trump...
pi_221782350
Juist fijn toch dat je ex de moeite neemt om afscheid van haar te nemen?

Dat wil alleen maar zeggen dat ze ook voor haar wat betekende.

Ik zou het als compliment naar je moeder zien. :)

Zeker als jullie niet met ruzie uit elkaar gegaan zijn zou dat toch niet voor slapeloze nachten moeten zorgen dat je haar misschien weer tegenkomt.

Wellicht zou je het juist fijn vinden òm haar tegen te komen. Juist nu. Zij kent je en zal weten in te schatten of je die vriendschappelijke knuffel kunt gebruiken in deze moeilijke tijden of niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221786223
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 10:21 schreef Chandler het volgende:
Gisteren de foto's verzonden, straks weer een overleg. En dan even een dagje rust. De rest van de zondag en morgen hoef ik volgens mij niets.

Anders dan misschien even naar de kapper, en wat bloemen regelen voor dinsdag ochtend.

:Z maar slapen gaat slecht, kom ook omdat m'n ex vandaag langs haar gaat, dus de kans op treffen.
Mooi dat de foto's gelukt waren. Sterkte morgen en vooral dinsdag.
  Moderator zondag 13 september 2026 @ 17:41:31 #74
38824 crew  Droopie
pi_221786290
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 10:21 schreef Chandler het volgende:

En met een knipoog, wij blijven wel een langdurig warm bad voor je he ;)

Succes en sterkte deze week, ook voor je familie en overige nabestaanden.
Hell To The Liars
pi_221789560
Gisteravond was eindelijk weer een rustige avond, niet bezig met het geregel. Even niets.

Net even naar de bloemist geweest, pioenrozen, onmogelijk... wist ik al, dan maar iets anders voor morgen!.

Straks even lekker er uit met een vriend, niet lang maar lang genoeg. Hengeltje gooien en kop legen! Heerlijk!. Dan vanavond aan de bak met mijn 'verhaal' ...

Maar komt goed, deze ADHDer doet gewoon alles op't laatste moment! :Y
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')