abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221725396

Game on!

Fokkers op Vinted:

Seven.
amaranta
SEMTEX
bloempjuh
F_r
mrPanerai
pi_221725531
Bij breekbare dingen moet ik dan toch maar foto’s van het inpakken maken, achterlijk gedoe dat je als verkoper meteen benadeeld wordt als de vervoerder met je pakketje voetbalt en het wel aflevert.
Er raken op dit moment best wat van mijn pakketjes kwijt, dat vind ik dan minder erg.
  vrijdag 4 september 2026 @ 18:51:43 #3
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221726292
Kregen vandaag een pakket restposten/retourwaren binnen, kleding, 1 euro het stuk. Zat er een vrijwel nieuwe Gucci blazer tussen.
Stomen en op vinted zetten
pi_221726398
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 14:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Ja hoor, de vervoerder heeft weer eens met een pakketje gevoetbald. Vinted oordeelt natuurlijk direct dat het niet goed genoeg verpakt was, terwijl dat uiteraard wel het geval was. Als verkoper heb je dan gewoon pech, terwijl Vinted het gewoon bij de vervoerder zou moeten claimen. Zucht..
Ik kan er niks aan doen.
pi_221734259
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 14:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Ja hoor, de vervoerder heeft weer eens met een pakketje gevoetbald. Vinted oordeelt natuurlijk direct dat het niet goed genoeg verpakt was, terwijl dat uiteraard wel het geval was. Als verkoper heb je dan gewoon pech, terwijl Vinted het gewoon bij de vervoerder zou moeten claimen. Zucht..
Rammend irritant dit. Had het laatst ook weer. En dan wordt er ook nog niet-proportioneel vergoed. Bundel van 3 advertenties met elk 3 items verstuurd. 1 van de 9 items kapot, ondanks belachelijk goed verpakken. Kon alleen kiezen tussen die ene advertentie (uiteraard de duurste van de 3) volledig terugbetalen of alles terug laten sturen en de hele deal cancelen (waarbij ik dan een kapot item terugkrijg).
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_221736132
Herkenbaar, Vinted gooit bij schade meteen de schuld bij de verkoper terwijl de vervoerder het pakket duidelijk heeft mishandeld. Foto's van het inpakken maken helpt soms bij bezwaar, maar vaak trek je alsnog aan het kortste eind. Kwijtraken is inderdaad makkelijker dan kapot terug.
  zondag 6 september 2026 @ 08:09:32 #7
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221736204
Als je geen 5 lagen bubbelfolie gebruikt ben je als verkoper gewoon je geld kwijt.

Kun je geen foto's tonen dan kun je het helemaal vergeten.

-O-
  zondag 6 september 2026 @ 08:12:13 #8
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221736219
Ik heb nu voor het eerst dat een pakketje (denk ik) kwijt is. Is op 11-08 al verstuurd met DHL en status staat al die tijd al op "klaar voor versturen naar sorteercentrum".

Iemand hier ervaring mee? Ik moet wachten tot uiterlijk 15-09 maar wat doen ze daarna?
pi_221736250
Gaat ie bij de tracking van dhl zelf ook niet vooruit? Daar zit soms verschil in kwam ik achter. In principe kan je weinig behalve afwachten helaas.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_221737126
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 08:12 schreef Mubassie het volgende:
Ik heb nu voor het eerst dat een pakketje (denk ik) kwijt is. Is op 11-08 al verstuurd met DHL en status staat al die tijd al op "klaar voor versturen naar sorteercentrum".

Iemand hier ervaring mee? Ik moet wachten tot uiterlijk 15-09 maar wat doen ze daarna?
Dan constateren ze dat het kwijt is en krijgt ieder z’n geld. Meestal constateren ze dat automatisch zelf, heel soms moet de koper aangeven dat het niet aangekomen is.
pi_221738301
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 07:38 schreef spellie38 het volgende:
Herkenbaar, Vinted gooit bij schade meteen de schuld bij de verkoper terwijl de vervoerder het pakket duidelijk heeft mishandeld. Foto's van het inpakken maken helpt soms bij bezwaar, maar vaak trek je alsnog aan het kortste eind. Kwijtraken is inderdaad makkelijker dan kapot terug.
Buiten dat, ik ga geen 8 miljoen foto's lopen te zitten maken omdat er eens een keer iets fout kan gaan bij Mondial. Als het nou iets duurders is, maak ik soms een uitzondering.
pi_221749338
Waaorm zijn mensen die je vragen om iets op te meten bijna altijd van die klootzakken die daarna niets meer laten horen?
pi_221749790
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 23:39 schreef De_Pel het volgende:
Waaorm zijn mensen die je vragen om iets op te meten bijna altijd van die klootzakken die daarna niets meer laten horen?
ja standaard,
Had onlangs een polo voor 4 euro te koop staan waar ze ook vroegen om op te meten, heb gewoon neen gezegd, alsnog verkocht.
pi_221750252
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 08:14 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
ja standaard,
Had onlangs een polo voor 4 euro te koop staan waar ze ook vroegen om op te meten, heb gewoon neen gezegd, alsnog verkocht.
Ik heb het bijzonder genoeg dus ook heel vaak met niet-kleding. En dan dingen waarvan je de afmetingen ook wel redelijk kan inschatten, door enigszins na te denken of naar de foto te kijken, en waarvan het vaak vrij irrelevant is hoe groot het nou exact is. Dit keer een antieke olielamp, maar zo talloze items.

As we speak 3 mensen die de afmetingen van een rugtas vragen, en 1 die vraagt of er een laptop in past. Wedden dat ik van die 3 niets meer hoor, en dat die ene hem koopt?
pi_221750254
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 23:39 schreef De_Pel het volgende:
Ja ;)

Ik vraag die halve professionals met hun fancy advertenties soms wel om afmetingen, om dan vervolgens bij een huis-tuin-en-keuken-verkoper precies hetzelfde item te kopen.
#evil
Mon 'en!
pi_221750368
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 10:20 schreef bloempjuh het volgende:

[..]
Ja ;)

Ik vraag die halve professionals met hun fancy advertenties soms wel om afmetingen, om dan vervolgens bij een huis-tuin-en-keuken-verkoper precies hetzelfde item te kopen.
#evil
Ik ben geen halve professional
pi_221751280
Pff, ik krijg inderdaad als verkoper van Vinted geen vergoeding, want ik had het in noppenfolie moeten verpakken. Euh, het zat in meerdere lagen vastgeplakt noppenfolie en daarnaast was het doosje strak opgevuld met dat versterkte ‘kartonnen papier’ waarmee Ikea de doos met bestellingen opvult.
Meer kon ik echt niet doen als verkoper. Vermoeiende discussie met hun klantenservice zo. ‘Je had noppenfolie moeten gebruiken’ ‘ik heb noppenfolie gebruikt’ ‘je had toch echt noppenfolie moeten gebruiken’…
  woensdag 9 september 2026 @ 13:27:00 #18
327807 Mariposas
יה&#14
pi_221758125
Breekbare dingen verstuur ik om die reden niet, te veel kans op gedoe. Als verkoper trek je bijna altijd aan het kortste eind.

Is budbee nieuw? Ik krijg opeens allerlei bestellingen via Budbee. Maar die lockers zitten altijd vol en je kan ze maar een uur van te voren reserveren. Dus uitgezet.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 9 september 2026 @ 14:03:54 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221758351
Ik rapporteer me suf vandaag op profielen met nep/AI foto's, maar de supportpagina loopt achter. Normaal krijg ik sneller reactie.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 9 september 2026 @ 14:05:12 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221758356
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 10:20 schreef De_Pel het volgende:

As we speak 3 mensen die de afmetingen van een rugtas vragen, en 1 die vraagt of er een laptop in past. Wedden dat ik van die 3 niets meer hoor, en dat die ene hem koopt?
Ik ben ermee gestopt. Die mensen kopen 90% van de tijd toch niet.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_221758395
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2026 14:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik ben ermee gestopt. Die mensen kopen 90% van de tijd toch niet.
Ik heb inderdaad niets meer van ze gehoord... Alleen van die ene met die laptop. Een 15inch paste maar krap, dus dat was twijfelachtig, maar krijg tenminste een fatsoenlijke reactie.

Als je geen interesse hebt prima he, maar ff wat laten horen vind ik wel gewoon basaal fatsoen.
pi_221758437
Ook zo iets leuks; mensen die een veel te laag bod doen, doe je een tegenbod, bieden ze nog lager :')

¤ 13,- --> ¤ 7,80 --> ¤ 11 --> ¤ 7,-

Flikker op mafkees.
  woensdag 9 september 2026 @ 14:27:20 #23
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_221758457
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2026 14:03 schreef SEMTEX het volgende:
Ik rapporteer me suf vandaag op profielen met nep/AI foto's, maar de supportpagina loopt achter. Normaal krijg ik sneller reactie.
Wat super goed!
Ja doe support is echt een aanfluiting.

Heb weer een nieuwe irritatie.. advertenties met nieuw zonder prijskaartje..en dan in de tekst slechts een paar keer gedragen of op gelopen 8)7 :{w
Dat klopt van geen kant natuurlijk..krijg die ineens zoveel te zien..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 9 september 2026 @ 14:50:36 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221758579
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2026 14:27 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Wat super goed!
Ja doe support is echt een aanfluiting.

Heb weer een nieuwe irritatie.. advertenties met nieuw zonder prijskaartje..en dan in de tekst slechts een paar keer gedragen of op gelopen 8)7 :{w
Dat klopt van geen kant natuurlijk..krijg die ineens zoveel te zien..
Inderdaad. Ik heb helaas eens hardloopschoenen in zo'n categorie gekocht. Bij nader inzien had ik ze gekocht zonder om een foto van de zolen te vragen, dan zie je het meteen bij dat type. Ze bleken dus al eens gebruikt, misschien wel meerdere keren. Het argument van die verkoper was 'ja, ik verkocht het voor iemand anders en ik wist het niet'.

[ Bericht 2% gewijzigd door SEMTEX op 09-09-2026 15:13:02 ]
pi_221758903
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 13:27 schreef Mariposas het volgende:
Breekbare dingen verstuur ik om die reden niet, te veel kans op gedoe. Als verkoper trek je bijna altijd aan het kortste eind.

Is budbee nieuw? Ik krijg opeens allerlei bestellingen via Budbee. Maar die lockers zitten altijd vol en je kan ze maar een uur van te voren reserveren. Dus uitgezet.
Budbee is inderdaad nieuw, ook bij Marktplaats trouwens. Vandaag voor het eerst gebruikt, handig dat je thuis al het juiste formaat locker kunt reserveren. Het zit hier bij de Albert Heijn, dus geen moeite om erheen te gaan.
pi_221758906
Vinden jullie het zo raar dat mensen om afmetingen vragen? Ik doe dat heel vaak. Ik vind het eerder raar dat je ze niet vermeldt. Als de afmetingen voor mij goed zijn dan koop ik, anders bedank ik vriendelijk voor de moeite.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_221758915
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 16:01 schreef Moonah het volgende:
Vinden jullie het zo raar dat mensen om afmetingen vragen? Ik doe dat heel vaak. Ik vind het eerder raar dat je ze niet vermeldt. Als de afmetingen voor mij goed zijn dan koop ik, anders bedank ik vriendelijk voor de moeite.
Ik koop zelf alleen kleding waarvan ik weet dat het me past, dus dat ik hetzelfde model al heb(gepast), al dan niet in een andere kleur of maat.
Van een onbekend of vintage merk wil ik als verkoper nog wel eens moeite doen om afmetingen te vermelden, maar meestal niet hoor.
  woensdag 9 september 2026 @ 16:27:10 #28
327807 Mariposas
יה&#14
pi_221759005
quote:
Ik zou zelf nooit kleding opmeten als ik iets koop, dus ja. Ga je dat dan echt helemaal nameten op jezelf of kledingstukken of hoe doe je dat? Want het is toch ook heel afhankelijk van het model en de pasvorm. Ik moet zeggen dat ik ook nooit kleding heb gekocht die niet past. Maar ik draag ook nooit hele strakke kleding oid waarbij het nauw luistert. Als iets klein of groot valt verwacht ik dat dit ook gewoon aangegeven is in de advertentie, tot nu toe nooit problemen gehad.
  woensdag 9 september 2026 @ 16:30:03 #29
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221759021
Toen ik aan het afvallen was vond ik het wel heel fijn om oksel tot oksel en taille te weten dus ja dat vroeg ik wel eens en ik zal die vraag ook altijd netjes beantwoorden. Net als de lengte, dat maakt best uit bij 1.60m vs 1.80m hoe dat valt.
En nee merken zijn niet altijd even consistent daarin is gebleken.
Metingen is als je online koopt omdat je niet kan passen nou eenmaal het enige waar je op kan varen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221759110
Of ik om maten vraag bij aankopen of die in de advertentie zet bij verkoop is echt afhankelijk van de prijs. Bij goedkope items van ¤5 doe ik de moeite niet, voor een broek van ¤25 wel, inderdaad omdat taillemaat echt wel eens afwijkt bij de merken die ik draag, en ik dus van maat S tot L in de kast heb hangen van sommige merken.
  woensdag 9 september 2026 @ 17:07:28 #31
327807 Mariposas
יה&#14
pi_221759200
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 16:00 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Budbee is inderdaad nieuw, ook bij Marktplaats trouwens. Vandaag voor het eerst gebruikt, handig dat je thuis al het juiste formaat locker kunt reserveren. Het zit hier bij de Albert Heijn, dus geen moeite om erheen te gaan.
Ja, zit hier ook bij de supermarkt dichtbij. En op zich wel handig om te reserveren. Maar altijd vol dus, moet ik alsnog een eind verderop fietsen. Of ik moet dan weer speciaal naar de supermarkt omdat er eindelijk een locker is vrijgekomen. }:|
pi_221759380
Als Budbee hier populairder wordt dan ga ik dat gedoe vast ook meemaken, gelukkig is dat een optie die je uit kunt zetten (in tegenstelling tot Monidial Relay).
pi_221759893
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 16:27 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Ik zou zelf nooit kleding opmeten als ik iets koop, dus ja. Ga je dat dan echt helemaal nameten op jezelf of kledingstukken of hoe doe je dat? Want het is toch ook heel afhankelijk van het model en de pasvorm. Ik moet zeggen dat ik ook nooit kleding heb gekocht die niet past. Maar ik draag ook nooit hele strakke kleding oid waarbij het nauw luistert. Als iets klein of groot valt verwacht ik dat dit ook gewoon aangegeven is in de advertentie, tot nu toe nooit problemen gehad.
Ik koop alleen nog maar tweedehands kleding uit overconsumptie/-productie oogpunt. Ik heb op Vinted al zeker 5x gehad dat iets toch te klein bleek te zijn. Dan moet ik het weer doorverkopen of het ligt hier in de kast. Dan schiet het hele tweedehands kopen zijn doel dus voorbij. Daarom koop ik nu alleen nog maar als ik de basismaten (oksel-oksel, ruglengte) weet. En al helemaal als ik een frans merk koop, dat valt sowieso kleiner.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 9 september 2026 @ 19:19:57 #34
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_221760093
quote:
Nee juist heel logisch, zet zelf de maten erbij want die vraag komt gewoon vaak. Gebeurt nu meestal nog omdat mensen niet even de tekst lezen :D maar kan ik zeggen, staat erbij.
Zelf vind ik het ook fijn qua inschatten als ik iets koop omdat het snel kan tegenvallen vanwege het niet fysiek kunnen checken.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_221762155
Vinted en maten... Nu hebben ze wel nieuwe maatopties toegevoegd bij de damesmaten maar nog steeds geen lengtematen en ook geen broekmaten. Ik zoek vaak naar specifieke maten als 34/32 of 34/34. Niet te doen. Een damesjeans van G-star in xxl kan betekenen 29/32 maar net zo goed 33/34 of 32/30 en zoeken op tekst werkt vaak niet.

En opmeten? Bij duurdere dingen wel en ik doe het ook bij broeken die geen lengtemaat hebben maar waarvan ik zelf weet hoe ze vallen. En dan zet ik foto met meetlint erbij. Ik ben lang, heb dat ook in mijn bio staan, dan kunnen kopers dat gebruiken om te bedenken hoe lang het bij henzelf is.

Ik heb mijn eerste budbee pakje deze week ook gehad. Vond het maar lastig dat je een uur hebt om het in te leveren. En je hoeft er alleen een code op te zetten, dat voelt wat weinig ofzo. We gaan wel zien of het werkt.
pi_221762449
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 23:09 schreef d.k. het volgende:
Vinted en maten... Nu hebben ze wel nieuwe maatopties toegevoegd bij de damesmaten maar nog steeds geen lengtematen en ook geen broekmaten. Ik zoek vaak naar specifieke maten als 34/32 of 34/34. Niet te doen. Een damesjeans van G-star in xxl kan betekenen 29/32 maar net zo goed 33/34 of 32/30 en zoeken op tekst werkt vaak niet.

En opmeten? Bij duurdere dingen wel en ik doe het ook bij broeken die geen lengtemaat hebben maar waarvan ik zelf weet hoe ze vallen. En dan zet ik foto met meetlint erbij. Ik ben lang, heb dat ook in mijn bio staan, dan kunnen kopers dat gebruiken om te bedenken hoe lang het bij henzelf is.

Ik heb mijn eerste budbee pakje deze week ook gehad. Vond het maar lastig dat je een uur hebt om het in te leveren. En je hoeft er alleen een code op te zetten, dat voelt wat weinig ofzo. We gaan wel zien of het werkt.
Ik zou het niet doen, broeken via Vinted. Het verschil is gigantisch tussen merken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 10 september 2026 @ 09:04:17 #37
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221762745
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 16:27 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Dat gebeurt niet altijd en maten kunnen enorm verschillen, zelfs binnen hetzelfde merk. Dat heb ik gemerkt bij Nike hardloopkleding, vooral de trail lijn. De ene keer zit maat M gigantisch groot, de andere keer is een S prima. Maar goed, als het niet past neem ik dan ook mijn verlies en zet het weer te koop. Soms met winst :)

quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 16:50 schreef mousemicky het volgende:
Of ik om maten vraag bij aankopen of die in de advertentie zet bij verkoop is echt afhankelijk van de prijs. Bij goedkope items van ¤5 doe ik de moeite niet, voor een broek van ¤25 wel, inderdaad omdat taillemaat echt wel eens afwijkt bij de merken die ik draag, en ik dus van maat S tot L in de kast heb hangen van sommige merken.
Bij dure items snap ik het ook en ben ik er ook toe bereid, het is toch best een uitgave die je doet. Maar Fransen doen het vaak ook bij items van 3 euro en gaan daarna ook nog onderbieden. Dan block ik ze de moeder.

Ik heb trouwens drie bakken met Vinted kleding op zolder staan. Ik ga binnenkort toch wat broeken die al lang niet verkopen naar de textielbak brengen. Jammer ook dat de verzendkosten voor boeken weer gestegen zijn, de verkoop daarvan blijft nu ook weer achter.

[ Bericht 14% gewijzigd door SEMTEX op 10-09-2026 09:11:39 ]
pi_221764266
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 07:09 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik zou het niet doen, broeken via Vinted. Het verschil is gigantisch tussen merken.
En juist daarom alleen van merken en modellen die ik al draag ;)
  donderdag 10 september 2026 @ 13:33:19 #39
244125 laziness
pi_221764296
DPD heeft met een pakketje gevoetbald ofzo want het ongeopende lego doosje dat er in zat is helemaal stuk. Heb verkoper een bericht gestuurd dat ik weinig mogelijkheden zie behalve een probleem melden.
Dacht ‘m in te pakken voor kerst -O-
pi_221771610
Pff normaal bijna nooit mondial relay en dat is fijn want printen is altijd gedoe. Maar nu vandaag 3 pakjes verkocht en 3 keer mr. Gelukkig is mijn favoriete pakketpunt kennelijk ook ineens voor mondial relay, dus dat is fijn. Maar nu eerst een werkende printer vinden.
pi_221771887
Leuk hoor, die automatische detectie van Vinted, maar de afgekeurde advertentie bevat echt geen scherpe keukenmessen, maar gewoon normaal tafelbestek en dat mag je gewoon verkopen. Meteen dreigementen erbij, doe ff normaal. Ik ga er vanuit dat ze mijn bezwaar uiteindelijk wel toekennen, maar ik zou bijna naar Marktplaats gaan uitwijken met dergelijke advertenties
pi_221779782
Nou, op naar Marktplaats maar met m’n bestek. Het is echt heel gewoon tafelbestek, niet gevaarlijk, niet groot en het lijkt niet eens op een keukenmes, maar ze blijven bij hun besluit.
Maar er wordt gedreigd met vanalles, ik word beschouwd als een user die verboden dingen aanbiedt.
pi_221779852
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2026 15:06 schreef d.k. het volgende:
Pff normaal bijna nooit mondial relay en dat is fijn want printen is altijd gedoe. Maar nu vandaag 3 pakjes verkocht en 3 keer mr. Gelukkig is mijn favoriete pakketpunt kennelijk ook ineens voor mondial relay, dus dat is fijn. Maar nu eerst een werkende printer vinden.
Vintedgo heeft momenteel een stop. Ze lopen wat achter dus je kunt ze nu niet selecteren. Ik heb een thermische mini printer gekocht voor vinted. Werkt prima.
pi_221780003
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2026 20:16 schreef F_r het volgende:

[..]
Vintedgo heeft momenteel een stop. Ze lopen wat achter dus je kunt ze nu niet selecteren. Ik heb een thermische mini printer gekocht voor vinted. Werkt prima.
Waar heb je dit gelezen? Ik heb toevallig vandaag iets gekocht en kan indd geen VintedGo selecteren.
pi_221780140
Wisten jullie dat je items die bij Vinted go kwijtgeraakt zijn via hun eigen account kunt kopen? Las ik op Viva. Het account heet Rescued Value
pi_221780365
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2026 20:35 schreef amaranta het volgende:

[..]
Waar heb je dit gelezen? Ik heb toevallig vandaag iets gekocht en kan indd geen VintedGo selecteren.
Op fb en toen zelf getest en kon het idd niet kiezen.
pi_221780941
Ik heb vandaag vier pakjes weggebracht: 3x mr en 1 Vintedgo. En vanavond iets verkocht met dhl. Gaat dus weer beter. Kwam er nu ook achter dat er op een kilometer een locker kast van mr zit, handig voor als het pakketpunt dicht is.
Ik heb soms ook het idee dat er op fb vanalles rondgaat over Vinted waarin iedereen elkaar napraat en niemand de bron weet. Mij vg pakjes gaan eigenlijk al weken weer prima, was alleen tijdens de vakantie minder snel.
pi_221780982
Bij mij is het nu juist drama met VintedGo pakketjes. Eentje die ik verzonden heb hangt al bijna twee weken ergens stil nadat het zou worden “omgeleid” en een ander is al vier dagen niet veranderd qua status. Nieuwe verkopen zijn voornamelijk via DPD en als ik zelf iets wil kopen kan ik inderdaad van alles kiezen, behalve VintedGo.
pi_221781145
Dpd... Dat is hier altijd drama, ook als het niet via Vinted gaat. Er is kennelijk een magazijn in Oirschot en daar kan het weken hangen. Had ook budbee deze week, werkt ook.
pi_221781218
Budbee werkt inderdaad ook lekker ^O^
pi_221781707
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2026 22:45 schreef eponine het volgende:
Bij mij is het nu juist drama met VintedGo pakketjes. Eentje die ik verzonden heb hangt al bijna twee weken ergens stil nadat het zou worden “omgeleid” en een ander is al vier dagen niet veranderd qua status. Nieuwe verkopen zijn voornamelijk via DPD en als ik zelf iets wil kopen kan ik inderdaad van alles kiezen, behalve VintedGo.
Vintedgo heeft problemen ze lopen achter. Je kunt ze daarom nu ook tijdelijk niet selecteren.

Mijn budbee pakket is verkeerd gestart en duurt dus langer.
pi_221789182
Er viel me vanochtend iets op dat ik me nooit gerealiseerd had en dat ik eigenlijk ook best vreemd vind. Ik heb om 6.30 een bod geaccepteerd voor twee dingen. Het is nu ongeveer een uur later en ik heb voor allebei de dingen al twee keer een favoriet melding gehad. Kan je dus als koper iets kopen wat al onder bod is maar waarvoor nog geen verzendlabel gemaakt is? Aangezien het kennelijk wel gewoon zichtbaar blijft? Of kan je het dan wel zien maar niet kopen?
pi_221789245
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2026 07:28 schreef d.k. het volgende:
Er viel me vanochtend iets op dat ik me nooit gerealiseerd had en dat ik eigenlijk ook best vreemd vind. Ik heb om 6.30 een bod geaccepteerd voor twee dingen. Het is nu ongeveer een uur later en ik heb voor allebei de dingen al twee keer een favoriet melding gehad. Kan je dus als koper iets kopen wat al onder bod is maar waarvoor nog geen verzendlabel gemaakt is? Aangezien het kennelijk wel gewoon zichtbaar blijft? Of kan je het dan wel zien maar niet kopen?
Ik krijg dagelijks biedingen waar ik gewoon niet op reageer omdat ik het respectloos vind.

Ook al een paar keer gehad dat het dan verkocht wordt voor vraagprijs waarbij de lowballer dan verongelijkt een berichtje stuurt dat hij het had willen hebben :') :')
pi_221789260
Ik negeer ook veel biedingen maar deze heb ik dus geaccepteerd, de koper heeft alleen nog niet bevestigd. Je kan het dan kennelijk nog gewoon zien en kopen.
pi_221789385
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 10:25 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Dan constateren ze dat het kwijt is en krijgt ieder z’n geld. Meestal constateren ze dat automatisch zelf, heel soms moet de koper aangeven dat het niet aangekomen is.
Pas hiermee op als verkoper, want helaas is dit zeker niet het geval. Alleen DPD keert tot max 520 euro uit. De rest een heel stuk minder.

Recent nog apparatuur gekocht ter waarde van 175euro. Pakketje bij het verkeerde afhaalpunt bezorgd, daarna verdwenen. Verkoper kreeg 15 euro, ik het totale bedrag.

Mondial Relay: ¤25
Vinted Go: ¤23 per kg
DPD: ¤520
DHL ServicePoint / DHL Home Delivery: ¤20
DHL Express: ¤15
Budbee: ¤20

Helaas kun je niet per item zeggen welke diensten je wil gebruiken. Ook is het niet mogelijk om de diensten Mondial en VintedGo uit te schakelen...

[ Bericht 2% gewijzigd door ikheetmartijn op 14-09-2026 10:05:40 ]
  maandag 14 september 2026 @ 09:42:53 #56
244125 laziness
pi_221789603
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2026 07:50 schreef d.k. het volgende:
Ik negeer ook veel biedingen maar deze heb ik dus geaccepteerd, de koper heeft alleen nog niet bevestigd. Je kan het dan kennelijk nog gewoon zien en kopen.
Men koopt lang niet altijd al accepteer je hun bod dus logisch toch dat de advertentie gewoon nog “open” staat voor anderen?
pi_221789799
quote:
kans is ook gewoon groot dat de bieder het alsnog niet koopt.
pi_221789997
quote:
Klopt. Het kan nog steeds verkocht worden dan .
pi_221790005
Ik merk dus dat ik bijvoorbeeld een item erop heb staan, al misschien wel een jaar of langer. En dan ineens wordt het door meerdere personen als favorieten toegevoegd terwijl er maandenlang niet naar is omgekeken.
  maandag 14 september 2026 @ 11:36:18 #60
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221790062
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2026 11:18 schreef amaranta het volgende:
Ik merk dus dat ik bijvoorbeeld een item erop heb staan, al misschien wel een jaar of langer. En dan ineens wordt het door meerdere personen als favorieten toegevoegd terwijl er maandenlang niet naar is omgekeken.
Ja dit valt mij ook op. Vraag me soms bijna af of dat nepprofielen zijn die zo proberen traffic te genereren, want het item verkoopt daarna niet. Heb laatst nog drie nepprofielen met AI foto's geblockt en gerapporteerd die ineens een hele massa users hadden gevolgd om zo een geloofwaardig profiel te hebben. Alleen geen enkele reviews gaat ze dan nekken.
pi_221790273
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2026 07:28 schreef d.k. het volgende:
ja klopt.
Ik heb wel eens gehad dat een bod voor een bundel was geaccepteerd en voordat ik kon betalen dat een van de items was verkocht. Daarom bied ik liever niet, is het te duur dan zoek ik wel verder.

Je kan een product reserveren (via het i symbool in de chat als ik het goed heb) maar vaak genoeg dat een bod helemaal niet wordt betaald dus ik dat zou ik niet standaard doen bij een bod.
pi_221790294
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2026 09:42 schreef laziness het volgende:

[..]
Men koopt lang niet altijd al accepteer je hun bod dus logisch toch dat de advertentie gewoon nog “open” staat voor anderen?
Had me gewoon nooit bedacht dat het dan nog open stond, ben zelf ook niet altijd de snelste met een verzender selecteren. Maar goed, in dit geval kwam het goed, spul is verkocht. Wel meteen een berichtje er achter aan dat ze hoopt dat het past... Eh geen idee.
  maandag 14 september 2026 @ 13:24:34 #63
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221790650
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2026 12:22 schreef d.k. het volgende:

[..]
Had me gewoon nooit bedacht dat het dan nog open stond, ben zelf ook niet altijd de snelste met een verzender selecteren. Maar goed, in dit geval kwam het goed, spul is verkocht. Wel meteen een berichtje er achter aan dat ze hoopt dat het past... Eh geen idee.
Iets wat niet past is iig geen reden om terug te sturen of een probleem te melden, weet dat alvast....
pi_221790665
Ik ben druk met vanalles op Vinted plaatsen en ik merk dat ik ook best aardig verkoop, elke week wel een grote tas vol pakketjes. Ik heb een speciale pakketjestas ;)
pi_221793115
quote:
2s.gif Op maandag 14 september 2026 13:24 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Iets wat niet past is iig geen reden om terug te sturen of een probleem te melden, weet dat alvast....
I know, maar ja, het is ook geen reden om de koop te cancelen voor mij. Als ze moeilijk gaat doen gooit ze het zelf maar weer online, het was in 12 uur verkocht, dus dan krijgt zij het ook wel verkocht.
pi_221793922
quote:
Uiteraard. Immers, kan de koper er ook nog gewoon vanaf zien nadat jij het bod hebt geaccepteerd. Gebeurd helaas regelmatig.
pi_221793934
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2026 11:18 schreef amaranta het volgende:
Het is maar net of het algoritme het oppakt. Heb het tegengestelde ook wel eens. Wordt iets tientallen keren bekeken, toch niet gekocht, daarna zakt het ineens helemaal weg. Upload ik het tijden later opnieuw, wordt het nauwelijks bekeken. Upload ik het een tijdje later opnieuw, wordt het weer talloze keren bekeken en verkocht.
  maandag 14 september 2026 @ 23:47:35 #68
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_221793964
Voor het eerst echt een mispeer gekocht op Vinted. Jas die 'in nieuwstaat' was, kwam aan met kleine vlekjes, viezigheid in de kraag, bij de mouwen en zakken. En als klap op de vuurpijl een lege mueslireep verpakking in de zak _O-

Klacht ingediend en met bijna 80% korting alsnog overgenomen. Prima jas voor een paar euro, maar snap niet echt dat je gaat adverteren met dingen 'zo goed als nieuw' zijn en 'nooit gedragen' om dan zoiets op te sturen :')

Uiteindelijk na een simpele was en een beetje schrobben zie je er bar weinig meer van, maar het was wel een beetje vervelend.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_221799145
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 08:40 schreef ikheetmartijn het volgende:

[..]
Pas hiermee op als verkoper, want helaas is dit zeker niet het geval. Alleen DPD keert tot max 520 euro uit. De rest een heel stuk minder.

Recent nog apparatuur gekocht ter waarde van 175euro. Pakketje bij het verkeerde afhaalpunt bezorgd, daarna verdwenen. Verkoper kreeg 15 euro, ik het totale bedrag.

Mondial Relay: ¤25
Vinted Go: ¤23 per kg
DPD: ¤520
DHL ServicePoint / DHL Home Delivery: ¤20
DHL Express: ¤15
Budbee: ¤20

Helaas kun je niet per item zeggen welke diensten je wil gebruiken. Ook is het niet mogelijk om de diensten Mondial en VintedGo uit te schakelen...
Wat je wel kan doen is in de omschrijving erbij zetten dat je het item bijvoorbeeld alleen met DPD verzend. Koopt iemand het dan toch met een andere vervoerder, dan kun je de bestelling annuleren. Als je dan aanvinkt in overleg met koper of pakketpunt niet beschikbaar oid dan krijg je geen automatische negatieve review.

Maar goed, er gaat best vaak iets mis dus ik verkoop sowieso alleen maar voor kleine bedragen. Duurdere items wil ik toch liever ophalen..
Shine bright like a diamond.
pi_221799227
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2026 23:47 schreef GotenSSJ het volgende:
Voor het eerst echt een mispeer gekocht op Vinted. Jas die 'in nieuwstaat' was, kwam aan met kleine vlekjes, viezigheid in de kraag, bij de mouwen en zakken. En als klap op de vuurpijl een lege mueslireep verpakking in de zak _O-

Klacht ingediend en met bijna 80% korting alsnog overgenomen. Prima jas voor een paar euro, maar snap niet echt dat je gaat adverteren met dingen 'zo goed als nieuw' zijn en 'nooit gedragen' om dan zoiets op te sturen :')

Uiteindelijk na een simpele was en een beetje schrobben zie je er bar weinig meer van, maar het was wel een beetje vervelend.
Dit vind ik ook schooierig, 80% korting gekregen terwijl de jas alleen vies was?
  dinsdag 15 september 2026 @ 21:43:44 #71
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_221799492
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2026 20:52 schreef SwebbeSensje het volgende:

[..]
Dit vind ik ook schooierig, 80% korting gekregen terwijl de jas alleen vies was?
Nee, rode vlekken (nagellak oid) aan de binnenkant en wat minieme witte vlekjes aan de voorkant van de jas die je prima ziet als je weet dat ze er zitten. Plus nog wat achtergebleven zwarte 'aanslag' aan de onderkant van de jas die er tot nu toe niet geheel uit gaat in de was.

Ik kan het ongetwijfeld met meer schrobwerk beter krijgen dan het nu is, en ik heb de verkoper de optie gegeven dat ik hem best terug wil sturen of overnemen met een korting. Niet mijn schuld dat de verkoper dan 80% korting geeft, die zal het zelf ook vrij onacceptabel gevonden hebben denk ik zo.

Ben echt de moeilijkste niet op vinted, maar dit was niet acceptabel imo.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')