Vintedgo heeft problemen ze lopen achter. Je kunt ze daarom nu ook tijdelijk niet selecteren.quote:Op zaterdag 12 september 2026 22:45 schreef eponine het volgende:
Bij mij is het nu juist drama met VintedGo pakketjes. Eentje die ik verzonden heb hangt al bijna twee weken ergens stil nadat het zou worden “omgeleid” en een ander is al vier dagen niet veranderd qua status. Nieuwe verkopen zijn voornamelijk via DPD en als ik zelf iets wil kopen kan ik inderdaad van alles kiezen, behalve VintedGo.
Ik krijg dagelijks biedingen waar ik gewoon niet op reageer omdat ik het respectloos vind.quote:Op maandag 14 september 2026 07:28 schreef d.k. het volgende:
Er viel me vanochtend iets op dat ik me nooit gerealiseerd had en dat ik eigenlijk ook best vreemd vind. Ik heb om 6.30 een bod geaccepteerd voor twee dingen. Het is nu ongeveer een uur later en ik heb voor allebei de dingen al twee keer een favoriet melding gehad. Kan je dus als koper iets kopen wat al onder bod is maar waarvoor nog geen verzendlabel gemaakt is? Aangezien het kennelijk wel gewoon zichtbaar blijft? Of kan je het dan wel zien maar niet kopen?
Pas hiermee op als verkoper, want helaas is dit zeker niet het geval. Alleen DPD keert tot max 520 euro uit. De rest een heel stuk minder.quote:Op zondag 6 september 2026 10:25 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dan constateren ze dat het kwijt is en krijgt ieder z’n geld. Meestal constateren ze dat automatisch zelf, heel soms moet de koper aangeven dat het niet aangekomen is.
Men koopt lang niet altijd al accepteer je hun bod dus logisch toch dat de advertentie gewoon nog “open” staat voor anderen?quote:Op maandag 14 september 2026 07:50 schreef d.k. het volgende:
Ik negeer ook veel biedingen maar deze heb ik dus geaccepteerd, de koper heeft alleen nog niet bevestigd. Je kan het dan kennelijk nog gewoon zien en kopen.
kans is ook gewoon groot dat de bieder het alsnog niet koopt.quote:Op maandag 14 september 2026 07:50 schreef d.k. het volgende:
Ik negeer ook veel biedingen maar deze heb ik dus geaccepteerd, de koper heeft alleen nog niet bevestigd. Je kan het dan kennelijk nog gewoon zien en kopen.
Klopt. Het kan nog steeds verkocht worden dan .quote:Op maandag 14 september 2026 07:50 schreef d.k. het volgende:
Ja dit valt mij ook op. Vraag me soms bijna af of dat nepprofielen zijn die zo proberen traffic te genereren, want het item verkoopt daarna niet. Heb laatst nog drie nepprofielen met AI foto's geblockt en gerapporteerd die ineens een hele massa users hadden gevolgd om zo een geloofwaardig profiel te hebben. Alleen geen enkele reviews gaat ze dan nekken.quote:Op maandag 14 september 2026 11:18 schreef amaranta het volgende:
Ik merk dus dat ik bijvoorbeeld een item erop heb staan, al misschien wel een jaar of langer. En dan ineens wordt het door meerdere personen als favorieten toegevoegd terwijl er maandenlang niet naar is omgekeken.
ja klopt.quote:Op maandag 14 september 2026 07:28 schreef d.k. het volgende:
Er viel me vanochtend iets op dat ik me nooit gerealiseerd had en dat ik eigenlijk ook best vreemd vind. Ik heb om 6.30 een bod geaccepteerd voor twee dingen. Het is nu ongeveer een uur later en ik heb voor allebei de dingen al twee keer een favoriet melding gehad. Kan je dus als koper iets kopen wat al onder bod is maar waarvoor nog geen verzendlabel gemaakt is? Aangezien het kennelijk wel gewoon zichtbaar blijft? Of kan je het dan wel zien maar niet kopen?
Had me gewoon nooit bedacht dat het dan nog open stond, ben zelf ook niet altijd de snelste met een verzender selecteren. Maar goed, in dit geval kwam het goed, spul is verkocht. Wel meteen een berichtje er achter aan dat ze hoopt dat het past... Eh geen idee.quote:Op maandag 14 september 2026 09:42 schreef laziness het volgende:
[..]
Men koopt lang niet altijd al accepteer je hun bod dus logisch toch dat de advertentie gewoon nog “open” staat voor anderen?
Iets wat niet past is iig geen reden om terug te sturen of een probleem te melden, weet dat alvast....quote:Op maandag 14 september 2026 12:22 schreef d.k. het volgende:
[..]
Had me gewoon nooit bedacht dat het dan nog open stond, ben zelf ook niet altijd de snelste met een verzender selecteren. Maar goed, in dit geval kwam het goed, spul is verkocht. Wel meteen een berichtje er achter aan dat ze hoopt dat het past... Eh geen idee.
I know, maar ja, het is ook geen reden om de koop te cancelen voor mij. Als ze moeilijk gaat doen gooit ze het zelf maar weer online, het was in 12 uur verkocht, dus dan krijgt zij het ook wel verkocht.quote:Op maandag 14 september 2026 13:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Iets wat niet past is iig geen reden om terug te sturen of een probleem te melden, weet dat alvast....
Uiteraard. Immers, kan de koper er ook nog gewoon vanaf zien nadat jij het bod hebt geaccepteerd. Gebeurd helaas regelmatig.quote:Op maandag 14 september 2026 07:50 schreef d.k. het volgende:
Het is maar net of het algoritme het oppakt. Heb het tegengestelde ook wel eens. Wordt iets tientallen keren bekeken, toch niet gekocht, daarna zakt het ineens helemaal weg. Upload ik het tijden later opnieuw, wordt het nauwelijks bekeken. Upload ik het een tijdje later opnieuw, wordt het weer talloze keren bekeken en verkocht.quote:Op maandag 14 september 2026 11:18 schreef amaranta het volgende:
Ik merk dus dat ik bijvoorbeeld een item erop heb staan, al misschien wel een jaar of langer. En dan ineens wordt het door meerdere personen als favorieten toegevoegd terwijl er maandenlang niet naar is omgekeken.
Wat je wel kan doen is in de omschrijving erbij zetten dat je het item bijvoorbeeld alleen met DPD verzend. Koopt iemand het dan toch met een andere vervoerder, dan kun je de bestelling annuleren. Als je dan aanvinkt in overleg met koper of pakketpunt niet beschikbaar oid dan krijg je geen automatische negatieve review.quote:Op maandag 14 september 2026 08:40 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Pas hiermee op als verkoper, want helaas is dit zeker niet het geval. Alleen DPD keert tot max 520 euro uit. De rest een heel stuk minder.
Recent nog apparatuur gekocht ter waarde van 175euro. Pakketje bij het verkeerde afhaalpunt bezorgd, daarna verdwenen. Verkoper kreeg 15 euro, ik het totale bedrag.
Mondial Relay: ¤25
Vinted Go: ¤23 per kg
DPD: ¤520
DHL ServicePoint / DHL Home Delivery: ¤20
DHL Express: ¤15
Budbee: ¤20
Helaas kun je niet per item zeggen welke diensten je wil gebruiken. Ook is het niet mogelijk om de diensten Mondial en VintedGo uit te schakelen...
Dit vind ik ook schooierig, 80% korting gekregen terwijl de jas alleen vies was?quote:Op maandag 14 september 2026 23:47 schreef GotenSSJ het volgende:
Voor het eerst echt een mispeer gekocht op Vinted. Jas die 'in nieuwstaat' was, kwam aan met kleine vlekjes, viezigheid in de kraag, bij de mouwen en zakken. En als klap op de vuurpijl een lege mueslireep verpakking in de zak![]()
Klacht ingediend en met bijna 80% korting alsnog overgenomen. Prima jas voor een paar euro, maar snap niet echt dat je gaat adverteren met dingen 'zo goed als nieuw' zijn en 'nooit gedragen' om dan zoiets op te sturen![]()
Uiteindelijk na een simpele was en een beetje schrobben zie je er bar weinig meer van, maar het was wel een beetje vervelend.
Nee, rode vlekken (nagellak oid) aan de binnenkant en wat minieme witte vlekjes aan de voorkant van de jas die je prima ziet als je weet dat ze er zitten. Plus nog wat achtergebleven zwarte 'aanslag' aan de onderkant van de jas die er tot nu toe niet geheel uit gaat in de was.quote:Op dinsdag 15 september 2026 20:52 schreef SwebbeSensje het volgende:
[..]
Dit vind ik ook schooierig, 80% korting gekregen terwijl de jas alleen vies was?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |