Ik koop zelf alleen kleding waarvan ik weet dat het me past, dus dat ik hetzelfde model al heb(gepast), al dan niet in een andere kleur of maat.quote:Op woensdag 9 september 2026 16:01 schreef Moonah het volgende:
Vinden jullie het zo raar dat mensen om afmetingen vragen? Ik doe dat heel vaak. Ik vind het eerder raar dat je ze niet vermeldt. Als de afmetingen voor mij goed zijn dan koop ik, anders bedank ik vriendelijk voor de moeite.
Ik zou zelf nooit kleding opmeten als ik iets koop, dus ja. Ga je dat dan echt helemaal nameten op jezelf of kledingstukken of hoe doe je dat? Want het is toch ook heel afhankelijk van het model en de pasvorm. Ik moet zeggen dat ik ook nooit kleding heb gekocht die niet past. Maar ik draag ook nooit hele strakke kleding oid waarbij het nauw luistert. Als iets klein of groot valt verwacht ik dat dit ook gewoon aangegeven is in de advertentie, tot nu toe nooit problemen gehad.quote:Op woensdag 9 september 2026 16:01 schreef Moonah het volgende:
Vinden jullie het zo raar dat mensen om afmetingen vragen? Ik doe dat heel vaak. Ik vind het eerder raar dat je ze niet vermeldt. Als de afmetingen voor mij goed zijn dan koop ik, anders bedank ik vriendelijk voor de moeite.
Ja, zit hier ook bij de supermarkt dichtbij. En op zich wel handig om te reserveren. Maar altijd vol dus, moet ik alsnog een eind verderop fietsen. Of ik moet dan weer speciaal naar de supermarkt omdat er eindelijk een locker is vrijgekomen.quote:Op woensdag 9 september 2026 16:00 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Budbee is inderdaad nieuw, ook bij Marktplaats trouwens. Vandaag voor het eerst gebruikt, handig dat je thuis al het juiste formaat locker kunt reserveren. Het zit hier bij de Albert Heijn, dus geen moeite om erheen te gaan.
Ik koop alleen nog maar tweedehands kleding uit overconsumptie/-productie oogpunt. Ik heb op Vinted al zeker 5x gehad dat iets toch te klein bleek te zijn. Dan moet ik het weer doorverkopen of het ligt hier in de kast. Dan schiet het hele tweedehands kopen zijn doel dus voorbij. Daarom koop ik nu alleen nog maar als ik de basismaten (oksel-oksel, ruglengte) weet. En al helemaal als ik een frans merk koop, dat valt sowieso kleiner.quote:Op woensdag 9 september 2026 16:27 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik zou zelf nooit kleding opmeten als ik iets koop, dus ja. Ga je dat dan echt helemaal nameten op jezelf of kledingstukken of hoe doe je dat? Want het is toch ook heel afhankelijk van het model en de pasvorm. Ik moet zeggen dat ik ook nooit kleding heb gekocht die niet past. Maar ik draag ook nooit hele strakke kleding oid waarbij het nauw luistert. Als iets klein of groot valt verwacht ik dat dit ook gewoon aangegeven is in de advertentie, tot nu toe nooit problemen gehad.
Nee juist heel logisch, zet zelf de maten erbij want die vraag komt gewoon vaak. Gebeurt nu meestal nog omdat mensen niet even de tekst lezenquote:Op woensdag 9 september 2026 16:01 schreef Moonah het volgende:
Ik zou het niet doen, broeken via Vinted. Het verschil is gigantisch tussen merken.quote:Op woensdag 9 september 2026 23:09 schreef d.k. het volgende:
Vinted en maten... Nu hebben ze wel nieuwe maatopties toegevoegd bij de damesmaten maar nog steeds geen lengtematen en ook geen broekmaten. Ik zoek vaak naar specifieke maten als 34/32 of 34/34. Niet te doen. Een damesjeans van G-star in xxl kan betekenen 29/32 maar net zo goed 33/34 of 32/30 en zoeken op tekst werkt vaak niet.
En opmeten? Bij duurdere dingen wel en ik doe het ook bij broeken die geen lengtemaat hebben maar waarvan ik zelf weet hoe ze vallen. En dan zet ik foto met meetlint erbij. Ik ben lang, heb dat ook in mijn bio staan, dan kunnen kopers dat gebruiken om te bedenken hoe lang het bij henzelf is.
Ik heb mijn eerste budbee pakje deze week ook gehad. Vond het maar lastig dat je een uur hebt om het in te leveren. En je hoeft er alleen een code op te zetten, dat voelt wat weinig ofzo. We gaan wel zien of het werkt.
Dat gebeurt niet altijd en maten kunnen enorm verschillen, zelfs binnen hetzelfde merk. Dat heb ik gemerkt bij Nike hardloopkleding, vooral de trail lijn. De ene keer zit maat M gigantisch groot, de andere keer is een S prima. Maar goed, als het niet past neem ik dan ook mijn verlies en zet het weer te koop. Soms met winstquote:Op woensdag 9 september 2026 16:27 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik zou zelf nooit kleding opmeten als ik iets koop, dus ja. Ga je dat dan echt helemaal nameten op jezelf of kledingstukken of hoe doe je dat? Want het is toch ook heel afhankelijk van het model en de pasvorm. Ik moet zeggen dat ik ook nooit kleding heb gekocht die niet past. Maar ik draag ook nooit hele strakke kleding oid waarbij het nauw luistert. Als iets klein of groot valt verwacht ik dat dit ook gewoon aangegeven is in de advertentie, tot nu toe nooit problemen gehad.
Bij dure items snap ik het ook en ben ik er ook toe bereid, het is toch best een uitgave die je doet. Maar Fransen doen het vaak ook bij items van 3 euro en gaan daarna ook nog onderbieden. Dan block ik ze de moeder.quote:Op woensdag 9 september 2026 16:50 schreef mousemicky het volgende:
Of ik om maten vraag bij aankopen of die in de advertentie zet bij verkoop is echt afhankelijk van de prijs. Bij goedkope items van ¤5 doe ik de moeite niet, voor een broek van ¤25 wel, inderdaad omdat taillemaat echt wel eens afwijkt bij de merken die ik draag, en ik dus van maat S tot L in de kast heb hangen van sommige merken.
En juist daarom alleen van merken en modellen die ik al draagquote:Op donderdag 10 september 2026 07:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen, broeken via Vinted. Het verschil is gigantisch tussen merken.
Vintedgo heeft momenteel een stop. Ze lopen wat achter dus je kunt ze nu niet selecteren. Ik heb een thermische mini printer gekocht voor vinted. Werkt prima.quote:Op vrijdag 11 september 2026 15:06 schreef d.k. het volgende:
Pff normaal bijna nooit mondial relay en dat is fijn want printen is altijd gedoe. Maar nu vandaag 3 pakjes verkocht en 3 keer mr. Gelukkig is mijn favoriete pakketpunt kennelijk ook ineens voor mondial relay, dus dat is fijn. Maar nu eerst een werkende printer vinden.
Waar heb je dit gelezen? Ik heb toevallig vandaag iets gekocht en kan indd geen VintedGo selecteren.quote:Op zaterdag 12 september 2026 20:16 schreef F_r het volgende:
[..]
Vintedgo heeft momenteel een stop. Ze lopen wat achter dus je kunt ze nu niet selecteren. Ik heb een thermische mini printer gekocht voor vinted. Werkt prima.
Op fb en toen zelf getest en kon het idd niet kiezen.quote:Op zaterdag 12 september 2026 20:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Waar heb je dit gelezen? Ik heb toevallig vandaag iets gekocht en kan indd geen VintedGo selecteren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |