abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221758906
Vinden jullie het zo raar dat mensen om afmetingen vragen? Ik doe dat heel vaak. Ik vind het eerder raar dat je ze niet vermeldt. Als de afmetingen voor mij goed zijn dan koop ik, anders bedank ik vriendelijk voor de moeite.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_221758915
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 16:01 schreef Moonah het volgende:
Vinden jullie het zo raar dat mensen om afmetingen vragen? Ik doe dat heel vaak. Ik vind het eerder raar dat je ze niet vermeldt. Als de afmetingen voor mij goed zijn dan koop ik, anders bedank ik vriendelijk voor de moeite.
Ik koop zelf alleen kleding waarvan ik weet dat het me past, dus dat ik hetzelfde model al heb(gepast), al dan niet in een andere kleur of maat.
Van een onbekend of vintage merk wil ik als verkoper nog wel eens moeite doen om afmetingen te vermelden, maar meestal niet hoor.
  woensdag 9 september 2026 @ 16:27:10 #28
327807 Mariposas
יה&#14
pi_221759005
quote:
Ik zou zelf nooit kleding opmeten als ik iets koop, dus ja. Ga je dat dan echt helemaal nameten op jezelf of kledingstukken of hoe doe je dat? Want het is toch ook heel afhankelijk van het model en de pasvorm. Ik moet zeggen dat ik ook nooit kleding heb gekocht die niet past. Maar ik draag ook nooit hele strakke kleding oid waarbij het nauw luistert. Als iets klein of groot valt verwacht ik dat dit ook gewoon aangegeven is in de advertentie, tot nu toe nooit problemen gehad.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 9 september 2026 @ 16:30:03 #29
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221759021
Toen ik aan het afvallen was vond ik het wel heel fijn om oksel tot oksel en taille te weten dus ja dat vroeg ik wel eens en ik zal die vraag ook altijd netjes beantwoorden. Net als de lengte, dat maakt best uit bij 1.60m vs 1.80m hoe dat valt.
En nee merken zijn niet altijd even consistent daarin is gebleken.
Metingen is als je online koopt omdat je niet kan passen nou eenmaal het enige waar je op kan varen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221759110
Of ik om maten vraag bij aankopen of die in de advertentie zet bij verkoop is echt afhankelijk van de prijs. Bij goedkope items van ¤5 doe ik de moeite niet, voor een broek van ¤25 wel, inderdaad omdat taillemaat echt wel eens afwijkt bij de merken die ik draag, en ik dus van maat S tot L in de kast heb hangen van sommige merken.
  woensdag 9 september 2026 @ 17:07:28 #31
327807 Mariposas
יה&#14
pi_221759200
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 16:00 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Budbee is inderdaad nieuw, ook bij Marktplaats trouwens. Vandaag voor het eerst gebruikt, handig dat je thuis al het juiste formaat locker kunt reserveren. Het zit hier bij de Albert Heijn, dus geen moeite om erheen te gaan.
Ja, zit hier ook bij de supermarkt dichtbij. En op zich wel handig om te reserveren. Maar altijd vol dus, moet ik alsnog een eind verderop fietsen. Of ik moet dan weer speciaal naar de supermarkt omdat er eindelijk een locker is vrijgekomen. }:|
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_221759380
Als Budbee hier populairder wordt dan ga ik dat gedoe vast ook meemaken, gelukkig is dat een optie die je uit kunt zetten (in tegenstelling tot Monidial Relay).
pi_221759893
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 16:27 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Ik zou zelf nooit kleding opmeten als ik iets koop, dus ja. Ga je dat dan echt helemaal nameten op jezelf of kledingstukken of hoe doe je dat? Want het is toch ook heel afhankelijk van het model en de pasvorm. Ik moet zeggen dat ik ook nooit kleding heb gekocht die niet past. Maar ik draag ook nooit hele strakke kleding oid waarbij het nauw luistert. Als iets klein of groot valt verwacht ik dat dit ook gewoon aangegeven is in de advertentie, tot nu toe nooit problemen gehad.
Ik koop alleen nog maar tweedehands kleding uit overconsumptie/-productie oogpunt. Ik heb op Vinted al zeker 5x gehad dat iets toch te klein bleek te zijn. Dan moet ik het weer doorverkopen of het ligt hier in de kast. Dan schiet het hele tweedehands kopen zijn doel dus voorbij. Daarom koop ik nu alleen nog maar als ik de basismaten (oksel-oksel, ruglengte) weet. En al helemaal als ik een frans merk koop, dat valt sowieso kleiner.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 9 september 2026 @ 19:19:57 #34
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_221760093
quote:
Nee juist heel logisch, zet zelf de maten erbij want die vraag komt gewoon vaak. Gebeurt nu meestal nog omdat mensen niet even de tekst lezen :D maar kan ik zeggen, staat erbij.
Zelf vind ik het ook fijn qua inschatten als ik iets koop omdat het snel kan tegenvallen vanwege het niet fysiek kunnen checken.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_221762155
Vinted en maten... Nu hebben ze wel nieuwe maatopties toegevoegd bij de damesmaten maar nog steeds geen lengtematen en ook geen broekmaten. Ik zoek vaak naar specifieke maten als 34/32 of 34/34. Niet te doen. Een damesjeans van G-star in xxl kan betekenen 29/32 maar net zo goed 33/34 of 32/30 en zoeken op tekst werkt vaak niet.

En opmeten? Bij duurdere dingen wel en ik doe het ook bij broeken die geen lengtemaat hebben maar waarvan ik zelf weet hoe ze vallen. En dan zet ik foto met meetlint erbij. Ik ben lang, heb dat ook in mijn bio staan, dan kunnen kopers dat gebruiken om te bedenken hoe lang het bij henzelf is.

Ik heb mijn eerste budbee pakje deze week ook gehad. Vond het maar lastig dat je een uur hebt om het in te leveren. En je hoeft er alleen een code op te zetten, dat voelt wat weinig ofzo. We gaan wel zien of het werkt.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_221762449
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 23:09 schreef d.k. het volgende:
Vinted en maten... Nu hebben ze wel nieuwe maatopties toegevoegd bij de damesmaten maar nog steeds geen lengtematen en ook geen broekmaten. Ik zoek vaak naar specifieke maten als 34/32 of 34/34. Niet te doen. Een damesjeans van G-star in xxl kan betekenen 29/32 maar net zo goed 33/34 of 32/30 en zoeken op tekst werkt vaak niet.

En opmeten? Bij duurdere dingen wel en ik doe het ook bij broeken die geen lengtemaat hebben maar waarvan ik zelf weet hoe ze vallen. En dan zet ik foto met meetlint erbij. Ik ben lang, heb dat ook in mijn bio staan, dan kunnen kopers dat gebruiken om te bedenken hoe lang het bij henzelf is.

Ik heb mijn eerste budbee pakje deze week ook gehad. Vond het maar lastig dat je een uur hebt om het in te leveren. En je hoeft er alleen een code op te zetten, dat voelt wat weinig ofzo. We gaan wel zien of het werkt.
Ik zou het niet doen, broeken via Vinted. Het verschil is gigantisch tussen merken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 10 september 2026 @ 09:04:17 #37
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221762745
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 16:27 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Dat gebeurt niet altijd en maten kunnen enorm verschillen, zelfs binnen hetzelfde merk. Dat heb ik gemerkt bij Nike hardloopkleding, vooral de trail lijn. De ene keer zit maat M gigantisch groot, de andere keer is een S prima. Maar goed, als het niet past neem ik dan ook mijn verlies en zet het weer te koop. Soms met winst :)

quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 16:50 schreef mousemicky het volgende:
Of ik om maten vraag bij aankopen of die in de advertentie zet bij verkoop is echt afhankelijk van de prijs. Bij goedkope items van ¤5 doe ik de moeite niet, voor een broek van ¤25 wel, inderdaad omdat taillemaat echt wel eens afwijkt bij de merken die ik draag, en ik dus van maat S tot L in de kast heb hangen van sommige merken.
Bij dure items snap ik het ook en ben ik er ook toe bereid, het is toch best een uitgave die je doet. Maar Fransen doen het vaak ook bij items van 3 euro en gaan daarna ook nog onderbieden. Dan block ik ze de moeder.

Ik heb trouwens drie bakken met Vinted kleding op zolder staan. Ik ga binnenkort toch wat broeken die al lang niet verkopen naar de textielbak brengen. Jammer ook dat de verzendkosten voor boeken weer gestegen zijn, de verkoop daarvan blijft nu ook weer achter.

[ Bericht 14% gewijzigd door SEMTEX op 10-09-2026 09:11:39 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_221764266
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 07:09 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik zou het niet doen, broeken via Vinted. Het verschil is gigantisch tussen merken.
En juist daarom alleen van merken en modellen die ik al draag ;)
  donderdag 10 september 2026 @ 13:33:19 #39
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221764296
DPD heeft met een pakketje gevoetbald ofzo want het ongeopende lego doosje dat er in zat is helemaal stuk. Heb verkoper een bericht gestuurd dat ik weinig mogelijkheden zie behalve een probleem melden.
Dacht ‘m in te pakken voor kerst -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221771610
Pff normaal bijna nooit mondial relay en dat is fijn want printen is altijd gedoe. Maar nu vandaag 3 pakjes verkocht en 3 keer mr. Gelukkig is mijn favoriete pakketpunt kennelijk ook ineens voor mondial relay, dus dat is fijn. Maar nu eerst een werkende printer vinden.
pi_221771887
Leuk hoor, die automatische detectie van Vinted, maar de afgekeurde advertentie bevat echt geen scherpe keukenmessen, maar gewoon normaal tafelbestek en dat mag je gewoon verkopen. Meteen dreigementen erbij, doe ff normaal. Ik ga er vanuit dat ze mijn bezwaar uiteindelijk wel toekennen, maar ik zou bijna naar Marktplaats gaan uitwijken met dergelijke advertenties
pi_221779782
Nou, op naar Marktplaats maar met m’n bestek. Het is echt heel gewoon tafelbestek, niet gevaarlijk, niet groot en het lijkt niet eens op een keukenmes, maar ze blijven bij hun besluit.
Maar er wordt gedreigd met vanalles, ik word beschouwd als een user die verboden dingen aanbiedt.
pi_221779852
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2026 15:06 schreef d.k. het volgende:
Pff normaal bijna nooit mondial relay en dat is fijn want printen is altijd gedoe. Maar nu vandaag 3 pakjes verkocht en 3 keer mr. Gelukkig is mijn favoriete pakketpunt kennelijk ook ineens voor mondial relay, dus dat is fijn. Maar nu eerst een werkende printer vinden.
Vintedgo heeft momenteel een stop. Ze lopen wat achter dus je kunt ze nu niet selecteren. Ik heb een thermische mini printer gekocht voor vinted. Werkt prima.
pi_221780003
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2026 20:16 schreef F_r het volgende:

[..]
Vintedgo heeft momenteel een stop. Ze lopen wat achter dus je kunt ze nu niet selecteren. Ik heb een thermische mini printer gekocht voor vinted. Werkt prima.
Waar heb je dit gelezen? Ik heb toevallig vandaag iets gekocht en kan indd geen VintedGo selecteren.
pi_221780140
Wisten jullie dat je items die bij Vinted go kwijtgeraakt zijn via hun eigen account kunt kopen? Las ik op Viva. Het account heet Rescued Value
pi_221780365
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2026 20:35 schreef amaranta het volgende:

[..]
Waar heb je dit gelezen? Ik heb toevallig vandaag iets gekocht en kan indd geen VintedGo selecteren.
Op fb en toen zelf getest en kon het idd niet kiezen.
pi_221780941
Ik heb vandaag vier pakjes weggebracht: 3x mr en 1 Vintedgo. En vanavond iets verkocht met dhl. Gaat dus weer beter. Kwam er nu ook achter dat er op een kilometer een locker kast van mr zit, handig voor als het pakketpunt dicht is.
Ik heb soms ook het idee dat er op fb vanalles rondgaat over Vinted waarin iedereen elkaar napraat en niemand de bron weet. Mij vg pakjes gaan eigenlijk al weken weer prima, was alleen tijdens de vakantie minder snel.
pi_221780982
Bij mij is het nu juist drama met VintedGo pakketjes. Eentje die ik verzonden heb hangt al bijna twee weken ergens stil nadat het zou worden “omgeleid” en een ander is al vier dagen niet veranderd qua status. Nieuwe verkopen zijn voornamelijk via DPD en als ik zelf iets wil kopen kan ik inderdaad van alles kiezen, behalve VintedGo.
pi_221781145
Dpd... Dat is hier altijd drama, ook als het niet via Vinted gaat. Er is kennelijk een magazijn in Oirschot en daar kan het weken hangen. Had ook budbee deze week, werkt ook.
pi_221781218
Budbee werkt inderdaad ook lekker ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')