abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221727212
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 19:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik zou in dat geval die 2e 'vijand' (ik neem aan dat je USA bedoelt) toch binden aan ons. Want Europa maakt tegen 3 vijanden geen kans en cultureel en historisch gezien is de USA nu eenmaal een bondgenoot, Trump of geen Trump.
VS is dan ook helemaal geen vijand. Dat is echt paranoide geneuzel.
  vrijdag 4 september 2026 @ 21:17:23 #152
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221727213
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 21:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
De EU gebruikt deze oorlog, net als iedere crisis, alleen maar om haar macht meer te centraliseren. Wat dat betreft maak ik me geen illusies. Niets komt ze beter uit dan een gemeenschappelijke vijand! Er wordt nu ook letterlijk gepleit om veto-recht weg te nemen bij buitenlandse zaken.

Het is dus net andersom eigelijk..
Ja, dat is ook een gevolg van de oorlog.
Maar deze oorlog werkt ook ontwrichtend. Deze oorlog heeft er ook toe geleid dat het zogenoemde 'extreemrechts' meer tractie heeft gekregen door energieschaarste bij de onderklasse, op de flanken in Frankrijk en Duitsland hebben de pro Russische sentiment meer speelruimte. En bij de herverkiezing van TRump heeft dit ook een rolletje omdat BIden zich niet populair maakte met al deze wapenleveringen.

Dat de EU ook zoekt naar een gemeenschappelijke vijand is óók waar. Mes snijdt aan twee kanten.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221727215
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 21:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat ze dit na aanleiding van die schietpartij zo getimed hebben, bedoel je?
Dat de aanval wel door de russen is gedaan en zij nu het "nieuws" naar buiten brengen dat het weer inteelt-vechten is van Oekraïne, want dat past goed bij het verhaal van de laatste dagen.
  vrijdag 4 september 2026 @ 21:18:38 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221727222
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2026 21:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar deze oorlog werkt ook ontwrichtend. Deze oorlog heeft er ook toe geleid dat het zogenoemde 'extreemrechts' meer tractie heeft gekregen door energieschaarste bij de onderklasse, op de flanken in Frankrijk en Duitsland hebben de pro Russische sentiment meer speelruimte. En bij de herverkiezing van TRump heeft dit ook een rolletje omdat BIden zich niet populair maakte met al deze wapenleveringen.

Dat de EU ook zoekt naar een gemeenschappelijke vijand is óók waar. Mes snijdt aan twee kanten.
Veel van de thema's waarop FN en FvD winnen, zoals migratie, energietekorten, EU-macht, hebben we onszelf aangedaan. Daar heeft Rusland nooit iets mee te maken gehad.
The End Times are wild
pi_221727259
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2026 21:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik vind dat de discussie daarover nogal ongenuanceerd wordt gevoerd. Er zijn verschillende standpunten mogelijk omtrent Rusland - Oekraine. Je hebt absoluut een deel bij AFD, FN die pro-Russisch zijn, maar je hebt juist ook een harde anti-Rusland deel. Het grootste deel zit een beetje in het midden. Zijn in principe 'pro-Ukraine', maar zien het gewoon niet als prioriteit nummer 1. Ze willen eerst problemen oplossen in Duitsland, Frankrijk.
pi_221727265
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 21:12 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar dan overschat je de invloed van dit forum zelf (en dan nog eens mijn invloed op dit forum) toch gigantisch? Dit is een incrowd van 20 man, van wie de mening voor 90% al vast staat. Dan kun je hier posten wat je wil, dat gaat in de echte wereld helemaal niks, maar dan ook niks veranderen.

Natuurlijk bestaat beinvloeding, bijvoorbeeld via social media, maar dat is dan óf het beinvloeden van de massa, bijvoorbeeld door een influencer met een groot aantal volgelingen op instagram of zo, of het beinvloeden van een persoon met macht, op subtielere wijze, die ook daadwerkelijk iets kan doen.

Dit hier zijn 20 'nerds' (inclusief mezelf), die nauwelijks tot geen macht hebben ergens iets te veranderen. Dus vanuit dat opzicht is het echt zinloos.
Bange mensen zijn vaak zo geconsumeerd door dat gevoel dat ze daar niet per se aan denken. Of het is de gedachte van 'alle beetjes helpen', hopen dat die mensen in hun eigen kring ook dat sentiment gaan verspreiden, als een olievlek dus. Of het was gewoon uiting van eigen emoties zonder doel te hebben anderen te overtuigen dezelfde angst aan te nemen maar dan ben je wel fanatiek daarin. Er zijn altijd ook genoeg lurkers overigens, mensen die gewoon meelezen maar niet participeren, dus het zijn er zeker meer dan 20. Niet dat het landelijk van invloed is maar just for your information.
  vrijdag 4 september 2026 @ 21:31:38 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221727284
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 21:28 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Bange mensen zijn vaak zo geconsumeerd door dat gevoel dat ze daar niet per se aan denken. Of het is de gedachte van 'alle beetjes helpen', hopen dat die mensen in hun eigen kring ook dat sentiment gaan verspreiden, als een olievlek dus. Of het was gewoon uiting van eigen emoties zonder doel te hebben anderen te overtuigen dezelfde angst aan te nemen maar dan ben je wel fanatiek daarin. Er zijn altijd ook genoeg lurkers overigens, mensen die gewoon meelezen maar niet participeren, dus het zijn er zeker meer dan 20. Niet dat het landelijk van invloed is maar just for your information.
Maar dan nog, al zou het een ieniemienie-effect hebben, wat heb ik daar dan aan?
The End Times are wild
pi_221727347
https://www.lalettre.fr/f(...)emande,110871371-eve

Sommige kunnen het hier wel hebben over dat 'Amerika de vijand is" (volstrekt krankzinnig idee wat mij betreft), maar Duitsland focust nog steeds op goede bondgenootschap met Amerika. Blijven Amerika verkiezen boven Frankrijk.
pi_221727453
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 21:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
VS is dan ook helemaal geen vijand. Dat is echt paranoide geneuzel.
Onderbouw dit eens
pi_221727482
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 22:09 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Onderbouw dit eens
Europa en VS zijn teveel verweven met elkaar. Het is ook helemaal niet 'nieuw', het is het zoveelste gedoetje met gekke Amerika. Maar uiteindelijk komen we altijd weer nader tot elkaar. De bondgenootschap tussen Amerika en Europa is een geheel systeem, daar kan je niet zomaar een einde aan maken. Als je dat echt wil dan kost dat jaren en jaren, en dan? heeft Amerika geen alternatief.

Amerika wil dan ook natuurlijk helemaal niet van ons af. Ze willen ons nog afhankelijker. Dat is het probleem. Het probleem is niet dat de VS ons geheel laat zitten. Nee het probleem is dat Amerika wil dat wij niet van ze af kunnen komen.
pi_221727541
Breaking:

Komt een drie daagse wapenstilstand
pi_221727548
twitter
pi_221727560
Wut, nog voordat Witloff en die druif Kushner er zijn geweest? Of is het juist vanwege hun bezoeken aan beide landen? En is "line of combat" de frontlinie of gewoon alles (incl. lange-afstands drones)?
pi_221727564
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 22:36 schreef MaxMark het volgende:
Wut, nog voordat Witloff en die druif Kushner er zijn geweest? Of is het juist vanwege hun bezoeken aan beide landen? En is "line of combat" de frontlinie of gewoon alles (incl. lange-afstands drones)?
Ik vermoed ja vanwege hen, en ja alles.
pi_221727566
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 22:36 schreef MaxMark het volgende:
Drie dagen voor de show.
  vrijdag 4 september 2026 @ 22:39:06 #167
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221727573
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 22:37 schreef MaxMark het volgende:
Alles dus:

[ x ]
Maar dit is de verwachting van Oekraine. Toch niet een harde toezegging van Rusland?
The End Times are wild
pi_221727578
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 22:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar dit is de verwachting van Oekraine. Toch niet een harde toezegging van Rusland?
Zo sterk als het leger van Ukraine is, zo zwak staan ze qua gebedel omtrent de VS. Ik moet nog maar zien of ze uberhaupt Kyiv gaan bezoeken.
pi_221727579
De Britse steun zal wel afnemen. Ik vind dat er overlap is gezien britse contributies

twitter
pi_221727582
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 22:41 schreef Since2003 het volgende:
De Britse steun zal wel afnemen. Ik vind dat er overlap is gezien britse contributies

[ x ]
Wat heeft dit nu weer met Oekraine te maken?
  vrijdag 4 september 2026 @ 22:42:43 #171
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221727583
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 22:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit gaat over luchtaanvallen. Geen generieke wapenstilstand zover ik het lees.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  vrijdag 4 september 2026 @ 22:43:28 #172
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221727585
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 22:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat heeft dit nu weer met Oekraine te maken?
Britten leveren veel aan Oekraine.
pi_221727588

Russen^ (geen officiele bron)
pi_221727589
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2026 22:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Britten leveren veel aan Oekraine.
Ja, dat snap ik. maar hoezo zal dat afnemen?

Of gaan we serieus acteren alsof we Argetinie als een serieus gevaar zien ? _O-
pi_221727595
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 22:43 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Russen^ (geen officiele bron)
Waar heb je dit van?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')