Ik heb liever dat ze die tijd steken in een leuk spel maken. Met originele gameplay.quote:Op maandag 5 oktober 2026 18:40 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat komt volgens mij ook grotendeels doordat de animaties nog niet realistisch genoeg zijn.
Wat dat betreft is er in 2026 genoeg keuze. Ik ben momenteel bezig met Ace Combat 8 en Stellar Blade en beide zijn wat mij betreft fantastische games.quote:Op maandag 5 oktober 2026 18:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze die tijd steken in een leuk spel maken. Met originele gameplay.
Als ik naar echte mensen wil kijken, ga ik wel naar buiten.
Laatst nog COD2 gespeeld. Blijft een geweldige game en toevallig komt die ook uit 2005.quote:Op maandag 5 oktober 2026 19:03 schreef Discombobulate het volgende:
Als de kwaliteit goed is, het hele plaatje, dan maakt het mij echt niet uit of ik een game uit 2005 speel of 2025.
Mja het hoeft van mij ook geen doel op zich te worden en uiteraard draagt het niet per definitie bij aan de fun van een game, maar ik vind het wel tof als het geprobeerd wordt.quote:Op maandag 5 oktober 2026 18:05 schreef Discombobulate het volgende:
Fotorealisme gaat sowieso nooit wat worden met games. Ik vind het tien keer niks.
Maar dan heb je het vooral over de horror-voorbeelden van de DLSS 5 AI controverse denk ik? Dat was wel het summum van uncanny.quote:Op maandag 5 oktober 2026 18:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het werkt vaak beter om het niet eens echt te laten lijken want je gaat toch alleen maar letten op wat er niet echt is. Ik vind het ook vreselijk al die net-niet-echte mensen. Uncanny valley.
Hoezo BEPAAL ik iets? Ik zeg wat IK VIND.quote:Op maandag 5 oktober 2026 17:13 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij weer bepaalt wat anderen leuk moeten vinden.
Maar gamers zijn hier helemaal niet in geïnteresseerd, om alles fotorealistisch te maken.quote:Op maandag 5 oktober 2026 18:39 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat gaat juist steeds meer die kant op. Unreal Engine 6 staat voor de deur en de techniek wordt steeds realistischer.
Ja ik denk dat iedere zichzelf respecterende gamer (quote:Op maandag 5 oktober 2026 19:34 schreef Perrin het volgende:
Hades II en Hollow Knight: Silksong vind ik bijvoorbeeld prachtig en belangrijker nog: enorm goede gameplay hebben.
Blasphemous 1 en 2 zijn fantastisch. Juist om de artstyle.quote:Op maandag 5 oktober 2026 19:44 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja ik denk dat iedere zichzelf respecterende gamer () het er wel mee eens is dat (realistische) graphics niet inherent bijdragen aan de fun. Ik heb physics bijvoorbeeld ook altijd belangrijker gevonden dan eye candy. Toch ben ik altijd wel nieuwsgierig naar de ontwikkelingen qua visuals.
Games die je noemt zijn zeker pareltjes. Ik vond Shovel Knight en Blasphemous ook top, maar veel mensen trekken die games niet vanwege de artstijl ("de graphics")
Welke artstijl vindt jij kut? En speel je games met die stijl dan per definitie niet? En nee ik vind alles leuk telt nietquote:Op maandag 5 oktober 2026 19:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Blasphemous 1 en 2 zijn fantastisch. Juist om de artstyle.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nooit op gelet heb. Als een game me interessant lijkt kijk ik wat het is. Staat het me dan niet aan, skip ik.quote:Op maandag 5 oktober 2026 19:52 schreef 2dope het volgende:
[..]
Welke artstijl vindt jij kut? En speel je games met die stijl dan per definitie niet? En nee ik vind alles leuk telt niet
Die enge japanse ......quote:Op maandag 5 oktober 2026 19:52 schreef 2dope het volgende:
[..]
Welke artstijl vindt jij kut? En speel je games met die stijl dan per definitie niet? En nee ik vind alles leuk telt niet
Met van die tentakels enzo?quote:
Meer dat manga (of hoe heet het) spul....quote:
Niet Persona 5 kopenquote:Op maandag 5 oktober 2026 23:31 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Meer dat manga (of hoe heet het) spul....
Zo'n game zal ik echt nooit kopen
Gelukkig zijn veel van die games free to playquote:Op maandag 5 oktober 2026 23:31 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Meer dat manga (of hoe heet het) spul....
Zo'n game zal ik echt nooit kopen
Ik vind die japanse zooi ook niet mijn ding.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 06:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Niet Persona 5 kopen. Dan ben je geen echte gamer @:MMarsu.
Nou zijn die Persona games ook wel dusdanig lang, dat het minder boeit dat je ze niet kunt herspelen vind ik persoonlijk. Ook zonder herspeelbaarheid heb je nog steeds flink wat waarde voor je geld.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 08:16 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik vind die japanse zooi ook niet mijn ding.
Yakuzi ofzo, mwah, dat snap ik dat andere mensen dat leuk vinden.
Maar persona 4 vond ik echt heel tof, tis alleen niet echt herspeelbaar.
Perrin junior heeft Persona 5 al 2x uitgespeeld en is met de 3e keer bezig.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 08:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou zijn die Persona games ook wel dusdanig lang, dat het minder boeit dat je ze niet kunt herspelen vind ik persoonlijk. Ook zonder herspeelbaarheid heb je nog steeds flink wat waarde voor je geld.
Yakuzaquote:Op dinsdag 6 oktober 2026 08:16 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik vind die japanse zooi ook niet mijn ding.
Yakuzi ofzo, mwah, dat snap ik dat andere mensen dat leuk vinden.
Maar persona 4 vond ik echt heel tof, tis alleen niet echt herspeelbaar.
Ligt er echt aan om wat voor soort games het gaat. Bij multiplayergames boeien graphics mij bijvoorbeeld nauwelijks en probeer ik juist zoveel mogelijk FPS te halen. Ik vind bepaalde artstyles ook gewoon heel mooi, zoals bij Zelda Breath of the Wild, het hoeft van mij dus absoluut niet fotorealistisch te zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2026 19:40 schreef MMaRsu het volgende:
Maar gamers zijn hier helemaal niet in geïnteresseerd, om alles fotorealistisch te maken.
Ik heb persoonlijk iets minder met de beat em up variant van Yakuza (al heb ik b.v. Like a Pirate wel gespeeld), maar vond de turn-based versie echt tof. Games met button bashing of precieze timing zijn aan mij niet echt meer besteed.quote:
Beide zijn echt goed. De turnbased was ik eerst enorm sceptisch over. Maar toen ik zag hoe het in elkaar stak was het geweldig.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 11:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk iets minder met de beat em up variant van Yakuza (al heb ik b.v. Like a Pirate wel gespeeld), maar vond de turn-based versie echt tof. Games met button bashing of precieze timing zijn aan mij niet echt meer besteed.
Er is zelden een goede implementatie.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 10:28 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ligt er echt aan om wat voor soort games het gaat. Bij multiplayergames boeien graphics mij bijvoorbeeld nauwelijks en probeer ik juist zoveel mogelijk FPS te halen. Ik vind bepaalde artstyles ook gewoon heel mooi, zoals bij Zelda Breath of the Wild, het hoeft van mij dus absoluut niet fotorealistisch te zijn.
Maar zoals ik eerder zei, ben ik vooral onder de indruk van goede belichting. Een goede implementatie van path tracing vind ik echt een lust voor het oog. 007 First Light heeft het bijvoorbeeld ook en dat ziet er op een OLED gewoon schitterend uit, en dan ook nog eens 120+ FPS erbij.
Ik hoor wat je zegt maar de path tracing bij 007 is echt minimaal qua upgrade.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 10:28 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ligt er echt aan om wat voor soort games het gaat. Bij multiplayergames boeien graphics mij bijvoorbeeld nauwelijks en probeer ik juist zoveel mogelijk FPS te halen. Ik vind bepaalde artstyles ook gewoon heel mooi, zoals bij Zelda Breath of the Wild, het hoeft van mij dus absoluut niet fotorealistisch te zijn.
Maar zoals ik eerder zei, ben ik vooral onder de indruk van goede belichting. Een goede implementatie van path tracing vind ik echt een lust voor het oog. 007 First Light heeft het bijvoorbeeld ook en dat ziet er op een OLED gewoon schitterend uit, en dan ook nog eens 120+ FPS erbij.
Waar gaat het over dan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 09:08 schreef Drankster het volgende:
Persona 5
Wel het origineel though, Royale had veel QoL verbeteringen en meer vrijheid maar de derde semester arc duurde te lang.
Je bent een tiener en je verandert snachts in een dief die in de gedachten van mensen duikt (letterlijk) om daar boeven tot inkeer te brengen. Je gebruikt hiervoor een leger Pokemon waarvan 80% op een penis lijkt.quote:
Nou letterlijk 1 lijkt op een penis, maar is ook een iconische character! Mara is een SMT staplequote:Op dinsdag 6 oktober 2026 17:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je bent een tiener en je verandert snachts in een dief die in de gedachten van mensen duikt (letterlijk) om daar boeven tot inkeer te brengen. Je gebruikt hiervoor een leger Pokemon waarvan 80% op een penis lijkt.
B&W is wat omvangrijker. Veel plezierquote:Op dinsdag 6 oktober 2026 21:36 schreef Discombobulate het volgende:
Alleen Blood & Wine DLC van The Witcher nog doen. Heb die andere net af.
Redelijk wat bugs nog .......quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 21:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
https://store.steampowered.com/app/5138000/Better_Chaos/?queue=1
Ik heb ook weer de next gen update gewoon. Ik vind Remastered gewoon niks.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 23:50 schreef V. het volgende:
Nou, de remaster van The Witcher bokt als een malle. En de muis-gevoeligheid is over the top en niet goed in te stellen. Een beweging over de muismat en Geralt maakt 5 pirouettes.
Alleen op zich wel jammer dat de regio compleet nieuw is. Ik had graag gewild dat ik af en toe wat heen en weer moest reizen. Velen voelt zo vertrouwd.quote:
Persona 5 Royale was mijn gatewaydrug naar andere JRPG's. Daarvoor vond ik turn-based games helemaal niks. Maar blijkbaar kan je smaak nog enigzins veranderen met de tijd der jaren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 09:08 schreef Drankster het volgende:
Persona 5
Wel het origineel though, Royale had veel QoL verbeteringen en meer vrijheid maar de derde semester arc duurde te lang.
Heb je Dragon Quest XI al gespeeld dan grote vriend.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 12:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Persona 5 Royale was mijn gatewaydrug naar andere JRPG's. Daarvoor vond ik turn-based games helemaal niks. Maar blijkbaar kan je smaak nog enigzins veranderen met de tijd der jaren.
Voor als je 100 uur overhebtquote:Op woensdag 7 oktober 2026 12:23 schreef Drankster het volgende:
[..]
Heb je Dragon Quest XI al gespeeld dan grote vriend.
Ik wil eerst Metaphor: ReFantazio en Persona 4 Revival nog spelen. Maar ik had even een break nodig van het JRPG-genre (na Persona 3 Reload en Xenoblade Chronicles X) en een shitload aan games backlog waar ik voorlopig nog wel even zoet mee ben. Ik heb pas geleden Star Wars: Zero Company en gisteren de campaign mode van Star Wars: Galactic Racer (review verschijnt later op de middag) uitgespeeld en nog een aantal andere games deze maand uitkomen (of uitgekomen zijn) om te spelen..quote:Op woensdag 7 oktober 2026 12:23 schreef Drankster het volgende:
[..]
Ik wil Metaphor: ReFantazio nog steeds spelen maar er komt nu zoveel uit dat de backlog al tijden uit zicht is.
Persona is een leuke spinoff van Shin Megami Tensei.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 12:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Persona 5 Royale was mijn gatewaydrug naar andere JRPG's. Daarvoor vond ik turn-based games helemaal niks. Maar blijkbaar kan je smaak nog enigzins veranderen met de tijd der jaren.
metaphor is zon tegenvallerquote:Op woensdag 7 oktober 2026 12:23 schreef Drankster het volgende:
[..]
Ik wil Metaphor: ReFantazio nog steeds spelen maar er komt nu zoveel uit dat de backlog al tijden uit zicht is.
Ik heb er nog niet veel gespeeld: Persona 5, Persona 5 Royal, Persona 5 Strikers (al is dit niet echt een jrpg), Persona 3 Reload en vorig jaar ergens begonnen met Persona 4 Golden.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 12:49 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
metaphor is zon tegenvaller
Dat zeg ik als mega fan van de atlus jrpgs
Echt zo enorm de moeite waard. De soundtrack alleen al. Bangers na bangers.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 13:29 schreef Drankster het volgende:
[..]
Ik heb er nog niet veel gespeeld: Persona 5, Persona 5 Royal, Persona 5 Strikers (al is dit niet echt een jrpg), Persona 3 Reload en vorig jaar ergens begonnen met Persona 4 Golden.
Na een paar uur Golden kende ik het trucje wel: alle Persona games zijn eigenlijk gewoon hetzelfde maar dan in een andere setting. Als je er één hebt gespeeld heb je ze allemaal gespeeld voelt het een beetje.
Eerder dit jaar de 2 uur durende trial van Shin Megami Tensei V: Vengeance gespeeld, die was ook erg vet, gaat wat dieper op het Pokémon gedeelte ipv het dating sim/school gedeelte. Wederom een ijzersterke soundtrack. Staat op de wishlist om ooit weer een keer op te pakken.
Bekijk deze YouTube-video
Ik kwam er vandaag trouwens ook achter dat de game gratis is te spelen bij Amazon Luna rechstreeks vanuit je browser voor Prime leden.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:26 schreef over_hedge het volgende:
Galatic racerAls je burn out en/wipe out tof vroeger dan een insta buy
Metaphor vond ik dan wel weer heel tof.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 12:49 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
metaphor is zon tegenvaller
Dat zeg ik als mega fan van de atlus jrpgs
Had hem gekocht als die geen Denuvo drm had..quote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:26 schreef over_hedge het volgende:
Maar hey, geen EA launcher omdat het niet gepublished wordt door EA..quote:Op woensdag 7 oktober 2026 15:29 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Had hem gekocht als die geen Denuvo drm had..
Grappig. Zeker de moeite waard om te proberenquote:Op woensdag 7 oktober 2026 15:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik kwam er vandaag trouwens ook achter dat de game gratis is te spelen bij Amazon Luna rechstreeks vanuit je browser voor Prime leden.
Al mis je wel de Multi-player-optie
Ik vond Episode 1 racer cool.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:26 schreef over_hedge het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |