abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221921121
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2026 19:40 schreef MMaRsu het volgende:
Maar gamers zijn hier helemaal niet in geïnteresseerd, om alles fotorealistisch te maken.
Ligt er echt aan om wat voor soort games het gaat. Bij multiplayergames boeien graphics mij bijvoorbeeld nauwelijks en probeer ik juist zoveel mogelijk FPS te halen. Ik vind bepaalde artstyles ook gewoon heel mooi, zoals bij Zelda Breath of the Wild, het hoeft van mij dus absoluut niet fotorealistisch te zijn.

Maar zoals ik eerder zei, ben ik vooral onder de indruk van goede belichting. Een goede implementatie van path tracing vind ik echt een lust voor het oog. 007 First Light heeft het bijvoorbeeld ook en dat ziet er op een OLED gewoon schitterend uit, en dan ook nog eens 120+ FPS erbij.
greetings and salutations
pi_221921440
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Yakuza _O_
Ik heb persoonlijk iets minder met de beat em up variant van Yakuza (al heb ik b.v. Like a Pirate wel gespeeld), maar vond de turn-based versie echt tof. Games met button bashing of precieze timing zijn aan mij niet echt meer besteed. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie FP dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:14:39 #253
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221921782
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik heb persoonlijk iets minder met de beat em up variant van Yakuza (al heb ik b.v. Like a Pirate wel gespeeld), maar vond de turn-based versie echt tof. Games met button bashing of precieze timing zijn aan mij niet echt meer besteed. :P
Beide zijn echt goed. De turnbased was ik eerst enorm sceptisch over. Maar toen ik zag hoe het in elkaar stak was het geweldig.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator dinsdag 6 oktober 2026 @ 14:11:09 #254
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221922068
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 10:28 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ligt er echt aan om wat voor soort games het gaat. Bij multiplayergames boeien graphics mij bijvoorbeeld nauwelijks en probeer ik juist zoveel mogelijk FPS te halen. Ik vind bepaalde artstyles ook gewoon heel mooi, zoals bij Zelda Breath of the Wild, het hoeft van mij dus absoluut niet fotorealistisch te zijn.

Maar zoals ik eerder zei, ben ik vooral onder de indruk van goede belichting. Een goede implementatie van path tracing vind ik echt een lust voor het oog. 007 First Light heeft het bijvoorbeeld ook en dat ziet er op een OLED gewoon schitterend uit, en dan ook nog eens 120+ FPS erbij.
Er is zelden een goede implementatie.
En door de craze op open world games wordt global illumination ook standaard overal ingestopt.

Krijg je eenheidsworst aan belichting die maar zo realistisch en dynamisch moet zijn , de art implementatie van belichting door de developer gaat daarmee verloren.
Bweh.

Perfect voorbeeld is Oblivion remake.
What can change the nature of a man?
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 14:11:58 #255
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221922076
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 10:28 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Ik hoor wat je zegt maar de path tracing bij 007 is echt minimaal qua upgrade.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_221923126
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:08 schreef Drankster het volgende:
Persona 5 _O_

Wel het origineel though, Royale had veel QoL verbeteringen en meer vrijheid maar de derde semester arc duurde te lang.
Waar gaat het over dan?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221923139
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 17:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Waar gaat het over dan?
Je bent een tiener en je verandert snachts in een dief die in de gedachten van mensen duikt (letterlijk) om daar boeven tot inkeer te brengen. Je gebruikt hiervoor een leger Pokemon waarvan 80% op een penis lijkt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 17:55:18 #258
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221923191
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 17:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Je bent een tiener en je verandert snachts in een dief die in de gedachten van mensen duikt (letterlijk) om daar boeven tot inkeer te brengen. Je gebruikt hiervoor een leger Pokemon waarvan 80% op een penis lijkt.
Nou letterlijk 1 lijkt op een penis, maar is ook een iconische character! Mara is een SMT staple ;)

Het zijn engelen, demonen en mythische figuren zoals bv een eenhoorn die je soort van summoned. Maar het vecht systeem is extreem uitgebreid.

Je kan ook al deze wezens fusen en dan kan je weer gekke combos maken van skills/resistances/buffs etc.

Het verhaal van P5.. ja die is imo ook erg sterk. De muziek maakt de game echter.

Moet wel zeggen dat ik zelf meer fan ben geworden van SMT na het spelen van Persona 5. Persona 4 vond ik niks maar 3 Reloaded is dan wel weer dik.

Maar SMT IV op de 3DS is echt absoluut legendary.

In SMT heb je ook geen menselijke party members die een eigen "persona/demon" hebben, maar zijn je party members die angels/demons/mythische wezens, dus imo toffer.

SMT Vengeance op Steam is zo fucking goed. Weinig verhaal, echt weinig. Je bent dus meer aan het vechten (gameplay!) dan filmpjes aan het kijken
  Moderator dinsdag 6 oktober 2026 @ 21:34:58 #259
8781 crew  Frutsel
pi_221924524
quote:
14s.gif Op maandag 21 september 2026 16:18 schreef V. het volgende:
De Library is opgeruimd, by the way.
https://store.steampowered.com/app/5138000/Better_Chaos/?queue=1
pi_221924535
Alleen Blood & Wine DLC van The Witcher nog doen. Heb die andere net af.
pi_221924765
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 21:36 schreef Discombobulate het volgende:
Alleen Blood & Wine DLC van The Witcher nog doen. Heb die andere net af.
B&W is wat omvangrijker. Veel plezier ;)
Conscience do cost.
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 23:18:43 #262
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_221925037
quote:
Redelijk wat bugs nog .......
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 23:50:34 #263
136 V.
Like tears in rain...
pi_221925127
Nou, de remaster van The Witcher bokt als een malle. En de muis-gevoeligheid is over the top en niet goed in te stellen. Een beweging over de muismat en Geralt maakt 5 pirouettes.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_221925367
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 23:50 schreef V. het volgende:
Nou, de remaster van The Witcher bokt als een malle. En de muis-gevoeligheid is over the top en niet goed in te stellen. Een beweging over de muismat en Geralt maakt 5 pirouettes.
Ik heb ook weer de next gen update gewoon. Ik vind Remastered gewoon niks.
pi_221925368
quote:
8s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 22:18 schreef ems. het volgende:

[..]
B&W is wat omvangrijker. Veel plezier ;)
Alleen op zich wel jammer dat de regio compleet nieuw is. Ik had graag gewild dat ik af en toe wat heen en weer moest reizen. Velen voelt zo vertrouwd.
  Redactie Games woensdag 7 oktober 2026 @ 12:17:00 #266
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_221926553
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:08 schreef Drankster het volgende:
Persona 5 _O_

Wel het origineel though, Royale had veel QoL verbeteringen en meer vrijheid maar de derde semester arc duurde te lang.
Persona 5 Royale was mijn gatewaydrug naar andere JRPG's. Daarvoor vond ik turn-based games helemaal niks. Maar blijkbaar kan je smaak nog enigzins veranderen met de tijd der jaren.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_221926600
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 12:17 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]
Persona 5 Royale was mijn gatewaydrug naar andere JRPG's. Daarvoor vond ik turn-based games helemaal niks. Maar blijkbaar kan je smaak nog enigzins veranderen met de tijd der jaren.
Heb je Dragon Quest XI al gespeeld dan grote vriend. O+

Ik wil Metaphor: ReFantazio nog steeds spelen maar er komt nu zoveel uit dat de backlog al tijden uit zicht is.
  woensdag 7 oktober 2026 @ 12:25:03 #268
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221926609
quote:
2s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 12:23 schreef Drankster het volgende:

[..]
Voor als je 100 uur overhebt :P Geweldige game overigens.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Redactie Games woensdag 7 oktober 2026 @ 12:40:27 #269
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_221926708
quote:

[..]

Ik wil Metaphor: ReFantazio nog steeds spelen maar er komt nu zoveel uit dat de backlog al tijden uit zicht is.
Ik wil eerst Metaphor: ReFantazio en Persona 4 Revival nog spelen. Maar ik had even een break nodig van het JRPG-genre (na Persona 3 Reload en Xenoblade Chronicles X) en een shitload aan games backlog waar ik voorlopig nog wel even zoet mee ben. Ik heb pas geleden Star Wars: Zero Company en gisteren de campaign mode van Star Wars: Galactic Racer (review verschijnt later op de middag) uitgespeeld en nog een aantal andere games deze maand uitkomen (of uitgekomen zijn) om te spelen.. :')
  woensdag 7 oktober 2026 @ 12:48:26 #270
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221926744
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 12:17 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]
Persona is een leuke spinoff van Shin Megami Tensei.

Maar moet zeggen dat SMT Vengeance qua gameplay Nog beter is dan P5.

Dus ik zou zeggen sla die niet over!
  woensdag 7 oktober 2026 @ 12:49:04 #271
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221926749
quote:

[..]

metaphor is zon tegenvaller

Dat zeg ik als mega fan van de atlus jrpgs
pi_221926993
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 12:49 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
metaphor is zon tegenvaller

Dat zeg ik als mega fan van de atlus jrpgs
Ik heb er nog niet veel gespeeld: Persona 5, Persona 5 Royal, Persona 5 Strikers (al is dit niet echt een jrpg), Persona 3 Reload en vorig jaar ergens begonnen met Persona 4 Golden.

Na een paar uur Golden kende ik het trucje wel: alle Persona games zijn eigenlijk gewoon hetzelfde maar dan in een andere setting. Als je er één hebt gespeeld heb je ze allemaal gespeeld voelt het een beetje. :P

Eerder dit jaar de 2 uur durende trial van Shin Megami Tensei V: Vengeance gespeeld, die was ook erg vet, gaat wat dieper op het Pokémon gedeelte ipv het dating sim/school gedeelte. Wederom een ijzersterke soundtrack. Staat op de wishlist om ooit weer een keer op te pakken. _O_

Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 7 oktober 2026 @ 13:44:06 #273
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221927062
quote:
2s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 13:29 schreef Drankster het volgende:

[..]
Ik heb er nog niet veel gespeeld: Persona 5, Persona 5 Royal, Persona 5 Strikers (al is dit niet echt een jrpg), Persona 3 Reload en vorig jaar ergens begonnen met Persona 4 Golden.

Na een paar uur Golden kende ik het trucje wel: alle Persona games zijn eigenlijk gewoon hetzelfde maar dan in een andere setting. Als je er één hebt gespeeld heb je ze allemaal gespeeld voelt het een beetje. :P

Eerder dit jaar de 2 uur durende trial van Shin Megami Tensei V: Vengeance gespeeld, die was ook erg vet, gaat wat dieper op het Pokémon gedeelte ipv het dating sim/school gedeelte. Wederom een ijzersterke soundtrack. Staat op de wishlist om ooit weer een keer op te pakken. _O_

Bekijk deze YouTube-video
Echt zo enorm de moeite waard. De soundtrack alleen al. Bangers na bangers.
.het verhaal is echt zwaar middelmatig, en dat is wel jammer, maar het zorgt er wel voor dat je 95% van de game bezig bent met ontdekken, levelen en battlen, fusen enz. En niet zoveel dialogen aan het bekijken bent. Want in Persona is dat een beetje 50/50.

Zorg wel dat je Vengeance pakt (de nieuwe versie), dat verhaal is wel een stuk beter dan het origineel!
  FOK!Fotograaf woensdag 7 oktober 2026 @ 14:26:50 #274
364681 over_hedge
pi_221927338
Galatic racer _O_ Als je burn out en/wipe out tof vroeger dan een insta buy
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Redactie Games woensdag 7 oktober 2026 @ 15:07:00 #275
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_221927534
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 14:26 schreef over_hedge het volgende:
Galatic racer _O_ Als je burn out en/wipe out tof vroeger dan een insta buy
Ik kwam er vandaag trouwens ook achter dat de game gratis is te spelen bij Amazon Luna rechstreeks vanuit je browser voor Prime leden.

Al mis je wel de Multi-player-optie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')