Wat Rusland doet, is Oekraïne een pistool op z’n hoofd zetten. Dat is geen onderhandeling, dat is afpersing.quote:Op woensdag 2 september 2026 22:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Deze voorstellen waren vanuit Oekrainsche kant opgesteld. Het wordt idd steeds lastiger om nog tot een vergelijk te komen. Maar ik denk wel dat wat hier geboden werd beter is als wat Oekraine nu kan krijgen.
Ga je mij nog die link van die quote sturen of ga je toegeven dat je het gewoon zelf opgesteld hebt?
Ik kan wel begrijpen dat Rusland niet in gaat op de vredesbesprekingen van Oekraïne.quote:Op donderdag 3 september 2026 07:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat Rusland doet, is Oekraïne een pistool op z’n hoofd zetten. Dat is geen onderhandeling, dat is afpersing.
Ik denk dat er niemand in dit topic tegen serieuze onderhandelingen is. Oekraïne heeft meermaals voorstellen gedaan, zoals het de facto erkennen van die gebieden als bezet door Rusland, om daar op een later tijdstip met diplomatie over verder te praten. Zeg maar scenario Cyprus. Rusland zei nee en deed geen enkele concessie.
Als je, zoals jij zegt “tot een vergelijk wil komen” zullen beide partijen iets moeten toegeven. Rusland geeft niets toe, sterker nog, er is meermaals aangegeven dat hun huidige eisen een startpunt zijn. Dus de onderhandeling gaat over wat er nog bovenop moet. En de VS en Europa zijn niet bereid tot serieuze veiligheidsgaranties omdat ze bang zijn op Russen te moeten schieten en rechtstreeks in oorlog komen. Er is simpelweg geen basis om te praten.
Oekraine bepaalt zelf wie het toelaat op zijn grondgebied. Niet Rusland.quote:Op donderdag 3 september 2026 08:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik kan wel begrijpen dat Rusland niet in gaat op de vredesbesprekingen van Oekraïne.
Het is overduidelijk dat Oekraïne enkel een staakt het vuren wilt om zich te herbewapenen en indien mogelijk Europese troepen op grondgebied te stationeren.
Dat klopt maar daarom wilt Rusland dus geen staakt het vuren.quote:Op donderdag 3 september 2026 08:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oekraine bepaalt zelf wie het toelaat op zijn grondgebied. Niet Rusland.
Rusland wil sowieso niks behalve capitulatie van Oekraïne.quote:Op donderdag 3 september 2026 08:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat klopt maar daarom wilt Rusland dus geen staakt het vuren.
Als de hemel naar beneden valt zijn alle bonenstokken kapot.quote:Op woensdag 2 september 2026 21:56 schreef havanagila het volgende:
En als Oekraïne zich overgeeft en Poetin vervolgens besluit dat ie ook Kiev of heel Oekraïne wil hebben?
En welk gevaar loopt Rusland als ze stoppen met de oorlog?
wat probeer je nu te zeggen?quote:Op donderdag 3 september 2026 08:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als de hemel naar beneden valt zijn alle bonenstokken kapot.
rusland heeft in 1997 een vedrag opgestelt waarin ze juist zeggen dat zij niet over e veiligheid en buitenlandbeleid gaat van andere landen.quote:Op donderdag 3 september 2026 08:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat klopt maar daarom wilt Rusland dus geen staakt het vuren.
quote:Op woensdag 2 september 2026 22:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij kan eisen wat hij wil, dat wil nog niet zeggen dat hij het krijgt. Onderhandelen wil niet zeggen dat we Putin zijn zin gaan geven.
[..]
Beter waren de onderhandelingen van medio 2022 succesvol geweest, dat klopt. Toen was de uitkomst gunstiger geweest voor Oekraine en waren er vooral honderdduizenden levens bespaard.
[..]
Ik vraag je wat jouw alternatief is voor onderhandelingen, en dan doe je alsof ik stel dat jij gezegd hebt dat onderhandelingen niet gewenst zijn. Mijn vraag was toch eenduidig: wat stel je voor als alternatief?
[..]
Dat is al jarenlang mijn voorstel. Maar ik denk dat het naarmate de tijd verstrijkt wel minder haalbaar wordt.
[..]
"Oorlog is een voortzetting van de politiek met andere middelen" Clausewitz. Dat is klassieke theorie over de aard van oorlog.
Ga je nog vertellen waar je die quote mbt wat een militair doel is vandaan hebt? Of was dat chatgpt en een beetje aangepast?
Met de strategische stand van zaken (usa verloren, rusland groter leger em enorme productie) zou heden ten dage een dergelijke akkoord een no brainer zijn voor Eu/Oekraine.quote:Op woensdag 2 september 2026 22:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze zijn uiteraard sowieso niet getekend want afgeketst, maar de onderhandelingen waar ik op doel zijn deze:
[..]
https://nl.wikipedia.org/(...)ndelingen_sinds_2022
Dat waren destijds dus realistische voorwaarden. Ik denk echter niet dat dit nu voor een van beide partijen acceptabel is. Mijn punt is dus dat naarmate het conflict voortsleept en de verliezen zich opstapelen, een compromis steeds moeilijker wordt.
Landen mogen verdragen gewoon eenzijdig opzeggen, dat gebeurt ook regelmatig.quote:Op donderdag 3 september 2026 09:03 schreef Korenfok het volgende:
[..]
rusland heeft in 1997 een vedrag opgestelt waarin ze juist zeggen dat zij niet over e veiligheid en buitenlandbeleid gaat van andere landen.
Wat vind jij dat Rusland nu ineens wel denkt dat ze hierover mogen beslissen over wat soevereine landen willen?
En daarom kan Rusland de tering krijgen.quote:Op donderdag 3 september 2026 09:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Landen mogen verdragen gewoon eenzijdig opzeggen, dat gebeurt ook regelmatig.
Verdragen zijn meer voor de buhne, in de praktijk geldt het recht van de sterkste.
Ik heb meer het gevoel dat de eu de tering krijgt.quote:Op donderdag 3 september 2026 09:44 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
En daarom kan Rusland de tering krijgen.
Ok pipo.quote:Op donderdag 3 september 2026 09:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb meer het gevoel dat de eu de tering krijgt.
Continu angst voor Russische dreiging, bezuinigingen voor defensie, energie schaarste. De Russen spelen dit slim.
Energie schaarste, bij ons. ik kan gewoon overtanken. Zonder te moeten wachten of zoeken, hoe gaat dit bij jou in Rusland en bijv op Krim?quote:Op donderdag 3 september 2026 09:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Continu angst voor Russische dreiging, bezuinigingen voor defensie, energie schaarste. De Russen spelen dit slim.
Bezuinigen op defensie kwam juist omdat we niet (meer) "bang" waren voor de russische dreiging. Welke is het nou?quote:Op donderdag 3 september 2026 09:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
quote:Approximately a hundred invaders remain on this section of the front line, which our battalion is holding.
For over six months, they have been trying to infiltrate here in small groups. Some come in, and others follow closely behind, often literally stepping over the bodies of their "comrades."
We want to thank our neighboring units, who are always ready to help. When we are short on resources, they step in: they help us locate, illuminate, and engage the enemy. In reality, this work is very often done together.
The war is not over. The enemy continues to advance, and we continue to stop them.
Mooi. Kunnen we onder deze discussie nu een streep zetten.quote:Op donderdag 3 september 2026 11:17 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Putin: we gaan niet onderhandelen
Hier op FOK: we moeten onderhandelen!
Past deze ook wel mooi bij. We wilden nét vrede maken en toen begon Oekraïne weer gemeen te doen.quote:Op donderdag 3 september 2026 11:17 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Tuurlijk wil de man wel onderhandelingen, jij dacht dat hij nn plein public zou oproepen tot onderhandelingen?quote:Op donderdag 3 september 2026 11:17 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |