Rusland kan niet onderhandelen. Het is een heilige oorlog. laatst nog weer expliciet herhaalt door Poetin en Kiril.quote:Op woensdag 2 september 2026 21:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is vanuit Russisch perspectief.
Maar wil je hier een eind aan, waar het wat mij betreft ondertussen wel tijd voor is, dan zullen beide partijen dus over hun eigen schaduw heen moeten stappen
Hier is geen antwoord op door de mensen die vinden dat er gepraat moet worden.quote:Op woensdag 2 september 2026 21:56 schreef havanagila het volgende:
En als Oekraïne zich overgeeft en Poetin vervolgens besluit dat ie ook Kiev of heel Oekraïne wil hebben?
En welk gevaar loopt Rusland als ze stoppen met de oorlog?
Hij kan eisen wat hij wil, dat wil nog niet zeggen dat hij het krijgt. Onderhandelen wil niet zeggen dat we Putin zijn zin gaan geven.quote:Op woensdag 2 september 2026 21:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja leuk, dat zijn dus allemaal zaken die Poetin categorisch afwijst. Die eist een groot deel van Oekraïne en een totale demilitarisering van het overgebleven deel zonder enige vorm van Westerse inmenging. Waarvan we allemaal wel weten wat daar over een paar jaar mee gaat gebeuren. Hoe kun je toch zo in een fantasiewereld leven?
Beter waren de onderhandelingen van medio 2022 succesvol geweest, dat klopt. Toen was de uitkomst gunstiger geweest voor Oekraine en waren er vooral honderdduizenden levens bespaard.quote:Op woensdag 2 september 2026 21:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij wil nu onderhandelen. En dat is oliekoekendom
Ik vraag je wat jouw alternatief is voor onderhandelingen, en dan doe je alsof ik stel dat jij gezegd hebt dat onderhandelingen niet gewenst zijn. Mijn vraag was toch eenduidig: wat stel je voor als alternatief?quote:Op woensdag 2 september 2026 21:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hele premisse is gemankeerd. Ik stel nergens dat onderhandelingen niet gewenst zijn, integendeel. Maar onderhandelingen zijn simpelweg niet mogelijk omdat Poetin dat niet wil. En wederom, voor onderhandelingen geldt net als vrede, it takes two to tango.
Dat is al jarenlang mijn voorstel. Maar ik denk dat het naarmate de tijd verstrijkt wel minder haalbaar wordt.quote:Op woensdag 2 september 2026 21:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja en ik gaf aan dat dat realistischer scenario was , het voorstel van lospedrosa niet
"Oorlog is een voortzetting van de politiek met andere middelen" Clausewitz. Dat is klassieke theorie over de aard van oorlog.quote:Op woensdag 2 september 2026 21:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er is ook een onderhandelingsaanbod van Oekraïne.
Maar die is voor Rusland onacceptabel.
Verder is het niet zo dat het uitgangspunt van oorlog een betere onderhandelingspositie is
Die onderhandelingen waren nooit getekend door oekraine, en waren extreem ongunstig. Dit is precies wat Oekraine zelf zegt. Het is pure russische propaganda dat 2022 een goede deal was.quote:Op woensdag 2 september 2026 22:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij kan eisen wat hij wil, dat wil nog niet zeggen dat hij het krijgt. Onderhandelen wil niet zeggen dat we Putin zijn zin gaan geven.
[..]
Beter waren de onderhandelingen van medio 2022 succesvol geweest, dat klopt. Toen was de uitkomst gunstiger geweest voor Oekraine en waren er vooral honderdduizenden levens bespaard.
[..]
Ik vraag je wat jouw alternatief is voor onderhandelingen, en dan doe je alsof ik stel dat jij gezegd hebt dat onderhandelingen niet gewenst zijn. Mijn vraag was toch eenduidig: wat stel je voor als alternatief?
[..]
Dat is al jarenlang mijn voorstel. Maar ik denk dat het naarmate de tijd verstrijkt wel minder haalbaar wordt.
[..]
"Oorlog is een voortzetting van de politiek met andere middelen" Clausewitz. Dat is klassieke theorie over de aard van oorlog.
Ga je nog vertellen waar je die quote mbt wat een militair doel is vandaan hebt? Of was dat chatgpt en een beetje aangepast?
Ze zijn uiteraard sowieso niet getekend want afgeketst, maar de onderhandelingen waar ik op doel zijn deze:quote:Op woensdag 2 september 2026 22:26 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Die onderhandelingen waren nooit getekend door oekraine, en waren extreem ongunstig. Dit is precies wat Oekraine zelf zegt. Het is pure russische propaganda dat 2022 een goede deal was.
Stop hiermee. En BachJa laat zien dat oekrainse levens nooit waren bespaard, misschien de russische levens. Maar ik hou mijn hart vast voor het moment we echt komen te weten wat er gebeurt is in die bezette gebieden.
https://nl.wikipedia.org/(...)ndelingen_sinds_2022quote:April-mei 2022
Tijdens onderhandelingen in april 2022 bereikten Russische en Oekraïense onderhandelaars een voorlopig akkoord over een mogelijke vredesovereenkomst, het zogenoemde “Istanbul Communiqué” of de “Istanbul agreements”, gerapporteerd door Foreign Affairs,[53][10] waarbij voormalige Amerikaanse functionarissen werden geciteerd: Rusland zou zich terugtrekken op zijn positie van 23 februari, toen het een deel van de Donbas-regio en de hele Krim controleerde, en in ruil daarvoor zou Oekraïne beloven niet naar het NAVO-lidmaatschap te streven en in plaats daarvan veiligheidsgaranties van een aantal landen te krijgen.[53] Deze versie zou zijn bevestigd door Davyd Arachamija, die bij het begin van de onderhandelingen de Oekraïense delegatie leidde.[27] Een voorgestelde ontmoeting tussen Zelensky en Poetin werd echter uitgesloten na het verrassingsbezoek op 9 april van de Britse premier Boris Johnson die, wellicht in overleg met de VS,[54] Zelensky afraadde te onderhandelen met Poetin.[25][26][27][9]
wat een slechte wiki tekst, FvD heeft hem geschreven?quote:Op woensdag 2 september 2026 22:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze zijn uiteraard sowieso niet getekend want afgeketst, maar de onderhandelingen waar ik op doel zijn deze:
[..]
https://nl.wikipedia.org/(...)ndelingen_sinds_2022
Dat waren destijds dus realistische voorwaarden. Ik denk echter niet dat dit nu voor een van beide partijen acceptabel is. Mijn punt is dus dat naarmate het conflict voortsleept en de verliezen zich opstapelen, een compromis steeds moeilijker wordt.
Dit si gewoon wikipedia, je kunt zien wie het geschreven en aangepast hebben..quote:Op woensdag 2 september 2026 22:37 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wat een slechte wiki tekst, FvD heeft hem geschreven?
Echt wat een tekst. lees de engelse versie, die is gewoon helder, zonder de rusland is zielig.
Of amerika wilde achter de schermen Rusland verzwakken.
Jij quote het.quote:Op woensdag 2 september 2026 22:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit si gewoon wikipedia, je kunt zien wie het geschreven en aangepast hebben..
Destijds was het ook niet acceptabel, waardoor het is afgeketst.quote:Op woensdag 2 september 2026 22:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze zijn uiteraard sowieso niet getekend want afgeketst, maar de onderhandelingen waar ik op doel zijn deze:
[..]
https://nl.wikipedia.org/(...)ndelingen_sinds_2022
Dat waren destijds dus realistische voorwaarden. Ik denk echter niet dat dit nu voor een van beide partijen acceptabel is. Mijn punt is dus dat naarmate het conflict voortsleept en de verliezen zich opstapelen, een compromis steeds moeilijker wordt.
Het is letterlijk van wikipedia. Maar het ging me niet eens om het verhaal van Boris, maar vooral om de voorwaarden die toen als realistisch op tafel lagen.quote:Op woensdag 2 september 2026 22:37 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wat een slechte wiki tekst, FvD heeft hem geschreven?
Echt wat een tekst. lees de engelse versie, die is gewoon helder, zonder de rusland is zielig.
Of amerika wilde achter de schermen Rusland verzwakken.
Volgens
Both Zelenskyy and Arakhamia denied that Western countries stopped Kyiv from signing an agreement.[90][99] He said that Russia had not offered any security guarantees and the Ukrainian delegation did not trust Russia to uphold an agreement.[90][100][101]
Dus echt stop met die propaganda.
Deze voorstellen waren vanuit Oekrainsche kant opgesteld. Het wordt idd steeds lastiger om nog tot een vergelijk te komen. Maar ik denk wel dat wat hier geboden werd beter is als wat Oekraine nu kan krijgen.quote:Op woensdag 2 september 2026 22:40 schreef Wantie het volgende:
as het ook niet acceptabel, waardoor het is afgeketst.
En ook nu zou Oekraïne daar niet mee akkoord gaan.
Maar nog maals;quote:Op woensdag 2 september 2026 22:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Deze voorstellen waren vanuit Oekrainsche kant opgesteld. Het wordt idd steeds lastiger om nog tot een vergelijk te komen. Maar ik denk wel dat wat hier geboden werd beter is als wat Oekraine nu kan krijgen.
Ga je mij nog die link van die quote sturen of ga je toegeven dat je het gewoon zelf opgesteld hebt?
Uit niets blijkt dat Oekraïne dat toen kon krijgen.quote:Op woensdag 2 september 2026 22:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Deze voorstellen waren vanuit Oekrainsche kant opgesteld. Het wordt idd steeds lastiger om nog tot een vergelijk te komen. Maar ik denk wel dat wat hier geboden werd beter is als wat Oekraine nu kan krijgen.
quote:Germany to provide Ukraine with additional IRIS-T air defense missiles and thousands of attack drones in response to Russian sabotage attack at Leipzig Airport.
het proleem is dat poetin vindt dat hij een veto hoort te krijgen over europese aangelegenheden. Zoals in 1800 met concert van Europa. alleen is er nu de EU, Navo en hierdoor is Rusland een dwerg staat vergeleken met deze organisaties.quote:
quote:Op woensdag 2 september 2026 22:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit si gewoon wikipedia, je kunt zien wie het geschreven en aangepast hebben..
Wilde hem bekijken maar hij begint al met een dozijn aannames.quote:Op woensdag 2 september 2026 22:35 schreef Wantie het volgende:
Gaat Poetin een half miljoen Russen mobiliseren?
Een analyse.
Bekijk deze YouTube-video
Dit is gewoon onzin. Met wat pech krijgt Rusland ook gewoon aanwas uit Noord-Korea en/of China. En hulp uit apenlanden als Iran.quote:Op woensdag 2 september 2026 22:52 schreef Korenfok het volgende:
[..]
het proleem is dat poetin vindt dat hij een veto hoort te krijgen over europese aangelegenheden. Zoals in 1800 met concert van Europa. alleen is er nu de EU, Navo en hierdoor is Rusland een dwerg staat vergeleken met deze organisaties.
Wat wil je nu zeggen?quote:Op woensdag 2 september 2026 23:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit is gewoon onzin. Met wat pech krijgt Rusland ook gewoon aanwas uit Noord-Korea en/of China. En hulp uit apenlanden als Iran.
Het zou dom zijn om je alleen blind te staren op Moskou en de capaciteiten van het Russische leger. Waarbij Rusland alleen al gevaarlijk is voor alle Europese NAVO-landen. Vergis je niet.
Als je aan de vredesduiven vraagt waarover dan onderhandeld zou moeten worden, is, na enig doorvragen, het antwoord eigenlijk altijd dat Oekraïne zich maar gewoon moet overgeven.quote:Op woensdag 2 september 2026 22:13 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Hier is geen antwoord op door de mensen die vinden dat er gepraat moet worden.
Rusland zal dan ook moeten demilitairiseren en echt vrede te waarborgen. Dat gaan ze nooit doen. Sterker nog toen europa zijn legers aan het afbouwen was. Ging Rusland juist zijn legers vergroten en versterken.
Poetin zegt dat hij een heilige oorlog voert tegen het westen. Dat zijn wij, misschien moeten we hem gewoon serieus nemen als hij zegt een heilige oorlog te voeren? Al Quada, IS etc namen we toch serieus toen ze dit riepen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |