abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 31 augustus 2026 @ 08:39:49 #1
375570 crew  Cyan9
  maandag 31 augustus 2026 @ 08:41:19 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221697247
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 08:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
De huidige status quo is ook goed voor het grote bedrijfsleven en multimiljonairs hé.

Dat is de doelgroep van de VVD. Want enig goeds voor modale inkomens of het MKB doet de VVD al jaren niet meer.
Mission accomplished.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator maandag 31 augustus 2026 @ 08:48:40 #3
375570 crew  Cyan9
pi_221697282
Tot diep in de.. tja.

quote:
Coalitie heeft nog geen begrotingsakkoord, onderhandelingen vanochtend verder

Coalitiepartijen D66, VVD en CDA hebben, na onderhandelingen die tot na middernacht duurden, nog geen akkoord bereikt over de begroting van volgend jaar. De onderhandelaars van de drie partijen praten deze ochtend om 09.00 uur verder.

Te horen is dat de onderhandelingen op dit moment vastzitten, maar de coalitiepartijen willen wel uitstralen dat ze alleen nog maar de puntjes op de i moeten zetten. De extra begrotingsraad, waarin het gehele kabinet de begroting moet goedkeuren, volgt om die reden al twee uur later om 11.00 uur.
https://nos.nl/artikel/26(...)en-vanochtend-verder
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 31 augustus 2026 @ 08:54:11 #4
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_221697299
quote:
Spannooond ;(
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_221697314
Laat maar vallen want het er komt er toch wel van
  maandag 31 augustus 2026 @ 08:59:20 #6
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221697330
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 08:56 schreef Cupfighter het volgende:
Laat maar vallen want het er komt er toch wel van
Dat vind ik ook. Verkiezingen en laat Klaver het maar doen. Staat met Pro goed in de peilingen. Die krijgt makkelijk en heel snel een kabinet voor elkaar met al die kleine linkse partijtjes. De éne wet na de andere wordt in no time gerealiseerd. Met een beetje mazzel krijgt hij d66 en CDA zo gek om het bedrijfsleven kapot te maken en de asielinstroom onbeperkt te laten groeien.

:')
Alle dingen zijn onuitsprekelijk vermoeiend ~ Prediker 1:8
pi_221697344
quote:
10s.gif Op maandag 31 augustus 2026 08:59 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Dat vind ik ook. Verkiezingen en laat Klaver het maar doen. Staat met Pro goed in de peilingen. Die krijgt makkelijk en heel snel een kabinet voor elkaar met al die kleine linkse partijtjes. De éne wet na de andere wordt in no time gerealiseerd.

Zoals de peilingen er nu voor staan is vrijwel geen enkele meerderheid haalbaar.

Het dichtste bij is dan nog een kabinet over radicaal rechts.

Dan zullen vele kiezers wel van een koude kermis thuiskomen verwacht ik (bezuinigingen op sociale zekerheid en zorg enz).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 31 augustus 2026 @ 09:03:17 #8
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221697354
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 09:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Zoals de peilingen er nu voor staan is vrijwel geen enkele meerderheid haalbaar.

Het dichtste bij is dan nog een kabinet over radicaal rechts.

Dan zullen vele kiezers wel van een koude kermis thuiskomen verwacht ik (bezuinigingen op sociale zekerheid en zorg enz).
Ik praatte @Cupfighter wat moed bij met zijn opmerking over "laat maar vallen dat kabinet"
Alle dingen zijn onuitsprekelijk vermoeiend ~ Prediker 1:8
pi_221697356
Bontenbal doet vandaag toch ook de HJ Schoolezing?

Dat wordt tamelijk lachwekkend als ie daar weer met zalvende teksten over verbinden gaat staan prediken.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  maandag 31 augustus 2026 @ 09:14:39 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221697425
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 09:03 schreef Regilio_ het volgende:

Dat wordt tamelijk lachwekkend als ie daar weer met zalvende teksten over verbinden gaat staan prediken.
Als we dan toch een showvoorstelling krijgen, laat hem dan tenminste zorgen dat die de moeite van het kijken waard is. Een beetje zalvend preken over 'verbinden' is inmiddels wel erg mager amusement.

Laat hem op een witte hengst de Kamer binnenrijden, waarna een gospelkoor vanaf de publieke tribune inzet en de aangepaste begroting onder trompetgeschal wordt gepresenteerd als middel tot nationale verzoening.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221697440
quote:
10s.gif Op maandag 31 augustus 2026 08:59 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Dat vind ik ook. Verkiezingen en laat Klaver het maar doen. Staat met Pro goed in de peilingen. Die krijgt makkelijk en heel snel een kabinet voor elkaar met al die kleine linkse partijtjes. De éne wet na de andere wordt in no time gerealiseerd. Met een beetje mazzel krijgt hij d66 en CDA zo gek om het bedrijfsleven kapot te maken en de asielinstroom onbeperkt te laten groeien.

Laat links het maar proberen ja, die rechtse zooi inclusief de VVD heeft laten zien het niet te kunnen
pi_221697464
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 09:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Laat links het maar proberen ja, die rechtse zooi inclusief de VVD heeft laten zien het niet te kunnen
Tonen ze al - ongeveer - 24 jaar aan (begon met de LPF in 2002). Al is de VVD van de afgelopen 46 jaar er ook zo'n 40 jaar aan de macht.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_221697496
De VVD zal uiteindelijk wel door de pomp gaan, zeker nu Mona ook nog in hun electoraat kan gaan wroeten.

Maar goed, Dilan en Eelco zijn wel een onnavolgbaar duo dus je weet het nooit
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 31 augustus 2026 @ 09:32:36 #14
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221697530
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 09:28 schreef TheVulture het volgende:
De VVD zal uiteindelijk wel door de pomp gaan, zeker nu Mona ook nog in hun electoraat kan gaan wroeten.

Maar goed, Dilan en Eelco zijn wel een onnavolgbaar duo dus je weet het nooit
Die Eelco zou ik niet onderschatten. Is geen standaard 12 in een dozijn VVD politicus die graag zijn of haar principes laat varen voor een middelmatig baantje waar een Tesla/Polestar leaseauto bij hoort.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221697551
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 09:28 schreef TheVulture het volgende:
Loopt uiteindelijk allemaal wel weer los.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_221697555
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 09:03 schreef Regilio_ het volgende:
Yes, ben erbij.
Wait for the ricochet.
pi_221697602
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2026 09:32 schreef phpmystyle het volgende:
Die Eelco zou ik niet onderschatten. Is geen standaard 12 in een dozijn VVD politicus die graag zijn of haar principes laat varen voor een middelmatig baantje waar een Tesla/Polestar leaseauto bij hoort.
IJzeren Heinen rijdt geen dienstauto.
Wait for the ricochet.
  maandag 31 augustus 2026 @ 09:42:57 #18
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221697621
quote:
6s.gif Op maandag 31 augustus 2026 09:41 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat heeft ie geweigerd?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_221697638
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2026 09:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat heeft ie geweigerd?
Ja. Hij wilde niet zo'n patserige BMW. Geen idee wat hij dan wel rijdt. Als ik moet gokken Volkswagen.
Wait for the ricochet.
pi_221697648
quote:
6s.gif Op maandag 31 augustus 2026 09:41 schreef nostra het volgende:

[..]
Eelco Varoufakis blaft maar bijt nooit, als hij er ook komt met het achteruitschuiven van keuzes.
pi_221697675
quote:
10s.gif Op maandag 31 augustus 2026 09:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Yes, ben erbij.
Hehe nou geniet ervan amigo.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221697677
quote:
6s.gif Op maandag 31 augustus 2026 09:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Eelco Varoufakis blaft maar bijt nooit, als hij er ook komt met het achteruitschuiven van keuzes.
Jullie moeten eens een biertje gaan doen.
Wait for the ricochet.
pi_221697682
quote:
14s.gif Op maandag 31 augustus 2026 09:47 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Hehe nou geniet ervan amigo.
Nou ja, Wennink was leuk, maar bij Bontebal ga ik me sowieso ergeren aan dat kutaccent dat-ie onsuccesvol probeert te verbergen. Maar wie weet komt er wat zinnigs uit, voor de rest horen we hem niet.
Wait for the ricochet.
  maandag 31 augustus 2026 @ 09:55:44 #24
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221697719
quote:
6s.gif Op maandag 31 augustus 2026 09:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, Wennink was leuk, maar bij Bontebal ga ik me sowieso ergeren aan dat kutaccent dat-ie onsuccesvol probeert te verbergen. Maar wie weet komt er wat zinnigs uit, voor de rest horen we hem niet.
Bontenbal is gewoon een schaal 12 rijksambtenaar die per toeval is komen bovendrijven bij het CDA toen serieuze concurenten als Omtzigt, Keijzer en die pipo die nu eu commissaris is reeds waren vertrokken.

Vervelende moralistische protestant is het.
pi_221697744
Spannend ya ?
https://nos.nl/artikel/2629036-coalitie-onderhandelt-door-over-begroting-op-de-dag-van-de-deadline

Zal de VVD ter twaalfder uur alsnog toegeven? Of wordt er een vaag begrotingscompromis gemaakt en verkocht als " we zijn er uit"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')